Skrevet av Emne: Ny spiss må handles inn  (Lest 8221 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #30 på: August 20, 2008, 19:17:46 »
Bates har vel klart og tydelig sagt at det er Macca som bestemmer kven som skal handles inn og kven som er til salgs.
At han uttaler seg om klubben sin strategi, som eg regner med er utarbeidd i samråd med Macca og Styret forøvrig, om å satse ungt er vel ikkje det samme som å legge seg bort i det "faglige"!
Som leder har han vel mykje å seie for klubben sin langsiktige strategi?


Trodde ikke det var styreformannens rolle å kommentere og styre slike ting.

Det er vel managere som er ansatt til å styre den sportslige butikken. Så kunne vel Ken Bates si ja eller nei når Macca ber om penger.

I gode bedrifter brukes vel lederkompetansen til å lede bedrifter, mens trenerkompetansen styrer det de har som fagfelt, nemlig det sportslige.


COME ON LEEDS !!

Dennis

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #31 på: August 20, 2008, 20:57:15 »
Godt innlegg, Tom S!

Synes manager McAllisters fokus fullt og helt bør ligge på det sportslige etter blemmen mot Oldham. At det er styreformannen som går ut og avkrefter et langvarig rykte om Freedman, ser jeg også på som helt uproblematisk. Kanskje var det også på direkte spørsmål om Freedman kommer til klubben, han svarte også? Hvorfor ikke si sannheten, dersom det allerede er avklart?
Marching on together!

rd1

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #32 på: August 20, 2008, 20:59:15 »
Nå har jeg klokke tro på at vi ruver øverst på tabellen i mai, men skal man først være kritisk til stallen; Vi kunne med fordel hatt 2-3 færre sentrale midbanespillere, og heller hentet inn 1 spiss, 1 midtstopper, samt høyreback (som kan spille på kant om nødvendig)..

Blir en av spissene, midstopperene el kantspillerene skadet mangler vi konkurranse på de plassene. På sentral midtbane har vi Howson, Prutton, Johnson (kan vel spille v.kant og back), Douglas (på tur ut), Kilkenny, Delph, han som kom fra Norwich (som kan spille v.kant. back).

Ikke perfekt balanse i laget, og jeg ser ikke hvordan alle sentral midtbanespiller kan holdes fornøyde.

Så jeg er enig. Ny spiss må hentes inn, sammen med en midtstopper og høyreback (telfer lukter ikke gull).. Samtidig på 2 stk sentra midtbanespiller ut.
« Siste redigering: August 21, 2008, 16:58:15 av rd1 »
"Who needs Cantona??"

auren

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #33 på: August 20, 2008, 21:23:42 »
Nå har jeg klokke tro på at vi ruver øverst på tabellen i mai, men skal man først være kritisk til stallen; Vi kunne med fordel hatt 2-3 færre sentrale midbanespillere, og heller hentet inn 1 spiss, 1 midtstopper, samt høyreback (som kan spille på kant om nødvendig)..

Blir en av spissene, midstopperene el kantspillerene skadet mangler vi konkurranse på de plassene. På sentral midtbane har vi Howson, Prutton, Johnson (kan vel spille v.kant og back), Douglas (på tur ut), Morrison, Delph, han som kom fra Norwich (som kan spille v.kant. back).

Ikke perfekt balanse i laget, og jeg ser ikke hvordan alle sentral midtbanespiller kan holdes fornøyde.

Så jeg er enig. Ny spiss må hentes inn, sammen med en midtstopper og høyreback (telfer lukter ikke gull).. Samtidig på 2 stk sentra midtbanespiller ut.

Har vi endelig signa Jim Morrison? Han er jo dødsgod. Vi har alltid dørene på gløtt for slike spillere 8)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

bmoen

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #34 på: August 21, 2008, 13:12:56 »
Jo, alder spiller en rolle når man ligger på tredje nivå i ligasystemet. Da er man så langt nede at det må satses fra scratch. Og det gjør man ikke med 35-åringer; det blir helt feil og er kortsiktig tenkt!
 ;)


Sitat
Bates gjør riktig ved å gå ut å slå fast at Freedman ikke skal handles inn. En 35-åring er ikke noe å satse på når man befinner seg i Leag One og skal bygge opp et nytt lag. Sesongen er lang og det er tid nok til sikte inn på andre som kan være med på fremtidas lag. Bates gjør noe riktig for en gangs skyld!

Uenig. Freedman beviste i fjor hvor god han kunne være på dette nivået. Tror han kunne vært viktig som en spiss som utfylte de vi har samt at han kan gi de urutinerte spissene våre gode tips på veien. Alder spiller faktisk ingen rolle så lenge du er god nok. Windass er vel et av mange eksempler på akkurat det. Så lenge motivasjonen er der er 35 ingen alder.


BMo - Leeds-fan siden 1964

pale

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #35 på: August 21, 2008, 16:53:54 »
Sitat
Jo, alder spiller en rolle når man ligger på tredje nivå i ligasystemet. Da er man så langt nede at det må satses fra scratch. Og det gjør man ikke med 35-åringer; det blir helt feil og er kortsiktig tenkt!
 



Sitat fra: pale på August 20, 2008, 12:21:40
Sitat
Bates gjør riktig ved å gå ut å slå fast at Freedman ikke skal handles inn. En 35-åring er ikke noe å satse på når man befinner seg i Leag One og skal bygge opp et nytt lag. Sesongen er lang og det er tid nok til sikte inn på andre som kan være med på fremtidas lag. Bates gjør noe riktig for en gangs skyld!

Uenig. Freedman beviste i fjor hvor god han kunne være på dette nivået. Tror han kunne vært viktig som en spiss som utfylte de vi har samt at han kan gi de urutinerte spissene våre gode tips på veien. Alder spiller faktisk ingen rolle så lenge du er god nok. Windass er vel et av mange eksempler på akkurat det. Så lenge motivasjonen er der er 35 ingen alder.


Deilig å kunne diskutere litt fotball også oppi all striden om Luscos,Lusc, RMC osv ;)

Og jeg er fortsatt uenig. På nivå tre er det utrolig viktig å komme seg opp så fort som mulig, ellers blir vi faktisk en nivå 3 klubb. Se bare på forest, som brukte lang tid p åå karre seg opp igjen (og ville kanskje ikke klart det hadde det ikke vært for -15)

Klart at noen unggutter skal få sjansen, det er jo dte som skjer også med Howson og Delph.
Men jeg står på at Freedman hadde vært en ressurs for oss.

Så da er vi bare uenige, men jeg skal ikke tillegge deg motiver du ikke har og tror ikke du er ute etter å ødelegge klubben innenfra.... ;) ;) ;D

Dennis

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #36 på: August 21, 2008, 17:03:34 »
Enig, pale!

Langsiktig tenkning er selvsagt viktig, slik bmoen indikerer, men jeg syns jo også dagens Leeds-lag klart gjenspeiler en slik innstilling. Vår gjennomsnittlige alder er nesten nærmere 20 enn 25, så noe aldershjem er vi langt ifra. Det er jo et ordtak som sier "You never win anything with kids", og selvom det selvsagt er overfladisk, er det likevel viktig å supplere til ungdommelig mot, med erfaringsmessig kløkt og innstinkt.

Telfer-signingen applauderte jeg, nettopp fordi jeg tror hans innsats på treningsfeltet, blir langt viktigere enn hva han gjør på banen. Hans erfaring er en ressurs for yngre og mer umodne spillere som Hunty, Lubo, Sheehan, Parker osv. Dette begrenser jo seg heller ikke kun til posisjonen, men til alle unge spillere, DERSOM Telfer er en person som er flink til å lære bort.

Jeg skulle gjerne sett Freedman i Leeds-drakt igjen, men det ser jo ikke slik ut.

Marching on together!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #37 på: August 22, 2008, 11:07:14 »
Tror at Leeds har prøvd på Freedman,men det faktum at han e en Londongutt som e etablert i hovedstaden med kone og 4 unger gjør at han ikkje kan flytte så langt.Da må vi prøve å få inn ett annet rutinert alternativ.Beckford e på/av,Becchio og Show er eg usikker på,så vi MÃ… hente en proven goalscorer i tillegg.

baste

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #38 på: August 22, 2008, 11:12:30 »
Ett lag bør vel strengt talt ha 4 spisser for å få konkuranse og backup ved evt skade. Skulle gjerne hatt Freedman tilbake jeg og....som super reserve. Becks er for usatbil, de andre to har ennå ikke fått vist hva de duger til.

Satser på en spiss inn før vinduet stenger...

Klausen

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #39 på: August 22, 2008, 12:54:59 »
Tror at Leeds har prøvd på Freedman,men det faktum at han e en Londongutt som e etablert i hovedstaden med kone og 4 unger gjør at han ikkje kan flytte så langt.Da må vi prøve å få inn ett annet rutinert alternativ.Beckford e på/av,Becchio og Show er eg usikker på,så vi MÃ… hente en proven goalscorer i tillegg.

Han er vel like mye Londongutt som deg og meg... Født og oppvokst i Skotland som han er! Jeg kjøper ikke det argumentet iallefall.
Tror heller det koster mer enn det smaker, da Freedman har ytret at han vil ha en toårs-kontrakt. Pr i dag får han ikke spilletid i CCC og jeg tror han vil slite med det samme neste sesong da vi forhåpentligvis spiller der.

Samtidig er det lett å gå i Kishishevfella...

auren

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #40 på: August 22, 2008, 13:44:49 »
Ett lag bør vel strengt talt ha 4 spisser for å få konkuranse og backup ved evt skade. Skulle gjerne hatt Freedman tilbake jeg og....som super reserve. Becks er for usatbil, de andre to har ennå ikke fått vist hva de duger til.

Satser på en spiss inn før vinduet stenger...

