Skrevet av Emne: Leeds på film  (Lest 7540 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Boos

Leeds på film
« på: Januar 28, 2010, 14:25:04 »
Jeg har nettopp sett Damned United, synes det var en bra film, så kommer til og se den en gang, eller flere, i fremtiden  :)

Hva synes du om denne filmen?
Og har du andre filmer om Leeds som du mener er verdt og se?  ;)


ragnar

Sv: Leeds på film
« Svar #1 på: April 18, 2010, 00:14:29 »
Har nettopp sett denne filmen og syntes den var ganske bra. Clough kunne blitt en god mann for Leeds om han ikke hadde et sånt hat til klubben. Men det ordnet seg for han etter Leeds karrieren.  ;)

Ellers syntes jeg det var intr å se at Cloughie ikke var alene om suksessen. Han var faktisk ganske avhengig av assistenten sin, sikkert vice versa og. SG tok ikke med seg assistenten sin fra Blackpool? Bare en tanke som streifet meg...
*In El Loco we trust!*

Hallgeir *

Sv: Leeds på film
« Svar #2 på: April 18, 2010, 10:02:35 »
Har nettopp sett denne filmen og syntes den var ganske bra. Clough kunne blitt en god mann for Leeds om han ikke hadde et sånt hat til klubben. Men det ordnet seg for han etter Leeds karrieren.  ;)

Ellers syntes jeg det var intr å se at Cloughie ikke var alene om suksessen. Han var faktisk ganske avhengig av assistenten sin, sikkert vice versa og. SG tok ikke med seg assistenten sin fra Blackpool? Bare en tanke som streifet meg...

 Jeg har en kompis som er gammel Derby-fan, og har fulgt laget siden 60-tallet. Han hevder at Clough hadde vært "hjelpeløs" uten Peter Taylor. Det var Taylor som gjorde "scoutingen" og fant alle spillerne som Clough kjøpte.
Super Leeds since 1968

Rudi G.

  • Gjest

upwego

  • I stallen
  • **
  • Innlegg: 114
  • Total likes: 0
  • Leeds - at least until this world stops
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds på film
« Svar #4 på: April 18, 2010, 10:12:56 »
Jeg har nettopp sett Damned United, synes det var en bra film, så kommer til og se den en gang, eller flere, i fremtiden  :)

Hva synes du om denne filmen?
Og har du andre filmer om Leeds som du mener er verdt og se?  ;)

Jeg las boka før jeg så filmen, og boka var meeeget god. Veldig levende skrevet, og den gir et veldig godt bilde av hvordan tingene var i hverdagens toppfotball i Leeds den gang.
Clough var en "forstyrret" mann, slik jeg ser det, tydeligvis med mindreverdighetskomplekser - og hans innsats og opptreden i Leeds var idiotisk (men all respekt for hans store dager i Forest).

Jeg skal gi alle et godt råd: Les boka - dere kommer til å sluke den! Og les boka istedenfor å se filmen en gang til.  ;)
Leeds - at least until this world stops spinning 'round

Promotion 2010

Sv: Leeds på film
« Svar #5 på: April 16, 2018, 20:44:53 »
Lusc

"Leeds United Stories, Vol.1 premieres at Everyman Cinema, May 2nd. 5 short stories from Leeds United history starring Lucas Radebe, Howard Wilkinson, Gordon Strachan and may more. Tickets for the premiere available here - store.thecitytalking.com/products/leeds…” #lufc

https://store.thecitytalking.com/products/leeds-united-stories-vol-1-premiere-ticket


Leeds United Stories, Vol. 1 Premiere Ticket

LUFC MINI SERIES TICKET_Web Shot.jpg
30.00



Ticket to the red carpet world premiere of ‘Leeds United: Stories, Vol. 1’ and live Q&A with the film’s stars at Everyman Cinema in Leeds. Ticket includes film screening, drink & canapés on arrival.

Premiere date is May 2nd, 2018. Screening time between 6pm to 8.30pm. Tickets will be issued 2 weeks before premiere date.

