Skrevet av Emne: En liten analyse av stallen  (Lest 9026 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

En liten analyse av stallen
« på: Januar 28, 2009, 15:37:09 »
Litt lyst å lage en liten oversikt over hvordan stallen er per i dag og hvilke spillere jeg håper blir og hvilke jeg gjerne ser forsvinne. Ta i betraktning at dette er slik jeg ser det; det hadde vært spennende å høre hva andre mener også! Kanskje er det også noen som vil kikke nærmere på alderssammensetningen i spillergruppa, mot tidligere årganger etc? Midjo?  ;)

Keepere
Casper Ankergren
David Lucas
Alan Martin
Jonathan Lund

Ankergren fremstår (igjen) som det klare førstevalget. En god skuddstopper, dog svak i sitt feltarbeid. Lucas et ok alternativ akkurat nå, da han ikke står altfor langt tilbake fra Ankergren. Martin har hatt en god periode i Barrow; et framtidig førstevalg? John Lund og er også enda ung (og lovende?)

Konklusjon: Ingen stor hast med tanke på forsterkning, men jeg skulle helt klart likt å se et enda klarere førstevalg bli hentet inn, spesielt om vi skulle nå opprykk og dermed sikter enda høyere.

Forsvar 
Frazer Richardson
Paul Huntington
Lubomir Michalik
Paul Telfer
Rui Marquez
Ben Parker
Alan Sheehan
Scott Gardner
Jonathan Webb
Aidan White
Richard Naylor (lån)
Carl Dickinson (lån)

Ingen tvil om at lagdelen har manglet en organisator, noe vi har fått inn i Richard Naylor. Det er vesentlig at klubben kan sikre en forlenget avtale med den omposisjonerte spissen, mens også en forlenget avtale med Dickinson ville sikret et bedre defensivt backspill. Spennende talenter i Aidy White og John Webb, mens jeg fortsatt venter på at Gardner skal få prøve seg på høyrebackplassen. Kanskje er det en grunn til at han ikke har gjort det allerede?

Konklusjon: Forleng avtalen med lånespillerne! Ship ut overflødigheter som Paul Telfer, og (minst) en venstreback. Av Parker og Sheehan faller valget mitt på 'Sheehan ut', men om Dickinson skulle signe permanent nå eller i sommer, bør også Parker vurderes solgt. Begge er altfor svake defensivt, markeringsmessig spesielt.

Midtbane
John Douglas
David Prutton
Fabian Delph
Neil Kilkenny
Andy Robinson
Robert Snodgrass
Andy Hughes
Bradley Johnson
Jonny Howson
Peter Sweeney

En forholdsvis godt skodd lagdel, som kanskje mangler en naturlig kantspiller, primært på venstresiden. Douglas og Delph klare valg sentralt, mens Robbo virker bedre under Grayson. Også Johnson har klort til seg en plass i startelleveren, men bør kunne presses av Snoddy, som har vært livlig i de kampene han har fått sjansen.

Konklusjon: Selvsagt, behold Delph! Kilkenny og Sweeney fremstår som overflødigheter, mens også David Prutton virker langt unna en plass for tiden. Liker sistnevnte godt som type, men han har aldri virkelig slått til på Elland Road. Andy Hughes er en potet, men bør være en squad-player, fremfor et førstevalg i elleveren. Howson har vært skuffende i år, men fortsatt ung og gjør seg sjelden helt bort. Kanskje neste sesong?

Angrep
Jermaine Beckford
Luciano Becchio
Tom Elliott
Malcolm Christie
Enoch Showunmi
Tresor Kandol
Lee Trundle (lån)

Også en forholdsvis bra lagdel på papiret, men den har til tider vært tynn på grunn av skader og manglende hvile på Becchio. Fungerer av og til i en klasse over divisjonen, men både Beckford og Becchio brenner altfor mange sjanser. Trundle og Christie langt mer notoriske målscorere og kanskje jokere i opprykkskampen? Elliott får nå verdifull erfaring i ligaen under. Hva med Grella, som hadde en meget god kamp for reservene?

Konklusjon: Selg Showunmi og/eller Kandol (kan være greit med èn stor, sterk spiss i stallen), sign Trundle permanent eller ut sesongen på lån. En fantastisk mann å spille ballen opp på, for så å komme etter. Kan også skape utrolig mye på egenhånd. Perfekt makker til Becks?



... som et utgangspunkt! Når man også regner med at alltid to-fire spillere er på utlån, primært unggutter, vil stallen være på rundt 23-25 spillere; en god, kvalitetsfull, men ikke for stor stall. Dette bør være et meget godt utgangspunkt for Grayson og managementet i jakten på opprykk utover våren. Dette, i lag med stadig økende selvtillit og flyt, bør være mer enn godt nok. Tror derimot at en forlengelse av Naylor og Trundle, antakelig også Dicko, er helt vesentlig for at det skal kunne skje!

Det blir spennende utover våren!  :)

Min førsteellever per i dag:
               Ankers
  Hughes* - Rui - Naylor - Dicko
Robbo - Douglas - Delph - Snoddy
       Trundle - Beckford

* ser gjerne en erstatter i denne posisjonen
« Siste redigering: Januar 28, 2009, 15:40:07 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #1 på: Januar 28, 2009, 16:35:40 »
   Flott oppsummering! 99,9 % enig...  8)
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #2 på: Januar 28, 2009, 17:28:07 »
95 % enig. Ville renske bedre opp på midtbanen.

Jeg vet ikke om Ankergren er så mye bedre enn Lucas, men det er bedre å gi en keeper tillitt over tid enn å la dem spille litt sånn om hverandre. Etter min mening er vinglingen til Macca på keeperplassen hans største tabbe.
- Leif Olav

Klingen

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #3 på: Januar 28, 2009, 17:31:47 »
Må også sei meg enig i analysen din, Mr. Kaizer.
Men vi har nok eit altfor tynt grunnlag til å uttala oss på. ;D
Misunne Jan Ove og Henning som føljer laget på nært hold og sikkert har noko å bidra med til ein slik analyse. ;)
Klingen
Medlemnr. 456

Healyfan

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #4 på: Januar 28, 2009, 17:51:25 »
Er ganske så enig!
Jeg syns vi bøt kvitte oss med daukjøttet!

Elliott kommer tvilsomt til å få sjansen til å slå igjennom...samme med Webb og Gardner? :-\

Ellers er midtbanen sterk, Sweeney eneste overflødige...Greit med bredde istallen nå mot sesongslutt...tenker da på kilkenny og Prutton som ikke spiller for tiden , men kan være gode å ha !  Tror heller ikke Christie blir noen hit, samt at vi bør kvitte oss med Showunmi eller Kandol...

VI har en meget sterk stall på papiret! Behold låne spillerne lenger, og opprykk er ikke unna rekkevidde!


ville stilt med dette laget ;

anker   

Fraz  Rui  Naylor Dickinson

Howson  Douglas Delph Snodgrass

Beckford Becchio/Trundle
"Jonny Howson, Leeds born and bread comes up with a goal that levels the tie"
:D

Pettersen97

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #5 på: Januar 28, 2009, 18:13:19 »
Min mening. Men husk!! har ikke så stor innsikt i stalln anna enn det å dæm æ har sedd på TV/Stream..

Keepere
Casper Ankergren
David Lucas
Alan Martin
Jonathan Lund

En av eller bægge Ong-guttan bør lånes ut så dæm får kamptrening å rutine. Men Leeds bør beholde bægge så dæm kan overta etter gamleguttan.
Casper e mitt førstevalg sjøl om at han ikke e så sterk i felte, men det e jo i hovedsak forsvareran og midtban sin oppgave å ta sæ av.

Forsvar 
Frazer Richardson
Paul Huntington
Lubomir Michalik
Paul Telfer
Rui Marquez
Ben Parker
Alan Sheehan
Scott Gardner
Jonathan Webb
Aidan White
Richard Naylor (lån)
Carl Dickinson (lån)

Signer Naylor og Dickinson permanent, dæm har tydelivis tilført backfirern kvalitet å sikkerhet. Sæll oinna Sheehan, Telfer og Parker. Kjøp inn en bedre Høyre back, kvalitetn på spilleran dær e middels-dårli.
Aidan White å Dickinson på venstre e bra pluss at Jonhson kan spille dær så dær træng ingen om Dickinson kommer på permanent basis.

Midtbane
John Douglas
David Prutton
Fabian Delph
Neil Kilkenny
Andy Robinson
Robert Snodgrass
Andy Hughes
Bradley Johnson
Jonny Howson
Peter Sweeney
Sæll Kilkenny å Sweeny å oinner tvil Prutton. Bør væll helst satse på at vi får en kjapp, teknisk kantspiller som i tillægg har en go innlæggs fot. Gjør allt i værdn for at Delph blir med åss opp til det gode sælskap PL!!

Angrep
Jermaine Beckford
Luciano Becchio
Tom Elliott
Malcolm Christie
Enoch Showunmi
Tresor Kandol
Lee Trundle (lån)

Sæll både Showunmi å Kandol. E enda usikker på Christie sia æ ikke har sedd så mye til han, så kanskje det trengs en eller to til spissa, allt etter om Trundle kommer på permanent basis eller må tilbake til Bristol City.

Blir sikkert hengt no men det får så være ;D

Mitt Leeds lag pr. dags dato med skadan i stalln.

           
Ankergren
Huges - Rui - Naylor - Dickinson
Snodgrass - Delph - Douglas - Robinson
Becks - Trundle
Sub:
Lucas - Michailk - Johnson - Howson - Becchio
« Siste redigering: Januar 28, 2009, 18:23:16 av sap7 »
The Mighty Whites

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #6 på: Januar 28, 2009, 19:17:30 »
Litt lyst å lage en liten oversikt over hvordan stallen er per i dag og hvilke spillere jeg håper blir og hvilke jeg gjerne ser forsvinne. Ta i betraktning at dette er slik jeg ser det; det hadde vært spennende å høre hva andre mener også! Kanskje er det også noen som vil kikke nærmere på alderssammensetningen i spillergruppa, mot tidligere årganger etc? Midjo?  ;)

......

Snittalderen for de 14 spillerne som var innpå i kampen mot Southend er i underkant av 26,8 - og da er det et par lånespillere (Naylor og Trundle) som drar opp dette snittet.  Tror dette snittet skal gi en bra refleksjon av snittalderen i dagens Leedsstall totalt sett.

Vi ser en stor konsentrasjon av spillere i alderen 20-22 og i alderen 30-32, med noen få 'brobyggere' imellom. Synes dette ser ut som en svært lovende alderssammensetning for de kommende år.....

Til sammenligning:

- Blackwells Leedslag som tapte playoff våren 2006 (14 spillere): Snittalder 28,9
- Maccas Leedslag som tapte playoff våren 2008 (13 spillere): Snittalder 25,7

For moro skyld - snittalderen til det unge Arsenallaget som slo Hull 3-1 i sin siste ligakamp (hvor 'oldinger' som Gallas -33, Silvestre - 32 og Rosicky - 29 ikke deltok) ligger på 24,5!

Ankergren - 30 (f.1979)

Hughes - 31 (f.1978)
Dickinson - 22 (f.1987)
Marques - 32 (f.1977)
Naylor - 32 (f.1977)

Robinson - 30 (f.1979)
Douglas - 28 (f.1981)
Delph - 20 (f.1989)
Johnson - 22 (f.1987)

Beckford - 26 (f.1981)
Trundle - 33 (f.1976)

Howson - 21 (f.1988)
Snodgrass - 22 (f.1987)
Becchio - 26 (f.1983)

NB! Merk at jeg har målt alder kun ift året de er født i - og ikke tatt hensyn til når på året de er født. Så alderen som er angitt er den alderen spillerne vil ha ved utgangen av 2009 (jeg har brukt tilsvarende regnemåte for de Leeds- og Arsenal-lagene jeg har sammenlignet med over...)

« Siste redigering: Januar 28, 2009, 19:40:00 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #7 på: Januar 28, 2009, 20:04:59 »
95 % enig. Ville renske bedre opp på midtbanen.

Jeg vet ikke om Ankergren er så mye bedre enn Lucas, men det er bedre å gi en keeper tillitt over tid enn å la dem spille litt sånn om hverandre. Etter min mening er vinglingen til Macca på keeperplassen hans største tabbe.

Jeg tror jeg vil prøve med en liten forsiktig bemerkning: Jeg tror at Maccas fall skyldtes at han forandret på vinnerlaget sitt. Vi gikk igjennom september med 6 seire, men i kamper som Chester, C.Palace og Bradford i cupene med reservene. Macca skyldte på tretthet, men jeg tror mange av de involverte ville spilt like bra om de var involvert i alle kampene. Jeg tror ikke fotballspillere trenger å hvile annenhver kamp hvis de er med på et vinnerlag.

Så Macca falt ikke bare på å bytte keeper, men å forandre på et vinnerlag. Han byttet opp mot 10 spillere fra kamp til kamp.

Simon Grayson er åpen på at han ikke vil bytte noen som bidrar til seier, hvis ikke de er skadet eller trenger tid ute.

Promo, som synes Grayson har en lur innfallsvinkel.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #8 på: Januar 28, 2009, 20:10:50 »
...
Men vi har nok eit altfor tynt grunnlag til å uttala oss på. ;D
Misunne Jan Ove og Henning som føljer laget på nært hold og sikkert har noko å bidra med til ein slik analyse. ;)

Dette har du selvsagt helt rett i, Klingen!  :)

Den oversikten jeg har, er i all hovedsak basert på radiooverføringer, rapporter, foruminnlegg og høydepunkter fra kampene. Det finnes selvsagt folk med bedre grunnlag for å komme med en slik bedømmelse av stallen, men jeg synes likevel vi på Berget skal ha lov til å leke oss litt også!

