Skrevet av Emne: Keepersituasjonen  (Lest 15247 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

LeifMorten

Keepersituasjonen
« på: Desember 28, 2009, 15:38:31 »
I gleden over tre nye poeng er jeg bekymret over keepersituasjonen. Med Higgs i mål var vi meget trygg bakover på banen i starten av sesongen. Etter at Ankergren overtok virker det som om forsvarsspillet er blitt usikkert igjen. Målet vi slapp inn andre juledag liknet flere av dem vi fikk mot oss i fjor. Etter at Casper overtok keeperplassen har vi vel ikke vunnet nhoen kamper på grunn av solid keeperspill. Det er vel andre som skal ha æren.
Dersom Higgs er ute i lang tid håper jeg at Grayson vurderer å hente inn en keeper. En keeper som kan gå rett inn på laget og gi oss tryggheten tilbake igjen. Det kan vi også trenge i de siste 23 kampene.
Jeg tviler på at det blir Ankergrens solide keeperspill som sender oss videre i cupen søndag. Det må utespillerne fikse.
 

Bites Yer Legs

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #1 på: Desember 28, 2009, 15:55:22 »
I gleden over tre nye poeng er jeg bekymret over keepersituasjonen. Med Higgs i mål var vi meget trygg bakover på banen i starten av sesongen. Etter at Ankergren overtok virker det som om forsvarsspillet er blitt usikkert igjen. Målet vi slapp inn andre juledag liknet flere av dem vi fikk mot oss i fjor. Etter at Casper overtok keeperplassen har vi vel ikke vunnet nhoen kamper på grunn av solid keeperspill. Det er vel andre som skal ha æren.
Dersom Higgs er ute i lang tid håper jeg at Grayson vurderer å hente inn en keeper. En keeper som kan gå rett inn på laget og gi oss tryggheten tilbake igjen. Det kan vi også trenge i de siste 23 kampene.
Jeg tviler på at det blir Ankergrens solide keeperspill som sender oss videre i cupen søndag. Det må utespillerne fikse.

Han reddet oss mot Hudders. Målet 2.juledag er ikke Ankers feil, men det ligner på fjorårets synder ja. Dødballer er vel dette lagets eneste ankepunkt.
KEEP FIGHTING!!

berlin

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #2 på: Desember 28, 2009, 15:57:47 »
Ankergren har da vitterlig vært med på en bråte "clean sheets" denne sesongen???

Vel var Higgs førstevalget, men jeg er ikke på langt nær så bekymret som du er.
Ankergren har sine blundere, spesielt på høye baller ved frispark og kårnere, men også flotte redninger og dessuten flink til å sette i gang spillet raskt med kast eller spark,

Vi har fortsatt sluppet inn desidert færrest mål i divisjonen.

Tom S

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #3 på: Desember 28, 2009, 16:01:09 »
Higgs er bedre enn Casper, det er eg enig i, men skjønner ikkje at det skal vere bekymringsverdig med dansken i mål. Etter mitt syn held han bra standard på dette nivået. Vi har smått utruleg kun 13 baklengs på 23 kamper, ikkje gløym det (og dansken har vel stått brorparten av kampene).

Skal Larry hente keeper no må det vere ein vi kan satse på også i CCC, trur ikkje det er så mange tilgjengelige.

Videre i cupen på søndag kommer vi nok ikkje sjølv om vi hadde hatt Thorstvedt i mål  ;)
COME ON LEEDS !!

newsome

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #4 på: Desember 28, 2009, 16:02:30 »
I gleden over tre nye poeng er jeg bekymret over keepersituasjonen. Med Higgs i mål var vi meget trygg bakover på banen i starten av sesongen. Etter at Ankergren overtok virker det som om forsvarsspillet er blitt usikkert igjen. Målet vi slapp inn andre juledag liknet flere av dem vi fikk mot oss i fjor. Etter at Casper overtok keeperplassen har vi vel ikke vunnet nhoen kamper på grunn av solid keeperspill. Det er vel andre som skal ha æren.
Dersom Higgs er ute i lang tid håper jeg at Grayson vurderer å hente inn en keeper. En keeper som kan gå rett inn på laget og gi oss tryggheten tilbake igjen. Det kan vi også trenge i de siste 23 kampene.
Jeg tviler på at det blir Ankergrens solide keeperspill som sender oss videre i cupen søndag. Det må utespillerne fikse.
Vi er det laget i hele fotball ligaen som har sluppet inn færrest mål,og så sitter du og bekymrer deg over vår gode keeper Ankergren.Finn noe annet å bekymre deg for,eller prøv å gled deg over vår fantastiske sesong så langt!!!

Tom S

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #5 på: Desember 28, 2009, 16:04:49 »
Ankergren har da vitterlig vært med på en bråte "clean sheets" denne sesongen???

Vel var Higgs førstevalget, men jeg er ikke på langt nær så bekymret som du er.
Ankergren har sine blundere, spesielt på høye baller ved frispark og kårnere, men også flotte redninger og dessuten flink til å sette i gang spillet raskt med kast eller spark,

Vi har fortsatt sluppet inn desidert færrest mål i divisjonen.

Og verdensmester i uthaling av tid  :D
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #6 på: Desember 28, 2009, 16:12:52 »
Ankergren har da vitterlig vært med på en bråte "clean sheets" denne sesongen???

Vel var Higgs førstevalget, men jeg er ikke på langt nær så bekymret som du er.
Ankergren har sine blundere, spesielt på høye baller ved frispark og kårnere, men også flotte redninger og dessuten flink til å sette i gang spillet raskt med kast eller spark,

Vi har fortsatt sluppet inn desidert færrest mål i divisjonen.

Og verdensmester i uthaling av tid  :D

hehe..... :)

abbe

  • Gjest
Sv: Keepersituasjonen
« Svar #7 på: Desember 28, 2009, 16:31:51 »
Higgs er bedre enn Casper, det er eg enig i, men skjønner ikkje at det skal vere bekymringsverdig med dansken i mål. Etter mitt syn held han bra standard på dette nivået. Vi har smått utruleg kun 13 baklengs på 23 kamper, ikkje gløym det (og dansken har vel stått brorparten av kampene).

Skal Larry hente keeper no må det vere ein vi kan satse på også i CCC, trur ikkje det er så mange tilgjengelige.

Videre i cupen på søndag kommer vi nok ikkje sjølv om vi hadde hatt Thorstvedt i mål  ;)

Charlotte? Som distraksjon.

kilgallon

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #8 på: Desember 28, 2009, 18:03:56 »
Både Ankergren og Higgs er mere enn gode nok til å spille CCC. Hvem som er best av de to synes jeg er veldig vanskelig å vurdere, jeg holder nå en knapp på Ankers - Higgs var god i mange av de kampene han spillte, men det har Ankergren så sannelig også været. Tror Higgs får mere enn vanskelig med å ta plassen tilbake når han blir klar etter skade.
Jeg synes vi skal prise oss lykkelige over å ha et keeperpar som holder så høy klasse som de to. Hadde Ankergren f.eks. været norsk, så hadde han uten tvil vært aktuell som landslagskeeper.
Men det skal jo så heller ikke så veldig mye til  :D :D

Hobben

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #9 på: Desember 28, 2009, 18:21:31 »
Jeg er heller ikke bekymret, jeg synset Casper for unødvendigt mye kritikk av folk her inne. Jeg synes han holder nivået, har sine svake sider (hvem har ikke?)... Higgs er bedre ja, men vår danske venn er absolutt en god mann og ha på benken, litt usikker på hvordan han takler CC-nivået.

Jeg tror Higgs takler CC-nivået ganske bra.

Når vi er inne på det, hvor lenge er Shane ute?
Rogaland Whites

ollan

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #10 på: Desember 28, 2009, 21:21:10 »
Jeg er heller ikke bekymret, jeg synset Casper for unødvendigt mye kritikk av folk her inne. Jeg synes han holder nivået, har sine svake sider (hvem har ikke?)... Higgs er bedre ja, men vår danske venn er absolutt en god mann og ha på benken, litt usikker på hvordan han takler CC-nivået.

Jeg tror Higgs takler CC-nivået ganske bra.

Når vi er inne på det, hvor lenge er Shane ute?

Desverre er det ingen som kan si når Shane kan ta plass mellom stengene igjen :-(
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Whites-wait-on.5938528.jp
Ollan

ooh aah

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #11 på: Desember 28, 2009, 22:43:50 »
For meg er det ikke noen tvil. Higgs er en mye bedre keeper enn Ankergren. En match-vinner. Heldigvis har vi et så solid forsvar at Casper duger. I CCC tror jeg Higgs er god nok, men har mine tvil om Casper. Riktignok en fordel at Higgs er skadefri da..
 

DenHviteYeboah

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #12 på: Desember 28, 2009, 23:32:42 »
Både Ankergren og Higgs er mere enn gode nok til å spille CCC. Hvem som er best av de to synes jeg er veldig vanskelig å vurdere, jeg holder nå en knapp på Ankers - Higgs var god i mange av de kampene han spillte, men det har Ankergren så sannelig også været. Tror Higgs får mere enn vanskelig med å ta plassen tilbake når han blir klar etter skade.
Jeg synes vi skal prise oss lykkelige over å ha et keeperpar som holder så høy klasse som de to. Hadde Ankergren f.eks. været norsk, så hadde han uten tvil vært aktuell som landslagskeeper.
Men det skal jo så heller ikke så veldig mye til  :D :D
Fullstendig uenig!Higgs kan være et bra andrevalg i ccc, men klovnen Casper holder ikke i det hele tatt for et lag som planlegger å kjempe i øvre halvdel av divisjonen.Hans feltarbeid er jo helt skandaløs noen ganger.Det blir man straffet enda hardere for i CCC.Hvis opprykk er jeg overbevist om at Grayson henter inn en benkekeeper fra et PL eller CCC lag,og at Casper blir et tredjevalg...noe som betyr at han feks blir lånt ut til en klubb i league 1.Og til slutt: Casper hadde vært landslagskeeper for Norge???Dette var da svært lave tanker om Drillo.Casper hadde ikke vært i troppen engang.Jeg må le ;D

kilgallon

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #13 på: Desember 28, 2009, 23:46:11 »
Både Ankergren og Higgs er mere enn gode nok til å spille CCC. Hvem som er best av de to synes jeg er veldig vanskelig å vurdere, jeg holder nå en knapp på Ankers - Higgs var god i mange av de kampene han spillte, men det har Ankergren så sannelig også været. Tror Higgs får mere enn vanskelig med å ta plassen tilbake når han blir klar etter skade.
Jeg synes vi skal prise oss lykkelige over å ha et keeperpar som holder så høy klasse som de to. Hadde Ankergren f.eks. været norsk, så hadde han uten tvil vært aktuell som landslagskeeper.
Men det skal jo så heller ikke så veldig mye til  :D :D
Fullstendig uenig!Higgs kan være et bra andrevalg i ccc, men klovnen Casper holder ikke i det hele tatt for et lag som planlegger å kjempe i øvre halvdel av divisjonen.Hans feltarbeid er jo helt skandaløs noen ganger.Det blir man straffet enda hardere for i CCC.Hvis opprykk er jeg overbevist om at Grayson henter inn en benkekeeper fra et PL eller CCC lag,og at Casper blir et tredjevalg...noe som betyr at han feks blir lånt ut til en klubb i league 1.Og til slutt: Casper hadde vært landslagskeeper for Norge???Dette var da svært lave tanker om Drillo.Casper hadde ikke vært i troppen engang.Jeg må le ;D

Helt greit at du ler av det jeg skriver. Det er lov å være uenig. Jeg er f.eks. totalt uenig med deg ;)
Men å kalle våres keeper en klovn, synes jeg er å gå over streken - helt ærlig! Det er lissom å senke nivået i diskusjonen, er det ikke? Og jeg har ikke spesielt lave tanker om Drillo. Han er sikkert en fin fyr - men jeg er lei meg for at du har så lave tanker om våres keeper. Som vel snart nærmer seg en eller annen rekord med hensyn til clean sheets...?

Leedsulf

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #14 på: Desember 29, 2009, 00:06:31 »
Hadde vært noe å fått Kieran Westwood mellom stengene neste sesong. Kontraktens hans med Coventry går ut sommeren 2011, ett år etter vi rykker opp, så han trenger ikke bli for dyr heller.

larss

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #15 på: Desember 29, 2009, 06:57:58 »
Både Ankergren og Higgs er mere enn gode nok til å spille CCC. Hvem som er best av de to synes jeg er veldig vanskelig å vurdere, jeg holder nå en knapp på Ankers - Higgs var god i mange av de kampene han spillte, men det har Ankergren så sannelig også været. Tror Higgs får mere enn vanskelig med å ta plassen tilbake når han blir klar etter skade.
Jeg synes vi skal prise oss lykkelige over å ha et keeperpar som holder så høy klasse som de to. Hadde Ankergren f.eks. været norsk, så hadde han uten tvil vært aktuell som landslagskeeper.
Men det skal jo så heller ikke så veldig mye til  :D :D


Fullstendig uenig.

LarsS, som mener at Ankergren er for dårlif i feltet.
LarsS

DenHviteYeboah

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #16 på: Desember 29, 2009, 09:50:47 »
Både Ankergren og Higgs er mere enn gode nok til å spille CCC. Hvem som er best av de to synes jeg er veldig vanskelig å vurdere, jeg holder nå en knapp på Ankers - Higgs var god i mange av de kampene han spillte, men det har Ankergren så sannelig også været. Tror Higgs får mere enn vanskelig med å ta plassen tilbake når han blir klar etter skade.
Jeg synes vi skal prise oss lykkelige over å ha et keeperpar som holder så høy klasse som de to. Hadde Ankergren f.eks. været norsk, så hadde han uten tvil vært aktuell som landslagskeeper.
Men det skal jo så heller ikke så veldig mye til  :D :D
Fullstendig uenig!Higgs kan være et bra andrevalg i ccc, men klovnen Casper holder ikke i det hele tatt for et lag som planlegger å kjempe i øvre halvdel av divisjonen.Hans feltarbeid er jo helt skandaløs noen ganger.Det blir man straffet enda hardere for i CCC.Hvis opprykk er jeg overbevist om at Grayson henter inn en benkekeeper fra et PL eller CCC lag,og at Casper blir et tredjevalg...noe som betyr at han feks blir lånt ut til en klubb i league 1.Og til slutt: Casper hadde vært landslagskeeper for Norge???Dette var da svært lave tanker om Drillo.Casper hadde ikke vært i troppen engang.Jeg må le ;D

Helt greit at du ler av det jeg skriver. Det er lov å være uenig. Jeg er f.eks. totalt uenig med deg ;)
Men å kalle våres keeper en klovn, synes jeg er å gå over streken - helt ærlig! Det er lissom å senke nivået i diskusjonen, er det ikke? Og jeg har ikke spesielt lave tanker om Drillo. Han er sikkert en fin fyr - men jeg er lei meg for at du har så lave tanker om våres keeper. Som vel snart nærmer seg en eller annen rekord med hensyn til clean sheets...?
Enig i at det kanskje er litt flåsete å kalle Casper en klovn.Var nok for å tirre deg litt :)
Uansett mener jeg fortsatt at pga feltarbeidet til Casper så er han rett og slett ikke god nok for CCC.Og jeg mener fortsatt at du bommer totalt med å påstå at Casper hadde vært landslagskeeper for Norge selv om de keeperne vi har nå ikke er å rope hurra for internasjonalt :)

LeifMorten

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #17 på: Desember 29, 2009, 21:52:03 »
Skal kaste mer bensin på keeperbålet siden det var jeg som tente bålet....

Først og fremst vil jeg påpeke at jeg ikke er misfornøyd med den jobben Ankergren har gjort. Dansken er solid mann-mot-mann og på streken. Men.

Higgs har spilt 10 ligakamper, byttet ut i to av dem, mot MK Dons og Norwich. Han har sluppet inn fire mål. Han har spilt tre ligacupkamper, sluppet inn to mål.

Altså et snitt på ca 0,46 baklengs per kamp.

Ankergren har spilt 13 seriekamper. 11 fra start, to som innbytter (Norwich scoring kom etter keeperbyttet). Han har sluppet inn ni mål. Dansken har spilt fem kamper i FA- og JPT-cupen og sluppet inn fire mål.

Et snitt på ca 0,72. Altså betraktelig mer når vi slipper inn så få mål.

Ser man på de tre siste scoringene vi har fått mot oss kommer ett etter frispark som går via muren og to på headinger etter corner.
Den første er noe som kan skje. De to siste er unødvendig. Vi fikk alt for mange slike mål mot oss i fjor. Jeg føler meg sikker på at forsvaret er klar over ferdighetene til Ankergren i feltet. Den usikkerheten er der i kamp og den makter motstanderne å utnytte. Et solid keeper hadde plukket ned innleggene før de ble headet i mål.
Hvor mange poeng mistet vi i fjor på grunn av dårlig feltarbeid av Ankergren? Ikke vet jeg.

Det er derfor mener jeg vi må vurdere en ny keeper dersom Higgs er ute lenge. Ankergrens manglende feltarbeid kommer til å koste oss poeng.  Jeg tror ikke at det vil koste oss opprykket fordi vi scorer to-tre mål i hver kamp. Men dersom vi selger Beckford kan det hende at vi bør holde nullen dersom vi skal ta tre poeng.
I disse økonomiske nedgangstider for klubbene er det mange solide ledige på markedet!
Jeg har tidligere foreslått at Leeds burde ha hentet Lars Hichfeldt (før han havnet i Rosenborg) og Sead Ramovic (før han fornyet kontrakten med Tromsø). Dette er to keepere som er klart bedre enn Ankergren. (Sikkert dyrere i drift også). Fikk peper den gangen, og får det sikkert igjen.

For øvrig skriver Tom S følgende:
Videre i cupen på søndag kommer vi nok ikkje sjølv om vi hadde hatt Thorstvedt i mål.

Det er selvsagt en overraskelse dersom vi går videre. Men det har nok skjedd større bomber i FA-cupens historien enn en Leeds-seier søndag.
Dessverre blir vi nok slått ut fordi vi ikke har en keeper som er god nok i alle spillets faser,

Ser også at noen hevder at Ankergren ville vært med i troppen til Drillo dersom han hadde vært norsk. Personlig tror jeg at han hadde slit med å få spille i eliteserien. Ser man på klubbene i eliteserien i fjor ville dansken ikke vært førstekeeper i; Tromsø, Bodø/Glimt, Rosenborg, Aalesund, Brann, Viking, Sandefjord, Vålerenga, Odd, Lillestrøm, Stabæk og Fredrikstad.
I Molde, Lyn, Start og Strømsgodset hadde han kanskje hatt muligheten. Det samme gjelder Kongsvinger, Hønefoss og Haugesund som rykket opp i tippeligaen.

Men man kan ikke være enige om alt. Det holder vel at man enes om samme klubb...
 

ollan

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #18 på: Desember 29, 2009, 21:56:37 »
Men man kan ikke være enige om alt. Det holder vel at man enes om samme klubb...
det er vi enige om alle sammen ;D
Ollan

ragnar

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #19 på: Desember 29, 2009, 22:13:38 »
Ankers er ikke god nok til å være et førstevalg i Leeds. Han er god på en del områder, men er som mange sier ikke god nok. Han virker til tider usikker og jeg kan skjønne at forsvaret blir litt usikker med en sånn keeper bak seg. Keeperen skal være bestemt og vite hva han vil. Godt eksempel er Schmeicel (usikker på stavemåte her  - hehe). At vi får mange mål i mot på dødballer er jo og en liten indikasjon på at feltarbeidet til keeperen ikke er på topp.

Higgs er nok hakket vassere enn Ankers nettopp pga at han har denne auraen av trygghet rundt seg og dette smitter av på forsvarspillere og videre fremover. Derfor er jeg enig med de som mener at om Higgs er langvarig ute bør det hentes en ny førstekeeper.

Noen som har en oversikt over hvordan målene imot har kommet? Flest fra åpent spill eller etter dødballer?
*In El Loco we trust!*

auren

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #20 på: Desember 29, 2009, 22:31:42 »
Vi fikk jo bare mot oss dødballmål i starten av sesongen, og totalt sett kommer nok flere på dødball enn i åpent spill. Angrepsmessig er det motsatt. Vi scorer nesten ikke når vi selv har dødball. At det er en styrke at vi nesten bare slipper inn mål på dødball, som flere har uttalt, forstår jeg ikke.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ragnar

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #21 på: Desember 29, 2009, 22:49:09 »
Vil våge å påstå at mange baklengsmål på dødball indikerer noe ang hvor god keeperen vår er på dødball situasjoner.  ::)

Ellers er det jo en kjensgjerning at et godt lag bygges bakfra og da er jo den første og kanskje en av de viktigste nettopp keeper plassen.
*In El Loco we trust!*

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Keepersituasjonen
« Svar #22 på: Desember 29, 2009, 23:44:06 »
...av og til har jeg inntrykk av at Higgs blir bedre og bedre for hver kamp han ikke står  ::)

På LUTV ser vi stadig viktige inngripener av dansken. Javisst har han sine blemmer... og jeg også vil nok foretrekke Higgs om jeg fikk velge. Men husk at det er en kamprusten Higgs som returnerer når han kommer... Ikke sikkert han leverer på en god stund ennå.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #23 på: Desember 30, 2009, 07:01:55 »
0,72 baklengs i snitt pr.kamp er ikkje gale, etter mitt syn.
Tatt i betraktning mange skader i forsvarsfireren er dette faktisk megabra.
Vi står igjen med The Great Dane som vår klippe i forsvaret.

Fortsatt usikker på om å hente ny førstekeeper no er lurt?
Kven er tilgjengelig?
Evt nysigning no må vere den vi tenker å satse på mot PL.

Fjorårsesongen vert nemt.
Nokon som har statistikk på baklengs etter at Larry kom og Casper fekk fast plass mellom stengene?
Hovudårsaka til mange baklengs ifjor skyldes, etter mi meining, at Macca ikkje hadde ein førstekeeper og generelt skifta for mykje på 11'eren.
Trygghet er viktig.

Elles har Asbjørn eit poeng;
Kva form har Higgs når han kjem tilbake?

Er kanskje smart å la dansken fullføre sesongen mellom stengene...?

 
« Siste redigering: Desember 30, 2009, 07:04:36 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Pettersen97

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #24 på: Desember 30, 2009, 14:03:31 »
Trur ikke Leeds å Grayson blir å signere ny keeper før til sommern..
Har på feelingen at det kanskje blir henta inn en eller to midtbanespillera å kanskje en ny spiss i Januar..
Syns Ankergren har levert bra di kampan han har vokta bure,han har hadd nån små tabba,men så har han til gjengjeld hadd nån feberredninge som har holdt Leeds inne i div. kampa (Scunthorpe, Hartlepool og Southampton kampan)..Så æ må si mæ fornøyd med Dansken ;D

Etter å ha sedd highlights fra Scunthorpe kampen så meine æ han burde klart å ta frispark måle, men d kan jo hende han ikke så utgangen på skudde..

MOT!!
The Mighty Whites

pale

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #25 på: Desember 30, 2009, 14:16:12 »
Jeg synes vi skal ha ny keeper, så lenge Higgs er ute en stund.
Dansken er ikke god nok, jeg kan ikke forstå at noen mener han ville vært landslagsaktuell for Norge. Så dårlig står det da ikke til her hjemme..

Støtter 100% opp postene til Leif Morten og Ragnar.

Casper er for dårlig i feltet,  og skaper dermed uttrygghet bakerst.
Og jeg vil heller ha en stabil god keeper, som ikke slipper inn mål som frisparket sist..., enn en keeper som av og til tar det "umulige", som jo dansken gjør.
I tillegg må jeg si jeg blir frustrert over at han ikke klarer å treffe banen på utspill, den er 60 meter bred...

Men jeg må også si at jeg er langt mer bekymret for hva som skjer med enn viss spiss de nærmeste dagene....

Josch

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #26 på: Mai 16, 2019, 16:57:37 »
Orta har ikke vært heldig med keepere han har hentet til Leeds. Kiko har fått gjennomgå , det samme med de to som startet 2017/18.  Blackman brakk beinet.

Neste keeper han henter bør være en fulltreffer.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Keepersituasjonen
« Svar #27 på: Mai 16, 2019, 17:42:24 »
Orta har ikke vært heldig med keepere han har hentet til Leeds. Kiko har fått gjennomgå , det samme med de to som startet 2017/18.  Blackman brakk beinet.

Neste keeper han henter bør være en fulltreffer.

Kiko er en kanonsignering. Bielsa må bare coache keeper og forsvaret på når/hvem som skal gå på ball.

Eriksen55

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #28 på: Mai 16, 2019, 20:59:01 »
Kiko og BPF er keeperne neste år.

Sånn er spillestilen til Kiko og det er nok derfor han ble hentet av Bielsa. Noen ganger går det til helvete. Ser det samme med Neauer, Allison og sånne keepere. Spiller på små marginer. Enten liker man stilen eller ikke. Ã… juble når han lykkes og slakte den ene gangen det blir bom nytter ikke.

Mener fortsatt at det var riktig å gå ut. Sånn er spillet i dag. Skal ikke stå på strek i en sånn duell. Er jo logisk da..keeper kan klarere med sikt til hele banen. Cooper kan i beste fall sparke til innkast og han har null kontroll på det bak seg. I stedet for å gi bort ball kan keeper spille ut til medspiller, pælme den ut på banen eller klarere trygt. Roper han keeper skal Cooper skjerme unna spissen. Roper han ikke er det en gedigen tappe av Kiko.

Syntes Kiko har stått veldig bra. Det er alltid noen han burde tatt. Stort sett har utrusningene gått bra! Ser at noen av som klaget på BPF nå mener at han burde stå igjen..snur fort! dem stiller nok likt neste sesong. Den beste står.

leedslife

Sv: Keepersituasjonen
« Svar #29 på: Mai 16, 2019, 21:55:06 »
Kiko og BPF er keeperne neste år.

Sånn er spillestilen til Kiko og det er nok derfor han ble hentet av Bielsa. Noen ganger går det til helvete. Ser det samme med Neauer, Allison og sånne keepere. Spiller på små marginer. Enten liker man stilen eller ikke. Ã… juble når han lykkes og slakte den ene gangen det blir bom nytter ikke.

Mener fortsatt at det var riktig å gå ut. Sånn er spillet i dag. Skal ikke stå på strek i en sånn duell. Er jo logisk da..keeper kan klarere med sikt til hele banen. Cooper kan i beste fall sparke til innkast og han har null kontroll på det bak seg. I stedet for å gi bort ball kan keeper spille ut til medspiller, pælme den ut på banen eller klarere trygt. Roper han keeper skal Cooper skjerme unna spissen. Roper han ikke er det en gedigen tappe av Kiko.

Syntes Kiko har stått veldig bra. Det er alltid noen han burde tatt. Stort sett har utrusningene gått bra! Ser at noen av som klaget på BPF nå mener at han burde stå igjen..snur fort! dem stiller nok likt neste sesong. Den beste står.

Egentlig enig i mye av dette. ihvertfall i forhold til spilelrstilen og instruksene han får.
Nå er ikke jeg noe keepertrener, men legger han seg ikke veldig fort på skudd? Virker nesten som han bare tar en råsjans enkelte ganger eller rett og slett er litt for offensiv? Er jo skudd midt på mål som fyker forbi han på videoen som Promotion delte på andre tråden.