Skrevet av Emne: TEMA: Thorp Arch  (Lest 29790 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Thorp Arch
« Svar #30 på: Juni 20, 2014, 16:03:01 »
West Yorkshire Sport @WYSDaily  Â·  1m
#lufc MC says his intention is to find training facilities closer to the ground and leave Thorp Arch. "It's too far away, too expensive."
Dette kan vel også være for å presse leieprisen ned
(hvem var det som snakket om tilbakekjøp for en stund siden???)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

• Gjest
« Svar #31 på: Juni 20, 2014, 17:10:15 »
Det å flytte treningsanlegget nærmere banen kan være et positivt trekk. Bare så synd at man ikke kan gå tilbake til da man trente vegg i vegg med Elland Road. Husker jeg var og så gutte trene og var inne å gressmatta og tok noen bilder ( Synd bildene er borte i en brann ). Ville liksom ikke tråkke for mye på gresset. Så sa Wilko til meg. You are f**king more afraid  to ruin the grass then i am. Gode minner å ta med meg videre inn mot graven om endel år 

Xern

« Svar #32 på: Juni 23, 2014, 19:14:39 »
Spørs om de får tak i et treningsområde med samme kvalitet. Er ikke thorp arch kjent for å ha svært høy kvalitet?
« Siste redigering: Juni 23, 2014, 19:17:26 av Xern... »
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

baste

« Svar #33 på: Juni 23, 2014, 22:41:27 »
Kan jo være ett pluss og komme seg vekk fra Thorp Arch, ut å tren med ispigger på vintern. "Man Up" dagens fotball gutter. he he..
 ;)

Et annet poeng er selvsagt, taper klubben penger, så må det taes tak i

MOT

Promotion 2010

« Svar #34 på: Juni 24, 2014, 03:26:46 »
Spørs om de får tak i et treningsområde med samme kvalitet. Er ikke thorp arch kjent for å ha svært høy kvalitet?

Egentlig litt på siden spørsmål så lenge vi mangler spillere med høy kvalitet!   :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

« Svar #35 på: Juli 08, 2014, 11:26:43 »
Superstition or Business Intelligence – Thorp Arch and the Academy

July 8, 2014   News, Youth news   No comments

I have always felt that youth are vital to a football clubs success. Leeds United has proved that youth not only brings success but can set a standard for future players who want the opportunity of becoming a Leeds United player. Over the past weeks we have seen our youth training facility, that at one time was considered to be one of the best in the country, (maybe even the world) “temporarily” shut down. We have seen our new owner describe the facility as “not right” and it has been considered by him to be bad luck. Since 2002, Thorp Arch Academy has had many young talented footballers come through and go on to have successful careers at Leeds or in top leagues across the world. Why would this be shut down and frozen in time?

Currently, the Academy is rumored to be costing over 400k per year and that price rising at a rate of 3% each year. Honestly, that money could be well spent in other areas of the club including player wages etc… Mr. Cellino’s thoughts that he shared with us in a press conference were that he would like to look into moving the Academy closer to the Club. He claims it’s “far away” and is a “waste of time” to drive back and forth just to train. This would save any travel expenses for the club long-term.

I have read a lot of mixed views from posts and comments over the past few weeks regarding the shutdown of Thorp Arch and I can understand the fear that comes with the decision. However, looking at the Championship, it’s a league that gets more challenging each year. The clubs that are being relegated have parachute payments that they may use to pay off their debt and give them the opportunity to still spend money on new players to get them back up to the Premiership. Also, the clubs that are coming down are not awful. Norwich being relegated may be the joke of the summer, but with a midfield of players most fans thought could have taken us up, (when Grayson was manager) did survive two seasons with Norwich in the Premiership. This signals that the clubs coming down are much better than we may like to believe. If the main priority is to hit the multi-million lottery from promotion, spending on players who can get on the pitch right away could mean more to our club than spending money on nurturing an Academy that could give us only 2-3 players that are good enough quality for getting Leeds out of the Championship. Not to mention, these 2-3 players may need to spend time out on loan in order to even be challenging for a first team spot.

In my opinion, Mr. Cellino does have a great point. He would like Leeds United to operate like a business. Mr. Cellino has claimed that the club should be paying for itself operationally and that he will worry about buying players. Mr. Cellino does not understand why a club with passionate fans worldwide who spend thousands of dollars on tickets or merchandise cannot stay out of debt. I don’t either.

