Skrevet av Emne: Lagoppstilling per dags dato  (Lest 357316 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1230 på: Juli 30, 2019, 00:13:40 »
Bielsa eksperimenterte med Harrison spiss i noen få kamper ifjor.
Med Roofe og Roberts ute og Pablo som har spilt mest og best på kanten i sommer er nok Harrison som spiss det neste alternativet i rekken om han skulle miste troen på Bamford eller han skulle få en skade.

Han spilte med drakt nummer 9 mot Girona og scoret mål som er "typisk" spiss scoring.

På den måten får Bielsa både Pablo, Costa, Harrison fra start. Eventuelt også Alioski på kanten om han flytter Pablo inn sentralt i banen. Bamford har nå alle muligheter til å gjøre plassen til sin egen. Han har ingen reell utfordrer de neste ukene og finner han målet og flyten så er det nok ikke noen fare for at Harrison tar plassen hans, men jeg blir ikke overrasket om dette et trekket Bielsa velger kontra å sette inn Edmundson om det kommer til det at Bamford skal ut.

Jeg tror du har rett i at Harrison fort kan være tredjevalget på spiss, men selv er jeg skeptisk til dette. Så mye som vi spiller mot etablert forsvar får vi et tosifret antall innleggssituasjoner per omgang. Skal vi bli bedre til å omsette disse i mål MÃ… vi ha en hodesterk spiss, og Harrison har ikke fysikken til å slå sterke championship-stoppere på dette området. Håper, og tror, vi får se mer av Edmundsen (sorry Auren) hvis det blir samtidige skader på Roofe/Bamford.

Tilbøyelig til å være enig, men nå var ikke innlegget mitt basert på hva jeg foretrekker selv, men hva Bielsa ser ut til å foretrekke.

Jeg tror ikke han synes Edmondson er sterk nok til å ta den rollen og stoler på at Bamford eller Harrison sine andre kvaliteter har større verdi for laget i jakten på scoringer.
Vi har vel ingen andre valg enn å stole på Bielsa. Anser det som SVÆRT usannsynlig at det kommer inn flere nå, om så bare på lån.

Bielsa vet hva han driver med, særlig sammenlignet med oss hvis høyeste trenererfaring er fra J14. Det aller beste er om det løsner for Bamford (og Roofe) og at hele diskusjonen blir irrelevant. Hvis Edmondson i tillegg begynner å banke inn mål på trening så har vi det vi trenger.
Vet ikke hvordan du greier å vri det jeg skriver dithen at jeg tror at jeg vet bedre enn Bielsa. Men det må være lov å uttrykke at en skulle ønske at stallen hadde vært både bedre og bredere.
Og som ikke det er nok: Selvsagt håper jeg og alle andre at de spillerne som er i troppen spiller fantastisk fotball og banker inn mål, og at ingen blir skadet. Vi får se om det er slik det går.


Krenket?

Er det noen som vrir meningen din?
Krenket? Nei. Har ikke sagt noe om det (heller).
Jeg oppfattet at stian trodde jeg ikke stolte på Bielsas vurderinger. I etterkant ser jeg at dette kan være feil oppfattet. Tilfeldigvis stoppet min trenererfaring også på J14, så det er kanskje årsaken :-)

HåvardK

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1231 på: Juli 30, 2019, 00:15:01 »
Bielsa eksperimenterte med Harrison spiss i noen få kamper ifjor.
Med Roofe og Roberts ute og Pablo som har spilt mest og best på kanten i sommer er nok Harrison som spiss det neste alternativet i rekken om han skulle miste troen på Bamford eller han skulle få en skade.

Han spilte med drakt nummer 9 mot Girona og scoret mål som er "typisk" spiss scoring.

På den måten får Bielsa både Pablo, Costa, Harrison fra start. Eventuelt også Alioski på kanten om han flytter Pablo inn sentralt i banen. Bamford har nå alle muligheter til å gjøre plassen til sin egen. Han har ingen reell utfordrer de neste ukene og finner han målet og flyten så er det nok ikke noen fare for at Harrison tar plassen hans, men jeg blir ikke overrasket om dette et trekket Bielsa velger kontra å sette inn Edmundson om det kommer til det at Bamford skal ut.

