Skrevet av Emne: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)  (Lest 55590 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

JanE

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #360 på: Februar 10, 2009, 15:21:36 »
Det var bra med seier, og jeg synes Becchio spilte veldigt bra når han kom inn i andre omgang.
- Ronaldo: - Du er elendig!
-Taylor: - Ja, men jeg er i hvert fall ikke stygg

Hørt i rettsalen:
"Hvor vil du bo lille venn? Hos Mamma ?"
"Nei, hun slår meg!"
"Hos Pappa da ?"
"Nei, han slår meg også!"
"Hvor vil du bo da ?"
"Sammen med Manchester United, for de slår ingen."

auren

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #361 på: Februar 10, 2009, 15:26:03 »
Spørsmålet er om han bør få en egen straff fra klubben sin side? 1-2 ukeslønninger i bot?

Jeg hadde ihvertfall vært rasende om jeg var Grayson.

auren

Har du et eksempel på en spiller som står frem på tv og sier "ja, jeg albuet ham, og jeg fortjener å bli straffet"?
Ja, det var unødvendig av ham å gjøre det. At han ler det bort i intervjuet etterpå, gjør meg ingenting.

Tony Adams, Gary Speed og Kevin Nolan  :).... Neida, hvordan i huleste skal jeg vite det? Ser da ikke på after match intervjuer.

Han kunne f.eks. si "It was in the heat of the moment, but a silly thing to do. I apologise for that".

Lurer uansett på hva som går gjennom hodet på ham - først dytter han forsvareren to ganger før han planter albuen i trynet på keeperen. Må tilbake til Millstiden for å finne like idiotisk og tragisk oppførsel..

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

torivar

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #362 på: Februar 10, 2009, 15:36:37 »
Ser ut for at dette ikke er over. Tipper 3 kamper, frykter 5.  http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/FA-investigating-Beckford-clash.4964763.jp

auren

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #363 på: Februar 10, 2009, 15:44:40 »
Kjenner vi FA rett blir nok dette utestengelse i noen kamper ja. Tipper mer 1-2 kamper enn 3-5. Regner med at Fusini også blir straffet da.... eller.... han spiller jo ikke på Leeds!!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #364 på: Februar 10, 2009, 16:01:24 »
Kjenner vi FA rett blir nok dette utestengelse i noen kamper ja. Tipper mer 1-2 kamper enn 3-5. Regner med at Fusini også blir straffet da.... eller.... han spiller jo ikke på Leeds!!!

auren

Kan ikke skjønne at de har mulighet til å gi han straff når han har fått gultkort. Vi fikk jo et eksempel på det i kampen mellom Chelsea og Liverpool da Bosingwa stemplet Benayoun i ryggen. FA sa i etterkant at de ikke kunne straffe han fordi linjedommeren hadde "sett" situasjonen og ikke dømt.

http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=1013373.html?cid=rssfeed&att=

Så de kan vel ikke plutselig gjøre om regelverket nå
Endre

peacock

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #365 på: Februar 10, 2009, 16:03:00 »
Kjenner vi FA rett blir nok dette utestengelse i noen kamper ja. Tipper mer 1-2 kamper enn 3-5. Regner med at Fusini også blir straffet da.... eller.... han spiller jo ikke på Leeds!!!

auren

Nå må vel FA snart bestemme seg. Er det mulig å straffe en spiller for en situasjon som en dommer har vurdert til gult kort i etterkant?

Svend Anders

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #366 på: Februar 10, 2009, 16:12:16 »
Lurer uansett på hva som går gjennom hodet på ham - først dytter han forsvareren to ganger før han planter albuen i trynet på keeperen. Må tilbake til Millstiden for å finne like idiotisk og tragisk oppførsel..

auren

HVORFOR han gjorde det han gjorde er det vel ikke så vanskelig å forstå - keeperen gir han jo en (utilsiktet?) albue i bakhodet først. Derfor har jeg forståelse at han blir irritert, og hvem vet hva som er sagt eller gjort enda tidligere i kampen. Det sagt, Becks må selvsagt lære å kontrollere seg!

