Skrevet av Emne: Kamp: vs Derby County @ Pride Park, lørdag 11/8 2018, kl 18.30 på TV  (Lest 27075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Co-commentator for Sky

Danny Higgingbotham
Got to say @LUFC excellent today with and without the ball. Bielsa got his style across very quickly. Enjoyed doing comms on the game.

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Smudge

Ingen tilfeldigheter, vi er bare best i det vi driver med

roaldv

Koser meg med å lese Derby-forum, og de er også mektig imponert over dette Leeds-laget. Trekker fram denne:

Sitat
Leeds have their 4-1-4-1 strategy down to a fine art.

At times they have 5 attackers. Then 5 to defend a breakaway.

They also somehow manage to have a five man midfield.

We haven't yet worked out how to beat a 16 man football team!

Sydhagen

Koser meg med å lese Derby-forum, og de er også mektig imponert over dette Leeds-laget. Trekker fram denne:

Sitat
Leeds have their 4-1-4-1 strategy down to a fine art.

At times they have 5 attackers. Then 5 to defend a breakaway.

They also somehow manage to have a five man midfield.

We haven't yet worked out how to beat a 16 man football team!

Fantastisk!  :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

roaldv

Koser meg med å lese Derby-forum, og de er også mektig imponert over dette Leeds-laget. Trekker fram denne:

Sitat
Leeds have their 4-1-4-1 strategy down to a fine art.

At times they have 5 attackers. Then 5 to defend a breakaway.

They also somehow manage to have a five man midfield.

We haven't yet worked out how to beat a 16 man football team!
Sitat
Buggar...sometimes you just have to give credit to the opposition, that it’s Leeds is a sickener but they work very hard for each other.

Sitat
Leeds are gonna be this year's Wolves. What a team. Can't hate because they have genuinely been the better team.

Sitat
Have to be fair to Leeds, they're playing some fantastic football. They've dominated in every section of the pitch.  Not sure if they can keep it up for the whole year but it's a special team for sure.

Det gjelder å suge på karamellen, for dette kan jo alltids snu igjen, men foreløpig koser jeg meg vanvittig!

leedslife

Ganske imponerende med tanke på den sterke benken vi også stiller med.
Synes Shackleton også var god da han kom inn.
For et kollektiv. Ã… finne ut av spillerstil og formasjon vil jo ta lengre tid enn en bachelorgrad.
Til tider ligger jo Douglas og Ayling dypt inne i banen. Som frimerker på Larrence og Wilson.
Berardi opererer jo over hele forsvarslinje som en liten terrier i sikring for hver eneste duell. Setter stort sett opp 3 kant over alt på banen for å kunne spille ut motstanderen på 1 eller 2 touch.
offensivt switcher vi roller. andre kamp på rad og motstanderen ikke evner å ta ut Saiz. Med ballen er det så mye løp samtidig at Derby klarer rett og slett ikke plukke opp.
off the ball jobben som gjøres av spesielt Roofe er jo helt hinsides.
Stort sett samme lag som i fjor, men Klich og Douglas er jo som to klbssesigneringer. Har en klasse i spillet sitt som overgår average CC spillere.
Bailey var vel litt uheldig på frisparket, men jobben han gjør som en ekstra utespiller er jo spot on.
Kan jo sitte å ramse opp flere sider. Er nesten helt utrolig at han har klart å få til dette på så kort tid.
Vi var gode i fjor under TC, men man så svakheter i kampene. Dette er noe helt annet. Vi driver med annen idrett.
Bare å nyte dette. Dette laget kommer til å bli husket.

DenHviteYeboah

Næææ, dette virker alt for bra...la oss få tilbake Heck ;D
Bielsa...jeg ønsker bare så jævlig at han lykkes og han blir husket i engelsk foppalls historie som en gigant :)
In Bielsa we trust!

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Trondjo

Fantastisk kamp! Saiz MOM. Vår første borteseier i ligaen siden Boxing Day i fjor!
 

