Skrevet av Emne: Ser vi en trend ???  (Lest 3472 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

janesoer

Ser vi en trend ???
« på: Desember 28, 2010, 19:54:12 »
Leeds har etterhvert tilpasset seg nivået i Championship og er pr. dato på delt andreplass med 40 poeng. Laget er offensivt meget bra og vi scorer flust med mål.
Men jeg har hele tiden vært bekymret for forsvarrekken vår som jeg ikke klarer å bli komfortabel med. Vi har nå sluppet inn 40 mål på 24 kamper og ufattelig mange baklengsmål kommer etter personlige feil.
Vi har hatt en fin evne til å komme tilbake når vi ligger under og snu kampene, samtidig har vi i den senere tiden ledet/kontrollert kamper som vi har rotet vekk klare trepoengere i.
Jeg så selv kampen mot Hull på ER der vi dominerte fullstendig 2 omgang og ledet 2-1 (etter å ha kommet tilbake fra 0-1) og klarte å knøle det til på slutten og gi vekk 2 poeng.
Mot Leicester og Portsmouth har vi sågar ledet med 2 mål og gitt vekk 4 poeng helt unødvendig.
Liker ikke at vi gir fra oss kontrollen i matcher vi styrer på den måten, men når det er sagt så har vi ikke tapt disse kampene.
Det er bare så helsikkes frustrerende å tenke på at vi kunne pustet QPR i ryggen med 6 poeng istedet for 2.
 

Kato

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #1 på: Desember 28, 2010, 20:01:00 »
Sier seg selv at det blir vanskelig å vinne fotballkamper når vi må øse inn 3-4 mål for å få oss trepoengere.

Trenden jeg ser er at når Neil Collins spiller over tid i firern bak, så renner det inn.

Ting var i ferd med å gå seg til med Bruce og O`Brien, så gjorde skader at Collins kom inn i varmen igjen. Og dermed åpent hus.

Hadde vært morsomt å se raten på baklengsmål:

O`Brien - Bruce
O`Brien - Collins
Bruce - Collins

For øvrig slipper vi inn to siste 30 min, ikke vet jeg om det er tilfeldig. Men to bytter fra søndag, med spillere som Sam og Bruce på benken, er det riktig?
 

dansale

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #2 på: Desember 28, 2010, 20:02:21 »
Forhåpentlig så kommer det noen som fortener en plass i start 11 inn til Januar, som er all round stabile. Jeg skulle likt å vist hvor mye (lite) SG har å handle for, jeg tror at permanente innkjøp er betre enn det vi har nå, det er synd at vi er blitt en Låne klubb, men jeg sier som det er blitt sagt ørten ganger før her inne FORSVAR FORSVAR FORSVAR
Forza Leeds!

Jon R

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #3 på: Desember 28, 2010, 20:19:10 »
Sier seg selv at det blir vanskelig å vinne fotballkamper når vi må øse inn 3-4 mål for å få oss trepoengere.

Trenden jeg ser er at når Neil Collins spiller over tid i firern bak, så renner det inn.

Ting var i ferd med å gå seg til med Bruce og O`Brien, så gjorde skader at Collins kom inn i varmen igjen. Og dermed åpent hus.

Hadde vært morsomt å se raten på baklengsmål:

O`Brien - Bruce
O`Brien - Collins
Bruce - Collins

For øvrig slipper vi inn to siste 30 min, ikke vet jeg om det er tilfeldig. Men to bytter fra søndag, med spillere som Sam og Bruce på benken, er det riktig?

Vi kan ta med Bromby - Collins: ( 0 baklengs)

Jeg spør meg heller hvorfor Bromby ikke fikk fornyet tillit etter kanon kampen mot QPR. Grayson sa etter den kampen at alle spillere vil få sjansen i løpet av en sesong men at det gjelder å gripe sjansen når den byr seg. Vel, Bromby grep den, men fikk ikke fornyet tillit. Tror ikke dette er rett  metode å skape selvtillit hos enkeltspillere, dessverre. 
Jon R.

jarle

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #4 på: Desember 28, 2010, 20:23:21 »
Sier seg selv at det blir vanskelig å vinne fotballkamper når vi må øse inn 3-4 mål for å få oss trepoengere.