Could Leeds United survive a couple of seasons without Thorp Arch? Time will only tell.

Read more at http://leedsallover.com/superstition-or-business-intelligence-thorp-arch-and-the-academy/#P5J6LQomRyflGBlw.99
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

« Svar #36 på: August 18, 2014, 20:37:49 »
Folk begynner å spekulere på om TA snart er historie og at Leeds bygger et enda mer moderne treningssenter nærmere Elland Road:

WTFIGO @ tony_garnet
@benleeds I work for a major architect firm in Glasgow, been retained to draw plans for a 12ha site in Wetherby local office excluded 1/2

@benleeds 2/2 due to potential for bad PR if this gets out, from the drawings I have seen it looks like TA? Client from BVA, you heard owt ?

:P
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

« Svar #37 på: August 18, 2014, 20:47:05 »
Eh...I Wetherby?Det er vel ganske langt unna Elland Road eller?

Nesten like langt som Thorp Arch.....  ;)
Min første Leeds-kamp:

Trulsaren

« Svar #38 på: August 18, 2014, 22:13:53 »
Hvor langt ligger egentlig TA utenfor Leeds?

Ã… ha et treningsanlegg vis-a-vis Elland Road ville jo vært det mest ideelle, men det skjer vel neppe. Kanskje Cellino ønsker å se til Man. City som vel i disse dager åpner et ganske drøyt treningsanlegg.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

lojosang

« Svar #39 på: August 19, 2014, 00:10:34 »
Hvor langt ligger egentlig TA utenfor Leeds?

Ã… ha et treningsanlegg vis-a-vis Elland Road ville jo vært det mest ideelle, men det skjer vel neppe. Kanskje Cellino ønsker å se til Man. City som vel i disse dager åpner et ganske drøyt treningsanlegg.

Svimlende 22.3 kilometer, noe som betyr en enorm 28 minutters kjøretur.
Wetherby, derimot er usle 26 minutter og 21.9 kilometer unna. Med en klassisk italiensk størelse tropp på ca 60 spillere sparer man dermed to timer hver vei samlet sett på hele troppen. En time om vi bare teller troppen vi har per nå.

Vel å merke er dette regnet ut på grunnlag av google maps si kjørerute lams M1 og A1. Det er kortere gjennom sentrum. Korteste ruta er bare 15 km til Wetherby, 17, 2 km til Thorp Arch. Men den tar seks min lenger tid.

Hvis dette er tilfelle er det i hvert fall tydelig at påstanden om at Thorp Arch er "for langt unna" er et tåpelig skalkeskjul. Det er ikke som om spillerne bor i hvert sitt hus langs Elland Road heller. Men det er godt mulig det blir vel så rimelig å bygge nytt treningssenter som å få kjøpt tilbake og vedlikeholde Thorp Arch. Helt greit det, men da bør de si såpass. Ingen blir vel i harnisk over det?
- Leif Olav

sportcarl1

« Svar #40 på: August 19, 2014, 00:31:56 »
West Yorkshire Sport @WYSDaily  Â·  1m
#lufc MC says his intention is to find training facilities closer to the ground and leave Thorp Arch. "It's too far away, too expensive."
tycker cellino kan pressa TA ägare att sänka hyran 25-50% alternativt bygga nytt

Leedsfan

« Svar #41 på: August 19, 2014, 14:48:04 »
West Yorkshire Sport @WYSDaily  ·  1m
tycker cellino kan pressa TA ägare att sänka hyran 25-50% alternativt bygga nytt

Kan være at han presser leiepris og kanskje kjøpspris ned?

Det må sikkert være en pliktig lånsperiode vi må følge?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

« Svar #42 på: August 19, 2014, 15:12:47 »

Før finanskrisen var hovedgrunnen til å kjøpe Thorp Arch mulighetene for eidendomsutvikling. Usikker på om britisk økonomi har tatt seg såpass opp igjen at det fortsatt er lukrativt.
- Leif Olav

Trulsaren

« Svar #43 på: August 19, 2014, 17:57:01 »

Før finanskrisen var hovedgrunnen til å kjøpe Thorp Arch mulighetene for eidendomsutvikling. Usikker på om britisk økonomi har tatt seg såpass opp igjen at det fortsatt er lukrativt.
Mener Cellino i et intervju for en stund siden sa at leieprisen på TA fikk en kraftig økning kommende sesong.. Om han klarer å snakke oss til en bedre deal er vel det prima :)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Promotion 2010

« Svar #44 på: August 28, 2014, 21:01:11 »
Cellino oppgraderer Thorp Arch:

http://twitter.com/Sjonesselby/status/505036943571566592/photo/1

Nytt proturf på bane 1!   :D
Min første Leeds-kamp:

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #45 på: September 22, 2014, 21:49:07 »
Sitat
Andrew Dalton ‏@lufcstats  Â· 18m  
Can fans watch training at thorp arch these days?

Sitat
Simon Westmoreland ‏@simonw91  Â· 14m  
@lufcstats I've often wondered that

Sitat
Gary LUFC ‏@Gary_Calter  Â· 7m  
@simonw91 @lufcstats @lucywardleeds will know?

Lucy Ward ‏@lucywardleeds  Â· 2m  
@Gary_Calter @simonw91 @lufcstats no watching of training no but can watch u21 games!

Sitat
Andrew Dalton ‏@lufcstats  Â· 1m  
@lucywardleeds @Gary_Calter @simonw91 thanks Lucy :)

...det er vel fortsatt bare avtaler med Stix som ordner sånt :)

Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

« Svar #46 på: November 01, 2014, 22:56:30 »
Bygg nærmer seg gresset:

Houses to be built on Leeds United training ground car park

Leeds United training ground in Thorp Arch.
Published on the
01 November
19:00

Print this

Leeds United training ground’s overspill car park will be replaced by four houses next year.

Planning permission was initially refused in 2012 and again in June 2014 after it was resubmitted with amendments by applicants DM North Ltd.

After this second refusal an appeal was launched and the planning inspectorate has now ruled in favour of the applicants, permitting development on the site that was used as an overspill carpark until earlier this year.

Director of agents England and Lyle Planning Consultants Jeremy Good said: “We are delighted with the result which will now see this previously developed site deliver much needed housing.

“The appeal decision follows a long drawn out series of applications during which LCC were largely unwilling to discuss matters such as affordable housing. We are pleased that the Inspectorate has agreed with our methodology rather than the slightly peculiar approach taken by the council.

“We demonstrated that the parking was no longer needed by Leeds United and that overspill parking was available if required.”

Though LCC’s refusal was for highway safety, the inspector concluded that the proposal would not be detrimental and could provide affordable housing.
Min første Leeds-kamp:

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #47 på: November 02, 2014, 11:18:55 »
Bygg nærmer seg gresset:

Cellino har tidlig ute med sin skepsis mot Thorpe Arch - plutselig var dette ikke lenger stedet vi viste frem til våre nysigneringer (og vi ble lovprist for), det har blitt et 'spøkelsessted'. Folk finner det forlatt, nesten uten ansatte på...

Jeg finner det trist!    >:(
Greit nok at det er litt avsides, men når en alternativ tomt blir sagt å ligge omtrent like langt unna Elland Road forteller det alt. Vel begynner anlegget å bli noen år, og trenger sikkert opprustning - men det er da en helt annen pris knyttet til det enn å bygge et helt nytt anlegg.

Nei, Massimo, host opp noe nytt på flekken eller gjør Thorpe Arch 'levende' igjen!
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

« Svar #48 på: November 02, 2014, 13:54:17 »
Bygg nærmer seg gresset:

Cellino har tidlig ute med sin skepsis mot Thorpe Arch - plutselig var dette ikke lenger stedet vi viste frem til våre nysigneringer (og vi ble lovprist for), det har blitt et 'spøkelsessted'. Folk finner det forlatt, nesten uten ansatte på...

Jeg finner det trist!    >:(
Greit nok at det er litt avsides, men når en alternativ tomt blir sagt å ligge omtrent like langt unna Elland Road forteller det alt. Vel begynner anlegget å bli noen år, og trenger sikkert opprustning - men det er da en helt annen pris knyttet til det enn å bygge et helt nytt anlegg.

Nei, Massimo, host opp noe nytt på flekken eller gjør Thorpe Arch 'levende' igjen!

Massimo jobber for å få etablert et nytt treningssenter mye nærmere Elland Road. Dette kan kanskje knyttes til samtalene med Red Bull:

Yet he admitted he HAS been talking to someone purporting to be a representative of Red Bull (this purporting bit was a little confusing). This could potentially lead to the global giant investing in a new training centre for the club.

