Skrevet av Emne: Ã…rsmøtepapirene..  (Lest 20873 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Wexler

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #60 på: August 22, 2008, 07:52:56 »
...
1.Jeg tørr påstå att ingen har vervet flere medlemmer enn  meg opp igjennom åra og det skal jeg fortsette med. Noe jeg gjør hver dag.

2. og selvfølgelig så skal vi formidle nyheter om Leeds United.

3. Med snart 160 live kamper så skal vell mitt engasjemang være ganske klart.

4. Har hatt supportercupen i 7 år på rad nå og ingen har vell prøvd og lage mer treff og banketter enn meg.
    Det skal jeg også fortsette med.

....
Hvordan gjøre Luscos bedre:

Det skal jeg komme tilbake til,nå må jeg jobbe.....


Tviler ikke på dine gode intensjoner Torgeir, men det å være leder for en organisasjon med 3000 medlemmer spredt over hele Skandinavia er nok en del større enn å være lagleder i supportercupen.

Spørsmålet går på hva du som leder ønsker å utrette for og med LUSCOS som organisasjon - ikke hvor mange Leedskamper du har vært på, og hvor mange medlemmer du personlig klarer å verve i vennekretsen på Lillestrøm….


Aner ikke helt hvor du vill hen Mc Midjo, men......

Jeg har vært daglig leder for bedrift med over 50 annsatte. Har sittet og forhandla om kontrakter verdt flere millioner. Driver i dag mitt eget lille murerfirma. Ikke så stort som før, men det er nok å henge fingra i....

Vet ikke helt om du er klar over det...jeg har vært seks år som styremedlem i Luscos. De 3 siste av dem som sekretær.

Vennekrets på Lillestrøm??? du har null peiling på hvordan jeg har jobba, men for å ta  et eksempel så hadde jeg forslag til vervekampanje når jeg satt som styremedlem. Vervekampanjen ble en gedigen fiasko grunnet null intresse fra våre medlemmer. Du skulle bare vist hvor lite engasjert de fleste Luscos medlemmer er. Dette er en sak jeg kommer til å jobbe knallhardt for i ett nytt styre....

Jeg tor heller ikke det er flere som har møtt fler Luscos medlemmer enn det jeg har gjort både i Norges lange land, Danmark og Sverige.Jeg promoterer Leeds United og Luscos ved hver annledning.

Hvis du mener jeg skal kjøre rundt i buss for å drive vervekampanje ;) ;) ;) ;)så kommer jeg ikke til å gjøre det...

Jobbe litt igjen...

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Torgeir,
Ikke helt taktisk å profilere at du er håndverkermester på CV en !
Rene Bad Willen faktisk !!!

Jeg har ennå tilgode å oppleve en håndverker som kommer når han skal, og ikke kommer med en regning hvor timene er skrevet med gaffel !
Og jeg har møtt mange.

Du er sikkert et godt unntak fra dette, men litt CV sminking er ikke å forakte...
 
 

janove

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #61 på: August 22, 2008, 08:10:11 »
En haandverksmester er aa foretrekke, fremfor en, som tydeligvis tror han er foedt i Betlehem for 2008 aar siden.
Har ikke opplevd maken til arroganse.
Torgeir skal liksom faa lov aa vaere vannbaerer.
La dere underkaste de som vil!

RuneR

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #62 på: August 22, 2008, 08:23:07 »
En haandverksmester er aa foretrekke, fremfor en, som tydeligvis tror han er foedt i Betlehem for 2008 aar siden.
Har ikke opplevd maken til arroganse.
Torgeir skal liksom faa lov aa vaere vannbaerer.
La dere underkaste de som vil!

*sukk* Heldigvis er det bare drøyt et døgn til årsmøtet, for nå har usakligheten nådd høyder vi ikke har sett ofte her på forumet, selv under h.b.'s "glansdager" for noen år siden. 

Kjære medsupportere, besinn eder, og la sakligheten være med oss - i hvertfall til vi har fått valgt det styret som skal jobbe for oss den nærmeste fremtiden.
Amen.
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

rastafari

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #63 på: August 22, 2008, 08:39:22 »
I og med at ingen svarer på om det er tillatt med å stemme via fullamkt antar at jeg at det kun er personlig frammøte som gjelder.