Det vil jo være typisk FA å dra frem denne saken mot Leeds, og kjenner jeg de riktig overser de glatt albuen på Robinson som var minst like tilsiktet og faktisk enda mer umotivert.

SA

berlin

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #367 på: Februar 10, 2009, 16:14:02 »
Kjenner vi FA rett blir nok dette utestengelse i noen kamper ja. Tipper mer 1-2 kamper enn 3-5. Regner med at Fusini også blir straffet da.... eller.... han spiller jo ikke på Leeds!!!

auren

Nå må vel FA snart bestemme seg. Er det mulig å straffe en spiller for en situasjon som en dommer har vurdert til gult kort i etterkant?

Får da endelig håpe det!  Både Beckford og Fuseni bør få reaksjoner i etterkant. Albue-bruken og stygge taklinger har tiltatt, hvordan skal man ellers få slutt på slikt? Spillerne burde også bli straffet av klubben. Når det gjelder juleferie-lystne PL-spillere som bevisst grisetakler, kom det et godt forslag her om straffetrening i hele romjulen. Kanskje i tillegg tvangsfore de med den værste husmannskosten som er å opprive på de britiske øyer.
« Siste redigering: Februar 10, 2009, 16:15:35 av berlin »

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #368 på: Februar 10, 2009, 16:17:25 »
Kjenner vi FA rett blir nok dette utestengelse i noen kamper ja. Tipper mer 1-2 kamper enn 3-5. Regner med at Fusini også blir straffet da.... eller.... han spiller jo ikke på Leeds!!!

auren

Kan ikke skjønne at de har mulighet til å gi han straff når han har fått gultkort. Vi fikk jo et eksempel på det i kampen mellom Chelsea og Liverpool da Bosingwa stemplet Benayoun i ryggen. FA sa i etterkant at de ikke kunne straffe han fordi linjedommeren hadde "sett" situasjonen og ikke dømt.

http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=1013373.html?cid=rssfeed&att=

Så de kan vel ikke plutselig gjøre om regelverket nå

Dommer Alan ga kanskje Beckford gult pga dyttingen og ikke albuen. Da står Ligaen fritt til å slå til med sine straffemetoder!

Jeg regner med at Becks får 3 kamper og Fusini-spagettien får null fordi han spiller i en liten drittklubb....stakaren! ...og det er en grei begrunnelse!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #369 på: Februar 10, 2009, 16:43:05 »
Video døøøming er kun for situasjoner dommeren ikke har fått med seg.

Så her kan det gå bra... men vi er LEEDS.. så never say never... de har alltid et sett med regler for oss i skuffen....

lojosang

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #370 på: Februar 10, 2009, 17:07:07 »
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2072817/

Her er intervjuet med Becks i etterkant. Karen må lære seg å bli mer ydmyk. Trist oppførsel fra en så god spiller.

auren

Har du forlatt Bergen til fordel for den lille byen Jante?
- Leif Olav

johnny gangster

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #371 på: Februar 10, 2009, 17:16:04 »
Lika stygg om ikkje styggare dann som Millwall spelaren hadde på Robinson i første omgang! Så Om Beckford får straff bør vertfall han få straff og!

Mats-

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #372 på: Februar 10, 2009, 17:19:22 »
Bmoen må iallefall få rett i at vi var dårlig. Gledelig med seier, men jammen var det mye  rart.

Ellers synes jeg Beckford viser seg fram som en jævla drittunge. Det er flott at hans scorer mål, men han er en dårlig ambassadør for Leeds United. Sutring og albuer hører ikke hjemme på en fotballbane.

Har dette vært for 8 årsiden har jeg vært enig, men i L1, f**k yeah! Ikke nøye hva han gjør og er 'Dirty Leeds' back er det kun positivt sålenge vi tar poeng. Må ærlig innrømme at poeng er det eneste som teller med Leeds om dagen, og at økonomien er frisk.

Beckford for England anyday

Stifler

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #373 på: Februar 10, 2009, 17:25:01 »
Dommeren fikk akkurat ikke sett albuen til Becks i ansiktet på keeper...

