Skrevet av Emne: Legende: Gary Speed  (Lest 50866 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Sv: Gary Speed død
« Svar #180 på: Desember 03, 2011, 00:48:04 »
Jeg møtte Gary Speed (sammen med hallghel forvørig) i påsken 1992, like før vi sikret mesterskapet. Gary McAllister var også der. Jeg husker tok en ale sammen med oss,
og selv om det er lenge siden, virket han som en likeable guy, men ingen extrovert type.

Synes det var sårt at han forlot Leeds, men man kan ikke annet enn å beundre hans lange og solide karriere.

Dette er vondt, og som Flynn, føler jeg nesten for å dra i begravelsen.

Kan bare si meg 100% enig med deg. Dette er tungt å ta inn over seg. Minnene lever videre. Jeg har fremdeles autografen og
bildet der jeg står mellom Gary Speed og Gary McAllister.

Det er altså snart 20 år siden..  :-[
 
Ble bildet tatt i fbm. lunch på E.R på fellestur til seriestarten i 1992?
Hvis ja, så tok jeg et tilsvarende bilde av meg selv og Gary'ene :D

Det var ingen lunch, men full middag i Banqueting Suite på Elland Road. Jeg kan dessverre ikke gjengi bildet, fordi det ikke er digitalt.


Linch, dinner, whatever... ;D ....hele turen var en evig rus, på "mange plan"  ;) 8)

Turen var ingen vanlig tur, men en kontinuerlig oppTUR. Husker spesielt godt dagen da vi slo Coventry 2-0, tredje siste kamp.
Vi fikk særdels uventet hjelp av bunnlaget West-Ham (de rykket ned) som slo Man Utd samme dag.
Det som var så fantastisk, var at de spilte 2-3 timer før Leeds og hele stadionområdet utenfor Elland Road kokte, når resultatet ble kjent. Fantasiske scener og en evig god rus.

Her må jeg nok korrigere deg noe, min venn. Det var Nottingham Forest som vant 2-1 på Gamle Toalett den dagen, og resultatet skapte ganske riktig stor stemning rundt og på ER.

På min hjemreisedag, sannsynligvis tre dager senere, spilte MU på Upton Park og tapte 0-1. Resutatet fikk vi via telefon mens vi ventet på bagasjen på Fornebu.

Du verden, for en husk!  :)

Her er bildet mitt fra påsken 1992.



Andersen

Sv: Gary Speed død
« Svar #181 på: Desember 03, 2011, 11:10:48 »
Hadde vært fint med en seier over Millwall i dag, men det viktigste er vel minnemarkeringen av Gary Speed på ER i dag. Fotballen kommer i skyggen noen minutter heldigvis . LEEDS4EVER

fjellhaugen

Sv: Gary Speed død
« Svar #182 på: Desember 03, 2011, 13:32:58 »
frysninger over elland road akkurat nå.

RIP speedo
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Andersen

Sv: Gary Speed død
« Svar #183 på: Desember 03, 2011, 15:46:33 »
Unner enken og barna alt godt resten av livet ! :'(

Hobben

Rogaland Whites

Andersen

Sv: Gary Speed død
« Svar #185 på: Desember 04, 2011, 19:34:45 »
Danske Michael Bendtner klarte ikke å være alvorlig under minnesmarkeringen av Gary Speed i dag i kampen mellom Wolves - Sunderland . Kameraet somet inn idioten da han sto og gliste i markeringen av Speed ! Lurer på om den gutten har noe mellom øra i det hele tatt, havner stadig i situasjoner der man virkelig begynner å lure! Snakk om mangel på respekt ! uansett om det hadde vært en annen enn Speed , FOR EN IDIOT !

kalle_92

  • Gjest
Sv: Gary Speed død
« Svar #186 på: Desember 04, 2011, 20:16:42 »
Danske Michael Bendtner klarte ikke å være alvorlig under minnesmarkeringen av Gary Speed i dag i kampen mellom Wolves - Sunderland . Kameraet somet inn idioten da han sto og gliste i markeringen av Speed ! Lurer på om den gutten har noe mellom øra i det hele tatt, havner stadig i situasjoner der man virkelig begynner å lure! Snakk om mangel på respekt ! uansett om det hadde vært en annen enn Speed , FOR EN IDIOT !
Michael Bendtner?  Men ja, for en grønnsak.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Gary Speed død
« Svar #187 på: Desember 04, 2011, 20:51:16 »
Ufyselig opptreden. Skamme seg burde han.

Vonsiggy

  • Gjest
Sv: Gary Speed død
« Svar #188 på: Desember 04, 2011, 20:53:41 »
Danske Nicklas Michael Bendtner klarte ikke å være alvorlig under minnesmarkeringen av Gary Speed i dag i kampen mellom Wolves - Sunderland . Kameraet somet inn idioten da han sto og gliste i markeringen av Speed ! Lurer på om den gutten har noe mellom øra i det hele tatt, havner stadig i situasjoner der man virkelig begynner å lure! Snakk om mangel på respekt ! uansett om det hadde vært en annen enn Speed , FOR EN IDIOT !


For en tosk, Bendter altså.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Gary Speed død
« Svar #189 på: Desember 04, 2011, 21:30:10 »
- Jeg tror mottakelsen og anerkjennelsen Speed fikk viser hvor stor person han var. Vi ønsker også å rette en takk til Millwall-fansen for deres takknemlighet også, sier Leeds-direktør Shaun Harvey ifølge den engelske avisen.


Leedsulf

Sv: Gary Speed død
« Svar #190 på: Desember 04, 2011, 22:33:20 »
The Mirror kommenterer jo Bendter-saken greit; "Han antok vel at alle klappet for ham..."

Jon R

Sv: Gary Speed død
« Svar #191 på: Desember 04, 2011, 22:42:57 »
Ikke legg for mye i dette med Bendtner. Noen folk har det faktisk med å smile når de opplever noe trist/ rørende.
Jon R.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Gary Speed død
« Svar #192 på: Desember 04, 2011, 23:13:54 »
Du har rett i det Jon R, at noen kan takle sorg og motgang slik, men under en minnemarkering en uke etter hendelsen må man da klare å holde seg seriøs og vise respekt i et minutt.

Jon R

Sv: Gary Speed død
« Svar #193 på: Desember 05, 2011, 00:26:08 »
Du har rett i det Jon R, at noen kan takle sorg og motgang slik, men under en minnemarkering en uke etter hendelsen må man da klare å holde seg seriøs og vise respekt i et minutt.

At han smilte trenger ikke å skyldes mangel på respekt, Nikolaos, selv om det virker svært upassende i en sammenheng som denne. Smilet kan skyldes usikkerhet i et emosjonelt veldig sterkt øyeblikk. Jeg er ingen fan av unge Bendtner, men reagerer på det voldsomme hylekoret på diverse sosiale medier i kjølevannet av dette.
Jon R.

Ankerjon15

Sv: Gary Speed død
« Svar #194 på: Desember 05, 2011, 00:38:24 »
Respektløst av bendter. husker også åssen danske håndballsupportere peip på motstandere under siste mesteskap i håndball, meget usympatisk.

Hallgi

Sv: Gary Speed død
« Svar #195 på: Desember 05, 2011, 01:55:11 »
Bendtner er den kvalmaste mannen ja..,
Men flott å sjå highlightsa fra helgas hjemmekamp, og den sterke markeringen for Gary Speed,
http://www.caughtoffside.com/2011/12/04/leeds-united-2-0-millwall-championship-highlights-video/
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Runar

Sv: Gary Speed død
« Svar #196 på: Desember 05, 2011, 09:37:33 »
Jeg har selv vært "smilende" i tilsvarende triste sammenhenger da jeg har opplevd at stemningen og markeringen er så "stor" at det er rørende i positiv forstand.

Jeg har ikke sett bildene av Bendtner, men det å slakte noen for noe så harmløst som et smil er jeg ikke med på.
 

SuperLeeds!

Sv: Gary Speed død
« Svar #197 på: Desember 05, 2011, 16:13:43 »
Jeg har selv vært "smilende" i tilsvarende triste sammenhenger da jeg har opplevd at stemningen og markeringen er så "stor" at det er rørende i positiv forstand.

Jeg har ikke sett bildene av Bendtner, men det å slakte noen for noe så harmløst som et smil er jeg ikke med på.

Enig Runar. Kan godt hende at det er en reaksjonsform frembragt av den emosjonelle stemningen på stadion. Vi får la tvilen komme tiltalte til gode.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Gary Speed død
« Svar #198 på: Desember 05, 2011, 16:48:16 »
Du har rett i det Jon R, at noen kan takle sorg og motgang slik, men under en minnemarkering en uke etter hendelsen må man da klare å holde seg seriøs og vise respekt i et minutt.

At han smilte trenger ikke å skyldes mangel på respekt, Nikolaos, selv om det virker svært upassende i en sammenheng som denne. Smilet kan skyldes usikkerhet i et emosjonelt veldig sterkt øyeblikk. Jeg er ingen fan av unge Bendtner, men reagerer på det voldsomme hylekoret på diverse sosiale medier i kjølevannet av dette.

Nei, det trenger absolutt ikke å skyldes mangel på respekt, selv om det kan se sånn ut. Og som du sier, er det upassende i en slik situasjon. Derfor mener jeg den unge dansken burde klart å holde seg alvorlig. Når alt dette likevel er sagt, synes jeg også at denne saken er blåst ut av proporsjoner, og tenker ikke mer over det.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Gary Speed død
« Svar #199 på: Desember 08, 2011, 09:12:39 »
RIP Speedo!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28901
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gary Speed død
« Svar #200 på: Desember 08, 2011, 09:47:55 »
Vi ber om at det ikke postes rykter omkring detaljene rundt Speeds død.

Dette er ennå ferskt, og mange oppfatter det respektløst å spekulere i slikt på et forum. Vi vil i det hele tatt unngå diskusjon (spesielt opphetet sådan) omkring slike detaljer. Derfor lar vi heller være. På nåværende tidspunkt.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Gary Speed død
« Svar #201 på: Desember 08, 2011, 20:41:15 »
Synes det er ufattelig trist at han er gått bort! men at det nå også verserer rykter omkring hans død gjør bare dette enda mere trist! :-X

Hallgeir *

Sv: Gary Speed død
« Svar #202 på: Januar 04, 2012, 18:30:06 »
Minnekamp arrangeres for Gary Speed...

LUFC Memorial game arranged for Speed.


Wales have announced that they will play Costa Rica in a memorial game for former manager and Leeds United midfielder Gary Speed, who died in November.
 
The game will take place at the Cardiff City stadium on Wednesday February 29th and will be their first international since his death..

42-year-old Speed was the current Wales manager when he was found dead at his home on November 27th.

The game against Costa Rica has been arranged after Speed made his international debut for Wales against the Central American side in 1990, before going on to represent his country on 85 occasions.

Speed, a product of the Leeds United youth set up, was part of the side that won the Second Division title in 1990 and the League Championship two years later.

He was part of one of the finest quartets ever to play across the Leeds midfield, alongside David Batty, Gordon Strachan and Gary McAllister.

Speed went on to play 312 times for Leeds, scoring 57 times in an eight-year spell at Elland Road.

Tickets for the game are priced at £10 for adults and £5 for juniors and senior citizens.

They will go on sale on January 11th and are available from the Cardiff City ticket office.


Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=267855#ixzz1iVmcbd9A
Super Leeds since 1968


Promotion 2010

« Siste redigering: Januar 30, 2012, 17:56:25 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Gary Speed død
« Svar #205 på: Januar 30, 2012, 18:40:48 »
Svært sterk lesning dette!
Jon R.

rober

Sv: Gary Speed død
« Svar #206 på: Januar 30, 2012, 19:41:03 »
Svært sterk lesning dette!

Vanskelig å finne ord....

men sterkt, ja.......

fjellhaugen

Sv: Gary Speed død
« Svar #207 på: Januar 30, 2012, 22:28:47 »
Unødvendig mye info til allmuen mener nå jeg

La speedo hvile i fred
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Andersen

Sv: Gary Speed død
« Svar #208 på: Januar 31, 2012, 10:28:20 »
Enig litt for mye informasjon til alle oss! LET THE MAN RIP!  :-X

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gary Speed død
« Svar #209 på: Januar 31, 2012, 12:51:36 »
Enig litt for mye informasjon til alle oss! LET THE MAN RIP!  :-X


Unødvendig mye info til allmuen mener nå jeg

La speedo hvile i fred




Veldig enig med dere to her. Dette er sterk lesning og veldig detaljert info om en fryktelig tragedie. La oss minnes den Gary vi husker fra fotballbanen og som en flott reprsesentant for de lagene han spilte på- hvil i fred Gary!!!
Yeboahs vitne