Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Davide Somma  (Lest 146970 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #60 på: September 02, 2009, 14:04:01 »
Jeg føler at Charlton er den store vinnereren i overgangsvinduet, når vi tenker på hva som har kommet inn siste uka.

Jeg tenker på første elveren som leeds og Charlton har hatt til å få 5 seire på rad.

Charlton har fått to inn som går direkte inn i første elveren.  Spissen Mckenzie fra Coventry og ikke minst Sodje.


Vi har fått inn en spiss som antakelig skal leies ut  og en midtstopper som skal være cover når våre "faste" er på landslagssamling.


Men hvis vi leier inn Dickinson fra Stoke for resten av sesongen, til å bekle venstre back plassen, da føler jeg at vi har utlignet forskjellen.

SELV OM DET VIKTIGSTE VAR AT VI BEHOLDT BECKFORD  ;D

Bromby er signet på 4-års kontrakt så eg ser ikkje vekk frå at Larry kjem til å bruke han fast. Med 4 år er han i alle fall med i planene også når vi spiller i CCC.
Om det er Naylor, Kisnorbo eller Crowe som må vike er vel heller usikkert.

Kan det tenkes at SG ser for seg muligheten til å bruke Bromby i tillegg til disse tre, for altså å rokere om i hele forvsaret? Altså med f.eks Kisnorbo på vesntreback? Eller kan eksempelvis Crowe tenkes å kunne fungere som venstreback? Nei, jeg tror egentlig ikke det. Bromby er vel heller med fordi han kan bekle flere roller, og SG vet at vi får skader, suspensjoner, landslagsuttak etc.

Beklager en smule off-topic her....

Kisnorbo er ein klassisk midtstoppar, så du vil ikkje finne han på venstrebacken. Då er det meir sannsynleg at Bromby spelar venstreback. Han har som kjent spelt både på høgreback og midtstoppar før, og kan sikkert med hell spele venstreback og (Midtbanespelaren Hughes spelar jo der no...). I utgangspunktet trur eg Grayson ser for seg Naylor og Kisnorbo som midtstopparar, og Bromby som førstereserve langs heile forsvarsrekka. Stiller eit spørsmålsteikn ved Naylor. Han blir ikkje yngre, og ein ryggskade i hans alder kan vere problematisk, så Grayson har sikra seg godt ved å hente Bromby.

eg tror Bromby kommer til å spille høyreback når alle er tilgjenglig 8)

R - R

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #61 på: September 02, 2009, 14:50:28 »
Hvordan har egentlig Crowe gjort det? Kan det tenkes at Bromby blir å se på høyrebacken fremover, med Naylor og Kisnorbo i midten, og Parker/Dickinson på venstre? Så sant alle er skadefri, vel og merke...

Meinar Crowe har klart seg bra. Fått spesielt skryt for bidraga framover på bana, og er etter rapportane meir stabil enn Richardson bakover. Så vidt eg veit er Dickinson-ryktet berre eit rykte. Det starta med at Stoke-fans spekulerte i det på forumet deira, og så har det spredd seg. Kan likevel hende han kjem, men vi byrjar då å få veldig mange forsvarsspelarar.
- Rune

josoer

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #62 på: September 02, 2009, 14:52:00 »
Først denne Somma og så Dickinson. Dette sender ut dårlige signaler til våre unggutter.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #63 på: September 02, 2009, 15:07:58 »
Hvordan har egentlig Crowe gjort det? Kan det tenkes at Bromby blir å se på høyrebacken fremover, med Naylor og Kisnorbo i midten, og Parker/Dickinson på venstre? Så sant alle er skadefri, vel og merke...

Det jeg har sett av Crowe viser en offensiv back som gjerne fullfører løpene helt inn i motstanderen sin 16 meter og det er jo bra, men jeg mener også å ha sett tempoproblemer deffensivt og det er jo ikke fullt så bra.

flynn

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #64 på: September 02, 2009, 15:57:47 »
Hvordan har egentlig Crowe gjort det? Kan det tenkes at Bromby blir å se på høyrebacken fremover, med Naylor og Kisnorbo i midten, og Parker/Dickinson på venstre? Så sant alle er skadefri, vel og merke...

Det jeg har sett av Crowe viser en offensiv back som gjerne fullfører løpene helt inn i motstanderen sin 16 meter og det er jo bra, men jeg mener også å ha sett tempoproblemer deffensivt og det er jo ikke fullt så bra.

