Skrevet av Emne: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!  (Lest 4189 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

janesoer

Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« på: August 06, 2011, 22:31:33 »
Leeds får kjempetrøbbel med å følge opp fjorårets prestasjoner.
Det virker som Grayson er fullstendig ute å kjøre, han har flere ganger sagt at spillere som kommer til klubben skal forsterke laget vårt.
Vel..... jeg klarer ikke å se at kartet stemmer med terrenget her.

Det som skremmer er at "LAGET" ikke fungerer.
Det defensive slet vi med i hele fjor og man forventer etter en grundig evaluering og ny pre-season at ting blir bedre. Lonergan burde tatt 1 målet, virker som en middels keeper, Connolly er ikke god nok, O`Dea virket rett og slett malplassert på venstrebacken, stopperne virker lite samspilte og sliter 1v1. Brown var en katastrofe, jeg skjønner ingenting når Grayson hadde Jason Morrison på prøvespill og ikke kunne bruke denne spilleren i en slik rolle, Clayton var i mine øyne en av de få som virkelig kan få godkjent i dagens kamp.
Offensivt er vi avhengig av at Gradel, Snodgrass og Howson er i form, det er de definitivt ikke pr. dato. Laget virket totalt handlingslammet fremover i banen og det er vanskelig å se noe mønster i det offensive spillet.
Howson fikk flere ganger i 1 omgang ballen i gode posisjoner i mellomrom og satte fart fremover, men Gradel og Snodgrass stod som de var limt fast ute på kantene uten å sette fart fremover. Stakkars Mc Cormack ble hjelpeløs der fremme mot sterke stoppere som knuste han i duellspillet. Hvorfor i all hverden hentet Grayson Paynter til Leeds?
Nå når både Becchio og Somma er ute burde han ihverfall fått muligheten til å vise seg fram, men jeg tviler virkelig på at han er god nok for dette nivået.

Dette var en dårlig start og man får bare håpe at ting retter seg fremover, men jeg er ikke voldsomt optimistisk. De offensive spillerne kommer ikke i form over natten og laget virker ikke balansert og homogent nok til å forsvare en plass i toppen. Jeg synes ikke Grayson har kontroll på sakene og da får vi fort store problemer fremover........
 

Andersen

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #1 på: August 06, 2011, 22:39:24 »
Alle har vi rett til å være forbanna og frustrerte etter sesongåpningen, håper ting retter seg til cup kampen til tirsdag. og vinner vi den så skal middelsbourogh få kjørt seg på neste lørdag! ..... håper jeg. LEEDS4EVER

Leedsfan

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #2 på: August 06, 2011, 22:45:02 »
Tviler på at Grayson ba spillerne om å spille lange baller på Ross før kampen. Leeds spillerne må få ballen ned på gresset. De kunne gjerne spilt fotball ala Blackpool i PL forrige sesong, klikk/klakk og kombinasjonsspill med fremdrift.

I dag og mange ganger tidligere så virker det planløst.

Et lag bestående av mange gjennomsnittlige spillere stiller flere krav til manageren enn et lag bestående av meget gode fotballspillere. I dag "klikket" vi ikke som et lag, men har for vane å reise oss skikkelig etter å ha fått en på trynet... Måtte det skje igjen....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kilgallon

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #3 på: August 06, 2011, 22:48:20 »
Enig med deg her, janesoer. Det er grund til bekymring etter det vi så i dag. Stiller meg bak dem som kritiserer bruken av O'Dea. Helt uforstålig at han bruker en spiller som knapt har trent med laget. Hvad er meningen med pre-season kamper, når man velger å bruke en i beste fall middels spiller som ikke har vært med i en eneste treningskamp fra start i dag??? Jeg forstår heller ikke at han bruker O'Brien som har vært ute store dele av pre-season, når vi har Bromby som stort sett alltid gjør en god defensiv jobb når han spiller.
Og vi har desværre ingen spisser som kan score mål når Becchio og Somma er ute. det er veldig bekymrende, ikke minst fordi vi ikke på noen måte virker til å være i stand til å signe/låne spillere av en viss kvalitet.
Men nå vinner vi sikkert på tirsdag, og så er vi forhåpentligvis på gang igjen!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #4 på: August 06, 2011, 22:50:06 »
Tviler på at Grayson ba spillerne om å spille lange baller på Ross før kampen. Leeds spillerne må få ballen ned på gresset. De kunne gjerne spilt fotball ala Blackpool i PL forrige sesong, klikk/klakk og kombinasjonsspill med fremdrift.

I dag og mange ganger tidligere så virker det planløst.

Et lag bestående av mange gjennomsnittlige spillere stiller flere krav til manageren enn et lag bestående av meget gode fotballspillere. I dag "klikket" vi ikke som et lag, men har for vane å reise oss skikkelig etter å ha fått en på trynet... Måtte det skje igjen....

Tviler på at SG ba spillerene om noe som helst bortsett i fra å spille fotball, hvis du skjønner hva jeg mener...

Kato

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #5 på: August 06, 2011, 22:53:50 »
Tviler på at Grayson ba spillerne om å spille lange baller på Ross før kampen. Leeds spillerne må få ballen ned på gresset. De kunne gjerne spilt fotball ala Blackpool i PL forrige sesong, klikk/klakk og kombinasjonsspill med fremdrift.

I dag og mange ganger tidligere så virker det planløst.

Et lag bestående av mange gjennomsnittlige spillere stiller flere krav til manageren enn et lag bestående av meget gode fotballspillere. I dag "klikket" vi ikke som et lag, men har for vane å reise oss skikkelig etter å ha fått en på trynet... Måtte det skje igjen....

Tviler på at SG ba spillerene om noe som helst bortsett i fra å spille fotball, hvis du skjønner hva jeg mener...

Kan ikke innbille meg han ba om lange baller på McCormack, så gæærnt kan det ikke være
 

Cherry

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #6 på: August 06, 2011, 22:54:21 »
Vi/Grayson er preget av å ikke ha fått tak i riktige spilletyper til LAGET vårt...rett & slett.

Vi har vel ikke fått tak i noen "1,valg"???  
Vanskelig å vite selvsagt- ettersom det det meste er "hemmelig" - og spillere ikke blir offentlig gjort , før de er signert.....

Tror personlig at det er vanskelig å være Simon, fordi han selvsagt kun kan uttale seg
i /til "klubbens " beste i intervjuer....og ikke klage på noe rundt det økonomiske.
 

Leedsfan

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #7 på: August 06, 2011, 22:55:40 »
Tviler på at Grayson ba spillerne om å spille lange baller på Ross før kampen. Leeds spillerne må få ballen ned på gresset. De kunne gjerne spilt fotball ala Blackpool i PL forrige sesong, klikk/klakk og kombinasjonsspill med fremdrift.

I dag og mange ganger tidligere så virker det planløst.

Et lag bestående av mange gjennomsnittlige spillere stiller flere krav til manageren enn et lag bestående av meget gode fotballspillere. I dag "klikket" vi ikke som et lag, men har for vane å reise oss skikkelig etter å ha fått en på trynet... Måtte det skje igjen....

Tviler på at SG ba spillerene om noe som helst bortsett i fra å spille fotball, hvis du skjønner hva jeg mener...

Planløs...:) Funker kanskje for Harry Redknapp!

I all møkka så må vi ikke glemme kampen mot Newcastle, da så vi ut som et lag som er meget vanskelig å slå! Gutta jobba konstant og var skikkelig på hugget. I dag var det bare surmuling og slett jobbing. Det kan ikke være Grayson sin skyld, gutta får da faen meg løpe på eget initiativ...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Askertiger

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #8 på: August 06, 2011, 23:07:16 »
Dette var ubeskrivelig svakt - og forsvaret er om enn enda dårligere enn i fjor. At vi ikke har fått tak i noen førstevalg har mye med økonomi å gjøre, og er man ikke villige til å bruke en eneste pence blir det man får tak i stort sett 'søppel', noe dagens kamp var et klart eksempel på. At ikke Nunez får starte på et så svakt lag er ubegripelig! Tror dette laget vil kjempe om å unngå nedrykk - og kan se laaaangt etter play-off plassen! Mark my words!
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

DanskLeedsGut

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #9 på: August 07, 2011, 01:54:15 »
Connolly var ok synes jeg sammen med Kisnorbo, men O'Brien og O'Dea var pivhamrende ringe!!!!!!
Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Promotion 2010

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #10 på: August 07, 2011, 09:16:46 »
Connolly var ok synes jeg sammen med Kisnorbo, men O'Brien og O'Dea var pivhamrende ringe!!!!!!

Men se på følgende fakta:

Lonergan har vært i klubben i 10 dager.
O'Brien har spilt i 1 offisiell treningskamp.
O'Dea har vært i klubben i to-tre dager.
Kisnorbo har vært ute i 14 måneder.
Snodgrass har vært skadet det meste av pre-season og har vel prøvd seg i et par kamper.

Disse burde ikke vært utpå til fordel for andre friske spillere! Radchubka, Bromby, White/Parker og Sam som kom inn som et friskt pust!

Rart at man trener opp rask på prøvespill heller enn egne spillere i treningskampene.



Vi blir nok bedre, men holder det?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Lucas the Kop Cat

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #11 på: August 07, 2011, 09:25:50 »
Connolly var ok synes jeg sammen med Kisnorbo, men O'Brien og O'Dea var pivhamrende ringe!!!!!!

Men se på følgende fakta:

Lonergan har vært i klubben i 10 dager.
O'Brien har spilt i 1 offisiell treningskamp.
O'Dea har vært i klubben i to-tre dager.
Kisnorbo har vært ute i 14 måneder.
Snodgrass har vært skadet det meste av pre-season og har vel prøvd seg i et par kamper.

Disse burde ikke vært utpå til fordel for andre friske spillere! Radchubka, Bromby, White/Parker og Sam som kom inn som et friskt pust!

Rart at man trener opp rask på prøvespill heller enn egne spillere i treningskampene.



Vi blir nok bedre, men holder det?  ::)
I min enfoldighet trodde jeg at sesongoppkjøringen skulle brukes til å spille inn et lag, ser ikke ut til at SG mener det. Er det høsten som skal brukes til det mens poengene raser forbi oss?

Cannavaro

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #12 på: August 07, 2011, 11:21:12 »
Nå fikk ikke jeg sett kampen igår, men iflg rapportene så var det en elendig kamp av oss.
I første serierunde så er det heller de positive tegnene man ser etter i laget sitt. Det var vel nærmest fraværende igår forstår jeg.  I sommer har også fansen vært rimelig frustrerte over spillerkjøp som har uteblitt.  Ble kampen igår en "wake-up call" ???
Det er bekymringsfullt når toppscorer`n fra ifjor er skadet, samt at også Somma deler samme skjebne. Når Gradel ikke er på topp formmessig, samt at McCormack og Paynter ikke er de samme spilletypene som scorer jevnt og trutt så deler jeg bekymringen som mange andre.  Vel, så var Newcastle-kampen en liten opptur før seriestart her, men vi kom fort ned på jorda igjen når det gjaldt som mest.  Vi har altså startet en ny sesong med en stall som ikke er komplett, og her vil problemet vårt være en god stund til.   For å rekke til playoff eller opprykk, så må man ha et lag som presterer jevnt og stabilt over tid.  Akkurat nå så ser ikke vi ut til å gjøre det.  Snoddy og Max mangler en del på formen ennå, det tar tid med Becchio dessverre tror jeg (opptrening + match-fitness, deretter ; vil han levere like mange mål som ifjor ???).  Defensivt er vi heller ikke iår forspent med de rette typene, og vi er ikke trygge der bak.  Derfor er det jo grunn til bekymring.  Allikevel vil jeg si at mirakler skjer i fotball stadig vekk........er det noen andre som kan blomstre ???   Jeg har sansen for Nunez og hadde håpet litt på han iår (gi han MER spilletid).  Kan Clayton bli bedre ? Hva med Lloyd Sam ??  Kan vi få "satt" en skikkelig forsvarsfirer som er drillet sammen ?? 
Uff......egentlig er det mer spørsmålstegn enn svar og det liker jeg igrunn ikke, spesielt ikke så tidlig i sesongen.   Det som gir meg litt trøst er at vi skal spille 45 kamper til før det er avgjort. Enda bedre dersom Becchio kommer raskere tilbake enn antatt og at vi kanskje får 2-3 spillere inn.  Joda, akkurat NÃ… er vi ikke gode nok, men vi får håpe at noe positivt skjer karer slik at forumet her ikke bare blir en "klagemur" i fremtiden.  Rite ??

