Skrevet av Emne: Metall-tråden  (Lest 9536 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lids

Metall-tråden
« på: September 19, 2008, 12:43:44 »
Her kan spesielt interesserte liste opp fete metallband - gjerne band dere vet skal på tour i 2009  ;)

Selv skal jeg bla. sjekke ut

Benea Reach
Mnemic
Trendkill

http://www.southerndiscomfort.no/

ikveld.
Thomas

Budda

Sv: Metall-tråden
« Svar #1 på: September 19, 2008, 13:07:59 »
Tre band jeg har hørt på en del:

Stonegard - Gitt ut to gode plater og har konsert i desember; oppvarming til Enslaved
Keep of Kalessin - Vet ikke om de skal på turne, men spiller konsert i Oslo i alle fall
Nachtmystium - Kult amerikansk band
Endre

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #2 på: September 19, 2008, 15:48:31 »
Metallica - Kommer til Oslo engang mellom februar og juni, ingen dato ennå. Dessverre blir det innekonsert og dermed Oslo Rektum.
Black Label Society - Zakk Wylde og co inntar Sentrum Scene i november. Gleder meg!


Marching on together!

isak

Sv: Metall-tråden
« Svar #3 på: September 19, 2008, 17:03:58 »
Maiden kjem òg mest sannsynleg neste år, med nytt studioalbum!  8)

Robert

Sv: Metall-tråden
« Svar #4 på: September 19, 2008, 22:27:59 »
Metallica - Kommer til Oslo engang mellom februar og juni, ingen dato ennå. Dessverre blir det innekonsert og dermed Oslo Rektum.

Ikke nødvendigvis. Skal ikke se bort ifra at den blir plassert på Telenor Arena
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #5 på: September 19, 2008, 22:35:13 »
Metallica - Kommer til Oslo engang mellom februar og juni, ingen dato ennå. Dessverre blir det innekonsert og dermed Oslo Rektum.

Ikke nødvendigvis. Skal ikke se bort ifra at den blir plassert på Telenor Arena

Det er lov å håpe, men jeg leste på en nettavis at Lars Ulrich sa Spektrum på det skandinaviske fan-treffet. Det bør jo selvsagt ikke bety at det er spikret da!
Marching on together!

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #6 på: Januar 27, 2009, 18:39:30 »
http://www.dagbladet.no/kultur/2009/01/27/563417.html

Det er ikke metal akkurat, men siden begrepet metal har blitt så vidt som både pop- og rockbegrepet, velger jeg å dytte Dagbladets anmeldelse av nye Skambankt-platen inn her. (også får å ta i bruk en tråd med så fin tittel!  ;))

Bandet er også klart for Slottsfjell-festivalen, sammen med blant andre Turboneger. Der var også Keep of Kallesin i fjor.
Marching on together!

Budda

Sv: Metall-tråden
« Svar #7 på: Mars 24, 2009, 13:45:35 »
Noen som har hørt noe på den nye Mastodon-plata? Har ikke kommet i posten enda, så har ikke fått hørt på den. Skal vi tro på kritikerne, så er det en knall bra plate. Gleder meg.
Endre

Brian G.

Sv: Metall-tråden
« Svar #8 på: Mars 24, 2009, 14:23:18 »
Metallica - Kommer til Oslo engang mellom februar og juni, ingen dato ennå. Dessverre blir det innekonsert og dermed Oslo Rektum.
Black Label Society - Zakk Wylde og co inntar Sentrum Scene i november. Gleder meg!




Håper jeg får være med på en Metallicakonsert en gang. ;D
LUSCOS 3302                           Leeds United fra vuggen til penalet

mac_gyver

Sv: Metall-tråden
« Svar #9 på: Mars 24, 2009, 17:16:53 »
Machine Head, Killswitch Engage, TOOL, (norske) El Caco, Dream Theater, (norske) Audrey Horne og Baroness er drittøffe band som alle bør sjekke ut.

El Caco - Beyond Redemption
http://www.youtube.com/watch?v=tmtfWI0FWAM

Machine Head - Halo
http://www.youtube.com/watch?v=OLbMloO6wXM

TOOL - Vicarious
http://www.youtube.com/watch?v=hii17sjSwfA

Enjoy!
Pride of Yorkshire

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #10 på: April 30, 2009, 20:48:02 »
22.mai blir det besøk til bror Sander og trippelkonsert på Torvet i Trondheim!

Triosphere har jeg aldri hørt, mens jeg gleder meg stygt til Kamelot og Dimmu Borgir! Har ikke sett noen av disse bandene live før. Kamelot er ikke særlig kjent i Norge, men den norske vokalisten Roy Khantatat er en av mine absolutte favoritter i metal-verdenen.

Shaggy - som jeg håper og tror vil gjeste Kamelots opptreden på "March of Mephisto" - og Dimmu Borgir trenger neppe større introduksjon.

Marching on together!

Budda

Sv: Metall-tråden
« Svar #11 på: Mai 06, 2009, 13:50:24 »
22.mai blir det besøk til bror Sander og trippelkonsert på Torvet i Trondheim!

Triosphere har jeg aldri hørt, mens jeg gleder meg stygt til Kamelot og Dimmu Borgir! Har ikke sett noen av disse bandene live før. Kamelot er ikke særlig kjent i Norge, men den norske vokalisten Roy Khantatat er en av mine absolutte favoritter i metal-verdenen.

Shaggy - som jeg håper og tror vil gjeste Kamelots opptreden på "March of Mephisto" - og Dimmu Borgir trenger neppe større introduksjon.


Nice, har aldri blitt så glad i Kamelot, men Dimmu Borgir kunne ha være fett å få med seg.

Gleder meg forøvrig til gjennsyn med Dream Theater i september med blant annet Opeth som oppvarming
Endre

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #12 på: Mai 06, 2009, 17:25:18 »
Ingen dårlige band det heller, Budda  ;)

Nå er jeg ingen stor Dream Theater- eller Opeth-fan, men etter å ha sett litt dvd-konserter over noen pils hos en kamerat, tror jeg virkelig Dream Theater er et band de fleste ville likt å se live. Blir noe 'opera-aktig' over opptredenene (uten å sammenligne musikken) om du forstår. Virker som det er et band som ikke kun går på scenen, spiller klassikerne og stikker, men lager noe skikkelig utav det.

Nå *ehem* lastet jeg ned den siste til Mastodon i går og etter første gjennomhøring virker det meget bra. Så dem live i 2003, noe som var vanvittig artig på Roskilde midt på natta, men har aldri skikkelig fått sansen for prog-metallerne på plate - enda.

Lagt merke til at Stonegards 'From Dusk till Doom' og 'Crack the Skye' har totalt den samme typen cover og 'fonts'??  ??? Litt artig!  :)
Marching on together!

Lids

Sv: Metall-tråden
« Svar #13 på: Mai 06, 2009, 17:31:36 »
Mye Mastodon,Volbeat, Skambankt og Meshuggah på iPoden for tiden.
Thomas

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #14 på: Mai 06, 2009, 17:35:15 »
Mye Mastodon,Volbeat, Skambankt og Meshuggah på iPoden for tiden.

Dritkult band jeg ikke har fått sett live enda. Coverlåten av 'I only wanna be with you' er jo legendarisk.  :D
Ellers gleder jeg meg til å se Skambankt igjen til sommeren. De har utviklet seg enormt siden "Skambankt", dog litt trist at den aggressive, "sosialist-stilen" har nesten forsvunnet. Hardt Regn er heller ikke like bra som forgjengerne, med unntak av Vår Bør.
Marching on together!

Blank_File

Sv: Metall-tråden
« Svar #15 på: Mai 07, 2009, 10:10:48 »
Jeg så Volbeat på Norway Rock ifjor, og må si meg imponert. Hadde aldri hørt om de før den tid. Bedre live enn på plate etter min mening.

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #16 på: September 02, 2009, 17:53:36 »
http://www.dagbladet.no/2009/09/02/kultur/musikk/dimmu_borgir/7923150/

Dimmu Borgir har skilt veier med Mustiis (keyboard) og Vortex (bass)!

Dimmu var nok et bedre band tidligere med album som Stormblåst, Enthrone Darkness Triumphant, men det er utvilsomt at de to sparkede (kanskje spesielt Mustiis) har mye av æren for at Dimmu Borgir har blitt et kommersielt salgsobjekt i senere tid.

Jeg - som fan - synes det er trist at de to ble sparket av tilsynelatende banale grunner (sikkert hos grunnleggerne Shagrath og Silenoz), men jeg håper bandet går noe mer tilbake til røttene når eventuelle nye medlemmer dukker opp. Tviler vel på at det skjer, da de uttalte tidligere (på Skavlan!  8)) at det var viktig å nå til et så stort publikum som mulig.
Marching on together!

Lids

Sv: Metall-tråden
« Svar #17 på: September 08, 2009, 15:03:53 »
Thomas

Budda

Sv: Metall-tråden
« Svar #18 på: September 08, 2009, 15:29:33 »
Endre

metaljon

Sv: Metall-tråden
« Svar #19 på: September 08, 2009, 16:29:17 »
The Chief!

Sander

Sv: Metall-tråden
« Svar #20 på: September 08, 2009, 17:27:33 »
http://www.southerndiscomfort.no/

Skulle gjerne ha sett Keep of Kalessin


Så dem på en sliten kjellerpub i Oslo for et par-tre år siden. Husker den gang jeg syns musikken bare var fylt med bråk og ikke stort annet. Hadde det ikke vært for det billige ølet de solgte der, ville jeg neppe vært til stede hele konserten.

Så jeg spør, har bandet utvikla seg noe på de 2-3 åra? Har prøvd å høre litt på youtube også, men for ikke sansen for dem  :( Skriv gjerne ned noen kule sanger jeg kan høre gjennom..
 

Joensen

Sv: Metall-tråden
« Svar #21 på: September 08, 2009, 18:17:38 »
I November og Desember kommer U.D.O. og Dio til Bergen :)Har sett begge før men blir fett og oppleve dem igjen ;D

DOFFER

Sv: Metall-tråden
« Svar #22 på: September 08, 2009, 22:20:19 »
...men først Amon Amarth, Entombed og Evile i oktober på John Dee ;)
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

Budda

Sv: Metall-tråden
« Svar #23 på: September 09, 2009, 00:45:39 »
http://www.southerndiscomfort.no/

Skulle gjerne ha sett Keep of Kalessin


Så dem på en sliten kjellerpub i Oslo for et par-tre år siden. Husker den gang jeg syns musikken bare var fylt med bråk og ikke stort annet. Hadde det ikke vært for det billige ølet de solgte der, ville jeg neppe vært til stede hele konserten.

Så jeg spør, har bandet utvikla seg noe på de 2-3 åra? Har prøvd å høre litt på youtube også, men for ikke sansen for dem  :( Skriv gjerne ned noen kule sanger jeg kan høre gjennom..

Liker du sjangeren da? Albumet Armada er helt fantastisk spør du meg. Kan anbefales på det sterkeste
Endre

Sander

Sv: Metall-tråden
« Svar #24 på: September 09, 2009, 01:16:13 »
http://www.southerndiscomfort.no/

Skulle gjerne ha sett Keep of Kalessin


Så dem på en sliten kjellerpub i Oslo for et par-tre år siden. Husker den gang jeg syns musikken bare var fylt med bråk og ikke stort annet. Hadde det ikke vært for det billige ølet de solgte der, ville jeg neppe vært til stede hele konserten.

Så jeg spør, har bandet utvikla seg noe på de 2-3 åra? Har prøvd å høre litt på youtube også, men for ikke sansen for dem  :( Skriv gjerne ned noen kule sanger jeg kan høre gjennom..

Liker du sjangeren da? Albumet Armada er helt fantastisk spør du meg. Kan anbefales på det sterkeste

Liker band som Children of Bodom, Dimmu Borgir, Stonegard, Susperia osv. Burde vel også klare denne selvom musikken ikke er klin lik noen av de nevnte..
 

RoarG

Sv: Metall-tråden
« Svar #25 på: August 23, 2016, 18:37:40 »
Denne tråden kan kanskje gjenopplives? Som gammelrocker/metalhead har jeg oppdaget noen nye (for meg) band det siste halve året. Det er mange band som er hørbare. De siste på listen er Opeth, som jo er et gammelt band (etter det jeg leser på Wikipedia) og Bullettbelt (fra New Zealand), som er relativt ferske. Finnes mange gode metal-kanaler på YouTube også.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Metall-tråden
« Svar #26 på: August 24, 2016, 02:03:59 »
Så Dunbarrow i helgen. Anbefales for doom metal fansen! Viste seg faktisk at de var fra Haugesund og.
- Leif Olav

Blank_File

Sv: Metall-tråden
« Svar #27 på: August 24, 2016, 02:41:58 »
Jeg skal på Opeth konserten nå i November i Oslo. Blir knall har vært fan siden Svartevannsparken fra 2001.

Hallgeir *

Sv: Metall-tråden
« Svar #28 på: August 24, 2016, 21:16:29 »
Denne tråden kan kanskje gjenopplives? Som gammelrocker/metalhead har jeg oppdaget noen nye (for meg) band det siste halve året. Det er mange band som er hørbare. De siste på listen er Opeth, som jo er et gammelt band (etter det jeg leser på Wikipedia) og Bullettbelt (fra New Zealand), som er relativt ferske. Finnes mange gode metal-kanaler på YouTube også.

Jeg kan vel ikke kalle meg noen stor tilhenger av metall-musikk, men Opeths "Damnation" fra 2003 synes jeg er flott.

Kanskje fordi den er litt utypisk og lavmælt.  8)
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Metall-tråden
« Svar #29 på: August 30, 2016, 19:29:16 »
"Nytt" band fra Canada er Mortillery, et 5 "manns" thrash metal band fra Edmonton. Digger man skikkelig sinnsyk screamer vokal kan det testes ut. Hvis ikke, bør man styre unna. To låter man kan teste ut er "Murder Death Kill" fra LP med samme navn (2011), "F.O.A.D" fra "Origin of Extinction" (2013). Siste LP er "Shapeshifter" fra 2016.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020