Hvis han har tempoproblemer defensivt men ikke offensivt tyder det vel mest på et holdningsproblem ? Kanskje han heller vil spille spiss ??

flynn, som er i et skrekkelig tøysehumør
« Siste redigering: September 02, 2009, 16:08:08 av flynn »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #65 på: September 02, 2009, 16:59:58 »
Hvordan har egentlig Crowe gjort det? Kan det tenkes at Bromby blir å se på høyrebacken fremover, med Naylor og Kisnorbo i midten, og Parker/Dickinson på venstre? Så sant alle er skadefri, vel og merke...

Det jeg har sett av Crowe viser en offensiv back som gjerne fullfører løpene helt inn i motstanderen sin 16 meter og det er jo bra, men jeg mener også å ha sett tempoproblemer deffensivt og det er jo ikke fullt så bra.

Hvis han har tempoproblemer defensivt men ikke offensivt tyder det vel mest på et holdningsproblem ? Kanskje han heller vil spille spiss ??

flynn, som er i et skrekkelig tøysehumør

Med tempoproblemer Flynn, mener jeg ganske enkelt at jeg tror Crowe rett og slett ikke er rask nok og får problemer i løpsdueller med raske vinger, litt slik som f.eks El Fakiri i Brann har. Holdningsproblemer tror jeg er fraværende.

flynn

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #66 på: September 02, 2009, 17:19:43 »
Jeg skjønte hva du mente, og er til og med enig. Prøvde bare å være morsom på din bekostning  :-[
Jeg er av dem som fortsatt er usikker på om Crowe i det lange løp er bedre enn Frazer. Sistnevnte hadde i alle fall ikke tempoproblemer, men slet vel med en del andre ting i spillet sitt.
La oss håpe at mannen overbeviser oss begge, starten har i alle fall vært lovende også for ham!

flynn

Rudi G.

  • Gjest
Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #67 på: September 08, 2009, 21:52:11 »
Somma scorte to av tre mål i 3-0 seieren i dagens reservekamp mot Rotherham. Falkingham scorte det tredje!

baste

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #68 på: September 09, 2009, 04:40:28 »
God reservelags kamp av Somma...2 mål

New Leeds United striker Davide Somma as quickly got into the swing of things at Elland Road with a double against Rotherham United for the reserves.


Per-Stian

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #69 på: September 09, 2009, 08:45:54 »
Følgde kampen igår og Somma gjorde som ein ekte måljegar. Ikkje altfor aktiv, men han var riktig mann på riktig stad til riktig tid ved to høver - som resulterte i to mål. Ein typisk målskårer utan ekstremferdigheiter?

Sølvreven

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #70 på: September 09, 2009, 11:47:20 »
Følgde kampen igår og Somma gjorde som ein ekte måljegar. Ikkje altfor aktiv, men han var riktig mann på riktig stad til riktig tid ved to høver - som resulterte i to mål. Ein typisk målskårer utan ekstremferdigheiter?
Det kan jo virke som en ny Beckford dette? Litt lat og uinspirert, men putter mål når det trengs. Skulle ikke forundre meg at Gråsønn har gjort et scoop her......igjen  ;)
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Klingen

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #71 på: September 09, 2009, 12:18:30 »
Følgde kampen igår og Somma gjorde som ein ekte måljegar. Ikkje altfor aktiv, men han var riktig mann på riktig stad til riktig tid ved to høver - som resulterte i to mål. Ein typisk målskårer utan ekstremferdigheiter?
Det kan jo virke som en ny Beckford dette? Litt lat og uinspirert, men putter mål når det trengs. Skulle ikke forundre meg at Gråsønn har gjort et scoop her......igjen  ;)
Somma såg ut til å være både kvikk i føtene og så pass stor og stødig at han kan komma til å få fleire kampar og mål enn Grella i år i serien. Inntrykket eg fekk av han, minna meg mykje om inntrykket eg fekk av Becchio første gangen eg såg han i aksjon. Ikkje at dei er like i spelestilen, men at dei begge gav inntrykk av å kunna bli meget gode fotballspelarar. Får håpa eg får rett denne gangen og, då har Simon Grayson gjort eit varp.
Klingen
Medlemnr. 456

AndyMathie

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #72 på: September 09, 2009, 12:31:17 »
Følgde kampen igår og Somma gjorde som ein ekte måljegar. Ikkje altfor aktiv, men han var riktig mann på riktig stad til riktig tid ved to høver - som resulterte i to mål. Ein typisk målskårer utan ekstremferdigheiter?

But Somma sealed the win when he ran onto Kandol's flicked header and slipped a shot under Annerson, and he completed the scoring by pouncing on a late defensive error and scoring from close range.

Dette sitatet er fra YEP og det virker kun at det var den ene scoringen han var på rett sted til rett tid på. Den første scoringen virker jo som var bra bevegelse hos Somma(godt løp) etter stuss fra Kandol!
We are Leeds and we are proud of it!

Evig Pint

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #73 på: September 09, 2009, 14:08:33 »
Somma kan det verra!

Neida hadde vore kjekt med et funn her!  :)
Marching on together

Budda

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #74 på: September 09, 2009, 18:21:57 »
Er det noen som har sett intervjuet med Somma på LUTV etter reservekampen? Han avslutter hver eneste setning med "you know"  :) LITT irriterende. Bør sende mannen på et språkkurs
Endre

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #75 på: September 09, 2009, 18:36:03 »
Er det noen som har sett intervjuet med Somma på LUTV etter reservekampen? Han avslutter hver eneste setning med "you know"  :) LITT irriterende. Bør sende mannen på et språkkurs

Hehe...hvis den godeste Somma putter to mål i alle kampene han starter så skal jeg alltids takle noen "you know-"setninger... ;D ;D ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

auren

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #76 på: September 09, 2009, 20:33:25 »
Er det noen som har sett intervjuet med Somma på LUTV etter reservekampen? Han avslutter hver eneste setning med "you know"  :) LITT irriterende. Bør sende mannen på et språkkurs

Det samme kan vel sies om Bruce Springsteen også. Men synge kan han ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

R - R

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #77 på: September 09, 2009, 21:04:39 »
Er det noen som har sett intervjuet med Somma på LUTV etter reservekampen? Han avslutter hver eneste setning med "you know"  :) LITT irriterende. Bør sende mannen på et språkkurs

Dette kan seiast om så alt for mange engelsktalande desverre.

Legg forøvrig merke til i intervju med Bromby korleis han kniper igjen munnen etter å ha svart på kvart spørsmål. Virkar som han har ein liten tvangstanke av noke slag ;D
- Rune

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #78 på: September 09, 2009, 22:23:37 »
Legg forøvrig merke til i intervju med Bromby korleis han kniper igjen munnen etter å ha svart på kvart spørsmål. Virkar som han har ein liten tvangstanke av noke slag ;D

Jeg for min del har lagt merke til at svææært mange mennesker har en tendens til å åpne munnen, stadig vekk, når de skal svare på spørsmål. Makan!   >:(
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

R - R

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #79 på: September 09, 2009, 22:24:44 »
Legg forøvrig merke til i intervju med Bromby korleis han kniper igjen munnen etter å ha svart på kvart spørsmål. Virkar som han har ein liten tvangstanke av noke slag ;D

Jeg for min del har lagt merke til at svææært mange mennesker har en tendens til å åpne munnen, stadig vekk, når de skal svare på spørsmål. Makan!   >:(

Hehe, visste nokon kom til å kome med ein slik kommentar
- Rune

samadhi

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #80 på: Mars 16, 2010, 10:06:02 »
marching on together,
derudaf forever...

Promotion 2010

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #81 på: Mars 16, 2010, 10:07:57 »
Davide Somma får det virkelig til i Lincoln!  :)


Leeds Striker is Simply Sin-sational


Leeds United star Davide Somma, has been simply sensational since the start of his one month loan deal at Sincil Bank. His quick feet as he taunted two Bulls before squaring for Saunders (another of the Chessman's fabulous freebie loan finds from Fulham) was his second assist in successive games and capped a fabulous performance. But the moment of an emotional night for the Passionistas was the crashing drive from 25 yards that 'hum dinged` in off the underside of the bar as the Imps went marching on on on.

With that result so key to us surviving, the Imps are now 10 points clear of the drop zone, so we have a lot to be thankful for. But as well as thanking the skills of the South African, Chris Sutton and Simon Grayson deserve a word or two. Chris Sutton, our up and coming manager is not famed for his silver tongue, however once again he has borrowed another gem despite being given no money to do so. Thus we also need to thank Simon Grayson for allowing us the services of such a gifted player fast becoming a goal machine for the princely sum of a polite thank you.