Snodgrass kan fint spille på topp. Det hadde vært spennende med Snoddy og Becks side om side. Johnson og Robinson bekler hver sin kant.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #41 på: August 22, 2008, 14:51:44 »
Freedman er uten tvil ett bedre valg på topp. Tror han kommer..


http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/l/leeds_united/7576060.stm

auren

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #42 på: August 22, 2008, 15:56:49 »
Spennende artikkel. Tilby han kontrakt ut sesongen og få han inn i trenerapparatet etterpå.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #43 på: August 22, 2008, 16:00:19 »
Er enig med de som mener det er vel tidlig å analysere spissene/flankene våre.

Men er også enig at Freedman hadde vært en utmerket løsning for dette året,
og om det betyr 2-års kontrakt så gjerne. Grunnen til dette er 2 ting:
- Han bidro positivt i sine 3 måneder i forrige sesong, og etter rapportene å dømme gjaldt det også utenfor banen
- Hans alder er et pluss - ikke en ulempe - fordi Becks, Becchio, skumgummi og snoddy er ganske unge, og mangler den erfaring som Freedman har. ( Solskjær hadde vel spisstrening med de bortskjemte lationo-spissene til Scum )

Tror ikke det er noen av oss som vet hvordan privatpersonen Freedman tenker. Kan godt være at han gjerne vil bo der han bor, og venter på et tilbud fra en annen London-klubb, eller nær London,
men det kan godt være at han vil nærmere Skottland. Eh....han har vel en kone også, som kanskje har noe hun skal ha sagt.

Tiden vil vise om han havner i Leeds, selv om jeg heller til at det ikke vil skje.
« Siste redigering: August 23, 2008, 01:39:14 av berlin »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #44 på: August 22, 2008, 23:30:46 »
Spennende artikkel. Tilby han kontrakt ut sesongen og få han inn i trenerapparatet etterpå.

auren
...denne BBC-artikkelen var et eneste langt 'come and get me', til Leeds fra Freedman.
HVIS Macca anser ham som en som
1) 'fortsatt har det i seg'
2) ..er en som kan guide unggutta
- så kommer han

Alle signaler fra i fjor tydet jo på at Leeds var fornøyd med hva han utrettet, on & off the field

Ettersom Leeds ennå er rimelig tynt besatt på spissplass, tror jeg at han kommer før trekken fra vinduet blir for plagsom :)

...but then, it's only me :)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #45 på: August 22, 2008, 23:33:22 »
selv om jeg heller til at det ikke vil skje.

...jeg vil heller selv si det skjer..  ::)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #46 på: August 23, 2008, 01:33:00 »
selv om jeg heller til at det ikke vil skje.

...jeg vil heller selv si det skjer..  ::)

artigkar du, asbjørn!  :)

eiru

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #47 på: August 24, 2008, 23:00:58 »
tror ikkje det e så lurt å hente inn flere spillere no. kanskje det største problemet akkurat no e at spillerne ikkje kjenner hverandre så godt. det de må gjøre no e  å bli vant med måten de spiller på så kjører vi over alle lagene i denne divisjonen med 3-4 mål i hver kamp ;) ;D

Peter7

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #48 på: August 25, 2008, 11:42:01 »
Beccio spilte visstnok meget bra mot Yeovil, i motsetning til Beckford...

Når han blir skikkelig varm i trøya har vi 2 spisser som er gode nok i denne divisjonen, og 1 som burde være det.

Spørs om det blir handlet noen inn i dette vinduet.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

baste

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #49 på: August 25, 2008, 19:53:35 »
 ;) Vi har enda noen dager på oss....men selv om det ikke kommer inn flere spisser nå, så trur jeg Leeds kommer til å klare seg bra. Blir bare så fortvilet når Freedman "ber" om å bli hentet, at vi da ikke henter han....Han har bevist at han duger, gode holdninger.
Og lysten til å spille 1-2 sesonger er jo der...

McAllister wants brave players.....

.....`ll...Freedman er vant til å spille foran 25 000 tilskuere...Og ett poeng i denne sammenhengen.........
« Siste redigering: August 25, 2008, 19:56:38 av baste »

peacock

Sv: Ny spiss må handles inn
« Svar #50 på: August 26, 2008, 21:50:09 »
Ny spiss? Må jeg hamre det inn? NEI, NEI og atter NEI!!!!!!! Jeg bruker igjen kun 2 (TO!) argumenter, som jeg har gjort hele tiden; Constantine og Elding. To anerkjente målscorere på vårt nivå, som scoret for oss på B-laget, i tillegg til de særdeles få sjansene de fikk på A-laget. Nå scorer de allerede for nye klubber. Hos oss fikk de aldri en sjanse, gudene vet hvorfor ikke. Vel, nå må vi gi super-Becks og de nye en real sjanse, + at vi har unge Tom Elliott i bakhånd. Hvem tror dere egentlig vi er, Liverpool? Vi kan ikke hente inn Dundee, Le Tallec, Cissè, Crouch, Baros, Voronin, Kuyt osv på et par år uten å gi de en fair sjanse. Få opp gluggene; vi er i League One!