Skrevet av Emne: Higgs v Ankergren  (Lest 5759 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jackbauer68

  • Gjest
Higgs v Ankergren
« på: Februar 17, 2010, 11:29:12 »
Her er statistikken for våre to keepere i år:

Higgs  9 kamper..8-1-0..27 p
                     -Snitt poeng pr kamp 2,78
                     -Snitt mål innsluppet pr kamp 0,44
                     -Snitt mål scoret pr kamp 1,89

Ankergren  21 kamper..10-7-4..37 p
                             -Snitt poeng pr kamp 1,76
                             -Snitt mål innsluppet pr kamp 0,95
                             -Snitt mål scoret pr kamp 1,67

Da har Higgs fått kampen mot MK Dons der han gikk ut etter 62 minutt,og Ankergren har fått Norwich der han kom inn etter 16.

Ja,eg veit at statistikk kan brukes til mye,og eg veit også at der er andre faktorer som spiller inn.Men disse tallene er jo så klokkeklare at de neppe kan være tilfeldig.Ankergren spilte noen gode kamper i cupen ja,men er det kanskje en sammenheng mellom keeperens evner til å organisere forsvaret og antall avslutninger mot? Det eg har sett av Higgs sier meg at han er en trygg type som gir forsvaret økt sjøltillit,i tillegg står han rett plassert slik at han sjelden trenger disse tigersprangene for å stoppe skudd.Dessverre er han skadet,hvis ikkje tror eg League 1 hadde vært avgjort allerede til vår fordel.Vi må hente inn en på lån om ikkje Higgs e klar snart 8)


Ankergren må ut e vel den åpenlyse konklusjonen 8)

Sydhagen

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #1 på: Februar 17, 2010, 11:52:00 »
Jeg tror det har mye med trygghet og kommunikasjon med forsvaret å gjøre.
Nå er det ikke mange kamper Higgs har spilt for Leeds, men de få gangene jeg så ham oste det trygghet lang vei. Har absolutt ikke samme følelsen med Ankergren.
Detter er min subjektive mening.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GeirO

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #2 på: Februar 17, 2010, 11:57:39 »
Synes ikke konklusjonen er helt klar her, men det er godt mulig Higgs har stått bedre enn Ankers. Slik som hele laget nå er i dårlig form (ikke bare forsvaret), så blir det feil å se på antall snittpoeng pr. kamp for Ankers og sammenligne det med Higgs' snittpoeng fra da laget var i god form.
MOT

Runar

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #3 på: Februar 17, 2010, 11:59:11 »
Kjøper ikke den helt. Til å konkludere med at tryggheten kommer fra Higgs er det for mange andre variabler. Utskiftningene foran og bak blant annet.

En kan og ta med Ankergren sine 24 kamper under SG i fjor med i vurderingen så er det mer tyngde bak tallene til Casper, men en sånn type statistikk framlagt som fakta hadde stått til stryk på alle nivå. Det betyr ikke at det en feil dog
 

Runar

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #4 på: Februar 17, 2010, 12:00:47 »
Her er statistikken for våre to keepere i år:

Higgs  9 kamper..8-1-0..27 p
                     -Snitt poeng pr kamp 2,78
                     -Snitt mål innsluppet pr kamp 0,44
                     -Snitt mål scoret pr kamp 1,89

Ankergren  21 kamper..10-7-4..37 p
                             -Snitt poeng pr kamp 1,76
                             -Snitt mål innsluppet pr kamp 0,95
                             -Snitt mål scoret pr kamp 1,67

Da har Higgs fått kampen mot MK Dons der han gikk ut etter 62 minutt,og Ankergren har fått Norwich der han kom inn etter 16.

Ja,eg veit at statistikk kan brukes til mye,og eg veit også at der er andre faktorer som spiller inn.Men disse tallene er jo så klokkeklare at de neppe kan være tilfeldig.Ankergren spilte noen gode kamper i cupen ja,men er det kanskje en sammenheng mellom keeperens evner til å organisere forsvaret og antall avslutninger mot? Det eg har sett av Higgs sier meg at han er en trygg type som gir forsvaret økt sjøltillit,i tillegg står han rett plassert slik at han sjelden trenger disse tigersprangene for å stoppe skudd.Dessverre er han skadet,hvis ikkje tror eg League 1 hadde vært avgjort allerede til vår fordel.Vi må hente inn en på lån om ikkje Higgs e klar snart 8)


Ankergren må ut e vel den åpenlyse konklusjonen 8)


Jeg trodde det var Naylor sin jobb?
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #5 på: Februar 17, 2010, 12:13:42 »
Her er statistikken for våre to keepere i år:

Higgs  9 kamper..8-1-0..27 p
                     -Snitt poeng pr kamp 2,78
                     -Snitt mål innsluppet pr kamp 0,44
                     -Snitt mål scoret pr kamp 1,89

Ankergren  21 kamper..10-7-4..37 p
                             -Snitt poeng pr kamp 1,76
                             -Snitt mål innsluppet pr kamp 0,95
                             -Snitt mål scoret pr kamp 1,67

Da har Higgs fått kampen mot MK Dons der han gikk ut etter 62 minutt,og Ankergren har fått Norwich der han kom inn etter 16.

Ja,eg veit at statistikk kan brukes til mye,og eg veit også at der er andre faktorer som spiller inn.Men disse tallene er jo så klokkeklare at de neppe kan være tilfeldig.Ankergren spilte noen gode kamper i cupen ja,men er det kanskje en sammenheng mellom keeperens evner til å organisere forsvaret og antall avslutninger mot? Det eg har sett av Higgs sier meg at han er en trygg type som gir forsvaret økt sjøltillit,i tillegg står han rett plassert slik at han sjelden trenger disse tigersprangene for å stoppe skudd.Dessverre er han skadet,hvis ikkje tror eg League 1 hadde vært avgjort allerede til vår fordel.Vi må hente inn en på lån om ikkje Higgs e klar snart 8)


Ankergren må ut e vel den åpenlyse konklusjonen 8)


Jeg trodde det var Naylor sin jobb?

Eg tror vi også snart kan konkludere med at Naylor ikkje holder det nivået vi hadde håpet heller.Det er sjølsagt at både midtstopper og keeper bidrar med sitt beste for en god organisering bakover via kommunikasjon.Der tror eg Ankers er for dårlig.

ragnar

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #6 på: Februar 17, 2010, 12:23:40 »
Det som er helt soleklart er at Kisnorbo har mye å si for den defensive tryggheten. Det er ikke tilfeldig at det har raknet litt i de bakre rekkene når han har vært ute.

Når den viktigste faktoren til defensiv trygghet er ute (Kisnorbo) er det ikke så avhengig av hvem som står i mål. Selv om Caspar ikke oser trygghet blir det en litt for enkel sak å skylde på dette. Og i tillegg når hele laget er litt ute av form må en ikke dra for hastige konklusjoner.
*In El Loco we trust!*

Runar

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #7 på: Februar 17, 2010, 14:39:19 »
Noen gode poenger her. Ikke tviler ikke på at det stemmer til en viss grad. Største problemet i forsvaret slik jeg ser det etter LUTV og elle TV kampene er at vi spiller et steinaldersystem som er altfor markerings og motstanderorientert. Enkle sone prinspipper som avstander, sikringsforhold og linje ville gjort oss mindre avhengig av enkeltspillere som Paddy og potensielt Higgs
 

SDalen

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #8 på: Februar 17, 2010, 15:46:17 »
Det som er helt soleklart er at Kisnorbo har mye å si for den defensive tryggheten. Det er ikke tilfeldig at det har raknet litt i de bakre rekkene når han har vært ute.

Når den viktigste faktoren til defensiv trygghet er ute (Kisnorbo) er det ikke så avhengig av hvem som står i mål. Selv om Caspar ikke oser trygghet blir det en litt for enkel sak å skylde på dette. Og i tillegg når hele laget er litt ute av form må en ikke dra for hastige konklusjoner.

Enig i at kisnorbo betyr mye, men hadde alle hatt samme innsats og viljen til å trø til som han har hadde vi klart oss også uten han. Anker derimot synes jeg gjør mange gode kamper, men han er vell litt for dårlig til å kommunisere og altfor dårlig i feltet. Han kommer ofte ut, og trekker seg og virker til tider veldig usikker på hva han skal gjøre. Vi trenger virkelig trygghet fra keeperen vår, dette har mye og si for laget. Rutine er også viktig.
Rogaland whites!

Leppan

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #9 på: Februar 17, 2010, 16:00:39 »
Hvordan vil det se ut hvis man legger denne statistikken sammen med den som ble laget med "beste midtstopper par"?
Glory years will come again!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #10 på: Februar 17, 2010, 16:03:13 »
Hvordan vil det se ut hvis man legger denne statistikken sammen med den som ble laget med "beste midtstopper par"?

eg lurte på om eg skulle prøve,men konkluderte med at siden eg skal 5 dager til Leeds snart,ble det for mye å ta fri i dag også ;D

Evig Pint

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #11 på: Februar 17, 2010, 16:08:25 »
Jeg tror det har mye med trygghet og kommunikasjon med forsvaret å gjøre.
Nå er det ikke mange kamper Higgs har spilt for Leeds, men de få gangene jeg så ham oste det trygghet lang vei. Har absolutt ikke samme følelsen med Ankergren.
Detter er min subjektive mening.

Helt enig, og dette sa jeg tidligere da "alle" hyllet Ankers etter cupkampene.
Marching on together

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #12 på: Februar 17, 2010, 16:09:16 »
Noen gode poenger her. Ikke tviler ikke på at det stemmer til en viss grad. Største problemet i forsvaret slik jeg ser det etter LUTV og elle TV kampene er at vi spiller et steinaldersystem som er altfor markerings og motstanderorientert. Enkle sone prinspipper som avstander, sikringsforhold og linje ville gjort oss mindre avhengig av enkeltspillere som Paddy og potensielt Higgs

ja,der har du kanskje rett,sjøl om eg er helt overbevist om at det er mulig å vinne kamper uten å være "drilloorganisert".Og hvis man samtidig fastslår at intensiteten i presset i alle ledd er for dårlig,er vi kommet enda ett stykke 8)


Stephenjazz

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #13 på: Februar 17, 2010, 16:10:29 »
Det som er helt soleklart er at Kisnorbo har mye å si for den defensive tryggheten. Det er ikke tilfeldig at det har raknet litt i de bakre rekkene når han har vært ute.

Når den viktigste faktoren til defensiv trygghet er ute (Kisnorbo) er det ikke så avhengig av hvem som står i mål. Selv om Caspar ikke oser trygghet blir det en litt for enkel sak å skylde på dette. Og i tillegg når hele laget er litt ute av form må en ikke dra for hastige konklusjoner.

Enig i at kisnorbo betyr mye, men hadde alle hatt samme innsats og viljen til å trø til som han har hadde vi klart oss også uten han. Anker derimot synes jeg gjør mange gode kamper, men han er vell litt for dårlig til å kommunisere og altfor dårlig i feltet. Han kommer ofte ut, og trekker seg og virker til tider veldig usikker på hva han skal gjøre. Vi trenger virkelig trygghet fra keeperen vår, dette har mye og si for laget. Rutine er også viktig.
Når forsvaret er så usikkert og til tider dårlig, er det vanskelig for keepern spille på seg trygghet
Det blir aldri umoderne å vinne

SDalen

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #14 på: Februar 17, 2010, 16:37:01 »
Det som er helt soleklart er at Kisnorbo har mye å si for den defensive tryggheten. Det er ikke tilfeldig at det har raknet litt i de bakre rekkene når han har vært ute.

Når den viktigste faktoren til defensiv trygghet er ute (Kisnorbo) er det ikke så avhengig av hvem som står i mål. Selv om Caspar ikke oser trygghet blir det en litt for enkel sak å skylde på dette. Og i tillegg når hele laget er litt ute av form må en ikke dra for hastige konklusjoner.

Enig i at kisnorbo betyr mye, men hadde alle hatt samme innsats og viljen til å trø til som han har hadde vi klart oss også uten han. Anker derimot synes jeg gjør mange gode kamper, men han er vell litt for dårlig til å kommunisere og altfor dårlig i feltet. Han kommer ofte ut, og trekker seg og virker til tider veldig usikker på hva han skal gjøre. Vi trenger virkelig trygghet fra keeperen vår, dette har mye og si for laget. Rutine er også viktig.
Når forsvaret er så usikkert og til tider dårlig, er det vanskelig for keepern spille på seg trygghet

Helt klart, alt påvirker jo hverandre
Rogaland whites!

nord

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #15 på: Februar 17, 2010, 17:05:33 »
Ser ud til at vi absolut prøver at finde en syndebuk for tabet igår!  >:(

Lad os heller vente og se hvad som sker de næste  2 kampe  ::) Vinder vi er vi godt på op !
 

Runar

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #16 på: Februar 17, 2010, 17:08:52 »
Noen gode poenger her. Ikke tviler ikke på at det stemmer til en viss grad. Største problemet i forsvaret slik jeg ser det etter LUTV og elle TV kampene er at vi spiller et steinaldersystem som er altfor markerings og motstanderorientert. Enkle sone prinspipper som avstander, sikringsforhold og linje ville gjort oss mindre avhengig av enkeltspillere som Paddy og potensielt Higgs

ja,der har du kanskje rett,sjøl om eg er helt overbevist om at det er mulig å vinne kamper uten å være "drilloorganisert".Og hvis man samtidig fastslår at intensiteten i presset i alle ledd er for dårlig,er vi kommet enda ett stykke 8)



Ã…penbart at det går an å vinne kamper uten å være "drillo organisert" uten at jeg er 100% sikker på hva du mener med det. Det finnes nok av midtstoppere i denne divisjonen og i CCC som løper etter spissene sine i pasnnigskygge og plutselig befinner seg på bærtur, eller backer som konsekvent markerer kantspillerne sine.

Jeg er ikke overbevist om at "bare" det å løpe mer skal være rett medisin til å hindrer flere baklengsmål
 

newsome

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #17 på: Februar 17, 2010, 19:00:20 »
Her er statistikken for våre to keepere i år:

Higgs  9 kamper..8-1-0..27 p
                     -Snitt poeng pr kamp 2,78
                     -Snitt mål innsluppet pr kamp 0,44
                     -Snitt mål scoret pr kamp 1,89

Ankergren  21 kamper..10-7-4..37 p
                             -Snitt poeng pr kamp 1,76
                             -Snitt mål innsluppet pr kamp 0,95
                             -Snitt mål scoret pr kamp 1,67

Da har Higgs fått kampen mot MK Dons der han gikk ut etter 62 minutt,og Ankergren har fått Norwich der han kom inn etter 16.

Ja,eg veit at statistikk kan brukes til mye,og eg veit også at der er andre faktorer som spiller inn.Men disse tallene er jo så klokkeklare at de neppe kan være tilfeldig.Ankergren spilte noen gode kamper i cupen ja,men er det kanskje en sammenheng mellom keeperens evner til å organisere forsvaret og antall avslutninger mot? Det eg har sett av Higgs sier meg at han er en trygg type som gir forsvaret økt sjøltillit,i tillegg står han rett plassert slik at han sjelden trenger disse tigersprangene for å stoppe skudd.Dessverre er han skadet,hvis ikkje tror eg League 1 hadde vært avgjort allerede til vår fordel.Vi må hente inn en på lån om ikkje Higgs e klar snart 8)


Ankergren må ut e vel den åpenlyse konklusjonen 8)
Er helt uenig med deg!Har nevnt før at jeg synes Ankergren er god!Du kan vel ikke gi en mann ansvaret for at vi er inne i en meget dårlig periode.Laget har scoret lite mål den siste måneden,og det er vel ikke Ankers feil. Synes hele laget må gå i seg selv og ta ansvar.Synes det blir veldig feil å henge ut en mann som syndebukk,når hele laget svikter!!

kilgallon

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #18 på: Februar 17, 2010, 22:00:29 »
Det er da helt klart Ankergrens skyld at midtstopperne ikke markerer motspillerne på dødballer og når Lubo bommer på ballen eller når Naylor blir løpt fra av stort sett alle. Det er klart du ikke kan markere eller løpe fort når du ikke er trygg! ::)

DenHviteYeboah

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #19 på: Februar 18, 2010, 12:56:44 »
Begge er for dårlig-ferdig!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #20 på: Februar 18, 2010, 13:21:50 »
Begge er for dårlig-ferdig!

Det tror eg du har rett i 8)

Stephenjazz

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #21 på: Februar 18, 2010, 13:59:02 »
Ser ud til at vi absolut prøver at finde en syndebuk for tabet igår!  >:(

Lad os heller vente og se hvad som sker de næste  2 kampe  ::) Vinder vi er vi godt på op !
Noe av det mest fornuftige innlegget det siste døgnet
Det blir aldri umoderne å vinne

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #22 på: April 01, 2010, 20:24:09 »
Higgs tilbake kan være nøkkelen til å rykke opp.Statistikken taler for seg sjøl og Ankers holder ikkje mål 8)

Dennis

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #23 på: April 01, 2010, 20:26:16 »
Begge er for dårlig-ferdig!

Det tror eg du har rett i 8)

Higgs tilbake kan være nøkkelen til å rykke opp.Statistikken taler for seg sjøl og Ankers holder ikkje mål 8)

 ;D
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #24 på: April 01, 2010, 23:12:46 »
Begge er for dårlig-ferdig!

Det tror eg du har rett i 8)

Higgs tilbake kan være nøkkelen til å rykke opp.Statistikken taler for seg sjøl og Ankers holder ikkje mål 8)

 ;D
Det er helt uforståelig at vi som låner alt mulig rart,ikke har lånt en klassekeeper.Higgs har vært skadet lenge.Casper har stått og forumet har diskutert seg grønne på hvem man bør bruke.Ifølge enkelte har Casper såpass bra nivå at han kunne vært i Norges landslagstropp.. ;D
Ganske avslørende at Higgs går rett inn etter skade.Ã… låne en benkesliter av en keeper i PL eller ccc er altså umulig... :(

columbi

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #25 på: April 02, 2010, 00:36:13 »
Keeperen er en meget sentral spiller på et lag. Husker veldig godt da Nigel Martin ble satt ut og Robbo tok plassen. Da begynte vi også å få svakere resulater umiddelbart.
Om et keeperskifte kan hjelpe i dagens situasjon og gjør at vi berger direkte opprykk, så får vi takke for det. Noen keepere binder sitt forsvar bedre sammen. Kanskje Higgs har denne evnen bedre enn Casper. Vi får se.
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #26 på: April 02, 2010, 09:07:33 »
Begge er for dårlig-ferdig!

Det tror eg du har rett i 8)

Higgs tilbake kan være nøkkelen til å rykke opp.Statistikken taler for seg sjøl og Ankers holder ikkje mål 8)

 ;D

At begge er for dårlig betyr ikkje at Higgs ikkje kan være betydelig bedre enn Ankers 8) ;D

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #27 på: April 02, 2010, 09:28:39 »
Begge er for dårlig-ferdig!

Det tror eg du har rett i 8)

Higgs tilbake kan være nøkkelen til å rykke opp.Statistikken taler for seg sjøl og Ankers holder ikkje mål 8)

 ;D

At begge er for dårlig betyr ikkje at Higgs ikkje kan være betydelig bedre enn Ankers 8) ;D

Higgs har vel bare spilt 11 kamper for oss så han har jo ikke fått vist over tid at han er en bedre keeper en Casper, men jeg tror han er det :)

Tom S

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #28 på: April 02, 2010, 09:34:23 »
Keeperen er en meget sentral spiller på et lag. Husker veldig godt da Nigel Martin ble satt ut og Robbo tok plassen. Da begynte vi også å få svakere resulater umiddelbart.
Om et keeperskifte kan hjelpe i dagens situasjon og gjør at vi berger direkte opprykk, så får vi takke for det. Noen keepere binder sitt forsvar bedre sammen. Kanskje Higgs har denne evnen bedre enn Casper. Vi får se.

Huffja, husker godt da Martyn vart bytta ut med Robinson, Batty vart benka og Dacourt vart tilbydd å bli køyrt til Roma - det er ikkje rart det gjekk den vegen høna sparka den gang!

Både Casper og Higgs er gode keepere på dette nivået og eg er av den meining at Casper har gjort jobben sin bra. Han er noko svak i feltet og eg er usikker på kor flink han er å prate med forsvaret, men samtidig har han gjort ein del matchvinnande redninger i dei kampene han har stått.

Så eg syntes det var spenstig av Larry å sette Higgs rett inn på laget etter skaden.
Det vert spennande å sjå om Higgs har den egenskapen å organisere forsvar og skape trygghet - det treng vi i innspurten.
« Siste redigering: April 02, 2010, 09:36:26 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

Sv: Higgs v Ankergren
« Svar #29 på: April 02, 2010, 09:37:59 »
Begge er for dårlig-ferdig!

Det tror eg du har rett i 8)

Higgs tilbake kan være nøkkelen til å rykke opp.Statistikken taler for seg sjøl og Ankers holder ikkje mål 8)

 ;D

At begge er for dårlig betyr ikkje at Higgs ikkje kan være betydelig bedre enn Ankers 8) ;D
det forstår jeg ;D poenget er imidlertid at klubben tar mål av seg å rykke opp.da er det rart at mens det lånes alt mulig rart på alle plasser,så har begge keeperne blitt vurdert som gode nok....