Et spørsmål til styrealternativene: Om vi ikke blir RMC, er det noen av dere som ser en fare for at det blir etablert en RMC i Skandivania/Norge?
Hva gjør de som støtter etablering av RMC om de ikke blir valgt? Fortsetter de som medlemmer av LUSCOS eller melder de seg ut? Og kanskje.....

Dette synes, slik det nå har tilspisset seg, å være for meg et par viktig spørsmål.

Uansett skal nåværende styre ha STOR TAKK for en flott arbeid med retsrukturering og fornyelse av både medlemsblad og web.
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

RuneR

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #64 på: August 22, 2008, 09:16:56 »
I og med at ingen svarer på om det er tillatt med å stemme via fullamkt antar at jeg at det kun er personlig frammøte som gjelder.
...
Korrekt, kun personlig oppmøte som teller
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #65 på: August 22, 2008, 10:11:49 »
Siden eg va 6-7 år har eg holdt med midt kjære Leeds United.Rundt 1980 meldte eg meg inn i supporterklubben og i tenårene ble Leeds fokus nr 1 i livet.Rett og slett ett kjærlighetsforhold som varer ennå.
Ka e så vitsen med å være med i en supporterklubb??? Hele poenget er faktisk at det skal være en forening som støtter laget i tykt og tynt,EN MOTVEKT TIL KLUBBEN OG MAKTA.Vi skal være en forening som sier fra når KLUBBEN blir vanstyrt,enten av managere,direktører eller presidenter.Vi er supportere av spillere og klubbmerket.Uansett hvilket badge vi har hatt,uansett hvilke spillere vi har hatt...eg har elska de alle når de går på bana for Leeds.
Men vi ha rett til å kunne kritisere Ken Bates om vi mener han gjør urett og må kunne forlange en treners hode på ett fat om resultatene går i mot.På samme måte som vi kunne protestere når Leslie Silver gjorde genraltabben å selge Batty f eks.

Det er ingen som kan tvinges inn i en supporterklubb,det er noe vi velger å bli en del av.For samhold,glede,tårer,ekstase,fortvilelse.

Supporterklubb.........les igjen,SUPPORTERKLUBB.........det er en forening av supportere,for laget,og langt i fra,som enkelte tydelig tror her inne,for klubb og ledelse.
LAGET,det er vårt fokus,ikkje klubben.

MARCHING ON TOGETHER

LEVE LUSCOS

TORGEIR FOR PRESIDENT 8)

Tom S

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #66 på: August 23, 2008, 13:54:41 »
...og møtet gjekk bra?

Veldig spent på å få rapport frå møtet, så håper nokon som var der kan informere oss andre.
COME ON LEEDS !!

Læshy

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #67 på: August 23, 2008, 14:01:03 »
Fikk følgende melding av Svend Anders nå:

Rune ble valgt til leder med sitt alternativ. Torgeir og de trakk sitt kandidat. Det ble et rolig og positivt møte. 21 stk som kom.
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28892
  • Total likes: 2636
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #68 på: August 23, 2008, 14:06:50 »
Fikk følgende melding av Svend Anders nå:

Rune ble valgt til leder med sitt alternativ. Torgeir og de trakk sitt kandidat. Det ble et rolig og positivt møte. 21 stk som kom.

Kjempegreier :)

Flottings... Kunne vel knapt gått bedre

Marchin' on together & greier...  ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #69 på: August 23, 2008, 14:08:12 »
 Det viktigste, tross alt, var at det ikke ble noe rabaldermøte!
Super Leeds since 1968

Tom S

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #70 på: August 23, 2008, 14:19:43 »
Glad for at det ble eit positivt og godt møte.
Etter siste tids "krig" var eg redd for at det skulle bli skikkelig splittelse idag på Ã…rsmøtet.

Ellers er det berre å ønske Rune lykke til med vervet og håpe at Luscos fortsetter den positive trenden klubben har hatt de siste årene.
COME ON LEEDS !!

auren

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #71 på: August 23, 2008, 14:53:58 »
21 personer på årsmøtet? Det er direkte pinlig!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jalu

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #72 på: August 23, 2008, 15:11:13 »
Kanskje ikke så rart lørdag formiddag og oslo , jeg har inntrykk at de fleste medlemmer er utenbys fra , vi får heller bruke forumet til disse ting så blir det mer samstemt med hvor i landet alle våre 3000 medlemmer befinner seg og husk vi har alle et liv utenom , selv om det ikke virker sånn. 
leeds4ever ;D

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #73 på: August 23, 2008, 15:11:56 »
Aner ikke hva som skjedde med årsmøtepapirene, men møtet tok jo fullstendig av:

Som forventet var det hemningsløs røyking og drikking før møtet startet.
Jon R lagde et helvetes oppstyr pga at det ikke var nok wienerbrød.
Hot Shot og et par andre fikk ikke komme inn pga at de ikke kunne legitimere seg.
h.b gikk i protest fordi ungene hans ikke fikk stemme.
RuneR et par andre kom i håndgemeng med personalet på Two Dogs pga dårlig Guinness
– og etter møtet ble det lansert eksklusjonsforslag mot Ray Tørnkvist fordi han brukte møtet til å reklamere for Tottenhams supporterklubb.

 ;)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Tom S

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #74 på: August 23, 2008, 15:16:40 »
 :D


Aner ikke hva som skjedde med årsmøtepapirene, men møtet tok jo fullstendig av:

Som forventet var det hemningsløs røyking og drikking før møtet startet.
Jon R lagde et helvetes oppstyr pga at det ikke var nok wienerbrød.
Hot Shot og et par andre fikk ikke komme inn pga at de ikke kunne legitimere seg.
h.b gikk i protest fordi ungene hans ikke fikk stemme.
RuneR et par andre kom i håndgemeng med personalet på Two Dogs pga dårlig Guinness
– og etter møtet ble det lansert eksklusjonsforslag mot Ray Tørnkvist fordi han brukte møtet til å reklamere for Tottenhams supporterklubb.

 ;)
COME ON LEEDS !!

ollan

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #75 på: August 23, 2008, 15:53:17 »
he he
Ollan

Jon R

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #76 på: August 23, 2008, 16:11:21 »
Endelig hjemme fra legevakten. Tok tre timer bare å rydde møterommet for pinneved. Det gamle styret måtte grisebanke Torgeir og meg skikkelig før vi trakk oss, men vi gav oss ikke uten sverdslag.  :-[
Jon R.

Geir Magne

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #77 på: August 23, 2008, 16:28:07 »
Tror faktisk det var 22 stemmeberettigede til stede + småjenta. Men det er pinlig dårlig frammøte likevel.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Boxman

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #78 på: August 23, 2008, 16:31:20 »
Men vi ha rett til å kunne kritisere Ken Bates om vi mener han gjør urett og må kunne forlange en treners hode på ett fat om resultatene går i mot.På samme måte som vi kunne protestere når Leslie Silver gjorde genraltabben å selge Batty f eks.

Og hvorfor kan du ikke kritisere Bates, hvis LUSCOS går inn i RMC? Hva tror du egentlig kan skje om du kritiserer Bates? Tror du at det blir sendt torpedoer etter deg? Blir du nektet innreise i England? Får du ikke kjøpt billetter til Leeds United's hjemme-/bortekamper? Vel, uansett alternativ, risikerer du nøyaktig det samme pr idag. Hvis Bates vil nekte deg adgang til Elland Road, har han intet behov for å vente til LUSCOS går inn i RMC først!
Ærlig talt, denne paranoiaen må være direkte forferdelig å leve med. Jeees.....
Proud to be Leeds!

lojosang

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #79 på: August 23, 2008, 16:47:28 »
Endelig hjemme fra legevakten. Tok tre timer bare å rydde møterommet for pinneved. Det gamle styret måtte grisebanke Torgeir og meg skikkelig før vi trakk oss, men vi gav oss ikke uten sverdslag.  :-[

Lite visste de da at det hadde holdt med to ekstra wienerbrød.  ;D
- Leif Olav

Tom S

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #80 på: August 23, 2008, 18:38:55 »
Det var bra at møtet var positivt og forhåpentligvis konstruktivt.

Men, eg er likevel nysgjerrig på kva som vart diskutert og om ein har fått fram ein fornuftig løysing på korleis ein angriper RMC v LUSC framover, kvifor Torgeir trekte sitt kandidatur osv.

Kan nokon gje eit uformelt referat frå møtet til oss informasjonshungrige medlemmer som ikkje hadde anledning å stille i Oslo?
COME ON LEEDS !!

h.b

  • Gjest
Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #81 på: August 23, 2008, 19:02:30 »
Man skal utrede overgang til RMC ut sesongen. Torgeir trakk sitt kanditaur fordi han ville gi styret arbeidsro og delvis fordi de opptrådde ryddig på dette møtet.
Ellers så ble dette møtet med utrolig få deltagere meget stille og uten noen storm i et vannglass

Tom S

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #82 på: August 23, 2008, 19:12:56 »
Skal Styret foreta denne utredningen for så å legge fram ein tilråding?
(Det har dei vel allerede gjort)

Eller skal ein involvere fleire av medlemmene til å vere med på denne utredningen?
(Kanskje både ja- og nei-medlemmer)


Man skal utrede overgang til RMC ut sesongen. Torgeir trakk sitt kanditaur fordi han ville gi styret arbeidsro og delvis fordi de opptrådde ryddig på dette møtet.
Ellers så ble dette møtet med utrolig få deltagere meget stille og uten noen storm i et vannglass
COME ON LEEDS !!

Jon R

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #83 på: August 23, 2008, 19:32:51 »
Men vi ha rett til å kunne kritisere Ken Bates om vi mener han gjør urett og må kunne forlange en treners hode på ett fat om resultatene går i mot.På samme måte som vi kunne protestere når Leslie Silver gjorde genraltabben å selge Batty f eks.

Og hvorfor kan du ikke kritisere Bates, hvis LUSCOS går inn i RMC? Hva tror du egentlig kan skje om du kritiserer Bates? Tror du at det blir sendt torpedoer etter deg? Blir du nektet innreise i England? Får du ikke kjøpt billetter til Leeds United's hjemme-/bortekamper? Vel, uansett alternativ, risikerer du nøyaktig det samme pr idag. Hvis Bates vil nekte deg adgang til Elland Road, har han intet behov for å vente til LUSCOS går inn i RMC først!
Ærlig talt, denne paranoiaen må være direkte forferdelig å leve med. Jeees.....

Du har en rekke ganger synliggjort at du overhodet ikke har forstått hva "uavhengighet" dreier seg om, Boxman og din nedlatenhet overfor de som tenker annerledes en deg kjenner visst ingen grenser. Jeg kan gi deg et konkret og dagsaktuelt eksempel på hvorfor jeg mener at "uavhengighet" er noe alle supportere bør forstå verdien av:

Supporterklubben "Tottenhams venner" er nå i en prosess der styret har anbefalt en utmeldelse fra et Tottenhamstyrt RMC. Begrunnelsen er at de opplever at RMCet ikke lenger tjener supporternes beste interesser. Fordi "Tottenhams venner" har vært en "offisiell" men allikevel uavhengig supporterklubb med egne vedtekter, kan de melde seg ut og fortsette driften utenfor et RMC. De vil da miste statusen som offisiell supporterklubb og fratates retten til å bruke den offisielle Tottenham logoen, men kan ellers fortsette stort sett som før. http://main.tottenhamsvenner.no/news.php?extend.2247.8

Dersom vi hadde fulgt styrets opprinnelige anbefaling ( som du stemte ja til, Boxman) om å avvikle LUSCOS før vi gikk inn i et eierstyrt RMC , ville vi ikke kunne gjort det samme som "Tottenhams venner" nå er i ferd med å gjøre. Ved en avvikling av LUSCOS ville vi samtidig avviklet våre egne vedtekter. Vi ville mistet alle være midler, medlemslister og aktiva til LUSC og hadde i realiteten stått på bar bakke, uten penger til å utgi TPN eller drive forumet som du skriver på her. Medlemskapet i den uoffisielle supporterklubben LUSCOS ville blitt erstattet med et tilbud om et kollektivt medlemsskap i et Leeds United  RMC, opprettet og styrt utfra vedtekter som formuleres og dikteres av klubbens eiere. I disse vedtektene står det blant annet at klubben kan oppløse RMCet dersom de føler at RMCet ikke promoterer klubben på best mulig måte.
http://www.leedsunited.com/staticFiles/53/2/0,,10273~131667,00.pdf

