Skrevet av Emne: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1  (Lest 3821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dylan

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #180 på: April 10, 2024, 00:44:34 »
Desverre den dårligste kampen fra Leeds sin side jeg har sett live på Elland Road, og det da vi trengte som mest full innsats og kloke valg. Liker absolutt ikke å kritisere spillere og manager, men her var det svakt fra mange. Å trille ball på egen banehalvdel gir sjelden mye mål. Hadde vi prøvd bevisst å holde trykket oppe over tid tror jeg hadde målet kommet. Sunderland var null interesert, og Clarke var den eneste reelle trusselen, han hadde vi håndtert med 3 mann bak. Tror dette hadde vært kampen for Joseph fra start, og Conners og Byram på sidene for å skape 2 mot 1.

leedslife

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #181 på: April 10, 2024, 09:13:23 »
Farke: «Pretty happy with many things tonight».

Der er lista når du har null skudd på mål.

Er ikke mannen til å lede oss videre om han ikke rykker opp med den stallen han har i dag.
Det er klart han sier det.
Han har jo uttallige kamper i CC. Han har vært med på situasjoner som dette før.
Han står jo ikke å snakker ned eget lag etter poeng på hjemmebane.

På den andre siden så skulle jeg gjerne sett Piroe og Gnonto inn nå. Vi trenger smartness, andre kvaliteter og påfyll av energi.
Når vi er så tafatte på siste tredjedel så synes jeg det er rart at man ikke spiller inn Piroe som faktisk har 14-15 målpoeng i år og kanskje den eneste i stallen som besitter et form av fotballhodet og klarer å manuvrere seg rundt off ball.
Eller en Gnonto som virkelig spilte seg inn før pausen og har noe Rutter og Bamford ikke har pr nu. Han har en avtrekker og det lukter mål av han.
Man kan ikke touche Summerville i denne troppen, men bortsett fra han offensivt så er det ikke så stor forskjell på de som starter og dem som er på benken i kvalitet.

Også er vi helt enig i at byttene må komme tidligere. Blir jo virkelig slått tunnell på i går Farke av dommerteamet.
Du gjør byttene så sent i en kamp som trekkes ned av bytter, drøying av tid også signaliserer de 3 min tillegg.
Han kan bli så sinna han bare vil på dommerteamet, men der fikk han et godt smekk på fingerene og Leeds fikk aldri mulighet til å skape et momentum på slutten.
« Siste redigering: April 10, 2024, 09:16:02 av leedslife »

auren

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #182 på: April 10, 2024, 09:17:55 »
Blytung dag i dag. Føler som om vi har misset sjansen om topp to, selv om det selvsagt er mulig enda. Mye avhenger av hva Ipswich presterer i kveld. Seier til traktorgutta og jeg tror det skal mye til å klare direkte opprykk. For jeg kan ikke helt se at vi skal klare å vinne de fire siste, og da er vi avhengige av at Ipswich snubler i to av sine fire siste (hvis seier i kveld). Med Ipswich-tap eller uavgjort er det igjen game on.

Hva skjer mot Blackburn på lørdag? Samme ellever som sist? Forundrer meg ikke. Men jeg håper Farke nå er villig til å risikere Gnonto og Roberts mer, så forhåpentligvis ser vi ihvertfall Roberts på backen og Gray i midtbaneleddet. Blackburn er i nedrykksstriden så kampen blir enda tøffere enn mot Sunderland. Et lag de forøvrig banket 5-1 nettopp.

Jeg sa like før kampstart i går at rekken på 9 strake seirer i ligaen ble brutt i den 10. kampen mot Huddersfield, og at vi nå hadde 9 strake seire på Elland Road. Skulle det samme skje igjen?
Lite smart å snakke om slikt før kampen ja  :(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #183 på: April 10, 2024, 09:33:27 »
Southampton som vi avskrev for en drøy uke siden er nå i prinsippet kun 3 poeng bak oss hvis de gjør jobben i hengekampene. Og fortsetter vi å avgi poeng er de mest sannsynlig forbi oss når sesongen er over. De kan fort bli laget som påfører Leeds sesongens hjemmetap også og knuser drømmen om opprykk.

Sant nok. Men Southampton må gå forbi to av tre lag foran seg for å rykke opp. Det holder ikke å bare gå forbi Leeds. Jeg tror de vil være ute av direkte opprykk snart og at de kanskje ikke har mye å spille for i siste kamp mot Leeds. Mulig de kan kjempe om 3. plass. Men det er klart, mye har skjedd før i de siste fire kamper og to lag i toppen kan kollapse.

Som Nigel Pearson sa i studio for noen uker siden: "Laget med spillere som får ut sitt potensiale under press vil gjøre det best i sluttfasen". Nå er det press og da vil enkelte spillere svikte.

Cherry

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #184 på: April 10, 2024, 09:37:20 »
Vi har altså 4 kamper igjen.
Blackburn og QPR står begge med gjørme til leggene - og trenger begge desperat poeng.
Det håper jeg også gameplan deres tilsier, i hvert fall Blackburn nå i tidlig kamp på lørdag.
QPR KAN allerede ha klart seg poengmessig FØR vi spiller mot de, en fredagskveld i London.

Den "letteste" bør være Boro`borte, denne er jo også flyttet til mandag...VI må uansett ha poeng i alle disse.
Southampton som er ett lag med godt spill og spillere blir ikke lett HVIS vi MÅ ha alle poengene i siste kamp.

Har fortsatt trua`, men jeg ser ikke gløden`og guts fra flere`i de 2 siste - derfor trenger vi dette fra de som bør velges i neste start 11`ver.
Gnonto og Joseph bør velges fra start.
 

auren

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #185 på: April 10, 2024, 09:40:20 »
Southampton som vi avskrev for en drøy uke siden er nå i prinsippet kun 3 poeng bak oss hvis de gjør jobben i hengekampene. Og fortsetter vi å avgi poeng er de mest sannsynlig forbi oss når sesongen er over. De kan fort bli laget som påfører Leeds sesongens hjemmetap også og knuser drømmen om opprykk.

Som Nigel Pearson sa i studio for noen uker siden: "Laget med spillere som får ut sitt potensiale under press vil gjøre det best i sluttfasen". Nå er det press og da vil enkelte spillere svikte.

Interessant. Har vi noen spillere som er gode under press? Summerville? Verken Rutter, Bamford eller James slår meg som slike type spillere. Det er nå vi kunne trengt et klokt og efarent fotballhode utpå der. Merket meg en frustrert Rodon i går da vi bare trillet ball i bakre firer. Tydelig at vi sliter med samhandling/løp/selvtillit om dagen. Spillet funker bare ikke. Spesielt i 1. omganger. Det er altså den fjerde 1. omgangen på rad etter landslagspausen vi virkelig er svake. Vi har hevet oss bra i andre omgangene, men må betale for svake 1. omganger.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #186 på: April 10, 2024, 09:54:12 »
Tror det blir flere twists and turns her. Vi er nå inne den såkalte squeaky-bum time. Leicester ble av flere på forumet friskmeldt etter og ha såvidt vunnet hjemme mot Birmingham og følger opp med å tape borte mot Millwall. Vi er litt i en blindgate. Ipswich skal møte et Watford som har vært litt vriene å slå etter landslagspausen med ny manager. Hadde 0-2 i siste bortekamp mot hjemmesterke WBA, men endte til slutt 2-2. Kan det bli litt drama i kveld ?

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #187 på: April 10, 2024, 09:54:16 »
Southampton som vi avskrev for en drøy uke siden er nå i prinsippet kun 3 poeng bak oss hvis de gjør jobben i hengekampene. Og fortsetter vi å avgi poeng er de mest sannsynlig forbi oss når sesongen er over. De kan fort bli laget som påfører Leeds sesongens hjemmetap også og knuser drømmen om opprykk.

Som Nigel Pearson sa i studio for noen uker siden: "Laget med spillere som får ut sitt potensiale under press vil gjøre det best i sluttfasen". Nå er det press og da vil enkelte spillere svikte.

Interessant. Har vi noen spillere som er gode under press? Summerville? Verken Rutter, Bamford eller James slår meg som slike type spillere. Det er nå vi kunne trengt et klokt og efarent fotballhode utpå der. Merket meg en frustrert Rodon i går da vi bare trillet ball i bakre firer. Tydelig at vi sliter med samhandling/løp/selvtillit om dagen. Spillet funker bare ikke. Spesielt i 1. omganger. Det er altså den fjerde 1. omgangen på rad etter landslagspausen vi virkelig er svake. Vi har hevet oss bra i andre omgangene, men må betale for svake 1. omganger.

auren

Joe Rodon - Ikke vært seg selv etter landslagspausen. Ser sliten ut, naturlig nok.
Ethan Ampadu - Et knepp ned fra tidligere, ikke like offensiv med ball.
Ilia Gruev - Ser sliten ut, ikke kommet ordentlig tilbake.
Glen Kamara - Grei duellmessig, men gir oss ingenting når vi må score mål. Jo dårligere form jo mer i støtte.
Georginio Rutter - Total kollaps etter operasjon . Tilbake på banen altfor tidlig, og har ikke hentet seg inn.
Patrick Bamford - Av eller på. Etter en god periode med på er det nå ingenting som stemmer.
Daniel James - Tror straffemissen for Wales fremdeles sitter i.

7 i elleveren til Farke som er svakere enn de har vært på lenge. Skader og belastning tror jeg er hovedårsakene. Samme spillerne stables på banen om de er syk, halvskadet eller ikke.

Imens sitter Piroe, Byram, Gnonto, Anthony og Joseph og ser på. De hadde nok hatt masse spilletid på samtlige lag i denne divisjonen. Stort sett alle managere vi møter, nevner benken til Leeds.
 

leedslife

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #188 på: April 10, 2024, 10:04:57 »
lufcdata
The last goal Leeds scored directly from a corner in the Championship was a Pascal Struijk header vs Ipswich on December 23rd. It was a rebound header after Vaclav Hladky had palmed away Joel Piroe's header from a Crysencio Summerville corner.

Svake dødballtakere i tillegg. Summerville, James, Gruev, Roberts.

Tom

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #189 på: April 10, 2024, 12:28:30 »
Southampton som vi avskrev for en drøy uke siden er nå i prinsippet kun 3 poeng bak oss hvis de gjør jobben i hengekampene. Og fortsetter vi å avgi poeng er de mest sannsynlig forbi oss når sesongen er over. De kan fort bli laget som påfører Leeds sesongens hjemmetap også og knuser drømmen om opprykk.

Som Nigel Pearson sa i studio for noen uker siden: "Laget med spillere som får ut sitt potensiale under press vil gjøre det best i sluttfasen". Nå er det press og da vil enkelte spillere svikte.


Interessant. Har vi noen spillere som er gode under press? Summerville? Verken Rutter, Bamford eller James slår meg som slike type spillere. Det er nå vi kunne trengt et klokt og efarent fotballhode utpå der. Merket meg en frustrert Rodon i går da vi bare trillet ball i bakre firer. Tydelig at vi sliter med samhandling/løp/selvtillit om dagen. Spillet funker bare ikke. Spesielt i 1. omganger. Det er altså den fjerde 1. omgangen på rad etter landslagspausen vi virkelig er svake. Vi har hevet oss bra i andre omgangene, men må betale for svake 1. omganger.

auren

Joe Rodon - Ikke vært seg selv etter landslagspausen. Ser sliten ut, naturlig nok.
Ethan Ampadu - Et knepp ned fra tidligere, ikke like offensiv med ball.
Ilia Gruev - Ser sliten ut, ikke kommet ordentlig tilbake.
Glen Kamara - Grei duellmessig, men gir oss ingenting når vi må score mål. Jo dårligere form jo mer i støtte.
Georginio Rutter - Total kollaps etter operasjon . Tilbake på banen altfor tidlig, og har ikke hentet seg inn.
Patrick Bamford - Av eller på. Etter en god periode med på er det nå ingenting som stemmer.
Daniel James - Tror straffemissen for Wales fremdeles sitter i.

7 i elleveren til Farke som er svakere enn de har vært på lenge. Skader og belastning tror jeg er hovedårsakene. Samme spillerne stables på banen om de er syk, halvskadet eller ikke.

Imens sitter Piroe, Byram, Gnonto, Anthony og Joseph og ser på. De hadde nok hatt masse spilletid på samtlige lag i denne divisjonen. Stort sett alle managere vi møter, nevner benken til Leeds.

100 % enig. Kan også nevne Conor Roberts som en som sitter å ser på. Synes alltid det skjer noe når han kommer inn. Rutter, Bamford og Kamara trenger seg en hvil til helgen. Inn med Gnonto, Roberts og enten Piroe eller Joseph. Men Farke virker som en sta mann.

 

Kato

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #190 på: April 10, 2024, 12:37:49 »
Southampton som vi avskrev for en drøy uke siden er nå i prinsippet kun 3 poeng bak oss hvis de gjør jobben i hengekampene. Og fortsetter vi å avgi poeng er de mest sannsynlig forbi oss når sesongen er over. De kan fort bli laget som påfører Leeds sesongens hjemmetap også og knuser drømmen om opprykk.

Som Nigel Pearson sa i studio for noen uker siden: "Laget med spillere som får ut sitt potensiale under press vil gjøre det best i sluttfasen". Nå er det press og da vil enkelte spillere svikte.


Interessant. Har vi noen spillere som er gode under press? Summerville? Verken Rutter, Bamford eller James slår meg som slike type spillere. Det er nå vi kunne trengt et klokt og efarent fotballhode utpå der. Merket meg en frustrert Rodon i går da vi bare trillet ball i bakre firer. Tydelig at vi sliter med samhandling/løp/selvtillit om dagen. Spillet funker bare ikke. Spesielt i 1. omganger. Det er altså den fjerde 1. omgangen på rad etter landslagspausen vi virkelig er svake. Vi har hevet oss bra i andre omgangene, men må betale for svake 1. omganger.

auren

Joe Rodon - Ikke vært seg selv etter landslagspausen. Ser sliten ut, naturlig nok.
Ethan Ampadu - Et knepp ned fra tidligere, ikke like offensiv med ball.
Ilia Gruev - Ser sliten ut, ikke kommet ordentlig tilbake.
Glen Kamara - Grei duellmessig, men gir oss ingenting når vi må score mål. Jo dårligere form jo mer i støtte.
Georginio Rutter - Total kollaps etter operasjon . Tilbake på banen altfor tidlig, og har ikke hentet seg inn.
Patrick Bamford - Av eller på. Etter en god periode med på er det nå ingenting som stemmer.
Daniel James - Tror straffemissen for Wales fremdeles sitter i.

7 i elleveren til Farke som er svakere enn de har vært på lenge. Skader og belastning tror jeg er hovedårsakene. Samme spillerne stables på banen om de er syk, halvskadet eller ikke.

Imens sitter Piroe, Byram, Gnonto, Anthony og Joseph og ser på. De hadde nok hatt masse spilletid på samtlige lag i denne divisjonen. Stort sett alle managere vi møter, nevner benken til Leeds.

100 % enig. Kan også nevne Conor Roberts som en som sitter å ser på. Synes alltid det skjer noe når han kommer inn. Rutter, Bamford og Kamara trenger seg en hvil til helgen. Inn med Gnonto, Roberts og enten Piroe eller Joseph. Men Farke virker som en sta mann.

Selvsagt også Connor Roberts. Hentet på deadline day, og har så langt en start for Leeds. Burde vært selvskreven i en ellever fra første sekund han var spilleklar. I går fikk han 7 minutter.
 

Cherry

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #191 på: April 10, 2024, 14:21:57 »
lufcdata
The last goal Leeds scored directly from a corner in the Championship was a Pascal Struijk header vs Ipswich on December 23rd. It was a rebound header after Vaclav Hladky had palmed away Joel Piroe's header from a Crysencio Summerville corner.

Svake dødballtakere i tillegg. Summerville, James, Gruev, Roberts.

Vi kan umulig ha en dødball- trener , eller en i trenerteamet som har dette som fokusområde.
Det heves 2 hender på cornere.....fra den som tar den. That`s it.
Holder å se 1- EN- PL kamp for å få litt tips/inspirasjon.... for det farlige på våre cornere er at det blir kontringer i mot!!
Cornere får vi an mass i kamper, men det blir svært sjelden en sjanse av de.....her er det noe galt!
« Siste redigering: April 10, 2024, 17:37:41 av Cherry »
 

GeirO

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #192 på: April 10, 2024, 16:52:16 »
lufcdata
The last goal Leeds scored directly from a corner in the Championship was a Pascal Struijk header vs Ipswich on December 23rd. It was a rebound header after Vaclav Hladky had palmed away Joel Piroe's header from a Crysencio Summerville corner.

Svake dødballtakere i tillegg. Summerville, James, Gruev, Roberts.

Vi kan umulig ha en dødball- trener , eller en i trenerteamet som har dette som fokusområde.
Det heves 2 hender på cornere.....fra den som tar den. That`s it.
Holder å se 1- EN- PL kamp for å få litt tips/inspirasjon.... for det farlige på våre cornere er at det blir kontringer i mot-
for cornere får vi an mass i kamper, men det blir svært sjelden en sjane av de.....her er det noe galt!
Du vet vel hva to hender opp betyr? Det betyr at vi gir oss og gir ballen til motstanderen.

SOL

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #193 på: April 10, 2024, 18:52:23 »
Skal me likegodt starte med desse v Blackburn;
             
                  Meslier

Roberts  Rodon  Ampadu  Byram

                 Gruev  Kamara

Gnonto         Gray         Summerville

                       Piröe

Veit vel at dette ikkje blir laget - stiller vel fortsatt med dei same 11 som mot Sunderland…

« Siste redigering: April 10, 2024, 18:59:56 av SOL »
 

GaryMac

Sv: Kamp vs Sunderland @ Elland Road 09.04.2024 kl 21.00 Viasport1
« Svar #194 på: April 10, 2024, 22:12:45 »
Tror Blackburn - i likhet med Sunderland  - kommer til å ligge lavt og kompakt og ikke ta store sjanser fremover. De satser på 0-0, og kanskje et kontringsmål. Da trenger vi Gnonto sine egenskaper langt mer enn James.
Mot Coventry f.eks. var nok James et riktig valg (uavhengig av skadesituasjonen også) da vi kunne forvente et lag som sto litt høyere. Dessverre fikk vi en tidlig imot, og da blir James litt for "enkel".
Håper vi starter med Gnonto, så kan heller James komme inn med farta si hvis vi leder og Blackburn må litt høyere i banen.