Skrevet av Emne: Angående "herjing" på forumet  (Lest 11186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Angående "herjing" på forumet
« på: Januar 24, 2010, 12:35:23 »
Man kan sikkert være enig og uenig i måten forumet blir organisert på, og hvordan vi ter oss i forhold til ulike overtramp.

Historisk er det få ganger vi griper inn, det være seg sammenslåing av tråder, kontakt med forumister eller moderering av innlegg. Det kan ses på som en styrke, at her er det få overtramp, og mye indre justis som gjør at ting ordner seg selv. Og det kan ses på som svakhet, at her er det rene anarkiet og for mange får herje på uforstyrret. Sannsynligvis ligger vi et sted midt imellom :)

Noen sender av og til PM om ting de ønsker, eller mangler man ser. Og det er helt all right. Ikke sjelden debatterer vi det da internt på moderatorforumet, før evt dere ser noe til det utad.

Noe jeg ikke setter  pris på, er måten enkelte i natt 'ville si ifra på' ved å hente opp x antall Beckford-tråder. Det er myyye bedre å si ifra på skikkelig vis, enten via tråder som omhandler posting på forumet eller PM til noen av oss moderatorer.
Slkik herjing som i natt, går ut over alle og skaper bare misstemning. Blir dette den 'gjengse' måten å si fra på fremover (grøss og gru hvordan vi da ville fått det på forumet), får vi heller gjøre som i gamle dager og gi enkelte noen dagers pause fra forumet.

Hvordan vi skal gripe inn i enkelte tilfeller, kan det av og til være greit å debattere åpent (men uten at man driver personangrep). Jeg vet f.eks. at man i moderatorteamet er bekymret for hvordan man på forumet av og til tar imot nykommere (vi tenker da faktisk ikke på typen 'andre lags supportere').

Mht tråder er det gjerne litt smak og behag om hvordan man vil ha det. Få, oversiktslige tråder eller 'alt godtas'. Ofte er det middelveien som funker best. Iallfall er det sjelden jeg griper inn mht tråder.

En generell debatt om ønsker for organiseringen av forumet, tas gjerne her (men altså uten personangrep!)

« Siste redigering: Januar 24, 2010, 12:43:52 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Angående "herjing" på forumet
« Svar #1 på: Juli 23, 2010, 23:41:05 »
JEG TROR DET ER TIDS for å ta fram denne igjen :(

Sommeren er tydeligvis en tid enkelte har god tid til å skrive mange innlegg på forumet (vi så det samme i fjor sommer).

Det som ikke er greit, er denne tendensen til sarkasme i innleggene, behovet for liksom å dele debattantene i to leire, i det hele tatt splitte mest mulig :(

Så, for å ta fram Alta-Whites nylig benyttede uttrykk; tiden for å stå frem som 'forum-politi' er kanskje overmoden, for denne sommeren også.   >:(

Sarkasmebruk og 'generell tone' i innleggene er to av de tingene jeg vil 'vokte' i en tid fremover (selvsagt i tillegg til de vanlige forumreglene). En 'pause fra forumet' er tiltak vi har benyttet (leenge siden nå ja) på enkelte forumister, ikke minst resten av de lesende kan ha glede av slikt.

Jeg ber om at du når du poster innlegg har i tankene at vi ønsker med dette forumet å samle Leedsfansen i Norge/Skandinavia. Dette er ikke det samme som 'å være enige i alt', men en viss form for respekt for meddebattanters meninger må det gå an å vise.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan