Skrevet av Emne: Prisen på drakten??!!  (Lest 3754 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jackbauer68

  • Gjest
Prisen på drakten??!!
« på: Oktober 03, 2008, 09:51:37 »
Hvorfor i alle dager koster hjemmedrakten 600,- på LUSCOS-Shop?? Som member kan eg gå inn i butikken på Elland Road når eg e i Leeds å kjøpe drakten med dagens kurs for 378 kroner!! Skal supporterklubben drives på penger tjent gjennom draktsalg? Ka e dette slags service for medlemmene? ??? >:( >:(

RuneR

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #1 på: Oktober 03, 2008, 09:54:34 »
Tja, kan stikkordene her være Merverdiavgift, fortolling og porto (ikke fotballaget)?
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Sleivind

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #2 på: Oktober 03, 2008, 10:09:05 »
Hvorfor i alle dager koster hjemmedrakten 600,- på LUSCOS-Shop?? Som member kan eg gå inn i butikken på Elland Road når eg e i Leeds å kjøpe drakten med dagens kurs for 378 kroner!! Skal supporterklubben drives på penger tjent gjennom draktsalg? Ka e dette slags service for medlemmene? ??? >:( >:(

Rundt om kring i det store land, er det sikkert mengder med varer som blir kjøpt fra England og andre plasser. Og sjøl om kronen er sterk, så nekter jeg å tro at det er noen importører som setter ned prisen på varer kjøpt i England. Det har vel aldri skjedd, og kommer aldri til å skje.

Dessuten har vel en Leedsdrakt kostet rundt 500-600 kroner i mange år nå.

Jomar

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #3 på: Oktober 03, 2008, 10:41:36 »
Forklaringen på draktprisen er som Rune sier i sitt svar (Varer fra 200 kr må fortolles).

Har sakset følgende fra tollen sine sider.

Beregning av toll og avifter:

Klær, for eksempel skjorte (tollpliktig vare)
Pris på skjorte kr 210,-
Frakt og forsikring kr 40,-
Toll: 10,7 % av kr 250,- 
(regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring) kr 26,75,-     
Merverdiavgift: 25% av (250,- + 26,75,-)
(regnes ut fra varens verdi inkludert frakt og eventuell forsikring) kr 69,00,-
Avgifter totalt  (avrundet til hele kroner) kr 96,00,-

I tillegg kan det komme et fortollingsgebyr. Dette er et gebyr som spedisjonsfirmaet du benytter tar hvis de skal fortolle varen for deg (Posten tar kr 199 per oppdrag).

Dette i tillegg til at man må sitte med et varelager (som binder kapital) tilsier en pris på kr 600.


Jomar Gjernes
Styremedlem/Suveniransvarlig LUSCOS
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #4 på: Oktober 04, 2008, 09:40:38 »
Har noen sjekket om dere kan kjøpe drakten direkte fra Macron? Eller får ikkje dere lov av Bates??

Sleivind

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #5 på: Oktober 04, 2008, 10:21:42 »
Har noen sjekket om dere kan kjøpe drakten direkte fra Macron? Eller får ikkje dere lov av Bates??

Får ikke lov av Bates? 99% av poenget med å kjøpe en fotballdrakt, er jo å støtte klubben. Dessuten er det snakk om merkevare her. Leeds eier merkenavnet Leeds. Så hvorfor skulle da Macron kunne tilby billigere Leedsdrakter, enn det Leeds selv kan? Dessuten så er det vel Leeds selv som trykker på reklame, tall og navn og alt det der på draktene?

Promotion 2010

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #6 på: Oktober 04, 2008, 11:34:37 »
Har noen sjekket om dere kan kjøpe drakten direkte fra Macron? Eller får ikkje dere lov av Bates??

Får ikke lov av Bates? 99% av poenget med å kjøpe en fotballdrakt, er jo å støtte klubben. Dessuten er det snakk om merkevare her. Leeds eier merkenavnet Leeds. Så hvorfor skulle da Macron kunne tilby billigere Leedsdrakter, enn det Leeds selv kan? Dessuten så er det vel Leeds selv som trykker på reklame, tall og navn og alt det der på draktene?

Rykker vi opp et par hakk og blir populære, så får vi kjøpt drakter sydd av barnesoldater til 15 kroner stykk!

Men, Sleiving, du har et godt poeng: Både å kjøpe en fantastisk billig tjeneste som LUTV samt å kjøpe drakter direkte fra Leeds United STØTTER KLUBBEN. Det trenger den.