Legger heller ikke skjul på at det er en personlig vinklig på både tråd og innlegg!  :)

Ps: Takk, Midjo! Du leverer som alltid!
Pps: Fullstendig enig, Promo! Macca skiftet laget for ofte.
« Siste redigering: Januar 28, 2009, 21:33:37 av Mr Kaizer »
Marching on together!

fjellhaugen

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #9 på: Januar 28, 2009, 20:44:14 »
sant nok kaizer, men jeg må nok si meg uenig i èn ting der om m. christie:

visst er har han hatt et enormt talent for fotball og ikke gjort seg helt bort, men å kalle han en notorisk måltyv blir helt feil.
i følge hans stats på wiki og skysports har han et snitt på 1 mål pr 3,95 kamp i all competitions.

notorisk, nuvell
til hans og ditt forsvar skal sies at så vidt meg bekjent kostet han oss vel ingen penger bortsett fra gjerne en sign on fee så om han kan blomstre for oss hadde ingenting vært bedre.

men negativt sett sier stats`en at han putter 11,5 mål pr sesong om han spiller alle liga kampene...( jejeje... jeg vet det er forskjell på PL og L1)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Budda

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #10 på: Januar 28, 2009, 20:56:22 »

Også en forholdsvis bra lagdel på papiret, men den har til tider vært tynn på grunn av skader og manglende hvile på Becchio. Fungerer av og til i en klasse over divisjonen, men både Beckford og Becchio brenner altfor mange sjanser. Trundle og Christie langt mer notoriske målscorere og kanskje jokere i opprykkskampen? Elliott får nå verdifull erfaring i ligaen under. Hva med Grella, som hadde en meget god kamp for reservene?




Godt innlegg, men vet ikke om jeg er helt enig med vurderingene dine av spissene, Kaizer. Beckford har puttet 21 mål på 27 kamper (20 mål i serien i fjor), mens Becchio har puttet 11. Så de har levert varene. Synes også at Becchio imponerer når det er hans første sesong i engelsk fotball. Han snakker vel ikke engelsk heller.

Christie kan vel ikke kalles en notorisk måljeger da han har puttet 50 mål på 180 kamper i løpet av sin karriere. Men er enig at Trundle kan bli en joker. Han tilfører litt ekstra kreativitet. Så han bør vi prøve å beholde. Han har også puttet mange mål i løpet av karrieren. Greier vi å beholde Trundle, så er vi godt skodd.
Endre

Pettersen97

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #11 på: Januar 28, 2009, 23:08:01 »
sant nok kaizer, men jeg må nok si meg uenig i èn ting der om m. christie:

visst er har han hatt et enormt talent for fotball og ikke gjort seg helt bort, men å kalle han en notorisk måltyv blir helt feil.
i følge hans stats på wiki og skysports har han et snitt på 1 mål pr 3,95 kamp i all competitions.

notorisk, nuvell
til hans og ditt forsvar skal sies at så vidt meg bekjent kostet han oss vel ingen penger bortsett fra gjerne en sign on fee så om han kan blomstre for oss hadde ingenting vært bedre.

men negativt sett sier stats`en at han putter 11,5 mål pr sesong om han spiller alle liga kampene...( jejeje... jeg vet det er forskjell på PL og L1)


Trur ikke sign-on fee'en va så høy med tanke på at han e på en prestasjons betalanes kontrakt :)
The Mighty Whites

torivar

  • Gjest
Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #12 på: Januar 29, 2009, 09:04:02 »
Mye bra og konstruktive ord her

Jeg tror det vil være viktig å rydde plass i stallen for nye spillere. Både de som kjøpes/leies, men også at det skal bli plass til de som kommer fra akademiet.

Jeg mener vi bør se oss råd til å la Lucas gå. Kast unggutta på dypt vann om Casper blir skadet. Jon Lund har vi hørt om i årevis, og Martin skal være et kjempetalent. Viktig at de får prøve seg om de skal bli til noe for oss. Den sjansen har de ikke nå.

Telfer går vel til sommeren, Rui er ikke noe å satse på i lengden, og en venstreback bør skippes ut. To av de er vel leedsgutter, så de får rangen. Enn så lenge. Om Naylor blir håper jeg han fortsetter som kaptein, slik at ikke Fraze får klippekort som kaptein.

Sweeney ser ikke ut til å få flere sjanser, da har vi vel egentlig ikke brukt for han. Beklageligvis det samme med Prutton - en spiller som ikke har tatt sine sjanser i leeds. Om noen kan få opp selvtillitten til Kilkenny, kan det hende han fortsatt kan være en nyttig spiller, ellers er vel han en av de få som kan gi oss noen pundsedler ved salg. 

Rollen som den store sterke kan Luciano ha. Verken Chumbawumba eller Kandol vil jeg se i et leeds lag igjen, hhv for dårlig og for dårlig/pinglete. Litt skuffet over utviklingen til Elliot, men et halvt år eller to i league2 kan kanskje gjøre han godt. Christie tilbake i slag vil utvilsomt være et asset i både L1 og ccc, men om han kommer skikkelig tilbake er vel usikkert.

Som jeg har sagt i en annen tråd, det er ikke mye salgbart av de spillerne jeg vil ha ut.


LEO

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #13 på: Januar 29, 2009, 13:31:51 »
Håper vi kjøper Chris Taylor som er venstreving hos OLDHAM.  De kan få tilbake Kilkenny og noe cash.  ja kanskje Parker blir med.  Johnsen er ingen ving og han gadd ikke jobbe for å unngå baklengsen vi fikk mot Peterborough. Stod bare å så på at en kunne legge inn.
White er min fremtidige venstre back.

Breaking news :  Midstopper Sol Campbell (tidl. Arsenal)går til Leeds med avtale om trener jobb i klubben når spiller karrieren er slutt. :o 8) ???  Drøm ?
Campbell`s kontrakt med Portsmouth går ut til sommeren.  Jeg ville gått for ham NÃ….
Opp med lommeboka Bates + fremtiden sikret for Campbell. 

Dette må være vært å prøve !!!
 

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #14 på: Juni 16, 2018, 19:57:10 »
Her kan dere kanskje legge inn en analyse av hvilke spillere vi har som passer inn i Bielsa-modellen!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #15 på: Juni 17, 2018, 00:09:43 »
Snakk om å grave opp en gammel tråd ;D
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #16 på: Juni 17, 2018, 00:18:25 »
Snakk om å grave opp en gammel tråd ;D


....med riktig tittel!   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #17 på: Juni 18, 2018, 00:15:10 »
Snakk om å grave opp en gammel tråd ;D


....med riktig tittel!   ;)
Promo er så god på forumarkeologi at jeg skal tipse Museum på P2.

(Ja, så gammel er jeg blitt at jeg abonnerer på en podcast fra P2)
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #18 på: Juni 18, 2018, 23:00:39 »
ANALYSER I VEI!!! 





HEEEERRR!!!!!!!!!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #19 på: Juni 18, 2018, 23:01:46 »
Realistisk lag oppstilling når serien begynner?

                                        Stockdale
                       
                          Foyt          Bartley        Jansson

                             Vieria     Phillips          Forshaw
 
                    Hernandez           Saiz                Alioski

                                       A. Hernandez

Tviler på at Stockdale og Bartley kommer. Ikke akkurat noe Bielsa type spillere det.
Tror også det blir noe rokkeringer på topp. Lite fart i de tre bak Abel.
Saiz står nok vil jeg tro. Hadde vært fantastisk med Wilson fra Liverpool. Vi trenger en spiller som er direkte og har tempo i kroppen.

Han så jo ut som bare guttungen han Foyt. Noen som har sett han spille?
Kan han fungere bra i CC eller blir det en ny Pennington?

Jeg har sett to-tre kamper med Foyth for Tottenham. Veldig spillende, god teknisk. Samtidig en unggutt som mangler noe på fysikk. Spillemessig holder han godt, men jeg er usikker på om man rykker opp fra championship med den fysikken. Det skal renses unna noe inne i feltet.

Ok. Kanskje avhengig av en makker med fysikk. Samme gjelder i midtbaneleddet og på topp.
Spennende blir det. Blir jo ingen enkel oppgave å hente inn spillere.
Spillestilen til Bielsa krever jo ferdigheter vi manglet over hele linja forrige sesong.
Vil tro Hosannah og Rey kanskje rykker nærmere første laget neste sesong.

Håper bare ikke vi pøser ut penger på gammelt skrap.
Vi trenger motiverte og sultne spillere.
Håper vel vi kan få noen gode spillere som dunker ut Phillips og Alioski.....
¨

Denne lagoppstillingen viser at vi trenger kvalitetsspillere i alle ledd. Hernandez på blir f.eks. alt for tynt, er jo ikke akkurat en som bøtter inn mål (er vel egentlig ikke spiss).
Abel er vel spiss....

Sorry så ikke at det var Abel, men han er vel ikke sikker ennå
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #20 på: Juni 19, 2018, 17:34:38 »
DISCUSSING MARCELO BIELSA'S APPOINTMENT AT LEEDS UNITED


New Leeds United boss Marcelo Bielsa arrives at Elland Road as one of the most innovative and tactically astute coaches in the game.

