Skrevet av Emne: Metall-tråden  (Lest 9545 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #30 på: September 01, 2016, 10:44:00 »
Etter en god, men litt forglemmelig plate fra de danske rockabillymetallerne Volbeat, gleder jeg meg til nye skiver fra Metallica og Avenged Sevenfold. Hardwired syns jeg var en spennende smakebit fra Metallicas nye; mindre progressiv enn Death Magnetic, men thrashy og god. Antakelig er den ikke representativ for hele (dobbelt-)albumet, men jeg likte den.

Skal på Avenged Sevenfold i mars og spent på hvor de tar musikken på neste album, med ny trommis. Hail to the King var bra - selv om de har null cred hos den harde metalkjerne (er selv blitt litt for gammel for det maset der). De har utviklet seg på samtlige album, men tipper de går litt tilbake mot Avenged Sevenfold og City of Evil på denne.

Ser også at Mastodon skal i studio i slutten av året også!

Syns forøvrig det virker som metallen får en liten oppsving igjen. Spesielt den gode, gamle thrashen og heavy metalen.
Marching on together!

RoarG

Sv: Metall-tråden
« Svar #31 på: September 11, 2016, 17:28:30 »
Metallica har fått mye tyn fra hardcore thrasher etter Black Album. Synes "Hardwired" er bra, men kanskje andre band er like gode til å fronte thrash-fanen i våre dager? M.a.o. kan tiden ha løpt fra Metallica i mens?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #32 på: September 30, 2016, 09:31:37 »
Metallica har fått mye tyn fra hardcore thrasher etter Black Album. Synes "Hardwired" er bra, men kanskje andre band er like gode til å fronte thrash-fanen i våre dager? M.a.o. kan tiden ha løpt fra Metallica i mens?

Det har den nok helt sikkert. Dog er de vel i ytterst fåtall fra de som slo igjen på 80-tallet, som fortsatt selger ut stadioner etter stadioner. Så de lever nok godt med at "credden" ikke er så høy blant nettrytterne.

Etter Moth in Flame har i alle fall jeg blitt veldig optimistisk til Hardwired-albumet! Kanskje et lite preg mindre progressivt, men også langt mindre copy-paste enn Death Magnetic (som jeg likte). Høres ut som lyden er bedre denne gangen også, nå som Rick Rubin heldigvis ikke er med.

Både den og Hardwired har bra med thrash, men likevel er det ikke et forsøk på blåkopi av Kill'em All og Ride. Der Black Sabbath kopierte sine første år på "13", syns jeg det er en god blanding på disse. Foreløpig!
Marching on together!

RoarG

Sv: Metall-tråden
« Svar #33 på: Desember 10, 2016, 22:26:46 »
Metallica har fått mye tyn fra hardcore thrasher etter Black Album. Synes "Hardwired" er bra, men kanskje andre band er like gode til å fronte thrash-fanen i våre dager? M.a.o. kan tiden ha løpt fra Metallica i mens?

Det har den nok helt sikkert. Dog er de vel i ytterst fåtall fra de som slo igjen på 80-tallet, som fortsatt selger ut stadioner etter stadioner. Så de lever nok godt med at "credden" ikke er så høy blant nettrytterne.

Etter Moth in Flame har i alle fall jeg blitt veldig optimistisk til Hardwired-albumet! Kanskje et lite preg mindre progressivt, men også langt mindre copy-paste enn Death Magnetic (som jeg likte). Høres ut som lyden er bedre denne gangen også, nå som Rick Rubin heldigvis ikke er med.

Både den og Hardwired har bra med thrash, men likevel er det ikke et forsøk på blåkopi av Kill'em All og Ride. Der Black Sabbath kopierte sine første år på "13", syns jeg det er en god blanding på disse. Foreløpig!
Flere bra låter/videoer fra det nye albumet. Liker både Mayhem-tribute videoen "ManUnkind" og Lemmy-tributen "Murder One". Nå skal det sies at en kandidat til årets metal-album må bli "Terminal Redux" med bandet Vektor. Vektor er fra Tempe, Arizona. TR er bandets 3. album, og musikken kan best beskrives som teknisk thrash, med innslag av progressiv metal. Vektor er et relativt nytt bekjentskap for meg, og så langt årets metal-"åpenbaring".
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Metall-tråden
« Svar #34 på: Desember 12, 2016, 09:27:47 »
Metallica har fått mye tyn fra hardcore thrasher etter Black Album. Synes "Hardwired" er bra, men kanskje andre band er like gode til å fronte thrash-fanen i våre dager? M.a.o. kan tiden ha løpt fra Metallica i mens?

Det har den nok helt sikkert. Dog er de vel i ytterst fåtall fra de som slo igjen på 80-tallet, som fortsatt selger ut stadioner etter stadioner. Så de lever nok godt med at "credden" ikke er så høy blant nettrytterne.

Etter Moth in Flame har i alle fall jeg blitt veldig optimistisk til Hardwired-albumet! Kanskje et lite preg mindre progressivt, men også langt mindre copy-paste enn Death Magnetic (som jeg likte). Høres ut som lyden er bedre denne gangen også, nå som Rick Rubin heldigvis ikke er med.

Både den og Hardwired har bra med thrash, men likevel er det ikke et forsøk på blåkopi av Kill'em All og Ride. Der Black Sabbath kopierte sine første år på "13", syns jeg det er en god blanding på disse. Foreløpig!
Flere bra låter/videoer fra det nye albumet. Liker både Mayhem-tribute videoen "ManUnkind" og Lemmy-tributen "Murder One". Nå skal det sies at en kandidat til årets metal-album må bli "Terminal Redux" med bandet Vektor. Vektor er fra Tempe, Arizona. TR er bandets 3. album, og musikken kan best beskrives som teknisk thrash, med innslag av progressiv metal. Vektor er et relativt nytt bekjentskap for meg, og så langt årets metal-"åpenbaring".

Skal sjekke de opp! 8)

Marching on together!

RoarG

Sv: Metall-tråden
« Svar #35 på: Januar 26, 2017, 22:09:18 »
Snublet over et relativt nytt thrash metal band fra Arendal, Vorbid. De har akkurat gitt ut sin første EP. Sporet "Crimson Crown" var riktig bra. Bandet har tydelige progressive drag, og gjør dette bandet til noe annet enn det typiske thrash metal-bandet. Ser fram til deres første album. Anbefales.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Metall-tråden
« Svar #36 på: Juli 11, 2017, 17:02:03 »
Enda et nytt band, Arakara, fra Florida. Thrash metal. Legger ut til The Metal Archives her:
https://www.metal-archives.com/bands/Arakara/3540409966
Det ligger heldigvis videoer på YouTube med bandet. Anbefales.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020