Leeds United: Stories, Vol. 1 is a series of five short films from The City Talking, the makers of Do You Want To Win? in partnership with Leeds United. This first volume explores iconic stories from Leeds United’s history, from the 1993 FA Youth Cup Final against Manchester Utd to the infamous showdown with Stuttgart at the Camp Nou. This volume also covers the story of Lucas Radebe and his influence on Leeds' music scene, Howard Wilkinson and the legacy of Thorp Arch and a special feature on Tony Yeboah.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds på film
« Svar #6 på: Juli 25, 2018, 10:57:28 »
PROLIFIC NORTH
MDo You Want to Win? - the story of the build-up to Leeds United's title-winning campaign in 1992 - is set for its international release on Amazon Prime Video #LUFC @thecitytalking




Leeds United documentary set for international release on Amazon Prime

Vinnie Jones
Do You Want to Win? - the story of the build-up to Leeds United’s title-winning campaign in 1992 - is set for its international release on Amazon Prime Video.

The feature-length documentary, which is a collaboration between Leeds film studio The City Talking, BlackBox Creative, Leeds United and BBC Leeds, premiered last year.

It tells the story of Leeds United from 1988 to 1992, culminating in their First Division title-winning campaign, and stars Vinnie Jones, Gordon Strachan, Gary McAllister and Howard Wilkinson.

The starting point is October 1988, when manager Wilkinson challenged the club, players and city with the question: “Do you want to win? And will you back a man who says he will?"

Lee Hicken, CEO of The City Talking, said: “We are really proud of Do You Want To Win?, and so excited to share the film with international audiences on Prime Video.

“With the upcoming new season, the timing could not be better; fans will be able to relive the story of the last time Leeds United were promoted from this division and the personalities behind the revolution under Howard Wilkinson.

“This is an interesting time for Leeds as a city, with the Channel 4 bid gathering momentum, the city continually developing and the football club under new ownership and management.

"After the success of our first release ‘As Good As It Gets?’ trending on Amazon, we are excited to take another Leeds story to a global audience.”

The full film will be available to watch for Prime Video customers across the UK, Canada, Australia, New Zealand and the USA.

This is the The City Talking’s second film release on Amazon this year. ‘As Good As It Gets’, a documentary about Leeds’ Rhinos golden generation, launched on Prime Video in May 2018.

The red carpet premiere of ‘Do You Want To Win?’ took place 24th April 2017 as part of Leeds International Festival 2017; it was attended by the film’s stars including Vinnie Jones, Howard Wilkinson, Bill Fotherby, Gary McAllister, Dylan Kerr, Alan Sutton and Eddie Gray, along with an audience of 600 sport and film fans.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Leeds på film
« Svar #7 på: September 12, 2018, 19:51:19 »
Interessant serie om "The wilderness years" 1975-1988 på Youtube-kanalen lufcfilms. Foreløpig 15 episoder, og ennå har de bare nådd til 1978.

Lenke (håper jeg):
https://www.youtube.com/playlist?list=PLlLGEQ-O6Ik309MJFL-y7F9PrNGhNdePW
Hekta på Leeds siden 1974

TUNI

Sv: Leeds på film
« Svar #8 på: September 12, 2018, 23:03:57 »
dette var kjempe inntresan fra gamle dager, takk for link.
TERRY COOPER

Gufrias

Sv: Leeds på film
« Svar #9 på: Desember 09, 2018, 20:31:43 »
Interessant serie om "The wilderness years" 1975-1988 på Youtube-kanalen lufcfilms. Foreløpig 15 episoder, og ennå har de bare nådd til 1978.

Lenke (håper jeg):
https://www.youtube.com/playlist?list=PLlLGEQ-O6Ik309MJFL-y7F9PrNGhNdePW
Ny episode i dag.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Leeds på film
« Svar #10 på: Februar 20, 2019, 23:06:08 »
Leeds United .com

ELEVEN STUDIOS AND THE CITY TALKING BEHIND THE SCENES AT LUFC

Capturing everything behind the scenes at Leeds United.

As many supporters will have noted in recent weeks, a film crew has been following Leeds United's every move throughout what has been an exhilarating campaign so far.

Eleven Studios, a newly formed company that is part of the Eleven Sports Group, is working in collaboration with Leeds-based studio, The City Talking, to co-produce a high-end docuseries to tell the inside story of Marcelo Bielsa’s attempt to take Leeds United back to the top flight of English football.

Since Andrea Radrizzani became custodian of Leeds United, the club has made interaction with supporters a top priority. The club feels that this is a great way to provide its fans around the world with behind-the-scenes access to day to day activities at Leeds United, giving them a unique insight into things they would not ordinarily see.

Eleven Studios continues to engage in positive discussions with several potential broadcast partners and the club will continue to provide regular updates to supporters as the project develops.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2611
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds på film
« Svar #11 på: Februar 21, 2019, 12:59:07 »
Sitter og ser på Netflix og "Sunderland till I die". Ser hvordan Samuel Saitz nærmest på egenhånd senker Sunderland med gjennombruddsløp og avgjørende scoring. Når i huleste skal vi få ut finger´n og erstatte Saitz? Har ingen med de samme kvalitetene. Kvaliteter som trengs til de grader i en blytung sesongavslutning. Samtidig viser dokumentaren at Simon Grayson er en stor vits av en fotballmanager.
'

Tror det er kommentert før, men finner ikke hvor:

Kasper Wikestad
@TV2Wikestad
 
Det er et film-tram som følger Leeds denne sesongen, for å lage en serie a la Sunderland/Man City.
Men det blir visstnok ikke én til én-intervjuer med Marcelo Bielsa. Rett og slett fordi han ikke gjør slike #flnor

Men merker jeg gleder meg til den evnt kommer ut.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Leeds på film
« Svar #12 på: Februar 21, 2019, 13:06:40 »
Sitter og ser på Netflix og "Sunderland till I die". Ser hvordan Samuel Saitz nærmest på egenhånd senker Sunderland med gjennombruddsløp og avgjørende scoring. Når i huleste skal vi få ut finger´n og erstatte Saitz? Har ingen med de samme kvalitetene. Kvaliteter som trengs til de grader i en blytung sesongavslutning. Samtidig viser dokumentaren at Simon Grayson er en stor vits av en fotballmanager.
'

Tror det er kommentert før, men finner ikke hvor:

Kasper Wikestad
@TV2Wikestad
 
Det er et film-tram som følger Leeds denne sesongen, for å lage en serie a la Sunderland/Man City.
Men det blir visstnok ikke én til én-intervjuer med Marcelo Bielsa. Rett og slett fordi han ikke gjør slike #flnor

Men merker jeg gleder meg til den evnt kommer ut.



Hva med denne, Asbjørn?  ;)

http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,13895.0.html

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2611
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds på film
« Svar #13 på: Februar 21, 2019, 13:43:45 »

Hva med denne, Asbjørn?  ;)

http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,13895.0.html

Hehe, kanskje den ja.

Limer det inn i dèt emnet, eg :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Torpe-do

Sv: Leeds på film
« Svar #14 på: Februar 21, 2019, 13:50:59 »
Sitter og ser på Netflix og "Sunderland till I die". Ser hvordan Samuel Saitz nærmest på egenhånd senker Sunderland med gjennombruddsløp og avgjørende scoring. Når i huleste skal vi få ut finger´n og erstatte Saitz? Har ingen med de samme kvalitetene. Kvaliteter som trengs til de grader i en blytung sesongavslutning. Samtidig viser dokumentaren at Simon Grayson er en stor vits av en fotballmanager.
'

Tror det er kommentert før, men finner ikke hvor:

Kasper Wikestad
@TV2Wikestad
 
Det er et film-tram som følger Leeds denne sesongen, for å lage en serie a la Sunderland/Man City.
Men det blir visstnok ikke én til én-intervjuer med Marcelo Bielsa. Rett og slett fordi han ikke gjør slike #flnor

Men merker jeg gleder meg til den evnt kommer ut.

Gledar meg som ein unge!

Håpar berre serien får ein happy ending!  ;D


Xern

Sv: Leeds på film
« Svar #15 på: Februar 21, 2019, 15:08:30 »
Samtidig viser dokumentaren at Simon Grayson er en stor vits av en fotballmanager.
Fryktelig hardt mot en manager som fikk oss opp fra L1. Dokumentaren viser jo helt tydelig at det ikke akkurat var god stemning i klubben når han tok over, ikke ble det bedre med ny manager heller. Tror det er svært få som hadde klart å snu den skuta der forrige sesong.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Blank_File

Sv: Leeds på film
« Svar #16 på: Februar 21, 2019, 19:08:11 »
Samtidig viser dokumentaren at Simon Grayson er en stor vits av en fotballmanager.
Fryktelig hardt mot en manager som fikk oss opp fra L1. Dokumentaren viser jo helt tydelig at det ikke akkurat var god stemning i klubben når han tok over, ikke ble det bedre med ny manager heller. Tror det er svært få som hadde klart å snu den skuta der forrige sesong.
Enig. Fikk ikke et dårlig inntrykk av Simon, men at det var en del som minnet om da det buttet i mot i Leeds er det liten tvil om.

