Skrevet av Emne: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)  (Lest 57073 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mac_gyver

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #360 på: August 15, 2010, 18:34:57 »
fikk ikke med meg kampen :(
Er krisen over? :D
Pride of Yorkshire

Lund93

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #361 på: August 15, 2010, 19:14:30 »
fikk ikke med meg kampen :(
Er krisen over? :D

Aldri vært no krise!  :)
Du kan bytte hus, bil og kone, men aldri lag Leeds 4 ever! <3

newsome


Milou

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #363 på: August 15, 2010, 19:43:37 »
fikk ikke med meg kampen :(
Er krisen over? :D

 :D Krisen er over - heilt til neste tap.  ;)

TK20

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #364 på: August 15, 2010, 20:41:18 »
Schmeichel: 8 - Solid, trygg, fantastisk god med beina. Stoler 100% på den han gjør.

Connolly: 6. grei kamp, men litt shaky. Stoler ikke på ham.
Naylor: 6. Står bra frem, og jobber hardt. Han er et usikkerhetsmoment, men i dag gjorde han sine saker godt. Trekk for baklegsmålet, der han og Collins roter det til med markeringen.
Collins: 5. Krøkkete kar, men spiller seg opp fra sist. Mangler tydelig selvtillit. Vi slipper inn et pølsemål i dag, som Collins og Naylor må ta på sin kappe.
Bessone: 7. Jobber godt, og spiller seg kraftig opp etter et forferdelig åpningskvarter. Tror han kan bli en knallspiller for oss utover i sesongen.

Kilkenny: 7. God med ball, distribuerer og styrer. Mye å gå på i det defensive, men gjør en god jobb her også. Håper dette er gjennomsnittet Killa legger seg på utover i sesongen.
Howson: 6. Ser ikke mye til ham, men vi tar sakte men over sikkert midtbanen utover i kampen. Her spiller nok Howson en større rolle enn vi ser på TV. Jobber og sliter, men bør bidra mer offensivt.
Johnson: 7. Bekler mye av den samme rollen som Howson, men er mer med offensivt. Hvor blir det av alle de fantastiske skuddene? Tror han er min favoritt blant dagens mannskap.

Sam: 8 MOM. Jobber hardt, løper godt, og scorer et nydelig mål. Deilig at han er vår!
Watt: 6. Likner på Sam, men får ikke helt til alt han prøver på.

Becchio: 5. Jobber, sliter, løper og står på, men det blir med innsatsen. Sliter med ball i bena, og taper mange dueller med mann i rygg. Tror ikke han er med opp i PL, for å si det sånn.


Deilig kamp i dag. Vi leverer over all forventning. Tror vi kan bite godt fra oss i knokkelkampene som kommer. Gleder meg!

Masinga

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #365 på: August 15, 2010, 21:00:57 »
Fikk ikke sett kampen i dag fordi min datter hadde bursdag. Ut fra rapportene å dømme virker det som Leeds har en positiv utviklingskurve. Uavgjort lå litt i bakhodet mitt før kampen. Begge hadde tapt åpningskampene sine. Jeg er fornøyd med at vi begynt poengsankingen. Og husk, Forest er av mange tippet helt der oppe.
Masinga, medl.nr. 1250

Læshy

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #366 på: August 15, 2010, 21:01:26 »
Ã… gi Naylor bedre enn Collins er vell merkelig da Naylor har skyld i målet (ballwatching), samtidig som Collins vinner hver eneste hodeduell fra det 30 min og ut kampen? begge er like trege, og ellers stiller seg i samme problemer. Ville heller kjørt 6 på begge eller 6 på Collins og 5 på Naylor!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Geiremann

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #367 på: August 15, 2010, 21:17:43 »
Et utrolig viktig poeng for Leeds.