Trenden jeg ser er at når Neil Collins spiller over tid i firern bak, så renner det inn.

Ting var i ferd med å gå seg til med Bruce og O`Brien, så gjorde skader at Collins kom inn i varmen igjen. Og dermed åpent hus.

Hadde vært morsomt å se raten på baklengsmål:

O`Brien - Bruce
O`Brien - Collins
Bruce - Collins

For øvrig slipper vi inn to siste 30 min, ikke vet jeg om det er tilfeldig. Men to bytter fra søndag, med spillere som Sam og Bruce på benken, er det riktig?

Vi kan ta med Bromby - Collins: ( 0 baklengs)

Jeg spør meg heller hvorfor Bromby ikke fikk fornyet tillit etter kanon kampen mot QPR. Grayson sa etter den kampen at alle spillere vil få sjansen i løpet av en sesong men at det gjelder å gripe sjansen når den byr seg. Vel, Bromby grep den, men fikk ikke fornyet tillit. Tror ikke dette er rett  metode å skape selvtillit hos enkeltspillere, dessverre. 


Bromby må være bedre enn COllins.. Collins er en stokk... Bromby kan slå pasninge og er mye roligere med ball...

Kato

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #5 på: Desember 28, 2010, 20:23:57 »
I tillegg virker det som vi blir kjørt siste del av kampen i dag. For meg var det forunderlig at vi byttet to spillere fra søndag.

Var det en gang denne sesongen vi burde vise at vi har en stor og god stall, ja så var det virkelig i dag.

Har også en følelse av at O`Brien er blitt trykket inn for tidlig etter skade. Han var klart bedre i perioden før han ble skadet, selvmål eller ikke selvmål.

Det viser seg at Grayson ikke er spesielt glad i å bytte mye.
 

Dennis

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #6 på: Desember 28, 2010, 20:34:03 »
En kjapp (med forbehold om småfeil) oversikt over lagoppstllinger fra leedsunited.com gir denne statistikken

Stopperpar - Kamper - Antall baklengs - Baklengs pr kamp
O’Brien/Collins
: 3 - 7 - 2,33

Collins/Bruce
: 5 - 12 - 2,44

Bruce/O’Brien: 
6 - 6
 - 1
Bromby/Collins: 
1 - 0
 - 0
Naylor/Collins
: 8 - 13
 - 1,62
Bruce/Naylor: 
1 - 2 - 2

Baklengsratio
Richard Naylor - 1,67
Neill Collins - 1,80
Alex Bruce - 1,67
Leigh Bromby - 0
Andy O'Brien - 1,67

Bromby virker ikke å ha noen tillit som helst under Grayson og det er spesielt med tanke på hvor forferdelig lekk laget har vært, spesielt med Neill Collins i laget. Basert på noen kampers data, virker Bruce/O'Brien det klart beste paret.

Dette er selvsagt kun stopperne, har ikke sett på f.eks. sentrale midtbanespillere eller slikt, som selvsagt har betydning. Dog virker tallene klare, Neill Collins bør ikke spille i Leedsdrakt.
« Siste redigering: Desember 28, 2010, 20:36:56 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Kato

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #7 på: Desember 28, 2010, 20:42:00 »
Se der, Jon R.

Vet vi ikke er helt enige om Collins, men tallene fra Kaizer er klokkeklare.

Viktig som det blir nevnt at defensiv organisering er en kollektiv greie, men stopperne er ryggraden.
 

Jon R

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #8 på: Desember 28, 2010, 20:50:37 »
En kjapp (med forbehold om småfeil) oversikt over lagoppstllinger fra leedsunited.com gir denne statistikken

Stopperpar - Kamper - Antall baklengs - Baklengs pr kamp
O’Brien/Collins
: 3 - 7 - 2,33

Collins/Bruce
: 5 - 12 - 2,44

Bruce/O’Brien: 
6 - 6
 - 1
Bromby/Collins: 
1 - 0
 - 0
Naylor/Collins
: 8 - 13
 - 1,62
Bruce/Naylor: 
1 - 2 - 2

Baklengsratio
Richard Naylor - 1,67
Neill Collins - 1,80
Alex Bruce - 1,67
Leigh Bromby - 0
Andy O'Brien - 1,67

Bromby virker ikke å ha noen tillit som helst under Grayson og det er spesielt med tanke på hvor forferdelig lekk laget har vært, spesielt med Neill Collins i laget. Basert på noen kampers data, virker Bruce/O'Brien det klart beste paret.

Dette er selvsagt kun stopperne, har ikke sett på f.eks. sentrale midtbanespillere eller slikt, som selvsagt har betydning. Dog virker tallene klare, Neill Collins bør ikke spille i Leedsdrakt.

Hvis tallene er så klare kan vi konkludere med at Naylor er en like god stopper som AOB og at Naylor/ Bruce er et langt bedre alternativ enn Collins/ AOB. Betryggende i tilfelle skader!  ;)
« Siste redigering: Desember 28, 2010, 20:55:43 av Jon R »
Jon R.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #9 på: Desember 28, 2010, 20:54:47 »
I tillegg virker det som vi blir kjørt siste del av kampen i dag. For meg var det forunderlig at vi byttet to spillere fra søndag.

Var det en gang denne sesongen vi burde vise at vi har en stor og god stall, ja så var det virkelig i dag.

Har også en følelse av at O`Brien er blitt trykket inn for tidlig etter skade. Han var klart bedre i perioden før han ble skadet, selvmål eller ikke selvmål.

Det viser seg at Grayson ikke er spesielt glad i å bytte mye.

kan virke forunderlig, ja, men jeg tror SG tenker på kamp-programmet. Med kamp for bare to dager siden, og ny kamp om et par dager kan det bli tøft for noen spillere. Sier ikke at dette er noen fasit, men det kan jo hende..

Kato

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #10 på: Desember 28, 2010, 20:55:40 »
Tror du misforsto poenget mitt. Jeg ville ha byttet langt flere, pga kampprogrammet
 

Dennis

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #11 på: Desember 28, 2010, 21:05:28 »
Hvis tallene er så klare kan vi konkludere med at Naylor er en like god stopper som AOB og at Naylor/ Bruce er et langt bedre alternativ enn Collins/ AOB. Betryggende i tilfelle skader!  ;)

Ikke pent å mobbe, Jon!  ;D

Mitt brennhete tips: Leeds henter O'Brien permanent i januar og stopperparet Naylor/O'Brien spiller den siste tredelen av sesongen i tospann. Resultatet blir 15 kamper - 10 mål - alle selvmål!  8)
Marching on together!

ollan

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #12 på: Desember 28, 2010, 21:10:29 »
Hvis tallene er så klare kan vi konkludere med at Naylor er en like god stopper som AOB og at Naylor/ Bruce er et langt bedre alternativ enn Collins/ AOB. Betryggende i tilfelle skader!  ;)

Ikke pent å mobbe, Jon!  ;D

Mitt brennhete tips: Leeds henter O'Brien permanent i januar og stopperparet Naylor/O'Brien spiller den siste tredelen av sesongen i tospann. Resultatet blir 15 kamper - 10 mål - alle selvmål!  8)

 ;D
Ollan

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 822
  • Total likes: 67
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #13 på: Desember 28, 2010, 21:13:28 »
Tror du misforsto poenget mitt. Jeg ville ha byttet langt flere, pga kampprogrammet

Ã…ja sånn ja. Da henger jeg med. Men har en generell oppfatning av at folk ikke ville ha endringer på laget, så tenkte jeg skulle nevne dette med kampprogrammet..!

Jon R

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #14 på: Desember 28, 2010, 22:13:43 »
Hvis tallene er så klare kan vi konkludere med at Naylor er en like god stopper som AOB og at Naylor/ Bruce er et langt bedre alternativ enn Collins/ AOB. Betryggende i tilfelle skader!  ;)

Ikke pent å mobbe, Jon!  ;D

Mitt brennhete tips: Leeds henter O'Brien permanent i januar og stopperparet Naylor/O'Brien spiller den siste tredelen av sesongen i tospann. Resultatet blir 15 kamper - 10 mål - alle selvmål!  8)

Statistikk er en morsom - og farlig greie.  8)
Jon R.

berlin

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #15 på: Desember 29, 2010, 17:04:49 »
For å gi mitt svar på trådstarters spørsmål: Ja, vi ser en trend, og den er meget tydelig.
Vi har skåret mest av alle lagene, derfor ligger vi bra til, men forsvaret har vært like lekk hele sesongen, uten tegn til forbedring. Hvis man holder Barnsley, Preston og Cardiff kampene utenom, har vi faktiskt sluppet inn enda flere mål i snitt i våre nå 11 kamper uten tap.

Selv er jeg ofte mer optimistisk enn realistisk og meget sjelden pessimist. Men det er for meg helt klart at det fortsatt er vidåpent mellom ca 10 lag etter QPR om 2.plassen, og enda flere om PO selvsagt.

Etter 6 tunge år er det nesten litt rart at man nesten begynner å forvente PL-spill neste sesong etter en god periode, men det er vel fordi vi er utsultet.

for 2 mnd siden trakk vi 20.000, nå trekker vi 30.000. Kommer spillerne til å fryse til is igjen av prestasjonsangst om vi taper, ja f.eks mot Mboro? Ja, for Mboro forventer jeg vil klatre, før eller senere og blir ingen lett kamp.

På den annen side, jeg er optimist, så lenge vi bøtter inn.

Kan trenden snus? Hmm, blir ikke lett å finne en permanent klassestopper med PL-fremtid som budsjettkjøp, kanskje ikke tilgjengelig engang. Eller hvordan blir det med det defensive ankeret?
Merker meg at noen er på vei bort fra "ankeret" til "meget god stopper med lederegenskaper".

For min del skal jeg hardnakket prøve å motstå fristelsen til å forvente på 2.plass, og være godt fornøyd om det blir PO. For selv om vi kunne ligget på trygg 2.plass om vi ikke hadde rotet bort 2-måls ledelse i siste 2 kamper mot revene og pompey, er det vel ingen grunn til å tro at vi har hatt mer uflaks enn alle andre sesongen sett under ett. (når leeds-brillene er av og vi har revet i stykker antall ganger treverket har stått i veien for en goll for Leeds ).

Men jeg kjenner oss Leeds-supportere, det vil bli uttrykt skuffelse blant publikum nå om vi ikke opprettholder en fair sjanse om 2.plass. Det er vel kanskje rett og slett DET som  definerer oss som storklubb, denne forventingen om at vi SKAL tilhøre det gode selskap. Og jeg liker det, hehe, men hater å bli skuffet. Har liksom blitt det et par ganger før gjennom siste 36 år........

magnuer

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #16 på: Desember 29, 2010, 23:13:37 »
Sier seg selv at det blir vanskelig å vinne fotballkamper når vi må øse inn 3-4 mål for å få oss trepoengere.

Trenden jeg ser er at når Neil Collins spiller over tid i firern bak, så renner det inn.

Ting var i ferd med å gå seg til med Bruce og O`Brien, så gjorde skader at Collins kom inn i varmen igjen. Og dermed åpent hus.

Hadde vært morsomt å se raten på baklengsmål:

O`Brien - Bruce
O`Brien - Collins
Bruce - Collins

For øvrig slipper vi inn to siste 30 min, ikke vet jeg om det er tilfeldig. Men to bytter fra søndag, med spillere som Sam og Bruce på benken, er det riktig?

Vi kan ta med Bromby - Collins: ( 0 baklengs)

Jeg spør meg heller hvorfor Bromby ikke fikk fornyet tillit etter kanon kampen mot QPR. Grayson sa etter den kampen at alle spillere vil få sjansen i løpet av en sesong men at det gjelder å gripe sjansen når den byr seg. Vel, Bromby grep den, men fikk ikke fornyet tillit. Tror ikke dette er rett  metode å skape selvtillit hos enkeltspillere, dessverre. 
Enig i at Bromby burde få mer spilletid

B-m

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #17 på: Desember 30, 2010, 00:12:41 »
Håper Bromby spiller mot Boro, selv om det sies at Collins hadde en ok kamp mot Portsmouth. Er greit å rulere litt og Bromby fortjener en sjanse.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #18 på: Desember 30, 2010, 11:56:11 »
I første innlegget luftes frustrasjon, ja ikke mindre enn helsikes frustrasjon, med tanke på at vi mister 4 poeng mot Leicester og Portsmouth. Det er selvfølgelig veldig ergerlig, men det er en annen måte vi kan velge å betrakte dette på.

