Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1368106 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Boxman

TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« på: Juli 27, 2009, 22:42:36 »
Med fare for å starte et rykte ut av ingenting, må jeg likevel spørre.
Jeg kom over en post på et annet forum, om at det tidligere i dag var en artikkel(i YEP?) vedr. et bud på Leeds United, fra en type ved navn Greggs.
Hva som konkret stod i artikkelen, ble ikke nevnt, men artikkelen ble visstnok fjernet igjen nesten umiddelbart.
Kan det være noe på gang, og grunnen til at artikkelen evt. ble fjernet, er at hemmelighetsholdelse er en forutsetning for at overtakelsen kan gjennomføres? Eller er det bare svada - igjen?
Noen med kontakter "over there", som kan belyse saken noe mer? Eller kanskje det er best å la det ligge inntil videre?  ;)
« Siste redigering: April 20, 2019, 17:42:55 av Promotion 2010 »
Proud to be Leeds!

Promotion 2010

Sv: Takeover
« Svar #1 på: Juli 27, 2009, 22:49:45 »
"Det bor en baker i Østre Aker..."

http://www.yorkshirepost.co.uk/businessnews/Greggs-has-the-taste-for.5423856.jp

"High street baker Greggs wants to expand beyond 2,000 shops and revamp its manufacturing capacity, ideally achieving both without taking on any debt, its chief executive said.

The Newcastle-based group sells sausage rolls, pasties, sandwiches, cakes and bread from about 1,400 UK outlets."


Og ellers....

http://pulse.alacra.com/analyst-comments/Greggs_plc-C1019426


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Boxman

Sv: Takeover
« Svar #2 på: Juli 27, 2009, 22:53:47 »
Kanskje det var Gregg, og ikke Greggs...

http://www.highbeam.com/doc/1G1-184509053.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Gregg

Interessant lesing, må jeg si....
« Siste redigering: Juli 27, 2009, 22:58:00 av Boxman »
Proud to be Leeds!

Svend Anders

Sv: Takeover
« Svar #3 på: Juli 27, 2009, 22:58:41 »
Det er nok Greggs-EIEREN som er Leeds-fan: http://business.timesonline.co.uk/tol/business/movers_and_shakers/article6620063.ece

Om det  er bud på gang vet jeg ikke....

SA

fjellhaugen

Sv: Takeover
« Svar #4 på: Juli 27, 2009, 23:05:03 »
nå blir det sausage rolls og kidney pie i lønningsposen til leeds spillerne fremover ;D ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Svend Anders

Sv: Takeover
« Svar #5 på: Juli 27, 2009, 23:06:04 »
nå blir det sausage rolls og kidney pie i lønningsposen til leeds spillerne fremover ;D ;D ;D

Who ate all the pies??!

Promotion 2010

Sv: Takeover
« Svar #6 på: Juli 27, 2009, 23:08:15 »
nå blir det sausage rolls og kidney pie i lønningsposen til leeds spillerne fremover ;D ;D ;D

Who ate all the pies??!

Robbo igjen! Ikke rart at Greggs-konsernet er på jakt etter LU!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Sv: Takeover
« Svar #7 på: Juli 28, 2009, 09:47:49 »
Sms fra YEP nå, de mener de ikke har hatt noen artikkel som dette ute, og at det kun kommer fra et rykte på et forum. Foreløpig ingenting som støtter ryktet heller, bortsett fra de linkene som er postet over....

SA

Ferre

Sv: Takeover
« Svar #8 på: Juli 31, 2009, 13:17:26 »
Sikkert ikke noe i det (fra WACCOE), men er likevel verdt å poste:

I've been told (can't verify it personally) that takeovers are in the offing for both Newcastle and Leeds. A buyer for Newcastle had Leeds as a 2nd option but another interested party has come to the table looking at Leeds only. Prices of £100m and £15m are being touted as a new ground for Leeds is part of the deal so adding £80m to the cost.

The source is apparently kosher and close to both deals but you have to wonder why it has been leaked.

Could be bullshit, but who'd have predicted Notts County or QPR eh?
« Siste redigering: Juli 31, 2009, 13:31:00 av Ferre »

Erik_

Sv: Takeover
« Svar #9 på: Juli 31, 2009, 13:31:41 »
Prices of £100m and £15m are being touted as a new ground for Leeds is part of the deal so adding £80m to the cost.
Må jo bare være h.b som står for denne delen. Og vil nå endelig bruke sine oppsparte midler fra skattekista i en kjeller på Cayman. Selvsagt er han bare en stråmann for et selskap, og vil benekte kjenskap til dette. ;)

h.b

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #10 på: Juli 31, 2009, 13:32:59 »
Har som generell regel at jeg aldri kommenterer rykter før det er spikret en avtale. Så Ingen kommentar

fjellhaugen

Sv: Takeover
« Svar #11 på: Juli 31, 2009, 13:36:07 »
Har som generell regel at jeg aldri kommenterer rykter før det er spikret en avtale. Så Ingen kommentar

nice one håkon ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Svend Anders

Sv: Takeover
« Svar #12 på: Juli 31, 2009, 13:38:03 »
Har som generell regel at jeg aldri kommenterer rykter før det er spikret en avtale. Så Ingen kommentar

Haha, morsom kommentar!  ;D

Forholder meg rolig til ryktene enn så lenge. Bates kommer til å kreve mye...

SA

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #13 på: Juli 31, 2009, 14:30:09 »
Har som generell regel at jeg aldri kommenterer rykter før det er spikret en avtale. Så Ingen kommentar

Den e fin ;D

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #14 på: August 01, 2009, 01:37:53 »
Hadde gjort seg med en engelsk(skotsk) kakebaker med interesse for klubben som ny eier.  Men det er nok bare løse rykter nå i agurktiden.
Håper aldri det kommer inn en eller annen multimilliardær som bare vil leke seg pengene sine.

DenHviteYeboah

Sv: Takeover
« Svar #15 på: August 01, 2009, 09:16:22 »
Hadde gjort seg med en engelsk(skotsk) kakebaker med interesse for klubben som ny eier.  Men det er nok bare løse rykter nå i agurktiden.
Håper aldri det kommer inn en eller annen multimilliardær som bare vil leke seg pengene sine.
Hvis det aldri kommer inn en med penger,vil vi aldri komme lenger enn til ccc.Jeg ser ikke forskjellen på hvem som leker og ikke.Leker Abramovitsj?Hvor mange Chelseafans tror du vil at heller Ken Bates skulle fortsatt ha eid klubben enn Abramovitsj??????????????????
Nei,penger må til i Leeds.Jeg driter i om han heter Peter Wilkinson eller Peter Pan.....
Sjelen i engelsk foppal er dssverre borte for alltid-Nottingham Forest kan sannsynligvis aldri vinne ligaen slik budsjettet deres er .Det kunne de på 80-tallet ;)

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #16 på: August 01, 2009, 12:17:44 »
Som sagt så ønsker jeg en med penger til klubben ala kakebakeren.  Men noen arabisk sheik som vil leke seg klarer jeg meg godt uten.  Hvis det hadde kommet en som spyttet inn mangfoldige milliarder ene alene for å kjøpe seg en tittel så hadde ikke jeg jublet noe for den tittelen.  Ønsker en person som i tillegg til å ha litt penger å investere samtidig har hjerte som banker for klubben.  Vet at de ikke vokser på trær, men noe slikt som skjer i Manchester City klarer i alle fall jeg meg uten.
Hadde gjort seg med en engelsk(skotsk) kakebaker med interesse for klubben som ny eier.  Men det er nok bare løse rykter nå i agurktiden.
Håper aldri det kommer inn en eller annen multimilliardær som bare vil leke seg pengene sine.
Hvis det aldri kommer inn en med penger,vil vi aldri komme lenger enn til ccc.Jeg ser ikke forskjellen på hvem som leker og ikke.Leker Abramovitsj?Hvor mange Chelseafans tror du vil at heller Ken Bates skulle fortsatt ha eid klubben enn Abramovitsj??????????????????
Nei,penger må til i Leeds.Jeg driter i om han heter Peter Wilkinson eller Peter Pan.....
Sjelen i engelsk foppal er dssverre borte for alltid-Nottingham Forest kan sannsynligvis aldri vinne ligaen slik budsjettet deres er .Det kunne de på 80-tallet ;)

marve

Sv: Takeover
« Svar #17 på: August 01, 2009, 15:54:10 »
Hadde gjort seg med en engelsk(skotsk) kakebaker med interesse for klubben som ny eier.  Men det er nok bare løse rykter nå i agurktiden.
Håper aldri det kommer inn en eller annen multimilliardær som bare vil leke seg pengene sine.
Hvis det aldri kommer inn en med penger,vil vi aldri komme lenger enn til ccc.Jeg ser ikke forskjellen på hvem som leker og ikke.Leker Abramovitsj?Hvor mange Chelseafans tror du vil at heller Ken Bates skulle fortsatt ha eid klubben enn Abramovitsj??????????????????
Nei,penger må til i Leeds.Jeg driter i om han heter Peter Wilkinson eller Peter Pan.....
Sjelen i engelsk foppal er dssverre borte for alltid-Nottingham Forest kan sannsynligvis aldri vinne ligaen slik budsjettet deres er .Det kunne de på 80-tallet ;)


enig i alt du skriver
 

Torpe-do

Sv: Takeover
« Svar #18 på: August 01, 2009, 17:26:04 »
Hadde gjort seg med en engelsk(skotsk) kakebaker med interesse for klubben som ny eier.  Men det er nok bare løse rykter nå i agurktiden.
Håper aldri det kommer inn en eller annen multimilliardær som bare vil leke seg pengene sine.
Hvis det aldri kommer inn en med penger,vil vi aldri komme lenger enn til ccc.Jeg ser ikke forskjellen på hvem som leker og ikke.Leker Abramovitsj?Hvor mange Chelseafans tror du vil at heller Ken Bates skulle fortsatt ha eid klubben enn Abramovitsj??????????????????
Nei,penger må til i Leeds.Jeg driter i om han heter Peter Wilkinson eller Peter Pan.....
Sjelen i engelsk foppal er dssverre borte for alltid-Nottingham Forest kan sannsynligvis aldri vinne ligaen slik budsjettet deres er .Det kunne de på 80-tallet ;)


enig i alt du skriver

Er nok ikke enig i alt Den Hvite Yeboah skriver, men enig i dette innlegget :)

Andersen

Sv: Takeover
« Svar #19 på: August 01, 2009, 21:01:08 »
Er det noen av dere gutta som vet egentlig hvor mye leeds som klubb er verdt ? TA og ER eier jo ikke Leeds ......... ennå ?  :o er bare redd for at vi må opp en div, eller to før en eller flere kjøpere vil kjøpe klubben. Nissefar vil vel ha rett pris for klubben , før han trekker seg !  >:( LEEDS4EVER.

Svend Anders

Sv: Takeover
« Svar #20 på: August 01, 2009, 21:26:29 »
Er det noen av dere gutta som vet egentlig hvor mye leeds som klubb er verdt ? TA og ER eier jo ikke Leeds ......... ennå ?  :o er bare redd for at vi må opp en div, eller to før en eller flere kjøpere vil kjøpe klubben. Nissefar vil vel ha rett pris for klubben , før han trekker seg !  >:( LEEDS4EVER.

Teknisk og faktisk verdi er jo helt forskjellige ting. Den tekniske vil man ikke få vite sikkert før man er i en "due dilligence". Da har en fotballklubb vanligvis følgende aspekter å legge til grunn:
* Eiendommer og investeringer (Leeds eier veldig lite)
* Andre eiendeler, deriblant spillertropp (ofte vanskelig å verdsette)
* Forventede inntekter gjennom billettsalg og kommersielle inntekter (shop, sponsorer, etc)
* Minus eventuell gjeld eller andre utgifter som ligger i avtaler

Jeg tror ikke Leeds, som stor L1-klubb med det billettsalget den har, kan ha noen høyere "teknisk verdi" enn 10-15-20 mill pund.

Så må man selvsagt ta med noen punkter som er spesielt for Leeds sin del:
* Eiere som har tapt/investert store summer før administrasjonen (la oss si 20 mill pund)
* Inntektspotensiale ved opprykk i divisjonssystemet
* Eventuell godtgjørelse som Bates/eierne vil ha for drittjobben som er gjort.

Totalt sett tror jeg et oppkjøp av Leeds vil koste nye eiere alt fra £30 mill og opp. Man må huske at nye eiere nok også vil ønske tilbakekjøp av TA og ER (men dette kan lånefinansieres og erstatte dagens leasingutbetalinger), investeringer i spillerstallen ved opprykk, og ombygging av Elland Road (kan gjøres med eksterne partnere).

Skulle flere parter være interessert vil det jo seff kunne dra opp prisen ytterligere.

En ny eier som vil kjøpe klubben (£35 mill), få tilbake anleggene (£18,2 mill), investere i spillertroppen ved to opprykk og med det etablere den i Premiership (fra £10 mill og opp) og i tillegg bygge om Elland Road, bør nok ha nærmere en milliard norske kroner til finansieringen, i et langsiktig perspektiv. Om det skal gjøres skikkelig, altså.

Den summen kan selvsagt reduseres om Bates blir medgjørlig i summen, man låner opp på stadion-utgiftene og manageren er klok med spillerinvesteringer/salg og kanskje får enda flere egne talenter.

SA

Andersen

Sv: Takeover
« Svar #21 på: August 02, 2009, 16:48:32 »
Takk Svend Anders for de økonomiske opplysningene du kom med! Da er jeg oppdatert litt på den biten også !  ;D LEEDS4EVER.

Kickthemdown

Sv: Takeover
« Svar #22 på: Mai 23, 2012, 22:03:59 »
Sterke rykter om at Bates ikke hoster opp penger til Ward fordi han kan ha solgt klubben om en måneds tid...

Oi oi oi.. våger vi å drømme?

Ja, for drømmer er noe gnomen ikke kan ta fra oss  :)

kalle_92

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #23 på: Mai 23, 2012, 22:05:57 »
Altså at klubben skal ha innført overgangsforbud, eller bare at Bates ikke ønsker å bruke penger nå som han er interessert i å selge (sånn rent hypotetisk selvsagt)?

Kato

Sv: Takeover
« Svar #24 på: Mai 23, 2012, 22:11:24 »
Slike tråder er farlige. De kan gi oss noe vi ikke har hatt på lenge, håp.
 

raggen

Sv: Takeover
« Svar #25 på: Mai 23, 2012, 22:29:15 »
er lov og håper men det er vel for godt til og være sant
Forever Leeds United!!!!!!!!

marve

Sv: Takeover
« Svar #26 på: Mai 23, 2012, 22:32:00 »
Sterke rykter om at Bates ikke hoster opp penger til Ward fordi han kan ha solgt klubben om en måneds tid...

Oi oi oi.. våger vi å drømme?

Ja, for drømmer er noe gnomen ikke kan ta fra oss  :)
Har vi noe valg ,men vi våkner nok snart dessverre  :'( :'(
 

DenHviteYeboah

Sv: Takeover
« Svar #27 på: Mai 23, 2012, 22:53:28 »
Slike tråder er farlige. De kan gi oss noe vi ikke har hatt på lenge, håp.

100% enig!

Budda

Sv: Takeover
« Svar #28 på: Mai 23, 2012, 23:33:54 »
For godt til å være sant
Endre

Hobben

Sv: Takeover
« Svar #29 på: Mai 23, 2012, 23:41:27 »
Dette har jeg ingen tru på.
Rogaland Whites