Kampen startet som et mareritt, med total Forest-dominans de første tjue minuttene. Høyt balltempo, pasningssikkerhet og stor bevegelse skapte enorme problemer for Leeds. Tempoet i Leeds`forsvarsarbeid var altfor dårlig. Det nytter ikke å komme med rolig tempo inn i press, for deretter å la øynene følge ballen når motstanderen sender ballen videre og forsvinner bak ryggen din. Da blir man bare løpende etter hele tida. Det tok en halv omgang før man skjønte tegninga samtidig som Forest ikke klarte å opprettholde tempoet.

De siste 70 minuttene føler jeg at Leeds har et lite overtak og setter kraftig press på Forest i flere perioder. Rart at man trenger nesten en halv omgang før man skjønner hva som skal til, men etterhvert ga alle 100%, og da er ikke noen motstandere i denne ligaen umulige å slå.

1-1 er vel et greit resultat, men Forest kunne ha drept kampen allerede det første kvarteret hvis de hadde vært mer effektive. Allikevel var det mange situasjoner som dommeren kunne mestret bedre, noe som nok hadde ført til Leeds-seier. Ved 1-0 skåringen mener jeg Leeds skulle hatt frispark. Spilleren som mottar innkastet før målet, planter begge henda sine i brystet på Bessone (tror det var ham) og skyver ham unna for å skaffe seg rom. Fire sekunder seinere ligger ballen i mål.
Leeds burde også ha fått to straffer, og Gunter? rødt kort.

Spillere som utmerka seg positivt var Schmeichel og Sam. Utvilsomt gode signeringer som vil prege Leeds-laget framover.
Leeds-supporterne var allikevel "banens beste". Fantastisk støtte hele veien, også innledningsvis da det så mørkt ut. Håper jeg får billett og mulighet til å være med dem borte mot Coventry.

"Det går mot lysere tider".  ;D
Member of "The Peterborough eight".

GeirO

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #368 på: August 15, 2010, 21:27:57 »
Leeds ble bedre og bedre utover kampen, og jeg er fornøyd med ståa. Få med Paynter ( og Snodgrass) der framme og Kisnorbo (og kanskje Bruce) der bak så blir dette enda bedre!

Sitter vel likevel med en følelse at Forest ikke er så gode. Mange hadde en dårlig kamp (særlig Morgan i midtforsvaret) og fortsetter de slik kommer ikke Forest høyt oppe på tabellen.
MOT

sportcarl1

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #369 på: August 15, 2010, 21:42:58 »
Leeds ble bedre og bedre utover kampen, og jeg er fornøyd med ståa. Få med Paynter ( og Snodgrass) der framme og Kisnorbo (og kanskje Bruce) der bak så blir dette enda bedre!

Sitter vel likevel med en følelse at Forest ikke er så gode. Mange hadde en dårlig kamp (særlig Morgan i midtforsvaret) og fortsetter de slik kommer ikke Forest høyt oppe på tabellen.
sedan har vi gradel som imponerat storligen under försäsongen
 

mac_gyver

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #370 på: August 15, 2010, 22:28:59 »
Leeds ble bedre og bedre utover kampen, og jeg er fornøyd med ståa. Få med Paynter ( og Snodgrass) der framme og Kisnorbo (og kanskje Bruce) der bak så blir dette enda bedre!

Sitter vel likevel med en følelse at Forest ikke er så gode. Mange hadde en dårlig kamp (særlig Morgan i midtforsvaret) og fortsetter de slik kommer ikke Forest høyt oppe på tabellen.

men de er ganske stabile på eget gress, så et poeng er sterkt av oss :)
Pride of Yorkshire

Dennis

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #371 på: August 15, 2010, 22:31:56 »
Ã… gi Naylor bedre enn Collins er vell merkelig da Naylor har skyld i målet (ballwatching), samtidig som Collins vinner hver eneste hodeduell fra det 30 min og ut kampen? begge er like trege, og ellers stiller seg i samme problemer. Ville heller kjørt 6 på begge eller 6 på Collins og 5 på Naylor!

Fullstendig enig!

Syns faktisk Collins er vår beste i dag, jeg. Han kunne kanskje vært hakket frekkere ved et par anledninger og spilt eller skjermet i stedet for å gi bort innkast, men etter den tøffe starten, ryddet han unna alt og var ved flere situasjoner cover for Naylor og Connolly.
Marching on together!

Mr. Leeds

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #372 på: August 15, 2010, 22:58:31 »
God kamp alt i alt. Så på diverse streaminger. Irriterende måte målet imot kom, men bortsett fra de 20 - 25 første minuttene så var dette oppløftende! Forest hadde over 80 % ball i starten ::)
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

TK20

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #373 på: August 15, 2010, 22:59:28 »
Ã… gi Naylor bedre enn Collins er vell merkelig da Naylor har skyld i målet (ballwatching), samtidig som Collins vinner hver eneste hodeduell fra det 30 min og ut kampen? begge er like trege, og ellers stiller seg i samme problemer. Ville heller kjørt 6 på begge eller 6 på Collins og 5 på Naylor!

Fullstendig enig!

Syns faktisk Collins er vår beste i dag, jeg. Han kunne kanskje vært hakket frekkere ved et par anledninger og spilt eller skjermet i stedet for å gi bort innkast, men etter den tøffe starten, ryddet han unna alt og var ved flere situasjoner cover for Naylor og Connolly.

Deilig å se uenighet rundt dette. Det tyder på at Collins har bedret seg siden sist, da det var utelukkende negativitet rundt hans oppvisning.

Personlig synes jeg han er ekstremt lite autoritær og kvalitetsbevisst, i tillegg til å fremstå overnervøs. Han spiller ballen ut over sidelinja med en gang han får den, fremfor å ta det rolig og se etter lagkamerater. Sammenliknet med Naylor virker han som en skolegutt på førstereis med a-laget.

Men et steg frem, så absolutt!

auren

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #374 på: August 15, 2010, 23:05:33 »
Ã… gi Naylor bedre enn Collins er vell merkelig da Naylor har skyld i målet (ballwatching), samtidig som Collins vinner hver eneste hodeduell fra det 30 min og ut kampen? begge er like trege, og ellers stiller seg i samme problemer. Ville heller kjørt 6 på begge eller 6 på Collins og 5 på Naylor!

Fullstendig enig!

Syns faktisk Collins er vår beste i dag, jeg. Han kunne kanskje vært hakket frekkere ved et par anledninger og spilt eller skjermet i stedet for å gi bort innkast, men etter den tøffe starten, ryddet han unna alt og var ved flere situasjoner cover for Naylor og Connolly.

Deilig å se uenighet rundt dette. Det tyder på at Collins har bedret seg siden sist, da det var utelukkende negativitet rundt hans oppvisning.

Personlig synes jeg han er ekstremt lite autoritær og kvalitetsbevisst, i tillegg til å fremstå overnervøs. Han spiller ballen ut over sidelinja med en gang han får den, fremfor å ta det rolig og se etter lagkamerater. Sammenliknet med Naylor virker han som en skolegutt på førstereis med a-laget.

Men et steg frem, så absolutt!

Delvis enig. Nå er ikke akkurat Collins sin styrke ballbehandling, og jeg tror det fort kunne skjedd flere "ulykker" hvis han skulla ha tatt ned ballen og spilt til medspillere i pressede situasjoner. No nonsense type spiller denne Collins, og da kan vi greit nok leve med noen ekstra innkast.

Ellers en oppløftende kamp, især i andre omgang. Så er spørsmålet om Leeds var så fryktelig gode eller at Forest på en uforklarlig måte ble helt tannløse der fremme. Sistnevnte er nok en konsekvens av godt Leedsspill.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Glenn K

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #375 på: August 15, 2010, 23:15:43 »
Ã… gi Naylor bedre enn Collins er vell merkelig da Naylor har skyld i målet (ballwatching), samtidig som Collins vinner hver eneste hodeduell fra det 30 min og ut kampen? begge er like trege, og ellers stiller seg i samme problemer. Ville heller kjørt 6 på begge eller 6 på Collins og 5 på Naylor!

Fullstendig enig!

Syns faktisk Collins er vår beste i dag, jeg. Han kunne kanskje vært hakket frekkere ved et par anledninger og spilt eller skjermet i stedet for å gi bort innkast, men etter den tøffe starten, ryddet han unna alt og var ved flere situasjoner cover for Naylor og Connolly.

Deilig å se uenighet rundt dette. Det tyder på at Collins har bedret seg siden sist, da det var utelukkende negativitet rundt hans oppvisning.

Personlig synes jeg han er ekstremt lite autoritær og kvalitetsbevisst, i tillegg til å fremstå overnervøs. Han spiller ballen ut over sidelinja med en gang han får den, fremfor å ta det rolig og se etter lagkamerater. Sammenliknet med Naylor virker han som en skolegutt på førstereis med a-laget.

Men et steg frem, så absolutt!

Delvis enig. Nå er ikke akkurat Collins sin styrke ballbehandling, og jeg tror det fort kunne skjedd flere "ulykker" hvis han skulla ha tatt ned ballen og spilt til medspillere i pressede situasjoner. No nonsense type spiller denne Collins, og da kan vi greit nok leve med noen ekstra innkast.

Ellers en oppløftende kamp, især i andre omgang. Så er spørsmålet om Leeds var så fryktelig gode eller at Forest på en uforklarlig måte ble helt tannløse der fremme. Sistnevnte er nok en konsekvens av godt Leedsspill.

auren
Enig. Man så med en gang at når Grayson flyttet Sam og Watt høyere i banen, ble Forest spillerne stresset til å gjøre feil. Det var akkurat dette som ble etterlyst etter kampen mot Derby, og jeg er glad Leeds ga respons i dag. Ihvertfall etter de første 20  :)

Jon R

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #376 på: August 15, 2010, 23:32:23 »
Kasper 8 - Kan bli årets keeper i Championship
Bessone 8 - Tydelig mer selvtillit nå, frisk defensivt og offensivt
Connolly 8 - solid!
Naylor 7 - virket mer "fit" enn mot Derby, ikke like tungpustet
Collins - 8 vinner alt i lufta, overraskende rask i dag?
Kilkenny 7 God og rolig med ball, fortsett usikker mtp defensiv men synes han jobber knallbra i dag.
Howson - 7 Jobber også knallhardt uten ball og gjør konstruktive ting med ball, kan fortsett bli mer "sentral".
Johnson 8 - svak første 25 min, men så får han selvtilliten. Vinner mange viktige dueller og kriger bra.

Watt - 8 jobber knallhardt og konstant trussel
Sam - 8 samme som Watt, nydelig mål
Becchio 7 dispiplinert, kunne fort ha skoret 1-2 mål, bare marginer om å gjøre


Gunter er forresten den største cheaten jeg har sett per dags dato, bør få 4 kampers karantene etter trampen på Watt. Piece of shit

Litt for snill du, B-M. Her er fasiten.  ;)

Schmeichel 8 - Connolly 6, Naylor 6, Collins 6, Bessone 7 - Watt 6, Kilkenny 6, Howson 5, Johnson 7-    * SAM 8, Becchio 5 
Jon R.

Per-Stian

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #377 på: August 15, 2010, 23:43:37 »
Dei første 20 minuttane såg det mørkt ut, forferdeleg mørkt! Men så la vi om litt og vi spelte oss gradvis inn att i kampen. Andreomgongen var positiv - sett i forhold til kva vi hadde prestert dei første 110 minuttane av ligaen. Riktignok skapte vi få sjansar, men håpar dette betrar seg når Snoddy og Gradel er tilbake. Saknet etter ein midtbaneterrier viste seg tydeleg også i dag. Her må Grayson og gjengen finne fram lupe og kikkert for å leite etter ei permanent løysing. Kilkenny og Howson fungerer ikkje optimalt saman, og Clayton var rett og slett latterleg dårleg.

Schmeichel 8 MOM
Connolly 5
Naylor 5
Collins 5
Bessone 7
Kilkenny 6
Howson 5
Johnson 7
Watt 6
Sam 8
Becchio 5

Ferre

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #378 på: August 16, 2010, 00:05:10 »
Forferdelig dårlig førsteomgang, men heldigvis tar det seg opp etter pausen. Med litt flaks kunne vi tatt tre poeng i dag.

Har i de to første kampene sett tydelige svakheter i laget vårt; Naylor og Collins i lag blir for trege. Med en gang motstanderlaget begynner å spille ball langs bakken sliter vi enormt i forsvaret. Bruce bør få starte neste kamp.

I tillegg er vi alt for lett på midtbanen. Trioen Johnson, Howson og Kilkenny blir alt for tynt i denne divisjonen, og det virker ikke som om unge Clayton er svaret på det problemet. Kilkenny er klart denne beste av de tre, derfor bør Johnson og/eller Howson erstattes.

Vi trenger også sårt en bakromsspiss. Watt blir for ujevn i prestasjonene, og har vel så langt ikke vist seg fra sin beste side.

For å oppsummere: Naylor eller Collins må vrakes til neste kamp, vi må hente inn en midtbanesjef A.S.A.P. i tillegg til en bakromsspiss med nese for mål. Det gjør heller ingen ting hvis Grayson låner en god stopper til Kisnorbo er tilbake.

Schmeichel 7
Connolly 6
Naylor 5
Collins 6
Bessone 7
Howson 5
Kilkenny 7
Johnson 6
Sam 7
Watt 5
Becchio 5

DaGa

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #379 på: August 16, 2010, 00:57:21 »
I tillegg er vi alt for lett på midtbanen. Trioen Johnson, Howson og Kilkenny blir alt for tynt i denne divisjonen, og det virker ikke som om unge Clayton er svaret på det problemet. Kilkenny er klart denne beste av de tre, derfor bør Johnson og/eller Howson erstattes.


Ser ønsket etter en ny midtbanespiller, men ut fra denne kampen, så storspiller midtbanen vår siste 60 minuttene! Vi eier totalt 2. omgangen, jobber hardt over hele banen, vinner mye ball, og presser Forest til å spille langt, noe som passer Midtstopperne våre. Dem skapte ikke en eneste sjanse i hele andre omgang!

Fra 20 min og utover, gjør Leeds, etter min mening, den desidert beste ligakampen på flere år utfra forventningene før kampen.

Kasper 8 (for noen syke utspill!)
Connolly 6
Naylor 6
Collins 7
Bessone 6
Howson 6
Kilkenny 8
Johnson 8
Watt 7
Sam 8
Becchio 5 (Alfor "liten" og lett til å spille på topp alene dessverre)
We all LOVE LEEDS!

auren

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #380 på: August 16, 2010, 09:30:00 »
Noen kommentarer fra Davies og Grayson:

http://www.teamtalk.com/leeds-united/6315143/Rival-bosses-disagree-over-flare-up

Synes det er litt drøyt å si at kampen burde vært avgjort etter 35 min. Etter 1-0 scoringen hadde Forest kun 1 målsjanse resten av kampen - stolpeskuddet til Earnshaw (som selvsagt var en feit mulighet). De la oss under et sykt press de første 20 min, men jeg telte kun 2 sjanser foruten målet. Totalt sett skaper vel Leeds flere sjanser kampen sett under ett, og dermed hadde vi fortjent seieren.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #381 på: August 16, 2010, 10:30:22 »
Leeds ble bedre og bedre utover kampen, og jeg er fornøyd med ståa. Få med Paynter ( og Snodgrass) der framme og Kisnorbo (og kanskje Bruce) der bak så blir dette enda bedre!

