Skrevet av Emne: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11  (Lest 404082 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1260 på: Januar 13, 2019, 10:17:10 »
Bafana Bafana
Verified account
@BafanaBafana

@BafanaBafana legend Phil Masinga has passed on.
MHSRIP

Uff da, det var tidlig :(
Ville blitt 50 til sommeren...

https://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Masinga
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1261 på: Januar 13, 2019, 10:30:19 »
Bafana Bafana
Verified account
@BafanaBafana

@BafanaBafana legend Phil Masinga has passed on.
MHSRIP

Uff da, det var tidlig :(
Ville blitt 50 til sommeren...

https://en.wikipedia.org/wiki/Phil_Masinga
Phil «Waltzing» Masinga, kom til klubben samtidig som Lucas Radebe. Triste nyheter dette.
Jon R.

RoarG

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1262 på: Januar 22, 2019, 18:18:48 »
Aidy White på lån i Scunthorpe. Karrieren hans har gått jevnt nedover de senere årene?

https://www.iron-bru.co.uk/ex-leeds-defender-on-trial-at-scunthorpe/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1263 på: Januar 30, 2019, 22:32:33 »
TopCatch Goalkeeping

Cooper skerry training with glan letheren.



Glan L, med lua, er keepertrener nå for tiden. Mange husker ham kanskje som 3.keeper på 70-tallet for Leeds!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Glan_Letheren



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1264 på: Februar 10, 2019, 08:40:33 »
Mickey Thomas spilte 3 kamper for oss i 1989-90 sesongen!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mickey_Thomas_(footballer)


Henry Winter
Thoughts with Mickey Thomas as he undergoes treatment for stomach cancer. Always love talking to Mickey at Old Trafford. One of life’s characters and a terrific footballer. With you, Mickey @therealMickeyT

So much love and support for Mickey Thomas who has cancer of the oesophagus, which initially gave him problems in his stomach. Lovely messages of support from John Terry and Joe Cole sent to Mickey via cfcuk fanzine. So many people with you @therealMickeyT

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1265 på: Mars 13, 2019, 22:50:06 »
 
Amitai Winehouse
Verified account
@awinehouse1

Just heard very sad news that Bill Fotherby has passed away. Lovely bloke. Spent ages with him for an interview a couple of years back. Could tell a tale for sure #lufc

:(
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1266 på: Mars 13, 2019, 22:55:24 »

Amitai Winehouse
Verified account
@awinehouse1

Just heard very sad news that Bill Fotherby has passed away. Lovely bloke. Spent ages with him for an interview a couple of years back. Could tell a tale for sure #lufc

:(


RIP

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1267 på: Mars 13, 2019, 22:59:15 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1268 på: Mars 13, 2019, 23:25:37 »
Bill Fotherby - R.I.P.

asbfjell

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1269 på: Mars 13, 2019, 23:30:45 »


Bill Fotherby var i mange år en viktig mann for Leeds United - særlig i de suksessfylte årene med Howard Wilkinson som manager.

Som klubbens Managing Director var Fotherby på mange måter styreformann Leslie Silvers høyre hånd i Leeds.
Det var f.eks Fotherby som førte forhandlingene for klubben når spillere som Strachan, Chapman, McAllister, Dorigo m.fl ble hentet til Leeds.

Det var forøvrig også Fotherby som solgte Cantona til Man United.

Bill Fotherbys siste oppgave i Leeds var jobben som styreformann i 1996/97-sesongen.
Der sto han ansvarlig for to viktige avgjørelser: Avsettelsen av Wilkinson og ansettelsen av George Graham.

Jeg hadde gleden av å møte Bill Fotherby noen ganger i Leeds. En karismatisk og entusiastisk fyr. Og lett gjenkjennelig når han kom spankulerende iført hatt, frakk og sine karakteristiske colabunn-briller.

Ingen tvil om at det er en betydelig Leeds-mann som nå er gått ut av tiden.

Always white

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1270 på: Mars 14, 2019, 14:18:25 »
Brian Deane, tidligere Sarpsborg 08 trener, skal jobbe med nytt prosjekt for unge studenter. Det er Leeds United Sports College som åpner i september, for gutter og jenter 16- 18 år, for å få en karriere innen sportsbransjen. Noel Whelan er også engasjert av klubben.

