Skrevet av Emne: Lønninger?  (Lest 4471 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McVallister

Lønninger?
« på: August 26, 2010, 17:16:36 »
Er bare nysgjerrig; hvor mye tjener gutta i Leeds? Er vi skikkelig "kjip" i forhold til andre lag i vår divisjon? Vi tiltrekker oss ikke akkurat stjerner for tiden.
 Har lest en plass at spillere i 2 div (nivå 4) heller vil spille i Conference for der er det mere penger å hente grunnet en tv-avtale som visstnok ble innført i år!?

Sleivind

Sv: Lønninger?
« Svar #1 på: August 26, 2010, 17:21:27 »
I forhold til fallskjermklubbene er vi nok ganske "kjipe". Vil tro vi ligger på gjennomsnittet.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Lønninger?
« Svar #2 på: August 26, 2010, 17:22:55 »
I forhold til fallskjermklubbene er vi nok ganske "kjipe". Vil tro vi ligger på gjennomsnittet.

Tro gjør man i kirka,her må man vite ;D

Men tippe kan vi,og eg tipper vi ligger langt langt under gjennomsnittet >:(

auren

Sv: Lønninger?
« Svar #3 på: August 26, 2010, 17:35:44 »
Tja... McCormack i Cardiff har visstnok 7-8 tusen pund i uka, og han er nok på den øvre halvdelen av lønningslista i Cardiff. Nå tilbydde vi visstnok Simpson 9K i uka, så jeg tror nok absolutt ikke vi ligger i bunnsjiktet mht lønninger.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Lønninger?
« Svar #4 på: August 26, 2010, 17:55:41 »
Tja... McCormack i Cardiff har visstnok 7-8 tusen pund i uka, og han er nok på den øvre halvdelen av lønningslista i Cardiff. Nå tilbydde vi visstnok Simpson 9K i uka, så jeg tror nok absolutt ikke vi ligger i bunnsjiktet mht lønninger.

auren

eg er no ikkje så sikker på det...
...men,vi burde sjølsagt ligge heilt på topp,siden vi e den klubben i divisjonen med soleklart størst markedspotensiale 8)

sportcarl1

Sv: Lønninger?
« Svar #5 på: August 26, 2010, 17:58:03 »
jag tror vi ligger på övre när det gäller löningar, det märker man inte minst när viförsöker låna ut alt sälja spelare som inte platsar, det braukar falla oftast på lönen, därför tex det är så svårt bli av med robinson, kandol
 

auren

Sv: Lønninger?
« Svar #6 på: August 26, 2010, 18:08:33 »
Tja... McCormack i Cardiff har visstnok 7-8 tusen pund i uka, og han er nok på den øvre halvdelen av lønningslista i Cardiff. Nå tilbydde vi visstnok Simpson 9K i uka, så jeg tror nok absolutt ikke vi ligger i bunnsjiktet mht lønninger.

auren

eg er no ikkje så sikker på det...
...men,vi burde sjølsagt ligge heilt på topp,siden vi e den klubben i divisjonen med soleklart størst markedspotensiale 8)

 :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: Lønninger?
« Svar #7 på: August 26, 2010, 18:31:07 »
Skulle absolutt vært interessant å vite snittlønnen i nPc.
Hvis PL-klubbene som rykker ned er så dumme at de ikke har kontraktfestet en ganske heftig lønnsreduksjon dersom de rykker ned, har de lært lite.

Soton hadde det med sine spillere, og det begynner å bli noen år siden. Likevel gikk det på trynet.

Det blir også interessant å følge PL-klubbene sine lønns- og innkjøpsstrategier fremover.
Det aner meg at det vil synke en god del. Mr Lerner i Aston Villa gjør egentlig kun det riktige ved å selge NÃ… (Milner) til City, en av få klubber som ikke bryr seg så mye om overgangssummen.
 

