Skrevet av Emne: EX-Akademisjef: Neil Redfearn  (Lest 279231 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #900 på: Juli 16, 2015, 22:03:22 »
Tenker det er helt greit han forlater. Kunne blitt forstyrrelser med Redfearn susende rundt.
 

Josch

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #901 på: Juli 17, 2015, 00:47:38 »
Slik er vel fotball på toppnivå, når mannen med pengene bestemmer. Lang, tro og dyktig tjeneste betyr ingenting når  Cellino har bestemt noe.

Vi må slutte med dette "stakkars Redfearn"-pratet. Dette er big business med profesjonelle trenere der eiere (som putter penger inn) må få det slik de ønsker. Jeg tror  Redfearn forstår vilkårene han jobber under og at han så for seg denne beslutningen. Han får nye muligheter!! 8)

Blank_File

Sv: Sv: Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #902 på: Juli 17, 2015, 02:08:09 »
Slik er vel fotball på toppnivå, når mannen med pengene bestemmer. Lang, tro og dyktig tjeneste betyr ingenting når  Cellino har bestemt noe.

Vi må slutte med dette "stakkars Redfearn"-pratet. Dette er big business med profesjonelle trenere der eiere (som putter penger inn) må få det slik de ønsker. Jeg tror  Redfearn forstår vilkårene han jobber under og at han så for seg denne beslutningen. Han får nye muligheter!! 8)

Det er sikkert ikke så farlig at han forlater oss sånn sett. Det som er farlig er at Cellino driter langt i å holde avtaler. Det vil til slutt bite oss i ræva.

Promotion 2010

Sv: Sv: Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #903 på: Juli 17, 2015, 12:00:53 »
Slik er vel fotball på toppnivå, når mannen med pengene bestemmer. Lang, tro og dyktig tjeneste betyr ingenting når  Cellino har bestemt noe.

Vi må slutte med dette "stakkars Redfearn"-pratet. Dette er big business med profesjonelle trenere der eiere (som putter penger inn) må få det slik de ønsker. Jeg tror  Redfearn forstår vilkårene han jobber under og at han så for seg denne beslutningen. Han får nye muligheter!! 8)

Det er sikkert ikke så farlig at han forlater oss sånn sett. Det som er farlig er at Cellino driter langt i å holde avtaler. Det vil til slutt bite oss i ræva.

I Leeds har det over 10-12 år bygget seg opp en vanvittig ukultur. Godt noen rufser litt til og tar tak i den. Cellino gjør det på sin måte.

Hverken Bates, GFH eller noen tilbake til Ridsdale-perioden klarte å få bukt med dette. 

Måten kan man jo være uenig i, men klubbdrift dreier seg om fotball - ikke om Redders har jobb eller ikke!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #904 på: Juli 17, 2015, 12:08:57 »
Slik er vel fotball på toppnivå, når mannen med pengene bestemmer. Lang, tro og dyktig tjeneste betyr ingenting når  Cellino har bestemt noe.

Vi må slutte med dette "stakkars Redfearn"-pratet. Dette er big business med profesjonelle trenere der eiere (som putter penger inn) må få det slik de ønsker. Jeg tror  Redfearn forstår vilkårene han jobber under og at han så for seg denne beslutningen. Han får nye muligheter!! 8)

Det er sikkert ikke så farlig at han forlater oss sånn sett. Det som er farlig er at Cellino driter langt i å holde avtaler. Det vil til slutt bite oss i ræva.

I Leeds har det over 10-12 år bygget seg opp en vanvittig ukultur. Godt noen rufser litt til og tar tak i den. Cellino gjør det på sin måte.

Hverken Bates, GFH eller noen tilbake til Ridsdale-perioden klarte å få bukt med dette. 

Måten kan man jo være uenig i, men klubbdrift dreier seg om fotball - ikke om Redders har jobb eller ikke!