The Argentine's fabled 3-3-1-3 formation is designed to produce a high-octane, pressing, attack-heavy style of play, which has influenced the likes of Pep Guardiola, Diego Simeone and Mauricio Pochettino.


But how will Bielsa be able to implement these tactics at Elland Road with the squad he has available?

Here, Chris Taylor - or @LUFCDATA as he is known on Twitter - takes a look at how Bielsa's Leeds United could look...


Marcelo Bielsa already knows the strengths and weaknesses of the current first team squad after watching the entirety Leeds’ 2017-18 campaign. A feat that deserves a medal in itself. The club are now working hard on securing transfer targets and looking to move on players surplus to requirements.

Bielsa's tactics will take some getting used to by the Leeds squad
The Argentine will lead intensive training sessions with authoritarianism, and has requested modifications to the club’s training complex at Thorp Arch to be carried out. Training sessions are often short but extremely intense and the ball is almost always present.

Bielsa inherits an imbalance squad, overloaded with central midfielders, and light on any depth at the back or much experience up front. The club are clearly in the market for an additional goalkeeper, with Angus Gunn and David Stockdale both linked. It is likely we will see both Felix Wiedwald and Andy Lonergan leave Elland Road this summer after a disappointing campaign. Leeds need to strengthen their defensive ranks, with Kyle Bartley an absolute must to marshall the defensive line.

Kyle Bartley has been strongly linked with a move to Elland Road
Playing three centre-backs would stretch the squad even with the addition of Kyle Bartley. Remember, Bielsa likes to play midfielders as centre-backs and wing-backs, so in theory we could well see Alioski at left-back (like he plays for Macedonia) and Adam Forshaw (Leeds’ best midfield distributor) at centre-back.


It remains to be seen whether the club have any suitable midfield candidates to play the all-important anchoring central midfield role. Adam Forshaw, Mateusz Klich, Ronaldo Vieira, Kalvin Phillips, Eunan O’Kane and Yosuke Ideguchi could all potentially be competing for one spot. The club may have to bring in a specialist for the role, but the repercussions of such a move would likely see a midfield exodus before the season begins. It is a position that comes with a huge responsibility, and one which Bielsa has previously trusted in the likes of Ander Iturraspe at Bilbao and Giannelli Imbula at Marseille.

How the current Leeds squad - and prospective transfer targets - could fit in
It is entirely plausible that the Argentine could end up sticking to the 4-2-3-1 system that was used under previous incumbents Garry Monk, Thomas Christiansen and Paul Heckingbottom, deciding instead to work on improving the shape, flexibility, positioning and pressing rather making than any radical changes. With the futures of Pawel Cibicki and Hadi Sacko uncertain, the club will almost certainly look to bolster their options out wide, such is the significance of width to Bielsa’s philosophy. Stuart Dallas, Gjanni Alioski, Kemar Roofe and Tyler Roberts all current options for the new head coach.

One certainty is the addition of a new and proven goalscorer to lead the line.

Fans have been left drooling at the prospect of seeing Hull City forward Abel Hernandez or Derby’s Matec Vydra to spearhead Bielsa’s front line. It is unclear what Bielsa will have planned for Kemar Roofe after netting fourteen goals for the club last season. It will also be interesting to see what Bielsa plans to do with forwards Caleb Ekuban and Jay-Roy Grot after a challenging first season at the club.

Not forgetting the abundance of young talent the club have at their disposal - Ryan Edmondson made his debut before the season ended, while Sam Dalby, Oliver Sarkic and Kun Temenuzhkov are also all highly regarded by the club.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SupALeedS

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #21 på: Juni 25, 2018, 10:43:00 »
Keepere:

Bailey peacock Farrell
Andy Lonergan



Forsvar.


Vurnon Anita
Liam Cooper
Pontus Jansson
Luke Ayling
Tom Pearce
Laurens de Brock
Gaetano Berardi
Conor Shaughnessy


Midtbane:


Adam Forshaw
Ronaldo Vieira
Kalvin Phillips
Eunan O`kane


Vinger:

Stuart Dallas
Ezgjan Alioski
Pablo Hernandez
Samuel Saiz

Spiss:

Kemar Roofe
Caleb Ekuban
Tyler Roberts


Antydet at forsvinner:

Pawel Cibicki (Utlån?)
Lassogga (Avtale utløpt)
Hdadi Sacko ( Solgt )
Jay Ray Grot ( Utlån?)
Marcus Antonsson (Utlån, salg?)
Pennington ( Avtale utløpt)
Andy Lonergan?
Vurnon Anita?
Alex

Gufrias

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #22 på: Juni 25, 2018, 17:30:05 »
Det ser ikke ut til at noen kvalifiserte vil analysere, så da er det vel vi amatører som kan stikke hodet fram.