Dennis

Sv: Lønninger?
« Svar #8 på: August 26, 2010, 20:30:58 »
Skulle absolutt vært interessant å vite snittlønnen i nPc.
Hvis PL-klubbene som rykker ned er så dumme at de ikke har kontraktfestet en ganske heftig lønnsreduksjon dersom de rykker ned, har de lært lite.

Soton hadde det med sine spillere, og det begynner å bli noen år siden. Likevel gikk det på trynet.

Det blir også interessant å følge PL-klubbene sine lønns- og innkjøpsstrategier fremover.
Det aner meg at det vil synke en god del. Mr Lerner i Aston Villa gjør egentlig kun det riktige ved å selge NÃ… (Milner) til City, en av få klubber som ikke bryr seg så mye om overgangssummen.

Støttes!

Hadde faktisk vært smått bekymret om vi hadde ligget i toppsjiktet av hva lønnssnitt angår i NpC. Mulig noen kaller det defensivt; i dagens marked er man nødt å drive med vettet i behold.

At snittet innad i klubben har økt siden klubben rykket opp, det er vel helt sikkert. Klubbens lønnssnitt vil nok helt sikkert øke gradvis ettersom klubben eventuelt blir en sesong i NpC og så henter nye spillere (i januar og) neste sommer.

Høy lønn er ikke det samme som høy kvalitet (selv om det KAN og BØR være). Det vitnet vel Newcastle ganske greit om forrige gang de spilte i PL.
Marching on together!

Runar

Sv: Lønninger?
« Svar #9 på: August 26, 2010, 22:30:08 »
Tror det er stander avtale om 25% kutt dersom man rykker ned. Mener det ble forhandlet fram for noen år tilbake
 

berlin

Sv: Lønninger?
« Svar #10 på: August 27, 2010, 09:29:20 »
Tror det er stander avtale om 25% kutt dersom man rykker ned. Mener det ble forhandlet fram for noen år tilbake

Generelt altså? Spillerforening og klubb?
Overraskende i såfall.

Promotion 2010

Sv: Lønninger?
« Svar #11 på: August 27, 2010, 09:38:39 »
Tja... McCormack i Cardiff har visstnok 7-8 tusen pund i uka, og han er nok på den øvre halvdelen av lønningslista i Cardiff. Nå tilbydde vi visstnok Simpson 9K i uka, så jeg tror nok absolutt ikke vi ligger i bunnsjiktet mht lønninger.

auren

McCormack-mack kan vel neppe være i toppen i Cardiff med £ 7000 i uka når vår (Bates') uttalte topp i fjor (L1) var £ 6000.

Mye penger i NpC, i hert fall mer enn i divisjonene under. Hvis denne Simpson har fått £ 14000 i Hull, uten erfaring fra PL så er det nok også spillere med lønninger opp mot £ 20000 i uka i vår divisjon. Jfr nedrykkede lag og kanskje spesielt eksempelet Newcastle i fjor.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

L.RADEBE

Sv: Lønninger?
« Svar #12 på: August 27, 2010, 10:11:38 »
Vi ligger nok i toppen av hva lønninger angår. I Premier Leauge Burnley var fornuftig med sine lønninger i fjor. Mener de hadde en makslønn på 13000 pund i uka (uten bonuser selvsagt). Jobben deres blir derfor lettere enn Hull som jo har lønnet spillere som om det var Ridsdale ved roret.. Det er forøvrig ikke en selvfølge at spillere går ned i lønn ved nedrykk..

I league one i 2009 lånte vi en spiller fra Derby (?). Han hadde 10000 pund i uka noe som Leeds betalte alt av. Ettersom jeg har skjønt er det et beløp for som de "beste" tjener i Championship. Selvsagt ligger noen over dette. 

Selv er jeg en stor fan av den tyske modellen hvor spillerene får lønn etter kamper de spiller og hvordan laget presterer. Blir det nedrykk er det automatisk trekk i lønn ;)
 

Masinga

Sv: Lønninger?
« Svar #13 på: August 27, 2010, 10:39:11 »
Selv er jeg en stor fan av den tyske modellen hvor spillerene får lønn etter kamper de spiller og hvordan laget presterer. Blir det nedrykk er det automatisk trekk i lønn ;)
Tyskerne har skjønt det!
Masinga, medl.nr. 1250

auren

Sv: Lønninger?
« Svar #14 på: August 27, 2010, 11:15:35 »
Selv er jeg en stor fan av den tyske modellen hvor spillerene får lønn etter kamper de spiller og hvordan laget presterer. Blir det nedrykk er det automatisk trekk i lønn ;)

Forsvåvidt enig i dette, men her ser jeg en dobbel misnøye i det å bli vraket til kamper (mister også lønn). Tror det blir vanskeligere å holde en spillergruppe motiverte og tilfredse da.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

bwirum

Sv: Lønninger?
« Svar #15 på: August 27, 2010, 12:57:31 »
De har vel en grunnlønn å forholde seg til? Så utbetaling i forhold til spilte kamper blir som bonus å regne? Ville jo være litt merkverdig ellers mener jeg.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

L.RADEBE

Sv: Lønninger?
« Svar #16 på: August 27, 2010, 13:49:07 »
Ja de har nok en mindre fastlønn som de klarer seg greit med. En slik modell hindrer nok enkelte av klubbene til å hente de best, men jeg mener at dette er en modell med lærdom for mange norske klubber.
En liten artig sak fra Norge. Det er jo kjent sak at spillere får kroner for hver kamp de spiller fra start. Ikke rart at FFK går så på trynet når Raymond Kvisvik sopet inn 30.000 kroner per start. Galskap spør du meg..
 

bwirum

Sv: Lønninger?
« Svar #17 på: August 27, 2010, 14:42:43 »
Tja, vet ikke helt jeg. Raymond Kvisvik dro vel en del publikum på navnet, i tillegg til at han jo faktisk var en poengsanker i sine bedre stunder.

Hvis han startet ALLE ligakampene for FFK, + at de kom et stykke på vei i cupen så ville det være ~34-35 matcher, 30000 x 35 = 1.050.000,00 + evt. grunnlønn. Si at den var en 4-500.000,00, så ender han på en total lønn på rundt 1,5 mill. Det er jo ikke akkurat avskrekkende når du ser en del lønninger i fotball-Norge. Hvis jeg husker riktig så lå vel Kvisvik rundt 2 mill totalt? Dvs. at han må ha hatt noe bonusrelatert på toppen eller en høyere grunnlønn.

Om han var verdt 2 mill er jo en annen diskusjon selvsagt, men han var jo faktisk en av de bedre spillerne i ligaen en stund. Sier jeg som aldri har hatt han på noe lag jeg har holdt med...
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Masinga

Sv: Lønninger?
« Svar #18 på: August 27, 2010, 14:53:47 »
Ikke nok med det. Raymond Kvisvik var jo en god kunde i Norsk Tipping. En stor del av de 2-3 mill. han hadde i året gikk bort i tipping, til glede for andre klubber i Norge som får tilført tippemidler. Så her var det en vinn-vinn situasjon.
Masinga, medl.nr. 1250

L.RADEBE

Sv: Lønninger?
« Svar #19 på: August 28, 2010, 17:42:55 »
Angående Kvisvik så var han den best betalte spilleren i klubben også. Hans bonusordninger angående start på kamper er jo bare en av ordningene ;) Legg til kamper man vinner/uavgjort, leilighet, bil osv. så har du et heftig regnestykke på gang. Greit nok at han genererte mye penger, men klubben hadde samme løsning på de andre spillerene. Da blir det fort et virrvarr av rot når økonomien ikke så god som de "trodde"  8)
 

Svend Anders

Sv: Lønninger?
« Svar #20 på: August 28, 2010, 17:51:55 »
Jeg skal ikke si så mye om FFK og Kvisvik, men lønnsnivået i Leeds er nok rimelig edruelig i forhold til divisjonen. Spesielt med tanke på klubbene som har vært i PL i det siste, og som lever litt på fallskjermer etc.

Gjennomsnittspilleren i Leeds er nok på £5-7,000 i uka, de aller beste - Kasper, McCormack etc tett opptil £10,000.

Jeg er egentlig ganske usikker på hvordan bonusordningene er lagt opp. I L1 var det ganske mye i forhold til opprykk/ikke-opprykk, nå kan det kanskje være litt mer ifht hver enkelt kamp/poeng, mål, etc.

SA

sportcarl1

Sv: Lønninger?
« Svar #21 på: August 28, 2010, 19:12:08 »
Jeg skal ikke si så mye om FFK og Kvisvik, men lønnsnivået i Leeds er nok rimelig edruelig i forhold til divisjonen. Spesielt med tanke på klubbene som har vært i PL i det siste, og som lever litt på fallskjermer etc.

Gjennomsnittspilleren i Leeds er nok på £5-7,000 i uka, de aller beste - Kasper, McCormack etc tett opptil £10,000.

Jeg er egentlig ganske usikker på hvordan bonusordningene er lagt opp. I L1 var det ganske mye i forhold til opprykk/ikke-opprykk, nå kan det kanskje være litt mer ifht hver enkelt kamp/poeng, mål, etc.

SA
jag personligen tror att kasper ligger ganska mycket över 10000 pund i veckan, var  väl den summan som robinson fick när vi spelade i league1 och   vi värvade honom från swansea,
 

Gufrias

Sv: Lønninger?
« Svar #22 på: August 29, 2010, 12:37:49 »
I Premier Leauge Burnley var fornuftig med sine lønninger i fjor. Mener de hadde en makslønn på 13000 pund i uka (uten bonuser selvsagt).
Vi snakker om nærmere 7 millioner kroner i året. Fornuftig my a**!
Hekta på Leeds siden 1974

bwirum

Sv: Lønninger?
« Svar #23 på: August 30, 2010, 08:44:21 »
I Premier Leauge Burnley var fornuftig med sine lønninger i fjor. Mener de hadde en makslønn på 13000 pund i uka (uten bonuser selvsagt).
Vi snakker om nærmere 7 millioner kroner i året. Fornuftig my a**!
Når vi snakker om fornuftig her så må vi snakke om det i samme sammenheng. Nei, det er ikke industriarbeiderlønninger, men så trenger heller ikke industribedrifter å verve folk fra andre bedrifter med utkjøp og lønnsnivåer som ligger der oppe.

I forhold til resten av spillerstallene rundt, så kan det vel ikke sies å være annet enn fornuftig.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Promotion 2010

Sv: Lønninger?
« Svar #24 på: September 02, 2010, 15:04:22 »
Ifølge denne siden så får spillerne bonus når de ligger på play-off plass. Bates er ikke så veldig fornøyd med at L (Leeds) kommer foran N (Norwich) i alfabetet (litt humoristisk da), men gutta har fått pengene sine.

http://www.leedsunited.com/news/20100901/chairman-welcomes-break_2247585_2141762

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Karl Hot Shot

Sv: Lønninger?
« Svar #25 på: September 02, 2010, 15:26:10 »
Ifølge denne siden så får spillerne bonus når de ligger på play-off plass. Bates er ikke så veldig fornøyd med at L (Leeds) kommer foran N (Norwich) i alfabetet (litt humoristisk da), men gutta har fått pengene sine.

http://www.leedsunited.com/news/20100901/chairman-welcomes-break_2247585_2141762

 :)

Får Leeds United-spillerne altså bonus også nå i september, siden laget befinner seg som nr. 6 i øyeblikket? Det var jo en merkelig ordning, men kanskje nødvendig for å få dem til "å gi jernet" i hver kamp?