RoarG

Fantastisk kamp! Saiz MOM. Vår første borteseier i ligaen siden Boxing Day i fjor!
Husker den. Mot Burton. Temmelig rotete kamp også.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cannavaro

Så kampen i opptak seint ikveld.  Jeg fryder meg og har gode vibber etter å ha sett dette. Vi er et mye mer homogent lag iår, det er mindre avstander i lagdelene og vi har spillere som "limer" sammen midtbane og forsvar med Klich og Kalvin.  Vi har en Saiz som bare oser av spilleglede og bidrar med fart, bevegelse og ubalanse hos motstander.  Berardi gir 110 % bak der, han er en virkelig innsats spiller og viktig å ha.  Ayling rolig og fin med ball.  Roofe digger jeg mer og mer, han har god bevegelse, ønsker å få ball, han møter og vil ofte løsrive seg fra oppasser. Blir bedre og bedre.   Avslutningene hans idag er super-duper klasse !!  Pablo er ikke kommet helt dit vi bør ha ham enda, men det kommer. Alioski er den jeg fortsatt er mest usikker på.  Fint mål idag, men ellers syns jeg han var mye opptatt med små-nægging og pjatt mot/med dommer.....det MÃ… lukes vekk.  Bamford var treg og tung og ikke riktig match-fitness på ham enda når han kom inn.  Gikk litt sur der og fikk fortjent gult kort.   Han må på Bielsa kur tenker jeg.  Forresten, om dette fortsetter så blir Bielsa en stoooooor kult figur i klubben.  Han er på vei, men med denne fotballen så kan det kanskje skrives bok om forvandlingen han er i ferd med å skape.   Grattis alle Leeeds-venner, dette er pr. nå veldig gøy å være med på.  Sug på karamellen !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
  Sug på karamellen !!!

Vi suger!!!  ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

stian

Knallsterk seier! Det overrasker meg stort at Derby ikke klarer å demme opp bedre enn de gjør. De har sett Stoke-kampen og vet hvordan Bielsa liker å spille. De vet at vi presser høyt i banen. De vet at Saiz er meget sentral med ballen på vei framover. De vet at backene kommer høyt opp i angrep. De vet at Roofe stikker på løp mot høyre i bakrom. MEN DE KLARER RETT OG SLETT IKKE Ã… STÃ… IMOT.

Dette lover godt, og det må være deilig å være Leeds-spiller akkurat nå. Det kommer alltid en liten nedtur, men ikke mot Rotherham hjemme. Ikke bare har det vært en resultatmessig god start. Den har vært prestasjonsmessig helt hinsides i forhold til det vi kunne forvente. Med Bielsas steinansikt fra bøtta tyder alt på at han er mannen som holder gutta skjerpet og tåler medgangen. Dette kan være sesongen hvor vi virkelig dominerer i Championship.

Kato

Mine karakterer:

BPF 6 - Tabbe på målet, og ikke like god i distribusjonen som i første kamp. Hadde vel strengt tatt ikke en eneste redning. Løser ellers greit.
Ayling 8 - Enorm i duellspill, mye involvert, en klasseback i denne divisjonen. Bidrar mye femover.
Cooper 7,5 - Tar luven av Waghorn, vinner det meste i lufta. Skjermes enormt godt av de foran han. God kamp igjen.
Berardi 7 - Oppofrende, flink å bryte foran. Men har klare begrensninger i duellspillet, og varierer stort i distribusjonen offensivt. Får kjempehjelp fra midtbanen defensivt, slik at stopperne settes lite på prøve.
Douglas 8 - Flott nærteknikk, løser trange situasjoner strålende. Et viktig angrepsvåpen. Bedre defensivt enn sist.
Philips 9 - Løper Derby i senk, stopper enhver kontring. Er en gigant sentralt, jeg har aldri sett han bedre.
Klich 9 - Enorm løpskapasitet, offensivt som defensivt. Viser frem sider vi aldri visste var i han, også mål. Løper Derby fullstendig i senk alle veier.
Saiz 9MOM- Fullstendig overlegen i første omgang. Lampard setter inn Brad Johnson for å ta han ut i andre. Lykkes delvis. Jobber bedre defensivt enn noen gang.
Hernandez 8 - Mye involvert, ikke like heldig med alt. Men en spiller med stor effektivitet, blir assistkonge i championship i år (to i går).
Roofe 8 - To nydelige scoringer. Mye involvert, taper en del 50/50- dueller. Bielsas fitnessregime har gjort han alt godt.
Alioski 7,5 - Scorer mål, involvert i mye. Alltid spillbar, men vi mangler utfordreregenskapene med han på venstrekanten.
Shackleton 7 - Involvert med en gang han kom inn, før han ble litt borte. Stabiliserte midtbanen. En spiller av Bielsas hjerte?
Bamford 7 - Etter mitt syn et godt innhopp. Kjempegod å vandre ut mot sidene, strålende nærteknikk på lange baller. Fratatt flere soleklare frispark. Litt mer fitness så kommer siste edgen.  Ble også mer alene enn han ville vært tidligere i kampen.
Baker - For lite spilletid til å vurdere.
« Siste redigering: August 12, 2018, 09:00:15 av Kato »
 

flynn

https://www.bbc.co.uk/programmes/p06h6v3t


Klich intervju!!

Det er vel Noel Whelan som står for intervjuet. Han er jo selve kongen av ledende spørsmål, og alt Klich behøver gjøre er å si Yeah.
Dog framstår han som meget fornuftig og klok. Han er raskt på vei Til å bli min nye favorittspiller!
Måtte det bare vare.

flynn

Kontakinte

Mine karakterer:

BPF 6 - Tabbe på målet, og ikke like god i distribusjonen som i første kamp. Hadde vel strengt tatt ikke en eneste redning. Løser ellers greit.
Ayling 8 - Enorm i duellspill, mye involvert, en klasseback i denne divisjonen. Bidrar mye femover.
Cooper 7,5 - Tar luven av Waghorn, vinner det meste i lufta. Skjermes enormt godt av de foran han. God kamp igjen.
Berardi 7 - Oppofrende, flink å bryte foran. Men har klare begrensninger i duellspillet, og varierer stort i distribusjonen offensivt. Får kjempehjelp fra midtbanen defensivt, slik at stopperne settes lite på prøve.
Douglas 8 - Flott nærteknikk, løser trange situasjoner strålende. Et viktig angrepsvåpen. Bedre defensivt enn sist.
Philips 9 - Løper Derby i senk, stopper enhver kontring. Er en gigant sentralt, jeg har aldri sett han bedre.
Klich 9 - Enorm løpskapasitet, offensivt som defensivt. Viser frem sider vi aldri visste var i han, også mål. Løper Derby fullstendig i senk alle veier.
Saiz 9MOM- Fullstendig overlegen i første omgang. Lampard setter inn Brad Johnson for å ta han ut i andre. Lykkes delvis. Jobber bedre defensivt enn noen gang.
Hernandez 8 - Mye involvert, ikke like heldig med alt. Men en spiller med stor effektivitet, blir assistkonge i championship i år (to i går).
Roofe 8 - To nydelige scoringer. Mye involvert, taper en del 50/50- dueller. Bielsas fitnessregime har gjort han alt godt.
Alioski 7,5 - Scorer mål, involvert i mye. Alltid spillbar, men vi mangler utfordreregenskapene med han på venstrekanten.
Shackleton 7 - Involvert med en gang han kom inn, før han ble litt borte. Stabiliserte midtbanen. En spiller av Bielsas hjerte?
Bamford 7 - Etter mitt syn et godt innhopp. Kjempegod å vandre ut mot sidene, strålende nærteknikk på lange baller. Fratatt flere soleklare frispark. Litt mer fitness så kommer siste edgen.  Ble også mer alene enn han ville vært tidligere i kampen.
Baker - For lite spilletid til å vurdere.
Enig i det meste bortsett fra Bamford, så jo ikke trent ut overhode. Sirup!! Håper han har mye mer å bevise  5 maks
« Siste redigering: August 12, 2018, 10:00:36 av Kontakinte »

Kontakinte

Ã… Klich 9,5 ;) Det er Eriksen takter over det han gjør om dagen ;D

HåvardK

Mine karakterer:

BPF 6 - Tabbe på målet, og ikke like god i distribusjonen som i første kamp. Hadde vel strengt tatt ikke en eneste redning. Løser ellers greit.

Enig i karakteren, også i at kvaliteten på utspill fra fot varierte. Men han har en egenskap som vi ikke har sett i Leeds siden Kasper: Han er kjapp til å sette i gang spillet etter å ha vunnet ballen, da gjerne med presise utkast. Viktig angrepsvåpen.
Dette er selvsagt detaljer, men jeg er rimelig sikker på at Bielsa vet å verdsette dette.

Promotion 2010

Mine karakterer:

BPF 6 - Tabbe på målet, og ikke like god i distribusjonen som i første kamp. Hadde vel strengt tatt ikke en eneste redning. Løser ellers greit.

