Skrevet av Emne: Vårt akademi og Leeds fremover  (Lest 80390 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sydhagen

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #30 på: November 04, 2010, 14:16:54 »
Tanken til Bates er god den hvis Leeds hadde ligget i toppen av Premier League. Men dette med at han vil ha lokale unggutter. Ja det er basert på at han vil selge de når de slår til og stikke penger under madrassen.
Hvis Bates mener alvor så satser han på T.A og kjøper tilbake anlegget. Ellers er dette bare svada

Tror nok det heller er basert på at det er billigere å fostre frem egne talenter enn å kjøpe dyre spillere ;)
TA tror jeg blir tilbakekjøpt den dagen Leeds rykker opp til PL igjen, dvs i 2012.   :)
TA saken er en skamplett for Bates!Gubben er full av jug >:(



Akkurat det er vel noe de fleste er enige om  ;)

Men mannen tenker økonomi og da vil det mest økonomiske være å få Leeds tilbake i PL og samtidig få frem egne talenter istedet for store og dyre kjøp. Og er Leeds i PL, da blir inntektene betydelig større og prisen for et salg av klubben vil stige enormt!

TA blir kjøpt tilbake den dagen Leeds rykker opp til PL pga dette vil gjøre verdien av klubben enda større.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #31 på: November 06, 2010, 13:34:29 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Youth-set-up.6614388.jp

HUff og huff...


"But a Premier Academy League showing Leeds United's Under-18s with one point from 10 matches and a goal difference of minus 24 is stretching that theory a little far."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #32 på: November 12, 2010, 00:38:51 »
Høres ut som om det er gode gamle Bobby Davidson som skal ta en rolle som U-17 sjef i akademiet:

* Good move by the club imo, plenty of experience and could act somewhat of a scout with him working with the England under 17's.'

* Could be a good signing did a great job at Feranvarcos supposedly and the wanted to keep him.



http://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Davison

 :)
« Siste redigering: November 12, 2010, 00:40:32 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #33 på: November 12, 2010, 00:50:07 »
Svarer til førstepost og vil bare nevne at Barcelona vel har et mål/en filosofi om at minst 50% av spillerne i a-lagstroppen skal komme fra eget akademi. Det er jo ganske imponerende. Og det er det jeg savner hos Leeds. En klar og tydelig tankegang og filosofi om hvordan klubben skal drives og komme seg opp og frem igjen! Sats på talentutvikling er alt jeg har å si. Dette er i lengden mer økonomisk, men gir også større klubbfølelse for spillerne som kommer fra akademiet når de har vært i klubben i lang tid av sin spillerkarrierre. For mange supportere tror jeg også det vil være veldig stas om mange spillere på A-laget kommer fra eget akademi. De er rett og slett klubbens eget produkt. Slik tenker ihvertfall jeg! :)

Trulsaren

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #34 på: November 12, 2010, 01:46:45 »
Men så har vel Barcelonas ungdomsakademi et budsjett på størrelse med det hele Leeds har. De bruker utrolig mangfoldige millioner på akademiet, og har store transferutgifter ettersom de kjøper flere tenåringer for millioner av kroner.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

jarle

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #35 på: November 12, 2010, 09:21:52 »
Men så har vel Barcelonas ungdomsakademi et budsjett på størrelse med det hele Leeds har. De bruker utrolig mangfoldige millioner på akademiet, og har store transferutgifter ettersom de kjøper flere tenåringer for millioner av kroner.


JA det koster penger.... å bli god!

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #36 på: November 12, 2010, 09:42:58 »
Leeds United: Ex-Whites favourite joins academy set up


Bobby Davison at training. PIC: Varley Picture Agency

 Published Date: 12 November 2010
Former Whites striker Bobby Davison has joined the club on a short-term basis to help running the academy with Neil Redfearn following the exit of academy bosses Neil Thompson and Daral Pugh.
Grayson said: "Bobby has been around the circuit, at Bradford running their youth team up to the first team, and in Hungary at Ferencvaros. He jumped at the chance to work with us.

"It's a short term view, but the long-term personnel of the academy is still to be decided."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #37 på: November 12, 2010, 10:54:11 »
Dette lyder ikke helt bra!
Davison var en stor favoritt hos meg, og kan sikkert sine saker bra nok han, men jeg synes hele akademiet for tiden lever fra hånd til munn, og det er bekymringsfullt.

At Neil Thompson fikk fyken var kanskje ikke så rart, men nå må man finne ny sjef ASAP, og stabilisere tingene på TA. Lite kontinuitet på leder og trenersiden her er utrolig lite gunstig, her skal man altså utdanne morgendagens menn på en skole uten rektor, og med stort sett vikarlærere..

Jeg har snakket en del med flere av de gamle gutta på akademiet, i forbindelse med at de nå selger seg selv som trenerressurser i Norge og andre steder. De forteller at hele oppsettet rundt ungdomsarbeidet i klubben er svært redusert (noe vi vel visste fra før), og at de beste talentene i Yorkshire nå like gjerne velger andre klubber ettesom forspranget vi hadde er grundig utradert. De har, kanskje forståelig nok ettersom de selv har fått fyken, lite positivt å melde om herrene Thompson og Redfearn, som de mener er mer opptatt av egne karrierer enn klubbens beste.

Ungdomsarbeidet vil være enda viktigere framover. Penger og kompetanse inn i dette systemet er etter min mening vesentlig mer presserende enn å kjøpe tilbake TA, og bør faktisk prioriteres over å spandere enda flere penger på stallfyll for A-laget.

Action nå please, Mr.Bates!

flynn

Sydhagen

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #38 på: November 12, 2010, 11:02:34 »
Dette lyder ikke helt bra!
Davison var en stor favoritt hos meg, og kan sikkert sine saker bra nok han, men jeg synes hele akademiet for tiden lever fra hånd til munn, og det er bekymringsfullt.

At Neil Thompson fikk fyken var kanskje ikke så rart, men nå må man finne ny sjef ASAP, og stabilisere tingene på TA. Lite kontinuitet på leder og trenersiden her er utrolig lite gunstig, her skal man altså utdanne morgendagens menn på en skole uten rektor, og med stort sett vikarlærere..

Jeg har snakket en del med flere av de gamle gutta på akademiet, i forbindelse med at de nå selger seg selv som trenerressurser i Norge og andre steder. De forteller at hele oppsettet rundt ungdomsarbeidet i klubben er svært redusert (noe vi vel visste fra før), og at de beste talentene i Yorkshire nå like gjerne velger andre klubber ettesom forspranget vi hadde er grundig utradert. De har, kanskje forståelig nok ettersom de selv har fått fyken, lite positivt å melde om herrene Thompson og Redfearn, som de mener er mer opptatt av egne karrierer enn klubbens beste.

Ungdomsarbeidet vil være enda viktigere framover. Penger og kompetanse inn i dette systemet er etter min mening vesentlig mer presserende enn å kjøpe tilbake TA, og bør faktisk prioriteres over å spandere enda flere penger på stallfyll for A-laget.

Action nå please, Mr.Bates!

flynn

Enig!
TA kan vi kjøpte tilbake når vi er tilbake i PL (med betydelig større inntekter) eller en ny eier kommer inn med frisk kapital.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

torivar

  • Gjest
Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #39 på: November 12, 2010, 13:16:13 »
Håper bare vi slipper en gammel Chelsea kjenning av Bates og Williams til å lede vårt akademi.

Ray Wilkins sa takk for seg i Chelsea denne uken. Han forlot vel Chelsea som spiller før Bates kom inn, men var vel engasjert en liten uke som caretaker såvidt jeg husker rundt 2000. Håper ikke dette er kobling nok.  En god fotballspiller jeg ikke vil ha til akademiet vårt.

