Skrevet av Emne: Angående overgangssummer og free transfers  (Lest 3860 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Angående overgangssummer og free transfers
« på: August 16, 2010, 18:43:22 »
Tar opp en litt interessant tråd fra Waccoe, der trådstarter spekulerte i litt i markedsverdien på de nye spillerne vi har fått inn foran denne sesongen:

Collins - 150K,  reportedly (at Prestons end)
Bruce - 300k,  reportedly (Ipswich OS)
Kasper  - 2.5m,  County wanted when they transfer listed him.
Paynter - 1M,  Swindon want 2.5 for Austin, Paynter scored more goals.
Sam - 750k,  Charltons best player Bailey went for 1.4,Sam was their second best player.
Bessone - 500k,  First choice LB at Swansea, injuries hampered his appearances so fee would suffer.


Blir fort mye synsing om verdi her, men jeg synes ikke dette ser så helgæernt ut. Jeg tror i hvert fall at markedsverdien på en spiss som scorer ca 30 mål i L1 (dvs Paynter) ligger et sted mellom 1-2 mill (basert på hva slike spillere har gått for de siste par åra – Cox, Lambert, Newcastletilbudet på Beckford)

Det er blitt antydet tidligere at det man slipper å betale i overgangssum (fordi spilleren har gått ut kontrakten), betaler man gjerne i signon fee til spilleren i stedet.

Med andre ord kan klubben fort ha betalt 3-4 mill pund i samlede signon penger til Kasper, Paynter, Sam, Bessone. Forklarer i så fall hva mesteparten av det eventuelle transferbudsjettet har blitt brukt til….. Noen som har tanker om det her?

- og please, la oss slippe Bates-tøvet…  :-[
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Kato

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #1 på: August 16, 2010, 19:09:36 »
Er ikke navnene jeg er mest skeptisk til, heller typene.

Mener Grayson ikke har god nok balanse i mannskapet.

1. Vi har kjøpt stoppere som er for like de vi har. Bra fysikk og mangel på fart går igjen der bak.
2. Det lyser mangel på en ballvinner sentralt. Ikke kjøpt. Mangler fysikk i det leddet.
3. Vi er svekket på topp. Opp en divisjon, og Beckford borte.

På den andre siden virker vi å ha veldig gode kantspillere. I  mine øyne var Lloyd Sam MOM i går. Med Snoddy og Gradel i tillegg har vi vel divisjonens beste dekning på kant.
 

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #2 på: August 16, 2010, 19:14:57 »
Er ikke navnene jeg er mest skeptisk til, heller typene.

Mener Grayson ikke har god nok balanse i mannskapet.

1. Vi har kjøpt stoppere som er for like de vi har. Bra fysikk og mangel på fart går igjen der bak.
2. Det lyser mangel på en ballvinner sentralt. Ikke kjøpt. Mangler fysikk i det leddet.
3. Vi er svekket på topp. Opp en divisjon, og Beckford borte.

På den andre siden virker vi å ha veldig gode kantspillere. I  mine øyne var Lloyd Sam MOM i går. Med Snoddy og Gradel i tillegg har vi vel divisjonens beste dekning på kant.


Sånn sett ikke så dumt når de både kan utfordre og gå inn i banen selv, eller pumpe innlegg mot Becchio eller Paynter, som jo er relativt gode box-spisser. Har troen på 4-5-1/4-3-3 nå som vi ikke har en rask bakroms-spiss..!

R - R

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #3 på: August 16, 2010, 19:26:33 »
Tar opp en litt interessant tråd fra Waccoe, der trådstarter spekulerte i litt i markedsverdien på de nye spillerne vi har fått inn foran denne sesongen:

Collins - 150K,  reportedly (at Prestons end)
Bruce - 300k,  reportedly (Ipswich OS)
Kasper  - 2.5m,  County wanted when they transfer listed him.
Paynter - 1M,  Swindon want 2.5 for Austin, Paynter scored more goals.
Sam - 750k,  Charltons best player Bailey went for 1.4,Sam was their second best player.
Bessone - 500k,  First choice LB at Swansea, injuries hampered his appearances so fee would suffer.


Blir fort mye synsing om verdi her, men jeg synes ikke dette ser så helgæernt ut. Jeg tror i hvert fall at markedsverdien på en spiss som scorer ca 30 mål i L1 (dvs Paynter) ligger et sted mellom 1-2 mill (basert på hva slike spillere har gått for de siste par åra – Cox, Lambert, Newcastletilbudet på Beckford)

Det er blitt antydet tidligere at det man slipper å betale i overgangssum (fordi spilleren har gått ut kontrakten), betaler man gjerne i signon fee til spilleren i stedet.

Med andre ord kan klubben fort ha betalt 3-4 mill pund i samlede signon penger til Kasper, Paynter, Sam, Bessone. Forklarer i så fall hva mesteparten av det eventuelle transferbudsjettet har blitt brukt til….. Noen som har tanker om det her?

- og please, la oss slippe Bates-tøvet…  :-[


At klubben har brukt like store mengder på sign-on fee som dei ville ha brukt i overgangspengar er naturlegvis berre tøv. Ja, spelarane får større sign-on fee når dei kjem gratis, men eg har store vanskar for å tru at den samla summen for spelarane vi har signa overstiger £1-1.5m.
- Rune

Johrnino

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #4 på: November 11, 2014, 09:16:43 »
Er det noen som har oversikt over hva Leeds må betale for å kjøpe "nysigneringene" våre når låneperioden er over? Tenker da spesielt på Adryan, Doukara, Silvestri, Berardi, Bianchi og Antenucci

Er det forresten muligheter for å skrive førkontrakt med noen spillere i januar. Dette er jo en meget effektiv metode for å skaffe seg billige spillere på Football manager, men jeg aner ikke om det er sånn det fungerer i den virkelige verden..
 

Runar

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #5 på: November 11, 2014, 09:26:52 »
Doukara er ikke på lån, hans overgang ble permanent i august.

Adryan er 3-4 millioner euro.

Bianchi, Silvestri, Antenucci og Berardi er også permanent
 

AndyMathie

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #6 på: November 11, 2014, 12:33:01 »
Doukara er ikke på lån, hans overgang ble permanent i august.

Adryan er 3-4 millioner euro.

Bianchi, Silvestri, Antenucci og Berardi er også permanent

Det er en no brainer med Adryan for 4 millioner euro. Da hadde jeg brukt penger på han kontra å finne en annen spiller i hans rolle. Tror dessuten Adryan kan bli solgt for 400-500 millioner euro etterhvert, men time will show.
We are Leeds and we are proud of it!

Runar

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #7 på: November 11, 2014, 12:43:39 »
Doukara er ikke på lån, hans overgang ble permanent i august.

Adryan er 3-4 millioner euro.

Bianchi, Silvestri, Antenucci og Berardi er også permanent

Det er en no brainer med Adryan for 4 millioner euro. Da hadde jeg brukt penger på han kontra å finne en annen spiller i hans rolle. Tror dessuten Adryan kan bli solgt for 400-500 millioner euro etterhvert, men time will show.


HAHAHAHA...

 

Jon R

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #8 på: November 11, 2014, 12:56:10 »
Doukara er ikke på lån, hans overgang ble permanent i august.

Adryan er 3-4 millioner euro.

Bianchi, Silvestri, Antenucci og Berardi er også permanent

Det er en no brainer med Adryan for 4 millioner euro. Da hadde jeg brukt penger på han kontra å finne en annen spiller i hans rolle. Tror dessuten Adryan kan bli solgt for 400-500 millioner euro etterhvert, men time will show.

For tidlig å si om det er fornuftig å bruke så mye penger på Adryan. Først må han vise stabilt høyt nivå over tid og demonstrere de samme gode holdningene han gjort til nå, også om hjemmelengselen skulle bli sterk under den britiske vinteren.
Jon R.

Jon R

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #9 på: November 11, 2014, 12:57:20 »
Doukara er ikke på lån, hans overgang ble permanent i august.

Adryan er 3-4 millioner euro.

Bianchi, Silvestri, Antenucci og Berardi er også permanent

Det er en no brainer med Adryan for 4 millioner euro. Da hadde jeg brukt penger på han kontra å finne en annen spiller i hans rolle. Tror dessuten Adryan kan bli solgt for 400-500 millioner euro etterhvert, men time will show.


HAHAHAHA...



Det var jo litt voldsomt da. Mente du kanskje kroner, Anders?
Jon R.

Nørgaard

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #10 på: November 11, 2014, 15:09:50 »
Doukara er ikke på lån, hans overgang ble permanent i august.

Adryan er 3-4 millioner euro.

Bianchi, Silvestri, Antenucci og Berardi er også permanent

Det er en no brainer med Adryan for 4 millioner euro. Da hadde jeg brukt penger på han kontra å finne en annen spiller i hans rolle. Tror dessuten Adryan kan bli solgt for 400-500 millioner euro etterhvert, men time will show.


HAHAHAHA...



Det var jo litt voldsomt da. Mente du kanskje kroner, Anders?

Lad nu lige Adryan spille en sæson for Leeds inden vi smider en usandsynlig høj pris på ham.

AndyMathie

Sv: Angående overgangssummer og free transfers
« Svar #11 på: November 12, 2014, 13:18:28 »
Doukara er ikke på lån, hans overgang ble permanent i august.

Adryan er 3-4 millioner euro.

Bianchi, Silvestri, Antenucci og Berardi er også permanent

Det er en no brainer med Adryan for 4 millioner euro. Da hadde jeg brukt penger på han kontra å finne en annen spiller i hans rolle. Tror dessuten Adryan kan bli solgt for 400-500 millioner euro etterhvert, men time will show.

For tidlig å si om det er fornuftig å bruke så mye penger på Adryan. Først må han vise stabilt høyt nivå over tid og demonstrere de samme gode holdningene han gjort til nå, også om hjemmelengselen skulle bli sterk under den britiske vinteren.

Jepp mente kroner eller 30-40 millioner Euro. Godt at skrivefeilen fikk noen til å få et lengere liv da en god latter forlenger livet med et par år ;)
We are Leeds and we are proud of it!