Promotion 2010

Sv: Leeds på film
« Svar #17 på: Mars 09, 2019, 07:55:58 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds på film
« Svar #18 på: Juni 10, 2019, 17:57:57 »
Amazon to show Leeds United's unforgettable season in fly-on-the-wall documentary series

Leeds United's 2018/19 season was one to remember and it's coming to a screen near you


(Image: Beren Cross)
Leeds United's 2018/19 season was one to remember and it's coming to a screen near you

Leeds United supporters will look back on the 2018/19 with some fond memories but a sense of what could have been.

Marcelo Bielsa led his side to the cust of automatic promotion before settling for a place in the play-offs. Unfortunately defeat to Derby County ended the dream for another season.

It was a campaign of high controversy with Spygate making headlines around the work, some glorious moments and an ending to forget at Elland Road.

And it appears that Whites fans will soon have to relive the campaign with the Daily Mail reporting that a deal has been signed for the documentary.

Yorkshire-based filmakers The City Talking have been filming behind-the-scenes throughout the season as Leeds looked to book their place in the Premier League and they were granted exclusive access by the club.

Amazon has now reportedly agreed a deal to take on the Leeds story after recent successful football documentaries following Manchester City and Sunderland.

Leeds United's unforgettable 2018-19 season



View gallery
The series is expected to be released in the coming months on Amazon Prime.

The City Talking describe themselves as 'A media company producing magazines and feature-length documentary films inspired by cities' and they have previously worked on other LUFC documentaries.

Their acclaimed feature-length film 'Do You Want To Win' detailing the story of Leeds' 1992 league championship season was already sold to Amazon Prime while they have also produced a series of short films about the club.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-documentary-amazon-prime-16404717
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Leeds på film
« Svar #19 på: Juni 10, 2019, 18:59:15 »
Leeds er med i nest siste episode av VEEP og ser jeg.
En russer i Oslo som vurderer å kjøpe Leeds United. "They barley have any English players, so they are pretty good."

Og mot slutten av episoden stiller Julia Lewis-Dreyfuss i Leedsjakke.

Sent from my A3-A40 using Tapatalk

- Leif Olav

lojosang

Sv: Leeds på film
« Svar #20 på: Juni 10, 2019, 19:12:51 »
- Leif Olav

HåvardK

Sv: Leeds på film
« Svar #21 på: Juni 10, 2019, 20:12:01 »
Leeds er med i nest siste episode av VEEP og ser jeg.
En russer i Oslo som vurderer å kjøpe Leeds United. "They barley have any English players, so they are pretty good."

Og mot slutten av episoden stiller Julia Lewis-Dreyfuss i Leedsjakke.

Sent from my A3-A40 using Tapatalk
Barley som i barley wine?

lojosang

Sv: Leeds på film
« Svar #22 på: Juni 10, 2019, 20:16:48 »
Leeds er med i nest siste episode av VEEP og ser jeg.
En russer i Oslo som vurderer å kjøpe Leeds United. "They barley have any English players, so they are pretty good."

Og mot slutten av episoden stiller Julia Lewis-Dreyfuss i Leedsjakke.

Sent from my A3-A40 using Tapatalk
Barley som i barley wine?
Bygg stein for stein.

Sent from my A3-A40 using Tapatalk

- Leif Olav

lojosang

Sv: Leeds på film
« Svar #23 på: Juni 10, 2019, 20:18:42 »
Men ordrett

https://twitter.com/domneill/status/1125340231614586880?s=09


Sent from my A3-A40 using Tapatalk

- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2611
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds på film
« Svar #24 på: Juni 30, 2020, 19:37:20 »
...kan det fortsatt bli en 'Sesong 2'?

Phil Hay
@PhilHay_

Amazon’s cameras back in ER tonight

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan