Skrevet av Emne: Bredden i stallen vår.  (Lest 12106 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #30 på: September 07, 2008, 22:31:33 »
Det er bare en ting jeg frykter i disse dager. Det er mangelen på penger hos Bates. Hva skjer hvis f.eks. Tottenham/Chelsea(de har jo vist at de liker å hente gode unggutter hos oss), kommer med et høyt bud på Delph? Vil geitebukken da cashe inn og drite i at Macca vil beholde han? Jeg frykter dette.
Derfor håper jeg inderlig at vi beholder de gode spillerne våre til over det neste transfervinduet i januar, og at vi rykker opp i mai. Hvis vi hevder oss i CCC til neste år, da tror jeg at det er en fair sjanse for at Bates også vil begynne å tenke på pengene som ligger i PL, og dermed ikke være lysten på å selge våre juveler for slikkeri. Hva tror dere om mine pessimistiske tanker i disse gode tider?

Bates selger aldri en spiller fra dette laget! Det er ikke slik han funker! Han vil skape verdier, neppe for egen vinning, heller for å få klubben opp i PL og kanskje få en ekstrem inntjening om noen år. Woods og Taiwo ville kanskje noen si, men det  var utenfor hans kontroll. Nå har han vist skikkelig forretningsinnstinkt og avtalt kontrakter med flere av de unge lovende spillerne som har rundet 16-18 år. Howson og Delph er på langtids. Det er også flere av de nye. I tillegg har spillere som Oliver Hot-whizz og Aiden White fått nye kontrakter i høst!
Oppryddingen i høst med flere "fringe-players" ut av døra har vært veldig bra for klubben. Bare sultne folk igjen.
Oppryddingen sist sommer med administrasjon og alt det var en investering i fremtiden.

Det mange kaller grådighet og egen vinning er neppe mer enn surmagede oppstøt fra enkeltindivider. I et nylig avholdt intervju uttalte han skepsis til Man City og Chelseas enorme investeringer og mente som de fleste av oss at en kluibb må bygges på en solid grunnmur.
Billettprisene er et eksempel på et område Bates skal taes på, men i de vanskelige tidene var det nødvendig med hvert pund! Det ingen eller få gidder å berømme Bates for er LUTV. Han kjøpte opp radiorettigheter til Radio Yorkshire og skapte en egen radiokanal av avlagt utstyr fra Chelsea som han fikk til en slikk og ingenting gjennom stråmenn. LUTV er tilnæmet gratis til tross for utgiftene til 5 nyansatte denne sommeren. Dekningen av kampene på ER er utrolig bra med flere kameravnkler, og det faktum at vi i det høye nord kan se kampklipp bare en halv time etter kampslutt er fantastisk. Her hos oss sitter gutta klistret til disse klippene. Jeg savner ikke en sjelden kamp på VIASAT.

Nei, Bates er fornuftig og gjennomtenkt i det han gjør..... I tillegg er han som h.b og bmoen - litt provoserende og direkte. Men hva er egentlig galt med det!?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #31 på: September 07, 2008, 22:45:16 »
Det er bare en ting jeg frykter i disse dager. Det er mangelen på penger hos Bates. Hva skjer hvis f.eks. Tottenham/Chelsea(de har jo vist at de liker å hente gode unggutter hos oss), kommer med et høyt bud på Delph? Vil geitebukken da cashe inn og drite i at Macca vil beholde han? Jeg frykter dette.
Derfor håper jeg inderlig at vi beholder de gode spillerne våre til over det neste transfervinduet i januar, og at vi rykker opp i mai. Hvis vi hevder oss i CCC til neste år, da tror jeg at det er en fair sjanse for at Bates også vil begynne å tenke på pengene som ligger i PL, og dermed ikke være lysten på å selge våre juveler for slikkeri. Hva tror dere om mine pessimistiske tanker i disse gode tider?

Skulle gjerne ha visst litt mer om hvilke gjenkjøpsbetingelser og -planer som gjelder for Thorp Arch og Elland Road, og tror fort at dette etterhvert kan legge et så stort press på økonomien til klubben at spillere som Delph kan bli solgt.

Jeg tror det har svært høy prioritet for Bates&Co å få kjøpt tilbake TA/ER, og om det skulle komme inn giganttilbud på Delph som f.eks. åpner for at TA/ER kan kjøpes tilbake, tror jeg fort Delph går.

Tida for å selge disse spillerne for vekslepenger (ref Lennon) tror jeg derimot er forbi, så da snakker vi isåfall om transfersummer i Milnerklassen.

Er ellers enig med Asbjørn sine vurderinger om Bates motiver....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #32 på: September 07, 2008, 23:00:22 »
TA og ER's verdi har vel vært debattert opp og ned her. Leeds betaler en leie på rundt £ 1 million for disse pr år, i tillegg står de for utgifter til  oppjustering og "godkjenning" osv. Ikke rart Bates ventet til rugbyforbundet fikk den øverste tribunen på east stand godkjent før en rugbykamp.

Gjenkjøpsverdien er rundt £ 17 millioner. Den synes å øke pr år....dessverre. Leieavtalen er på hele 25 år fra ca 2004.



Totalt i denne sesongen har vi spilt 8 kamper, 5 i ligaen og 3 i to cuper. Dette slått sammen blir:

Spilt 8  5-2-1  21-11  17 pts
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #33 på: September 07, 2008, 23:12:46 »
TA og ER's verdi har vel vært debattert opp og ned her. Leeds betaler en leie på rundt £ 1 million for disse pr år, i tillegg står de for utgifter til  oppjustering og "godkjenning" osv. Ikke rart Bates ventet til rugbyforbundet fikk den øverste tribunen på east stand godkjent før en rugbykamp.

Gjenkjøpsverdien er rundt £ 17 millioner. Den synes å øke pr år....dessverre. Leieavtalen er på hele 25 år fra ca 2004.

.....

Der oppsummerer du hovedpunktene i leiebetingelsene, men jeg er egentlig mer interessert i planene Bates & co har for gjenkjøp - utover at man 'ønsker å kjøpe ER/TA tilbake på et tidspunkt'.

Antar det går noen økonomiske 'smertegrenser' for Bates & co et eller annet sted, hvor et evt salg av Delph kan smerte mindre enn å fortsette å 'blø penger' for leie av ER/TA....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

tommyolsen

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #34 på: September 07, 2008, 23:37:25 »
Det at vi har god bredde i stallen, og da spesielt i midtbaneleddet, er selvsagt positivt. Det som er det største problemet, er om vi ikke har ei mer eller mindre fast sentrallinje. Noe vi ikke har hatt så langt denne sesongen. Det virker som vi sliter med å finne den beste keeperen, de to beste stopperne og de to sentrale på midtbanen. På topp er Beckford banker, og han holder godt L1 nivå.
Dersom man har en mer eller mindre fast sentrallinje i laget, er det letter å holde seg til en spillestil, og retningslinjer både offensivt og defensivt. Dette er med på å gjøre oss tryggere som en enhet. Så er det bare postivt at vi kan gjøre bytter som kan snu kamper, eller erstatte spillere ute av form eller ved skader og karantener.
Leeds hilsen

Tommy

berlin

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #35 på: September 08, 2008, 09:32:16 »
Som Promotion 2010 er inne på, denne "stjelingen" av våre unge, fremadstormende talenter er overdrevet.

Situasjonen er en annen nå enn da: Milner, Lennon, Robinson, Carson, Killgallon m.fl forlot skuta.

Taiwo og Woods hadde ikke rukket å etablere seg på førstelaget vårt.

Healy er ikke vårt produkt, men jeg mener vi gjorde et fornuftig salg der, situasjonen tatt i betraktning.

Etter min mening, har ikke Bates eller Leeds, gjort noe salg av "juveler", siden vi begynte "på nytt" høsten 2007, etter "kjøpet fra KPMG". Inntil han finner det for godt å selge viktige brikker i laget, inkl. den nye generasjonen, vurderer jeg salg/kjøp situasjonen i Leeds som fornuftig.
Det er dessuten først når vi er tilbake i CCC, at vi har sjansen til å få napp på noenlunde profilerte spillere, virker det som. Da kan det jo være at vi også må selge en eller to "lukrative assets", for Bates kommer nok ikke til å dytte inn så mye penger i klubben. De fleste av oss håper vel på nye eiere når/hvis opprykket er klart til våren.

stian

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #36 på: September 08, 2008, 12:42:15 »
Som Promotion 2010 er inne på, denne "stjelingen" av våre unge, fremadstormende talenter er overdrevet.

Situasjonen er en annen nå enn da: Milner, Lennon, Robinson, Carson, Killgallon m.fl forlot skuta.

Taiwo og Woods hadde ikke rukket å etablere seg på førstelaget vårt.

Healy er ikke vårt produkt, men jeg mener vi gjorde et fornuftig salg der, situasjonen tatt i betraktning.

Etter min mening, har ikke Bates eller Leeds, gjort noe salg av "juveler", siden vi begynte "på nytt" høsten 2007, etter "kjøpet fra KPMG". Inntil han finner det for godt å selge viktige brikker i laget, inkl. den nye generasjonen, vurderer jeg salg/kjøp situasjonen i Leeds som fornuftig.
Det er dessuten først når vi er tilbake i CCC, at vi har sjansen til å få napp på noenlunde profilerte spillere, virker det som. Da kan det jo være at vi også må selge en eller to "lukrative assets", for Bates kommer nok ikke til å dytte inn så mye penger i klubben. De fleste av oss håper vel på nye eiere når/hvis opprykket er klart til våren.

Kloke ord, berlin. Klagingen om at Bates selger alt som selges kan, er totalt ute av proporsjoner. De salgene som har blitt gjort de siste årene, både med tanke på spillere og Thorp Arche/ Elland Road, ble gjort for å berge klubbens eksistens. Etter den tid har ikke klubben solgt noen nøkkelspillere og heller ingen av de store talentene. Tvert om ble det betalt godt med penger for å lokke Michalik, Huntington og Kilkenny ned flere divisjoner.

Men jeg er faktisk ikke enig i at vi trenger nye eiere. Jeg vil heller ha Bates ved roret enn tvilsomme amerikanere, oljesjeiker eller korrupte statsledere som kun er ute etter å spille Football Manager med en ekte klubb.

h.b

  • Gjest
Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #37 på: September 08, 2008, 13:40:27 »
Stian.
Vil du virkelig ha en eier som utnytter regelverket maksimalt og bruker trusselen om at hvis dere ikke gjør som jeg sier, så legger jeg ned klubben.
Vil du ha en eier som er fornøyd med å tømme aktiva ut av klubben og betjene gjelda som Leeds har ( offisielt er Leeds gjeldfrie, men uoffisielt er det vel 20 mill pund som Leeds skal betjene ). Vil du ha en som ikke bryr seg om supporterne av denne klubben.
Sier det på min måte.
Hvis Bates er den siste som eier Leeds ( han er vel for sta til å gå i graven ), så vil jeg heller at Leeds blir oppløst og startet på nytt, enn at Bates i all fremtid har kontroll over Leeds

Papi

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #38 på: September 08, 2008, 15:21:53 »
Som Promotion 2010 er inne på, denne "stjelingen" av våre unge, fremadstormende talenter er overdrevet.

Situasjonen er en annen nå enn da: Milner, Lennon, Robinson, Carson, Killgallon m.fl forlot skuta.

Taiwo og Woods hadde ikke rukket å etablere seg på førstelaget vårt.

Healy er ikke vårt produkt, men jeg mener vi gjorde et fornuftig salg der, situasjonen tatt i betraktning.

Etter min mening, har ikke Bates eller Leeds, gjort noe salg av "juveler", siden vi begynte "på nytt" høsten 2007, etter "kjøpet fra KPMG". Inntil han finner det for godt å selge viktige brikker i laget, inkl. den nye generasjonen, vurderer jeg salg/kjøp situasjonen i Leeds som fornuftig.
Det er dessuten først når vi er tilbake i CCC, at vi har sjansen til å få napp på noenlunde profilerte spillere, virker det som. Da kan det jo være at vi også må selge en eller to "lukrative assets", for Bates kommer nok ikke til å dytte inn så mye penger i klubben. De fleste av oss håper vel på nye eiere når/hvis opprykket er klart til våren.

Forsåvidt einig, men har ikkje du gløymt Danny Rose?
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

berlin

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #39 på: September 08, 2008, 15:30:42 »
Som Promotion 2010 er inne på, denne "stjelingen" av våre unge, fremadstormende talenter er overdrevet.

Situasjonen er en annen nå enn da: Milner, Lennon, Robinson, Carson, Killgallon m.fl forlot skuta.

Taiwo og Woods hadde ikke rukket å etablere seg på førstelaget vårt.

Healy er ikke vårt produkt, men jeg mener vi gjorde et fornuftig salg der, situasjonen tatt i betraktning.

Etter min mening, har ikke Bates eller Leeds, gjort noe salg av "juveler", siden vi begynte "på nytt" høsten 2007, etter "kjøpet fra KPMG". Inntil han finner det for godt å selge viktige brikker i laget, inkl. den nye generasjonen, vurderer jeg salg/kjøp situasjonen i Leeds som fornuftig.
Det er dessuten først når vi er tilbake i CCC, at vi har sjansen til å få napp på noenlunde profilerte spillere, virker det som. Da kan det jo være at vi også må selge en eller to "lukrative assets", for Bates kommer nok ikke til å dytte inn så mye penger i klubben. De fleste av oss håper vel på nye eiere når/hvis opprykket er klart til våren.

Forsåvidt einig, men har ikkje du gløymt Danny Rose?

Jo, det stemmer, jeg glemte han, papi!  :-[
Men når det er sagt, så faller han (for meg) i kategorien Taiwo/Woods, og såvidt jeg kan erindre ble han solgt/hentet før Bates kjøpte klubben for 2.gang? Eller tar jeg feil?

peacock

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #40 på: September 08, 2008, 16:06:59 »
For fanden; dette skulle ikke være en Bates-tråd! :)

Dennis

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #41 på: September 08, 2008, 16:52:46 »
Som Promotion 2010 er inne på, denne "stjelingen" av våre unge, fremadstormende talenter er overdrevet.

Situasjonen er en annen nå enn da: Milner, Lennon, Robinson, Carson, Killgallon m.fl forlot skuta.

Taiwo og Woods hadde ikke rukket å etablere seg på førstelaget vårt.

Healy er ikke vårt produkt, men jeg mener vi gjorde et fornuftig salg der, situasjonen tatt i betraktning.

Etter min mening, har ikke Bates eller Leeds, gjort noe salg av "juveler", siden vi begynte "på nytt" høsten 2007, etter "kjøpet fra KPMG". Inntil han finner det for godt å selge viktige brikker i laget, inkl. den nye generasjonen, vurderer jeg salg/kjøp situasjonen i Leeds som fornuftig.
Det er dessuten først når vi er tilbake i CCC, at vi har sjansen til å få napp på noenlunde profilerte spillere, virker det som. Da kan det jo være at vi også må selge en eller to "lukrative assets", for Bates kommer nok ikke til å dytte inn så mye penger i klubben. De fleste av oss håper vel på nye eiere når/hvis opprykket er klart til våren.

Forsåvidt einig, men har ikkje du gløymt Danny Rose?

Jo, det stemmer, jeg glemte han, papi!  :-[
Men når det er sagt, så faller han (for meg) i kategorien Taiwo/Woods, og såvidt jeg kan erindre ble han solgt/hentet før Bates kjøpte klubben for 2.gang? Eller tar jeg feil?

Tror du har rett i det, berlin!

I tillegg ønsket vel også Danny Rose seg til Tottenham? Det blir noe totalt annet å tviholde på en som ikke ønsker å spille for klubben, kontra å måtte selge han for ikke å gå til grunne?