Jeg tror du har rett i at Harrison fort kan være tredjevalget på spiss, men selv er jeg skeptisk til dette. Så mye som vi spiller mot etablert forsvar får vi et tosifret antall innleggssituasjoner per omgang. Skal vi bli bedre til å omsette disse i mål MÃ… vi ha en hodesterk spiss, og Harrison har ikke fysikken til å slå sterke championship-stoppere på dette området. Håper, og tror, vi får se mer av Edmundsen (sorry Auren) hvis det blir samtidige skader på Roofe/Bamford.

Tilbøyelig til å være enig, men nå var ikke innlegget mitt basert på hva jeg foretrekker selv, men hva Bielsa ser ut til å foretrekke.

Jeg tror ikke han synes Edmondson er sterk nok til å ta den rollen og stoler på at Bamford eller Harrison sine andre kvaliteter har større verdi for laget i jakten på scoringer.
Vi har vel ingen andre valg enn å stole på Bielsa. Anser det som SVÆRT usannsynlig at det kommer inn flere nå, om så bare på lån.

Bielsa vet hva han driver med, særlig sammenlignet med oss hvis høyeste trenererfaring er fra J14. Det aller beste er om det løsner for Bamford (og Roofe) og at hele diskusjonen blir irrelevant. Hvis Edmondson i tillegg begynner å banke inn mål på trening så har vi det vi trenger.
Vet ikke hvordan du greier å vri det jeg skriver dithen at jeg tror at jeg vet bedre enn Bielsa. Men det må være lov å uttrykke at en skulle ønske at stallen hadde vært både bedre og bredere.
Og som ikke det er nok: Selvsagt håper jeg og alle andre at de spillerne som er i troppen spiller fantastisk fotball og banker inn mål, og at ingen blir skadet. Vi får se om det er slik det går.

Det jeg forsøkte å si var at jeg er enig med deg og at vi alle trygt kan stole på Bielsas vurderinger. Punktet om trenererfaring viser til min egen trenerkompetanse. Beklager hvis du tolket det som krenkende.
Aiai. Jeg var visst i overkant hårsår her. Følte meg dog IKKE krenket. Uansett: Beklager! Ser ut som om vi er helt enige.

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1232 på: Juli 30, 2019, 01:07:54 »
Min lille analyse noen dager før seriestart.

Tror Bielsa i år kjører sin vante 3-3-1-3 formasjon. Som Asbjørn linket til i den store spillestil tråden. Hvorfor bruke det i flere treningskamper inkl den siste?

Tøffere kamp om plassen på vingback, midtbane og vingene. Harrison med en veldig god sommer tror jeg starter. Det betyr nok at enten Costa, Pablo eller Klich vrakes til åpningen. Jeg tror Costa pga at han kanskje trenger innkjøring i Bielsaball. Shackleton vil nok gi Klich hardere kamp om plassen i år. Eller Bogusz som jeg tror er foran Shackleton i køa. Klich er nok
den jeg tror vrakes om Costa, Harrison og Pablo alle starter.

Tror det blir lite spilletid på Clarke og Roberts. Kanskje også Shackleton. Sine egne og lagets skadesituasjon vil være avgjørende. Så sant dem ikke har utviklet seg mye fra forrige sesong. Gledelig om spesielt Shackleton og Roberts klarer det. Med dette tar jeg forbehold om at Costa er en suksess og at Harrison fortsetter slik han har gjort i sommer og hever seg kraftig fra i fjor. Pablo er nok bankers, men får nok tøffere kamp om plassen i år. Forhåpentligvis så kan vi se antydning til at det rulleres litt...men det er nok tvilsomt, desverre.