Et ikke usannsnynlig scenario: Vi rykker opp til PL i løpet av et par sesonger og i den påfølgende sommeren annonserer Bates at han øker billettprisene med 200% for å finansiere nye spillere. Supportere i Skandinavia og England blir i opprør og protesterer høylydt. Via supporterbladet og webforumet oppfordret RMC styret til boikott av hjemmekamper og sesongkort. Dette kommer raskt Bates for øret og han tar umiddelbart kontakt med RMC ets styre i Norge og banker vedtektene i hodet på dem. Han truer med alvorlige sanksjoner dersom RMC et ikke øyeblikkelig  begynner å promotere klubben " in every way" som de har forlipktet seg til og skrevet under på. Styret finner ut at dette er en uholdbar situasjon og kommer sammen for å drøfte muligheten for en utmeldelse. Styeer finner raskt ut at en utmeldelse i realieteten betyr å "oppløse"! "Supporterklubben" eksisterer kun så lenge RMCet eksisterer!! Dette fordi vi to-tre år tidligere oppløste den uavhengige supporterklubben LUSCOS og ersattet det med et kollektivt medlemsskap i et eierstyrt RMC!! Styret innkaller til et ekstraordinært årsmåte, men den eneste mulige løsningen de kommer frem til, er å oppløse RMCet og stifte et nytt uavhengig LUSCOS på ruinene av det gamle. 

Paranoia? Vill fantasi? Helt uproblematisk? Du får dømme selv, Boxman, men slutt å rakke ned på de som anser "uavhengighet" som noe helt essensielt dersom supporterne skal kunne opptre som et nødvendig korrektiv overfor uansvarlige og profittjagende eiere. Det er viktig å ha i bakhodet at "å støtte klubben" ikke nødvendigvis er synonymt med å støtte eierne! Her har jeg inntrykk av at mange blander kortene.  :-\

På årsmøtet fikk jeg et bestemt inntrykk av det nye styret vil ta disse utfordringene på alvor og at de har innsett at et RMC medlemskap må skje på helt andre premisser enn i det gamle styrets redegjørelse og anbefaling. Sammen skal "JA"- og "NEIfolk" nå jobbe sammen i en komite for å finne en løsning på RMC problemet, og helst en løsning som alle kan leve med.  :)
« Siste redigering: August 23, 2008, 21:11:52 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #84 på: August 23, 2008, 19:47:15 »
Dette er riktig, Tom. Den opprinnelige anbefalingen er trukket fordi styret har innsett at saken ikke er ferdig utredet, slik de opprinnelig mente den var. Videre kom Rune Roaldsvik med et konstruktivt forslag om å sette ned en komite av folk med "ulike" standpunkt, i håp om å sammen komme frem til en konstruktiv løsning som flest mulig kan leve med. Mye av luften i "RMC konflikten" gikk dermed ut av ballongen. Torgeir og jeg oppfattet at signalene fra Tor og Rune var konstruktive og "samlende."  Torgeir tok initiativ til et kjapt møte med meg i pausen der vi diskutere om LUSCOS i denne omgang er best tjent med at Rune og Tor får fortsette det arbeidet de har påbegynt. Vi tok også en rask konferering med et par av medlemmene som vi visste var kommet for å stemme på Torgeir som leder, før vi besluttet å trekke vårt kandidatur. Jeg tror og håper det var en klok beslutning.  :)

Skal Styret foreta denne utredningen for så å legge fram ein tilråding?
(Det har dei vel allerede gjort)

Eller skal ein involvere fleire av medlemmene til å vere med på denne utredningen?
(Kanskje både ja- og nei-medlemmer)

Man skal utrede overgang til RMC ut sesongen. Torgeir trakk sitt kanditaur fordi han ville gi styret arbeidsro og delvis fordi de opptrådde ryddig på dette møtet.
Ellers så ble dette møtet med utrolig få deltagere meget stille og uten noen storm i et vannglass
Jon R.

berlin

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #85 på: August 23, 2008, 20:27:07 »
Men vi ha rett til å kunne kritisere Ken Bates om vi mener han gjør urett og må kunne forlange en treners hode på ett fat om resultatene går i mot.På samme måte som vi kunne protestere når Leslie Silver gjorde genraltabben å selge Batty f eks.

