Skrevet av Emne: Ønskeliste: Nye spelarar  (Lest 699932 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Per-Stian

Ønskeliste: Nye spelarar
« på: Mai 10, 2010, 20:57:21 »
Sidan moderatorane ikkje ønskjer spekulative rykter som ikkje kan dokumenterast med kjelder, så tenkte eg vi kunne opprette ein tråd der vi har lov til å drøyme om alt som kan krype og gå av fotballspelarar.
« Siste redigering: September 25, 2020, 10:33:47 av Robert »

Per-Stian

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #1 på: Mai 10, 2010, 21:00:10 »
På mi ønskjeliste står ny høgreback, ny makker for Kisnorbo, eit midtbaneanker med trøkk i taklingane og ein erstattar for Beckford.

Høgreback: Fredrik Stoor (Fulham)
Stoggar: Vadim Demidov (Rosenborg)
Anker: Jimmy Bullard (Hull)
Spiss: Richard Lambert (Soton)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #2 på: Mai 10, 2010, 21:03:57 »
Tror vi står for tidenes silly season denne sommeren....  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Per-Stian

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #3 på: Mai 10, 2010, 21:10:32 »
Pompey frigjev blant andre Hermann Hreidarsson og Steve Finnan.

Hobben

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #4 på: Mai 10, 2010, 21:10:44 »
For være litt realistisk tror jeg ikke Annan eller Lustig som er nevnt av andre vil signere for Leeds United, før vi er i PL.

Jimmy Bullard er det nok kjangser for, og det ville vært en spennede signering.
Ricard Lambert er også en spennende spiller, som jeg kunne sett i den hvite drakta.

Og som sakt før, håper jeg vi henter Neil Collings, han og Kisnorbo ville gjort en god jobb på midtstopper-plassene.
Rogaland Whites

auren

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #5 på: Mai 10, 2010, 21:16:38 »
Som jeg har sagt tidligere så tror jeg det kan være en del kvalitet å hente fra Portsmouth. Helt sikkert spillere på billigsalg. Etter en liten titt på stallen deres kan jo følgende være av interesse:

Danny Webber (28) - spiss
Papa Bouba Diop (32) - midtbane
Hayden Mullins (31) - defansiv midtbane (høyreback)
Steve Finnan (34) - høyreback
Tal Ben Haim (28) - midtstopper (høyreback)

Sistnevnte er jo kvalitet, og jeg tror Finnan kan være fin å ha i CCC, holder nok et par sesonger til.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Per-Stian

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #6 på: Mai 10, 2010, 21:16:42 »
Higgs

Stoor - Kisnorbo - Demidov - Parker

Snodgrass - Bullard - Kilkenny - White

Becchio - Lambert

Benk: Ankergren, Michalik, Howson, Hooper, Gradel, McSheffrey, Bromby
« Siste redigering: Mai 10, 2010, 22:16:48 av Per-Stian »

DenHviteYeboah

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #7 på: Mai 10, 2010, 21:22:31 »
Jeg forventer egentlig ingenting annet enn lånespillere, kontraktsløse og annet avdanka rask i løpet av sommeren.Har vi plutselig fått penger...?
 ;D ;D ;D

Evig Pint

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #8 på: Mai 10, 2010, 21:22:44 »
Demidov og Lambert hadde jeg sagt ja takk til. Når går kontrakten til Demidov ut? Synes også vi bør ha 1-2 til i forsvar og på midten i tillegg til dette. 5-6 mann inn, det samme ut.

Vi signerte vel nesten Hangeland da vi var i CCC sist? Synd vi ikke fikk ham, nå som vi vet utviklingen han har hatt. En av PLs beste stoppere.
Marching on together

auren

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #9 på: Mai 10, 2010, 21:29:37 »
Tror Lambert er urealistisk. Mye fordi han nettopp ble signet av Soton, og etter den gode sesongen han har hatt så er nok prisen minst 2 millioner pund. Og jeg tviler vi har såpass mye midler å spytte i på en eneste spiller. Blir nok som DHY sier en del gratisspillere, noen på lån samt en eller to vi faktisk bruker litt penger på. Jeg vil tro at vi kan få et par spillere tilnærmet gratis - fringe players fra topplag i PL som ikke vil bli satset på og som har 1 år (kanskje 2 år) igjen av kontrakten.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #10 på: Mai 10, 2010, 21:31:11 »
Ingen konkrete ønsker, men tror de fleste Leeds-fans blir (litt) arge om DHY får rett i sine forventninger.  :o

Jepp, det blir spennende å se hva som skjer.

Leedsulf

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #11 på: Mai 10, 2010, 21:57:45 »
Håper på:

Kieran Westwood
Steve Finnan - Matt Kilgallon - Patrick Kisnorbo - Ben Parker
Robert Snodgrass - Neil Kilkenny - Alan Smith - Sanches Watt
Gary Hooper - Rickie Lambert/Billy Paynter

Westwood har ett år igjen av kontrakten med Coventry, og trenger således ikke koste allverden.
Steve Finnan blir som nevnt frigitt, og har nok et år og to igjen på et godt CCC-nivå.
Killa har vel kun seks kamper for Sunderland etter overgangen fra Sheff U i vinter, og kommer på lån ut sesongen.
Alan Smith blir overflødig når Newcastle satser for å etablere seg i toppen igjen, og kommer hjem.
Sanches Watt er enda ikke klar for noe førstelagsfotball for Gunners, og kommer på lån ut sesongen.
Gary Hooper har også kun ett år igjen av kontrakten i Scunthorpe, og kommer for en billig penge i sommer.
Lamberts kontrakt har jeg ikke oversikt over, men i.o.m. at han kom til Southampton for £1mill i fjor, må nok Bates åpne sekken litt skal det være noe håp. Alternativt ønskes Billy Paynter.

Andre som kan nevnes er Simon Cox, som fort kan havne på benken for nyopprykkede WBA. 26 kamper, 9 mål for dem denne sesongen, og har i et par av kampene blitt plassert på vingen. Har ett år igjen av kontrakten.

Budda

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #12 på: Mai 10, 2010, 22:06:48 »
Har ikke noen spesielle spillere, men mener vi bør kjøpe seks spillere. Høyre og venstre back, midtstopper, def. midtbane, ving og spiss. Har ikke så store forhåpninger på dyre kjøp. Blir nok mye free transfer og "vrakgods" fra bunnlag i PL eller de som rykket ned i år.
Endre

Runar

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #13 på: Mai 10, 2010, 22:14:05 »
Stoor/Finnan som høyreback

Kan ikke tenke meg at Demidov vil til CCC, men man får han jo ikke om man ikke prøver

A. Keogh fra Wolves kunne jeg tenke meg. Samt D. Braaten, McSheffery/Watt

Higgs

Stoor - Bromby - Paddy - Parker

Snodgrass - Howson - Kilkenny - Watt

A. Keogh - Braaten
 

Per-Stian

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #14 på: Mai 10, 2010, 22:15:39 »
Eg er grueleg spent på om vi får pengar til å bruke til spelarforsterkningar, men det må vere lov å drøyme om Demidov og Lambert - trass i at desse kan koste oss nokre titals millionar kroner.

Av tidlegare Elland Road-heltar, har eg lite i mot å sjå Delph (lån) og Smith tilbake.

lojosang

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #15 på: Mai 10, 2010, 22:52:46 »
Jeg forventer egentlig ingenting annet enn lånespillere, kontraktsløse og annet avdanka rask i løpet av sommeren.Har vi plutselig fått penger...?
 ;D ;D ;D

Ja nå er det viktigere enn noen sinne å holde fokus ene og alene på prislapp.  :P
- Leif Olav

Trond90

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #16 på: Mai 10, 2010, 22:53:23 »
Eg er grueleg spent på om vi får pengar til å bruke til spelarforsterkningar, men det må vere lov å drøyme om Demidov og Lambert - trass i at desse kan koste oss nokre titals millionar kroner.

Av tidlegare Elland Road-heltar, har eg lite i mot å sjå Delph (lån) og Smith tilbake.
Delph er langtidsskadet med korsbandsskade
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Hallgeir *

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #17 på: Mai 10, 2010, 23:05:15 »
 Spar oss for Daniel Braaten. Han er en typisk av/på spiller, og dessverre for han 90% av og kun 10% på.  ;)
Super Leeds since 1968

vielljaa

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #18 på: Mai 10, 2010, 23:15:29 »
Demidov er sikkert en ypperlig spiller, men uerfaren sådan. Hvis ønsket om opprykk er tilstede har jeg tro på spillere med litt ekstra råskap og erfaring (Bullard, Nick Montgomery og Steven Caldwell). Gjerne dette spleiset med en liten mix av unge, fremadstormende spillere som er et stykke unna førstelagsplass for de beste lagene i PL (Jack Cork, Sanchez Watt og Henri Lansbury). Og skape en grei balanse mellom slike type spillere tror jeg kan bringe flere gledesscener til ER ;)

There is only one United

ziganda

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #19 på: Mai 10, 2010, 23:22:25 »
Bestekompisene Anthony Annan og El Hadji Makthar Thione hadde utfylt hverandre bra på midtbanen  ;)

tobn på tur

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #20 på: Mai 10, 2010, 23:47:56 »
Vi kunne gjerne henta Wojciech Szczesny på lån fra Arsenal for min del. Har holdt buret rent for Brentford en rekke ganger i år. Blandt annet mot Leeds i desember, da han også ble banens beste. Eneste er vel at han kanskje vil sitte på benken til Arsenal benken neste sesong, å kjempe om første keeper plassen.

http://www.youtube.com/watch?v=6vV7caRLDrw&feature=player_embedded

Per-Stian

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #21 på: Mai 10, 2010, 23:48:07 »
Eg er grueleg spent på om vi får pengar til å bruke til spelarforsterkningar, men det må vere lov å drøyme om Demidov og Lambert - trass i at desse kan koste oss nokre titals millionar kroner.

Av tidlegare Elland Road-heltar, har eg lite i mot å sjå Delph (lån) og Smith tilbake.
Delph er langtidsskadet med korsbandsskade

Det hadde eg faktisk heilt gløymt ;)

Per-Stian

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #22 på: Mai 10, 2010, 23:55:33 »
Vi kunne gjerne henta Wojciech Szczesny på lån fra Arsenal for min del. Har holdt buret rent for Brentford en rekke ganger i år. Blandt annet mot Leeds i desember, da han også ble banens beste. Eneste er vel at han kanskje vil sitte på benken til Arsenal benken neste sesong, å kjempe om første keeper plassen.

http://www.youtube.com/watch?v=6vV7caRLDrw&feature=player_embedded

Fantastisk bra skrytevideo av den unge, polske målstoggaren. Likevel både håpar og trur eg at Higgs er god nok og fysisk sterk nok til å vere vårt førstevalg mellom stengene i neste års CCC. Viss Grayson ikkje meiner det same som meg, må vi gjerne signere Szczesny [Schesni] eller Westwood frå Coventry.

sindre12

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #23 på: Mai 11, 2010, 00:09:44 »
Higgs
Finnan - Kisnorbo - Collins - Stoor (kan spille begge plassene)
Howson - Alan Smith - Bullard - Snodgrass
Beckford (HAN BLIR) - Becchio

Ikke mye endringer men kan godt få bedre benk! :)

Hooper - Gradel - Westwood - Parker - ? - ? - ?
Beckford 4 England!

Evig Pint

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #24 på: Mai 11, 2010, 00:37:14 »
Foretrekker å kjøpe våre egne spillere. Hvis vi må låne, håper jeg at vi låner for hele sesongen. 40 lånespillere på de seks siste årene.. jeg har fått nok. Kanskje vi kan hente noen unggutter fra topp 3, som topp 3-lagene begynner å miste troen på? Kan være mye talent i dem for det, det har historien vist gang på gang.

Både Szczesny og Westwood er gode alternativer til keeperplassen synes jeg, viss vi trenger å forsterke det. Liker Higgs, men han er jo ikke akkurat et langtidsprosjekt da. Szczesny får vi nok eventuelt kun på lån.

Kilgallon vil jeg gjerne se tilbake i Leedsdrakt. Jack Cork er vel en Chelsea-unggutt? Så Killa fikk spilletid mot Scums her for et par serierunder siden. Cork har vel vært på lån i Burnley i år og spilt litt, kanskje uaktuelt med CCC da. Samme med Demidov, blir kanskje litt ønsketenkning.
Hva med Carl Dickinson fra Stoke? Ikke Guds gave til fotballen, men en habil back, klart bedre defansivt enn fremover da. Venstrebacken ble en plaget posisjon for oss i hele 09/10 pga Parker sine skader - tørr vi gamble på en skadefri sesong fra Parker i år? Ny høyreback ville jeg gjerne hatt også, er det noe ungt fra de lavere divisjonene (league one hehe, og nedover) som er spennende kanskje? Kanskje jeg også kan nevne midstopper Craig Cathcart fra scums, var i hvert fall veldig lovende, men er langt bak i midstopperkøen til dem etterhvert (og var en del utleid ifjor).

Henri Lansbury er høyt rated hos Gunners, og muligens tilgjengelig på ett års lån. Tom Cleverley fra Scums var i likhet med Lansbury på lån hos Watford ifjor, og er en spennende spiller, men han også er nok kun tilgjengelig på lån neste år. For Delph må det være lurt å bygge seg opp igjen i Leeds, når han er kvitt skadene. Låne ham ut resten av sesongen når han blir fit for fight?

Lambert hadde vært en drøm, men blir nok for dyr. Så Runar nevnte Andrew Keogh, tidligere Leeds-unggutt, for øyeblikket i Wolves. Har tidligere vært god for dem. Caleb Folan, også tidligere Leeds-unggutt, nå i Hull - men det skal sies at jeg er usikker på kvaliteten til begge disse, spesielt på Folan. Sylvan Ebanks-Blake var storskåren til Wolves da de rykket opp til Premier League, men har slitt med å få sitt gjennombrudd i den divisjonen(kun 2 mål i fjor). Gary Hooper blir nevnt, ja takk sier jeg. Alan Smith kommer nok ikke, men jeg tar gjerne imot. Og jeg har veldig lyst på Billy Sharp.

Ser helst at vi tenker litt langsiktig, og stort sett henter spillere som har muligheter for å vokse med laget over tid. Ser egentlig på opprykk til PL som uaktuelt i 10/11, men vil gjerne være helt der oppe i 2011/2012.

« Siste redigering: Mai 11, 2010, 11:21:20 av Evig Pint »
Marching on together

trondt

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #25 på: Mai 11, 2010, 07:40:41 »
Vær så snill å spar meg for bortskjemte tippeligaspillere.
Disse vet INGENTING om hva som må til for å spille et lag opp fra CCC til PL.
Det vi trenger er spillere som tåler å bli både møkkete og svette og som tåler å få og som kan gi juling.
Engelske spillere, takk !!

lufc86

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #26 på: Mai 11, 2010, 07:43:29 »
Eg meinar me treng 5-6 nye spelerar for å hevde oss i CCC. Etter mi meining bør ikkje målet vere å overleve i ligaen men heller satse på play-off. Dette er vel målet til Bates òg, og nettopp derfor håpar eg han spyttar i litt peng til spelarkjøp.

Personleg håpar eg på forsterkningar på desse plassane i tillegg til at vi beheld Jermaine Beckford:

Ny keeper: DAVID JAMES kan avslutte karriera med eit opprykk med Leeds
Ny Høgreback: Finnan? Stoor? Gode forslag.
Ny midtstoggar: Even Hovland, Vadim Demidov
Ny ankermann: ?? Ein på 190-200 cm på sokkelesten som kan spele ballen framover i lengderetning og osar av vinnerviljeo og liker å takle.
Ny ving: Watt/Mcsheffrey/Puncheon
Ny spiss: Sharp/Lambert + (Beckford skriv ny kontrakt)

Lånespelerane våre som returnerar til sine respektive klubbar er: Doyle, Collins, Watt, McSheffrey.

Håpar me signerar alle desse permanent. Kanskje med unntak av Doyle om me får inn ein solid erstattar som sagt.
@m_sortland på twitter

sindre12

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #27 på: Mai 11, 2010, 08:09:12 »
Billy Sharp! :D
Beckford 4 England!

bwirum

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #28 på: Mai 11, 2010, 08:13:40 »
Spar oss for Daniel Braaten. Han er en typisk av/på spiller, og dessverre for han 90% av og kun 10% på.  ;)
Men de 10% han er på så er han jo gruelig på og da. Kanskje innpå 120%. Så totalen blir vel 90% av og 12% på da :P

Billy Sharp! :D

Ikke uenig der gitt. Har veeeeldig lenge sagt at jeg kunne ønske å få med enten Sharp eller Lambert når vi nå skal opp i CCC. Sharp er kanskje mer oppnåelig, han er jo tross alt lånt ut til Doncaster. Noen som vet hvor lang kontrakt han har med Sheffield U?
« Siste redigering: Mai 11, 2010, 08:19:36 av bwirum »
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Sydhagen

Sv: Ønskeliste: Nye spelarar
« Svar #29 på: Mai 11, 2010, 08:15:11 »

Ny ankermann: ?? Ein på 190-200 cm på sokkelesten som kan spele ballen framover i lengderetning og osar av vinnerviljeo og liker å takle.


Enig med deg der. Kanskje en mann som Tromsø's Kara hadde vært noe??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."