Danny Rose har da så langt ikke vist seg som noe stjerneskudd heller.

Enda ung, men neppe noen Delph! Det samme gjelder Woods og Taiwo.  8)  8)  8)

Alt i alt er vi i en totalt annerledes situasjon nå enn for et drøyt år siden, hvor Leeds' eksistens balanserte på en knivsegg. Vi trenger ikke lenger selge for å overleve.
« Siste redigering: September 08, 2008, 16:55:22 av Mr Kaizer »
Marching on together!

stian

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #42 på: September 08, 2008, 17:45:31 »
Stian.
Vil du virkelig ha en eier som utnytter regelverket maksimalt og bruker trusselen om at hvis dere ikke gjør som jeg sier, så legger jeg ned klubben.
Vil du ha en eier som er fornøyd med å tømme aktiva ut av klubben og betjene gjelda som Leeds har ( offisielt er Leeds gjeldfrie, men uoffisielt er det vel 20 mill pund som Leeds skal betjene ). Vil du ha en som ikke bryr seg om supporterne av denne klubben.
Sier det på min måte.
Hvis Bates er den siste som eier Leeds ( han er vel for sta til å gå i graven ), så vil jeg heller at Leeds blir oppløst og startet på nytt, enn at Bates i all fremtid har kontroll over Leeds

Mens Glazer-familien, forrige og nåværende city-eiere m.fl kun er inne i sine respektive klubber for å være demokratiske, bygge langsiktig økonomi og ta vare på fansens interesser? hmmmm, ser ikke helt det argumentet.

stian

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #43 på: September 08, 2008, 17:53:35 »
Vel, i hvert fall et hyggelig problem. Men, slik jeg nå ser det, sliter Macca med å komponere det beste laget. På grunn av mange cup- og seriekamper den siste tiden, har mange spillere fått prøve seg. Prestasjoner og resultater har vært veldig varierende, uansett mannskap. Ja, det er vel nærmest kun Beckford som er bankers på laget. Det er selvsagt umulig å vurdere fra Norge hva som er vårt beste lag, så vi får håpe at sjefen i løpet av kort tid klarer å bestemme seg, og faktisk får samkjørt et lag.

Og for å svare på det som var topic her, og ikke bare spore av tråden: Det er vel mest i sentrallinja vi har dette luksusproblemet - mange gode midtstoppere, sentrale midtbanespiller og i alle fall to skikkelig gode spisser. Jeg synes det er et veldig godt tegn at det er såpass mange som er med i diskusjonen om en plass i ellveren, dette får spillerne til å presse seg ekstra på trening, og sørger for at vi kan tåle skader og dekke opp for spillere ute av form.

Rotasjonsfilosofien som det ser ut til at Macca legger opp til kan også være positivt for å matche unggutta litt forsiktig. Dette tror jeg både Howson og Delph kan proF***ere på.

Jeg tror ikke det bredden er et problem, det er veeeeeeeldig lenge siden vi har hatt en bred stall med egne spillere. Når det i tillegg er opptil flere egenproduserte stortalenter som tar steget ser jeg lyst på sesongen og tror vi har noe stort på gang på litt lengre sikt.

Promotion 2010

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #44 på: September 08, 2008, 18:33:19 »
Stian.
Vil du virkelig ha en eier som utnytter regelverket maksimalt og bruker trusselen om at hvis dere ikke gjør som jeg sier, så legger jeg ned klubben.
Vil du ha en eier som er fornøyd med å tømme aktiva ut av klubben og betjene gjelda som Leeds har ( offisielt er Leeds gjeldfrie, men uoffisielt er det vel 20 mill pund som Leeds skal betjene ). Vil du ha en som ikke bryr seg om supporterne av denne klubben.
Sier det på min måte.
Hvis Bates er den siste som eier Leeds ( han er vel for sta til å gå i graven ), så vil jeg heller at Leeds blir oppløst og startet på nytt, enn at Bates i all fremtid har kontroll over Leeds

Mens Glazer-familien, forrige og nåværende city-eiere m.fl kun er inne i sine respektive klubber for å være demokratiske, bygge langsiktig økonomi og ta vare på fansens interesser? hmmmm, ser ikke helt det argumentet.

Litt morsomt dette h.b. Du ønsker en som pøser inn penger i klubben, OG SOM I TILLEGG ER EN GLORIFISERT OG REDELIG BUSINESSMAN!

Alle de tre momentene i innlegget ditt er bare underholdende og selvmotsigelige. Den siste replikken må være sakset fra forrige sommer!  Ikke provoser med venstrehånda da. Du kan bedre!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sveifors

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #45 på: September 08, 2008, 18:42:11 »
Stian.
Vil du virkelig ha en eier som utnytter regelverket maksimalt og bruker trusselen om at hvis dere ikke gjør som jeg sier, så legger jeg ned klubben.
Vil du ha en eier som er fornøyd med å tømme aktiva ut av klubben og betjene gjelda som Leeds har ( offisielt er Leeds gjeldfrie, men uoffisielt er det vel 20 mill pund som Leeds skal betjene ). Vil du ha en som ikke bryr seg om supporterne av denne klubben.
Sier det på min måte.
Hvis Bates er den siste som eier Leeds ( han er vel for sta til å gå i graven ), så vil jeg heller at Leeds blir oppløst og startet på nytt, enn at Bates i all fremtid har kontroll over Leeds

Hjelp, mot dumhet kjemper selv Gud forgjeves...
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #46 på: September 08, 2008, 23:40:06 »
TA og ER's verdi har vel vært debattert opp og ned her. Leeds betaler en leie på rundt £ 1 million for disse pr år, i tillegg står de for utgifter til  oppjustering og "godkjenning" osv. Ikke rart Bates ventet til rugbyforbundet fikk den øverste tribunen på east stand godkjent før en rugbykamp.

Gjenkjøpsverdien er rundt £ 17 millioner. Den synes å øke pr år....dessverre. Leieavtalen er på hele 25 år fra ca 2004.

.....

Der oppsummerer du hovedpunktene i leiebetingelsene, men jeg er egentlig mer interessert i planene Bates & co har for gjenkjøp - utover at man 'ønsker å kjøpe ER/TA tilbake på et tidspunkt'.
Antar det går noen økonomiske 'smertegrenser' for Bates & co et eller annet sted, hvor et evt salg av Delph kan smerte mindre enn å fortsette å 'blø penger' for leie av ER/TA....

Jeg tror Kenneth visste du ville spørre, så han skreiv iallefall litt i helgens kampprogram: :)
(her fra YEP)

Meanwhile, United chairman Ken Bates has revealed that the club have 13 months to raise the money needed to buy back Thorp Arch training ground, or risk losing the buy-back option they hold over the facility.
Leeds sold Thorp Arch and Elland Road stadium to Manchester property developer Jacob Adler in 2004 in an attempt to combat rising debts, but the club negotiated an agreement at the time which would allow them to re-purchase both properties at a later date.

United's lease on Thorp Arch runs for another 21 years, but writing in Saturday's match-day programme, Bates said: "We must buy Thorp Arch training ground by October 2009. That is when the re-purchase option runs out, although the lease itself runs until 2029."




Så det stemmer nok at Kenneth må bruke en del midler på dette i nærmeste fremtid.
Men det har han visst en stund, så det er ingen nyhet for ham...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Pettersen97

Sv: Bredden i stallen; nå et problem?
« Svar #47 på: September 08, 2008, 23:50:30 »
Jeg mener Casper Ankergren også er bankers....men det er min mening..

Har ikke lest noe sted at Michailik er skadet så hvorfor blir ikke han brukt mer??

Har sett lagoppsettet fra alle kampene i år å han har vell startet i bare 3 kamper. Ble ikke han signet fra Bolton forje sesong?? Er ikke han av et godt nokk kaliber til fast plass i stallen??.....
The Mighty Whites

Promotion 2010

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #48 på: Februar 25, 2015, 15:28:12 »
IKKE SÃ… MYE OM TAKTIKK, MEN MER OM HVA STALLEN STÃ…R FOR:

Fragility

With Byram missing we lost one of our best attacking outlets and one of our most reliable defensive-covering midfielders.  This left us short on two fronts.  When Steve Morison was substituted due to injury it felt very much like a foregone conclusion that the game was lost.

Edgar Cani was brought on, either through “Cellintivention” or his physical attributes, because he’s not shown enough in anything I’ve seen or read to suggest he should be starting above other players.  Granted, he’s probably the closest player stylistically to Steve Morison, but if you need a hammer and your only hammer is broken, you should really pick the next best tool for the job, rather than the thing that looks most like a hammer.

Cani was ineffectual at best.  With almost weary resign Redfearn put Antenucci and Doukara on the pitch, leaving most pondering exactly what Billy Sharp is doing wrong.  Both were ineffectual as Leeds lost their shape and failed to impose themselves on the game.

Our fragility comes in worrying absence of depth.  Not that we don’t have the numbers, we just don’t have the quality in numbers.  When Byram (one of our best) is broken, the disparity in ability between him and Sloth is too large to comfortably hurdle.  Same with Morison.  We’ve identified that only 4-2-3-1 works for us and Steve is the only striker who suits that role, when he was injured Cani seemed very much a “why not” substitution.

It’s the same point I made when we sold Stephen Warnock – Charlie has done very well, but if his form dips or he gets injured, then what?  Berardi?  We have options in some positions, but others we’re woefully short.

Self inflicted fragility

Not one to needlessly criticise a head-coach who I believe to be doing a good job, I think we set ourselves up to fail sometimes.  In a formation that accommodates one striker, why do we need four on the bench?  We know that converting to 4-4-2 doesn’t suit the players we have, so why accommodate it in substitutions?

We have Adryan, Walters, Dawson and Montenegro who could all be worth a “go” in the attacking midfield role.  We know that Sloth isn’t going to defend as much (or as well) as Byram, so surely Adryan is worth inclusion on the bench?  Hell, at least the Wonderhorse has a trick or two up his sleeve, something that could create a chance.

Same goes for Dawson, a player who we know Redfearn rates highly based on his usage in the development squad…  It just doesn’t make sense to me.  We play a formation that has 5 midfielders and 1 striker, yet have a bench consisting 4 strikers, 1 goalkeeper and 2 defenders – no midfielders at all.  Surely it would make sense to include Dawson or Adryan into the squad to afford us more options other than “put strikers on the pitch”.

Strikers who don’t fit the current system, which they necessitate us moving back into a system we’ve proven endlessly to not work.  I rate Neil and I’m sure there are many compelling reasons for this current setup, but from this external perspective it just doesn’t add up.

Billy Sharp deserves more of a chance than Edgar Cani, for me.  Cani needs to prove he can work in this system by playing with the development squad.  Doukara, too, needs to add something to his game in order to be near the match-day squad.  Antenucci is worth including I think, but he too needs to work harder.  It just feels like we’re making ourselves more fragile than we actually are.

Not that we’re not fragile, we are.  Very much so.  I believe the spine of this squad is perfect for our push next season but we need options.  We also need to use the options we do have when the time requires it; lamenting our lack of midfielders purely because we’ve opted to select 4 fowards for the bench is mental.  But then perhaps Dawson, Adryan and co are having wild drug-parties behind the scenes.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Bredden i stallen vår
« Svar #49 på: Februar 25, 2015, 17:52:16 »
Fant frem denne tråden som var veldig bra en gang i tiden før den fadet ut i nok en Bates diskusjon, som de fleste tråder på den tiden. Flytter innlegget ditt fra taktikktråden, promo, fordi jeg syns den passer bedre her.  :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Bredden i stallen vår
« Svar #50 på: Februar 25, 2015, 18:53:51 »
Fant frem denne tråden som var veldig bra en gang i tiden før den fadet ut i nok en Bates diskusjon, som de fleste tråder på den tiden. Flytter innlegget ditt fra taktikktråden, promo, fordi jeg syns den passer bedre her.  :)

Takk!



Vi har store skjevheter i troppen:
Mangler kanter
Overvekt av ineffektivt angripere
Tynt jo lenger bakover på banen man kommer


Hjelper ikke med en haug med middels spillere når vi trenger kvalitet!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Bredden i stallen vår
« Svar #51 på: Februar 25, 2015, 19:28:02 »
Fant frem denne tråden som var veldig bra en gang i tiden før den fadet ut i nok en Bates diskusjon, som de fleste tråder på den tiden. Flytter innlegget ditt fra taktikktråden, promo, fordi jeg syns den passer bedre her.  :)

Takk!



Vi har store skjevheter i troppen:
Mangler kanter
Overvekt av ineffektivt angripere
Tynt jo lenger bakover på banen man kommer


Hjelper ikke med en haug med middels spillere når vi trenger kvalitet!

Litt enig og litt uenig. Store skjevheter ja, og åpenbare mangler. Nå er det nok også slik at Championship er fullt av middelmådigheter og man kommer langt med en 4-5 " kanoner" i Championship sammenheng og en 6-8 spillere av litt over middels Championship nivå. Jeg mener vi neste år kan ha disse 4-5 kanonene i Silvestri, Byram, Bamba, Cook pluss et par klassesigneringer på bakgrunn av god speiding og en viss økonomisk satsing. På nivået under har vi Mowatt, Taylor, Bellusci, Murphy og kanskje Antenucci, Cooper og Bianchi. I tillegg har vi flere unge spillere fra akademiet som kan ta steget neste år. Jeg tror vi kan komme langt med 5-6 gode signeringer, men det er slett ikke sikkert vi trenger så mange, litt avhengig av utviklingen til våre unge spillere. ( Mye avhenger naturligvis av hvem som som blir solgt. )Supler med ca 10 middelmådigheter ( noen har vi allerede, andre kan komme til) som gir oss bredde, og opprykk kan være en realitet våren 2016', slik Cellino har som uttalt målsetning.  :)
Jon R.

Cherry

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #52 på: Februar 25, 2015, 21:43:32 »
IKKE SÃ… MYE OM TAKTIKK, MEN MER OM HVA STALLEN STÃ…R FOR:

Fragility

With Byram missing we lost one of our best attacking outlets and one of our most reliable defensive-covering midfielders.  This left us short on two fronts.  When Steve Morison was substituted due to injury it felt very much like a foregone conclusion that the game was lost.

Edgar Cani was brought on, either through “Cellintivention” or his physical attributes, because he’s not shown enough in anything I’ve seen or read to suggest he should be starting above other players.  Granted, he’s probably the closest player stylistically to Steve Morison, but if you need a hammer and your only hammer is broken, you should really pick the next best tool for the job, rather than the thing that looks most like a hammer.

Cani was ineffectual at best.  With almost weary resign Redfearn put Antenucci and Doukara on the pitch, leaving most pondering exactly what Billy Sharp is doing wrong.  Both were ineffectual as Leeds lost their shape and failed to impose themselves on the game.

Our fragility comes in worrying absence of depth.  Not that we don’t have the numbers, we just don’t have the quality in numbers.  When Byram (one of our best) is broken, the disparity in ability between him and Sloth is too large to comfortably hurdle.  Same with Morison.  We’ve identified that only 4-2-3-1 works for us and Steve is the only striker who suits that role, when he was injured Cani seemed very much a “why not” substitution.

It’s the same point I made when we sold Stephen Warnock – Charlie has done very well, but if his form dips or he gets injured, then what?  Berardi?  We have options in some positions, but others we’re woefully short.

Self inflicted fragility

Not one to needlessly criticise a head-coach who I believe to be doing a good job, I think we set ourselves up to fail sometimes.  In a formation that accommodates one striker, why do we need four on the bench?  We know that converting to 4-4-2 doesn’t suit the players we have, so why accommodate it in substitutions?

We have Adryan, Walters, Dawson and Montenegro who could all be worth a “go” in the attacking midfield role.  We know that Sloth isn’t going to defend as much (or as well) as Byram, so surely Adryan is worth inclusion on the bench?  Hell, at least the Wonderhorse has a trick or two up his sleeve, something that could create a chance.

Same goes for Dawson, a player who we know Redfearn rates highly based on his usage in the development squad…  It just doesn’t make sense to me.  We play a formation that has 5 midfielders and 1 striker, yet have a bench consisting 4 strikers, 1 goalkeeper and 2 defenders – no midfielders at all.  Surely it would make sense to include Dawson or Adryan into the squad to afford us more options other than “put strikers on the pitch”.

Strikers who don’t fit the current system, which they necessitate us moving back into a system we’ve proven endlessly to not work.  I rate Neil and I’m sure there are many compelling reasons for this current setup, but from this external perspective it just doesn’t add up.

Billy Sharp deserves more of a chance than Edgar Cani, for me.  Cani needs to prove he can work in this system by playing with the development squad.  Doukara, too, needs to add something to his game in order to be near the match-day squad.  Antenucci is worth including I think, but he too needs to work harder.  It just feels like we’re making ourselves more fragile than we actually are.

Not that we’re not fragile, we are.  Very much so.  I believe the spine of this squad is perfect for our push next season but we need options.  We also need to use the options we do have when the time requires it; lamenting our lack of midfielders purely because we’ve opted to select 4 fowards for the bench is mental.  But then perhaps Dawson, Adryan and co are having wild drug-parties behind the scenes.


Mye sant her.
Kan ikke fatte og begripe at Adryan ikke engang er i matchtropper. ... I hvertfall når vi trenger / er short for opsjoner på benken. Må være noe ift disiplin/ seriøsitet.
 

Leedsfan

Sv: Bredden i stallen vår.
« Svar #53 på: Februar 26, 2015, 21:01:23 »
Angående bredde: det var ikke lenge siden vi hadde for mange midtbanespillere.

Vi mangler kvalitet over hele banen, alle kan byttes ut mot noen bedre.

Det vi mangler er vingspillere, gjerne 3 stykker.

Vi har mange spisser, men ikke nok kvalitet. Jeg har ikke gitt opp Doukara og Antenucci er god nok for dette nivået. Morison blir ikke noe yngre, Cani er nok kanskje ikke god nok og Sharp er heller ikke det vi trenger.

Hvis jeg skulle signert noen spillere så måtte det blitt.

- En venstreback.
- En sentral midtbanespiller som er er knallgod.
- To vinger.
- To gode spisser

Så kan det godt komme inn en ny keeper og noen yngre lovende spillere.

Stammen i laget er:
Silvestri
Byram
Bamba
Cooper
Bellusci
Taylor
Cook
Murphy
Mowatt
Antenucci

Squad players
Berardi
Wootton
Sloth
"Austin"?
Doukara
"Morison"
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #54 på: Februar 26, 2015, 21:28:56 »
IKKE SÃ… MYE OM TAKTIKK, MEN MER OM HVA STALLEN STÃ…R FOR:

Fragility

With Byram missing we lost one of our best attacking outlets and one of our most reliable defensive-covering midfielders.  This left us short on two fronts.  When Steve Morison was substituted due to injury it felt very much like a foregone conclusion that the game was lost.

Edgar Cani was brought on, either through “Cellintivention” or his physical attributes, because he’s not shown enough in anything I’ve seen or read to suggest he should be starting above other players.  Granted, he’s probably the closest player stylistically to Steve Morison, but if you need a hammer and your only hammer is broken, you should really pick the next best tool for the job, rather than the thing that looks most like a hammer.

Cani was ineffectual at best.  With almost weary resign Redfearn put Antenucci and Doukara on the pitch, leaving most pondering exactly what Billy Sharp is doing wrong.  Both were ineffectual as Leeds lost their shape and failed to impose themselves on the game.

Our fragility comes in worrying absence of depth.  Not that we don’t have the numbers, we just don’t have the quality in numbers.  When Byram (one of our best) is broken, the disparity in ability between him and Sloth is too large to comfortably hurdle.  Same with Morison.  We’ve identified that only 4-2-3-1 works for us and Steve is the only striker who suits that role, when he was injured Cani seemed very much a “why not” substitution.

It’s the same point I made when we sold Stephen Warnock – Charlie has done very well, but if his form dips or he gets injured, then what?  Berardi?  We have options in some positions, but others we’re woefully short.

Self inflicted fragility

Not one to needlessly criticise a head-coach who I believe to be doing a good job, I think we set ourselves up to fail sometimes.  In a formation that accommodates one striker, why do we need four on the bench?  We know that converting to 4-4-2 doesn’t suit the players we have, so why accommodate it in substitutions?

We have Adryan, Walters, Dawson and Montenegro who could all be worth a “go” in the attacking midfield role.  We know that Sloth isn’t going to defend as much (or as well) as Byram, so surely Adryan is worth inclusion on the bench?  Hell, at least the Wonderhorse has a trick or two up his sleeve, something that could create a chance.

Same goes for Dawson, a player who we know Redfearn rates highly based on his usage in the development squad…  It just doesn’t make sense to me.  We play a formation that has 5 midfielders and 1 striker, yet have a bench consisting 4 strikers, 1 goalkeeper and 2 defenders – no midfielders at all.  Surely it would make sense to include Dawson or Adryan into the squad to afford us more options other than “put strikers on the pitch”.

Strikers who don’t fit the current system, which they necessitate us moving back into a system we’ve proven endlessly to not work.  I rate Neil and I’m sure there are many compelling reasons for this current setup, but from this external perspective it just doesn’t add up.

Billy Sharp deserves more of a chance than Edgar Cani, for me.  Cani needs to prove he can work in this system by playing with the development squad.  Doukara, too, needs to add something to his game in order to be near the match-day squad.  Antenucci is worth including I think, but he too needs to work harder.  It just feels like we’re making ourselves more fragile than we actually are.

Not that we’re not fragile, we are.  Very much so.  I believe the spine of this squad is perfect for our push next season but we need options.  We also need to use the options we do have when the time requires it; lamenting our lack of midfielders purely because we’ve opted to select 4 fowards for the bench is mental.  But then perhaps Dawson, Adryan and co are having wild drug-parties behind the scenes.


Mye sant her.
Kan ikke fatte og begripe at Adryan ikke engang er i matchtropper. ... I hvertfall når vi trenger / er short for opsjoner på benken. Må være noe ift disiplin/ seriøsitet.
hoppas byram är med på lördag, han känns som nyckelspelare, antenucci från start, Sharp och adryan perfekta att slänga in om spelet går i lås, morison och cani kan få vila
 

Xern

Sv: Bredden i stallen vår.
« Svar #55 på: Februar 26, 2015, 22:14:58 »
Har savnet vinger i flere sesonger nå, det hemmer oss veldig i muligheter av valg angående både spillestil og formasjoner  :(
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Cherry

Sv: Bredden i stallen vår.
« Svar #56 på: Februar 27, 2015, 11:20:16 »
Ja, sette inn 2 mann( f eks vinger) i samme byttet og endre fullstendig formasjon.....oi det er en våt tanke!
 

RoarG

Sv: Bredden i stallen vår.
« Svar #57 på: Oktober 20, 2018, 17:33:38 »
Har savnet vinger i flere sesonger nå, det hemmer oss veldig i muligheter av valg angående både spillestil og formasjoner  :(
Gammel tråd, men folk var inne på det samme tidligere også. Bielsa har sagt at han ønsker 2 spillere i samme posisjon for konkurransens skyld. Er enig i det. Disse spillerne bør ligge på samme nivå kvalitets-messig. Synes ikke man har truffet helt her. Begynner med venstreback-plassen. Leeds' eneste klassesignering sommeren '18 var Barry Douglas. I etterkant av Blackburn-kampen kan vi ganske tydelig se at vi mangler en fullgod erstatning for Douglas. Han vi startet kampen med, Dallas, viste seg å komme fort kort mot lynhurtige vinger. Følgelig er Dallas ingen reell back-up på den plassen. Hva med Pearce? Han er tross alt venstre-back. Hvorfor startet ikke han? En mulig forklaring kan være at Dallas vurderes av Bielsa som bedre enn Pearce på den plassen. Hvis det er tilfellet, er jeg meget bekymret for dekningen på den plassen.
Høyre back: her har vi Ayling. Cover her er Berardi. Begge holder vel samme standard, men er det bra nok? Hva hvis begge er ute? Dallas er igjen ingen naturlig back. Shackleton har vist seg for defensiv svak. Vi kan hente Coyle tilbake fra lån. Synes også denne plassen er preget av at vi har spillere i midtsjiktet kvalitesmessig. Må ha en spiller av Kelly-kaliber her.
Så til vingene. Alioski har spilt fast på venstre kant, til tross for at han sjelden greier å passere en mann med ballen i beina. En offensiv kantspiller må kunne klare det. Det har vært hevdet at Roberts kan ta den plassen. Kanskje det, men jeg synes at hverken førstevalget (Alioski) og coveret (Roberts) er av et slikt kaliber at de forsvarer en plass i 1. -elleveren i den posisjonen.
Høyre kant er Hernandez' plass. En klassespiller, men han drar på årene. Erstatteren bør finnes rimelig kjapt. Hvem da? Innlånte Harrison er ikke i samme klasse som Hernandez, og det må han være. Shackleton da? Har ikke sett han spille så mye der, men han er bare 18 år. En spiller for fremtiden, som det heter.
I midtforsvaret har vi Jansson og Cooper. Et opprykksjagende (?) Leeds må selvsagt ha covere som er like gode på de plassene også. Ja, Berardi og Ayling kan spille midtstoppere, men de er neppe av så god kvalitet som Jansson/Cooper. Vi kan jo alltids vente/håpe på at Halme og Struijk skal slå igjennom med et brak, og bli et alternativ på den plassen. Når skjer det eventuelt? Har vi tid til å vente på at noen talenter kanskje slår igjennom? Spiss-plassen er også tynt besatt. Roofe har åpnet sesongen meget bra. Hvem har vi bak han? Bamford er langtids-skadd, og Edmonson, Dalby og Roberts er tenåringer. Leeds' håp om mange mål kan ikke henge på disse karene med det første. Vi må derfor ha minst 2 spisser inn som garantert kan score 10+ mål.
Summa summarum. Leeds' stall er uhyggelig tynn dersom opprykk/PO skal være et reelt mål i inneværende sesong. Det må handles, og det må handles umiddelbart.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020