Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 328992 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1830 på: Juni 04, 2018, 00:36:24 »
Hvis Bielsa er like eksentrisk som Clough frykter jeg et nytt 44-dagers besøk (mulig han får startet opp seriekampene......).

Eller at dette blir en braksuksess.

Mulig. Men han slipper i hvertfall å hoppe etter Wirkola som Clough måtte.

eggus

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1831 på: Juni 04, 2018, 01:44:49 »
Hvis Bielsa er like eksentrisk som Clough frykter jeg et nytt 44-dagers besøk (mulig han får startet opp seriekampene......).

Eller at dette blir en braksuksess.

Mulig. Men han slipper i hvertfall å hoppe etter Wirkola som Clough måtte.

Don Revie var vel også eksentrisk og detaljfokusert. Jeg ser for meg begge scenarioer, kjempematch eller kjempekrasj, og neppe noe midt i mellom.
 

stian

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1832 på: Juni 04, 2018, 07:36:11 »
Hvis Bielsa er like eksentrisk som Clough frykter jeg et nytt 44-dagers besøk (mulig han får startet opp seriekampene......).

Eller at dette blir en braksuksess.

Mulig. Men han slipper i hvertfall å hoppe etter Wirkola som Clough måtte.

En av de klareste fordelene med å ta over Leeds United, det der. De siste 15 managerne har nok alle tenkt «det kan umulig gå verre enn med forrige mann». De fleste tok feil.

SupALeedS

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1833 på: Juni 04, 2018, 10:32:58 »
Får vi ny hovedtrener i dag tro? :) Spent på fortsettelsen og sommerens vindu. Jeg mener vi bør ha minst 4-5 solide forsterkninger skal vi i det hele tatt snakke om play off.
Alex

Bjorn

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1834 på: Juni 04, 2018, 10:49:18 »
Får vi ny hovedtrener i dag tro? :) Spent på fortsettelsen og sommerens vindu. Jeg mener vi bør ha minst 4-5 solide forsterkninger skal vi i det hele tatt snakke om play off.

Spent på om det skjer noe idag eller innen de nærmeste dagene ja.. Positivt om de får avklart dette så snart som mulig.
Men kommer ikke over tanken på at Heckingbottom ville har mye bedre forutsetninger til å starte sesongen med et smell i August i motsetning til en som ikke kjenner laget som kommer inn.. PH ville for alvor ha kunnet sette sitt preg på laget. Hadde han så feilet i August, ville man kunne evt sette en grense for hva som er akseptabelt av resultater og ikke og ansatt ny trener om målet ikke er nådd.
Biter negler over hele saken.
« Siste redigering: Juni 04, 2018, 10:56:22 av Bjorn »
Marching On! 4276

Larsen.

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1835 på: Juni 04, 2018, 10:50:24 »



Sent from my iPhone using Tapatalk
Pride of Yorkshire

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1836 på: Juni 04, 2018, 16:22:47 »
Snakk om!

19.oktober 2014 laget  Captain Raplock en tråd på waccoe han kalte Marcelo Bielsa der åpningssetningen var
"This was my choice of manager when Cellino took over."

Fire sider lang var tråden da noen i går fant den frem igjen. :)


 

https://www.waccoe.com/topic/272380-marcelo-bielsa/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1837 på: Juni 04, 2018, 16:43:20 »
Mange frykter kulturkollisjon med Bielsa. Jeg forstår forsåvidt frykten, men håpet mitt er at Bielsa kommer og får den makta og tida det tar å skape en "Bielsakultur" i Leeds. Det er en sjanse som i dagens Leeds definitivt er verdt å ta. Vi kommer ikke i nærheten av en trener av den kvaliteten om vi skal rekruttere i England.

Frykten bør ligge i om vi er en klubb som tåler en så god trener, ikke om han tåler oss. Jeg er NESTEN villig til å rykke ned for å få det ekteskapet til å fungere.

GeirO

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1838 på: Juni 04, 2018, 16:53:36 »
Har Bielsa hatt noe suksess med de lagene han har ledet, bortsett fra EL-finale med Bilbao?
MOT

Annesj

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1839 på: Juni 04, 2018, 17:05:55 »
Har Bielsa hatt noe suksess med de lagene han har ledet, bortsett fra EL-finale med Bilbao?

Argentina
Summer Olympics Tournament Gold Medal: 2004
Copa América Runner-up: 2004

Newell's Old Boys
Primera División Argentina: 1991 Apertura, 1992 Clausura
Copa Libertadores: Runner-up 1992

Vélez Sársfield
Primera División Argentina: 1998 Clausura

Athletic Bilbao
UEFA Europa League: Runner-up 2011–12
Copa del Rey: Runner-up 2011–12

Individual
IFFHS World's Best National Coach: 2001[41]

Autumn champions med Marseille i Ligue 1
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

berlin

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1840 på: Juni 04, 2018, 17:15:38 »
Har Bielsa hatt noe suksess med de lagene han har ledet, bortsett fra EL-finale med Bilbao?

Argentina
Summer Olympics Tournament Gold Medal: 2004
Copa América Runner-up: 2004

Newell's Old Boys
Primera División Argentina: 1991 Apertura, 1992 Clausura
Copa Libertadores: Runner-up 1992

Vélez Sársfield
Primera División Argentina: 1998 Clausura

Athletic Bilbao
UEFA Europa League: Runner-up 2011–12
Copa del Rey: Runner-up 2011–12

Individual
IFFHS World's Best National Coach: 2001[41]

Autumn champions med Marseille i Ligue 1

Mangler Chile 2007-2011 med en viss suksess...


jupp, litt bedre på landslag enn klubb, men det må jo være noe ved fyren.......med så mange medieoppslag og referanser etc.

er vel som flere sider, det kan bli enten sucsess eller failure.....neppe noe midt i mellom...

en bieffekt kan også være at det antagelig blir skikkelig (medie) blest om klubben, og det kan føre noe godt med seg,
kan også bli mer penger inn, men det må nok satses på utgiftsiden også (forhåpentligvis bedre spillere inn)

Så jeg heller absolutt til å gamble med denne argentineren, heller enn en "safe" engelskmann, som kanskje ikke lykkes selv med erfaring (type McCarthy, Bruce......)

stian

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1841 på: Juni 04, 2018, 17:51:34 »
Vi har hatt noen gørrkjedelige typer som HC de siste årene. Bielsa virker passe eksentrisk til å være et godt match med klubben akkurat nå. Litt søramerikansk temperament i garderoben, på treningsfeltet og i møterommene (Orta og Radz) kan være akkurat det som trengs for å få ny vind i seilene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1842 på: Juni 04, 2018, 18:09:36 »
Hehe, Leedsfansen altså....  :) :) :)

Newell twitret i dag:

 
Newell's Old Boys - English
@Newells_en
 4h
4 hours ago
Welcome to all #LUFC fans who have followed us recently. Some stats on the reign of #Bielsa at #Newells. His unconventional 3-3-3-1 formation & obsessive approach to training & to the study of opponents yielded 2 famous titles for our club.

https://twitter.com/Newells_en/status/1003612015007584256
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1843 på: Juni 04, 2018, 18:15:53 »
His incredible football philosophy would have gone down brilliantly in Catalonia and he was undoubtedly the man for the job. As reported by Goal at the time, Barca’s star man Lionel Messi was an advocate for Bielsa getting the top job.

https://tbrfootball.com/even-lionel-messi-wanted-marcelo-bielsa-coach/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1844 på: Juni 04, 2018, 19:14:08 »
Sky sources: @LUFC in advanced talks with Marcelo Bielsa about becoming their new head coach. #SSN

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1845 på: Juni 04, 2018, 20:04:06 »
Har Bielsa hatt noe suksess med de lagene han har ledet, bortsett fra EL-finale med Bilbao?

Argentina
Summer Olympics Tournament Gold Medal: 2004
Copa América Runner-up: 2004

Newell's Old Boys
Primera División Argentina: 1991 Apertura, 1992 Clausura
Copa Libertadores: Runner-up 1992

Vélez Sársfield
Primera División Argentina: 1998 Clausura

Athletic Bilbao
UEFA Europa League: Runner-up 2011–12
Copa del Rey: Runner-up 2011–12

Individual
IFFHS World's Best National Coach: 2001[41]

Autumn champions med Marseille i Ligue 1
Takk for fin oversikt. Grei suksess, stort sett. Det er vel med ikke-spansktalende klubber det har vært litt ymse. Håper ikke det er noe trend....
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1846 på: Juni 04, 2018, 20:27:00 »
Litt fra tiden i Lille i 2017... :o


Adulation from the likes of Pep Guardiola and Mauricio Pochettino for Marcelo Bielsa has formed the backbone of Leeds United reaction to his prospective appointment.
However, there is another side to the Argentinian’s story. Bielsa endured a disastrous seven-month spell at the helm of Lille last year.
Les Dogues ultimately avoided relegation from Ligue 1, France’s top flight, by one point last season, but were in a dreadful state when Bielsa eventually departed in December 2017.
Lille had 12 points from their opening 13 league games under Bielsa, who had been appointed with great fanfare in May 2017.
Bielsa signed a two-year contract last summer and was billed as the man to return the club to the summit of French football after Lille had been taken over by ambitious new owners.
Speaking to French radio station RMC in February, Lille sporting advisor Luis Campos delivered a damning indictment of the mess Bielsa had left the club in.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-leeds-united-manager-14741043


(fra waccoe)


(Så de rykket ikke ned. Og det spørs jo hvordan det hadde gått med Lille hadde de hatt tålmodighet og latt Bielsa bygge videre i den kommende sesongen?) :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1847 på: Juni 04, 2018, 21:16:31 »
Bielsa har absolutt ingenting å tape på å satse på Leeds. Om det ikke fungerer er det bare ytterligere et bevis på en dysfunksjonell klubb, som spiser sine ledere. Lite, eller ingenting som ødelegger hans CV. Om han derimot lykkes vil han potensielt gå inn i historien som en legende i Leeds, og engelsk fotball generelt.

Videre: om det blir Bielsa så MÃ… Rad & Co vise ham tillit. Neste gang vi havner i en tapsrekke så er det spillere som vrakes, ikke manageren. Basert på hans historikk så vil det garantert bli konflikter med spillere med for store ego. Det kan ikke sås 1% tvil om hvem som er sjefen, og slike spillere får enveisbillett ut av klubben.

Skjer dette er jeg sikker på at Leeds er topp 10 i Premier League innen tre, maks fire sesonger!

Dette er fort vår tids Wilkinson!

Jeg krysser fingrene i alle fall,

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1848 på: Juni 04, 2018, 21:19:49 »
Bielsa har absolutt ingenting å tape på å satse på Leeds. Om det ikke fungerer er det bare ytterligere et bevis på en dysfunksjonell klubb, som spiser sine ledere. Lite, eller ingenting som ødelegger hans CV. Om han derimot lykkes vil han potensielt gå inn i historien som en legende i Leeds, og engelsk fotball generelt.

Videre: om det blir Bielsa så MÃ… Rad & Co vise ham tillit. Neste gang vi havner i en tapsrekke så er det spillere som vrakes, ikke manageren. Basert på hans historikk så vil det garantert bli konflikter med spillere med for store ego. Det kan ikke sås 1% tvil om hvem som er sjefen, og slike spillere får enveisbillett ut av klubben.

Skjer dette er jeg sikker på at Leeds er topp 10 i Premier League innen tre, maks fire sesonger!

Dette er fort vår tids Wilkinson!

Jeg krysser fingrene i alle fall,

flynn
Klart ale :) #liker :)
PS! Måtte det gå i oppfyllelse (Hilsen en som ikke er like sterk i trua)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1849 på: Juni 04, 2018, 22:19:53 »


Skjer dette er jeg sikker på at Leeds er topp 10 i Premier League innen tre, maks fire sesonger!



flynn
Du er seriøs nå?

Sydhagen

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1850 på: Juni 04, 2018, 23:09:37 »
Bielsa har absolutt ingenting å tape på å satse på Leeds. Om det ikke fungerer er det bare ytterligere et bevis på en dysfunksjonell klubb, som spiser sine ledere. Lite, eller ingenting som ødelegger hans CV. Om han derimot lykkes vil han potensielt gå inn i historien som en legende i Leeds, og engelsk fotball generelt.

Videre: om det blir Bielsa så MÃ… Rad & Co vise ham tillit. Neste gang vi havner i en tapsrekke så er det spillere som vrakes, ikke manageren. Basert på hans historikk så vil det garantert bli konflikter med spillere med for store ego. Det kan ikke sås 1% tvil om hvem som er sjefen, og slike spillere får enveisbillett ut av klubben.

Skjer dette er jeg sikker på at Leeds er topp 10 i Premier League innen tre, maks fire sesonger!

Dette er fort vår tids Wilkinson!

Jeg krysser fingrene i alle fall,

flynn

Støttes!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1851 på: Juni 04, 2018, 23:16:29 »
Er sterk satsing ihvertfall. Aldri vært i nærheten av hva denne sommeren vil gi.
Mange ting som skal klaffe. Men sannsynligheten for å kunne i det hele tatt drømme om  topp 10 er nærmere nå enn før

DenHviteYeboah

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1852 på: Juni 05, 2018, 07:28:39 »
Sorry, men er avventende...får det liksom ikke til å stemme at vi endelig skal ha håp om noe som helst :( Venter bare på et ballespark slik som det tidligere har vært...
Spennende dager, håper på Bielsa og klassespillere :)

Tobbe9210

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1853 på: Juni 05, 2018, 08:38:22 »
"Leeds United wants new boss in place before the end of this week" sier Phil Hay på twitter. Spennende tider.
Leksvik whites

RoarG

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1854 på: Juni 05, 2018, 10:44:59 »
Sorry, men er avventende...får det liksom ikke til å stemme at vi endelig skal ha håp om noe som helst :( Venter bare på et ballespark slik som det tidligere har vært...
Spennende dager, håper på Bielsa og klassespillere :)
Enig. Tiden for resirkulering av managere og spillere fra Championship må være over. Håper at Rad er den første eieren som innser dette.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Annesj

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1855 på: Juni 05, 2018, 10:50:25 »
Holder meg nøktern selv. Mye som kan gå galt å tradisjon tro er sannsynligheten størst for nettopp det, men detter er utvilsomt navn i en liga vi ikke har vært på tidligere.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

auren

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1856 på: Juni 05, 2018, 11:12:59 »
Dette kommer garantert muligens til å gå gjennom!

Fantastisk om vi klarer å lande en slik storfisk. Men absolutt ikke sikker på om han vil lykkes. Frykter at vi ikke har de riktige spillerne til å spille fotballen han ønsker..

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1857 på: Juni 05, 2018, 11:55:21 »
Mye som kan gå galt her ja. Eksentrisk figur. Passer han i England? Språket? Blir stallen go nok for at han gidder gjennomføre? Intens taktikk, passer det i en liga med 46 kamper + cupspill? Mange spørsmål. Men utvilsom et karakter vi bør sjanse på syns jeg.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

SupALeedS

Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1858 på: Juni 05, 2018, 11:58:01 »
Vil tro Rads kommer til å satse litt denne sesongen. 100 års jubileum- tenk opprykk denne sesongen hadde vært fantastisk.
Jeg stiller meg bak klubben å jobben som gjøres, takk gud for at vi ikke starter sesongen med heck.
Stockdale , Bartley, Hernandez er dem heteste ryktene, dette er spillere som er gode på dette nivået! MOT!
Alex

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?
« Svar #1859 på: Juni 05, 2018, 16:47:12 »
Phil Hay
@PhilHayYEP
 23m
23 minutes ago
Will try to avoid too many 'talks ongoing' tweets because nobody wants them but that's where we are with Leeds and Bielsa. Contract terms still under discussion. Bielsa's at a football conference in Mexico today. #lufc





LUFC HQ
@LUFC_HQ1
 60m
60 minutes ago
Marcelo Bielsa's former assistant Jan Van Winckel has rejected Bielsa's request for him to join him at Leeds. [@voetbalnieuwsbe] #LUFC



PS! Vær også obs på at den falske Phil Hay-accounten (med bindestrek) har vært ute og vært 'morsom' igjen (meldte at Bielsa hadde turned down the chance with Leeds)
« Siste redigering: Juni 05, 2018, 16:49:43 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan