Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 330779 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1770 på: Juni 01, 2018, 23:35:17 »
Ian Burchnall er i alle fall positiv

 
Ian Burchnall
@ianburchnall
Bielsa to Leeds.......wow. If that comes off it’s welcome back to the Prem........

...og svarer meg:

Ian Burchnall
‏
Replying to @PerrySve
He would smash the championship. One of the best tactical coaches I have seen. If leeds get him it’s epic.


TENK hvilke Lånespillere vi får fra Man City og Spurs! DE ønsker oss og coachen opp i PL!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1771 på: Juni 01, 2018, 23:38:01 »
Denne er visst fra i kveld fra en av de stødigste kildene våre:


Phil Hay
@PhilHayYEP
 a response from Bielsa’s representative. Says the “conversation (with Leeds) is in progress.” Clearly interested.

Kan altså se ut som det virkelig går mot Bielsa, eller "Verdens beste coach" som han har fått stemplet på seg fra Guardiola.

"Verdens beste uten titler" Neida. Eller jo. Det stemmer faktisk.

Det ser ut til å bli han. Spennende, veldig skeptisk, står bak han og støtter han. Selvfølgelig.

Rads må lyktes denne gangen!

Det blir også spennende å se hvordan gruppen reagerer på en head coach som ikke snakker engelsk og kommer til å gampe noe vannvittig på TA hele sommeren, kanskje må bo i bungalower der i sommer også? Og hvem kommer inn?


roaldv

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1773 på: Juni 01, 2018, 23:43:43 »
Ian Burchnall er i alle fall positiv

 
Ian Burchnall
@ianburchnall
Bielsa to Leeds.......wow. If that comes off it’s welcome back to the Prem........

...og svarer meg:

Ian Burchnall
‏
Replying to @PerrySve
He would smash the championship. One of the best tactical coaches I have seen. If leeds get him it’s epic.

If they get Bielsa they will invest in quality on the pitch. Then it’s diret line to Prem.....

Kan sikkert på vanlig vis velge å problematisere en slik ansettelse som gammel og desillusjonert Leeds-fan også, men personlig er jeg bare euforisk over en mulig Bielsa-ansettelse! Det er første ordentlige signal på at vi satser siden 2004 :)

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1774 på: Juni 01, 2018, 23:49:33 »
James Marshment, editor Teamtalk

Bielsa sounding like a done deal for Leeds and only needs work permit cleared before it becomes official.
Quite possibly the bravest, biggest and boldest managerial appointment we’ve ever had if it comes off

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1775 på: Juni 01, 2018, 23:51:57 »
James Marshment, editor Teamtalk

Bielsa sounding like a done deal for Leeds and only needs work permit cleared before it becomes official.
Quite possibly the bravest, biggest and boldest managerial appointment we’ve ever had if it comes off

Da må vi vel vente til mandag. Er vel ikke jobbing i helgene på det kontoret for arbeidstillatelser

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1776 på: Juni 02, 2018, 00:01:38 »
Nå har jeg sånn bender at her må noe gjøres!!  :o
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1777 på: Juni 02, 2018, 00:04:37 »
Verdens beste coach ifølge Pep.
Med det mener han ikke den som har vunnet mest titler og mest ære, men den treneren som får aller mest ut av de spillerne han har til rådighet.
Kommer Bielsa til Leeds så kommer vi garantert til å kjempe om direkte opprykk.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1778 på: Juni 02, 2018, 00:08:51 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1779 på: Juni 02, 2018, 00:12:55 »
Jo mere jeg leser, jo mere heller jeg til at jeg foretrekker han fremfor Ranieri. Trokke det kan gå galt med en slik coach. Og hvis han får spillerne bedre. Ja tenk deg utviklinga på våre beste unge spillere evt med Bielsa, som mentor og coach

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1780 på: Juni 02, 2018, 00:17:52 »
 
Daryl
@Dazelar29
Daryl Retweeted César Luis Merlo
Confirmation that Leeds have been speaking to Bielsa for weeks now, meeting on several occasions.

This move has been in the pipeline for a while. #lufc

César Luis Merlo
Verified account
@CLMerlo
Bielsa lleva varias semanas negociando con Leeds. Incluso, hubo más de una charla en Argentina con dirigentes de ese club. Es un hecho que el Loco vuelve a dirigir
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1781 på: Juni 02, 2018, 00:29:35 »
Jo mere jeg leser, jo mere heller jeg til at jeg foretrekker han fremfor Ranieri. Trokke det kan gå galt med en slik coach. Og hvis han får spillerne bedre. Ja tenk deg utviklinga på våre beste unge spillere evt med Bielsa, som mentor og coach

Tror jeg aldri har sett deg så positiv, h.b
Hyggelig! :D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1782 på: Juni 02, 2018, 00:31:02 »
Jo mere jeg leser, jo mere heller jeg til at jeg foretrekker han fremfor Ranieri. Trokke det kan gå galt med en slik coach. Og hvis han får spillerne bedre. Ja tenk deg utviklinga på våre beste unge spillere evt med Bielsa, som mentor og coach

Tror jeg aldri har sett deg så positiv, h.b
Hyggelig! :D

Blir lettere til sinns når jeg ser at klubben er fremovertenkende og satser på kvalitet i sjefsstolen, fremfor en who

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1783 på: Juni 02, 2018, 00:31:47 »
Jo mere jeg leser, jo mere heller jeg til at jeg foretrekker han fremfor Ranieri. Trokke det kan gå galt med en slik coach. Og hvis han får spillerne bedre. Ja tenk deg utviklinga på våre beste unge spillere evt med Bielsa, som mentor og coach

Tror jeg aldri har sett deg så positiv, h.b
Hyggelig! :D

Blir lettere til sinns når jeg ser at klubben er fremovertenkende og satser på kvalitet i sjefsstolen, fremfor en who

Enig i at det pirrer litt mer i ballesekken når jeg ser et navn som Bielsa fremfor Heckingbottom  ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1784 på: Juni 02, 2018, 00:46:21 »
Jo mere jeg leser, jo mere heller jeg til at jeg foretrekker han fremfor Ranieri. Trokke det kan gå galt med en slik coach. Og hvis han får spillerne bedre. Ja tenk deg utviklinga på våre beste unge spillere evt med Bielsa, som mentor og coach

Tror jeg aldri har sett deg så positiv, h.b
Hyggelig! :D

Er så deilig å høre h.b!!!!!!!

Blir lettere til sinns når jeg ser at klubben er fremovertenkende og satser på kvalitet i sjefsstolen, fremfor en who

leedslife

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1785 på: Juni 02, 2018, 01:03:09 »
62 år og  en slags messias for de beste trenerene og ulike supportere i gamet og folk drar opp de negative sidene i karrieren hans.
Vi er Leeds. Midt på tabellen i CC. For 3 år siden var Murphy en kanonsignering. Før det hentet vi spillere som kunne beklet posisjoner i ull kisa og Kongsvinger.
våkn opp!


Eriksen55

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1786 på: Juni 02, 2018, 02:06:56 »
62 år og  en slags messias for de beste trenerene og ulike supportere i gamet og folk drar opp de negative sidene i karrieren hans.
Vi er Leeds. Midt på tabellen i CC. For 3 år siden var Murphy en kanonsignering. Før det hentet vi spillere som kunne beklet posisjoner i ull kisa og Kongsvinger.
våkn opp!

Jo mer jeg leser jo mer positiv. Men det må da være lov å nevne hele hans karriere, ikke bare skrytet. At han sluttet kontroversielt for Argentina, Marseille, Lazio og Lille er jo spesielt. Jeg vil vel kalle det å være våken, se hele bildet og være kritisk. Ã… sluke alt rått kun fordi han er kjent og Pep skryter er ikke bra. Jeg lagde meg en mening om PH på samme måte. Lese og finne ut hva han er god på og hva er han ikke god på. Om han heter hock, heck, uwe eller Biesla spiller ingen rolle for meg.

Det jeg liker med han er måten han spiller fotball på. Elsker spillere som jobber og presser kollektivt hardt over hele banen. At han angriper med mange folk. Han spiller alltid med en mer stopper en motstanderlaget har spisser. 3-3-1-3 er spennende. Kunne like gjerne vært 5-4 formasjon.

Han bruker backer som stoppere og sentrsle midtbane som vingbacker, Vidal var vingback for Chile. Bra for Pearce? Neppe!

Om dette blir en realitet, så er jeg fortsatt skeptisk. For uansett hva så er han en løs kanon. Lykkes han så tror jeg vi får se Alioski og Saiz blomstre. Han bak de 3 spissene er fritatt mye defensivt, det passer Saiz. Alioski kan spille overalt fremover. Våres Sanchez?
Absolutt, dette kan bli bra, men tror vi skal være forberedt på et krasj og ny head coach før jul. For trives han ikke, spillerne ikke lystrer, klubben holder ikke ord så gidder han ikke. Kunne vært positivt med en kravstor sjef, men for Leeds skadelig om vi må ut på markedet igjen. Men lykkes dette  så kan vi få litt ro og oppleve suksess og kollektiv optimisme.

Andre spillere jeg tror kan blomstre under han er Dallas(er så lei han), Hernandez,Sakho og Phillips. Dallas, kler mange posisjoner. Ned i vekt og bedre trent. Sakho som har alt, men aldri noe samtidig. Phillips er god og vil bli pisket i bedre form. Lukter garantert en ny spiss og ving inn + Bartley (håper)

Spesielt at PH og JC har fortalt hvilke spillere som ikke får bli med videre..Sakho kan fort få en ny vår under Biesla. Hvis han kommer tilbake. Sa vel farvel på insta..

Artig formasjon som han alltid bruker. Fine filmer på youtube. 4231 og 4213 brukes også.

                           Ny

             Ayling Ny  Pontus


                          Forshaw
       Phillips                            NY


                             Saiz

Alioski                 Ny                Ny

Abel H? Er han mannen som jobber knallhardt og presser i front? Mcburnie og Jerry blir aldri signert, heldigvis.

Maddison hadde glidd inn i mange posisjoner

Eller kan vi forvente spansktalende og sør amerikanere?

Blir u23 Cordeban assistent? Bør vel ha noen som kan videreføre stilen om gubben "klikker" igjen. Ny dag nye muligheter!






Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1787 på: Juni 02, 2018, 08:12:25 »
Mike Thornton

He's also linked with Real Madrid at the moment.

Are their fans wanting him?

No!

Nothing is ever simple in choosing a coach. Read some of what their fans say.



twitter.com/libermanmartin

A esta hora en Madrid, me dicen que Bielsa gana terreno en el Real Madrid...... será así?

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1788 på: Juni 02, 2018, 09:11:07 »
At Bielsa er god nok for oss er jeg ikke i tvil om, mer usikker på om vi er gode nok for han. Var det 10 mill pund amerikanerne kom inn med? Det er jo ikke mer enn lønna til Bielsa. Burde jo vært 80 mill pund.

Forskjellen for fansen blir ihvertfall enorm. Som en sier:


"The trouble Heck had was that most of the fanbase - myself included - never rated him enough to afford him the patience he probably felt he needed/deserved.

Biesla could lose first 6 matches and be more popular. "
« Siste redigering: Juni 02, 2018, 09:13:38 av Kato »
 

DenHviteYeboah

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1789 på: Juni 02, 2018, 09:11:53 »
62 år og  en slags messias for de beste trenerene og ulike supportere i gamet og folk drar opp de negative sidene i karrieren hans.
Vi er Leeds. Midt på tabellen i CC. For 3 år siden var Murphy en kanonsignering. Før det hentet vi spillere som kunne beklet posisjoner i ull kisa og Kongsvinger.
våkn opp!

Jo mer jeg leser jo mer positiv. Men det må da være lov å nevne hele hans karriere, ikke bare skrytet. At han sluttet kontroversielt for Argentina, Marseille, Lazio og Lille er jo spesielt. Jeg vil vel kalle det å være våken, se hele bildet og være kritisk. Ã… sluke alt rått kun fordi han er kjent og Pep skryter er ikke bra. Jeg lagde meg en mening om PH på samme måte. Lese og finne ut hva han er god på og hva er han ikke god på. Om han heter hock, heck, uwe eller Biesla spiller ingen rolle for meg.

Det jeg liker med han er måten han spiller fotball på. Elsker spillere som jobber og presser kollektivt hardt over hele banen. At han angriper med mange folk. Han spiller alltid med en mer stopper en motstanderlaget har spisser. 3-3-1-3 er spennende. Kunne like gjerne vært 5-4 formasjon.

Han bruker backer som stoppere og sentrsle midtbane som vingbacker, Vidal var vingback for Chile. Bra for Pearce? Neppe!

Om dette blir en realitet, så er jeg fortsatt skeptisk. For uansett hva så er han en løs kanon. Lykkes han så tror jeg vi får se Alioski og Saiz blomstre. Han bak de 3 spissene er fritatt mye defensivt, det passer Saiz. Alioski kan spille overalt fremover. Våres Sanchez?
Absolutt, dette kan bli bra, men tror vi skal være forberedt på et krasj og ny head coach før jul. For trives han ikke, spillerne ikke lystrer, klubben holder ikke ord så gidder han ikke. Kunne vært positivt med en kravstor sjef, men for Leeds skadelig om vi må ut på markedet igjen. Men lykkes dette  så kan vi få litt ro og oppleve suksess og kollektiv optimisme.

Andre spillere jeg tror kan blomstre under han er Dallas(er så lei han), Hernandez,Sakho og Phillips. Dallas, kler mange posisjoner. Ned i vekt og bedre trent. Sakho som har alt, men aldri noe samtidig. Phillips er god og vil bli pisket i bedre form. Lukter garantert en ny spiss og ving inn + Bartley (håper)

Spesielt at PH og JC har fortalt hvilke spillere som ikke får bli med videre..Sakho kan fort få en ny vår under Biesla. Hvis han kommer tilbake. Sa vel farvel på insta..

Artig formasjon som han alltid bruker. Fine filmer på youtube. 4231 og 4213 brukes også.

                           Ny

             Ayling Ny  Pontus


                          Forshaw
       Phillips                            NY


                             Saiz

Alioski                 Ny                Ny

Abel H? Er han mannen som jobber knallhardt og presser i front? Mcburnie og Jerry blir aldri signert, heldigvis.

Maddison hadde glidd inn i mange posisjoner

Eller kan vi forvente spansktalende og sør amerikanere?

Blir u23 Cordeban assistent? Bør vel ha noen som kan videreføre stilen om gubben "klikker" igjen. Ny dag nye muligheter!
Det første du kan begynne med er å skrive navnet hans riktig: BIELSA ;)

DenHviteYeboah

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1790 på: Juni 02, 2018, 09:14:50 »
Er dette et gigantisk luftslott? Jeg klarer bare ikke i et øyeblikk få meg til å tro at vi går fra en gråstein fra Barnsley til Bielsa. Tipper vi får oss en i ballene og ender opp med en ny nobody.....når noe er for godt til å være sant, så er det gjerne det...
Tåler vi Bruce hvis det blir han...?
« Siste redigering: Juni 02, 2018, 09:16:28 av DenHviteYeboah »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1791 på: Juni 02, 2018, 09:23:22 »
Om det er flere som vil lese seg opp om Bielsa:

Ryan from from Football Whispers writes in about Marcelo Bielsa and his philosophy tactically.

Marcelo Bielsa may not be a household name among casual football fans, but the Argentinian coach, nicknamed El Loco for his idiosyncratic and unorthodox methods, has inspired a degree of fanaticism among a legion of the game’s idealists.

A favourite of football hipsters around the world, Bielsa has also spawned a generation of tacticians who have sprinkled his philosophy with a pinch more pragmatism, and used it achieve greater success than the former Athletic Club and Marseille boss was ever able to.
Having pursued a career as a professional footballer, Bielsa turned out for his boyhood club Newell’s Old Boys. But, having mustered only two appearances for the Rosario side, he realised that he would not cut it as a top-level player, and quit the game at 25 to take up a coaching position in Buenos Aires with the city’s university team.

Hailing from an academic background – the majority of his immediate family were either lawyers or politicians – Bielsa sought to apply his intellect to seek alternative solutions to football’s age-old tactical quandaries. “I am a student of football,” he once said. “I watch videos, read, analyse, but beneath all my technical talk the great principle is not to concede too much space.”
The up-start coach got his big break in 1990, when appointed manager of Newell’s after being promoted from his position as coach of the youth team.

“Tactically it was a radical change,” midfielder Juan Manuel Llop said of the new manager’s approach. “He altered the fitness preparation enormously, he worked set-pieces very thoroughly and paid close attention to all the details.

“The style was very practical. It was a very aggressive style, looking for every man to win his personal duel … along with controlling possession and always looking to go forward and attack.”
As self-confessed subscriber to the paradoxical philosophies of legendary Argentinian coaches César Luis Menotti and Carlos Bilardo, Bielsa built his blueprint by blending aspects of the two men’s styles. He took Menotti’s desire for aesthetically pleasing play and added a dash of Bilardo’s rigid organisation.
The style of Bielsa’s Newell’s was thrilling to watch. He demanded unwavering commitment from his players and set up his side with the instruction to harry their opponents into submission; they would press high and press hard.

Pressing was nothing new, the great Dutch side of 1974 were diligent and tireless in their closing-down duties. But Bielsa used pressing as on offensive weapon. By denying the opposition space in their own third of the pitch and systematically cutting off passing lanes, Newell’s would regain possession in areas from which a swift attacking movement would see them in on goal.

Bielsa describes this tenet of his system thusly: “While the opponent has the ball, the whole team presses, always trying to cut off the play as close as possible to the opponent’s goal; when we get it we look to play with dynamism and create spaces for improvisation.”

In this regard, similarities can be seen in the way Jürgen Klopp built his wonderfully successful Borussia Dortmund team, and how his Liverpool side are currently going about their business in the Premier League. Indeed, the gegenpressing mould is one that will be eminently familiar to Bielsa.
It is also a well-known facet of Pep Guardiola’s philosophy that he instructs his players to press aggressively for six seconds immediately after losing possession, before falling back into their defensive structure.

Before Guardiola took his first managerial role with Barcelona, he flew to Argentina to meet and exchange ideas with Bielsa. The older coach’s theories on passing the ball, pressing and positional fluidity clearly rubbed off on the Catalan.

Bielsa, much like the great AC Milan coach Arrigo Sacchi, believed in “occupying the pitch well”, as he once put it. To do this, he posited that the entire XI should move around the pitch as a unit, with no more than 25 metres between the deepest defender and the foremost attacker; each player’s position was dictated by the position of his team mate. This kind of spatial limitation is also a trademark of Guardiola’s sides, who aim to hold an almost abnormally high defensive line.

With what would become his trademark 3-3-1-3 formation, Bielsa led Newell’s to the 1991 Apetura title, but the coach’s rigorous demands took their toll on the side who suffered a slump for the following two campaigns – a tale similar to that of his final months in Bilbao.
After a rethink brought about by some soul searching following a humbling 6-0 defeat to San Lorenzo, Bielsa shuffled his deck, switched some of his key players around positionally, and galvanised his side to win the Clausura title in 1992. To mark his success and influence with the club, Newell’s named their stadium after their former coach in 2009.

The fluid back three system that brought Newell’s their success is not wholly dissimilar to that being used by Antonio Conte at Chelsea, and is getting them great odds on the title at www.bettingoffers.org, or the 3-4-3 or Guardiola’s final season in Barcelona. It was, after all, an adaptable form of 3-4-3 with a diamond midfield; “the scheme always depended on the characteristics of our opponents,” Bielsa explained.
Another innovation of the Argentinian tactician was to set homework for his players, encouraging them to study tape of upcoming opponents, find solutions and present their findings back to the team. This was seen as a way to foster a degree of independent problem solving from his players, engaging them mentally as well as physically.

Of his former charges, Gerardo “Tata” Martino would go on to have success managerially when in charge of Newell’s and the Paraguayan national team. He has also recently spent time at the helm of Barcelona and Argentina.

The most prominent coach spawned by Bielsa’s La Lepras, however, is Tottenham Hotspurs’ Mauricio Pochettino.
Pochettino was a central defender at Newell’s and also played under Bielsa for Argentina. The former Espanyol and Southampton coach espouses many of the philosophical principles he would have learned under his former boss, though perhaps in a slightly more conventional, pragmatic manner. Nevertheless, the high-pressing, the physical demands of his players and the systematic tenacity are all hallmarks of a fully paid-up Bielsista.

Atlético Madrid manager Diego Simeone also worked under Bielsa for Argentina. Although El Cholo’s Atléti often lack the sense of adventure prominent Bielsa teams, work ethic and organisation are traits that have rubbed off on the former Internazionale and Lazio player.
In the more recent part of his career, Bielsa bent his system slightly to conform to the demands of the modern game. At Athletic and Marseille, a version of 4-2-3-1 was much more commonly used than anything akin to the 3-3-1-3 of Newell’s, or any of the back three-based formations he used with Argentina.
But while in charge of Chile from 2007-2011, Bielsa’s trademark system produced a thrillingly cavalier side which brought the best out of key players such as Arturo Vidal, Mauricio Isla and Alexis Sanchez.
His successor in the role as Chile coach, Jorge Sampaoli, was an avid disciple of Bielsa and used many of his ideas to win two domestic titles and a Copa Sudamericana with Universidad de Chile, before guiding La Roja to their first ever Copa América in 2015. He is currently flying high in Spain with Sevilla, using a Bielsa-esque, high-energy 3-4-3.

Though Bielsa’s trophy haul is modest – just three Argentinian titles in total and an Olympic gold medal with Argentina in 2004 – the influence he has had on the modern game is undeniable.
Bielsa described his philosophy as being composed of four basic tenets: focus, mobility, rotation and repenitización — a musical term meaning something akin to improvisation – all of which have formed the basis of seemingly any aspiring coach to have come into contact with him.
Though winning was always the aim, style was of almost equal importance. With a nod to pragmatism and a commitment to aesthetics, Bielsa inspired a unique following within the football world; the method behind El Loco’s madness proved beguiling.

http://outsideoftheboot.com/2016/11/17/marcelo-bielsa-exploring-el-loco/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1792 på: Juni 02, 2018, 09:34:58 »
Er dette et gigantisk luftslott? Jeg klarer bare ikke i et øyeblikk få meg til å tro at vi går fra en gråstein fra Barnsley til Bielsa. Tipper vi får oss en i ballene og ender opp med en ny nobody.....når noe er for godt til å være sant, så er det gjerne det...
Tåler vi Bruce hvis det blir han...?

Det er jo dette jeg stiller meg undrende til. Økonomien er ikke bedre enn at vi må ha 10 mill pund inn til sport fra eksterne aktører. Det er vel småtteri i forhold til det WBA får i parashute money. Med Bielsa inn kan jeg ikke tenke meg annet enn at satsingen på sport løftes betydelig. I rene ord betyr det pengebruken. Forventningene går i taket så snart han signerer. Og da lurer jeg på i hvor stor grad Radrizzani klarer å minimere gapet mellom forventninger og reell satsing. Jeg tror ikke verdens beste coach løfter dagens mannskap til Premier League. Og med den utålmodigheten våre fans har, med de forventningene som kommer med Bielsa, så skal det ikke gå mye galt før uroen starter.

Den største utfordringen tror jeg likevel ikke ligger nødvendigvis på økonomi og fans. Går ut fra at Bielsa vet hva han har å rutte med før han signerer noe som helst. Går også ut fra at hans skuldre tåler presset fra fanbasen. Men er denne klubben klar for en coach på det nivået, og da mener jeg klubben (ledelse, infrastruktur, strategi, gjennomføring, kompetanse osv).

Når jeg hører Radrizzani var utenlands ved ansettelsen av Heckingbottom, så var det med stor sannsynlighet Orta og Kinnear som styrte showet der. Til terningkast 1. Det er vel her skoen vår trykker mest. Kompetanse rundt direktørbordet.
« Siste redigering: Juni 02, 2018, 09:40:18 av Kato »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1793 på: Juni 02, 2018, 09:36:27 »
Marcelo Bielsa backed for Leeds United job by Mexico's Juan Carlos Osorio

1:37 AM CEST  Tom Marshall   ESPN FC


MEXICO CITY -- Mexico coach Juan Carlos Osorio discussed the vacant Leeds United manager's job with Argentine Marcelo Bielsa and believes the 62-year-old will do well should he get the position at the Championship club.
ESPN FC reported on Thursday that Leeds were lining up Bielsa as a potential replacement for Paul Heckingbottom, who was sacked on Friday.



Osorio has visited Bielsa in Argentina at least twice, including recently, when it appears the subject of Leeds United was discussed.
"He's a top man and a top manager and he'll do well," Osorio said when asked by ESPN FC in a news conference on Friday. "In my visit there three weeks ago, I spoke to him and he mentioned it to me and I'm very pleased.
"I think that league, the Premier League and the English league will be his ultimate goal and hopefully he'll get there. I think he will do very well."


Bielsa has been out of work since leaving Ligue 1 side Lille in Nov. 2017 but boasts a wealth of experience having previously managed the likes of Marseille, Lazio and Athletic Bilbao, as well as the national teams of Argentina and Chile.

ESPN Argentina's Fernando Carlos reported on Friday that Bielsa is close to joining Leeds and has reached an agreement with the club, with only the work permit situation still to be resolved.
Meanwhile, Argentine journalist Cesar Luis Merlo wrote on Twitter that the famously meticulous Bielsa is already watching videos of Leeds.

www.espn.com/soccer/leeds-united/story/3515451/marcelo-bielsa-backed-for-leeds-united-job-by-mexicos-juan-carlos-osorio
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1794 på: Juni 02, 2018, 10:17:49 »
62 år og  en slags messias for de beste trenerene og ulike supportere i gamet og folk drar opp de negative sidene i karrieren hans.
Vi er Leeds. Midt på tabellen i CC. For 3 år siden var Murphy en kanonsignering. Før det hentet vi spillere som kunne beklet posisjoner i ull kisa og Kongsvinger.
våkn opp!

Jo mer jeg leser jo mer positiv. Men det må da være lov å nevne hele hans karriere, ikke bare skrytet. At han sluttet kontroversielt for Argentina, Marseille, Lazio og Lille er jo spesielt. Jeg vil vel kalle det å være våken, se hele bildet og være kritisk. Ã… sluke alt rått kun fordi han er kjent og Pep skryter er ikke bra. Jeg lagde meg en mening om PH på samme måte. Lese og finne ut hva han er god på og hva er han ikke god på. Om han heter hock, heck, uwe eller Biesla spiller ingen rolle for meg.

Det jeg liker med han er måten han spiller fotball på. Elsker spillere som jobber og presser kollektivt hardt over hele banen. At han angriper med mange folk. Han spiller alltid med en mer stopper en motstanderlaget har spisser. 3-3-1-3 er spennende. Kunne like gjerne vært 5-4 formasjon.

Han bruker backer som stoppere og sentrsle midtbane som vingbacker, Vidal var vingback for Chile. Bra for Pearce? Neppe!

Om dette blir en realitet, så er jeg fortsatt skeptisk. For uansett hva så er han en løs kanon. Lykkes han så tror jeg vi får se Alioski og Saiz blomstre. Han bak de 3 spissene er fritatt mye defensivt, det passer Saiz. Alioski kan spille overalt fremover. Våres Sanchez?
Absolutt, dette kan bli bra, men tror vi skal være forberedt på et krasj og ny head coach før jul. For trives han ikke, spillerne ikke lystrer, klubben holder ikke ord så gidder han ikke. Kunne vært positivt med en kravstor sjef, men for Leeds skadelig om vi må ut på markedet igjen. Men lykkes dette  så kan vi få litt ro og oppleve suksess og kollektiv optimisme.

Andre spillere jeg tror kan blomstre under han er Dallas(er så lei han), Hernandez,Sakho og Phillips. Dallas, kler mange posisjoner. Ned i vekt og bedre trent. Sakho som har alt, men aldri noe samtidig. Phillips er god og vil bli pisket i bedre form. Lukter garantert en ny spiss og ving inn + Bartley (håper)

Spesielt at PH og JC har fortalt hvilke spillere som ikke får bli med videre..Sakho kan fort få en ny vår under Biesla. Hvis han kommer tilbake. Sa vel farvel på insta..

Artig formasjon som han alltid bruker. Fine filmer på youtube. 4231 og 4213 brukes også.

                           Ny

             Ayling Ny  Pontus


                          Forshaw
       Phillips                            NY


                             Saiz

Alioski                 Ny                Ny

Abel H? Er han mannen som jobber knallhardt og presser i front? Mcburnie og Jerry blir aldri signert, heldigvis.

Maddison hadde glidd inn i mange posisjoner

Eller kan vi forvente spansktalende og sør amerikanere?

Blir u23 Cordeban assistent? Bør vel ha noen som kan videreføre stilen om gubben "klikker" igjen. Ny dag nye muligheter!
Det første du kan begynne med er å skrive navnet hans riktig: BIELSA ;)

Jepp, signeres han så skal jeg få til det :)


Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1795 på: Juni 02, 2018, 10:28:28 »
Om Bielsa kommer så tror jeg han blir i Leeds i maks 1-2 år.
Men det positive tror jeg vil være at vår u21 trener blir oppdradd av Bielsa og kan kjøre videre med samme filosofi når Bielsa drar. Forhåpentligvis blir Bielsa mer enn 2 dager slik at han rekker å gi fra seg noe av kunnskapen sin hehe
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1796 på: Juni 02, 2018, 10:38:58 »
Er dette et gigantisk luftslott? Jeg klarer bare ikke i et øyeblikk få meg til å tro at vi går fra en gråstein fra Barnsley til Bielsa. Tipper vi får oss en i ballene og ender opp med en ny nobody.....når noe er for godt til å være sant, så er det gjerne det...
Tåler vi Bruce hvis det blir han...?

Det er jo dette jeg stiller meg undrende til. Økonomien er ikke bedre enn at vi må ha 10 mill pund inn til sport fra eksterne aktører. Det er vel småtteri i forhold til det WBA får i parashute money. Med Bielsa inn kan jeg ikke tenke meg annet enn at satsingen på sport løftes betydelig. I rene ord betyr det pengebruken. Forventningene går i taket så snart han signerer. Og da lurer jeg på i hvor stor grad Radrizzani klarer å minimere gapet mellom forventninger og reell satsing. Jeg tror ikke verdens beste coach løfter dagens mannskap til Premier League. Og med den utålmodigheten våre fans har, med de forventningene som kommer med Bielsa, så skal det ikke gå mye galt før uroen starter.

Den største utfordringen tror jeg likevel ikke ligger nødvendigvis på økonomi og fans. Går ut fra at Bielsa vet hva han har å rutte med før han signerer noe som helst. Går også ut fra at hans skuldre tåler presset fra fanbasen. Men er denne klubben klar for en coach på det nivået, og da mener jeg klubben (ledelse, infrastruktur, strategi, gjennomføring, kompetanse osv).

Når jeg hører Radrizzani var utenlands ved ansettelsen av Heckingbottom, så var det med stor sannsynlighet Orta og Kinnear som styrte showet der. Til terningkast 1. Det er vel her skoen vår trykker mest. Kompetanse rundt direktørbordet.

Samme fyr som snakket om ny HC til meg snakket om betydelig midler til spillerkjøp fordelt på neste 3 år. Tror investeringa forplikter.
Tror fort vi bruker 20-30 mill pund denne sommeren.
Bielsa er neppe fornøyd med en stamme av Cooper-okane og ekuban
« Siste redigering: Juni 02, 2018, 10:42:08 av leedslife »

GeirO

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1797 på: Juni 02, 2018, 10:50:35 »
Hvis Bielsa er like eksentrisk som Clough frykter jeg et nytt 44-dagers besøk (mulig han får startet opp seriekampene......).

Eller at dette blir en braksuksess.
MOT

ibster

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1798 på: Juni 02, 2018, 11:17:54 »
Jo mere jeg leser, jo mere heller jeg til at jeg foretrekker han fremfor Ranieri. Trokke det kan gå galt med en slik coach. Og hvis han får spillerne bedre. Ja tenk deg utviklinga på våre beste unge spillere evt med Bielsa, som mentor og coach

Ã… jeg tror definitivt det kan gå galt. Men det kan gå j***** bra også! Som du sier kan det se bra ut for utviklingen av etablerte og unge spillere. Dette blir en drøy ansettelse om den kommer over målstreken.

ibster

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1799 på: Juni 02, 2018, 11:21:42 »
Er dette et gigantisk luftslott? Jeg klarer bare ikke i et øyeblikk få meg til å tro at vi går fra en gråstein fra Barnsley til Bielsa. Tipper vi får oss en i ballene og ender opp med en ny nobody.....når noe er for godt til å være sant, så er det gjerne det...
Tåler vi Bruce hvis det blir han...?

Det er jo dette jeg stiller meg undrende til. Økonomien er ikke bedre enn at vi må ha 10 mill pund inn til sport fra eksterne aktører. Det er vel småtteri i forhold til det WBA får i parashute money. Med Bielsa inn kan jeg ikke tenke meg annet enn at satsingen på sport løftes betydelig. I rene ord betyr det pengebruken. Forventningene går i taket så snart han signerer. Og da lurer jeg på i hvor stor grad Radrizzani klarer å minimere gapet mellom forventninger og reell satsing. Jeg tror ikke verdens beste coach løfter dagens mannskap til Premier League. Og med den utålmodigheten våre fans har, med de forventningene som kommer med Bielsa, så skal det ikke gå mye galt før uroen starter.

Den største utfordringen tror jeg likevel ikke ligger nødvendigvis på økonomi og fans. Går ut fra at Bielsa vet hva han har å rutte med før han signerer noe som helst. Går også ut fra at hans skuldre tåler presset fra fanbasen. Men er denne klubben klar for en coach på det nivået, og da mener jeg klubben (ledelse, infrastruktur, strategi, gjennomføring, kompetanse osv).

Når jeg hører Radrizzani var utenlands ved ansettelsen av Heckingbottom, så var det med stor sannsynlighet Orta og Kinnear som styrte showet der. Til terningkast 1. Det er vel her skoen vår trykker mest. Kompetanse rundt direktørbordet.

Kato. Hvor har du det fra at vi trenger 10MP fra eksterne? Det kan vel hende det bare handler om å bygge kommersielt nettverk og redusere risiko?