La vær å gi bortpenger til det norske tollvesenet, kjøp kjapt-trygt-og-billig gjennom Jan Ove, hvis han orker flere turer i shoppen!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #7 på: Oktober 04, 2008, 12:01:17 »
Tror Jan Ove orker det....kjøpte nettopp 10 drakter via han...kjapt,trygt og billig ;D
Betalte 3300,-.Her ville det kostet 5400,-.Eg sparte altså 2100,-!!!!!
I tillegg fikk eg kjøpt med trykk,pluss sokker og shortser.

Da har eg støtta klubben bra for denne sesongen.Bøttevis av drakter til familien,international member,abonnement på Leeds United Mag,kampbilletter og hundrevis av pund i bøker,babyklær osv i supporterbutikken når eg var over i august.Så eg har brukbar samvittighet for min støtte til Leeds.
Men supporterklubben burde prøve å gi medlemmene drakter så billig som mulig,service på godt norsk:)

Promotion 2010

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #8 på: Oktober 04, 2008, 12:37:23 »
Tror Jan Ove orker det....kjøpte nettopp 10 drakter via han...kjapt,trygt og billig ;D
Betalte 3300,-.Her ville det kostet 5400,-.Eg sparte altså 2100,-!!!!!
I tillegg fikk eg kjøpt med trykk,pluss sokker og shortser.

Da har eg støtta klubben bra for denne sesongen.Bøttevis av drakter til familien,international member,abonnement på Leeds United Mag,kampbilletter og hundrevis av pund i bøker,babyklær osv i supporterbutikken når eg var over i august.Så eg har brukbar samvittighet for min støtte til Leeds.
Men supporterklubben burde prøve å gi medlemmene drakter så billig som mulig,service på godt norsk:)

Du er en supporter etter mitt hjerte.  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

janove

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #9 på: Oktober 04, 2008, 16:15:14 »
Har noen sjekket om dere kan kjøpe drakten direkte fra Macron? Eller får ikkje dere lov av Bates??

Får ikke lov av Bates? 99% av poenget med å kjøpe en fotballdrakt, er jo å støtte klubben. Dessuten er det snakk om merkevare her. Leeds eier merkenavnet Leeds. Så hvorfor skulle da Macron kunne tilby billigere Leedsdrakter, enn det Leeds selv kan? Dessuten så er det vel Leeds selv som trykker på reklame, tall og navn og alt det der på draktene?

Rykker vi opp et par hakk og blir populære, så får vi kjøpt drakter sydd av barnesoldater til 15 kroner stykk!

Men, Sleiving, du har et godt poeng: Både å kjøpe en fantastisk billig tjeneste som LUTV samt å kjøpe drakter direkte fra Leeds United STØTTER KLUBBEN. Det trenger den.

La vær å gi bortpenger til det norske tollvesenet, kjøp kjapt-trygt-og-billig gjennom Jan Ove, hvis han orker flere turer i shoppen!

Mitt bidrag her , er nok ikke saa populaert hos styret.
Under er det kopi av mail jeg mottok fra souveniransvarlig. Jeg svarte paa denne samme dag, men har ikke hoert noe tilbake.
Bare saa det er sagt. Jeg har ikke tjent en eneste penny paa aa vaere behjelpelig med aa kjoepe drakter.
Jeg kan heller ikke se at jeg har reklamert med draktsalg paa forumet. Mitt bidrag her, er kun for aa hjelpe folk i Norge.

Om det skulle vaere av noen interesse. Til Hartlepoolkampen har jeg bestillt over 20 rom paa Marriott. Rommene er garantert for med mitt Visa kort. Summen dette utgjoer er over 50 000 norske kroner. Jeg tar ikke ett eneste oere for dette.

At jeg springer bena av meg for aa hjelpe nordmenn, er noe jeg gjoer med glede.
Aa bli beskyldt for aa drive draktsalg paa forumet, finner jeg meg ikke i.

Draktsalg via LUSCOS forum‏
From:  jomar@leedsunited.no 
Sent: Friday, September 19, 2008 8:11:49 AM
To:  janen-lufc@hotmail.com
Cc:  styret@leedsunited.no

Hei Jan-Ove.
 
Som du sikkert husker så er jeg suveniransvarlig i LUSCOS.
 