Drar han Phillips ned, eller kaster han innpå Strujik når Berardi soner åpningen? Dras Phillips ned permanent? Er det Forshaw som bli skjoldet foran treern om Phillips er stopper. Eller har Mccalmont overbevisst? Kanskje Klich sin plass blir der hvis Pablo spiller i midten. Blir Phillips dratt ned og White er en suksess så syntes jeg ikke stopperplassen er tynn. Cooper, White, Phillips, Berardi med Strujik, Casey, Hosannah, Davies og Ayling som alternativer. Må ikke glemme hvor god Berardi var i fjor før han ble skadet. Når han kom tilbake til første kampen mot Derby i PO var han en av kampens beste spillere. Viste mot Cagliari at han er solid. Men vil alltid ha hengende over seg at han ikke er til å stole på hva angår disiplinen PÃ… banen. Sett bort fra siste kampen så hadde ikke Berardi mange kort i fjor.

Vingbackene på begge sider er bra. Dog skadeutsatt på høyre med Ayling og Dallas. Shackleton sin beste mulighet til spilletid? I bakhånd har vi Gotts og Hosannah. På venstre står det mellom Alioski og Douglas, med Dallas, Davies og kanskje Odour som alternativ. Bielsa er kjent for å bruke litt varianter på ene vingbacken. Avhenger litt av om det er en ving som holder kanten eller går innover. Flere gode midtbanespillere har spilt vingback under Bielsa, bla Vidal. På samme måte som gode ballspillende mbanespillere blir brukt som stopper. Likheter mellom Phillips og sånn han brukte Gary Medel når Bielsa var sjef for Chile.

Keeperplassen er jeg faktisk trygg på. Spår en kanonsesong for Kiko. Garanterer noen ville utrusninger. Sånn er det bare! Status på BPF vet jeg ikke. Veldig overdrevet det med at han krevde spilletid. Tror og håper han blir. Ser bra ut bak den duoen også. Polakken ser ut til å være nærmest.

Summasummarum så er spissplassen det store spørsmålstegnet. Både Roofe og Bamford leverte en godkjent sesong sett i forhold mål vs spilletid. Likevel er sjansesløsing det som blir nevnt. Dem burde scoret flere, men det var et større problem at vi knapt hadde mål fra 10'er plassen og den ene vingen. Vingbackene brente også sjanser i fleng. Stopperne scoret vel ett hver?
Jeg bekymrer meg mer over skader på topp en sjansesløsing. Bamford har bevist tidligere at han har 20+ mål i seg. Han var lenge skadet forrige sesong. Det preget han selvfølgeøig. Han har ikke gjort det enklere for seg i sommer med sløsing og store misser. Jeg har trua på Bamford likevel! Roofe har potensiale til mange mål. Det som bekymrer mest er at Roofe i likhet med Roberts er skadet altfor ofte. Her hadde jeg gjerne sett at vi hadde solgt Roofe pga skaderisikoen og kontraktstatus og lånt/handlet inn en som er bedre og har litt andre styrker enn Bamford. Back up på spissplassen er nok Roberts, selv om Bielsa har uttrykt at nr 10 passer han bra. Edmondson og Kun. Harrison og Costa kan også være alternativer.

Går inn i sesongen som optimist. Ønsker at så mange som mulig fra akademiet tar steget videre og er reele utfordrere til startplass.

Litt justert start 11'er ift det jeg trodde for noen dager siden.

Alt 1

Kiko

Phillips White Cooper

Dallas Forshaw Alioski

Klich

Pablo Bamford Harrison

Sub: BPF, Strujik, Douglas, Gotts, Bogusz, Costa og Clarke

Ute: Ayling, Berardi, Davies, Shackleton, Mccalmont Roberts og Roofe.

Alt 2

Kiko

Strujik White Cooper

Dallas Phillips Douglas

Pablo

Costa Bamford Harrison

Sub: BPF, Gotts, Forshaw, Alioski, Klich, Bogusz, Clarke

Ute: Ayling, Berardi, Davies, Mccalmont,Shackleton, Roberts, Roofe



Skadefritt....noe jeg er tvilsom til at vi får se...

Kiko

Phillips White Cooper

Ayling Klich Douglas

Pablo

Costa Bamford Harrison

Sub: BPF, Berardi, Dallas, Forshaw, Bogusz, Alioski, Roofe

Strujik, Davies, Gotts, Shackleton,Roberts, Mccalmont, Clarke.

I tilegg er Casey, Hosannah, Stevens, Odour, Mujica, Kun og Edmondson i loopen. Det har blitt signert flere lovende til u23 med gode skussmål på det dem har gjort i sommer.

Skadefritt har vi en sterk og god tropp. Mange spillere som kan komme inn fra benken og utgjøre en forskjell. Skader er vår største trussel i år. Kostet oss opprykk i fjor. Krysser fingrene for at noen har lært av fjoråret...håper nok mer enn jeg tror, desverre.

MOT




« Siste redigering: Juli 30, 2019, 09:40:06 av eriksen55 »

ibster

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1233 på: Juli 30, 2019, 11:37:55 »
glimrende gjennomgang eriksen. 100% enig.

Hva gjelder lagoppstillingen mener jeg det sterkeste 18 mannstroppen er, gitt at alle er tilgjengelige:

            
      Kiko      
Ayling   White      Cooper   Douglas
            
      Phillips      
            
      Klich      
            
Costa      Hernandez      Harrison
            
      Bamford      
            
Subs: BPF   Shackleton    Roofe   Alioski   Bogusz   Forshaw   Clarke

På tribunen: Berardi   Gotts    Davies   Dallas   McCalmont   Odour   Stevens   Roberts   Strujik

Cherry

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1234 på: Juli 30, 2019, 15:16:56 »
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-injury-list-bristol-16657998

Tøff start med spillere allerede ute av tropp pga skader.
Med 5 dager igjen til seriestart, og med Bielsa s spillestil - så er det merkelig og ikke minst skuffende at vi ikke har forsterket troppen
etter spille salg og FOR svake alternativ....mener nå jeg.

Det kan rett og slett ikke være £££ tilgjengelig - det må være svaret.
 

Runar

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1235 på: Juli 30, 2019, 16:33:54 »
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-injury-list-bristol-16657998

Tøff start med spillere allerede ute av tropp pga skader.
Med 5 dager igjen til seriestart, og med Bielsa s spillestil - så er det merkelig og ikke minst skuffende at vi ikke har forsterket troppen
etter spille salg og FOR svake alternativ....mener nå jeg.

Det kan rett og slett ikke være £££ tilgjengelig - det må være svaret.

Det er nok svaret med 2 streker under.
 

Cherry

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1236 på: Juli 31, 2019, 16:02:57 »
Vet man/vi mer om Roberts og Shackleton.... ute hvor lenge?
 

Johnnyj

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1237 på: Juli 31, 2019, 18:38:35 »
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-injury-list-bristol-16657998

Tøff start med spillere allerede ute av tropp pga skader.
Med 5 dager igjen til seriestart, og med Bielsa s spillestil - så er det merkelig og ikke minst skuffende at vi ikke har forsterket troppen
etter spille salg og FOR svake alternativ....mener nå jeg.

Det kan rett og slett ikke være £££ tilgjengelig - det må være svaret.
Vi er forsterket offensivt, og noe svekket defensivt.

Denne troppen kan vel ikke være så dårlig, mtp at vi befant oss mellom første og tredjeplass gjennom hele fjorårsesongen.

Tror det er mange som skriker etter en ny stopper. Men mer enn det trenger vi faktisk ikke.

Cherry

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1238 på: August 01, 2019, 09:23:31 »
Kiko
Odour? -Cooper- White- Douglas
Philips
Harrison- Klich- Costa
Pablo
Bamford

Benk: BPF, Davis, Alioski, Edmondsson, Bogeuz , Forshaw og Clarke.

Skadet/kort:
Roberts, Ayling, Roofe, Shackleton og Berardi (muligens BPF også leser jeg..)