Sitter vel likevel med en følelse at Forest ikke er så gode. Mange hadde en dårlig kamp (særlig Morgan i midtforsvaret) og fortsetter de slik kommer ikke Forest høyt oppe på tabellen.
sedan har vi gradel som imponerat storligen under försäsongen

Men Gradel blir litt lik Watt og Sam, og de gjør det jo bra...

Eller skjønner jeg ikke at Leeds kapret Jason Morrison (Jamaica) da vi var interessert i han. Han debuterte for Godset på lørdag med et brak. Meget god spiller (defensiv anker på midtbanen med glimrende teknikk og ballbehandling).
MOT

readysteady

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #382 på: August 16, 2010, 11:12:48 »
Leeds ble bedre og bedre utover kampen, og jeg er fornøyd med ståa. Få med Paynter ( og Snodgrass) der framme og Kisnorbo (og kanskje Bruce) der bak så blir dette enda bedre!

Sitter vel likevel med en følelse at Forest ikke er så gode. Mange hadde en dårlig kamp (særlig Morgan i midtforsvaret) og fortsetter de slik kommer ikke Forest høyt oppe på tabellen.
sedan har vi gradel som imponerat storligen under försäsongen

Men Gradel blir litt lik Watt og Sam, og de gjør det jo bra...

Eller skjønner jeg ikke at Leeds kapret Jason Morrison (Jamaica) da vi var interessert i han. Han debuterte for Godset på lørdag med et brak. Meget god spiller (defensiv anker på midtbanen med glimrende teknikk og ballbehandling).
Fikk ikke arbeidstillatelse i England, i følge Drammens Tidende. Også QPR og Sheffield U er/var interessert. Men han har bare 1 mnd kontrakt med Godset foreløpig.

mac_gyver

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #383 på: August 16, 2010, 12:34:26 »
Leeds ble bedre og bedre utover kampen, og jeg er fornøyd med ståa. Få med Paynter ( og Snodgrass) der framme og Kisnorbo (og kanskje Bruce) der bak så blir dette enda bedre!

Sitter vel likevel med en følelse at Forest ikke er så gode. Mange hadde en dårlig kamp (særlig Morgan i midtforsvaret) og fortsetter de slik kommer ikke Forest høyt oppe på tabellen.
sedan har vi gradel som imponerat storligen under försäsongen

Men Gradel blir litt lik Watt og Sam, og de gjør det jo bra...

Eller skjønner jeg ikke at Leeds kapret Jason Morrison (Jamaica) da vi var interessert i han. Han debuterte for Godset på lørdag med et brak. Meget god spiller (defensiv anker på midtbanen med glimrende teknikk og ballbehandling).

Vil vel si at det Gradel gjorde i pre-season var bedre enn de det sam og watt gjorde. Han er vel kjappere, bedre teknisk og bedre offensivt enn sam. men kamp for plassene er bare en god ting det, så vi skal ikke ta det som en selvfølge at Gradel kommer rett inn i start-11ern. Spesielt ikke hvis laget fortsetter fremgangen
Pride of Yorkshire

flynn

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #384 på: August 16, 2010, 15:53:16 »
Leeds ble bedre og bedre utover kampen, og jeg er fornøyd med ståa. Få med Paynter ( og Snodgrass) der framme og Kisnorbo (og kanskje Bruce) der bak så blir dette enda bedre!

Sitter vel likevel med en følelse at Forest ikke er så gode. Mange hadde en dårlig kamp (særlig Morgan i midtforsvaret) og fortsetter de slik kommer ikke Forest høyt oppe på tabellen.
sedan har vi gradel som imponerat storligen under försäsongen

Men Gradel blir litt lik Watt og Sam, og de gjør det jo bra...

Eller skjønner jeg ikke at Leeds kapret Jason Morrison (Jamaica) da vi var interessert i han. Han debuterte for Godset på lørdag med et brak. Meget god spiller (defensiv anker på midtbanen med glimrende teknikk og ballbehandling).

Vil vel si at det Gradel gjorde i pre-season var bedre enn de det sam og watt gjorde. Han er vel kjappere, bedre teknisk og bedre offensivt enn sam. men kamp for plassene er bare en god ting det, så vi skal ikke ta det som en selvfølge at Gradel kommer rett inn i start-11ern. Spesielt ikke hvis laget fortsetter fremgangen

Gradel var i store deler av vinteren ikke god nok for Leeds i L1, og holdt nærmest egenhendig på å frata oss opprykket. Nå er vi en divisjon høyere, og dermed er ikke jeg bråsikker på at han skal heve laget så voldsomt etter at suspensjonen hans er ferdig.

Har fått med meg at han leverte varene i Pre-season, men minner om at han også imponerte stort de første kampene i låneperioden hans i fjor.
Jeg tror vi her snakker om en kar med stort potensiale, men som har tilgode å bevise at han duger "week-in/week-out".

flynn

Gufrias

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #385 på: August 16, 2010, 16:02:06 »
Ã… gi Naylor bedre enn Collins er vell merkelig da Naylor har skyld i målet (ballwatching), samtidig som Collins vinner hver eneste hodeduell fra det 30 min og ut kampen? begge er like trege, og ellers stiller seg i samme problemer. Ville heller kjørt 6 på begge eller 6 på Collins og 5 på Naylor!

Fullstendig enig!

Syns faktisk Collins er vår beste i dag, jeg. Han kunne kanskje vært hakket frekkere ved et par anledninger og spilt eller skjermet i stedet for å gi bort innkast, men etter den tøffe starten, ryddet han unna alt og var ved flere situasjoner cover for Naylor og Connolly.

Deilig å se uenighet rundt dette. Det tyder på at Collins har bedret seg siden sist, da det var utelukkende negativitet rundt hans oppvisning.

Personlig synes jeg han er ekstremt lite autoritær og kvalitetsbevisst, i tillegg til å fremstå overnervøs. Han spiller ballen ut over sidelinja med en gang han får den, fremfor å ta det rolig og se etter lagkamerater. Sammenliknet med Naylor virker han som en skolegutt på førstereis med a-laget.

Men et steg frem, så absolutt!

Naylor er ikke akkurat noe eksempel til etterfølgelse, sånn pasningsmessig. Syns han stort sett pælma ballen blindt framover når han fikk den.
Hekta på Leeds siden 1974

Evig Pint

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #386 på: August 16, 2010, 17:38:30 »
Kasper 8
Connolly 5
Naylor 5
Collins 6
Bessone 6

Howson 5
Kilkenny 6
Johnson 6/7

Sam 8
Watt 6/7
Becchio 5



Bessone spilte seg opp fra forrige kamp. Det gir håp om at han ikke er like ubrukelig som han virket som mot Derby. Gjør fortsatt rare ting, men la gå. Håper han blir bedre å bedre og da skal jeg ikke klage.

Connolly er fortsatt svak, for hver kamp jeg ser ham (4 til nå) så blir jeg sikrere og sikrere på at han ikke er god nok. Rett og slett klønete, og uten særlige styrker. Naylor og Collins i tospann kjenner vi, Collins er virkelig konge i luftrommet - men langs bakken går det sent med begge, og ballbehandlingen deres er katastrofalt dårlig. Da er det faktisk bedre at de pelmer ballen ut, isteden for å forsøke på noe fiksfakseri de ikke mestrer (som å skjerme en ball eller dempe å slå en enkel pasning.....). De er selvsagt utgått på dato, og vi burde ikke hatt to slike stoppere - men så lenge Grayson sverger til å bruke dem så får vi leve med det. Lurer på hva vi skulle med Bruce foreløbig, ble han kun hentet som reserve?

Young Howson er for ustabil, men Kilkenny og Johnson synes jeg leverer en god match. Fremover har vi Watt og spesielt Sam som er gode til å skape muligheter, mens savnet av Paynter er tydelig da Becchio nok en gang ikke mestrer rollen som oppspillspunkt. Prøv å holde deg mer på beina, så kanskje du får et frispark av og til?

Vi ble mye bedre etter Grayson la om, og det skal han ha ros for. Ris for å gå ut i samme håpløse formasjon med samme lag som mot Derby - da ba han om en dårlig start på kampen.


Slakt til dommeren som var håpløs og frarøvet oss tre poeng igår. Håper det blir etterspill for denne Gunter fyren. Idiot.


Marching on together

p0ndus

  • Gjest
Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #387 på: August 16, 2010, 20:52:40 »
Gunter ?, det er vel ikke dvergstefaren til Jokke som skogvokterne har signert vel. ? ;D ;D

JanPSyse

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #388 på: August 16, 2010, 21:20:20 »
Gunter ?, det er vel ikke dvergstefaren til Jokke som skogvokterne har signert vel. ? ;D ;D
Nei, det er han kafèfyren fra "Friends". ;)
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Bites Yer Legs

Sv: Forest - Leeds Søndag 15 August, klokken 14.15 (Norsk Tid)
« Svar #389 på: August 17, 2010, 00:31:36 »
Kasper 8
Connolly 5
Naylor 5
Collins 6
Bessone 6

Howson 5
Kilkenny 6
Johnson 6/7

Sam 8
Watt 6/7
Becchio 5



Bessone spilte seg opp fra forrige kamp. Det gir håp om at han ikke er like ubrukelig som han virket som mot Derby. Gjør fortsatt rare ting, men la gå. Håper han blir bedre å bedre og da skal jeg ikke klage.

Connolly er fortsatt svak, for hver kamp jeg ser ham (4 til nå) så blir jeg sikrere og sikrere på at han ikke er god nok. Rett og slett klønete, og uten særlige styrker. Naylor og Collins i tospann kjenner vi, Collins er virkelig konge i luftrommet - men langs bakken går det sent med begge, og ballbehandlingen deres er katastrofalt dårlig. Da er det faktisk bedre at de pelmer ballen ut, isteden for å forsøke på noe fiksfakseri de ikke mestrer (som å skjerme en ball eller dempe å slå en enkel pasning.....). De er selvsagt utgått på dato, og vi burde ikke hatt to slike stoppere - men så lenge Grayson sverger til å bruke dem så får vi leve med det. Lurer på hva vi skulle med Bruce foreløbig, ble han kun hentet som reserve?

Young Howson er for ustabil, men Kilkenny og Johnson synes jeg leverer en god match. Fremover har vi Watt og spesielt Sam som er gode til å skape muligheter, mens savnet av Paynter er tydelig da Becchio nok en gang ikke mestrer rollen som oppspillspunkt. Prøv å holde deg mer på beina, så kanskje du får et frispark av og til?

Vi ble mye bedre etter Grayson la om, og det skal han ha ros for. Ris for å gå ut i samme håpløse formasjon med samme lag som mot Derby - da ba han om en dårlig start på kampen.


Slakt til dommeren som var håpløs og frarøvet oss tre poeng igår. Håper det blir etterspill for denne Gunter fyren. Idiot.





Collins er 26 år, så per def er han vel ikke utgått på dato? Syntes han til tider herjet der baki og tråkket til når Connolly og Naylor stelte i stand problemer, har virkelig troen på ham og Paddy sammen når den tiden kommer.

Merkelig at flere her inne nærmest omtaler det som negativt at Collins pælmer ballen på tribunen, i denne ligaen og særlig i intense kamper som i går er det en viktig egenskap hos stoppere å innse når ballen skal opp og vekk, se bare på hva Morgan holdt på med på andre siden...
KEEP FIGHTING!!