Vi trenger ny førstekeeper. Det ble jo enda tydeligere etter at Wiedwald tok til vettet og reiste hjem for å gjenopplive karrieren. Bailey PF har fortjent opprykk til benk og cup etter vårens innsats, men må bygge på dette før jeg vil satse på ham som førstevalg. Loner tar trenerkurs, og kan gjerne være backup.

Jeg lever godt med Pontus i midtforsvaret, men han må få en makker med fart, taklingsstyrke og ballsikkerhet. Hvis vi skal spille med tre stoppere har jeg tro på Ayling.
Cooper og Shaughnessy er bare backups med mindre de hever seg et par hakk. O'Connor vil jeg låne ut.

Høyre back/vingback har vært Aylings, men Coyle ble player's player of the year på utlån, og kan utfordre. Som vingback er også Alioski aktuell. Anita kunne fungert i rollen, men fjoråret tegner dårlig. Berardi har mye vilje, men for lite annet.

På venstreback var Tom Pearce en åpenbaring, og bør satses på. Vingbackemne er han også. De Bock er fortsatt et spørsmålstegn for meg. Dallas bør kunne være aktuell hvis det er tre stoppere. Og så har vi Denton, da. Jeg har en følelse av at han bør søke lykken et annet sted.

Sentralt synes jeg ikke det ser så verst ut. Jeg har sans for både 4shaw, Vieira og Phillips. Utviklingspotensialet er der også for begge akademiproduktene. Skal ikke utelukke O'Kane heller, hvis han finner tilbake til formen fra sist august/september. Men ingen av disse har vist tegn til selve Bremner-genet, så det er rom for forbedring. Klich? Enda et spørsmålstegn.

På offensiv midtbane stoler jeg på Saiz og Pablo (med Roofe som en tredje mulighet). Begge kan også gjøre en jobb på siden i angrepet.

På disse sidene er det ellers litt tynt bak Alioski. Dallas er en ærlig sliter, men litt ordinær. Sacko har talent, men mangler fotballklokskap. Vi kan håpe på Roberts (eller en junior), men om vi skal ha vinger bør vi kjøpe minst en.

Da gjenstår bare spissplassen. Heldigvis øverst på handlelista etter alt å dømme. Det er lov å håpe på utvikling av Roofe, Ekuban, Roberts eller Grot, men alle hadde en vei å gå.

Hvem har jeg glemt? Cibicki og Antonsson? De er vel først og fremst eksempler på at England har reist fra Skandinavia de siste årene.

Edit: Murphy, Bouy og Ideguchi hadde jeg glemt. Har ikke helt trua på noen av dem. Men vet lite om Bouy og Ideguchi.
« Siste redigering: Juni 25, 2018, 19:44:38 av Gufrias »
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #23 på: Juni 25, 2018, 19:22:12 »
Benny Tayls

So Bielsa said today there are 15 players to many in squad,bare in F.Wiedwald,M.Gomez,Rom.Vieira have already gone & M.Antonsson is off to Brescia imminently.Which 15 players ‘realistically’ would you get rid of bare in mind you still need a few squad players..discuss  #lufc.....


Lonergan Anita Berardi De Bock O’Kane Klich Murphy Bouy Cibicki Sacko Grot Ekuban/ I think Roofe will be sold IF we bring in 2 strikers I.e Vydra & Grabban,I’d keep Cooper Dallas as squad players & send Denton & Shaughnessy out on Loan to get vital 1st team experience #lufc


Obviously there was Pennington & Lassoga but I didn’t include them as they where Loanees
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #24 på: Juni 25, 2018, 19:24:19 »
Lufc HQ

Just been told this by a guy close to Angus Kinnear but still take with a pinch of salt. During the contract negotiations and after watching Leeds games from last season, Bielsa emailed a list of 7 players which he wanted Leeds to get rid of ASAP. #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #25 på: Juni 26, 2018, 10:22:36 »
Er vel ikke langt unna sannheten dette:

http://www.hitc.com/en-gb/2018/06/26/these-15-leeds-players-are-most-at-risk-of-marcelo-bielsa-axe/

Ville satt på Berardi og Dallas også.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #26 på: Juni 26, 2018, 12:10:19 »
En grei oversikt, egentlig:

Tommy
@tommy_lufc

So how many Spanish speaking players do we have on the books as things stand?

Hernandez
Saiz
Rey
Balboa
Diaz
Machuca
Sarkic
Siddiki
Temenuzhkov

Any more? #lufc


I tråden ellers kommer det frem:

Think Alioski speaks Spanish

Interesting. Someone else suggested he speaks Italian too.

He’s multilingual, not just a pretty euro-boy!

Does Sarkic speak Spanish? I thought it was Montenegrin and Portuguese?

Ah yeah I thought he was one of the lads from Real Madrid but he was actually from Benfica
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #27 på: Juni 26, 2018, 13:27:45 »
Det ser ikke ut til at noen kvalifiserte vil analysere, så da er det vel vi amatører som kan stikke hodet fram.

Vi trenger ny førstekeeper. Det ble jo enda tydeligere etter at Wiedwald tok til vettet og reiste hjem for å gjenopplive karrieren. Bailey PF har fortjent opprykk til benk og cup etter vårens innsats, men må bygge på dette før jeg vil satse på ham som førstevalg. Loner tar trenerkurs, og kan gjerne være backup.

Jeg lever godt med Pontus i midtforsvaret, men han må få en makker med fart, taklingsstyrke og ballsikkerhet. Hvis vi skal spille med tre stoppere har jeg tro på Ayling.
Cooper og Shaughnessy er bare backups med mindre de hever seg et par hakk. O'Connor vil jeg låne ut.

Høyre back/vingback har vært Aylings, men Coyle ble player's player of the year på utlån, og kan utfordre. Som vingback er også Alioski aktuell. Anita kunne fungert i rollen, men fjoråret tegner dårlig. Berardi har mye vilje, men for lite annet.

På venstreback var Tom Pearce en åpenbaring, og bør satses på. Vingbackemne er han også. De Bock er fortsatt et spørsmålstegn for meg. Dallas bør kunne være aktuell hvis det er tre stoppere. Og så har vi Denton, da. Jeg har en følelse av at han bør søke lykken et annet sted.

Sentralt synes jeg ikke det ser så verst ut. Jeg har sans for både 4shaw, Vieira og Phillips. Utviklingspotensialet er der også for begge akademiproduktene. Skal ikke utelukke O'Kane heller, hvis han finner tilbake til formen fra sist august/september. Men ingen av disse har vist tegn til selve Bremner-genet, så det er rom for forbedring. Klich? Enda et spørsmålstegn.

På offensiv midtbane stoler jeg på Saiz og Pablo (med Roofe som en tredje mulighet). Begge kan også gjøre en jobb på siden i angrepet.

På disse sidene er det ellers litt tynt bak Alioski. Dallas er en ærlig sliter, men litt ordinær. Sacko har talent, men mangler fotballklokskap. Vi kan håpe på Roberts (eller en junior), men om vi skal ha vinger bør vi kjøpe minst en.

Da gjenstår bare spissplassen. Heldigvis øverst på handlelista etter alt å dømme. Det er lov å håpe på utvikling av Roofe, Ekuban, Roberts eller Grot, men alle hadde en vei å gå.

Hvem har jeg glemt? Cibicki og Antonsson? De er vel først og fremst eksempler på at England har reist fra Skandinavia de siste årene.

Edit: Murphy, Bouy og Ideguchi hadde jeg glemt. Har ikke helt trua på noen av dem. Men vet lite om Bouy og Ideguchi.
Er absolutt ikke noen spåmann, men jeg tør vedde ganske mye på at noen av de du nevner IKKE er med i stallen ved oppstart. Sacko, bl a.

Eriksen55

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #28 på: Juni 27, 2018, 01:18:22 »
3-3-1-3 med de seks vi er mest linket med. Skjer neppe at alle kommer, men denne 11'ern hadde bitt bra fra seg.

                       GUNN

          Ayling BARTLEY Pontus


   Phillips       Forshaw       Alioski


                           Saiz


BOWEN           ABEL H            VYDRA


Sub: Bailey, FOYTH, Pearce, Rey, Hernandez, Roofe Roberts

Stall: Cooper, O'Conor, Conor,Vieira, Klich, Ideguchi og fra u23(Hosannah, Diaz, Grot, Edmundson, Shakcleton, Dalby Sarkic, Kun+++)

Av de 15 som må være blant de "overflødige":
Wiedwald, Lonergan,Berardi, Anita, Coyle, De Bock, O'Kane, Antonsson, Cibicki, Dallas, Murphy,Ekuban, Denton, Sakho og Gomez. +Lasogga og Pennington.

Stall på 24 + u23 gutter. 7 inn og 15 + 2 lånespillere ut.

Hadde vært magisk, både dem inn og ut!
« Siste redigering: Juni 27, 2018, 01:20:05 av eriksen55 »

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #29 på: Juni 27, 2018, 14:33:12 »
Ryan Pinnick

With 15 players basically confirmed as in Bielsas plans as it stands I’d play this

BPF
Ayling Vieira Jansson
Dallas Forshaw Pearce
Saiz
Alioski Roofe Pablo

Subs Cooper Berardi Phillips Roberts

#lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973