Han snur akkurat bort hodet i det Beckford gir han albuen...
-Nr 2 er den første taperen-

raggen

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #374 på: Februar 10, 2009, 18:46:04 »
trodde også så lenge dommeren har sett det og gitt gult så kan ikke becks straffes ytterligere. Men vi er jo Leeds så de finner nok på noe. Men nå det er sagt så var det en stygg situasjon og becks burde hatt rödt kort. så ärlige må vi väre.
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #375 på: Februar 10, 2009, 19:03:18 »
trodde også så lenge dommeren har sett det og gitt gult så kan ikke becks straffes ytterligere. Men vi er jo Leeds så de finner nok på noe. Men nå det er sagt så var det en stygg situasjon og becks burde hatt rödt kort. så ärlige må vi väre.

Du mener at Ligaen som fratok oss 15 poeng og som nektet oss å signe Dickinson 14 minutter på overtid,  liksom skal gi slipp på denne gulroten der man kan statuere et eksempel ovenfor fotballverenden og definere Leeds som et griselag!
Det ha vært krig mellom fotballforbundet og Leeds siden Leeds City's dager!

Don't be daft!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #376 på: Februar 10, 2009, 20:40:14 »
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2072817/

Her er intervjuet med Becks i etterkant. Karen må lære seg å bli mer ydmyk. Trist oppførsel fra en så god spiller.

auren

Beckford stiller aldri opp på intervjuer. Verken i lokalavisen LLL eller i Leedsprogrammet. Han har nok kontraktfestet sin kontakt med media...

Og det skjønner jeg godt. Han svarer dårlig for seg og juger dårlig! Hele opptredenen var tydelig vanskelig for ham. Han virket barnslig og umoden, men synd at det var nettopp en slik hendelse han måtte svare for.

Delphs kontakt med media er også regulert av klubben. Derfor måtte gutta ta med champagnen til ham etter intervjuet!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #377 på: Februar 10, 2009, 21:35:54 »
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2072817/

Her er intervjuet med Becks i etterkant. Karen må lære seg å bli mer ydmyk. Trist oppførsel fra en så god spiller.

auren

Beckford stiller aldri opp på intervjuer. Verken i lokalavisen LLL eller i Leedsprogrammet. Han har nok kontraktfestet sin kontakt med media...

Og det skjønner jeg godt. Han svarer dårlig for seg og juger dårlig! Hele opptredenen var tydelig vanskelig for ham. Han virket barnslig og umoden, men synd at det var nettopp en slik hendelse han måtte svare for.

Delphs kontakt med media er også regulert av klubben. Derfor måtte gutta ta med champagnen til ham etter intervjuet!

Dette er et viktig poeng. Det er en grunn til at Beckford selv har bedt om å slippe alle former for intervjuer, og det er at han føler seg særs utilpass i slike situasjoner. Nå har jeg nettopp sett intervjuet over og det ikke vanskelig å se at han sliter foran kamera, og det skyldes slett ikke bare situasjonen med albuen. Håper klubben kan gi han riktig medietrening utover, eller få en avtale med Sky om å slippe... men de har betalt store penger og skal vel ha akkurat det de ber om.

Delph er nok på vei tilbake i media snart, når overgangsvinduet har stengt, dom har falt og bilen er solgt.

SA

Pettersen97

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #378 på: Februar 10, 2009, 21:55:35 »
Synes ikkje leeds har noke særleg kontroll i forsvar. Millwall skapa jo nestn ingenting, men kvar gang dei kom oppover på bana satt eg med hjerta i halsen, Millwall har ein stor sjangse på 0-0 der me klarerar i stolpe og ut, hadde den gått inn hadde kampen blitt heilt annleis.
Ein veit aldri kva forsvarspelarane våre finne på.  kampen kunne  like godt endt 2-0 til millwall imo. Forsvaret vårt gir bort altfor mange unødvendige frispark, der dei har spissane feilvendt men skal på ein elle anna måte ABSOLUTT takle. synes også me bør vri spelet mykje meir og komma meir rundt på kantane og til gode innlegg. Det blir liksom berre "kick and run" fotball.
Få inn Howson for DOuglas og becchio for trundle så blir det bra framover. ser ikkje noke grunn til å la becchio sitte på benken når ein ser kor godt han samarbeidar på topp med beckford.
Men såklart viktigste er at me får 3 deilige poeng på ein dag som i går, når Leeds MÃ…TTE vinna. TAKK :D !!
Becchio satt på benken fordi Grayson ville kvile han i et par - tre kampa (som han no åsså har gjort). Becchio har tross allt spillt 24 av 29 serie kampa å har væll vært på ban i alle Cup kampa åsså sia sesong start.
Trur har vært lurt av Grayson å kvile Becchio de siste 3 kampan. Han blir nåkk mere sultn å hissi på spill no når han har fådd lada duracellan sine.
Så æ rægne med at han blir en vikti mainn no mot sluttn av sesongen ;D ;D

Og det snakke om at Becks sku hadd rødt kort så må æ si ja, men det sku pinadø Fuseini åsså hadd i første omgang etter albuen på Robinson som æ syns va hakke styggere enn Becks sin (pga albuen keeper Forde ga til Beckford først).
The Mighty Whites

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #379 på: Februar 10, 2009, 21:55:42 »
Jeg så akkurat høydepunkter på LUTV. Vi ser faktsk ganske gode ut. Mange lure pasninger i bakrom og gode løp. I tillegg forsvarte vi oss bra!

20 minutter på LUTV er vel noe av de fleste av oss har sett her. Ikke rart at forventningene var store!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #380 på: Februar 10, 2009, 22:04:22 »
Jeg så akkurat høydepunkter på LUTV. Vi ser faktsk ganske gode ut. Mange lure pasninger i bakrom og gode løp. I tillegg forsvarte vi oss bra!

20 minutter på LUTV er vel noe av de fleste av oss har sett her. Ikke rart at forventningene var store!  :)

Sant dette, but then again, Kenny Jackett sa at Millwall hadde en god kamp. De hadde nok fortjent poeng, men det var ikke skremmende spill de hadde i går heller.

Alt i alt glorifiserer nok LUTV en del, men om dette var en god Millwall-kveld, bør minst play-off være i nærleiken.
Marching on together!

berlin

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #381 på: Februar 11, 2009, 09:04:20 »

Og det snakke om at Becks sku hadd rødt kort så må æ si ja, men det sku pinadø Fuseini åsså hadd i første omgang etter albuen på Robinson som æ syns va hakke styggere enn Becks sin (pga albuen keeper Forde ga til Beckford først).

Begge skulle hatt rødt, men faktisk synes jeg Fuseni sin er verre. Begge er bevisste handlinger, men forskjellen er at Beckford ikke kan vite helt hvor han treffer siden keeperen er bak han. Fuseni er "rettvendt" og planter albuen i kinnet på Robinson slik han tydeligvis ville.  ::)
« Siste redigering: Februar 11, 2009, 12:31:34 av berlin »

Joe Jordan

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #382 på: Februar 11, 2009, 09:42:03 »
Teamtalk:
Beckford incident to be reviewed

Jermaine Beckford could face further punishment after his brace earned Leeds three vital points against fellow promotion hopefuls Millwall.

The striker was accused of elbowing Millwall goalkeeper David Forde in the face, causing bruising and a cut. Beckford was booked in the 65th minute by referee Alan Wiley after the offence had been pointed out by his assistant.

Millwall manager Kenny Jackett said: "I didn't see the offence but I've seen my goalkeeper's jaw and eye and they don't look good. Some key decisions didn't go our way."

Leeds boss Simon Grayson said: "I will await the referee's report before deciding whether to take any action against Jermaine. I didn't see an elbow so I can't comment on it. I would need to see the video, but Jermaine was booked so the referee must have seen something."

A goal in each half by Beckford took his tally for the season to 23 and left Leeds just two points off the top six while delivering a blow to Millwall's hopes of automatic promotion.