HB litt kritisk pososjon i 1.kamp - om vi da ikek går med 3-mann bak.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1239 på: August 01, 2019, 09:35:48 »
Kiko
Odour? -Cooper- White- Douglas

Tipper du mener Bryce Hosannah, h.b./midtstopper nå i pre season. :o 
Oduor (ikke Odour) er v.ving/v.back...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1240 på: August 01, 2019, 09:44:38 »
Kiko
Odour? -Cooper- White- Douglas
Philips
Harrison- Klich- Costa
Pablo
Bamford

Benk: BPF, Davis, Alioski, Edmondsson, Bogeuz , Forshaw og Clarke.

Skadet/kort:
Roberts, Ayling, Roofe, Shackleton og Berardi (muligens BPF også leser jeg..)

HB litt kritisk pososjon i 1.kamp - om vi da ikek går med 3-mann bak.

Vraket Dallas fra troppen? WOW!! Føler meg rimelig sikker på at han spiller høyreback på søndag.

Cherry

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1241 på: August 01, 2019, 10:02:24 »
Kiko
Odour? -Cooper- White- Douglas
Philips
Harrison- Klich- Costa
Pablo
Bamford

Benk: BPF, Davis, Alioski, Edmondsson, Bogeuz , Forshaw og Clarke.

Skadet/kort:
Roberts, Ayling, Roofe, Shackleton og Berardi (muligens BPF også leser jeg..)

HB litt kritisk pososjon i 1.kamp - om vi da ikek går med 3-mann bak.

Vraket Dallas fra troppen? WOW!! Føler meg rimelig sikker på at han spiller høyreback på søndag.

Dallas....han glemte jeg. Poteten vår.....seff`spiller han HB på søndag. ;)
 

Cherry

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1242 på: August 01, 2019, 10:06:30 »
Kiko
Odour? -Cooper- White- Douglas

Tipper du mener Bryce Hosannah, h.b./midtstopper nå i pre season. :o 
Oduor (ikke Odour) er v.ving/v.back...

Byttet nok om på de ja, visste ikke at Oduor var venstrebeint...da er vi jo faktisk godt dekket på VB totalt sett.
 

peacock

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1243 på: August 04, 2019, 11:25:34 »
Vi starter altså sesongen med 16 seniorspillere i stallen. Da ser jeg bort ifra Roofe, som trolig stikker. Clarke, Shackleton m.fl er også unntatt. Tror Bielsas tro på en liten stall igjen blir vår bane. Ble intet lært av forrige sesong?

raggen

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1244 på: August 04, 2019, 11:38:58 »
Vi starter altså sesongen med 16 seniorspillere i stallen. Da ser jeg bort ifra Roofe, som trolig stikker. Clarke, Shackleton m.fl er også unntatt. Tror Bielsas tro på en liten stall igjen blir vår bane. Ble intet lært av forrige sesong?

er også skeptisk til dette her må jeg si.. rovdrift på spillerne og flust av skader. hmmm ::) ::)
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1245 på: August 04, 2019, 11:47:39 »
Vi starter altså sesongen med 16 seniorspillere i stallen. Da ser jeg bort ifra Roofe, som trolig stikker. Clarke, Shackleton m.fl er også unntatt. Tror Bielsas tro på en liten stall igjen blir vår bane. Ble intet lært av forrige sesong?

Enig. En av grunnene jeg er redd for at Bielsa nok en gang vil mislykkes. Allerede flust med skader: Roofe, Ayling, Roberts (må visst ha en operasjon), Shackleton (friskmeldt nå), Forshaw (friskmeldt nå). Bamford vet vi er litt porselen. Og er han ute noen uker har vi INGEN spisser i klubben, så fremt vi ikke henter inn en spiss de neste dagene. Hay brukte ordet FORWARD og ikke STRIKER  da han skrev meldingen sin. Blir det Kent? Håper det, men ikke på bekostning av en spiss. Vi bør ha nok penger til å hente både Kent og f.eks. Frey. Gayle vil nok bli satset på av N`castle.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1246 på: August 04, 2019, 11:48:41 »
Vi starter altså sesongen med 16 seniorspillere i stallen. Da ser jeg bort ifra Roofe, som trolig stikker. Clarke, Shackleton m.fl er også unntatt. Tror Bielsas tro på en liten stall igjen blir vår bane. Ble intet lært av forrige sesong?

er også skeptisk til dette her må jeg si.. rovdrift på spillerne og flust av skader. hmmm ::) ::)
Spillerne elsker dette. Så og si garantert spilletid med tynn stall. Mye god samhandling med kjente fjes.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1247 på: August 04, 2019, 12:32:58 »
Vi starter altså sesongen med 16 seniorspillere i stallen. Da ser jeg bort ifra Roofe, som trolig stikker. Clarke, Shackleton m.fl er også unntatt. Tror Bielsas tro på en liten stall igjen blir vår bane. Ble intet lært av forrige sesong?

er også skeptisk til dette her må jeg si.. rovdrift på spillerne og flust av skader. hmmm ::) ::)
Spillerne elsker dette. Så og si garantert spilletid med tynn stall. Mye god samhandling med kjente fjes.
Nå viste vel fjorårssesongen at skadene medførte stadig nye konstellasjoner i lagdelene, samt at det måtte hentes opp spillere fra U23 for å fylle elleveren og benken (mye positivt i det, som nevnt tidligere). Så jeg forstår og deler skepsisen.

Runar

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1248 på: August 04, 2019, 12:40:05 »
Vi starter altså sesongen med 16 seniorspillere i stallen. Da ser jeg bort ifra Roofe, som trolig stikker. Clarke, Shackleton m.fl er også unntatt. Tror Bielsas tro på en liten stall igjen blir vår bane. Ble intet lært av forrige sesong?

Akkurat som Bielsa har uttalt at han ønsker. Han vil ha 18 spillere. Nå har du 16 men vi må rege med en spiss og en keeper inn om Roofe skal ut.

I tillegg har du Clarke og Shackelton som er gode nok til å inkluderes slik at du har 20 spillere på 11 plasser. 
 

Hallgeir *

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1249 på: August 04, 2019, 12:40:50 »
Vi starter altså sesongen med 16 seniorspillere i stallen. Da ser jeg bort ifra Roofe, som trolig stikker. Clarke, Shackleton m.fl er også unntatt. Tror Bielsas tro på en liten stall igjen blir vår bane. Ble intet lært av forrige sesong?

er også skeptisk til dette her må jeg si.. rovdrift på spillerne og flust av skader. hmmm ::) ::)
Spillerne elsker dette. Så og si garantert spilletid med tynn stall. Mye god samhandling med kjente fjes.

De kan nok være fornøyde med mye spilletid så lenge kreftene holder.

Når februar, mars og april kommer, og det tærer på utholdenheten, blir det straks verre å ha en tynn stall.

Vi får se hvordan det går etterhvert.
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1250 på: August 04, 2019, 15:51:55 »
Ikke akkurat lagoppstillingen, men draktnumrene til spillerne er det i alle fall. Ingen spillere har lov til å ha draktnumre høyere enn 50, i følge EFL.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-squad-numbers-full-16697484
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1252 på: August 06, 2019, 13:10:46 »
Får leke meg litt jeg også da. Hvis Kent kommer inn, så er dette den mest spennende, dog alt for offansive, oppstillingen jeg kan tenke meg:

Kiko - Shackleton, White, Cooper, Alioski - Phillips - Costa, Klich, Pablo, Kent - Bamford

Forsvaret kanskje litt shaky, men for en løpskapasitet, fart, teknikk og offansivt register ville vi vel ikke hatt med dette laget! Fytti katta!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1253 på: August 06, 2019, 13:56:13 »


Forsvaret kanskje litt shaky, men for en løpskapasitet, fart, teknikk og offansivt register ville vi vel ikke hatt med dette laget! Fytti katta!

auren

For ikke å snakke om divisjonens mest offensive keeper!

Hallgeir *

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1254 på: August 06, 2019, 14:03:07 »
Ikke akkurat lagoppstillingen, men draktnumrene til spillerne er det i alle fall. Ingen spillere har lov til å ha draktnumre høyere enn 50, i følge EFL.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-squad-numbers-full-16697484

Kiko fra 33 til 13.

Trøye nr. 1 er ledig!  :o
Super Leeds since 1968

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1255 på: August 06, 2019, 19:13:46 »
Ikke akkurat lagoppstillingen, men draktnumrene til spillerne er det i alle fall. Ingen spillere har lov til å ha draktnumre høyere enn 50, i følge EFL.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-squad-numbers-full-16697484

Kiko fra 33 til 13.

Trøye nr. 1 er ledig!  :o

Du må følge meg. Kiko elsker 13, nekter å ha 1

Hallgeir *

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1256 på: August 06, 2019, 20:57:53 »
Ikke akkurat lagoppstillingen, men draktnumrene til spillerne er det i alle fall. Ingen spillere har lov til å ha draktnumre høyere enn 50, i følge EFL.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-squad-numbers-full-16697484

Kiko fra 33 til 13.

Trøye nr. 1 er ledig!  :o

Du må følge meg. Kiko elsker 13, nekter å ha 1

Da må du si ifra hvor du går....
Super Leeds since 1968

TK20

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1257 på: August 06, 2019, 21:59:14 »
Får leke meg litt jeg også da. Hvis Kent kommer inn, så er dette den mest spennende, dog alt for offansive, oppstillingen jeg kan tenke meg:

Kiko - Shackleton, White, Cooper, Alioski - Phillips - Costa, Klich, Pablo, Kent - Bamford

Forsvaret kanskje litt shaky, men for en løpskapasitet, fart, teknikk og offansivt register ville vi vel ikke hatt med dette laget! Fytti katta!

auren

Hvorfor vil du ha ut Dallas, og hvorfor vil du ha inn Alioski?

Eriksen55

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1258 på: August 08, 2019, 17:37:37 »
Litt dårlig lyd og gebrokkent Engelsk. Men syntes at Bielsa ble sitert på at han har 25 spillere når han snakket om stallen. Roberts får massiv skryt. Costa må gjøre seg fortjent til spilletid og være fit nok til det. Det samme gjelder for han som alle profesjonelle fotballspillere.

De 25 må være disse:

Kiko, Mislier

Ayling, Dallas, Gotts
White, Berardi
Cooper, Strujik
Alioski, Douglas, Davies

Phillips, Mccalmont

Pablo, Costa
Klich, Roberts, Bogusz
Forshaw, Shackleton
Harrison, Clarke

Bamford, Eddie

Mest aktuelle fra u23:
Huffer, Miazek, Hosannah, Casey,Odour, Stevens, Mujica, Edmondson og Kun.

Mitt lag er en mix av hva jeg vil og tror samt hva Bielsa sier og har gjort tidligere:

Kiko

Ayling White Cooper Alioski

Phillips

Pablo Klich Forshaw Harrison

Bamford

Sub: Meslier, Dallas, Berardi, Bogusz, Costa Roberts, Eddie

Douglas ute. Ikke imponerende førstesesong, mye skadet og svak sist. Kan kun spille venstreback. Da er man sårbar når Bielsa liker spillere som kan bekle flere posisjoner. Det gir oss bedre alternativer på benken.

Clarke. Sliter med å få plass til han h is vi er skadefrie. Shackleton kniver nok voldsomt med Bogusz.

Jeg er veldig fornøyd med årets lag!

Eneste jeg frykter er skader og lite rotasjon!



leedslife

Sv: Lagoppstilling per dags dato
« Svar #1259 på: August 10, 2019, 17:16:40 »
Foreshaw har levert to meget solide kamper.
Klich var en våre absolutt beste forrige sesong og veldig undervurdert i mine øyne.
Sentralt på banen. Er det den beste konstellasjonen? Er det effektivt nok på hjemmebane?
Hvilket muligheter har vi?
Vil høsten vise oss at vi ikke har tatt tapet av Saiz seriøst?
Eller er dette bare tåpelig spørsmål etter et bittert  resultat :-O

Phillips, Shack, Klich
Phillips, foreshaw, pablo?

Hva tenker dere?