Skrevet av Emne: Leeds - Derby, Lørdag 7.august 2010, klokken 18.15 (Norsk Tid)  (Lest 54389 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mac_gyver

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #300 på: August 09, 2010, 00:25:26 »
Noen som skjønner hvorfor Grayson alltid spiller med med feilfota spillere på vingene? Hadde vi hatt dem riktige vingbackene så kunne det funket, men det har vi ikke!

Med så gode hodespillere som vi har framme (Becchio og Johnson), så burde vi fått til vingspillet myyyye bedre enn det som ble vist i denne kampen.

hallo? Gradel og Snoddy er ute... med de på plass blir det full fest på vingene kan jeg love
Pride of Yorkshire

DaGa

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #301 på: August 09, 2010, 00:52:58 »
Noen som skjønner hvorfor Grayson alltid spiller med med feilfota spillere på vingene? Hadde vi hatt dem riktige vingbackene så kunne det funket, men det har vi ikke!

Med så gode hodespillere som vi har framme (Becchio og Johnson), så burde vi fått til vingspillet myyyye bedre enn det som ble vist i denne kampen.

hallo? Gradel og Snoddy er ute... med de på plass blir det full fest på vingene kan jeg love

Fullt klar over det, men når vi har 2 så kjappe vinger som mot Derby, Så syns jeg det er rart at Sam (høyrefota) blir brukt på venstre og Watt (mener han er venstrefota) på høyre. Hvorfor? Hvert eneste angrep langs sidene blir "stoppet opp" fordi dem må stoppe opp og snu for å få den på godfoten.
Får bare håpe at når Gradel og Snoddy er tilbake at dem ikke blir brukt på feil side, selv om Snoddy tydeligvis liker seg ute på høyre siden.
We all LOVE LEEDS!

ArneS

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #302 på: August 09, 2010, 08:05:11 »
Der røk signaturen min gitt.  Det var jo et kinderegg med 3 forutsetninger, der 2 av dem ble oppfylt i mai.  Med vårt tap må jeg fortsatt vente, men før eller siden skal vi foran Hull City!
Den 17. mann

Tom S

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #303 på: August 09, 2010, 16:27:51 »
Leeds United: We must learn fast - Naylor

Richard Naylor warned that Leeds United must "learn and learn fast" after opening their season with a 2-1 defeat to Derby County.
Naylor gave an honest assessment of United's return to the Championship by admitting that their narrow loss at Elland Road on Saturday had given the club "a few harsh lessons" to dwell on this week.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-We-must-learn.6463885.jp
COME ON LEEDS !!

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #304 på: August 09, 2010, 16:51:42 »
Noen som skjønner hvorfor Grayson alltid spiller med med feilfota spillere på vingene? Hadde vi hatt dem riktige vingbackene så kunne det funket, men det har vi ikke!

Med så gode hodespillere som vi har framme (Becchio og Johnson), så burde vi fått til vingspillet myyyye bedre enn det som ble vist i denne kampen.

hallo? Gradel og Snoddy er ute... med de på plass blir det full fest på vingene kan jeg love

Fullt klar over det, men når vi har 2 så kjappe vinger som mot Derby, Så syns jeg det er rart at Sam (høyrefota) blir brukt på venstre og Watt (mener han er venstrefota) på høyre. Hvorfor? Hvert eneste angrep langs sidene blir "stoppet opp" fordi dem må stoppe opp og snu for å få den på godfoten.
Får bare håpe at når Gradel og Snoddy er tilbake at dem ikke blir brukt på feil side, selv om Snoddy tydeligvis liker seg ute på høyre siden.

"feilfota" vinger har 3 valg:
- de kan skjære innover i banen for å spille gjennom andre eller avslutte med godfoten selv
- de kan vente på overlap fra back og spille til backen som legger inn
- som nevnt stoppe opp for å legge inn et innoverskrudd innlegg. Men dette er ofte ineffektivt

Jeg syns gjerne "feilfota" vinger/innsideangripere kan brukes, om de brukes riktig, da dette kan være et effektivt angrepsvåpen. Ellers kan jo vingene også veksle side, så får man variasjon på kantene i løpet av en kamp.

Superfan

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #305 på: August 09, 2010, 17:53:25 »
Leeds United: We must learn fast - Naylor

Richard Naylor warned that Leeds United must "learn and learn fast" after opening their season with a 2-1 defeat to Derby County.
Naylor gave an honest assessment of United's return to the Championship by admitting that their narrow loss at Elland Road on Saturday had given the club "a few harsh lessons" to dwell on this week.

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-We-must-learn.6463885.jp

Burde heller sagt: We must run and run fast.

pale

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #306 på: August 10, 2010, 09:31:45 »
En liten vurdering av kampen sett fra East Stand:

Vi taper kampen fortjent nok, selv om vi har marginene mot oss ved at ballen treffer tverra to ganger..

Men noe keeperproblem har vi ikke. Scmeichel var trygg og god hele kampen. To verdensklasseredninger jeg aldri har sett maken til. I tillegg hadde en et voldsomt engasjement, var stadig ute og pushet paa medspillerne et et straalende tilslag paa ballen.

Men backproblemene er ikke loest....
Begge to sliter, baade med og uten ball. Connolly virker treg, Bessone nervos. I tillegg sliter stopperne hele kampen med Rob Hulse.

Midtbanen var paa det jevne, skuffet mest over Kilkenny som blir for lett i krigen mot Savage og Commons.

Sam fikk ikke til stort, men jeg synes Watt spilte bra. Jobbet bra defensivt og fikk til litt framover.

Becchio som vanlig god, enorm innsats og trokk i duellene.

Publikum var noe skuffende, kun 26 500. Kanskje fordi Leeds Rhinos spilte samtidig i Huddersfield. Bra trokk i hele forste omgang, veldig stille i andre, Derby styrte baade paa banen og tribunen.




Rasmussen7

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #307 på: August 12, 2010, 04:23:55 »
Mulig jeg tar feil her... Men tror mange vil endre mening om innsatsen mot Derby
viss de ser kampen engang til... Dere kan jo begynne med å se på tempoforskjellen mellom L1 og NPC....Har pratet med blant annet Liverpoolfans som Sa at den kampen like godt kunne vert spilt i Premier League... D synes jeg sir litt om Tempoet... Kanskje ikke så rart at Naylor og Collins ikke hang med i svingene... Satser på at de skjerper seg til Forestkampen.

bwirum

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #308 på: August 12, 2010, 09:00:52 »
Synes nå i alle fall vi kan konkludere med at vi antakelig har ligaens beste keeperduo!
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

Sv: Leeds - Derby Lørdag klokken 18.15 (Norsk Tid)
« Svar #309 på: August 12, 2010, 09:59:55 »
Jeg overvar Cloughs lille triks før kampstart.
Vi hadde selvsagt kjøpt et par poser fulle med supporterutstyr før kampen og gikk i bilen med posene før kampen. Og der...rett etter jernbanebrua syd for stadion gikk alle Derbyspillerne av bussen. Med Savage i spissen og bare en liten tjukkas som bodyguard spankulerte de alle de siste 500 meterne til banen.
Den slags gimmick fra Clough for at ikke spillerne hans skulle frykte det skumle publikummet til Leeds. De så ikke ut til å bli antastet av noen og fikk gå i fred helt inn til Stadion. Det ga jo uttellig så en bra taktisk vri der...

Clough ble forøvrig hundset av Bates i Lincoln-programmet. Han hadde visstnok blitt nektet å ta med sin unge sønn inn på banen av The Stewards. Og laget litt styr av det. I tillegg ville han sitte i direktørlosjen i teningsdrakt, men ble avvist av Bates og Co fordi det var dress-code der. Det ble nok litt oppstyr som det alltid blir rundt Bates og folk han misliker.


Suzanna fylte forøvrig år på lørdag og alle som er Monaco neste lørdag blir invitert i bursdagen hennes. Så Jarle, NÃ… er din sjanse. (Jeg skal oppdatere med sted senere.)  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973