Og hvorfor kan du ikke kritisere Bates, hvis LUSCOS går inn i RMC? Hva tror du egentlig kan skje om du kritiserer Bates? Tror du at det blir sendt torpedoer etter deg? Blir du nektet innreise i England? Får du ikke kjøpt billetter til Leeds United's hjemme-/bortekamper? Vel, uansett alternativ, risikerer du nøyaktig det samme pr idag. Hvis Bates vil nekte deg adgang til Elland Road, har han intet behov for å vente til LUSCOS går inn i RMC først!
Ærlig talt, denne paranoiaen må være direkte forferdelig å leve med. Jeees.....

Du har en rekke ganger synliggjort at du overhodet ikke har forstått hva "uavhengighet" dreier seg om, Boxman og din nedlatenhet overfor de som tenker annerledes en deg kjenner visst ingen grenser. Jeg kan gi deg et konkret og dagsaktuelt eksempel på hvorfor jeg mener at "uavhengighet" er noe alle supportere bør forstå verdien av:

Supporterklubben "Tottenhams venner" er nå i en prosess der styret har anbefalt en utmeldelse fra et Tottenhamstyrt RMC. Begrunnelsen er at de opplever at RMCet ikke lenger tjener supporternes beste interesser. Fordi "Tottenhams venner" har vært en "offisiell" men allikevel uavhengig supporterklubb med egne vedtekter, kan de melde seg ut og fortsette driften utenfor et RMC. De vil da miste statusen som offisiell supporterklubb og fratates retten til å bruke den offisielle Tottenham logoen, men kan ellers fortsette stort sett som før.

Dersom vi hadde fulgt styrets opprinnelige anbefaling ( som du stemte ja til, Boxman) om å avvikle LUSCOS før vi gikk inn i et eierstyrt RMC , ville vi ikke kunne gjort det samme som "Tottenhams venner" nå er i ferd med å gjøre. Ved en avvikling av LUSCOS ville vi samtidig avviklet våre egne vedtekter. Vi ville mistet alle være midler, medlemslister og aktiva til LUSC og hadde i realiteten stått på bar bakke, uten penger til å utgi TPN eller drive forumet som du skriver på her. Medlemskapet i den uoffisielle supporterklubben LUSCOS ville blitt erstattet med et tilbud om et kollektivt medlemsskap i et Leeds United  RMC, opprettet og styrt utfra vedtekter som formuleres og dikteres av klubbens eiere. I disse vedtektene står det blant annet at klubben kan oppløse RMCet dersom de føler at RMCet ikke promoterer klubben på best mulig måte.

Et ikke usannsnynlig scenario: Vi rykker opp til PL i løpet av et par sesonger og i den påfølgende sommeren annonserer Bates at han øker billettprisene med 200% for å finansiere nye spillere. Supportere i Skandinavia og England blir i opprør og protesterer høylydt. Via supporterbladet og webforumet oppfordret RMC styret til boikott av hjemmekamper og sesongkort. Dette kommer raskt Bates for øret og han tar umiddelbart kontakt med RMC ets styre i Norge og banker vedtektene i hodet på dem. Han truer med alvorlige sanksjoner dersom RMC et ikke øyeblikkelig  begynner å promotere klubben " in every way" som de har forlipktet seg til og skrevet under på. Styret finner ut at dette er en uholdbar situasjon og kommer sammen for å drøfte muligheten for en utmeldelse. Styeer finner raskt ut at en utmeldelse i realieteten betyr å "oppløse"! "Supporterklubben" eksisterer kun så lenge RMCet eksisterer!! Dette fordi vi to-tre år tidligere oppløste den uavhengige supporterklubben LUSCOS og ersattet det med et kollektivt medlemsskap i et eierstyrt RMC!! Styret innkaller til et ekstraordinært årsmåte, men den eneste mulige løsningen de kommer frem til, er å oppløse RMCet og stifte et nytt uavhengig LUSCOS på ruinene av det gamle. 

Paranoia? Vill fantasi? Helt uproblematisk? Du får dømme selv, Boxman, men slutt å rakke ned på de som anser "uavhengighet" som noe helt essensielt dersom supporterne skal kunne opptre som et nødvendig korrektiv overfor uansvarlige og profittjagende eiere. Det er viktig å ha i bakhodet at "å støtte klubben" ikke nødvendigvis er synonymt med å støtte eierne! Her har jeg inntrykk av at mange blander kortene.  :-\

På årsmøtet fikk jeg et bestemt inntrykk av det nye styret vil ta disse utfordringene på alvor og at de har innsett at et RMC medlemskap må skje på helt andre premisser enn i det gamle styrets redegjørelse og anbefaling. Sammen skal "JA"- og "NEIfolk" nå jobbe sammen i en komite for å finne en løsning på RMC problemet, og helst en løsning som alle kan leve med.  :)

Flott innlegg og eksempel, Jon R!  :)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #86 på: August 23, 2008, 23:01:00 »
...... Medlemskapet i den uoffisielle supporterklubben LUSCOS ville blitt erstattet med et tilbud om et kollektivt medlemsskap i et Leeds United  RMC, opprettet og styrt utfra vedtekter som formuleres og dikteres av klubbens eiere. I disse vedtektene står det blant annet at klubben kan oppløse RMCet dersom de føler at RMCet ikke promoterer klubben på best mulig måte.
http://www.leedsunited.com/staticFiles/53/2/0,,10273~131667,00.pdf

Et ikke usannsnynlig scenario: Vi rykker opp til PL i løpet av et par sesonger og i den påfølgende sommeren annonserer Bates at han øker billettprisene med 200% for å finansiere nye spillere. Supportere i Skandinavia og England blir i opprør og protesterer høylydt. Via supporterbladet og webforumet oppfordret RMC styret til boikott av hjemmekamper og sesongkort. Dette kommer raskt Bates for øret og han tar umiddelbart kontakt med RMC ets styre i Norge og banker vedtektene i hodet på dem. Han truer med alvorlige sanksjoner dersom RMC et ikke øyeblikkelig  begynner å promotere klubben " in every way" som de har forlipktet seg til og skrevet under på. Styret finner ut at dette er en uholdbar situasjon og kommer sammen for å drøfte muligheten for en utmeldelse. Styeer finner raskt ut at en utmeldelse i realieteten betyr å "oppløse"! "Supporterklubben" eksisterer kun så lenge RMCet eksisterer!! Dette fordi vi to-tre år tidligere oppløste den uavhengige supporterklubben LUSCOS og ersattet det med et kollektivt medlemsskap i et eierstyrt RMC!! Styret innkaller til et ekstraordinært årsmåte, men den eneste mulige løsningen de kommer frem til, er å oppløse RMCet og stifte et nytt uavhengig LUSCOS på ruinene av det gamle. 
.....

Synes du tar vel mye av nå, Jon.  :)

Den ’kontrakten’ en skriver under på som RMC - og som du viser til (link: http://www.leedsunited.com/staticFiles/53/2/0,,10273~131667,00.pdf ), er etter mitt edruelige skjønn ikke skumlere enn det som allerede ligger i dagens vedtekter i LUSCOS. I og med at denne – etter min oppfatning – uskyldige RMC-kontrakten tydeligvis gir grunnlag for å spinne disse eventyrlige worstcasescenariene, kunne det sikkert være smart av LUSCOS-styret å kjøpe 2-3 advokattimer for å få en objektiv juridisk vurdering av de forpliktelser en RMC tar på seg gjennom denne kontrakten.

Min tolkning:

Leeds forbeholder seg retten til å oppløse/avslutte (’terminate’) en RMC kun i to tilfeller:

  • Når RMC-en har mindre enn 10 medlemmer (pkt 2.2)
  • Når RMC-en ikke betaler medlemsavgiften (pkt 2.8 )

Leeds forbeholder seg også retten til å 'utvise' en RMC som ikke oppfører seg i henhold til de formål som er satt for RMC-ene (pkt 2.3.).  I dette punktet benyttes begrepet ’disbar’ (og ikke ’terminate’), og i juridisk forstand tror jeg det kan oversettes til at RMC-en mister bevilgningen/retten til å være en RMC, og dermed kastes ut av organisasjonen.

En RMC som termineres forplikter seg til å overføre alle ’penger på bok’ (’the balance of any monies in their account’ – pkt 2.11) til Leeds United. Kontrakten sier ikke noe om at en RMC som blir ’disbarred’ må gjøre dette. Det er ikke i noen tilfeller snakk om at en RMC må gi fra seg alt av medlemslister, midler, aktiva – kun det som er regnskapsført som ’penger på bok’.

RMC-kontrakten dekker faktisk ikke en situasjon hvor en RMC av egen fri vilje ønsker å bryte kontrakten (ref eksemplet med Tottenhams Venner), men dette er antakeligvis ikke verre enn at det kan framforhandles et vedlegg til kontrakten som regulerer noe sånt.

Sett ift de vedtekter LUSCOS allerede følger, pålegger ikke kontrakten en RMC noen andre tunge forpliktelser enn at:
 
  • Leeds Utd skal ha innsyn i regnskapene en gang i året
  • Leeds Utd skal kunne ha mulighet til å gjøre en revisjon av regnskapene
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Karl Hot Shot

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #87 på: August 23, 2008, 23:34:34 »
Jeg var til stede på årsmøtet i LUSCOS på Two Dogs i Brugata 5 i Oslo fra kl. 11.00 til 13.00 i dag. Jeg telte også 22 voksne medlemmer, selv om den meget vakre dattera til Anders Mathisen (Andy Mathie) beæret oss med sitt nærvær på møtet. De fleste av de som var på årsmøtet, er velkjent for de fleste. Det var styremedlemmer som Tor Dalen, Rune Roalsvig, Petter Fjeld, Jomar Gjernes, Egil Betten og Ray Tørnkvist, i tillegg var påtroppende styremedlem Terje Dahl (fra Tønsberg) der, ordstyrer og valgkomiteleder Roar Raste (fra Tromsø), Torgeir Holsæter (fra Lørenskog), Jon Ragnar Skotte, Håkon Berger (h.b på webben), Ole Morten Ringnes, Svend Anders Karlsen-Moum, Rune Reiten (RuneR på webben), Per-Stian Ekroll, Geir Magne (kjenner ikke etternavnet hans), undertegnede og fire til til stede. Trond Solli (som stod oppført opprinnelig som kandidat til det nye styret) kunne ikke møte, siden han ble utkalt i jobboppdrag til Sola Lufthavn.

Holsæter, Skotte og Solli trakk seg som nye styremedllemmer, siden årsmøtet vedtok at det skal settes ned en komite på fire personer som skal se på alle forhold ved RMC-saken. Det skal være to medlemmer fra hver fraksjon i komiteen, og Skotte og Holsæter sa ja til å stille der på vegne av nei-sida. Hvem som stiller fra ja-sida, er ikke klart, men det kan altså ikke være noen fra styret (som nå består av Roalsvig, Dalen, Dahl, Tørnkvist, Gjernes og Betten). Den observante leser vil se at det bare er en person som utgjør forandring fra det gamle styret, Terje Dahl kommer inn i stedet for Petter Fjeld (fra Sarpsborg), som ikke ville ta gjenvalg. Dessuten gjorde årsmøtet en viktig beslutning i forhold til RMC-saken. Opprinnelig var forslaget til vedtak følgende: "Nytt styre må utrede mulige løsningsscenarier på denne saken som må tas opp på ekstraordinær generalforsamling innen utgangen av 2008." Denne ordlyden ble på møtet forandret til omtrent følgende: "Nytt styre må utrede mulige løsningsscenarier i denne saken innen utgangen av sesongen 2008/2009." Det betyr at RMC-komiteen må komme frem til en samlende løsning på spørsmålet innen mai 2009. Utsettelsen av saken var viktig for å få snudd hver stein som har med spørsmålet å gjøre, og det gjør i praksis at alle vil ha muligheten til å tenke seg grundig om før årsmøtet neste år (hvor jeg tipper dette blir hovedsaken).
 

Karl Hot Shot

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #88 på: August 24, 2008, 00:14:32 »
Jeg glemte å skrive at det var Håkon Berger (h.b) som kom med forslaget til endelig ordlyd i spørsmålet om hvordan LUSCOS skal behandle RMC-saken videre (han er tross alt bror av Arne Berger, grunnleggeren av LUSCON).

Ã…rsmøtet valgte Casper Ankergren til årets spiller sesongen 2007/2008. Jonathan Howson ble valgt til årets unge spiller sesongen 2007/2008.
 

kjelvi

Sv: Ã…rsmøtepapirene..
« Svar #89 på: August 24, 2008, 00:24:29 »
Ã…rsmøtet valgte Casper Ankergren til årets spiller sesongen 2007/2008. Jonathan Howson ble valgt til årets unge spiller sesongen 2007/2008.

godt valgt!