Skrevet av Emne: FIFA 2009  (Lest 3889 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

FIFA 2009
« på: Oktober 02, 2008, 18:30:37 »
Fikk spillet på onsdag (til XBOX) og det er utrolig artig!

Har ikke spilt FIFA særlig mye siden PES tok over tronen for noen år siden. Siden dengang har FIFA igjen gått forbi - mener jeg - selv om PES klarte å opparbeide seg en enorm fanbase grunnet spillbarheten. FIFA har derimot de aller fleste rettigheter og dette - samt at spillbarheten er langt større nå - har igjen gjort det til min favoritt.

Be A Pro-modusen er utrolig artig! Du kan velge å være en spiller, eller lage deg selv, for så å starte på reservelaget til en fritt valgt klubb (Vi vet jo alle at det blir Leeds!) Deretter er målet å oppfylle forskjellige delmål i kampene, som å score mål, vinne med flere mål, holde deg over en viss rating osv. Etterhvert blir du plukket opp i A-stallen og på landslaget. Kameravinkelen i Be A Pro er veldig dynamisk og følger deg.

Laget meg selv som midtbanespiller på Leeds, men etter å ha spilt noen kamper hvor jeg ble plassert på venstrekant, startet jeg på nytt som spiss. Da ble det langt mer action i sakene og etter å ha nettet 14 på 7 kamper, er jeg nå forfremmet til reservelagskaptein!  :D

Andre som har spilt det?
Marching on together!

Budda

Sv: FIFA 2009
« Svar #1 på: Oktober 02, 2008, 18:59:21 »
Har prøvd demoen, og synes det er den samme møkka som alltid. FIFA er som hubba bubba; veldig god og spennende i starten, men etter en stund, så blir man lei og kvalm, og spytter den ut.



Fikk spillet på onsdag (til XBOX) og det er utrolig artig!

Har ikke spilt FIFA særlig mye siden PES tok over tronen for noen år siden. Siden dengang har FIFA igjen gått forbi - mener jeg - selv om PES klarte å opparbeide seg en enorm fanbase grunnet spillbarheten. FIFA har derimot de aller fleste rettigheter og dette - samt at spillbarheten er langt større nå - har igjen gjort det til min favoritt.

Be A Pro-modusen er utrolig artig! Du kan velge å være en spiller, eller lage deg selv, for så å starte på reservelaget til en fritt valgt klubb (Vi vet jo alle at det blir Leeds!) Deretter er målet å oppfylle forskjellige delmål i kampene, som å score mål, vinne med flere mål, holde deg over en viss rating osv. Etterhvert blir du plukket opp i A-stallen og på landslaget. Kameravinkelen i Be A Pro er veldig dynamisk og følger deg.

Laget meg selv som midtbanespiller på Leeds, men etter å ha spilt noen kamper hvor jeg ble plassert på venstrekant, startet jeg på nytt som spiss. Da ble det langt mer action i sakene og etter å ha nettet 14 på 7 kamper, er jeg nå forfremmet til reservelagskaptein!  :D

Andre som har spilt det?

Endre

Dennis

Sv: FIFA 2009
« Svar #2 på: Oktober 02, 2008, 19:39:32 »
Fantastisk sammenligning! ;D

Dette er som sagt mitt første FIFA på mange år, bortsett fra ti minutter hos en kompis nå og da på et vorspiel. Synes det ser veldig spennende ut jeg, men skal ikke påstå at jeg ikke går lei. Det trenger jeg et par måneder på å finne ut.  ;)
Marching on together!

Blank_File

Sv: FIFA 2009
« Svar #3 på: Oktober 03, 2008, 10:10:33 »
Jeg er også utrolig fornøyd med spillet! :) Selv blir jeg også forholdsvis fort lei når jeg spiller alene, men sammen med andre syns jeg nok at Fifa er et av de beste spillene i verden. Jeg må uansett spille litt alene for å få oppgradert spilleren min! :) Dette er noe jeg savner meget fra Euro2008. Her kunne 4stk spille sammen å oppgradere spillerene sine sammen, på Fifa09 kan bare én spiller gjøre dette og det ødelegger en god del for min del.

Jeg er anker og har spilt meg opp på a-laget forøvrig. :)

Også godt å se at Budda er god og objektiv som vanlig! ;)

Budda

Sv: FIFA 2009
« Svar #4 på: Oktober 03, 2008, 12:57:16 »
Hva mener du med den spydigheten? Er jo alltid objektiv jeg  :)

Jeg er også utrolig fornøyd med spillet! :) Selv blir jeg også forholdsvis fort lei når jeg spiller alene, men sammen med andre syns jeg nok at Fifa er et av de beste spillene i verden. Jeg må uansett spille litt alene for å få oppgradert spilleren min! :) Dette er noe jeg savner meget fra Euro2008. Her kunne 4stk spille sammen å oppgradere spillerene sine sammen, på Fifa09 kan bare én spiller gjøre dette og det ødelegger en god del for min del.

Jeg er anker og har spilt meg opp på a-laget forøvrig. :)

Også godt å se at Budda er god og objektiv som vanlig! ;)
Endre

Stifler

Sv: FIFA 2009
« Svar #5 på: Oktober 03, 2008, 16:23:41 »
Fikk Fifa 09 igår, og er utrolig fornøyd! :)
Syntes pes er dårlig i forhold til Fifa.
Har ikke spilt så mye Pes, men syntes det var utrolig kjedelig når jeg spilte hvertfall...
-Nr 2 er den første taperen-

Dennis

Sv: FIFA 2009
« Svar #6 på: Oktober 03, 2008, 17:30:14 »
Fikk Fifa 09 igår, og er utrolig fornøyd! :)
Syntes pes er dårlig i forhold til Fifa.
Har ikke spilt så mye Pes, men syntes det var utrolig kjedelig når jeg spilte hvertfall...

Enig her, Stiff!

Pro Evolution Soccer var bedre enn FIFA en stund, men det må jo være fire, fem år siden nå. Det gjaldt da spillbarheten i kampene - som jo er det viktigste - men når spillet er såpass mangelfullt på lisenser, spesielt på den engelske ligaen, blir det ikke like komplett for min del. Ã… spille Master League er liksom ikke det samme som en karriere som manager for Leeds i League One og på veien tilbake. Nå påstås det jo også at FIFA har så godt som tatt igjen PES på spillbarhet, uten at jeg har spilt nok til å kunne si noe om det.

EA har tatt seg selv i nakkeskinnet og sagt de skal slutte å masseprodusere oppfølgere i fremtiden, så da kan vi nok se en vesentlig forbedring på blant andre FIFA-spillene de neste årene.
Marching on together!

Sander

Sv: FIFA 2009
« Svar #7 på: Oktober 04, 2008, 00:48:34 »
Noen som har prøvd å laste ned spillet til PC?

Har installert spillet, men står man trenger en Registration Code.. Den finner jeg ikke noe sted!

Noen som har samma problemet?
 

Trond90

Sv: FIFA 2009
« Svar #8 på: Oktober 04, 2008, 02:10:43 »
Enig med deg Budda, Fifa er litt morsomt i begynnelsen men etter en stund så er man møkka lei. Pes er myyyyyYe bedre og spille enn fifa, alt er mye mer realistisk på "matta" og det er mye raskere og mye forskjellige finter og andre tekniske ting eg kan gjøre. Eneste som er minuset er at de ikke har rettighetene til alle lag. Dette året er det vel Looserpool og Scum som har rettighetene, men Pes har fått rettighetene til Champions League og det er jo nice :)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

eiru

Sv: FIFA 2009
« Svar #9 på: Oktober 04, 2008, 03:24:38 »
nettopp komt innpå førstelaget i be a pro, og har spilt et par kamper i karrieremodusen og. karrieremodusen skuffer i år, akkurat som i fjor. du kan jo kjøpe nesten hvem du vil og bare trykke på simuler kampen så er du i premier league på en halvtime. men be a pro er utrolig artig  ;D

Blank_File

Sv: FIFA 2009
« Svar #10 på: Oktober 05, 2008, 21:11:16 »
Nå har jeg spilt en stund, og på Lørdag skulle vi ha FifaFest hos brutter. Da kom det første VIRKELIGE irritasjonsmomentet med dette spillet. Den glimrende captain-your-country modusen fra Euro2008 er fullstendig borte. Det er faktisk latterlig at de ikke har gjort det mulig å for 4 forskjellige spillere å oppgradere sine egne spillere! I stede må de 3 andre som skal være med her spille som andre spillere på det laget din spiller spiller for. Vanvittig skuffende.

Og skal man lage turnering, så må kan man ikkje være fler enn 4. Igjen vanvittig skuffende... Vi måtte ty til Excel og lage kampoppsett manuelt.

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: FIFA 2009
« Svar #11 på: Oktober 14, 2008, 20:24:32 »
Jeg kjøpte spillet i går og er ikke overrasket over hvor bra det er. Jeg har alltid holdt meg til Pro Eveloution Soccer helt til Fifa07 kom ut, likte aldri Fifa08 men bestemte meg for å kjøpe Fifa09 selvom. Fifa09 har alt! Bra kvalitet, litt for bra'e dommere :S Og masse annet, De som vurderer å kjøpe Fifa09, De burde gjøre det!! Jeg vil anbefale Fifa09 på det sterkeste hvis du liker fotballspill.