Mens jeg er inne på det, også Glenn Hoddle er en god fotballspiller jeg ikke vil ha til akademiet vårt.

flynn

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #40 på: November 12, 2010, 13:34:47 »
Håper bare vi slipper en gammel Chelsea kjenning av Bates og Williams til å lede vårt akademi.

Ray Wilkins sa takk for seg i Chelsea denne uken. Han forlot vel Chelsea som spiller før Bates kom inn, men var vel engasjert en liten uke som caretaker såvidt jeg husker rundt 2000. Håper ikke dette er kobling nok.  En god fotballspiller jeg ikke vil ha til akademiet vårt.

Mens jeg er inne på det, også Glenn Hoddle er en god fotballspiller jeg ikke vil ha til akademiet vårt.

Nettopp, vi trenger en som kanskje ikke er tidligere spiller, men som er oppdatert på nyere treningsmetoder og som kan hamre ut en filosofi med tanke på spillestil sammen med Grayson & Co.
Den ekstreme varianten av dette er i Ajax-systemet. Der opererer man kun med draktnr. Alle involverte vet nøyaktig hva f.eks spiller nr. 8 skal gjøre på banen, og hvilken rollespesifkk trening de da skal bedrive.

flynn


berlin

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #41 på: November 12, 2010, 13:57:27 »
Jeg synes det virker som vi har nok av kvalifiserte trenerkrefter her på forumet jeg.  :) :D

Jeg nevner i fleng, kato, jarle, runar, flynn, Duncan McKenzie.......forresten, stryk de to siste -
ex spillere skal vi jo ikke ha.  ;D

Sett i gang og send CV'er og slikt (om dere vil ha Bates som sjef da  ;) )

flynn

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #42 på: November 12, 2010, 15:10:30 »
Jeg synes det virker som vi har nok av kvalifiserte trenerkrefter her på forumet jeg.  :) :D

Jeg nevner i fleng, kato, jarle, runar, flynn, Duncan McKenzie.......forresten, stryk de to siste -
ex spillere skal vi jo ikke ha.  ;D

Sett i gang og send CV'er og slikt (om dere vil ha Bates som sjef da  ;) )

Hadde jeg fått muligheten så hadde jeg tatt den på strak arm!
Selv om jeg sikkert hadde måttet bytte nick  :)

flynn

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #43 på: November 12, 2010, 17:55:50 »
Men så har vel Barcelonas ungdomsakademi et budsjett på størrelse med det hele Leeds har. De bruker utrolig mangfoldige millioner på akademiet, og har store transferutgifter ettersom de kjøper flere tenåringer for millioner av kroner.

Jojo, men nå sa jeg jo aldri at Leeds plutselig skulle få like mye penger å bruke på dette. Det jeg retter fokus mot er jo at jeg syns Leeds burde gå noenlunde samme vei når det gjelder filosofi og tankegang i forhold til ungdomssatsing..!

torivar

  • Gjest
Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #44 på: November 12, 2010, 18:26:21 »
Jeg synes det virker som vi har nok av kvalifiserte trenerkrefter her på forumet jeg.  :) :D

Jeg nevner i fleng, kato, jarle, runar, flynn, Duncan McKenzie.......forresten, stryk de to siste -
ex spillere skal vi jo ikke ha.  ;D

Sett i gang og send CV'er og slikt (om dere vil ha Bates som sjef da  ;) )

Funny.

Jeg er dessverre ikke kvalifisert, er kun en helt ordinær bygdetulling

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #45 på: November 12, 2010, 18:49:20 »
Jeg synes det virker som vi har nok av kvalifiserte trenerkrefter her på forumet jeg.  :) :D

Jeg nevner i fleng, kato, jarle, runar, flynn, Duncan McKenzie.......forresten, stryk de to siste -
ex spillere skal vi jo ikke ha.  ;D

Sett i gang og send CV'er og slikt (om dere vil ha Bates som sjef da  ;) )

Funny.

Jeg er dessverre ikke kvalifisert, er kun en helt ordinær bygdetulling


...men kanskje det rett og slett holder!  Kanskje lønna du krever er like under det Bates-akademiet vil bruke?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #46 på: November 12, 2010, 20:54:58 »
Jeg gjorde en jobb å forsøkte å få han som mest sannsynlig skal overta u21 laget til Ivory Cost, men han var ikke interessert.

Vet ikke noe særlig om Bobby, men hadde håpet på en mer innovativ ansettelse... Gutta på puben kan ikke være ansvarlig for akademiet
 

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #47 på: November 17, 2010, 13:30:46 »
Noel Whelan kunne tenkt seg en akademi-jobb.

Please, ikke skrik ut at han burde komme tilbake da. Bare fordi han har spilt er før og at han er en grepa kar.... (Mange her inn ville jo ha gutten tilbake da han skadeforfulgt "avsluttet karrieren" haltende ut av Middlesbrough rundt 2003 en gang!)  :o


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Whelan-puts-hat.6628988.jp
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

samadhi

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #48 på: November 17, 2010, 14:20:25 »
Trodde Noel Whelan satt fast på en pub i England jeg  :)
marching on together,
derudaf forever...

jarle

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #49 på: November 17, 2010, 14:52:46 »
Tror vi skal ansette noen med litt mer moderne tankegang når det gjelder alkoforbruk... som er en utfordring for Engelsk fotball...

Det må tenkes nytt... ikke gammelt!

Ansett noen fra utlandet, Holland, Spania...

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #50 på: November 17, 2010, 17:03:58 »
Tror vi skal ansette noen med litt mer moderne tankegang når det gjelder alkoforbruk... som er en utfordring for Engelsk fotball...

Det må tenkes nytt... ikke gammelt!

Ansett noen fra utlandet, Holland, Spania...

Veldig enig!!!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #51 på: November 17, 2010, 17:08:49 »
Noel Whelan kunne tenkt seg en akademi-jobb.

Please, ikke skrik ut at han burde komme tilbake da. Bare fordi han har spilt er før og at han er en grepa kar.... (Mange her inn ville jo ha gutten tilbake da han skadeforfulgt "avsluttet karrieren" haltende ut av Middlesbrough rundt 2003 en gang!)  :o


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Whelan-puts-hat.6628988.jp


He (Noel Whelan) did, however, enjoy a brilliant run of form, possibly the best of his career, which includes a goal against Manchester United in the FA Cup in Middlesbrough's 2-0 victory, after which he celebrated by simply giving the "Leeds Salute", because of his love of the West Yorkshire club and their bitter rivalry with his opponents that day.

(Wikipedia)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #52 på: November 18, 2010, 08:47:38 »
Foruten akedemiet er det jo også interessant hvilke spillere som blir tilbudt konttrakt, og hvordan kontrakten ser ut.....
Innlegget fra teamtalk syntes jeg var litt spot on:
 why the hell aren't we giving our important players new contracts!? I've heard Hull have offered Becchio a deal and just seen now on TT that Killa is wanted by Boro/QPR etc. Surely the wage structure is the problem. So why do we buy idiots like Bessone/Clayton/McCormack, not play them but obviously still pay them!? I say get rid of them 3, along with other players we dont play but pay such as Bromby,Robinson, Naylor etc and offer Becchio, Killa, McCartney, OBrien contracts.

lojosang

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #53 på: November 18, 2010, 10:41:26 »
Foruten akedemiet er det jo også interessant hvilke spillere som blir tilbudt konttrakt, og hvordan kontrakten ser ut.....
Innlegget fra teamtalk syntes jeg var litt spot on:
 why the hell aren't we giving our important players new contracts!? I've heard Hull have offered Becchio a deal and just seen now on TT that Killa is wanted by Boro/QPR etc. Surely the wage structure is the problem. So why do we buy idiots like Bessone/Clayton/McCormack, not play them but obviously still pay them!? I say get rid of them 3, along with other players we dont play but pay such as Bromby,Robinson, Naylor etc and offer Becchio, Killa, McCartney, OBrien contracts.

Ja, og hvorfor finner ikke bare forskerne opp en kur mot kreft og forkjølelse. Og du kaller oss optimister naive?  :o
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #54 på: November 18, 2010, 11:44:56 »
Foruten akedemiet er det jo også interessant hvilke spillere som blir tilbudt konttrakt, og hvordan kontrakten ser ut.....
Innlegget fra teamtalk syntes jeg var litt spot on:
 why the hell aren't we giving our important players new contracts!? I've heard Hull have offered Becchio a deal and just seen now on TT that Killa is wanted by Boro/QPR etc. Surely the wage structure is the problem. So why do we buy idiots like Bessone/Clayton/McCormack, not play them but obviously still pay them!? I say get rid of them 3, along with other players we dont play but pay such as Bromby,Robinson, Naylor etc and offer Becchio, Killa, McCartney, OBrien contracts.

Ja, og hvorfor finner ikke bare forskerne opp en kur mot kreft og forkjølelse. Og du kaller oss optimister naive?  :o

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #55 på: November 18, 2010, 12:23:28 »
Hvis Kilkenny og Becchio vil spille for andre klubber så la de gå, de er absolutt ikke uerstattlige.

Jeg håper vi kan bli kvitt daukjøtt ala Robinson, Crowe og Bromby i januar slik at vi kan handle en eller flere forsterkninger..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #56 på: November 18, 2010, 13:49:01 »
Hvis Kilkenny og Becchio vil spille for andre klubber så la de gå, de er absolutt ikke uerstattlige.

Jeg håper vi kan bli kvitt daukjøtt ala Robinson, Crowe og Bromby i januar slik at vi kan handle en eller flere forsterkninger..
og hvem skaffet daukjøttet..?

auren

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #57 på: November 18, 2010, 13:53:52 »
Hvis Kilkenny og Becchio vil spille for andre klubber så la de gå, de er absolutt ikke uerstattlige.

Jeg håper vi kan bli kvitt daukjøtt ala Robinson, Crowe og Bromby i januar slik at vi kan handle en eller flere forsterkninger..
og hvem skaffet daukjøttet..?

Robinson ble kjøpt av McAllister. Crowe og Bromby ble anskaffet av Grayson.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Superfan

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #58 på: November 18, 2010, 14:22:31 »
Hvis Kilkenny og Becchio vil spille for andre klubber så la de gå, de er absolutt ikke uerstattlige.

Jeg håper vi kan bli kvitt daukjøtt ala Robinson, Crowe og Bromby i januar slik at vi kan handle en eller flere forsterkninger..
og hvem skaffet daukjøttet..?

Robinson ble kjøpt av McAllister. Crowe og Bromby ble anskaffet av Grayson.

auren

Not quite the right answer. Yeboah mener selvfølgelig Ken B.  ;)

Promotion 2010

Sv: Vårt akademi og Leeds fremover
« Svar #59 på: November 21, 2010, 19:58:10 »
Noel Whelan kunne tenkt seg en akademi-jobb.

Please, ikke skrik ut at han burde komme tilbake da. Bare fordi han har spilt er før og at han er en grepa kar.... (Mange her inn ville jo ha gutten tilbake da han skadeforfulgt "avsluttet karrieren" haltende ut av Middlesbrough rundt 2003 en gang!)  :o


http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Whelan-puts-hat.6628988.jp

Whelan på Soccer AM i dag:

The story he told about Strachan giving him a 6pm curfew, and one time he asled Strachan if he could go to the cinema with Paul Telfer. Strachan let him go but Whelan had lied who he was going with, Strachan secretly followed him to the cinema and saw Whelan sat with a girl. Strachan walks up to the girl and goes 'Alright Telfs, your looking a bit different today, you done something with your hair?'

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973