Vi har den siste tiden lagt merke til at du tar på deg å kjøpe drakter ol. i Leeds United Superstore på vegne av så vell LUSCOS medlemmer som andre Leeds United supportere.
Når vår egen LUSCOS Webshop nå har fått inn drakter (legges ut i løpet av helgen) ser vi helst at du ikke reklamerer/videreformidler salg via forumet.
Dette pga at vi vil opprettholde LUSCOS webshop som et tilbud til våre medlemmer med så vell offisielle Leeds United effekter som LUSCOS egne effekter.
Ett eventuelt overskudd vil gå tilbake til medlemmsmassen i form av et enda bedre tilbud.
 
Helgen nærmer seg og vi går for en ny trepoenger mot Carlisle.
 
“Every time Leeds concede a goal I feel like I've been stabbed in the heart" - Billy Bremner
 
 
Mvh
Jomar Gjernes
Suveniransvarlig / LUSCOS
« Siste redigering: Oktober 04, 2008, 16:20:10 av janove »

Promotion 2010

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #10 på: Oktober 04, 2008, 17:00:51 »
Sitat
Dette pga at vi vil opprettholde LUSCOS webshop som et tilbud til våre medlemmer med så vell offisielle Leeds United effekter som LUSCOS egne effekter.
Ett eventuelt overskudd vil gå tilbake til medlemmsmassen i form av et enda bedre tilbud.

Jeg har aldri i løpet av mine ca 28 år som medlem i LUSCOS valg å kjøpe noe av Supporterklubben. Dette grunnet denne "slakken" som gjør at en avdeling har muligheten å sko seg på en vanlig supporter. Det har vært mye diskusjon om dette fra de første ansvarlige i klubben frem til idag.
OG det er akkurat dette Ken Bates vil til livs!


Til Jan Oves bidrag vil jeg si at dette er en fantastisk hjelp for de av oss som har fått kontakt med ham. Han har bidratt med billetter og utstyr til mange. Takk skal du ha. Keep it coming!

Dette har LUSCOS ingenting med!

Promo 2010  (sikkert litt forbannet etter tapet idag  ::) )
« Siste redigering: Oktober 04, 2008, 17:02:42 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #11 på: Oktober 04, 2008, 17:01:28 »
For eigen del kjøper eg stort sett drakt sjølv i Superstoren ved Elland Road, men om eg ikkje var over stort sett kvar sesong ville eg nok valgt å handle via LUSCOS-shoppen. Dette mest for å støtte LUSCOS.

Forøvrig meiner eg Jan-Ove gjer ein bra innsats for den menige norske supporter, og at det må vere opptil kvar enkelt sjel å velge korleis dei vil tilegne seg drakter, billetter, hotell o.l.
« Siste redigering: Oktober 04, 2008, 17:04:28 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Per Arne

  • Gjest
Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #12 på: Oktober 04, 2008, 18:17:44 »
Jan Ove, jeg har fulgt ganske nøye med LUSCOS-sidene i lang tid. Har aldri sett deg reklamere for noe som helst.

Derimot, Jan Ove, har jeg lagt merke til noe annet. Og det er den oppofrende, uselviske, fantastiske hjelpen du yter andre medlemmer. Enten det gjelder å gjøre folk ganske store tjenester i Leeds, som å bestille og garantere for hotellrom, kjøpe billetter, osv, eller å hele tiden være tilgjengelig for alle mulige spørsmål om alt mulig som blir stilt deg, enten via disse sidene, eller direkte til deg pr mail og tlf.

Dette er for oss her hjemme gull verdt.

Vi takker, bukker, og løfter hatten høyt.

Per Arne

auren

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #13 på: Oktober 04, 2008, 18:39:57 »
Janove fortjener en innsatspokal! Men jeg tror han når han sier at han gjør dette med glede. Det er en glede å gjøre en annen Leedssupporter glad.

Takk for at vi har slike som deg Janove!

auren, som skal over til Leeds om et par uker :) :) :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

janove

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #14 på: Oktober 04, 2008, 19:09:26 »
Janove fortjener en innsatspokal! Men jeg tror han når han sier at han gjør dette med glede. Det er en glede å gjøre en annen Leedssupporter glad.

Takk for at vi har slike som deg Janove!

auren, som skal over til Leeds om et par uker :) :) :)


Jeg er ikke ute etter noe, bortsett fra respekt.
At jeg gjoer det med glede skal du ikke tvile paa.

Et eksempel paa styrets manglende respekt for meg.
Sommeren 2007 ble jeg kontaktet av et styremedlem. Ble spurt om jeg kunne hjelpe med en avtale med Marriott. Dette ble ordnet. Kastet bort baade tid og penger for aa faa dette til. I ettertid heter det at avtalen er inngaatt av LUSCOS , med hjelp av meg. Sannheten er at styret har ikke loeftet en finger her.
Naa har styret paa egenhaand forlenget denne avtalen for denne sesongen.
Blir jeg mer forbannet naa, saa skal denne avtalen fort som faen opphoere med LUSCOS og overfoere den direkte til meg selv.

Svend Anders

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #15 på: Oktober 04, 2008, 19:43:18 »
Aller først: Det er ingen tvil om at du brenner for både klubb og supportere, Jan Ove - det er kjempebra og prisverdig! Vi er heldige som har alle som bidrar på ulikt vis overfor medsupportere.

Jeg skjønner ikke at det skl være en konflikt i alt som skjer rundt dette. Jan Ove hjelper opplagt en del enkeltpersoner direkte, og LUSCOS som interesseorganisasjon har et tilbud til sine medlemmer. Det er ingen som tvinges å bruke noen av alternativene.

Angående påstanden om at LUSCOS "skor seg på" supporterne har jeg problemer med å forstå det. LUSCOS er ikke eid av noen, og at en organisasjon eventuelt sitter igjen med noen kroner går medlemmene til gode. Sjekker man regnskapene de siste årene vil man desuten se at denne delen av virksomheten ikke akkurat gir store penger i kassa. Det er verdt å legge til at alle i LUSCOS også jobber frivillig for andre medsupportere.

Viktigst vedrørende shopen er det derimot at TILBUDET er der, for det kommer en del forespørsler fra supporterne - som LUSCOS er der for - som ønsker seg en slik mulighet til å kjøpe drakter, etc. 600 kroner er i mine øyne ingen høy pris, hverken sett ifht kostnadene eller hva andre drakter her i landet (og fra engelske klubber) ligger på.

Vedrørende Marriott-avtalen så er det da naturlig at den er inngått av LUSCOS, siden er nettopp LUSCOS som organisasjon som er part i saken. Hvem andre skulle den vært inngått av? At de har fått hjelp av Jan Ove er poengtert flere ganger tidligere av styret, og det er da ingen disrespekt i dette - snarere tvert imot?!
Jeg VET at styret er takknemlig for den hjelpen de har fått av deg, Jan Ove.

SA,
som håper alle klarer å løfte blikket litt til tross for tapet idag - vi holder med samme lag alle sammen!

Geir W

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #16 på: Oktober 04, 2008, 21:52:04 »
Først av alt: Det er ingen selvfølge at vi har en så behjelpelig kar som Jan Ove tilgjengelig i Leeds. Han bor i Leeds, men har ett liv utenom fotballen også. Vi supportere må huske på at det er uker hvor det kun er en kamp, nemlig lørdag...det er denne dagen majoriteten av fans engasjerer seg. Jan Ove bor i Leeds fra dag til dag, og at han i det hele tatt orker eller gidder å yte de tjenester han gjør overfor norske supportere hadde forundret meg stort hvis jeg ikke kjente Jan Ove personlig.
Jeg kjenner Jan Ove fra "tidenes morning" og har bare positive ting å si. Hvem andre hadde giddet å stå i billettkø på Elland Road i timesvis som han faktisk gjorde før play-off finalen, for at enkelte av oss skulle få billetter...selv hadde han billett og hadde ikke trengt å gjøre dette.
Jeg har selv bodd hos Jan Ove, han har skaffet meg Sky Sports...og er behjelpelig HVER GANG undertegnede spør om noe.
Han har skaffet en god avtale for nordmenn på Marriott Hotel, som faktisk krever applaus fremfor kritikk. JEG vet av erfaring at Jan Ove gjør ingen tjenester for egen vinnings del...han gjør det for å hjelpe folk. Slike mennesker er det desverre alt for få av i vår verden.
Jan Ove har kontakter i Leeds som mange av oss andre bare kan drømme om. Disse kontaktene må nødvendigvis behandles med respekt og ikke minst seriøsitet. Til syvende og sist er det Jan Oves navn det faller tilbake på hvis ting ikke fungerer, nettopp fordi han uselfvisk velger å stå som kontaktperson.
Vi nordmenn må VÃ…KNE OPP og heller være kjempeglade for at vi har en mann i Leeds som gjør oss alle disse frivillige tjenester. Ett lite tips: Send heller noen skarve pund ekstra som takk for hjelpen neste gang dere spør Jan Ove om noe, enten det er drakter eller billetter, det koster tross alt for Jan Ove også å ta seg til og fra Elland Road mange ganger i uka. Jeg vet han selv vil frasi seg dette, men det burde egentlig bare være en selvfølge.
Ikke ofte jeg skriver her på forumet, men kjente jeg ble mektig provosert. Takk for all hjelp du gjør Jan Ove, enten det gjelder hotell, billetter , drakter eller andre ting.....din innsats overfor norske Leeds-supportere er kraftig undervurdert.
JEG vet du ikke liker skryt...men RESPEKT skal du ihverfall få fra undertegnede. TAKK FOR ALL HJELP SÃ…LANGT JAN OVE......kommer nok til å trenge deg igjen.........

Hilsen Geir Wang

berlin

Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #17 på: Oktober 04, 2008, 22:25:01 »
Jeg kjenner ikke Jan-Ove personlig, men har benyttet meg hans tjester, og mailet litt.
Jeg håper at LUSCOS lar Jan-Ove i fred, om det ikke er tilfelle. Han går ikke LUSCOS i næringen,
og i tillegg yter han hjelp til LUSCOS, som nevnt av andre.

Jeg vil i likhet med Wannabe oppfordre supportere om å avrunde minst til nærmeste 50-lapp eller 100-lapp, da det faktsikt hender han går i minus. Så mye han ordner, ofte gjennom sine egen kreditt-kort, tilløper avgifter. Dessuten er det ikke bare bare å flytte penger fra sin norske bank til sin engelske bank, det koster også. Så mange kunder han betjener, er det heller ikke uvanlig at man støter på personer som somler med å betale, og på den måten de er instruert fra Jan-Ove. Så uansett om du gir Jan-Ove 20-30 kroner ekstra ved bestillinger fra ER Supporterstore, vil han ikke tjene på det, kun redusere utgifter forbundet med banksystmet. Du får jo alikevel drakta (eksempel) for en god pris.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #18 på: Oktober 04, 2008, 23:17:57 »
...nå syns jeg vi skal bestrebe oss 'om å stå sammen'. Forsøke å legge 'gamle stridigheter' til side og 'ta samling i bånn'.

Jan Ove gjør etter alt å dømme en stoor, uselvisk jobb for mange nordmenn/skandinaver med Leeds-interesse. Han har også tidligere vært med i styre & stell i LUSCOS. Noen ganger 'kan det skjære seg' når man arbeider tett sammen. Om dette har skjedd mellom Jan Ove & nåværende styremedlemmer vet jeg fint lite om...

LUSCOS har/har hatt styremedlemmer som har gjort/gjør en kjempeinnsats med å anskaffe/formidle Leedseffekter for medlemmene. Det er nok ikke alltid alle 'ser' den jobben som gjøres... Jeg antar Jomars frustrasjon nå går på at det er vaaaanskelig å beregne innkjøp/salg for tiden. Det koster å kjøpe inn, og det blir dyrt & ikke få solgt det som ikke videreselges. KRITIKK FÃ…R MAN JO OM MAN IKKE HAR NOE PÃ… LAGER...
Jeg skjønner frustrasjonen...

Jeg tror at LUSCOS v Jomar har en vanskelig jobb nå.

Jeg tør foreslå at LUSCOS skal 'snu taktikken' litt nå. Når vi hár en så velvillig ressurs som Jan Ove tilgjengelig i Leeds, hvorfor ikke bruke ham for alt han er verdt... (så kan man 'delegere en vanskelig jobb til andre'...)

Så lenge Jan Ove er stabilt villig til å 'bli benyttet'.

Alle forstår jo at dette evt vil ta mye tid, og det er jo ikke sånn at man alltid hár tilgjengelig tid til 'frivillig arbeid'... Men pr nu virker det på meg som Jan Ove er villig til å bli benyttet, men 'forventer anerkjennelse' (og ikke 'kjeft') for jobben som da gjøres...

...da vil nok også Jan Ove 'ta kritikken internt' & ikke her på forumet.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Prisen på drakten??!!
« Svar #19 på: Oktober 05, 2008, 02:56:16 »
e jo ingen grunn til what so ever å kritisere jan ove da......han leverer sakene til beste for oss..... 8)