Skrevet av Emne: En liten analyse av stallen  (Lest 8959 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Annesj

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #30 på: Juni 27, 2018, 14:54:32 »
Med den 11rn er jeg redd det blir mye trøbbel på dødballer imot neste år også gitt.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Gufrias

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #31 på: Juni 27, 2018, 18:58:07 »
Det ser ikke ut til at noen kvalifiserte vil analysere, så da er det vel vi amatører som kan stikke hodet fram.

Vi trenger ny førstekeeper. Det ble jo enda tydeligere etter at Wiedwald tok til vettet og reiste hjem for å gjenopplive karrieren. Bailey PF har fortjent opprykk til benk og cup etter vårens innsats, men må bygge på dette før jeg vil satse på ham som førstevalg. Loner tar trenerkurs, og kan gjerne være backup.

Jeg lever godt med Pontus i midtforsvaret, men han må få en makker med fart, taklingsstyrke og ballsikkerhet. Hvis vi skal spille med tre stoppere har jeg tro på Ayling.
Cooper og Shaughnessy er bare backups med mindre de hever seg et par hakk. O'Connor vil jeg låne ut.

Høyre back/vingback har vært Aylings, men Coyle ble player's player of the year på utlån, og kan utfordre. Som vingback er også Alioski aktuell. Anita kunne fungert i rollen, men fjoråret tegner dårlig. Berardi har mye vilje, men for lite annet.

På venstreback var Tom Pearce en åpenbaring, og bør satses på. Vingbackemne er han også. De Bock er fortsatt et spørsmålstegn for meg. Dallas bør kunne være aktuell hvis det er tre stoppere. Og så har vi Denton, da. Jeg har en følelse av at han bør søke lykken et annet sted.

Sentralt synes jeg ikke det ser så verst ut. Jeg har sans for både 4shaw, Vieira og Phillips. Utviklingspotensialet er der også for begge akademiproduktene. Skal ikke utelukke O'Kane heller, hvis han finner tilbake til formen fra sist august/september. Men ingen av disse har vist tegn til selve Bremner-genet, så det er rom for forbedring. Klich? Enda et spørsmålstegn.

På offensiv midtbane stoler jeg på Saiz og Pablo (med Roofe som en tredje mulighet). Begge kan også gjøre en jobb på siden i angrepet.

På disse sidene er det ellers litt tynt bak Alioski. Dallas er en ærlig sliter, men litt ordinær. Sacko har talent, men mangler fotballklokskap. Vi kan håpe på Roberts (eller en junior), men om vi skal ha vinger bør vi kjøpe minst en.

Da gjenstår bare spissplassen. Heldigvis øverst på handlelista etter alt å dømme. Det er lov å håpe på utvikling av Roofe, Ekuban, Roberts eller Grot, men alle hadde en vei å gå.

Hvem har jeg glemt? Cibicki og Antonsson? De er vel først og fremst eksempler på at England har reist fra Skandinavia de siste årene.

Edit: Murphy, Bouy og Ideguchi hadde jeg glemt. Har ikke helt trua på noen av dem. Men vet lite om Bouy og Ideguchi.
Er absolutt ikke noen spåmann, men jeg tør vedde ganske mye på at noen av de du nevner IKKE er med i stallen ved oppstart. Sacko, bl a.
Jeg er enig.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #32 på: Juni 28, 2018, 22:56:33 »
Kunne skrevet side opp og side ned i frustrasjon over manglende kjøp av spillere. Synes vi somler mye, men kanskje vi er mer smarte enn trege.

Ny keeper blir det:
Kjenner jeg er ikke så veldig gira på Stockdale. Men har har fortsatt potensiale med sine 32 år. Han trener ikke med de skarpeste i B’ham. Det må han snart, enten i B eller hos oss.

Gunn er nok tapt, selv om Soton kjøper ham som 3.keeper for £15 mill (og vil låne han ut)! Vi har dårlig tid. Det er faktisk flere der ute: Westwood, Myhill, m.fl.