Davide we thank you and look forward to you performing further miracles against Daggers tonight, then Torquay next week and Northampton. The big question of course then is will Grayson`s generosity continue or will he go back and leave us toothless? As for the custodians of our club, how long must this wing and a prayer situation go on?


18 Davide Somma
Appearances 3 L2- 3
Goals L2- 2
Assists - 2
Yellows - 1
Shots on - 4 Shots off - 3
Fouls - 2 Fouled - 2
Minutes on Pitch - 270

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #82 på: Mars 16, 2010, 12:54:57 »
Legg forøvrig merke til i intervju med Bromby korleis han kniper igjen munnen etter å ha svart på kvart spørsmål. Virkar som han har ein liten tvangstanke av noke slag ;D

Jeg for min del har lagt merke til at svææært mange mennesker har en tendens til å åpne munnen, stadig vekk, når de skal svare på spørsmål. Makan!   >:(
Minner mer om tvangshandling.... ??? ???

Promotion 2010

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #83 på: Mars 16, 2010, 22:49:52 »
Ja ja...  :D

Lincoln City 1 Dag & Red 1 FT
Somma 68      Nurse 33
 
   
Attend: 2,457  Half-time: 0-1
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #84 på: Mars 21, 2010, 10:43:51 »
Lincolns toppskårer på 1 måned:

http://www.thefootballnetwork.net/main/s261/st155856.htm

Superb Somma dominates Torquay game

By Slevin Morgan
March 20 2010
Davide Somma continued his fine form on loan from Leeds with a brace to move him to joint-top of the scoring charts. The striker scored twice and set the other one in a 3-2 win down at Torquay, a result that was made doubley important by Grimsby winning.   
In what was the longest trip of the season for Lincoln, the loyal group of fans were certainly rewarded for their efforts with City's second haul of three goals in the space of eight days. Although still dodgy at the back, it was the brilliance of Somma up front that saw the Imps pick up the points, although some late, late Burch saves saved the day.

City got off to an excellent start with a seventh minute corner falling to Somma in the area and he wasted no time in hitting his fourth goals in five games. He had infact come close to open the scoring a few minutes earlier when his long range free kick was barely held by Bevan in the home goal.

Hughton headed wide from an Anderson header a few minutes later. Bevan claimed at the feet of Hone as City threatened to run riot against a Torquay side who could barely put two passes together. Benyon was soon booked for mouthing off to the referee and could have easily been sent off for a rash tackle a few minutes later.

Then against the run of play, Torquay gained an unlikely equaliser as Kerr mistakenly gave the ball to Carayol. He confidently ran forward and played the ball to Nicky Wroe and he put it past Burch to make it 1-1. It could have been 2-1 to the hosts within two minutes as Carayol jinked in between four City players before sending a weak effort at Burch just before half time.

The second half started slowly with only a Hughton headed  wide from a corner but it wasn't long before he was the main beneficiary of yet more excellent work from Somma. The Leeds man picked up the ball about 30 yards out and ran in between several defenders before Hughton picked up the ball and smashed it home to give City a lead that their overall play of the game so far had deserved.

A mighty goal-scramble almost saw Torquay equalise but Burch saved well at the feet of Benyon and City made it 3-1 from the resulting goalkick. Burch booted it upfield and a defender slipped, leaving Somma to round the goalkeeper and slot into the goal to make it 3-1 and make him the club's joint top goalscorer of the season, not bad for a month's work.

Smith was booked for Torquay due to a foul on Hughton before Rendell's goalbound header was cleared off of the line by Green. Yet more poor defending saw a low cross somehow reach Zebrowski and he calmly placed it beyond Burch to make it 3-2. The remainder of the game was dominated by Torquay but some fabulous goalkeeping from Burch meant the victory went to the Imps.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #85 på: Mars 22, 2010, 00:31:01 »
Spennende. Vår nye målscorer er allerede i klubben? Hvem kunne trodd det? Tar han CCC med storm? Jeg tror det :D

Promotion 2010

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #86 på: Mars 22, 2010, 10:56:36 »
ER HAN VIRKELIG SÃ… GOD??   ::)



Sutton Wants Sincil Soma 24-7-365


On the seventh day the lord created Somma the South African scoring sensation and sorcerer supreme. And he would wander aimlessly until Chris Sutton took him under his wing thanks to the generosity of Grayson the great guru at Leeds United. The Chessman spake unto Davide and showed him a feted path paved with golden goals. A great friendship grew and the much put upon Imps rose and rejoiced. For when either hero standeth the Sun shines and the Stacey West bathes in the warmth yet when he sits the sun mysteriously disappears. Please this Saturday oh Mighty Chessman make it so all can still chant his name.