FOREVER LEEDS !!!
MFLU - Miracles For Leeds United

HåvardK

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #13 på: August 07, 2011, 12:11:43 »
  Joda, akkurat NÃ… er vi ikke gode nok, men vi får håpe at noe positivt skjer karer slik at forumet her ikke bare blir en "klagemur" i fremtiden.  Rite ??

FOREVER LEEDS !!!
Jeg ønsker først og fremst at noe positivt skjer fordi det vil bety at laget mitt begynner å spille god fotball, plukke poeng og kanskje melde seg på i opprykksstriden. Så får bieffekten av det være at forumet blir noe annet enn en "klagemur".

Joe Jordan

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #14 på: August 07, 2011, 12:18:28 »
Enig i tittelen, jeg har siden juni vært overbevist om at vi ikke blir å finne i PL neste sesong. Men kamp for å overleve tror jeg ikke det blir, kampen i går var langt under pari og jeg tror vi hever oss allerede neste helg.

Paddy er ikke i toppform ennå men i mine øyne er han en soleklar kaptein. Mange personlige feil i går men syns det verste likevel er at det ikke settes noe press på Soton, det rygges og rompa snus til.

Og Grayson please; ikke stå og sukke og riste på hodet på sidelinja, vis litt PONDUS, skap engasjement og vis veien mann!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

McVallister

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #15 på: August 07, 2011, 13:03:25 »
Da har jeg nettopp kommet fra kamp. Enorm skuffelse. De bakre 4 virket trege og utrente. Brown er en katastrofe! Han kommer neppe å fullføre 90 min i mange av kampene. Sen i taklingene og virkelig ufin. Snoddy og Gradel virker å være ute av form. Synes How og Clay får godkjent minus. Gidder ikke nevne keeperen vår. Første målet er keepermat! Nei, dette fortjener ikke fansen. Utrolig stemning, som vanlig. Noen vil si dette er første kamp så vi skal ikke stresse. Men sesongen er begynt folkens. Vi er ikke på stasjonen!!! Toget går. Blir vi ikke blant topp seks er det en katastrofe. Det mente iallefall Leedsfansen i Shampton. MOT

GeirO

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #16 på: August 09, 2011, 12:40:23 »
Etter min mening har Leeds seks spillere som hever seg klart over gjennomsnittet (over tid):

Becchio
Somma
Snodgrass
Gradel
Howson
Kisnorbo

Når de to førstnevnte er ute med skade og Snodgrass var helt ute av form, har vi bare tre klassespillere igjen. Og hele åtte middelhavsfarere.

Da er det ikke rart vi taper borte mot Soton. Og jeg er litt pessimist framover....
Spisskrisa er der, helt klart! McCormack og Paynter har rett og slett ikke nivået inne og bør kunne gis bort. Gi Grella en sjanse, han er bedre enn disse to. Sammen med Nunez kan de to spille spisser til Becchio (og Somma etterhvert) er tilbake igjen.

Hvis ikke Bates kommer opp med noen spisspenger....?
MOT

Cherry

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #17 på: August 09, 2011, 13:07:40 »
Løsningen er £££££££........
 

lojosang

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #18 på: August 09, 2011, 13:31:16 »
Etter min mening har Leeds seks spillere som hever seg klart over gjennomsnittet (over tid):

Becchio
Somma
Snodgrass
Gradel
Howson
Kisnorbo

Når de to førstnevnte er ute med skade og Snodgrass var helt ute av form, har vi bare tre klassespillere igjen. Og hele åtte middelhavsfarere.

Da er det ikke rart vi taper borte mot Soton. Og jeg er litt pessimist framover....
Spisskrisa er der, helt klart! McCormack og Paynter har rett og slett ikke nivået inne og bør kunne gis bort. Gi Grella en sjanse, han er bedre enn disse to. Sammen med Nunez kan de to spille spisser til Becchio (og Somma etterhvert) er tilbake igjen.

Hvis ikke Bates kommer opp med noen spisspenger....?

McCormack er etter min mening en ca 16 ganger bedre fotballspiller enn Grella.
- Leif Olav

Masinga

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #19 på: August 09, 2011, 13:45:29 »
McCormack er etter min mening en ca 16 ganger bedre fotballspiller enn Grella.

Jeg høyner til 17.  :)
Masinga, medl.nr. 1250

HåvardK

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #20 på: August 09, 2011, 13:50:00 »
Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor vi har en så stor stall (lånespillere inkludert)- dette i lys av følgende hovedpunkter:

- Mange av spillerne i stallen ser ikke ut til å ha særlig tillit, f eks Grella, Bruce, Bromby, White, Parker, Sam (endrer seg kanskje litt i år), Bessone, Lees samt disse tvillingene som jeg ikke husker navnet på i farta. SG ser ut til å foretrekke innlån av mediokre spillere fra samme divisjon/samme nivå fremfor å satse på disse.
- Flere potensielle innkjøp/innlån ser ut til å strande pga for høye lønnskrav. Det å ha en moderat lønnspolitikk er for så vidt ikke så på trynet som noen ser ut til å mene, men det rimer ikke med å til stadighet få inn spillere på ulike korttidskontrakter; all den tid det fortsatt går spillere og hever lønn uten å få spilletid i klubben. Jeg er selvsagt klar over at flere av de navnene jeg nevner over ikke nødvendigvis er blant de heteste "assets" i fotballverdenen, men på en eller annen måte bør en søke å få avsluttet kontraktene til disse. Og greier en det, vil det jo faktisk frigjøre lønnsmidler som enten kan brukes til å holde på spillere som klubben er avhengige av (Gradel, f eks), eller en moderat økning av lønnsnivået generelt, som kanskje kan gjøre oss mer attraktive for spillere som kan HEVE nivået generelt. Kort sagt en satsing på kvalitet foran kvantitet.

GeirO

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #21 på: August 09, 2011, 14:20:08 »
McCormack er etter min mening en ca 16 ganger bedre fotballspiller enn Grella.

Jeg høyner til 17.  :)

Det kan dere gjerne mene, men hvorfor i all verden kan ikke McCormack vise at han er 16-17 ganger bedre enn Grella?

Hvis han gjør det er jeg fornøyd......inntil videre synes jeg Grella er mer farlig i det han foretar seg (basert på spill for et års tid siden).
MOT

Tjalla

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #22 på: August 09, 2011, 14:57:19 »
Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor vi har en så stor stall (lånespillere inkludert)- dette i lys av følgende hovedpunkter:

- Mange av spillerne i stallen ser ikke ut til å ha særlig tillit, f eks Grella, Bruce, Bromby, White, Parker, Sam (endrer seg kanskje litt i år), Bessone, Lees samt disse tvillingene som jeg ikke husker navnet på i farta. SG ser ut til å foretrekke innlån av mediokre spillere fra samme divisjon/samme nivå fremfor å satse på disse.
- Flere potensielle innkjøp/innlån ser ut til å strande pga for høye lønnskrav. Det å ha en moderat lønnspolitikk er for så vidt ikke så på trynet som noen ser ut til å mene, men det rimer ikke med å til stadighet få inn spillere på ulike korttidskontrakter; all den tid det fortsatt går spillere og hever lønn uten å få spilletid i klubben. Jeg er selvsagt klar over at flere av de navnene jeg nevner over ikke nødvendigvis er blant de heteste "assets" i fotballverdenen, men på en eller annen måte bør en søke å få avsluttet kontraktene til disse. Og greier en det, vil det jo faktisk frigjøre lønnsmidler som enten kan brukes til å holde på spillere som klubben er avhengige av (Gradel, f eks), eller en moderat økning av lønnsnivået generelt, som kanskje kan gjøre oss mer attraktive for spillere som kan HEVE nivået generelt. Kort sagt en satsing på kvalitet foran kvantitet.


Stort sett enig med deg. Vi har jo en stall på størrelse med PL klubber, men den er stort sett fyllt med rask som andre klubber har klart å selge eller låne bort til oss. Hadde vel vært bedre å bruke disse pengene på litt færre kvalitetsspillere, men det er vel der lønnstaket kommer inn. Rimelig håpløs strategi. Burde vel gjelde en slags maxtak på totale lønnskostnader heller enn per spiller...
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

Tom S

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #23 på: August 09, 2011, 16:23:34 »
Keep the faith Leeds fans!

The Scratching Shed is delighted to welcome Journalism and Media student Zak Lewis who is here to share his thoughts on Leeds United’s recent troubles.
 
I must admit, I along with what seems like every other Leeds fan this summer, have been underwhelmed and disappointed with our summer acquisitions. Bringing four players in, two goalkeepers, a 34 year old defensive midfielder and a centre back on loan who hasn’t had many ringing endorsements, isn’t going to spark the fan’s imaginations after what was on the whole, a good progressive season.
 
As last season concluded there was an air of optimism amongst the Leeds faithful, even after our disappointing end of season collapse that seems to be a Leeds staple nowadays. The supporters believed that we would invest and I shared that thought. We knew we wouldn’t be spending ridiculous amounts of money, and we didn’t want to. The last thing we needed was another Ridsdale situation, but we did expect a reasonable amount of cash being spent. After all we are one of only two Championship clubs in the black according to ‘good old’ Ken.
 
It started well being linked with players like; Jack Cork, Kieran Westwood and even Leeds old boys Lee Bowyer, Jonathan Woodgate and serial ‘Badge Kisser’ Alan Smith. The general consensus amongst the fans was that most, if not all of them would improve our team. Then we were shocked with the news that Leeds had accepted an offer from Leicester City for Kasper Schmeichel. This was when the optimism started to drift away. Our targets started to slip out of our grasp. Westwood went to Sunderland, we ended up with Rachubka, Bowyer cited family reasons and snubbed Leeds for Ipswich and we end up with Brown who hasn’t played in six months. Whilst our optimism that we may sign Eric Lichaj with some of the Kasper Schmeichel money or at the very least on loan, seems more unlikely with the arrival of Darren O’Dea who has already been dubbed Darren “O’Dear” by many of the fans.
 
Even with all these problems, a part of me still believed we could get something out of the Saints game. Maybe Michael Brown is what we missed last season I told myself, maybe Andy Lonergan will be better than Kasper and maybe just maybe Kisnorbo could still be as good and shore up our defence. Unfortunately my optimism diminished within ten minutes when O’Brien failed to close down the opposition once again and Lonergan failed to save a shot, which to be honest he should have done better with. The rest of the game wasn’t any better either. Leeds looked lethargic and disinterested, our defence looked worse for most parts and our midfield was non-existent for large parts of the game, whilst Grayson looked worried and bemused as to how bad we were. This isn’t taking anything from Southampton, to their credit they looked good, but part of me wondered whether that was because we looked so bad.
 
However there were a few shining lights. Clayton looked good, he got stuck in and had a few tidy touches, Lonergan made some good saves and improved as the match wore on and at least we scored which prevented us from being bottom of the league on the opening day. But we need to improve tenfold if we’re going to have any chance of mounting a serious promotion challenge this season. The latest rumour of us signing Ryan Bertrand on loan for the rest of the season sounds promising and I for one would be happy if it happened. But I am still holding out hope for the return of Lichaj and hopefully another defensive midfielder to back up Brown who just gave away fouls left right and centre.
 
Either way keep the faith and keep singing your hearts out for the lads, because getting on their backs this early isn’t going to help matters.
 
MOT, Zak Lewis.


http://www.thescratchingshed.com/2011/08/keep-the-faith-leeds-fans/
COME ON LEEDS !!

Karl Hot Shot

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #24 på: August 09, 2011, 17:55:55 »
Om Leeds United er godt nok til å rykke opp, får vi vite i mai 2012. Det er ingen grunn til å få panikk etter den forbannede kampen på St Mary's. Hadde Howson maktet å treffe skikkelig på den tidlige sjansen sin, ville resultatet blitt fullstendig annerledes.
 

HåvardK

Sv: Vi er dessverre ikke gode nok !!!!!
« Svar #25 på: August 09, 2011, 17:56:14 »
Flere betraktninger. Selvsagt kun retorikk og ubegrunnede påstander, men allikevel:
http://www.footballfancast.com/2011/08/football-blogs/are-leeds-in-danger-of-being-left-behind-by-their-rivals