Latterlig. Vi har allerede 3 søksmål etter oss etter Cellinos opprydning. Det er faktisk mulig å få folk til å gå uten å bryte avtaler og løfter. Jeg er ikke bare uenig, jeg aksepterer ikke at vi holder på sånn.

At det nok var behov for å skifte ut nærmest hele staben pga ukultur kan jeg dog forstå. Vondt skal dessverre vondt fordrive.

Jon R

Sv: Sv: Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #905 på: Juli 17, 2015, 12:29:16 »
Slik er vel fotball på toppnivå, når mannen med pengene bestemmer. Lang, tro og dyktig tjeneste betyr ingenting når  Cellino har bestemt noe.

Vi må slutte med dette "stakkars Redfearn"-pratet. Dette er big business med profesjonelle trenere der eiere (som putter penger inn) må få det slik de ønsker. Jeg tror  Redfearn forstår vilkårene han jobber under og at han så for seg denne beslutningen. Han får nye muligheter!! 8)

Det er sikkert ikke så farlig at han forlater oss sånn sett. Det som er farlig er at Cellino driter langt i å holde avtaler. Det vil til slutt bite oss i ræva.

I Leeds har det over 10-12 år bygget seg opp en vanvittig ukultur. Godt noen rufser litt til og tar tak i den. Cellino gjør det på sin måte.

Hverken Bates, GFH eller noen tilbake til Ridsdale-perioden klarte å få bukt med dette.  

Måten kan man jo være uenig i, men klubbdrift dreier seg om fotball - ikke om Redders har jobb eller ikke!
Til nå har Cellino bare erstattet en ukultur med en annen. Han røsket jo opp i " ukulturen" sist sommer og sparket folk for fote og mens supportere nikket og applauderte. Basert på erfaringene fra sist sesong er det ingenting som tyder på at klubben har blitt mer profesjonell eller at staben har blitt mer disiplinert! Snarere tvert i mot. Moralen og konfliktnivået har vel vært på et historisk lavnivå siste 15 mnd.

Mye positivt har skjedd denne sommeren. Jeg klarer allikevel ikke å fri meg fra tanken om at  Cellino ikke evner å bygge klubb utenfor korrupte Sardinia. Exiten til Redfearn var forventet men måten det skjer på er trolig ikke noe klubben skal være stolte av.
« Siste redigering: Juli 17, 2015, 12:31:06 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Sv: Sv: Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #906 på: Juli 17, 2015, 14:06:46 »
Slik er vel fotball på toppnivå, når mannen med pengene bestemmer. Lang, tro og dyktig tjeneste betyr ingenting når  Cellino har bestemt noe.

Vi må slutte med dette "stakkars Redfearn"-pratet. Dette er big business med profesjonelle trenere der eiere (som putter penger inn) må få det slik de ønsker. Jeg tror  Redfearn forstår vilkårene han jobber under og at han så for seg denne beslutningen. Han får nye muligheter!! 8)

Det er sikkert ikke så farlig at han forlater oss sånn sett. Det som er farlig er at Cellino driter langt i å holde avtaler. Det vil til slutt bite oss i ræva.

I Leeds har det over 10-12 år bygget seg opp en vanvittig ukultur. Godt noen rufser litt til og tar tak i den. Cellino gjør det på sin måte.

Hverken Bates, GFH eller noen tilbake til Ridsdale-perioden klarte å få bukt med dette.  

Måten kan man jo være uenig i, men klubbdrift dreier seg om fotball - ikke om Redders har jobb eller ikke!
Til nå har Cellino bare erstattet en ukultur med en annen. Han røsket jo opp i " ukulturen" sist sommer og sparket folk for fote og mens supportere nikket og applauderte. Basert på erfaringene fra sist sesong er det ingenting som tyder på at klubben har blitt mer profesjonell eller at staben har blitt mer disiplinert! Snarere tvert i mot. Moralen og konfliktnivået har vel vært på et historisk lavnivå siste 15 mnd.

Mye positivt har skjedd denne sommeren. Jeg klarer allikevel ikke å fri meg fra tanken om at  Cellino ikke evner å bygge klubb utenfor korrupte Sardinia. Exiten til Redfearn var forventet men måten det skjer på er trolig ikke noe klubben skal være stolte av.

(Dessverre) en oppfatning jeg deler fullt og helt.

Ønsker å legge til at Cellino, en kar som slenger rundt seg med nedlatende ord til trenere og stab, lar alt gå gjennom sine håndlangere. Rett og slett feig oppførsel av en som proklamerte seg som byens nye sheriff. ''

At Redders nå går av er selvsagt ikke overraskende, men det er like fullt trist. Ikke bare fordi mannen har vært en del av gjenoppbygningen av akademiet, men fordi en mann som har stilt opp for en ytterst feig type som Cellino i flere omganger, ikke fortjener slikt.

Nok en trist dag for klubben og neppe den siste ydmykende nyheten så lenge Cellino "styrer" skuta.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Sv: Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #907 på: Juli 17, 2015, 14:32:51 »
Slik er vel fotball på toppnivå, når mannen med pengene bestemmer. Lang, tro og dyktig tjeneste betyr ingenting når  Cellino har bestemt noe.

Vi må slutte med dette "stakkars Redfearn"-pratet. Dette er big business med profesjonelle trenere der eiere (som putter penger inn) må få det slik de ønsker. Jeg tror  Redfearn forstår vilkårene han jobber under og at han så for seg denne beslutningen. Han får nye muligheter!! 8)

Det er sikkert ikke så farlig at han forlater oss sånn sett. Det som er farlig er at Cellino driter langt i å holde avtaler. Det vil til slutt bite oss i ræva.

I Leeds har det over 10-12 år bygget seg opp en vanvittig ukultur. Godt noen rufser litt til og tar tak i den. Cellino gjør det på sin måte.

Hverken Bates, GFH eller noen tilbake til Ridsdale-perioden klarte å få bukt med dette.  

Måten kan man jo være uenig i, men klubbdrift dreier seg om fotball - ikke om Redders har jobb eller ikke!
Til nå har Cellino bare erstattet en ukultur med en annen. Han røsket jo opp i " ukulturen" sist sommer og sparket folk for fote og mens supportere nikket og applauderte. Basert på erfaringene fra sist sesong er det ingenting som tyder på at klubben har blitt mer profesjonell eller at staben har blitt mer disiplinert! Snarere tvert i mot. Moralen og konfliktnivået har vel vært på et historisk lavnivå siste 15 mnd.

Mye positivt har skjedd denne sommeren. Jeg klarer allikevel ikke å fri meg fra tanken om at  Cellino ikke evner å bygge klubb utenfor korrupte Sardinia. Exiten til Redfearn var forventet men måten det skjer på er trolig ikke noe klubben skal være stolte av.

Igjen så hører vi kun EN SIDE av saken og dømmer etter eget forgodtbefinnende!

En litt for tabloid måte å se på tingene synes nå jeg!

Redfearn er ikke noe ikon. Han er en rimelig medioker headcoach/manager. Dette viser statistikken hans. Hyggelig fyr, som har holdt en lav profil utad. MEN Han har hatt mange som har snakket FOR seg selv og fansens fulle å hele tillit. Men jeg regner med at det ikke er så enkelt i den virkelige verden.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Sv: Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #908 på: Juli 17, 2015, 19:00:13 »
Igjen så hører vi kun EN SIDE av saken og dømmer etter eget forgodtbefinnende!

En litt for tabloid måte å se på tingene synes nå jeg!

Redfearn er ikke noe ikon. Han er en rimelig medioker headcoach/manager. Dette viser statistikken hans. Hyggelig fyr, som har holdt en lav profil utad. MEN Han har hatt mange som har snakket FOR seg selv og fansens fulle å hele tillit. Men jeg regner med at det ikke er så enkelt i den virkelige verden.

Syns jeg hører Cellinos side av saken hele tiden jeg; "jeg må holde treneren i handa hele tiden" (Hockaday), "Han er en taper, man ser det i øya hans" (Milanic) "Han er et barn og en feiging. Han er egentlig hyggelig, men har dårlige folk rundt seg" (Redfearn). For ikke å snakke om hele den latterlige fadesen rundt Brian McDermott.

Du må gjerne tolke det dithen du vil. Det er selvsagt ikke opp til meg å dømme hva andre mener, men jeg ser kun en fellesnevner mellom disse tre trenerne: Massimo Cellino. Men hva vet jeg. Kanskje er Hockaday en unge som må lankeholdes og kanskje er Milanic en taper, men at Redders er en feig unge? Nei, den har jeg vondt for å tro.

Det finnes sjefer og det finnes ledere. Massimo er det første, men overhodet ikke det andre. Det eneste jeg klorer megfast til av håp, er at mannen fra nå av lar Adam Pearson styre og holder seg i USA eller helst under en stein.

Og at Redfearn eventuelt er en medioker manager, er for meg helt irrellevant. For det første har han gjort en enorm jobb på akademiet (selvsagt ikke alene), som har resultert i spillere som Byram, Cook, Mowatt og Taylor. Ikke glem det. Og dette akademiet har han i flere år ledet. Merk: Ledet, ikke sjefet over. Der er forskjellen hos Cellino og Redfearn. To: Han har også steppet opp og tatt hovedroret ved flere anledninger, tilsynelatende et par ganger mot sitt opprinnelige ønske.

For det tredje ønsket Redfearn å gå tilbake til sin jobb, av lojalitet til klubben og unggutta, selv etter ydmykelse fra MC.

For det fjerde og VIKTIGST er det ikke slik en organisasjon bør opptre, særlig ikke en potensielt stor merkevare som Leeds United. Konkurranse er sunt for utvikling, ensidede pissekonkurranser er det ikke.

Så lenge mannen detaljstyrer klubben, er det bare tidsspørsmål før klubben dras gjennom dritt i media igjen. Det har klubbens "ledere" klart fint innenfra, helt siden Ridsdales tid. Og det er vel nær uten unntak siden den tid.

Ekstremt trist at Cellino opprettholder den ...tradisjonen. Og med det tradisjonen av at jeg annenhver mandag blir ledd av og sympatisert med på kontoret, som dessverre inneholder mange fotballinteresserte.
« Siste redigering: Juli 17, 2015, 19:07:09 av Mr Kaizer »
Marching on together!

lojosang

Sv:
« Svar #909 på: Juli 17, 2015, 19:01:52 »
Sheriffen har aldri vært noen helt i England. Vår egen er i samme kategori som en mer kjent en fra Nottingham.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #910 på: Juli 18, 2015, 09:11:36 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #911 på: Juli 20, 2015, 22:10:31 »
KEPT IN THE DARK...
WHEN WILL LEEDS FANS FINALLY LEARN THE TRUTH?

FANS OPINION
   Sad to see him go. Hopefully wont ruin the academy   
MaximumMax

Date: 20th July 2015 at 7:04 pm
Written by Austin Dawkins | Comments(0)
     
The news that all Leeds fans had been fearing ever since November 2014 came to pass last week. Neil Redfearn has departed the club after six years at the club.

The lack of official statement coming out of the club is as cold as it first seemed. Since Redfearn was forced to step down from his head coach position held since Marko Milanic’s sacking in November last year, it was looking like a difficult situation was unfurling.

Club owner Massimo Cellino made his feelings abundantly clear near the end of the season, accusing Redfearn of being a ‘baby.’ Unreasonably troubled by Redfearn’s support from the crowd as he continued to support his academy fledglings. Much lauded for his excellent work at within the Leeds academy, many inside the club were already seething due to ‘misplacement’ of recognition.

On acceptance of his promotion, Neil Redfearn was confident of maintaining his option of an academy return. “I asked if he (Cellino) sees me as the future and he said he does, which is great for me.

“I have been here six years in total and have put a lot of hard work. There is the caveat that I can go back to the academy if it does not work out, but I am very proud.”

This was without consideration of his standing if his services were terminated. Such emotion runs through the Italian and the animosity aimed at Redfearn was evident on completion of the season.

This has led to former academy boss declaring his position ‘untenable’ with him being ignored by Cellino since his return. Adam Pearson’s offer of a return to his original post was labelled ‘not genuine’ by the boyhood Leeds fan. Presumably acting under Cellino’s orders, Redfearn was told to leave on arrival at Thorp Arch for a training session.

Such a popular figure amongst the staff could have proved problematic under the Uwe Rosler regime but both parties have claimed amicable discussions took place concerning the season’s plans.

Redfearn’s position became increasingly unstable when his assistant Steve Thompson was sacked from underneath him in April during Leeds United’s best run of form. Still evasive when pressed for the reasoning, Cellino and former Sporting Director Nicola Salerno are clearly keeping something under their hats.

With his role within the club uncertain, Neil had tried to ascertain his future, meeting a brick wall in regards to Cellino, culminating in a long drawn out discussion pivoting around Redfearn’s unwillingness to leave by ‘mutual consent.’ Now solved by his resignation, the settlement battle is surely to rage on over the coming months.

Unlike his former employers, Neil spoke heavily of his time at the club, releasing a definitive statement: “It is with great sadness that I am resigning from my employment at Leeds United with immediate effect.”

“I would like to place on record my thanks to everyone connected with the first team, including the fans, for making last season both productive and beneficial after a difficult start.

“Very importantly I would like to pay a special tribute to the academy where I proudly worked along with others for the best part of 6 years. The LUFC academy is now regarded as one of the most productive in the country.”

This last sentiment being very true, he has admitted that he is just a ‘cog’ in the running of the academy but any resulting damage will not be seen yet. It will be 5-10 years before enlightenment on production change will come to the surface.

Massimo has shown himself to be a very jealous man but in all other aspects he has made the right choices at Elland Road. The truth behind all this is yet to unfold.



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Sv: Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #912 på: Juli 20, 2015, 23:21:53 »
Igjen så hører vi kun EN SIDE av saken og dømmer etter eget forgodtbefinnende!

En litt for tabloid måte å se på tingene synes nå jeg!

Redfearn er ikke noe ikon. Han er en rimelig medioker headcoach/manager. Dette viser statistikken hans. Hyggelig fyr, som har holdt en lav profil utad. MEN Han har hatt mange som har snakket FOR seg selv og fansens fulle å hele tillit. Men jeg regner med at det ikke er så enkelt i den virkelige verden.

Syns jeg hører Cellinos side av saken hele tiden jeg; "jeg må holde treneren i handa hele tiden" (Hockaday), "Han er en taper, man ser det i øya hans" (Milanic) "Han er et barn og en feiging. Han er egentlig hyggelig, men har dårlige folk rundt seg" (Redfearn). For ikke å snakke om hele den latterlige fadesen rundt Brian McDermott.

Du må gjerne tolke det dithen du vil. Det er selvsagt ikke opp til meg å dømme hva andre mener, men jeg ser kun en fellesnevner mellom disse tre trenerne: Massimo Cellino. Men hva vet jeg. Kanskje er Hockaday en unge som må lankeholdes og kanskje er Milanic en taper, men at Redders er en feig unge? Nei, den har jeg vondt for å tro.

Det finnes sjefer og det finnes ledere. Massimo er det første, men overhodet ikke det andre. Det eneste jeg klorer megfast til av håp, er at mannen fra nå av lar Adam Pearson styre og holder seg i USA eller helst under en stein.

Og at Redfearn eventuelt er en medioker manager, er for meg helt irrellevant. For det første har han gjort en enorm jobb på akademiet (selvsagt ikke alene), som har resultert i spillere som Byram, Cook, Mowatt og Taylor. Ikke glem det. Og dette akademiet har han i flere år ledet. Merk: Ledet, ikke sjefet over. Der er forskjellen hos Cellino og Redfearn. To: Han har også steppet opp og tatt hovedroret ved flere anledninger, tilsynelatende et par ganger mot sitt opprinnelige ønske.

For det tredje ønsket Redfearn å gå tilbake til sin jobb, av lojalitet til klubben og unggutta, selv etter ydmykelse fra MC.

For det fjerde og VIKTIGST er det ikke slik en organisasjon bør opptre, særlig ikke en potensielt stor merkevare som Leeds United. Konkurranse er sunt for utvikling, ensidede pissekonkurranser er det ikke.

Så lenge mannen detaljstyrer klubben, er det bare tidsspørsmål før klubben dras gjennom dritt i media igjen. Det har klubbens "ledere" klart fint innenfra, helt siden Ridsdales tid. Og det er vel nær uten unntak siden den tid.

Ekstremt trist at Cellino opprettholder den ...tradisjonen. Og med det tradisjonen av at jeg annenhver mandag blir ledd av og sympatisert med på kontoret, som dessverre inneholder mange fotballinteresserte.


Hør hør! Deler ditt syn på mangelen på profesjonalitet som MC deler med mange andre klubbeiere. Nøkkelen til suksess ligger i at han holder seg i bakgrunnen og lar andre styre med det fotballfaglige.

Promotion 2010

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #913 på: September 09, 2015, 16:02:31 »
Leeds United: Redfearn in running for Doncaster job after Leeds exit

Neil Redfearn
13:34Wednesday 09 September 2015

Former Leeds United head coach Neil Redfearn is in the running for the vacant manager’s job at Doncaster Rovers after settling his recent dispute with Leeds.

Redfearn is favourite to replace Paul Dickov at the Keepmoat Stadium, two-and-a-half months on from his acrimonious resignation as United’s academy boss.

The 50-year-old quit that post in July following a fall-out with club owner Massimo Cellino, claiming his role at Thorp Arch had been made “untenable”.

Redfearn, who originally joined Leeds as a youth-team coach in 2009, was contractually entitled to regain control of United’s academy this summer having left that position to manage the club’s first team midway through last season.

His exit from Leeds - hastened after Cellino accused him of being “weak” and behaving “like a baby” in a national newspaper interview - was expected to lead to a long legal dispute but he and United are understood to have finalised a deal to pay up his contract.

The former Barnsley midfielder was formally replaced by Leeds last Friday when Paul Hart took up the job of academy director.

Redfearn is now among the options being considered by Doncaster in the wake of Dickov’s dismissal.

Dickov - a former United striker - was sacked by League One club on yesterday afternoon
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #914 på: Oktober 09, 2015, 18:04:14 »
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Promotion 2010

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #915 på: Oktober 10, 2015, 00:01:47 »
http://www.themillers.co.uk/news/article/rotherham-united-neil-redfearn-2736935.aspx


Da blei det Rotherham på Redders...

Ferdig i mars. Verken talent eller en bunsj med unggutter å plukke fra.  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #916 på: Oktober 10, 2015, 07:22:04 »
Kommer han til å hente noen av våre unggutter? Dawson, Walters, Purver etc?
Hekta på Leeds siden 1974

Torpe-do

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #917 på: Oktober 10, 2015, 12:54:12 »
Kommer han til å hente noen av våre unggutter? Dawson, Walters, Purver etc?

Dawson og Phillips er vel spillere han fort snuser på, tipper jeg. Kanskje Mowatt også, om han har litt budsjett å rutte med.

Promotion 2010

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #918 på: November 21, 2015, 19:54:08 »
Etter Leeds 0, Rotherham 1:

@PhilHayYEP: Redfearn says Leeds refused to give him a car parking pass today. "It's very childish. He (Cellino) needs to grow up." #lufc

@PhilHayYEP: Redfearn asked if his feelings towards the club have soured. "Not towards Leeds United. It's one man. That's his problem." #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #919 på: November 21, 2015, 19:57:44 »
@PhilHayYEP: Hard to believe we're getting into this but Leeds say Rotherham, in line with every away club, were allocated six car park spaces. #lufcliv

@PhilHayYEP: Hard to believe we're getting into this but Leeds say Rotherham, in line with every away club, were allocated six car park spaces. #lufclive


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #920 på: Desember 16, 2015, 14:35:07 »
Fornuftige og rolige Redfearn sier også moralnedbrytende ting når man er under press! Samtidig et stikk til Evans.



"Neil Redfearn: Rotherham squad 'not good enough' for level

Rotherham boss Neil Redfearn has said the club signed some "substandard" players in the summer.
Redfearn took over at the New York Stadium in October after Steve Evans left the club.
The Millers lost 2-0 to Huddersfield on Tuesday and are four points adrift of safety in the Championship.
"This squad of players is not good enough for this level. We probably didn't recruit well in the summer," he told BBC Radio Sheffield.
"We just scraped by last year and then we let good players go and replaced them with players who are substandard," Redfearn added.
"This isn't going to go away. We have got to get better players in, players who know this level and can compete at this level."
Rotherham, who finished 21st in the Championship last season, have lost 14 of their 21 games so far this campaign and conceded 38 goals - the most in the league.
"We are relying on young guys who are trying to make their way in the game and they can't help themselves so they are going to struggle to help the rest. We didn't have enough men," Redfearn said."

Lee Camp   Bournemouth   Free
Danny Collins   Nottingham Forest   Free
Emmanuel Ledesma   Middlesbrough   Free
Chris Maguire   Sheffield Wednesday   Free
Joe Mattock   Unassigned Players   Transfer
Tom Thorpe   Unassigned Players   Free

COMPLETED OUTS   TO   FEE
Kari Arnason   Malmö FF   Undisclosed
Conor Newton   Cambridge United   Transfer
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #921 på: Desember 16, 2015, 14:54:24 »
Redfearn er oppskrytt.
Han fikk en masse sympati, nærmest legendestatus, blandt enkelte Leeds-fans pga at han måtte sette ut noen kjegler alene...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #922 på: Desember 16, 2015, 15:35:13 »
Jeg synes det er veldig rart når manageren går ut offentlig, midtveis i sesongen og beskriver spillerne sine som for dårlig for nivået i ligaen. Da har han allerede gitt opp. Mistet garderoben antagelig han nå.
Yeboahs vitne

lojosang

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #923 på: Desember 17, 2015, 00:37:57 »
Redfearn er oppskrytt.
Han fikk en masse sympati, nærmest legendestatus, blandt enkelte Leeds-fans pga at han måtte sette ut noen kjegler alene...

Dette er såpass historieløst at det nesten er like ille som de som påstår Cellino gjorde en strålende jobb i Cagliari.
Vi hadde en trenerstab på ca 1, en sportslig leder som motarbeidet trenern og en eier som får Malcolm McDowells Alex-karakter til å framstå som rasjonell og forutsigbar.
Har man ikke sympati med trenern da er man død innvendig.
- Leif Olav

Dennis

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #924 på: Desember 17, 2015, 09:04:07 »
Redfearn er oppskrytt.
Han fikk en masse sympati, nærmest legendestatus, blandt enkelte Leeds-fans pga at han måtte sette ut noen kjegler alene...

Neil Redfearn har vært sterkt delaktig i de beste spillerne som nå fronter a-laget, gjennom mange år med arbeid i akademiet. Han har også tatt opp hansken mellom managerne (i starten mot sin vilje) og ønsket å gå tilbake til akademiet - noe mange ville sett på som en nedtur, fordi det var det han likte best.

Opplever ikke at han har noen legendestatus, men han fortjener all mulig velvilje etter min mening. Regner med at Rotherhams seier på Elland Road var en av hans deiligste dager på fotballbanen.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #925 på: Desember 17, 2015, 14:50:38 »
Redfearn er oppskrytt.
Han fikk en masse sympati, nærmest legendestatus, blandt enkelte Leeds-fans pga at han måtte sette ut noen kjegler alene...

Neil Redfearn har vært sterkt delaktig i de beste spillerne som nå fronter a-laget, gjennom mange år med arbeid i akademiet. Han har også tatt opp hansken mellom managerne (i starten mot sin vilje) og ønsket å gå tilbake til akademiet - noe mange ville sett på som en nedtur, fordi det var det han likte best.

Opplever ikke at han har noen legendestatus, men han fortjener all mulig velvilje etter min mening. Regner med at Rotherhams seier på Elland Road var en av hans deiligste dager på fotballbanen.


Jeg tror ikke det. Jeg regner med at hans hjerte banker hardest for Leeds United fortsatt pga ungguttene i klubben. Han gledet seg sikkert over seieren over Cellino, men ikke at den var mot LU.

Arbeidet med juniorene i klubben må han dele med mange andre, spesielt de på lavere nivåer.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973


Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #928 på: Februar 08, 2016, 16:21:47 »
Sparka i Rotherham
http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/rotherham-united/former-leeds-head-coach-neil-redfearn-leaves-rotherham-united-1-7722298?

Da holdt Evans lengst i ny jobb.

Dette er fotballinkompetanse på beste/verste måte.
For 7 dager siden får Redfearn lov å signere Chris Dawson på en kontrakt med 18 mnd. Han er sikkert ikke den dyreste spilleren og lønne, men gratis er han nok ikke. Rotherham er neppe den rikeste klubben også. En uke senere er han som har signert spillere kastet ut døren.

Fotball er en buisness for klovner og idioter. Hvordan forsvare kostnaden på den spilleren i 18 mnd når du dømmer han som har gjort rekrutteringen som inkompetent kort tid etterpå.

Inkompetansen lenge leve
 

Josch

Sv: EX-Akademisjef: Neil Redfearn
« Svar #929 på: Februar 08, 2016, 17:41:00 »
Sparka i Rotherham
http://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/rotherham-united/former-leeds-head-coach-neil-redfearn-leaves-rotherham-united-1-7722298?

Da holdt Evans lengst i ny jobb.

Dette er fotballinkompetanse på beste/verste måte.
For 7 dager siden får Redfearn lov å signere Chris Dawson på en kontrakt med 18 mnd. Han er sikkert ikke den dyreste spilleren og lønne, men gratis er han nok ikke. Rotherham er neppe den rikeste klubben også. En uke senere er han som har signert spillere kastet ut døren.

Fotball er en buisness for klovner og idioter. Hvordan forsvare kostnaden på den spilleren i 18 mnd når du dømmer han som har gjort rekrutteringen som inkompetent kort tid etterpå.

Inkompetansen lenge leve
Ã… signere unge spillere/ha øye for talenter  er ikke det samme som å lede et  A-lag med voksne menn der det kreves å overleve ch.chip. 8)

Kanskje Redfearns rette plass her i livet er på et eller annet Youth Academy? Er man god nok som manager så bør man  fikse jobben der alle spillere er voksne seniorer og ikke masse juniorer som man  selv har trent . Når man taper 14 av 21 kamper (5 seire)  så sier vel det sitt. Kan ikke se noen inkomptanse å sparke ham da.