Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Charlie Taylor  (Lest 117573 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #60 på: Februar 18, 2015, 08:30:43 »
Er vel en del (inkludert meg selv) som nå må innrømme at salget av Warnock virker som ett smart trekk.
Taylor fremstår som årets komet sammen med Cook.

Uten Warncok vinner vi kamper,
og så mye morsommere å han en ung egenprodusert spiller på banen enn en aldrende som uansett hadde reist til sommeren.

Moro med Taylor, som ser ut til å bli bedre og bedre for hver kamp som går etter noen litt rufsete første kamper.  Spesielt offensivt ser det ut til å ha løsnet for Taylor.  :)

Hvor "smart" det var å selge Warnock eller ikke vet vi vel strengt tatt ikke  før plassen er berget og "fasiten" skrevet. Det hviler nå svært mye ansvar på en ung og uerfaren spiller og det ikke er mulig å forutsi hvordan dette vil slå ut for oss i de gjenværende kampene . Faktum er at pr i dag har vi ikke en eneste naturlig venstre back tilgjengelig utenom unge Taylor, noe som gjør han til lagets kanskje mest uunværlige spiller!  Heldgvis har formasjonsendringen til 5 på midten gjort det enklere å være forsvarsspiller i laget vårt, noe som antagelig gjør oss langt mindre sårbare ved skader, formsvikt eller suspensjoner.  Hadde vi fortsatt med "diamanten" hadde det kanskje vært en ganske annen historie...

En ting er sikkert: Så lenge vi fortsetter å vinner kamper vil Warnock helt sikkert ikke bli savnet, uavhengig av om Taylor spiller bra eller ikke.  ;)

Du framstår innimellom som en gjennomklok mann i din beste alder, Jon.
Dette var en av de gangene.   :)
Håper også at vi aldri rekker å angre på salget av Warnock.

Vi er jo langt forbi den fasen. Hvis vi begynner å spille dårlig/tape så kan vi ikke begynne å lengte etter Warnock igjen!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #61 på: Februar 18, 2015, 11:48:32 »
Er vel en del (inkludert meg selv) som nå må innrømme at salget av Warnock virker som ett smart trekk.
Taylor fremstår som årets komet sammen med Cook.

Uten Warncok vinner vi kamper,
og så mye morsommere å han en ung egenprodusert spiller på banen enn en aldrende som uansett hadde reist til sommeren.
Dette synes jeg er urettferdig mot Warnock. Han var den eneste forsvareren som hang noenlunde med  bak en midtbanediamant som ikke fungerte, og fortjener ikke skylda for den skrale poengfangsten på høsten.

Taylors suksess er gledelig, og jeg tror nok han hadde fått sjansen før om ikke Warnock hadde spilt så bra. Men vi er altså uten troverdig backup til White eventuelt blir friskmeldt. Så salget av Warnock framstår fremdeles som et sjansespill.

På ingen måte ment å snakke ned Warnock. Han var helt klart en av våre beste spillere i høst.
Poenget mitt var å få frem hvor positivt det er at Taylor har stått frem og fått sitt gjennombrudd på førstelaget.

Berardi har tidligere spilt v-back og er ett alterantiv om Taylor blir skadet.

Berardi ja. Høyrebacken som i dag holdes ute av laget til fordel for den  utskjelte og latterliggjorde midtstopperen Scott Wootton. Verden er rar.

Det er helt riktig.

Hadde faktisk tenkt å tilføye at hvis Wootton kan spille høyreback så må da Berardi kunne være vår back up på venstreback  :)
berardi kan ju vara back upp både på höger och vänsterback, hade jag varit coach hade berardi starat på wottons plats, för mig är inte wotton en högerback utan innerback,
 

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #62 på: Februar 18, 2015, 13:31:46 »
Er vel en del (inkludert meg selv) som nå må innrømme at salget av Warnock virker som ett smart trekk.
Taylor fremstår som årets komet sammen med Cook.

Uten Warncok vinner vi kamper,
og så mye morsommere å han en ung egenprodusert spiller på banen enn en aldrende som uansett hadde reist til sommeren.

