Skrevet av Emne: Tema: LUTV  (Lest 194601 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: LUTV
« Svar #660 på: Januar 13, 2018, 14:47:07 »
Noen som får til å caste bildet via Chromecast? Krever det at en bruker en spesiell nettleser? Bruker PC og Google Chrome, som en skulle tro var det åpenbare alternativet, men jeg får ikke opp ikonet på PC-skjermen, og må derfor bruke VGA (siden PC-en ikke har HDMI-utgang).

Du må lete det frem i menyen oppe til høyre.
I den menyen er det noe som heter "cast"
Takk for tips. Erindrer at noen (kanskje du?) har tipset om dette tidligere. Da blir det forhåpentligvis bedre lyd og bilde i dag!
Bildet har fungert veldig bra for meg med denne måten. Lyden er derimot svak som den alltid har vært. Håper det blir fikset på snart.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

baste

Sv: LUTV
« Svar #661 på: Januar 13, 2018, 14:52:58 »
No prob her, LUTV fungerte nesten knirkefritt sist.

Men hvordan får vi dem til å score flere Leeds Mål ?

Runar

Sv: LUTV
« Svar #662 på: Januar 13, 2018, 15:35:13 »
Får plutselig ikke lyden opp når jeg spiller det av på TV. Så blir nok bare på Mac i dag....
 

Hallgeir *

Sv: LUTV
« Svar #663 på: Januar 13, 2018, 15:41:30 »
Er det flere enn meg som synes at studiolyden er bedre i dag?
Super Leeds since 1968

h.b

  • Gjest
Sv: LUTV
« Svar #664 på: Januar 20, 2018, 15:23:57 »
Får feilmelding hele tiden ved pålogging

Hallgeir *

Sv: LUTV
« Svar #665 på: Januar 20, 2018, 15:28:23 »
Får feilmelding hele tiden ved pålogging

Radrizzani  straffer deg fordi du har vært for kritisk?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: LUTV
« Svar #666 på: Januar 20, 2018, 15:36:11 »
Får feilmelding hele tiden ved pålogging

Prøv med en annen nettleser
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: LUTV
« Svar #667 på: Januar 20, 2018, 15:36:45 »
Får feilmelding hele tiden ved pålogging

Radrizzani  straffer deg fordi du har vært for kritisk?

Probably :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: LUTV
« Svar #668 på: Januar 20, 2018, 15:57:30 »
Irriterende at lyden ligger et lite halvsekund foran bildene. Dette må da gå an å synkronisere bedre? Slik har det vært de siste kampene  :(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: LUTV
« Svar #669 på: Februar 03, 2018, 15:57:35 »
Er det noen som er inne på LUTV?
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: LUTV
« Svar #670 på: Februar 03, 2018, 16:01:35 »
Er det noen som er inne på LUTV?
Nei, noe som skjer der.
MOT

Hallgeir *

Sv: LUTV
« Svar #671 på: Februar 03, 2018, 16:04:27 »
Er det noen som er inne på LUTV?
Nei, noe som skjer der.

Trodde kampen gikk der, men det er kanskje bare radio i dag?
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: LUTV
« Svar #672 på: Februar 03, 2018, 16:05:55 »
Er det noen som er inne på LUTV?
Nei, noe som skjer der.

Trodde kampen gikk der, men det er kanskje bare radio i dag?
Viasport 3 eller radio. Førstnevnte her....
MOT

Hallgeir *

Sv: LUTV
« Svar #673 på: Februar 03, 2018, 16:08:29 »
Er det noen som er inne på LUTV?
Nei, noe som skjer der.

Trodde kampen gikk der, men det er kanskje bare radio i dag?
Viasport 3 eller radio. Førstnevnte her....

Det hadde jeg ikke fått med meg.

Viasport 3 her også nå.  :)
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: LUTV
« Svar #674 på: Februar 03, 2018, 16:12:21 »
Er det noen som er inne på LUTV?
Nei, noe som skjer der.

Trodde kampen gikk der, men det er kanskje bare radio i dag?
Viasport 3 eller radio. Førstnevnte her....

Det hadde jeg ikke fått med meg.

Viasport 3 her også nå.  :)

 :D
MOT

Leedsfan

Sv: LUTV
« Svar #675 på: Februar 03, 2018, 18:30:18 »
Er det noen som er inne på LUTV?

Jeg var inne på LUTV, fint bilde i Romania! Flott kamp også, verdt alle pengene!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: LUTV
« Svar #676 på: Mars 10, 2018, 15:28:32 »
Er det noen som har fått opp bilde på LUTV?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: LUTV
« Svar #677 på: Mars 10, 2018, 15:34:05 »
Er det noen som har fått opp bilde på LUTV?
Jada. Lenge siden det :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: LUTV
« Svar #678 på: Mars 10, 2018, 15:41:30 »
Er det noen som har fått opp bilde på LUTV?
Jada. Lenge siden det :)

Måtte logge meg ut og inn igjen.  :)
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Kamp: vs Preston North End @ Deepdale, tirsdag 10/4 2018, kl 20:45
« Svar #679 på: April 10, 2018, 14:56:28 »
Ang kampen ikveld. Har betalt for LUTV nå ganske mange ganger og er jeg heldig så får jeg sett 2-3 minutt av kampen. Enten så fryser bildet, det hakker ellers kommer det ingenting.
Har macbook og har prøvd med safari, chrome og Firefox. ingenting fungerer. Noen som opplever det samme? Noen tips?
Finner jo alltid nødløsninger med streams, men er veldig ofte ymse ymse kvalitet.

Det skal legges med at jeg fikk sett U23 kampen i går. Men det så ut som om de filmet med et eldgammelt Olympus kamera

kalle_92

  • Gjest
Ang kampen ikveld. Har betalt for LUTV nå ganske mange ganger og er jeg heldig så får jeg sett 2-3 minutt av kampen. Enten så fryser bildet, det hakker ellers kommer det ingenting.
Har macbook og har prøvd med safari, chrome og Firefox. ingenting fungerer. Noen som opplever det samme? Noen tips?
Finner jo alltid nødløsninger med streams, men er veldig ofte ymse ymse kvalitet.

Det skal legges med at jeg fikk sett U23 kampen i går. Men det så ut som om de filmet med et eldgammelt Olympus kamera
LUTV er jo utdatert. Pinlig for Radrizzani spør du meg, når han selv kommer fra bransjen (MP Silva). Hos meg klikker LUTV 2-3 ganger hver kamp. Sist kamp forsvant lyden i 5 minutter, og lydnivået er så lavt at jeg må skru full guffe på høytalerne.

Du kan prøve å se via appen, der fungerer det noe bedre synes jeg, også mtp. lydnivå. Ellers får vi håpe at man tenker å oppgradere nettsiden og LUTV snarlig. 1996 over det hele.

Cherry

Ang kampen ikveld. Har betalt for LUTV nå ganske mange ganger og er jeg heldig så får jeg sett 2-3 minutt av kampen. Enten så fryser bildet, det hakker ellers kommer det ingenting.
Har macbook og har prøvd med safari, chrome og Firefox. ingenting fungerer. Noen som opplever det samme? Noen tips?
Finner jo alltid nødløsninger med streams, men er veldig ofte ymse ymse kvalitet.

Det skal legges med at jeg fikk sett U23 kampen i går. Men det så ut som om de filmet med et eldgammelt Olympus kamera
LUTV er jo utdatert. Pinlig for Radrizzani spør du meg, når han selv kommer fra bransjen (MP Silva). Hos meg klikker LUTV 2-3 ganger hver kamp. Sist kamp forsvant lyden i 5 minutter, og lydnivået er så lavt at jeg må skru full guffe på høytalerne.

Du kan prøve å se via appen, der fungerer det noe bedre synes jeg, også mtp. lydnivå. Ellers får vi håpe at man tenker å oppgradere nettsiden og LUTV snarlig. 1996 over det hele.

LYTT på Whelan/Pope på K-sports i stedet......dyktige gutter som virkelig holder "liv" i matchen uansett standard - også kommer det mass "rett fra hjertet" kommentarer også....en sann fornøyelse hver gang!
 

Annesj

Ang kampen ikveld. Har betalt for LUTV nå ganske mange ganger og er jeg heldig så får jeg sett 2-3 minutt av kampen. Enten så fryser bildet, det hakker ellers kommer det ingenting.
Har macbook og har prøvd med safari, chrome og Firefox. ingenting fungerer. Noen som opplever det samme? Noen tips?
Finner jo alltid nødløsninger med streams, men er veldig ofte ymse ymse kvalitet.

Det skal legges med at jeg fikk sett U23 kampen i går. Men det så ut som om de filmet med et eldgammelt Olympus kamera
LUTV er jo utdatert. Pinlig for Radrizzani spør du meg, når han selv kommer fra bransjen (MP Silva). Hos meg klikker LUTV 2-3 ganger hver kamp. Sist kamp forsvant lyden i 5 minutter, og lydnivået er så lavt at jeg må skru full guffe på høytalerne.

Du kan prøve å se via appen, der fungerer det noe bedre synes jeg, også mtp. lydnivå. Ellers får vi håpe at man tenker å oppgradere nettsiden og LUTV snarlig. 1996 over det hele.

LYTT på Whelan/Pope på K-sports i stedet......dyktige gutter som virkelig holder "liv" i matchen uansett standard - også kommer det mass "rett fra hjertet" kommentarer også....en sann fornøyelse hver gang!

Her støttes LUTV unasett. Penger i kassa. Ikke hatt stort med trøbbel med den heller. Forbedringspotensiale? Absolutt
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

leedslife

Ang kampen ikveld. Har betalt for LUTV nå ganske mange ganger og er jeg heldig så får jeg sett 2-3 minutt av kampen. Enten så fryser bildet, det hakker ellers kommer det ingenting.
Har macbook og har prøvd med safari, chrome og Firefox. ingenting fungerer. Noen som opplever det samme? Noen tips?
Finner jo alltid nødløsninger med streams, men er veldig ofte ymse ymse kvalitet.

Det skal legges med at jeg fikk sett U23 kampen i går. Men det så ut som om de filmet med et eldgammelt Olympus kamera
LUTV er jo utdatert. Pinlig for Radrizzani spør du meg, når han selv kommer fra bransjen (MP Silva). Hos meg klikker LUTV 2-3 ganger hver kamp. Sist kamp forsvant lyden i 5 minutter, og lydnivået er så lavt at jeg må skru full guffe på høytalerne.

Du kan prøve å se via appen, der fungerer det noe bedre synes jeg, også mtp. lydnivå. Ellers får vi håpe at man tenker å oppgradere nettsiden og LUTV snarlig. 1996 over det hele.

LYTT på Whelan/Pope på K-sports i stedet......dyktige gutter som virkelig holder "liv" i matchen uansett standard - også kommer det mass "rett fra hjertet" kommentarer også....en sann fornøyelse hver gang!

Her støttes LUTV unasett. Penger i kassa. Ikke hatt stort med trøbbel med den heller. Forbedringspotensiale? Absolutt

mac du bruker?
Får det ikke til. Prøvd gjennom appen også, men ikke nubb sjans.
Støtter de vel med en slant idag og, men begynner å sitte langt inne.
En ting er produksjonen og alt dette rundt. Det er jo et stort skritt opp til de beste for å si det mildt.
Men når de ikke klarer å legge til rette for at et vanlig menneske med en helt vanlig laptop faen ikke kan se 5 minutt før det skjærer seg.
Det er jo stein hakke galt.

Sterland

Veldig rart. Bruker Mac og har sett stort sett det som er av matcher via LUTV, og det har fungert veldig bra hver gang. Benytter Chrome. Har samme problemet med lydnivået, men kjører matchen med hodetelefoner og full guffe..

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Veldig rart. Bruker Mac en eldre HP Pavilion og har stort sett det som er av matcher via LUTV, og det har fungert veldig bra hver gang. Benytter Chrome. Har samme problemet med lydnivået, men kjører matchen med hodetelefoner og full guffe..
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Jon R

Sv: LUTV
« Svar #686 på: April 10, 2018, 19:36:03 »
Fungerer som regel prikkfritt når jeg bruker appen på Android eller IPad. Volumet på lyden er lav og oppløsningen HD minus, dog.
Jon R.

leedslife

Sv: LUTV
« Svar #687 på: April 10, 2018, 19:50:49 »
Får ikke logget inn en gang nå så blir radio eller facebookstream på meg.

Promotion 2010

Sv: LUTV
« Svar #688 på: Juli 14, 2018, 10:36:04 »
Leeds United: LUTV’s Emma Jones speaks to the YEP about life as a woman in the football media spotlight

Published: 06:00 Saturday 14 July 2018


Emma Jones.

Football might not be coming home but the English game has still had its fair share of winners at the World Cup.


Gareth Southgate is one, thanks to his cool-headed stewardship of a Three Lions campaign that far exceeded expectations.


Emma Jones with former Leeds United player Danny Mills at Elland Road.

Yorkshire’s reputation as a hotbed of sporting talent is another, with players such as Fabian Delph, Danny Rose, John Stones and Harry Maguire all hailing from the White Rose county.


The list of winners also includes Jacqui Oatley and Leeds’s own Gabby Logan, two presenters who have starred on screen during a tournament when the BBC and ITV have both given women more prominent roles in their coverage than ever before.

Another female broadcaster with a soaring profile is Emma Jones, who has been one of the faces of Leeds United’s in-house LUTV television station since last summer.


And, with the final of the World Cup being played this weekend and a new domestic football season just around the corner, she has been speaking to the Yorkshire Evening Post about her experiences working in what some still, sadly, regard as solely a man’s game.

Emma Jones at the England versus Costa Rica game.

Emma describes her LUTV role as a dream job and, from day one, has encountered nothing but positivity and support from inside Elland Road – yet, in the sport as a whole, she acknowledges a few issues remain.

“Being a woman in a predominantly male environment – and the other way round as well, if it was a man in a predominantly female environment – you can come across challenges,” she says.


“The way I see it is, it’s not a slight on you, it’s their issue and you just crack on.

“I feel like there is a shift happening now and there is a huge focus on getting women involved in football and other sports broadcasting.

“It is still a very male world, but it is changing. People are more careful – as a rule, they think before they speak now.”

One man still apparently afflicted by foot-in-mouth syndrome is Jason Cundy, a presenter for talkSPORT radio who last month was forced to apologise after saying women should not commentate on football matches because their voices are too high-pitched.


Speaking after Vicki Sparks became the first woman to commentate live on a televised World Cup game in the UK, Cundy said: “I prefer to hear a male voice when watching football – 90 minutes of hearing a high-pitched tone isn’t really what I would like to hear, and when there is a moment of drama as there often is in football, the moment actually needs to be done with a slightly lower voice.”

Giving her take on the row, Emma says: “He apologised for it, so I’m guessing he knows he probably shouldn’t have said that – and the fact it was jumped on straight away shows the positive shift away from that attitude.

“He was shut down and I think that’s a great thing to take from it, it’s a prime example of the world we live in now.

“Someone says something, people react to it, point out that it’s not a fair thing to say and then there is an apology. I’d like to think he knows he shouldn’t have said it.”

The backlash against Cundy was particularly fierce on social media and Emma believes the response showed how Twitter and the like can, despite the negative press they attract, still be a force for good.


“Clearly, social media has its bad points, but it has also allowed people to self educate and learn more about other people,” she says.

“We are now in a society that is far more accepting of people branching out and doing things they stereotypically wouldn’t have done once upon a time.

“I think people are a lot more conscious of the fact that everyone deserves an opportunity to do what they want in life.”

Emma was given a first-hand insight into the power of social media when she caught the eye of TV viewers while sitting in the stands during England’s World Cup warm-up game against Costa Rica at Elland Road at the start of June.

Images of her quickly went viral on Twitter, with some fans complaining that she looked less than interested in the action on the pitch.

“It was bizarre – I was there working for the FA and hosting, so I was sat near the dugout as I needed to jump onto the pitch at half-time to do interviews,” she says.

“I had no idea I had been on TV during the game – when there’s 36,000 people in the ground, the phone signal isn’t great, so no one could contact me.

“When I was walking back to my car at the end of the night, my phone started dinging like crazy. I panicked – I was thinking ‘what has gone on?’.

“It was one of those things. People were asking if I was bored and I wasn’t, I was genuinely concentrating!

“It was weird more than anything, because I had been excited for months and months about hosting for the FA and then it was a bit like no one was bothered about that side of it.

“I wanted to remind people why I had been there – but I also knew that after 24 hours it was all going to blow over.”

Many of the comments on social media on the night of the Costa Rica game focused on Emma’s looks, while a story that appeared in The Sun described her as “stunning” and “the blonde” who had “transfixed” viewers at home.

“I don’t take it seriously if people want to pass comment on my looks or anything,” she says.

“If I let myself get absorbed with some of the comments then I would probably spend a year crying.

“I take it all with a pinch of salt. When people say you have done a good job, those are the kind of comments I take on board.

“As I say, social media can be amazing for opening up new worlds, but it does give people a platform to say what they want so you have to almost remove yourself from it and say, well, that’s just your opinion, end of.”

Emma, who combines her LUTV role with breakfast show presenting duties on Stoke-based radio station Signal 1, will be back at Elland Road for the start of the season next month.

She admits she might have to brush up on her foreign language skills before then, with new Leeds manager Marcelo Bielsa coming from Argentina and his English still a work in progress.

But the six million dollar question is, of course, whether this will be the year when Leeds are finally promoted back to the top flight of English football.

“It would be amazing if we were,” says Emma.

“But I don’t want to say too much, I don’t want to put them under too much pressure!

“I am a Leeds fan now. You can’t go to Elland Road and not be.

“I love the job, I genuinely love it. I feel privileged to be doing it as well.

“It’s the people you meet and the stories they tell and the passion they have.

“As soon as I started at LUTV, it was obvious why people have such a love for the club.

“I turned up and by week two I was screaming louder than anyone in the South Stand!”

Emma, who is originally from Cheshire and studied journalism at Sheffield Hallam University, names Gabby Logan – the daughter of former Leeds United star Terry Yorath – as one of her broadcasting inspirations.

“She is amazing – she’s humble and real and very well respected.

“I admire everyone who does this job, really. It’s not an easy world to get into or stay in.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tore

Tore
Marching on together...