Chris Sutton has been a miracle worker at Lincoln City this season spinning a parachute with a twin turbo engine to fly us to safety. But his finest work of art has to be the golden fleece who feasts on League 2 defences. Five in Five suggests the fleet of foot Davide is in deed on fire. Oh that we could keep you forever Davide, but being realists, please let us at least bathe in the warmth of your glow until this season ends. Even a quarter of the season with a twenty goal a season hero would be a joy, though with you in the side next year the Chessman could build a club that can potentially go so far.

Sutton is 90% sure we will have him for Saturday, the question is can we Passionistas persuade him to stay beyond?

18 Davide Somma
Appearances 5 L2- 5
Goals L2- 5
Assists - 3
Yellows - 1
Shots on - 7 Shots off - 4
Fouls - 6 Fouled - 3
Minutes on Pitch - 450
Minutes Per Goal 90


The Pre Sutton Fast

2009-2010 → Chesterfield (loan) 3 (0)
2009- Leeds United 0 (0)
2008-2009 San Jose Earthquakes 3 (0)
2007-2008 Olbia 15 (1)
2005-2007 Pro Vasto 39 (2)
2004-2005 Perugia 0 (0)


http://www.lincoln.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=192517
« Siste redigering: Mars 22, 2010, 11:01:56 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B-m

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #87 på: Mars 22, 2010, 12:34:19 »
Ryktes at trenerstaben til Leeds har ekstremt store forventninger til Somma, og at han er et talent utenom det vanlige.

Jeg har i hvertfall blitt imponert i de kampene jeg har sett ham spille, og noen av målene han har skort for Lincoln skal visstnok ha vært noen perler.

Håper han fortsetter formen og får sjansen i Leeds etter hvert. : )
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Promotion 2010

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #88 på: Mars 22, 2010, 14:06:04 »
Mer Somma!

A loan in review : Davide Somma

 By Slevin Morgan
March 22 2010
As it stands, Davide Somma it set to leave Sincil Bank during this week as his loan spell from Leeds United comes to an end, now we look at whether his loan spell was a success or not, whether we would like him to stay and how we can see his future developing. Anyone who thinks that Somma hasn't had an impact at Sincil Bank is an idiot. Scoring five goals in five games, his average of a goal every 90 minutes is by far the best average achieved by any City striker throughout their career. The fact he is now our joint top goalscorer after a month says it all about the impact he has had.

There has not been one striker we've had at this club in recent times that has been a more natural goalscorer at Sincil Bank for sometime. People talk about Simon Yeo being a natural goalscorer (conveniently forgetting he only scored one League goal in thirteen months for us at one point), or mention the likes of Jamie Forrester, GTF, Mark Stallard and several others as being a natural finisher, but based on the month that Somma has been at the club, not one of them comes close to Somma's ability.

For me personally, Somma has overtaken the likes of Chris Herd in terms of whom should be City's priority at getting in the summer. I rate Herd extremely highly, but would gladly miss out on him if it meant getting Somma, however, the common denominator that they share is that they are both likely to be extremely expensive.

Therein is the problem. Whereas the fans want Somma, the management want Somma and even Somma might was to come himself, it will get down to the old problem of money. With Somma being out of contract in the summer at Leeds and barely getting a look in there, as well as being 24, he could easily come on a free transfer, but the wages would be extremely high.

With a clearout expected in the summer, a lot of wages are expected to be freed up, but whether we'll have enough to get both Somma and a decent keeper in, is very much up for debate.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

samadhi

Sv: NY SPILLER: Davide Somma
« Svar #89 på: Mars 22, 2010, 14:15:25 »
Siden kontrakten går ut etter denne sesongen bør Somma hentes tilbake nå og la han få sjansen på slutten av sesongen.

Ville vært synd om vi lot han gå på free transfer og ikke vite hva vi kanskje går glipp av.
marching on together,
derudaf forever...