Enig i karakteren, også i at kvaliteten på utspill fra fot varierte. Men han har en egenskap som vi ikke har sett i Leeds siden Kasper: Han er kjapp til å sette i gang spillet etter å ha vunnet ballen, da gjerne med presise utkast. Viktig angrepsvåpen.
Dette er selvsagt detaljer, men jeg er rimelig sikker på at Bielsa vet å verdsette dette.

Han må jo ha et tilslag som Kasper også!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010




     
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Nørgaard

Har latt dette synke inn nå, da jeg bl a har Derby- kompis' ... og han er mektig imponert.

Start 11'ver i dag inneholder KUN 1 ny mann ift i fjor... hva skjer liksom!?
Gutta virker meeeeeget bra trent, og d må de være med denne spillestilen.
Bielsa evner altså å få heeelt andre prestasjoner ut av de samme spillerne som vi benyttet i fjor.
Christiansen kan jo ikke tro d han ser ift f eks Klich... han er jo skreddersydd i denne rollen nå!

Dette er sååå fortjent og moro for oss fans, for byen Leeds og vi må ta med Radrizzani som faktisk har turt og satse på El Loco. Håper jeg ikke må bite i meg disse ordene igjen, for dette ser veeeeldig bra ut. Tør ikke å si mer nå.

2-3 kvalitetslån, så har vi en vanvittig bra tropp.

Ja det skal vi ha for er ikke sikker på spillerne holder til dette en hel sæson.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Mine karakterer:

BPF 6 - Tabbe på målet, og ikke like god i distribusjonen som i første kamp. Hadde vel strengt tatt ikke en eneste redning. Løser ellers greit.
Ayling 8 - Enorm i duellspill, mye involvert, en klasseback i denne divisjonen. Bidrar mye femover.
Cooper 7,5 - Tar luven av Waghorn, vinner det meste i lufta. Skjermes enormt godt av de foran han. God kamp igjen.
Berardi 7 - Oppofrende, flink å bryte foran. Men har klare begrensninger i duellspillet, og varierer stort i distribusjonen offensivt. Får kjempehjelp fra midtbanen defensivt, slik at stopperne settes lite på prøve.
Douglas 8 - Flott nærteknikk, løser trange situasjoner strålende. Et viktig angrepsvåpen. Bedre defensivt enn sist.
Philips 9 - Løper Derby i senk, stopper enhver kontring. Er en gigant sentralt, jeg har aldri sett han bedre.
Klich 9 - Enorm løpskapasitet, offensivt som defensivt. Viser frem sider vi aldri visste var i han, også mål. Løper Derby fullstendig i senk alle veier.
Saiz 9MOM- Fullstendig overlegen i første omgang. Lampard setter inn Brad Johnson for å ta han ut i andre. Lykkes delvis. Jobber bedre defensivt enn noen gang.
Hernandez 8 - Mye involvert, ikke like heldig med alt. Men en spiller med stor effektivitet, blir assistkonge i championship i år (to i går).
Roofe 8 - To nydelige scoringer. Mye involvert, taper en del 50/50- dueller. Bielsas fitnessregime har gjort han alt godt.
Alioski 7,5 - Scorer mål, involvert i mye. Alltid spillbar, men vi mangler utfordreregenskapene med han på venstrekanten.
Shackleton 7 - Involvert med en gang han kom inn, før han ble litt borte. Stabiliserte midtbanen. En spiller av Bielsas hjerte?
Bamford 7 - Etter mitt syn et godt innhopp. Kjempegod å vandre ut mot sidene, strålende nærteknikk på lange baller. Fratatt flere soleklare frispark. Litt mer fitness så kommer siste edgen.  Ble også mer alene enn han ville vært tidligere i kampen.
Baker - For lite spilletid til å vurdere.
Enig i det meste bortsett fra Bamford, så jo ikke trent ut overhode. Sirup!! Håper han har mye mer å bevise  5 maks

Jeg skjønner ikke helt kritikken av Bamford. Han gjorde etter mitt syn mye bra, og jeg har stor tro på at vi vil få mye glede av ham utover. Dumt gult kort riktignok, men han blir neppe vår største samler av slike. Regner med at han og Harrison starter på tirsdag, og at de viser seg kapable til å bidra!

flynn


leedslife

Bamford var grei han. Vanskelig å komme inn når vi drar ut rytmen i kampen.
Fikk gult kort. Det skjønner jeg forsåvidt godt. Må være frustrerende med dommere uten fotballforståelse som kommer slentrende etter å dømmer på magefølelse.

RoarG

Man kan vel kose seg med målene i dette klippet? (I alle fall 4 av dem)
https://www.leedsunited.com/video/98396/90-in-90-derby-1-4-lufc
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Fantastisk lesing, fra Phil Hay!


Phil Hay's verdict: Derby County 1 Leeds United 4 - Bielsa's men threatening to reinvent Championship wheel

Phil HayPublished: 12:17
Updated: 12:41 Sunday 12 August 2018

Frank Lampard could file his first home game as manager of Derby County in the same box as other lessons about the Championship if football in the Championship ever looked like this. So much perceived wisdom about the ways of the division and yet those in it find a coach from the other side of the world forcing the division to adapt to him.


Marcelo Bielsa contends that his football is nothing new, that passing and moving and pressing like a ten-tonne weight was on the go before he bought his first tactics board, but he should try telling that to the crowd at Pride Park who were reduced to silence as Leeds United mangled Lampard’s team on Saturday. He should try telling it to anyone who has watched Leeds United redefine mediocrity in eight years as a Championship club. That his CV is so light on silverware makes you wonder: does anything matter more to Bielsa than the concept of football people love?

 Marcelo Bielsa and his staff at Pride Park.
Marcelo Bielsa and his staff at Pride Park.
He must remember the date and the sensation of his first time in a home dug-out, back with Newell’s Old Boys almost 30 years ago, and without even checking the result, it cannot have been a worse experience than Lampard’s. Derby’s aspiring boss has a scrapbook to die for but the pictures of his maiden fixture at Pride Park will show him flat and doused in rain, with hands deep in his pockets and no solutions forthcoming. “It was tough,” Lampard admitted when the torture was over. “We were beaten by the better team on the day. There were a lot of lessons.”

Gary Rowett made a great play of heeding lessons after Stoke City’s defeat at Elland Road last weekend, a crushing loss in its own right, but neither he nor Lampard learned more about the Championship than they did about Bielsa. The real benefit of Derby’s hammering lay in the notice given to other managers of how Leeds have taken to playing and how Bielsa’s educated mind works in practice. Uwe Rosler, the last Leeds coach to win at Pride Park, promised “heavy metal football” but went out on his shield to the sound of sad violins. Bielsa’s threat to attack at will, dispense with all caution and take on the Championship in the way he has taken on other leagues in other countries appears to contain not an ounce of bluff. There are other ways of playing, the 63-year-old always reminds you, but none which he is ever tempted to try.

Derby County v Leeds United: Phil Hay’s player ratings from Pride Park

In two months he has given the squad at Leeds a personality transplant. There are elements in his favour which his predecessor, Paul Heckingbottom, would have beneF***ed from - a fit Luke Ayling, a switched-on Samuel Saiz, a perfectly proportioned left-back in Barry Douglas - but it is hard not to contrast the imagination of Saturday’s win in Derby with the dour, detached finish to last season which Heckingbottom oversaw. Heckingbottom felt too often like a coach waiting for something to change. Bielsa has set about many of the same players with absolute clarity. The shift in culture was aptly summed by a club who last won away from home on Boxing Day rattling four goals past Derby.

Leeds United's players celebrate Gjanni Alioski's goal at Derby.

Kemar Roofe scored two of them, in the 21st minute and again on the hour, with finishes of the highest order. Behind Roofe, Patrick Bamford, a £7m signing, is settling in for some time on the bench. Bielsa took the injured Adam Forshaw with him to Derby but Forshaw must feel a starting place slipping like sand through his fingers as Mateusz Klich shines at the centre of the renaissance. For the second time in a week, Klich scored the opening goal at Pride Park with a deft shot from the edge of the box, five minutes into the match. The Pole has made the journey from dispensable to indispensable in a matter of weeks. “So far so good,” Klich said. “This is what everyone likes to watch.”

Derby discovered in the play leading up to Klich’s strike what Leeds would do to them: on the counter-attack in one blink of an eye but picked off in another after Saiz pinched possession and burst out of his own half. One-touch passing took Bielsa’s players from back to front at exhausting speed and Saiz was everywhere in the first half, making Derby guess which area of the pitch he would tear up next. Having watched the the ball run to him like a magnet, Lampard sent Bradley Johnson on at half-time with orders to man-mark the Spaniard.

Only twice did the game threaten to turn against Bielsa; first when Tom Lawrence equalised by beating Bailey Peacock-Farrell with a Cristiano Ronaldo-esque knuckleball free-kick which careered under the crossbar on 12 minutes, and again at the start of the second-half when Martyn Waghorn’s studs came within a fraction of prodding a Mason Mount effort into the net. Leeds were 2-1 to the good, back in front through a glorious hanging header from Roofe which dispatched Gjanni Alioski’s 21st-minute cross, and even if Waghorn had found an exposed net, Lampard would have remained at the mercy of the disarray in his defence.

WATCH: Leeds United head coach Marcelo Bielsa casts verdict on Derby County victory

Frank Lampard looks on as his side are well beaten.

“There was maybe too much difference in the score,” Bielsa said, charitably suggesting that the final result was harsh on Derby. “It was more clear during the second half but in the first half we suffered actions which could have allowed our rival to score goals.” He consoled Lampard by talking up his “good taste in attacking football”, sympathising no doubt with the unavoidable hard knocks of management, and highlighted the “exceptional” talent of Mount, Lawrence and Harry Wilson. The truth on the day was more bitter for those three players. And up front, Waghorn resembled a cast-off bobbing in the sea, anxiously waiting for assistance. “To be fair,” Lampard said, “Leeds have come to our place and looked more confident than we did.”

Roofe scored again in the 60th minute, wrong-footing Fikayo Tomori with a wonderful touch and turn before raking the ball into the roof of Scott Carson’s net. Carson, who had pulled off an improbable save to keep out an earlier header from Roofe, was beaten for a fourth time on 64 minutes when Pablo Hernandez reached a lost cause and hooked it towards the six-yard box where Alioski was waiting to stick away a header. Two wins from two, six points from six and all without Bielsa showing a flicker of passion.

“What is more important to me is being able to repeat this type of performance,” Bielsa said. “To be enthusiastic, you need more time than just two games.

“If you see the rankings after 23 games or after 46 games, you will see differences that invite you to think that any premature analysis is not good. What happened in the games so far don't mark anything definite. It's too early to draw conclusions. In each game we will have to prove ourselves again.”

It was that demand which found Leeds out after their streak to the top of the Championship a year ago but the fact remains that under Bielsa the club have beaten two more fancied sides than any of the teams they encountered in the first seven games of last season. And the worry for the Championship is the realisation of when Leeds last produced anything like the majestic football seen against Derby: six days earlier, at home to Stoke City.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Mine karakterer:

BPF 6 - Tabbe på målet, og ikke like god i distribusjonen som i første kamp. Hadde vel strengt tatt ikke en eneste redning. Løser ellers greit.
Ayling 8 - Enorm i duellspill, mye involvert, en klasseback i denne divisjonen. Bidrar mye femover.
Cooper 7,5 - Tar luven av Waghorn, vinner det meste i lufta. Skjermes enormt godt av de foran han. God kamp igjen.
Berardi 7 - Oppofrende, flink å bryte foran. Men har klare begrensninger i duellspillet, og varierer stort i distribusjonen offensivt. Får kjempehjelp fra midtbanen defensivt, slik at stopperne settes lite på prøve.
Douglas 8 - Flott nærteknikk, løser trange situasjoner strålende. Et viktig angrepsvåpen. Bedre defensivt enn sist.
Philips 9 - Løper Derby i senk, stopper enhver kontring. Er en gigant sentralt, jeg har aldri sett han bedre.
Klich 9 - Enorm løpskapasitet, offensivt som defensivt. Viser frem sider vi aldri visste var i han, også mål. Løper Derby fullstendig i senk alle veier.
Saiz 9MOM- Fullstendig overlegen i første omgang. Lampard setter inn Brad Johnson for å ta han ut i andre. Lykkes delvis. Jobber bedre defensivt enn noen gang.
Hernandez 8 - Mye involvert, ikke like heldig med alt. Men en spiller med stor effektivitet, blir assistkonge i championship i år (to i går).
Roofe 8 - To nydelige scoringer. Mye involvert, taper en del 50/50- dueller. Bielsas fitnessregime har gjort han alt godt.
Alioski 7,5 - Scorer mål, involvert i mye. Alltid spillbar, men vi mangler utfordreregenskapene med han på venstrekanten.
Shackleton 7 - Involvert med en gang han kom inn, før han ble litt borte. Stabiliserte midtbanen. En spiller av Bielsas hjerte?
Bamford 7 - Etter mitt syn et godt innhopp. Kjempegod å vandre ut mot sidene, strålende nærteknikk på lange baller. Fratatt flere soleklare frispark. Litt mer fitness så kommer siste edgen.  Ble også mer alene enn han ville vært tidligere i kampen.
Baker - For lite spilletid til å vurdere.
Enig i det meste bortsett fra Bamford, så jo ikke trent ut overhode. Sirup!! Håper han har mye mer å bevise  5 maks

Jeg skjønner ikke helt kritikken av Bamford. Han gjorde etter mitt syn mye bra, og jeg har stor tro på at vi vil få mye glede av ham utover. Dumt gult kort riktignok, men han blir neppe vår største samler av slike. Regner med at han og Harrison starter på tirsdag, og at de viser seg kapable til å bidra!

flynn

Han hadde et par strålende nedtak og viste at touchen sitter. Men han tapte de fleste dueller. Virket rett og slett veik og "treg". Tronet det hele med gult kort i frustrasjon for ikke å ha fått frispark sin vei. Rett og slett et meget dårlig innhopp.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Mine karakterer:

BPF 6 - Tabbe på målet, og ikke like god i distribusjonen som i første kamp. Hadde vel strengt tatt ikke en eneste redning. Løser ellers greit.
Ayling 8 - Enorm i duellspill, mye involvert, en klasseback i denne divisjonen. Bidrar mye femover.
Cooper 7,5 - Tar luven av Waghorn, vinner det meste i lufta. Skjermes enormt godt av de foran han. God kamp igjen.
Berardi 7 - Oppofrende, flink å bryte foran. Men har klare begrensninger i duellspillet, og varierer stort i distribusjonen offensivt. Får kjempehjelp fra midtbanen defensivt, slik at stopperne settes lite på prøve.
Douglas 8 - Flott nærteknikk, løser trange situasjoner strålende. Et viktig angrepsvåpen. Bedre defensivt enn sist.
Philips 9 - Løper Derby i senk, stopper enhver kontring. Er en gigant sentralt, jeg har aldri sett han bedre.
Klich 9 - Enorm løpskapasitet, offensivt som defensivt. Viser frem sider vi aldri visste var i han, også mål. Løper Derby fullstendig i senk alle veier.
Saiz 9MOM- Fullstendig overlegen i første omgang. Lampard setter inn Brad Johnson for å ta han ut i andre. Lykkes delvis. Jobber bedre defensivt enn noen gang.
Hernandez 8 - Mye involvert, ikke like heldig med alt. Men en spiller med stor effektivitet, blir assistkonge i championship i år (to i går).
Roofe 8 - To nydelige scoringer. Mye involvert, taper en del 50/50- dueller. Bielsas fitnessregime har gjort han alt godt.
Alioski 7,5 - Scorer mål, involvert i mye. Alltid spillbar, men vi mangler utfordreregenskapene med han på venstrekanten.
Shackleton 7 - Involvert med en gang han kom inn, før han ble litt borte. Stabiliserte midtbanen. En spiller av Bielsas hjerte?
Bamford 7 - Etter mitt syn et godt innhopp. Kjempegod å vandre ut mot sidene, strålende nærteknikk på lange baller. Fratatt flere soleklare frispark. Litt mer fitness så kommer siste edgen.  Ble også mer alene enn han ville vært tidligere i kampen.
Baker - For lite spilletid til å vurdere.
Enig i det meste bortsett fra Bamford, så jo ikke trent ut overhode. Sirup!! Håper han har mye mer å bevise  5 maks

Jeg skjønner ikke helt kritikken av Bamford. Han gjorde etter mitt syn mye bra, og jeg har stor tro på at vi vil få mye glede av ham utover. Dumt gult kort riktignok, men han blir neppe vår største samler av slike. Regner med at han og Harrison starter på tirsdag, og at de viser seg kapable til å bidra!

flynn

Han hadde et par strålende nedtak og viste at touchen sitter. Men han tapte de fleste dueller. Virket rett og slett veik og "treg". Tronet det hele med gult kort i frustrasjon for ikke å ha fått frispark sin vei. Rett og slett et meget dårlig innhopp.

auren

Totalt uenig. Han var langt bedre i link-upspillet enn Roofe. Sterkere fysisk, vandrer mer ut mot kantene, og holder bedre i ballen. Noen glimrende nedtak. Han kommer inn på et tidspunkt da vi konsoliderer, og får langt mindre hjelp enn han ville fått tidligere. Ble snytt for 3-4 soleklare frispark, skjønner godt han ble frustrert. Her vil vi få mye glede.
 

leedslife

Mine karakterer:

BPF 6 - Tabbe på målet, og ikke like god i distribusjonen som i første kamp. Hadde vel strengt tatt ikke en eneste redning. Løser ellers greit.
Ayling 8 - Enorm i duellspill, mye involvert, en klasseback i denne divisjonen. Bidrar mye femover.
Cooper 7,5 - Tar luven av Waghorn, vinner det meste i lufta. Skjermes enormt godt av de foran han. God kamp igjen.
Berardi 7 - Oppofrende, flink å bryte foran. Men har klare begrensninger i duellspillet, og varierer stort i distribusjonen offensivt. Får kjempehjelp fra midtbanen defensivt, slik at stopperne settes lite på prøve.
Douglas 8 - Flott nærteknikk, løser trange situasjoner strålende. Et viktig angrepsvåpen. Bedre defensivt enn sist.
Philips 9 - Løper Derby i senk, stopper enhver kontring. Er en gigant sentralt, jeg har aldri sett han bedre.
Klich 9 - Enorm løpskapasitet, offensivt som defensivt. Viser frem sider vi aldri visste var i han, også mål. Løper Derby fullstendig i senk alle veier.
Saiz 9MOM- Fullstendig overlegen i første omgang. Lampard setter inn Brad Johnson for å ta han ut i andre. Lykkes delvis. Jobber bedre defensivt enn noen gang.
Hernandez 8 - Mye involvert, ikke like heldig med alt. Men en spiller med stor effektivitet, blir assistkonge i championship i år (to i går).
Roofe 8 - To nydelige scoringer. Mye involvert, taper en del 50/50- dueller. Bielsas fitnessregime har gjort han alt godt.
Alioski 7,5 - Scorer mål, involvert i mye. Alltid spillbar, men vi mangler utfordreregenskapene med han på venstrekanten.
Shackleton 7 - Involvert med en gang han kom inn, før han ble litt borte. Stabiliserte midtbanen. En spiller av Bielsas hjerte?
Bamford 7 - Etter mitt syn et godt innhopp. Kjempegod å vandre ut mot sidene, strålende nærteknikk på lange baller. Fratatt flere soleklare frispark. Litt mer fitness så kommer siste edgen.  Ble også mer alene enn han ville vært tidligere i kampen.
Baker - For lite spilletid til å vurdere.
Enig i det meste bortsett fra Bamford, så jo ikke trent ut overhode. Sirup!! Håper han har mye mer å bevise  5 maks

Jeg skjønner ikke helt kritikken av Bamford. Han gjorde etter mitt syn mye bra, og jeg har stor tro på at vi vil få mye glede av ham utover. Dumt gult kort riktignok, men han blir neppe vår største samler av slike. Regner med at han og Harrison starter på tirsdag, og at de viser seg kapable til å bidra!

flynn

Han hadde et par strålende nedtak og viste at touchen sitter. Men han tapte de fleste dueller. Virket rett og slett veik og "treg". Tronet det hele med gult kort i frustrasjon for ikke å ha fått frispark sin vei. Rett og slett et meget dårlig innhopp.

auren

Totalt uenig. Han var langt bedre i link-upspillet enn Roofe. Sterkere fysisk, vandrer mer ut mot kantene, og holder bedre i ballen. Noen glimrende nedtak. Han kommer inn på et tidspunkt da vi konsoliderer, og får langt mindre hjelp enn han ville fått tidligere. Ble snytt for 3-4 soleklare frispark, skjønner godt han ble frustrert. Her vil vi få mye glede.

Han har en swag over seg. Oser litt klasse.
Sikkert litt nervøs og ikke helt 100 prosent matchfit, men man ser jo at det er en type spiss vi ikke har hatt på mange mange år.
Er jo helt vilt at vi er i en posisjon der vi kan kaste innpå Bamford hvis vi må ha scoring.
Danker ikke ut Roofe hvis han fortsetter 8) Mannen som jeg ville ha solgt til Reading for 1 måned siden ;D ;D

ØBS

Bukkerittet...

Norsk folklore og barnelærdom.  Grieg, Ibsen og alt på en gang...

MOT
LUSCOS-hilsen
ØBS