Promotion 2010

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1271 på: April 02, 2019, 21:53:30 »
West Yorkshire Sports

Since his stroke Brendon Ormsby has relied on his wife for everything, but it's taken its toll on her... @LUFC


https://twitter.com/bbclooknorth/status/1113142552532856834?s=12

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1272 på: April 02, 2019, 21:56:54 »
Northern Monkey

So sad to see our ex captain Brendan Ormsby on Look North tonight in such a sorry state of health  life can be so cruel sometimes #lufc


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1273 på: April 02, 2019, 22:58:27 »
West Yorkshire Sports

Since his stroke Brendon Ormsby has relied on his wife for everything, but it's taken its toll on her... @LUFC


https://twitter.com/bbclooknorth/status/1113142552532856834?s=12

Huff, dette var spesielt å se.
Er nok mange som sliter seg ut i sin omsorg for familiemedlemmer...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1274 på: Juli 01, 2019, 23:28:07 »
Alex Wollerton

Delighted to have signed for my boyhood club @BarnsleyFC and I’m looking forward to what the season holds. I would like to thank @LUFC for the past 9 years, for helping me develop as a player and a person. A club where I have made friends for life!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1275 på: Juli 29, 2019, 16:04:20 »
Shaun Tomlinson
@Tomoshevski
1/3It is with great sadness that Pete McConnell ex
@LUFC
@officialcufc
 player passed away peacefully yesterday. Pete played alongside the Don, Big John Charles and Billy Bremner to name but a few, before becoming a legend in Cumbria. Peter finished his playing career...

2/3 At
 before coming a much loved publican at the Hare and Hounds in Rothwell for many years, I am wanting our respective football families to come together at this sad time and pass on their respects to Pete's family via this tweet...RIP Skip
@CarlisleUtdSG

Peter McConnell (born 3 March 1937) is an English former professional footballer who played as an attacking wing-half for Leeds United, Carlisle United and Bradford City.
Playing career[edit]
McConnell was born in Reddish, Cheshire, England. He began his footballing career as a teenager at Leeds United. He made his first team debut during the 1958–59 season in a declining side that was to be relegated to the Second Division at the end of the 1959–60 season. He did not become a regular in the side until the 1961–62 when Leeds were fighting relegation to the Third Division. He was released by manager Don Revie the following season and joined Carlisle United where he made 273 appearances, scoring 27 goals, and won a Third Division Championship medal, in seven seasons. He joined Bradford City in 1969 for who he made a further 79 appearances in two seasons.
(wiki)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1276 på: August 07, 2019, 20:35:08 »
Trodde jeg hadde klart å fortrenge det, men fikk en påminnelse nå; vår gamle «venn» Darco Milanic, er sjef i Maribor, som akkurat nå forsøker å hindre Rosenborg videre spill i Europa.

flynn

Lucas the Kop Cat

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1277 på: August 07, 2019, 20:56:05 »
Trodde jeg hadde klart å fortrenge det, men fikk en påminnelse nå; vår gamle «venn» Darco Milanic, er sjef i Maribor, som akkurat nå forsøker å hindre Rosenborg videre spill i Europa.

flynn
Bare å ønske ham lykke til, da!

HåvardK

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1278 på: August 07, 2019, 23:05:46 »
Trodde jeg hadde klart å fortrenge det, men fikk en påminnelse nå; vår gamle «venn» Darco Milanic, er sjef i Maribor, som akkurat nå forsøker å hindre Rosenborg videre spill i Europa.

flynn
Bare å ønske ham lykke til, da!
Så ikke ut til at lykkeønskningene dine nådde helt frem Lucas.

Lucas the Kop Cat

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1279 på: August 08, 2019, 06:04:48 »
Trodde jeg hadde klart å fortrenge det, men fikk en påminnelse nå; vår gamle «venn» Darco Milanic, er sjef i Maribor, som akkurat nå forsøker å hindre Rosenborg videre spill i Europa.

flynn
Bare å ønske ham lykke til, da!
Så ikke ut til at lykkeønskningene dine nådde helt frem Lucas.
Nei, gjorde ikke det. Darco leser vel ikke Luscos-forumet et lenger.
« Siste redigering: August 08, 2019, 06:06:39 av Lucas the Kop Cat »

RoarG

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1280 på: August 26, 2019, 12:22:34 »
Tidligere spiller, Danny Hay, tar over som landslagstrener for New Zealand. Gratulerer med ny jobb, Danny :).

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-live-danny-hay-16813749
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1281 på: August 26, 2019, 13:38:31 »
Tidligere Leeds-spillere er tydeligvis i vinden i dag. Adryan er nå i sin 4. klubb siden han forlot Leeds. Tyrkiske Kayserispor er nyeste destinasjon for Adryan. Adryan er for tiden under kontrakt i sveitsiske Sion.

https://www.hitc.com/en-gb/2019/08/26/former-leeds-united-attacker-adryan-finds-new-club/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1282 på: August 30, 2019, 12:34:26 »
Michael Bridges redegjør for årsaken til at forlot Leeds i 2004: "Det er ingenting for deg her, gutt" (Eddie Gray).

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-latest/michael-bridges-reveals-brutal-truth-around-his-leeds-united-exit-1-9965451
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1283 på: August 30, 2019, 16:12:28 »
Michael Bridges redegjør for årsaken til at forlot Leeds i 2004: "Det er ingenting for deg her, gutt" (Eddie Gray).

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-latest/michael-bridges-reveals-brutal-truth-around-his-leeds-united-exit-1-9965451
Den finansielle situasjonen var nok medvirkende her, men Eddie vurderte nok også at Micael Bridges anno 2004 var en skygge av spilleren som begistret oss alle før den stygge skaden han pådro seg i Champions League kampen mot Besiktas noen sesonger tidligere.
Jon R.

RoarG

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1284 på: August 30, 2019, 16:24:01 »
Michael Bridges redegjør for årsaken til at forlot Leeds i 2004: "Det er ingenting for deg her, gutt" (Eddie Gray).

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-latest/michael-bridges-reveals-brutal-truth-around-his-leeds-united-exit-1-9965451
Den finansielle situasjonen var nok medvirkende her, men Eddie vurderte nok også at Micael Bridges anno 2004 var en skygge av spilleren som begistret oss alle før den stygge skaden han pådro seg i Champions League kampen mot Besiktas noen sesonger tidligere.
Skader ødela for et stort talent.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1285 på: September 05, 2019, 08:17:47 »
Denne påstanden er sterk:

George Ruddell
@GeorgeR150666



Tonight I spent more than an hour with former
@LUFC
 winger #JackOverfield at his home. Mr Overfield was a teammate of #WilburCush. He said that Cush was as good as the great #JohnCharles who he also played with. Yet sadly Cush barely merits a mention in most
@LUFC
 histories! Why?

...

My dad has heard the John Charles equal comparison story. The Wales/Leeds/Juventus great and the player from Lurgan, respected by his teammates every bit as good. Maybe because he didn't stay at Leeds for numerous seasons?

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1286 på: Oktober 04, 2019, 14:23:35 »
...eg klipper fra dagens Moscowhite:
Thinking through all the defenders we’ve seen at Elland Road since — Steven Caldwell, Sean Gregan, Darren Kenton, or even the good ones,

Hææææææ?  Darren Kenton? :o

Navnet sa meg absolutt INGENTING.
Eg consider myself som rimelig oppegående på Leedsnavn, har noen spilt for Leeds så husker eg navnet, men her var eg blank, det var ikke den minste antydning til 'har jo hørt det navnet før...' osv...

Googlet - han har faktisk 16 Leedskamper - i min levetid :o

Er det bare meg???  :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1287 på: Oktober 04, 2019, 14:44:39 »
...eg klipper fra dagens Moscowhite:
Thinking through all the defenders we’ve seen at Elland Road since — Steven Caldwell, Sean Gregan, Darren Kenton, or even the good ones,

Hææææææ?  Darren Kenton? :o

Navnet sa meg absolutt INGENTING.
Eg consider myself som rimelig oppegående på Leedsnavn, har noen spilt for Leeds så husker eg navnet, men her var eg blank, det var ikke den minste antydning til 'har jo hørt det navnet før...' osv...

Googlet - han har faktisk 16 Leedskamper - i min levetid :o

Er det bare meg???  :o
Husker ikke han. Det er nok mange spillere som har gått i glemmeboka etterhvert, ja.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jaho

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1288 på: Oktober 05, 2019, 02:03:17 »
...eg klipper fra dagens Moscowhite:
Thinking through all the defenders we’ve seen at Elland Road since — Steven Caldwell, Sean Gregan, Darren Kenton, or even the good ones,

Hææææææ?  Darren Kenton? :o

Navnet sa meg absolutt INGENTING.
Eg consider myself som rimelig oppegående på Leedsnavn, har noen spilt for Leeds så husker eg navnet, men her var eg blank, det var ikke den minste antydning til 'har jo hørt det navnet før...' osv...

Googlet - han har faktisk 16 Leedskamper - i min levetid :o

Er det bare meg???  :o

Var ikke han en ikke alt for lang, mørkhudet stopper fra Leicester?? Tror det var lån..?

Hallgeir *

Sv: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 11
« Svar #1289 på: Oktober 05, 2019, 07:30:25 »
...eg klipper fra dagens Moscowhite:
Thinking through all the defenders we’ve seen at Elland Road since — Steven Caldwell, Sean Gregan, Darren Kenton, or even the good ones,

Hææææææ?  Darren Kenton? :o

Navnet sa meg absolutt INGENTING.
Eg consider myself som rimelig oppegående på Leedsnavn, har noen spilt for Leeds så husker eg navnet, men her var eg blank, det var ikke den minste antydning til 'har jo hørt det navnet før...' osv...

Googlet - han har faktisk 16 Leedskamper - i min levetid :o

Er det bare meg???  :o

Var ikke han en ikke alt for lang, mørkhudet stopper fra Leicester?? Tror det var lån..?

Ble lånt inn for en mnd i januar 2008, for deretter å bli signert permanent ut sesongen. Ble så frigitt ved sesongslutt etter 12 kamper, som det er skrevet tidligere.
Super Leeds since 1968