Grayson added: "That's three home wins on the bounce and a clean sheet. It was a big game and a big test for us. Millwall showed their quality, but we matched them and were delighted with the win."


Dersom dette går videre blir det karantene, og det kan koste klubben mer enn de 3 poengene Becks skaffet oss mandag.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dennis

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #383 på: Februar 11, 2009, 10:39:38 »
Beckford opptrådte idiotisk og sutrete gjennom store deler av kampen, som også de som ser kampene hver uke har klaget over i lengre tid. Grunnen til at han spiller, er jo selvsagt målene han scorer og måten han skaper ting utav ingenting. Håper Grayson tar tak i disiplinen hos gutten.

Når det gjelder albuen må jeg faktisk innrømme at han fortjente rødt kort og dermed karantene, men jeg håper selvsagt vi unngår det! FL burde også kikke på situasjonen hvor Fuseini går inn mot Robinson, også med albuen. For dommeren ser det antakelig kun ut som en "body check", men reprisene viste at også Ali Fuseini burde vært sendt i dusjen, med en albue rettet mot Robbo.
Marching on together!

Hobben

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #384 på: Februar 11, 2009, 12:10:54 »
Forskjellen på albuene er at det Beckford gjør er med mening, og det viser.

Den andre situasjonen som Andy Robinson for svi litt for, ser ikke like gale ut etter som det kan se ut som det ikke blir gjort med vilje..

Ser noen skriver at de forstår Beckford blir forbannet når han fikk en albue i bakhodet, skal han svare med samme mynt? Skal han gjøre det hver gang, kan han komme seg vekk fra Leeds.
Rogaland Whites

Oggy

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #385 på: Februar 11, 2009, 13:16:14 »
Han var sutrete, skulle hatt gult kort for en soleklar bortsparking av ballen
i 1. omgang. Vil være rart om han får straff, etter å ha fått det gule kortet.
Kan ikke huske å ha vært borti et lignende tilfelle, men vi er jo Leeds  :(
Oggy

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #386 på: Februar 11, 2009, 13:41:44 »
Han var sutrete, skulle hatt gult kort for en soleklar bortsparking av ballen
i 1. omgang. Vil være rart om han får straff, etter å ha fått det gule kortet.
Kan ikke huske å ha vært borti et lignende tilfelle, men vi er jo Leeds  :(

Du kan vel bli innklaget for "å bringe fotballen i vanry"! Da har de vel egne straffesanksjoner for dette. Det kan jo gis i etterkant!

Episoden til Chelsea var vel i PL, Ligaen har vist gang på gang at de står på egne bein i slike saker.

Vanligvis skal det gule kortet være nok, men hvis det gule ble gitt for dytting og evt et slag i brystet så kan "uppercuten" bli en egen sak! Dvs dommerne så ikke ordentlig hva som skjedde!

Dette kommer an på hva som sto i rapporten fra Wiley. Det var etter at fotballligaen fikk denne at de reagerte! (...kastet seg over halmstrået...)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. MILLWALL 9/2 (TV-kamp)
« Svar #387 på: Februar 11, 2009, 20:10:47 »
Han var sutrete, skulle hatt gult kort for en soleklar bortsparking av ballen
i 1. omgang. Vil være rart om han får straff, etter å ha fått det gule kortet.
Kan ikke huske å ha vært borti et lignende tilfelle, men vi er jo Leeds  :(

Du kan vel bli innklaget for "å bringe fotballen i vanry"! Da har de vel egne straffesanksjoner for dette. Det kan jo gis i etterkant!

Episoden til Chelsea var vel i PL, Ligaen har vist gang på gang at de står på egne bein i slike saker.

Vanligvis skal det gule kortet være nok, men hvis det gule ble gitt for dytting og evt et slag i brystet så kan "uppercuten" bli en egen sak! Dvs dommerne så ikke ordentlig hva som skjedde!

Dette kommer an på hva som sto i rapporten fra Wiley. Det var etter at fotballligaen fikk denne at de reagerte! (...kastet seg over halmstrået...)


For å svare deg, Promo: JA    8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973