Kommer Bartley?
Vi mangler en stopper av god klasse. Det kan jo dekkes inn av en lånespiller, men jeg tror det blir et kjøp og et lån. Cooper er hyggelig, men ikke god!

Midtbanen:
4shaw, Phillips, Saiz, Hernandez.... Vi mangler erfaren og solid ballfordeler som også er målfarlig. Har ikke hørt om et navn vi er ute etter.

Kantspiller:
Vi må ha inn er tricky og rask ving, men hvor fra? Kanskje lurt mer et lån fra et topplag?

10’er og spiss:
Ønsker meg Vydra og A.Hernandez. Her må det satses. Mål endrer kampbildet. Med mer målfarlige offensive spillere, så tror jeg også det blir lettere defensivt. Det er den beryktede balansen i laget som dette kan skape.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #33 på: Juni 29, 2018, 08:08:08 »
Kunne skrevet side opp og side ned i frustrasjon over manglende kjøp av spillere. Synes vi somler mye, men kanskje vi er mer smarte enn trege.

Ny keeper blir det:
Kjenner jeg er ikke så veldig gira på Stockdale. Men har har fortsatt potensiale med sine 32 år. Han trener ikke med de skarpeste i B’ham. Det må han snart, enten i B eller hos oss.

Gunn er nok tapt, selv om Soton kjøper ham som 3.keeper for £15 mill (og vil låne han ut)! Vi har dårlig tid. Det er faktisk flere der ute: Westwood, Myhill, m.fl.

Kommer Bartley?
Vi mangler en stopper av god klasse. Det kan jo dekkes inn av en lånespiller, men jeg tror det blir et kjøp og et lån. Cooper er hyggelig, men ikke god!

Midtbanen:
4shaw, Phillips, Saiz, Hernandez.... Vi mangler erfaren og solid ballfordeler som også er målfarlig. Har ikke hørt om et navn vi er ute etter.

Kantspiller:
Vi må ha inn er tricky og rask ving, men hvor fra? Kanskje lurt mer et lån fra et topplag?

10’er og spiss:
Ønsker meg Vydra og A.Hernandez. Her må det satses. Mål endrer kampbildet. Med mer målfarlige offensive spillere, så tror jeg også det blir lettere defensivt. Det er den beryktede balansen i laget som dette kan skape.

Ulempen med å bytte manager på sommeren er at vi kommer skjevt ut. Håper det er siste gang på lenge.

Hvis de siste dagers rykter er sanne, frykter jeg pendelen svinger fra en haug med middelmådigheter til 2-3 storsigneringer. Da blir det Vydra til 11 mill pund, Hernandez på vill lønn, og Stockdale.

Jeg vil gjerne ha 5-6 spillere inn. Keeper, midtstopper, sentral midtbanespiller, venstre kant og et par spisser.

Som deg har jeg mista lysta litt på Stockdale.
 

Annesj

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #34 på: Juni 29, 2018, 08:37:36 »
Henter vi ikke en solid stopper i år heller er jeg redd vi er like langt..... Det MÃ… vi bare ha.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #35 på: Juni 29, 2018, 09:03:35 »
Vi er linka til keepere, midtstoppere, vinger og spisser. Dog ingen sentrale midtbanespillere. Tipper vi får inn 1-2 keepere (Stockdale + et lån fra PL), 1-2 midtstoppere (kanskje Bartley, Foyth fra Spurs?) samt et par spisser (Vydra og evt Abel).

Men det begynner å haste veldig. De fleste spillerne bør virkelig være på plass i løpet av kommende uke.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #36 på: Juni 29, 2018, 09:20:21 »
Kunne skrevet side opp og side ned i frustrasjon over manglende kjøp av spillere. Synes vi somler mye, men kanskje vi er mer smarte enn trege.

Ny keeper blir det:
Kjenner jeg er ikke så veldig gira på Stockdale. Men har har fortsatt potensiale med sine 32 år. Han trener ikke med de skarpeste i B’ham. Det må han snart, enten i B eller hos oss.

Gunn er nok tapt, selv om Soton kjøper ham som 3.keeper for £15 mill (og vil låne han ut)! Vi har dårlig tid. Det er faktisk flere der ute: Westwood, Myhill, m.fl.

Kommer Bartley?
Vi mangler en stopper av god klasse. Det kan jo dekkes inn av en lånespiller, men jeg tror det blir et kjøp og et lån. Cooper er hyggelig, men ikke god!

Midtbanen:
4shaw, Phillips, Saiz, Hernandez.... Vi mangler erfaren og solid ballfordeler som også er målfarlig. Har ikke hørt om et navn vi er ute etter.

Kantspiller:
Vi må ha inn er tricky og rask ving, men hvor fra? Kanskje lurt mer et lån fra et topplag?

10’er og spiss:
Ønsker meg Vydra og A.Hernandez. Her må det satses. Mål endrer kampbildet. Med mer målfarlige offensive spillere, så tror jeg også det blir lettere defensivt. Det er den beryktede balansen i laget som dette kan skape.
Egentlig oppsummerer du bra slik det ligger an pr nå. Jeg kunne skrevet omtrent det samme.

Men...

Keepere
Det meldes også at det ikke er så rett frem mht Gunn og So'ton. Kanskje er der muligheter fortsatt. RART at han går dit når deres respekterte førstekeeper nettopp har signet ny kontrakt. Ã… gå dit for så å bli lånt rett ut igjen, what's the point?
Jeg er også usikker mht Stockdales kvaliteter, men gutten virker desperat etter å komme til oss. :) Tipper han sier fra seg en del av sign on fee'en han fortsatt ikke  har fått utbetalt av Birmingham og så kommer han.
...og så ender vi vel med at BPF forsetter som førstekeeper :D :D :D

Forsvar
Foyth kommer vel på lån. Og Bartley bare de får bestemt seg i Swansea... Men ja vi trenger 'en sjefsstemme' der bak.

Midtbane.
Merkelig taust her på ryktesfronten ja... Og vi har mange i posisjonen. Men mangler jo noen 'egenskaper' der på midten. Så hvem kommer???? #anerikke

Fremme
Hva skal man tro. Hay hører fortsatt at bare èn av Hernandez/Vydra kommer. Og økonomisk skjønner eg den  - men har lyst på begge :D

Og så kommer vel opptil fem unge, lovende lånespillere inn og kompletterer troppen.
Men det bør skje nå. Visstnok begynner formasjonstreningen over helgen. Da bør flest mulig av de nye være på plass.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28800
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #37 på: Juni 29, 2018, 09:24:56 »
Ulempen med å bytte manager på sommeren er at vi kommer skjevt ut. Håper det er siste gang på lenge.

Er så drittlei av å 'måtte begynne på nytt' stadig vekk med en ny manager, ny filosofi osv osb etc... :( :( :(
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #38 på: Juni 29, 2018, 09:42:01 »
Ulempen med å bytte manager på sommeren er at vi kommer skjevt ut. Håper det er siste gang på lenge.

Er så drittlei av å 'måtte begynne på nytt' stadig vekk med en ny manager, ny filosofi osv osb etc... :( :( :(
Meg også. Ikke bare lei, men så lei at interessen faller med et hakk for hver gang det skjer. Det er moro med Bielsa dog, så dette er litt annerledes enn før. Det kan likevel fort komme til å vare like kort som før.

Sydhagen

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #39 på: Juni 29, 2018, 09:45:09 »
Ulempen med å bytte manager på sommeren er at vi kommer skjevt ut. Håper det er siste gang på lenge.

Er så drittlei av å 'måtte begynne på nytt' stadig vekk med en ny manager, ny filosofi osv osb etc... :( :( :(
Meg også. Ikke bare lei, men så lei at interessen faller med et hakk for hver gang det skjer. Det er moro med Bielsa dog, så dette er litt annerledes enn før. Det kan likevel fort komme til å vare like kort som før.

Er ikke bekymret. Hovedgrunnen til det er Bielsa.
Bielsa hadde ikke kommet uten garantier om at ting skal skje. På pressekonferansen snakket han vel om 5-6 nye inn for å forsterke.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #40 på: Juni 29, 2018, 11:02:13 »
Ulempen med å bytte manager på sommeren er at vi kommer skjevt ut. Håper det er siste gang på lenge.

Er så drittlei av å 'måtte begynne på nytt' stadig vekk med en ny manager, ny filosofi osv osb etc... :( :( :(
Meg også. Ikke bare lei, men så lei at interessen faller med et hakk for hver gang det skjer. Det er moro med Bielsa dog, så dette er litt annerledes enn før. Det kan likevel fort komme til å vare like kort som før.
Litt annerledes? Jeg vil si at dette er på en annen planet enn det foregående tullet. På denne tiden noen år tilbake så ventet vi på gode spillere som skulle forsterke troppen, og magneten vår i form av trener var TC, Hockaday,Dennis Wise, Steve Evans eller hva middelmådighetene hadde for navn. Dette er første gang på over 10 år jeg føler stolthet og håp før en ny sesong!

Xern

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #41 på: Juni 29, 2018, 11:15:33 »
Bielsa er jo så dyr at å sparke fyren med mindre vi ligger på nedrykksplass er galskap. Så jeg lener meg på det  ;D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Blank_File

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #42 på: Juni 29, 2018, 19:27:46 »
Ulempen med å bytte manager på sommeren er at vi kommer skjevt ut. Håper det er siste gang på lenge.

Er så drittlei av å 'måtte begynne på nytt' stadig vekk med en ny manager, ny filosofi osv osb etc... :( :( :(
Meg også. Ikke bare lei, men så lei at interessen faller med et hakk for hver gang det skjer. Det er moro med Bielsa dog, så dette er litt annerledes enn før. Det kan likevel fort komme til å vare like kort som før.
Litt annerledes? Jeg vil si at dette er på en annen planet enn det foregående tullet. På denne tiden noen år tilbake så ventet vi på gode spillere som skulle forsterke troppen, og magneten vår i form av trener var TC, Hockaday,Dennis Wise, Steve Evans eller hva middelmådighetene hadde for navn. Dette er første gang på over 10 år jeg føler stolthet og håp før en ny sesong!
Du har selvsagt rett. Sørlendinger må være litt avmålte.

Promotion 2010

Sv: En liten analyse av stallen
« Svar #43 på: Juli 02, 2018, 13:42:53 »
Marcelo Bielsa on the Championship


The worst thing a professional footballer can do is believe they’ve cracked it.

It takes an unbelievable amount of effort and dedication to get signed on any form of professional terms, but if you rest on your laurels at that point it can be a slippery slope towards believing your life is now 24-hour Xbox marathons, topping up your Paddy Power account and ill-advised Instagram posts.


Paudie O’Connor could have been excused for seeing that as his righteous path towards the end of last season, when he made four consecutive appearances in the Leeds United first team before being abruptly hoisted out of the starting eleven by the return of Liam Cooper for the final two games of the season. It was an early lesson in the cruel realities of football, but not, I expect something O’Connor wasn’t prepared for.

Certainly, any professional footballer who has made substantial progress in the game won’t have fallen for the old trick of thinking they have reached the pinnacle after their first run of appearances.


Paudie O'Connor put pen to paper for a new deal last week
A constant hunger for improvement is the key motivation in achieving anything, but football history is littered with examples of players who have made poor life choices, been badly advised or who have been easily distracted when the thought of training at 10am the following morning appears to be something you can easily coast through.

There have been several junctures in Leeds United’s history when home-grown youngsters have been plentiful, of high quality and have energised the club at a key time. In the summer of 2018, it appears that the principle of nurturing prospects from within is the cornerstone of how the club intends to operate and progress over the next few years, and in terms of taking heed of what has brought success to the club in the past, this is perhaps Andrea Radrizzani’s most welcome business strategy.

Supplementing a first team squad with players who have been recruited from other clubs at a young age in order to develop them with a blossoming attachment to Leeds United, is perhaps not the manner in which Bremner, Hunter, Gray and Lorimer made their way, but it was a necessary recruitment drive last summer, to bridge an alarming gap. Meanwhile, investment in improved coaching standards and scouting is helping the younger age groups develop more naturally, in the hope that the next Batty, Woodgate or Milner might appear.

Leeds will be hoping their upgraded coaching facilities will unearth the next David Batty
While that is the pathway to help sustain Leeds United’s existence more cost-effectively over the next decade, ideally in the Premier League, right now it brings a scenario where a multitude of question marks exist over young players at the club.


It looks like O’Connor will take the option of a season-long loan away from the club, after which he would be expected to return as a bona fide first team contender, but only if he accepts the mental challenge that a loan move isn’t necessarily a demotion. Lewie Coyle took the same route last season, but he has fallen victim to a bottleneck forming in the right back positions at a time when a new manager wants a lean squad with as few passengers as possible. A victim of circumstance, Coyle is entitled to feel aggrieved having signed a new long term contract last summer, but at 23-years-old being cast aside as a casualty of the ever-changing scenery and constant state of confusion at Elland Road.

Do the club still hold faith in him as they did before his initial loan to Fleetwood Town? It is hard to say, but to his credit, Coyle has made the most of this state of flux and wherever the dice fall at Leeds United, he should be better for it.

Coyle has returned to Fleetwood on loan until January
Back at Elland Road, there are numerous young players eager to sniff more first team action, but equally anxious that their face might not fit. Kalvin Phillips and Ronaldo Vieira appear to have been selected for the ‘elite’ squad during pre-season training, but they each face a significant battle to convince Marcelo Bielsa they can play a part in his revolution, particularly given the Argentinean’s fabled 51-game video marathon prior to him taking the job. Neither could claim to have had a sparkling 2017/18, but each have the raw materials to shine in an adventurous attacking formation, and getting the most out of two home-grown midfielders would be one of Bielsa’s crowning achievements.

Tom Pearce also found himself as one of the ‘chosen ones’ and you can only see him surfing his current wave of positivity with aplomb. After an impressive first team run towards the end of the season, Pearce made his England Under-21 debut and signed a new contract. His immediate future at Leeds United looks extremely bright. The same can be said for Bailey Peacock-Farrell, another perhaps taking timely advantage of a paucity of credible options in his position. But in the distant corners of Thorp Arch, an eerie gloom has descended upon some other young players.

Pearce signed a new four-year deal in the summer(Image: Tim Harley-Easthope)
It’s long been said that a loan move would benefit Jay-Roy Grot, but equally, you suspect he might never surface as a professional footballer again if he faced the unforgiving wastelands of the lower leagues in England. Not seen once in any photos from pre-season training last week, it would seem he is deeply ensconced in crisis talks over where his career is heading, which is the kind of cognitive conundrum he seemed to face whenever the ball came in his direction last season. I would love to see Grot make something of the basic ingredients he possesses, but you suspect that won’t be at Elland Road.

Meanwhile, Conor Shaughnessy faces a battle to regain fitness and an uncertain future, having failed to nail down a position as a defender or a midfielder. Bielsa might favour his versatility, but at the same time, he would be an easy name to scribble out on a list of hopefuls, if numbers are indeed precious.

If you add to this the half a dozen Under-23 players who played a part last season, but probably aren’t likely to act as ready-made supplements to the first team squad, the oft-quoted 15 players Bielsa is seeking to jettison from the club is easily formed. Particularly as you would expect a number of players from the under-18s to graduate to the second string this season, as the natural order of succession takes place.


These are, of course, typical of the myriad of puzzles and challenges that most football clubs face with players in pre-season, and with the focus Leeds United have put on developing their own players for a sustainable future, you can only see this increasing into an annual summer of tough love.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973