Skrevet av Emne: Legende: Gary Speed  (Lest 50827 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Sv: Gary Speed død
« Svar #210 på: Januar 31, 2012, 16:11:57 »
Jeg ser bare Gary Speed for det han var på banen i alle klubbene han spillte, men også et stort forbilde utafor banen . En veldig folkelig person som brydde seg om alt og alle.

Leedsfan

Sv: Gary Speed død
« Svar #211 på: Januar 31, 2012, 17:36:07 »
Har bare ventet på spekulasjoner om en Michael INXS død, heldigvis har kona frigitt den infoen hun har...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Gary Speed død
« Svar #212 på: Januar 31, 2012, 18:00:42 »
Unødvendig mye info til allmuen mener nå jeg

La speedo hvile i fred

Speedo var et forbilde og en legende i svært mange menneskers øyne. Sjokket var formidabelt langt utover fotballkretser. Spørsmålene var mange, svarene få. Det er naturligvis vanskelig å fatte at suksessrike mennesker som Gary Speed har noen mørke sider som kan lede frem til en tragedie som denne.

Ã…penhet og fakta rundt dette tror jeg faktisk øker sjansen for at han får hvile i fred. Det handler om å begrave hele mannen, ikke bare glorien. Informasjon som denne er ikke farlig så lenge den formidles med respekt. For meg fremstår ikke saken lenger så "mystisk" etter å ha lest dette.

Ryktene som svirret etter de svært uklare omstendighetene rundt hans død, har garantert lagt sten til byrden for de nærmeste. Nå får vi håpe de får fred fra sensasjonsøkende ryktemakere.

Hvil i fred, Gary Speed. Sørg i fred, familien.
Jon R.

asLeeds

Sv: Gary Speed død
« Svar #213 på: Januar 31, 2012, 18:11:46 »
Unødvendig mye info til allmuen mener nå jeg

La speedo hvile i fred

Speedo var et forbilde og en legende i svært mange menneskers øyne. Sjokket var formidabelt langt utover fotballkretser. Spørsmålene var mange, svarene få. Det er naturligvis vanskelig å fatte at suksessrike mennesker som Gary Speed har noen mørke sider som kan lede frem til en tragedie som denne.

Ã…penhet og fakta rundt dette tror jeg faktisk øker sjansen for at han får hvile i fred. Det handler om å begrave hele mannen, ikke bare glorien. Informasjon som denne er ikke farlig så lenge den formidles med respekt. For meg fremstår ikke saken lenger så "mystisk" etter å ha lest dette.

Ryktene som svirret etter de svært uklare omstendighetene rundt hans død, har garantert lagt sten til byrden for de nærmeste. Nå får vi håpe de får fred fra sensasjonsøkende ryktemakere.

Hvil i fred, Gary Speed. Sørg i fred, familien.
Heilt enig Jon R.  RIP Gary
DALHEIM WHITES

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Gary Speed død
« Svar #214 på: Februar 21, 2012, 19:05:16 »

Sitat
To be released on February 26th as a digital download from iTunes in memory of Gary Speed, all proceeds to go to the Sir Bobby Robson Foundation. (A cause close to Gary's heart)


- En ny versjon av Leeds hymnen Marching On Together. Made in memory of Gary Speed.

 :'( :'(

http://soundcloud.com/the-chubbyewok-sessions/georgette-hilton-leeds-leeds

Leedsulf

Sv: Gary Speed død
« Svar #215 på: November 27, 2012, 10:32:10 »
Da har det gått ett år siden vi fikk denne forferdelige nyheten, og det har ikke vært få ganger at denne hendelsen har kvernet rundt i hodet mitt i løpet av de siste tolv månedene.

En av mine absolutte favorittspillere, og faktisk en av spillerne som var med å bidro til at jeg ble Leeds-supporter i mine yngre dager.

Hårene vil reise seg, og en tåre vil nok presse på når jeg gjennom LUTV hører Elland Road synge for han i kveld.

Tom S

Sv: Gary Speed død
« Svar #216 på: November 27, 2012, 11:30:53 »
RIP Gary Speed!
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gary Speed død
« Svar #217 på: Juli 03, 2013, 13:19:36 »
I en stor reportasje i The Sun uttaler Gary's søster Lesley seg om dødsfallet, og depresjonen hans (som de ikke ante noe om). Også ex-spiller Clarke Carlisle forteller om sitt eget forsøk...

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/tv/4994481/Gary-Speeds-sister-depression-suicide.html

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Håkon

Sv: Gary Speed død
« Svar #218 på: Juli 03, 2013, 13:28:57 »
I en stor reportasje i The Sun uttaler Gary's søster Lesley seg om dødsfallet, og depresjonen hans (som de ikke ante noe om). Også ex-spiller Clarke Carlisle forteller om sitt eget forsøk...

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/tv/4994481/Gary-Speeds-sister-depression-suicide.html



Sterkt..
Leeds for alltid

ollan

Sv: Gary Speed død
« Svar #219 på: November 27, 2015, 09:04:35 »
Ollan

auren

Sv: Gary Speed død
« Svar #220 på: November 27, 2015, 09:28:43 »
Det finnes bare en Gary Speed!  :-*

Jeg stykker til hver gang denne tråden løftes opp på forumet.

RIP!  :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Gary Speed død
« Svar #221 på: November 29, 2015, 00:46:18 »
Det finnes bare en Gary Speed!  :-*

Jeg stykker til hver gang denne tråden løftes opp på forumet.

RIP!  :'(

auren

Enig: det finnes vel bare en profilert Leeds-spiller som har tatt livet sitt.

Ingen heder til ham!


La alt fokuset gå til samfunnsstrukturer som jobber for å forebygge selvmord. 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Gary Speed død
« Svar #222 på: November 29, 2015, 11:37:29 »
Det finnes bare en Gary Speed!  :-*

Jeg stykker til hver gang denne tråden løftes opp på forumet.

RIP!  :'(

auren

Enig: det finnes vel bare en profilert Leeds-spiller som har tatt livet sitt.

Ingen heder til ham!


La alt fokuset gå til samfunnsstrukturer som jobber for å forebygge selvmord.  
Merkelig innlegg. Du mener kanskje ingen heder for gjerningen?

Gary Speed var mye mer enn et selvmord. Masse heder til han!

Ellers enig i siste setning.
Jon R.

Lucas the Kop Cat

Sv: Gary Speed død
« Svar #223 på: Juni 30, 2016, 17:16:34 »
"Avdøde Gary Speed får æren for Wales-suksessen"

http://www.smp.no/100Sport/fotball/em/article774874.snd


RoarG

Sv: Gary Speed død
« Svar #225 på: November 15, 2016, 16:18:57 »
Leeds- og Newcastlefansen planlegger felles markering på kampen på søndag.
http://www.bbc.com/sport/football/37989038
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: Gary Speed død
« Svar #226 på: November 15, 2016, 16:22:38 »
Leeds- og Newcastlefansen planlegger felles markering på kampen på søndag.
http://www.bbc.com/sport/football/37989038
Det blir sterkt og fint med så mye folk.

Xern

Sv: Gary Speed død
« Svar #227 på: November 15, 2016, 17:02:22 »
Leeds- og Newcastlefansen planlegger felles markering på kampen på søndag.
http://www.bbc.com/sport/football/37989038
Det blir sterkt og fint med så mye folk.
Blir veldig sterkt. Var sterkt nok å lese de første innleggene i dette emnet.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Gufrias

Sv: Gary Speed død
« Svar #228 på: November 16, 2016, 16:49:53 »
Jeg synes det er på tide å gjøre noe med trådtittelen. Garys bortgang er ikke noen nyhet lenger, og hver gang denne tråden kommer til overflaten tenker jeg "HVA?!" før jeg oppdager hva jeg egentlig har lest. Dessuten har ingen av våre andre tråder om henfarne helter ordet "død" i tittelen.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Legende: Gary Speed
« Svar #229 på: November 16, 2016, 17:44:30 »
Jeg synes det er på tide å gjøre noe med trådtittelen. Garys bortgang er ikke noen nyhet lenger, og hver gang denne tråden kommer til overflaten tenker jeg "HVA?!" før jeg oppdager hva jeg egentlig har lest. Dessuten har ingen av våre andre tråder om henfarne helter ordet "død" i tittelen.

Godt forslag som jeg kan være enig i. Har derfor tatt meg den frihet å endre tittelen.
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #230 på: November 16, 2016, 18:26:33 »
Flott. Jeg stykker alltid til hver gang denne tråden plutselig kommer på førstesiden. Legendestatus i tittelfeltet var en god idé  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #231 på: November 16, 2016, 18:34:26 »
...da syns jeg man like godt kan slå sammen denne med de fire andre emnetitlene Gary Speed som man finner på 'søk' - så minnes han på et bredere felt enn kun ved sin død.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #232 på: November 16, 2016, 22:34:04 »
...da syns jeg man like godt kan slå sammen denne med de fire andre emnetitlene Gary Speed som man finner på 'søk' - så minnes han på et bredere felt enn kun ved sin død.
Støttes
Hekta på Leeds siden 1974

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #233 på: November 17, 2016, 00:53:44 »
https://www.youtube.com/watch?v=P7k1jniqtTc


Kan ikke tas med ofte nok...we are Leeds!!!
M     O      T
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Hallgeir *

Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #234 på: November 19, 2016, 21:56:49 »
Det blir garantert en følelsesladet markering av Gary Speed i det 11.minutt i morgendagens kamp.

Det er fremdeles helt uvirkelig at han er borte.  :'(
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #235 på: November 19, 2016, 22:24:58 »
Flott. Jeg stykker alltid til hver gang denne tråden plutselig kommer på førstesiden. Legendestatus i tittelfeltet var en god idé  :)

auren
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #236 på: November 28, 2019, 16:02:43 »
Denne twitterhistorien må jo bare deles, typisk Gary Speed vil nok mange si...

Nick Coppack
@nickcoppack0

Eight years and a day after Gary Speed's death, here's a story I've never really told. Mainly because I've never wanted to make it about me. And it isn't. But I realise now it's just another example of what a genuinely good guy Gary Speed was.

Back in December 1997, I was a 15-year-old from Australia, over in the UK for two months having written to loads of clubs in the north-west asking for trials (I was a pretty decent goalkeeper back then!).

Everton were one of a handful of clubs who took a chance, inviting me to Finch Farm for a week's training. I was staying with my great aunt and uncle in Chester - it took a train and two buses to even get close to the complex and then I had to walk the rest of the way.

Although only 15 I trained with the first-team goalkeepers (including @NevilleSouthall
 and Thomas Myhre) and got changed before and after training in the first-team dressing room. It was a pretty incredible experience!

Gary Speed - the Everton captain at the time – was one of the first players to approach me as I got changed after training and took a genuine interest in how and why a kid from Australia had ended up here. We spoke for a good few minutes.

Unfortunately I had to cut short our conversation on account of needing to make the convoluted journey home. When I told Gary about it he asked where I was heading.

"Hoole in Chester", I said.
His reply: "That's not far from me. I'll give you a lift!"
So Gary Speed drove me home, dropped me off and then said: "I'll pick you up in the morning. See you then!"
Wow.

The next day, Gary arrived in his flash car and I had to go out and ask him to come inside because my great aunt had insisted she meet and vet the man who was going to be driving me to Liverpool.

But Gary smiled, agreed and, in the small front room with a cup of tea and the fire on, charmed my great aunt enough to gain her approval and convince her to allow him to drive me to training.

For the rest of that week, Gary picked me up and dropped me off before and after training. On the Wednesday night he dropped me at Liverpool Lime Street instead as I was getting a train down to London to see Oasis at Wembley Arena.

Coming from Australia, I was woefully under-dressed. Gary noticed, took off his scarf and leather gloves and handed them to me.
"You'll need these more than I will! Just give them back to me on Friday," he said. (Thursday was a day off.)

On the Friday morning - scarf and gloves safely returned - a report came on the radio claiming Newcastle United were interested in signing Gary Speed. This was awkward/surreal. I looked over at him.
"That's the first I've heard!" he said.

Fast fwd a few weeks and Speed's making his debut at St James' Park. I'm back in Oz, unsuccessful after my trials but with some great memories and, not least, a huge amount of respect for a man who went out of his way to help a lost kid a long way from home.

Thanks, Speedo.

https://twitter.com/nickcoppack0/status/1200029031166550016
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #237 på: November 08, 2020, 11:51:58 »
...snart 9 år siden nå.

Guttene til Gary er nå tidlig i 20-årene og snakker for første gang offentlig om det hele.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/gary-speed-son-night-father-19242913

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #238 på: November 26, 2021, 22:14:45 »
I natt blir det 10 år siden...

Alan Shearer har skrevet ganske så detaljert om sitt vennskap med Gary.
Og Strachan & co har lagt til sitt...

God journalistikk igjen dette fra The Athletic.

https://theathletic.co.uk/2966447/2021/11/26/alan-shearer-my-friend-speedo-10-years-on-through-the-eyes-of-those-who-knew-him/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Legende: Gary Speed
« Svar #239 på: November 26, 2021, 22:34:24 »
Jeg kjenner at det faktisk er nesten like tungt fremdeles - 10 år etter.

En person man har sett opp til, stått ved siden av, snakket med, stilt spørsmål.

Ufattelig trist at han er borte.  :(
Super Leeds since 1968