Jula har vært vår akilleshel i mange år. Så langt har vi ikke tapt- ikke engang mot Leicester altså. Og statistikken mot Protsmouth er heller ikke lystig lesning. Vi spiller uavgjort, riktignok etter tomålsledelse i begge kamper. Men, alvorlig talt folkens- se på psoisjonen vår på tabellen. Uavhengig av disse to kampene er jeg rett og slett stolt av prestasjonene. Trenden jeg synes å spore nå er at vi kan ane en stabilitet!!! Jeg håper ihvertfall det. Vi takler utvilsomt nivået greit og dette er langt over det jeg forventet for seongen.

Det blir spennende å se hvor dette bærer hen! Vi er like gode som de beste i divisjonen når gutta presterer på sitt beste.
MOT!!! Og godt nytt år!!
Yeboahs vitne

Volda69

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #19 på: Desember 30, 2010, 14:54:48 »
Har kikka litt på match reports, og dei bekreftar kjensla av at november var den beste perioden forsvarsmessig for Leeds. Frå Hull-kampen (9. nov) tom. Crystal Palace (4. des.) var forsvaret til Leeds rimeleg bra. Dei to baklengs mot Hull kan ikkje tilskrivast stopparane. I heile denne perioden var stoppparparet Bruce-O'Brien.

Så kjem poenget: Kampen før og kampen etter "tett-forsvars-perioden" spelte Collins, med to baklengs for Leeds som resultat. I tillegg til at måla har rausa inn med Collins på plass dei siste kampane, så spelte han også dei svært pinlege kampane mot Preston, Barnsley og Cardiff. Eg seier ikkje at O'Brien er løysinga på forsvarsproblemet, men O'Brien ser ikkje ut til å fungere maksimalt saman med Collins. Det er det vel berre Bromby som har gjort, i ein kamp.

Eg går for Bruce-O'Brien. Eg trur at O'Brien har lidd under sin makker dei siste kampane.
« Siste redigering: Desember 30, 2010, 15:08:10 av Volda69 »
MOT

Dennis

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #20 på: Desember 30, 2010, 15:16:03 »
Håper Bromby spiller mot Boro, selv om det sies at Collins hadde en ok kamp mot Portsmouth. Er greit å rulere litt og Bromby fortjener en sjanse.

Uenig med deg, B-m.

Ikke nødvendigvis i at Bromby fortjener en sjanse, men jeg liker ikke tanken på å rullere i forsvar. Faktisk mener jeg at dette kan være mye av grunnen til alle baklengsmålene. Selvsagt må man forsøke andre ting så lenge forsvaret er totalt lekk, men seks forskjellige stopperpar på 24 kamper?

Som sagt skal både totale kollapser og skader/suspensjoner ta sin del av den tvilsomme æren, men jeg håper virkelig at Simon får 'satt' et stopperpar utover våren. Om Bromby skal få sjansen og tar den (igjen), så må Grayson 'go' med Bromby inntil videre.

Det skal også nevnes - igjen - at hele laget har sviktet i forsvarsarbeidet, men like fullt er det viktig med kontinuitet på stopperplass.
Marching on together!

Jørn Egil

Sv: Ser vi en trend ???
« Svar #21 på: Desember 30, 2010, 15:31:33 »
Det er selvfølgelig veldig frustrerende det som har skjedd de 2 siste kampene, men jeg trur ikke nødvendigvis at hver gang vi slipper inn mål er det elendig forsvarspill av stopperne. Hvis vi ser litt bak resultatene i disse kampene vil vi se at  Leicester har  2 skudd på mål i kampen mot oss. Det var 1 straffe og et lykketreff fra 30 meter. Jeg vil påstå at vi forsvarte oss bra mot Leicester bortsett fra straffemålet. At man får skutt fra 30 meter er det vanskelig å hindre gjennom en hel kamp og det var selvfølgelig surt at han skulle treffe så godt akkurat mot oss.Etter utligningen til Leicester  synes jeg Leeds viser klasse ved å ta seg sammen og vi var også nærmest seier på slutten. Mot Pompey er det 2 selvmål av O`Brien som ødelegger. Og de fleste er vel enige om at han er en som hører hjemme i førsteelveren vår.