Skrevet av Emne: Banne i kjerka?  (Lest 2167 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McVallister

Banne i kjerka?
« på: April 30, 2008, 08:55:08 »
I går var det en spennende fotballkveld, og ja, jeg tar sjansen. Jeg gledet meg over at ManU avanserte til finalen! Jeg vet det er som å banne i kjerka. Men jeg er anglofil og heier alltid på de engelske lagene. Man U har noen kjipe fans, men at fotballaget kan spille fotball er det ingen tvil om. Har vel lagt hode "for høgg" nå??
Men en gang gutter, en gang er det vi som igjen spiller i den jeveste ligaen.
MOT!!

Flyttet til off-topic
« Siste redigering: April 30, 2008, 09:35:58 av Lids »

auren

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #1 på: April 30, 2008, 08:59:37 »
Jeg gledet meg absolutt ikke. Holdt med Barca, som til tider spilte VAKKER fotball. Men ManU er ikke hatlag nr. 1 i engelsk fotball, det laget spiller i kveld i røde drakter.

Det jeg liker med ManU er at de satser på egne talenter. Det er vel det eneste.

auren

PS: Dette var vel sånn mer eller mindre nesten off topic???
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #2 på: April 30, 2008, 09:13:00 »
ja, dette er vel ikke tema her........tror VG har en post under engelsk fotball-debatt.
jeg liker definitivt ikke Manu.......ligger i blodet.
 

Adis

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #3 på: April 30, 2008, 09:15:07 »
Kan ikke fordra dem. Never have.. never will!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

berlin

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #4 på: April 30, 2008, 10:05:52 »
Jeg gadd ikke å se kampen en gang!

Synes CL blir kjedeligere når det nærmer seg finale, på samme måte som EM- og VM-sluttspill. Gruppespill og mellomgrupper er mye morsommere.

Og en CL-finale mellom 2 engelske lag: BORING!
Det samme gjaldt forøvrig milan-juventus og real madrid-valencia.
Til tross for at lagene ikke lenger er pur engelske eller spanske,
det gir en ekstra spice med finale mellom lag fra forskjellige land.

Hadde vært fint om Barca hadde slått ut Man U, men jeg bryr meg lite.
Synes det var verre at Asnl røk ut for Looserfool, da Asnl spiller nydelig fotball.

Dennis

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #5 på: April 30, 2008, 10:06:08 »
Jeg holdt selvsagt med Barcelona, men jeg kan selvsagt se at dem, med sin ballbesittende, ultraspillende fotball, ofte er sin egen verste fiende. Det var en feil som man læres å unngå på juniorstadiet, ved Zambrotta, som førte til det fantastiske målet fra Paul Scholes. Og hvorfor ikke løsne et skudd fra 20meter i ny og ne?

"Holder" kun med Manchester United to ganger i året, det er mot kveldens lag, Liverpool. De er da the lesser of two evils. Hadde faktisk trodd jeg også ville unnet Manchester United gullet i år, da Chelsea er og blir et sjelløst kjøpelag, men Chelsea var faktisk mye bedre enn Man U forrige kamp, så jeg er ikke så sikker lenger.

At Manchester United er et ekstremt godt fotballag, både taktisk og teknisk, er hevet over enhver tvil. Hvilke managere på det absolutte toppnivå kan påstå at jobben er 110% sikker? Det er ikke mange. Laget er også veldig variert i stilen, noe som gjør at de kan mestre de fleste motstandere. De siste årene har de også blitt ekstremt mye bedre når de blir presset lavt på banen.

Jeg er absolutt ingen Man United-fan, TVERT IMOT, men jeg innrømmer lett at de er et fantastisk bra fotballag. Fansen når derimot ikke Leeds-fansen til knees engang.

PS. Synes det var ganske så historieløst av C. Ronaldo å beskylde Zambrotta for filming. Det er tross alt han (og Gerrard) av de mest profilerte spillerne, som filmer mest i Premier League. Tåpe!
« Siste redigering: April 30, 2008, 10:16:03 av Mr Kaizer »
Marching on together!

RuneSve

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #6 på: April 30, 2008, 11:33:44 »
C. Ronaldo filmer nok ikke mest i PL akkurat nå, syns han har lagt av seg det ganske godt. Men morsomt å se hvor anonym han ble i går, når han møtte en så god høyreback som Zambrotta. Messi viste igjen hvor utrolig god han er. Har alltid ment han er bedre enn Ronaldo. INGEN klarer å stoppe han konsekvent i 1on1, og pasningene hans viser stort sett stor spilleforståelse.
 

Dennis

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #7 på: April 30, 2008, 12:24:34 »
Joda, han har lagt av seg det aller meste av filming, men det er fortsatt overspilling og veldig mange situasjoner hvor han like lett kan stå på bena, som å falle. Noen kaller det rutine, jeg synes det er usmakelig.

Når han da påstår at andre filmer, synes jeg det blir som å pisse i motvind, om Zambrotta falt lett eller ei. Det er forøvrig ikke vanskelig å se at Ronaldo er i dårlig form og jeg synes Dagbladets anmelder bommer grovt når han påstår at Ronaldo var like god som Messi i går. Det var han absolutt ikke.
Marching on together!

flynn

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #8 på: April 30, 2008, 12:26:02 »
Jeg er enig med deg McVallister, men ikke si det til noen her inne... Hold også en lav profil hvis du treffer sønnen min, som gråt seg i søvn etter kampen går kveld.


flynn

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Banne i kjerka?
« Svar #9 på: April 30, 2008, 14:25:26 »
SCUM er Scum. >:(.....tragisk finale i år,nødt å holde med liver eller chel som eg også hater som pesten.......men mot scum e alt annet å foretrekke.

Wannabe

Sv: Banne i kjerka?
« Svar #10 på: April 30, 2008, 16:16:39 »
SCUM er Scum. >:(.....tragisk finale i år,nødt å holde med liver eller chel som eg også hater som pesten.......men mot scum e alt annet å foretrekke.
Scum er vårt alle tiders hatlag (i alle fall på øyriket) som står for alt man ikke liker av storkapital, ufortjent oppmerksomhet som "motefenomen" i Asia, jeg pleier å si fotballens svar på Coca-Cola, ikke for å støte fra meg de som konsumerer svært mye av Coca-Colas produkter her, men man skjønner vel hva jeg mener...

Over tid vil det aldri forekomme noe vi synes verre om enn Scum på øyriket...!

Nå til dags mener nå JEG at det likevel (dessverre) har dukket opp noe enda verre, nemlig Abramovitjs Chelskij. Han har som kjent kommet unna med å plyndre en tidligere supermakt (riktignok i likhet med mange andre) og bruker penger som om det var monopolpenger. Likevel er det nesten så jeg må ta meg i å innrømme at de har gitt meg mange gleder, for det er virkelig en sann fornøyelse å se dem avslutte sitt spill i Champions League, uten at de står med pokalen. Hittil har de også til gode - som Chelskij i alle fall - å komme til finalen. Stor, stor takk til Monaco, Liverpool, Barca og Liverpool igjen, for å ha vist seg strået vassere (heldigere) enn Chelskij...!

Det har dessverre blitt et par PL-seire på dem, bare å bite i seg.

Poenget her, er at skulle Liverpool gjenoppstå fra Riises famøse og bunntragiske heading og klare biffen nok en gang, da ville det kanskje blitt en litt tam CL-finale for meg, med Barca - Liverpool. Fortsatt er det med andre ord en liten sjanse for at uttrykket "aldri så galt..." osv. kan bli gyldig for meg i dette tilfellet. Men la det være klart: Hadde det vært finale i går, hadde det vært en tung, tung dag i dag!

Nå er det imidlertid klart at jeg har noen å hate i finalen, uansett. Og det er jo bra, som Raga (har ikke greie på det, men det er vel dem) synger om.

Håper det kan bli litt spennende i kveld i alle fall, dagen før dagen for oss her inne...

MOT
« Siste redigering: April 30, 2008, 16:19:18 av Wannabe »