Moro med Taylor, som ser ut til å bli bedre og bedre for hver kamp som går etter noen litt rufsete første kamper.  Spesielt offensivt ser det ut til å ha løsnet for Taylor.  :)

Hvor "smart" det var å selge Warnock eller ikke vet vi vel strengt tatt ikke  før plassen er berget og "fasiten" skrevet. Det hviler nå svært mye ansvar på en ung og uerfaren spiller og det ikke er mulig å forutsi hvordan dette vil slå ut for oss i de gjenværende kampene . Faktum er at pr i dag har vi ikke en eneste naturlig venstre back tilgjengelig utenom unge Taylor, noe som gjør han til lagets kanskje mest uunværlige spiller!  Heldgvis har formasjonsendringen til 5 på midten gjort det enklere å være forsvarsspiller i laget vårt, noe som antagelig gjør oss langt mindre sårbare ved skader, formsvikt eller suspensjoner.  Hadde vi fortsatt med "diamanten" hadde det kanskje vært en ganske annen historie...

En ting er sikkert: Så lenge vi fortsetter å vinner kamper vil Warnock helt sikkert ikke bli savnet, uavhengig av om Taylor spiller bra eller ikke.  ;)

Du framstår innimellom som en gjennomklok mann i din beste alder, Jon.
Dette var en av de gangene.   :)
Håper også at vi aldri rekker å angre på salget av Warnock.

Vi er jo langt forbi den fasen. Hvis vi begynner å spille dårlig/tape så kan vi ikke begynne å lengte etter Warnock igjen!

Det handler ikke å "lengte etter" men å ha en bred stall med bra cover på alle plasser, spesielt hvis man kjemper mot nedrykk. Venstre back er den posisjonen på banen hvor vi har klart dårligst dekning etter salget av Warnock.  Jeg håper ihvertfall at vi slipper å komme i en situasjon der vi er i poengnød og må bruke Liam Cooper (i best fall en nødløsning) eller Berardi (høyre bent + løs kanon på dekk) i mangel på andre alternativ.

I motsetning til i januar befinner vi oss for øyeblikket på realtivt trygg grunn. Tror ikke det finnes  en eneste Leeds supporter som "savner" eller "lengter" etter Warnock i en slik situasjon. For supportere flest vil det alltid være et ønskescerario at vi bruker egne homegrown talenter fremfor aldrende spillere på alt for høy lønn.

Håper Taylor følger oss hele veien opp i PL!
« Siste redigering: Februar 18, 2015, 13:33:44 av Jon R »
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #63 på: Februar 19, 2015, 21:04:48 »
@LUFCDATA: No Championship player of 21 or under has made more interceptions in 2015 than Charlie Taylor (22). (via @Squawka). http://t.co/l8fmlqK8f5

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #64 på: Februar 19, 2015, 23:13:48 »
Taylor og  Mowatt eide venstresiden i kampen mot Millwall...
Jon R.

Runar

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #65 på: Februar 20, 2015, 00:35:29 »
Taylor og  Mowatt eide venstresiden i kampen mot Millwall...

Eide?

Ble skapt en sjanse fra den siden på 90 minutter for Leeds...
 

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #66 på: Februar 20, 2015, 01:32:33 »
Taylor og  Mowatt eide venstresiden i kampen mot Millwall...

Eide?

Ble skapt en sjanse fra den siden på 90 minutter for Leeds...

Full kontroll defensivt. Linket godt sammen både fremover og bakover.
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #67 på: Februar 21, 2015, 23:28:16 »
Leeds United defeated Middlesbrough 1-0 on Saturday, with Charlie Taylor playing a crucial role at the back.
Leeds United defender Charlie Taylor’s emergence following the departure of Stephen Warnock has been nothing short of sensational.

It has been clear for some time that Leeds have a number of talented young players, but Taylor has shown in just 11 appearances this season that he can be among the best of the bunch.

Taylor has played every minute of Leeds’ last eight Championship matches and he has not looked out of place for a moment.



In the club’s victory against Middlesbrough this weekend, the 21-year-old was nowhere near his best when it came to a key area of his game – crossing accuracy – but that was put on the backburner as he helped his side win a backs-to-the-wall battle with their opponents’ front-line.

While goalkeeper Marco Silvestri and centre-backs Sol Bamba and Giuseppe Bellusci will deservedly get the credit, Taylor should also be praised.

His crossing accuracy of 36 per cent is the highest of any Leeds player to make play more than three crosses this season. But against Middlesbrough that percentage fell to zero, as Leeds defended for all their worth in the second half and ultimately came away with the victory.



The performance showed that as exciting as Taylor is going forward, he also offers brilliant defensive support down Leeds’ left-side and despite his inexperience his presence means the departure of Warnock has not been felt.

The simple fact is: Leeds have a new left-back hero, and week in, week out, he should be taking a bow.

Jeg savner ikke Warnock (trodde aldri jeg skulle skrive noe sånt), siden Leeds nå endelig har en venstreback av godt format.
« Siste redigering: Februar 21, 2015, 23:35:19 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #68 på: Februar 22, 2015, 00:59:01 »
Han slet fælt og ble herjet med til tider. Det ble kampen sett under et skapt mange farligheter på Taylors side. Synes faktisk Wootton hadde bedre kontroll på sin side.
Både Taylor og midtbanen vår får for mye skryt for denne kampen, etter mitt syn. 120 % innsats ja, men Boro gjorde  jo tidvis som de ville med våre spillere. Hadde det ikke vært for Bamba og Silvestre hadde vi tapt denne kampen med minst 5 mål!
Når det er sagt var taktikken til Redfearn grusom. 4-2-3-1 formasjonen fungerte jo ikke i det hele tatt men ingen tegn whatsoever til å gjøre justeringer.
« Siste redigering: Februar 22, 2015, 01:00:32 av Jon R »
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #69 på: Februar 22, 2015, 01:06:19 »
Han slet fælt og ble herjet med til tider. Det ble kampen sett under et skapt mange farligheter på Taylors side. Synes faktisk Wootton hadde bedre kontroll på sin side.
Både Taylor og midtbanen vår får for mye skryt for denne kampen, etter mitt syn. 120 % innsats ja, men Boro gjorde  jo tidvis som de ville med våre spillere. Hadde det ikke vært for Bamba og Silvestre hadde vi tapt denne kampen med minst 5 mål!
Når det er sagt var taktikken til Redfearn grusom. 4-2-3-1 formasjonen fungerte jo ikke i det hele tatt men ingen tegn whatsoever til å gjøre justeringer.


Taylor fungerte bra. Midtbanens defensive oppgaver tok luven fra Leeds. Må ta ut de offensive løpene med et defensivt anker. Det var helt borte i dag.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #70 på: Februar 22, 2015, 01:17:57 »
Han slet fælt og ble herjet med til tider. Det ble kampen sett under et skapt mange farligheter på Taylors side. Synes faktisk Wootton hadde bedre kontroll på sin side.
Både Taylor og midtbanen vår får for mye skryt for denne kampen, etter mitt syn. 120 % innsats ja, men Boro gjorde  jo tidvis som de ville med våre spillere. Hadde det ikke vært for Bamba og Silvestre hadde vi tapt denne kampen med minst 5 mål!
Når det er sagt var taktikken til Redfearn grusom. 4-2-3-1 formasjonen fungerte jo ikke i det hele tatt men ingen tegn whatsoever til å gjøre justeringer.


Taylor fungerte bra. Midtbanens defensive oppgaver tok luven fra Leeds. Må ta ut de offensive løpene med et defensivt anker. Det var helt borte i dag.

Helt enig i at han fikk for lite støtte fra midtbanen. Når de kommet i overtall mot en enslig forsvarer blir det jo vanskelig. Taylors oppgave som back er allikevel å forhindre innlegg i dueller en mot en. Det klarte han stort sett ikke. Imponerte dog med stor ro i et par situasjoner hvor han fikk ballen i trengte posisjoner innenfor vår 16 meter.
Jon R.

Runar

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #71 på: Februar 22, 2015, 02:32:21 »
Han slet fælt og ble herjet med til tider. Det ble kampen sett under et skapt mange farligheter på Taylors side. Synes faktisk Wootton hadde bedre kontroll på sin side.
Både Taylor og midtbanen vår får for mye skryt for denne kampen, etter mitt syn. 120 % innsats ja, men Boro gjorde  jo tidvis som de ville med våre spillere. Hadde det ikke vært for Bamba og Silvestre hadde vi tapt denne kampen med minst 5 mål!
Når det er sagt var taktikken til Redfearn grusom. 4-2-3-1 formasjonen fungerte jo ikke i det hele tatt men ingen tegn whatsoever til å gjøre justeringer.

Enig, derfor Byram gikk over på venstre mot slutten og Mowatt på høyre. Bedre seg noe da.
 

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #72 på: Februar 22, 2015, 12:43:01 »
Han slet fælt og ble herjet med til tider. Det ble kampen sett under et skapt mange farligheter på Taylors side. Synes faktisk Wootton hadde bedre kontroll på sin side.
Både Taylor og midtbanen vår får for mye skryt for denne kampen, etter mitt syn. 120 % innsats ja, men Boro gjorde  jo tidvis som de ville med våre spillere. Hadde det ikke vært for Bamba og Silvestre hadde vi tapt denne kampen med minst 5 mål!
Når det er sagt var taktikken til Redfearn grusom. 4-2-3-1 formasjonen fungerte jo ikke i det hele tatt men ingen tegn whatsoever til å gjøre justeringer.

Enig, derfor Byram gikk over på venstre mot slutten og Mowatt på høyre. Bedre seg noe da.
La merke til det. Også at Murphy forsøkte å kompensere for Mowatts manglende støtte til Taylor, noe som bidro til å gjøre "hullet" foran våre stoppere enda større. Når Byram byttet side med Mowatt ble også Cook/ Murphy liggende mer kompakt sentralt.
Jon R.

sportcarl1

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #73 på: Februar 22, 2015, 14:09:09 »
Han slet fælt og ble herjet med til tider. Det ble kampen sett under et skapt mange farligheter på Taylors side. Synes faktisk Wootton hadde bedre kontroll på sin side.
Både Taylor og midtbanen vår får for mye skryt for denne kampen, etter mitt syn. 120 % innsats ja, men Boro gjorde  jo tidvis som de ville med våre spillere. Hadde det ikke vært for Bamba og Silvestre hadde vi tapt denne kampen med minst 5 mål!
Når det er sagt var taktikken til Redfearn grusom. 4-2-3-1 formasjonen fungerte jo ikke i det hele tatt men ingen tegn whatsoever til å gjøre justeringer.

Enig, derfor Byram gikk over på venstre mot slutten og Mowatt på høyre. Bedre seg noe da.
La merke til det. Også at Murphy forsøkte å kompensere for Mowatts manglende støtte til Taylor, noe som bidro til å gjøre "hullet" foran våre stoppere enda større. Når Byram byttet side med Mowatt ble også Cook/ Murphy liggende mer kompakt sentralt.
konstigt för i min tv så skapade inte mboro så många chanser som kom från kanterna och tyckte Taylor hade riktigt bra koll på adomah, och även wotton klarade sin sida bra, problemet var att mittfältet inte orkade hålla emot, vill inte skylla på någon men Murphy/Cook orkade inte hålla emot trycket och bamba fick rädda upp många gånger
 

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #74 på: Februar 22, 2015, 23:56:00 »
Han slet fælt og ble herjet med til tider. Det ble kampen sett under et skapt mange farligheter på Taylors side. Synes faktisk Wootton hadde bedre kontroll på sin side.
Både Taylor og midtbanen vår får for mye skryt for denne kampen, etter mitt syn. 120 % innsats ja, men Boro gjorde  jo tidvis som de ville med våre spillere. Hadde det ikke vært for Bamba og Silvestre hadde vi tapt denne kampen med minst 5 mål!
Når det er sagt var taktikken til Redfearn grusom. 4-2-3-1 formasjonen fungerte jo ikke i det hele tatt men ingen tegn whatsoever til å gjøre justeringer.

Enig, derfor Byram gikk over på venstre mot slutten og Mowatt på høyre. Bedre seg noe da.
La merke til det. Også at Murphy forsøkte å kompensere for Mowatts manglende støtte til Taylor, noe som bidro til å gjøre "hullet" foran våre stoppere enda større. Når Byram byttet side med Mowatt ble også Cook/ Murphy liggende mer kompakt sentralt.
konstigt för i min tv så skapade inte mboro så många chanser som kom från kanterna och tyckte Taylor hade riktigt bra koll på adomah

52 innlegg, hvorav de fleste på Taylors side.
http://www.squawka.com/news/danny-mills-believes-leeds-uniteds-early-goal-made-middlesbrough-panic/309383#DWlx1SSvP4SgfGy3.99
Jon R.

AndyMathie

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #75 på: Februar 24, 2015, 11:37:26 »
De fleste innlegg kom fra Taylors side pga at han spilte mot en av øyrikes beste høyre vinger. Adamoah er klasse. Og det er ikke så rart at det kommer innlegg fra den siden når man vet kvalitetene Adamoah besitter. Det ble ikke tellende resultat av innleggene fordi Taylor var flink til å være tett opp i han under alle innlegg slik at han ikke fikk veldig god tid til å sikte inn en medspiller. Nei Taylor gjør det ok og kommer bare til å bli bedre :)
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #76 på: Februar 24, 2015, 12:00:37 »
De fleste innlegg kom fra Taylors side pga at han spilte mot en av øyrikes beste høyre vinger. Adamoah er klasse. Og det er ikke så rart at det kommer innlegg fra den siden når man vet kvalitetene Adamoah besitter. Det ble ikke tellende resultat av innleggene fordi Taylor var flink til å være tett opp i han under alle innlegg slik at han ikke fikk veldig god tid til å sikte inn en medspiller. Nei Taylor gjør det ok og kommer bare til å bli bedre :)

Og jeg slakter overhodet ikke Taylor etter denne kampen. Han hadde en vanskelig oppgave med Adamoah, i kombinasjon med dårlig støtte fra Mowatt. Men man kommer ikke unna at en back har som viktigste oppgave å forhindre innlegg fra kanten og der lyktes ikke Taylor i denne kampen. Så lenge innlegg regelmessig fyker inn i boksen fra Taylors kant har man lite kontroll over hvor den havner. Jeg forstår derfor ikke hyllesten av Taylor basert på denne kampen, like lite som jeg forstår hyllesten av midtbanen vår med Cook og Murphy i spissen.
Jon R.

Runar

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #77 på: Februar 24, 2015, 12:30:32 »
De fleste innlegg kom fra Taylors side pga at han spilte mot en av øyrikes beste høyre vinger. Adamoah er klasse. Og det er ikke så rart at det kommer innlegg fra den siden når man vet kvalitetene Adamoah besitter. Det ble ikke tellende resultat av innleggene fordi Taylor var flink til å være tett opp i han under alle innlegg slik at han ikke fikk veldig god tid til å sikte inn en medspiller. Nei Taylor gjør det ok og kommer bare til å bli bedre :)

Og jeg slakter overhodet ikke Taylor etter denne kampen. Han hadde en vanskelig oppgave med Adamoah, i kombinasjon med dårlig støtte fra Mowatt. Men man kommer ikke unna at en back har som viktigste oppgave å forhindre innlegg fra kanten og der lyktes ikke Taylor i denne kampen. Så lenge innlegg regelmessig fyker inn i boksen fra Taylors kant har man lite kontroll over hvor den havner. Jeg forstår derfor ikke hyllesten av Taylor basert på denne kampen, like lite som jeg forstår hyllesten av midtbanen vår med Cook og Murphy i spissen.

Nå skal jeg bruke Morison argumentasjonen din fra tidligere  ;)

Så lenge laget vant skjønner jeg ikke hva du snakker om... Hva som om han slapp til vingen deres på innlegg gang etter gang, når vi har Bamba og Bellusci som header ut i feltet og Silvestri redder resten. Faktisk gir han disse spillerne muligheten til å vise seg fram og det gir disse tre spillerne selvtillit..

For min del kan Taylor slippe kantspillerne sin hver kamp om bare Mowatt skyter en gang via en motsspiller og ballen går i mål like ofte.
 

AndyMathie

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #78 på: Februar 24, 2015, 12:46:21 »
De fleste innlegg kom fra Taylors side pga at han spilte mot en av øyrikes beste høyre vinger. Adamoah er klasse. Og det er ikke så rart at det kommer innlegg fra den siden når man vet kvalitetene Adamoah besitter. Det ble ikke tellende resultat av innleggene fordi Taylor var flink til å være tett opp i han under alle innlegg slik at han ikke fikk veldig god tid til å sikte inn en medspiller. Nei Taylor gjør det ok og kommer bare til å bli bedre :)

Og jeg slakter overhodet ikke Taylor etter denne kampen. Han hadde en vanskelig oppgave med Adamoah, i kombinasjon med dårlig støtte fra Mowatt. Men man kommer ikke unna at en back har som viktigste oppgave å forhindre innlegg fra kanten og der lyktes ikke Taylor i denne kampen. Så lenge innlegg regelmessig fyker inn i boksen fra Taylors kant har man lite kontroll over hvor den havner. Jeg forstår derfor ikke hyllesten av Taylor basert på denne kampen, like lite som jeg forstår hyllesten av midtbanen vår med Cook og Murphy i spissen.

Nå skal jeg bruke Morison argumentasjonen din fra tidligere  ;)

Så lenge laget vant skjønner jeg ikke hva du snakker om... Hva som om han slapp til vingen deres på innlegg gang etter gang, når vi har Bamba og Bellusci som header ut i feltet og Silvestri redder resten. Faktisk gir han disse spillerne muligheten til å vise seg fram og det gir disse tre spillerne selvtillit..

For min del kan Taylor slippe kantspillerne sin hver kamp om bare Mowatt skyter en gang via en motsspiller og ballen går i mål like ofte.

Herlig at du bruker samme argument som Jon R bruker i Morrison diskusjonen. Den likte jeg ;-) Hahahaha :D
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #79 på: Februar 24, 2015, 13:00:43 »
De fleste innlegg kom fra Taylors side pga at han spilte mot en av øyrikes beste høyre vinger. Adamoah er klasse. Og det er ikke så rart at det kommer innlegg fra den siden når man vet kvalitetene Adamoah besitter. Det ble ikke tellende resultat av innleggene fordi Taylor var flink til å være tett opp i han under alle innlegg slik at han ikke fikk veldig god tid til å sikte inn en medspiller. Nei Taylor gjør det ok og kommer bare til å bli bedre :)

Og jeg slakter overhodet ikke Taylor etter denne kampen. Han hadde en vanskelig oppgave med Adamoah, i kombinasjon med dårlig støtte fra Mowatt. Men man kommer ikke unna at en back har som viktigste oppgave å forhindre innlegg fra kanten og der lyktes ikke Taylor i denne kampen. Så lenge innlegg regelmessig fyker inn i boksen fra Taylors kant har man lite kontroll over hvor den havner. Jeg forstår derfor ikke hyllesten av Taylor basert på denne kampen, like lite som jeg forstår hyllesten av midtbanen vår med Cook og Murphy i spissen.

Nå skal jeg bruke Morison argumentasjonen din fra tidligere  ;)

Så lenge laget vant skjønner jeg ikke hva du snakker om... Hva som om han slapp til vingen deres på innlegg gang etter gang, når vi har Bamba og Bellusci som header ut i feltet og Silvestri redder resten. Faktisk gir han disse spillerne muligheten til å vise seg fram og det gir disse tre spillerne selvtillit..

For min del kan Taylor slippe kantspillerne sin hver kamp om bare Mowatt skyter en gang via en motsspiller og ballen går i mål like ofte.

Nå tøver du fælt og du vet det.  :-*

Jon R.

Runar

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #80 på: Februar 24, 2015, 13:43:09 »
"Jeg driter i om Morison ikke scorer så lenge våre midtbanespillere ordner biffen og vi vinner! Begynner vel å få en slags kultstatus på Elland Road. "

Skrev du, den logikken kan selvsagt overføres til andre posisjoner.

Jeg driter i om Taylor slipper til innlegg på sin side, så lenge keeper ordner biffen.
 

Promotion 2010

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #81 på: Februar 24, 2015, 15:24:14 »
De fleste innlegg kom fra Taylors side pga at han spilte mot en av øyrikes beste høyre vinger. Adamoah er klasse. Og det er ikke så rart at det kommer innlegg fra den siden når man vet kvalitetene Adamoah besitter. Det ble ikke tellende resultat av innleggene fordi Taylor var flink til å være tett opp i han under alle innlegg slik at han ikke fikk veldig god tid til å sikte inn en medspiller. Nei Taylor gjør det ok og kommer bare til å bli bedre :)

Og jeg slakter overhodet ikke Taylor etter denne kampen. Han hadde en vanskelig oppgave med Adamoah, i kombinasjon med dårlig støtte fra Mowatt. Men man kommer ikke unna at en back har som viktigste oppgave å forhindre innlegg fra kanten og der lyktes ikke Taylor i denne kampen. Så lenge innlegg regelmessig fyker inn i boksen fra Taylors kant har man lite kontroll over hvor den havner. Jeg forstår derfor ikke hyllesten av Taylor basert på denne kampen, like lite som jeg forstår hyllesten av midtbanen vår med Cook og Murphy i spissen.

Taylor hadde en rekke blokkeringer og oppofrende spill på sin side i tillegg til innleggene. Dette betyr vel at det var flere problemer på denne siden enn bare ved Taylors spill.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #82 på: April 10, 2015, 14:14:14 »
Charlie Taylor reveals all about his unusual celebration after first Leeds goal

The Leeds youngster admits he didn't quite know what he was doing - just that he was over the moon with his first goal for the club.

Charlie Taylor admits he 'didn't have a clue' what he was doing when celebrating his first ever goal for Leeds United, according to the club's official website.

The 21-year-old wheeled away in jubilation after netting for the Elland Road outfit at Wolves on Monday afternoon, a game Neil Redfearn's men went on to lose in a 4-3 thriller.

But Taylor says emotion got the better of him when he scored and stopped him from thinking clearly. As such, the Leeds youngster admits he rolled three different celebrations into one!

And it was a moment Taylor will never forget, he says.

"It was just a spur of the moment thing, I think I had about three celebrations in one. I didn’t have a clue what to do but it was just a great feeling," he explained.

"I can’t really explain the feeling when I scored. I’d been waiting a while to get my first ever professional goal. To do it for Leeds was extra special. It was a moment I’ll never forget."

The 21-year-old started out in Redfearn's senior side as a direct replacement for Stephen Warnock at left-back, who was sold to Derby County in January.

SEE ALSO: Redfearn hails 'outstanding' Under-21 midfielder; but will he ever pick promising striker?

Since, though, Taylor has emulated Sam Byram in moving into a more advanced role. Recently, the left wing has belonged to the youngster at Elland Road and, with a goal now to his name, he is certainly making the position his own.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #83 på: August 06, 2015, 19:33:29 »
Taylor is made for left-back at Leeds United

Charlie Taylor in action. PIC: Jonathan Gawthorpe
16:00 Thursday 06 August 2015

Charlie Taylor is a recognised first-teamer and aims to be an established left-back at Leeds United. Phil Hay reports.

The coming year will be classed as Charlie Taylor’s difficult second season at Leeds United but in the context of his experience the young left-back is further down the tracks than that.

Taylor says he returned for pre-season this summer feeling “more of a first-team player” than he did a year ago and his profile at Elland Road has never been higher but 12 games this season will take him past 100 appearances at the age of just 21.

His appearances to date have been spread across five different clubs, most of them made on loan at Fleetwood Town, and Taylor can no longer be classed as wet-behind-the-ears. For that reason he starts the new season with the aim of completing the whole of it.

Taylor says he wants to be “established”, even though he already is. Brought into United’s line-up for the second half of last season – a factor in Leeds’ willingness to sell captain Stephen Warnock to Derby County – his input under former head coach Neil Redfearn was commendable. In Uwe Rosler’s squad, he still looks like the left-back of choice.

“Coming into this pre-season I did feel more like part of the first team,” Taylor says. “I felt like more of a first-team player.

“I’ve done pre-seasons with Leeds before but in the past I knew I wasn’t necessarily in the plans. You always try to fight for a place but I was really young and there were times when I didn’t have much chance of getting into the team. I knew I’d probably be going out on loan – which in the end was always good for me.

“This feels different but that doesn’t mean I don’t have to impress as much or that I’m free to relax. Probably the opposite if I’m being honest. Football doesn’t let you relax and I doubt that one player here is guaranteed a place for the season. Not if they’re playing badly or not training well.

“First off I’m thinking about getting into the team for the start of the season but it’s a target for me to play a full season here. I need to get in and remain there.”

The trend of getting in and staying in has been set by United’s academy products time and again. Sam Byram, Lewis Cook and Alex Mowatt will start this season as first choice, at least to judge by the teams which Rosler has field in pre-season. Kids at Elland Road don’t tend to flash in the pan or blow themselves out overnight.

The group of four, Taylor included, go back a long way. Taylor and Cook went to the same school – Tadcaster Grammar – albeit in different years and Taylor and Byram have played together at Leeds since the age of nine. The full-back and Mowatt first crossed paths at a similar age.

“To be playing in the same team altogether is brilliant and something I maybe take for granted,” Taylor said. “It’s what you’re used to and it feels familiar. To take Sam as an example, the two of us have been here at Leeds since the age of nine. That’s how far we go back.

“A lot of lads in football end up going their separate ways. When I’m on the pitch and I look to my left or right and see guys whose games I know inside out, it does make a difference. It makes it easier. You don’t feel out of your depth.

“The dream is always to make it and to be fair, I knew that all of these lads were really talented. But for the four of us to be in the team at the same time is probably quite unusual.”

A mark of the young core in United’s squad last season was their ability to ride the chaos that Leeds were permanently burdened with. Taylor stepped into the team at a time when United were in desperate trouble – 21st in the Championship on the day he started away at Bolton – but seemed oblivious to the pressure and the ructions at Elland Road. Mowatt summed it up quite aptly in April. “This is the only club I’ve played for so I just think it’s normal,” the midfielder said. “I just try and play.”

Taylor’s attitude is much the same. “There was stuff going on last season but for me you couldn’t beat what I was getting,” he says. “I was playing every week for my local club so I had nothing to complain about.

“All the off-field problems – obviously they were there but I just ignored them. I think when you’re my age you can only concentrate on training and playing. It’s not for me to get involved in anything else. I just forgot about it all. It didn’t affect me. And when you get out on the pitch it all feels a long way away.”

Taylor has not seen a vast number of pre-seasons but he ranks this one under Rosler as the hardest he has ever completed. Rosler tested his players for two days after they returned for training at the start of July and upped the intensity of their programme after analysing the results. As clubs tend to, Leeds embarked on double sessions for much of the summer and trained in harsh heat in Austria.

The impact of the work will show itself properly once Saturday’s game at home to Burnley starts the Championship season and a fairly exacting first month. Leeds face long trips to Reading and Bristol City back to back in the space of four days. They also play Derby County away at the end of the month, a venue where a victory is long overdue.

“This has been the hardest pre-season I’ve done,” Taylor says. “It’s not been easy but you know you’ll benefit from it when the season starts.

“That’s how you have to think in pre-season – if we stick the work in, we’ll be pleased about it when the season starts. However hard it is at the time, it’s worth the effort and we’ll be ready. I’m hopeful this season could be a good one.”

« Siste redigering: August 06, 2015, 19:35:23 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #84 på: August 22, 2015, 20:38:15 »
"Charlie Taylor is a massive machine", sier Rösler i sitt post match intervju. I følge samme mann er det Taylor som har spilt flest minutter i kampene som er avviklet siden sesongen startet.

Vi har en dugelig venstre back som bare vil utvikle seg til det bedre.  8)
« Siste redigering: August 22, 2015, 21:07:43 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #85 på: August 22, 2015, 23:02:37 »
"Charlie Taylor is a massive machine", sier Rösler i sitt post match intervju. I følge samme mann er det Taylor som har spilt flest minutter i kampene som er avviklet siden sesongen startet.

Vi har en dugelig venstre back som bare vil utvikle seg til det bedre.  8)
ja Taylor har verkligen klivit fram sedan han fick chansen i början på året och blivit en klippa, han gör egentligen aldrig en dålig match
 

raggen

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #86 på: August 22, 2015, 23:03:26 »
for meg kampens spiller idag og de kamper jeg har sett til nå.. solid!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hallgeir *

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #87 på: August 22, 2015, 23:16:37 »
for meg kampens spiller idag og de kamper jeg har sett til nå.. solid!!!!

Gjør sjelden graverende feilvalg, bra med offensivt, brukbar innleggsfot, sjelden forbiløpt...

Nei, han har ikke frisparkfoten til Ian Harte, men han kan bli vår beste venstre back siden Tony Dorigo.
Super Leeds since 1968

Torpe-do

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #88 på: August 22, 2015, 23:40:39 »
Jeg har ikke vært like overbevist som tilsynelatende de fleste ellers til denne karen. Men i dag mener jeg han gjorde en fantastisk kamp!

Promotion 2010

Sv: Spiller: Charlie Taylor
« Svar #89 på: August 31, 2015, 00:10:46 »
CHARLIE TAYLOR. HOW GOOD ARE WE TALKING?

by Charlie Sopp on August 30, 2015
LEEDS UNITED NEWS

When Stephen Warnock departed for Derby in January I wrote probably my most controversial article to date. Cast your mind back or have a quick look here. The subtitle, “Charlie Taylor will be a success at Leeds United”. I’m not always right, sometimes I have to admit my opinions were wrong, most recently with Sam Byram. This time however Charlie Taylor has proved me right. The left-back has turned into a classy solid favourite in less than a year and he still has so much to offer.

Taylor has been arguably the best player in every game so far this season. Physically he has developed from a teenager into a solid 6ft player, one who rarely loses out on a header or battle with strikers and wingers. Yesterday Tom Ince got nothing from Taylor. Ince tried on the other side and the equally impressive Gaetano Berardi put Ince straight in his pocket too. Taylor is one of the only players to play every minute of every game so far and it hasn’t phased him in the slightest.

He actually looks like a veteran of the game, his composure and consistency grow in every game and amazingly I don’t actually remember him putting a foot wrong since he came into the team in January. However I think Taylor will get even better. There is one side of Taylor’s game that I think we haven’t seen yet and it won’t be long before his confidence drives him to produce it. His technical ability is very good. I looked at Alex Mowatt taking some awful corners yesterday and I think Taylor needs to put his name forward for set-pieces. He needs to be asking to take free-kicks and corners.

His left-foot is more than capable of causing teams some serious problems and I think it’s just about his confidence. During a loan-spell at Inverness Caledonian Thistle a few years ago Taylor ended up playing in central midfield on occasion. Ex-England skipper Terry Butcher put huge faith in Taylor despite the Scottish league being a lower class but we are seeing why he was used in a more important position. For me Taylor has started head and shoulders above the likes of Sam Byram and Alex Mowatt, the two players who were so heavily linked with moves away from the club.

Taylor’s attitude towards the game is fantastic and he seems a popular figure amongst the other players and certainly the fans. Sol Bamba playing at the back and as captain will help Taylor so much and I honestly believe that Taylor will become our best left-back since the days of recently retired Ian Harte. He has the potential, attitude and he has a coach who will strive to make him the best he can be. I think Charlie Taylor has came under the radar and is setting the standards at Leeds United.

By Charlie Sopp


 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973