Cellino has never made any secret of his dislike for the current Thorp Arch training ground - too expensive, too far from his office at Elland Road and, in any case, an unlucky venue.

Min første Leeds-kamp:

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #49 på: November 02, 2014, 14:04:04 »

Cellino has never made any secret of his dislike for the current Thorp Arch training ground - too expensive, too far from his office at Elland Road and, in any case, an unlucky venue.

...det er nettopp dèt, hvis det er avstanden fra Elland Road som er hovedargumentet, og alternativet fortsatt er Wheterby så viser jeg bare til lojo's innelgg fra august om avstandene Thorpe Arch-Elland Road vs Wheterby-Elland Road:

Sitat
Svimlende 22.3 kilometer, noe som betyr en enorm 28 minutters kjøretur.
Wetherby, derimot er usle 26 minutter og 21.9 kilometer unna.
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

« Svar #50 på: Mai 23, 2017, 23:14:35 »
Twitter

Eyes on Thorp Arch - *very* exciting plans for an alternative training complex. Tip of the iceberg though as #lufc about to move up a gear.
Min første Leeds-kamp:

Xern

« Svar #51 på: Mai 24, 2017, 11:53:59 »
Twitter

Eyes on Thorp Arch - *very* exciting plans for an alternative training complex. Tip of the iceberg though as #lufc about to move up a gear.
Kilde?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

« Svar #52 på: Mai 24, 2017, 12:39:08 »
Twitter

Kilde?

Dette er vist fra en som "jobbet" i Time To Leave Massimo eller hva den het den gruppen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

« Svar #53 på: Mai 24, 2017, 12:55:54 »
Twitter

Kilde?

Dette er vist fra en som "jobbet" i Time To Leave Massimo eller hva den het den gruppen.

Disse gutta hadde mye kontakt med Rad gjennom våren! Håper at noe av lekkasjene er positive nyheter.

Det sies også endel om innkjøp av spillere med talent. Tror også vi må rektuttere internasjonalt til akademiet.

Om et Akademi eller Centre of excellence skal ligge 30-45 min fra byen eller mer sentralt syd for Leeds er vel underordnet.

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

« Svar #54 på: Mai 25, 2017, 09:24:11 »
United’s Thorp Arch training ground was also bought by Adler at the same time but the club’s right to repurchase that property elapsed in 2009 while Ken Bates was chairman. Leeds are tied to a lease of the Wetherby complex for another 12 years with a rent which increases annual. Radrizzani, however, is understood to be drawing up plans for extensive work to the land surrounding Elland Road, including the construction of a new training centre by 2020.
Min første Leeds-kamp:

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #55 på: Mai 25, 2017, 10:05:29 »
Phil Hay‏ @PhilHayYEP  19m19 minutes ago
More
Replying to @BenjaminTlufc
will run some quotes from him about TA later. Is evidently planning to build a new complex closer to ER
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #56 på: Mai 25, 2017, 11:23:31 »
With further information at hand, that's a badly written piece in the YP which lacks clarity.

In the skysports interview Rad clearly says ER and the area around it will be developed with LCC and other interested parties working together AND they would identify another location within the area to build a modern training facility whilst upgrading TA in the short term.

LCC - Leeds City Council (kommunen)
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

« Svar #57 på: Mai 25, 2017, 11:31:51 »
With further information at hand, that's a badly written piece in the YP which lacks clarity.

In the skysports interview Rad clearly says ER and the area around it will be developed with LCC and other interested parties working together AND they would identify another location within the area to build a modern training facility whilst upgrading TA in the short term.

LCC - Leeds City Council (kommunen)
Her snakker vi sikkert 10-20 år frem i tiden planlegging.
Radden er her for å bli

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #58 på: Mai 25, 2017, 11:33:05 »

Her snakker vi sikkert 10-20 år frem i tiden planlegging.
Radden er her for å bli

Det er nettopp det. Han snakker ikke som en 'broker' for andre. :)
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

« Svar #59 på: Juni 30, 2017, 11:55:21 »
Phil Hay på muligheten om å flytte treningsfeltet nærmere Elland Road og byen Leeds nå som Andrea Radrizziani har begynt å satse stort på klubben:

"been told that sites in Holbeck being considered for training ground"

Min første Leeds-kamp: