Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Jason Pearce  (Lest 50830 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Bjorn

Sv: SPILLER: Jason Pearce
« Svar #90 på: August 06, 2014, 10:30:14 »
Denne er ìn for tiden: :)
ChatLeedsUnited ‏@ChatLeedsUnited  · 14h 
Jason Pearce is magic, he wears a magic hat, and if you throw a brick at him, he'll head the f**ker back #lufc #Captain

;D Etter hvilken melodi?
Marching On! 4276

Promotion 2010

« Svar #91 på: September 01, 2014, 17:26:36 »
Sheffield United Unofficial

Jason Pearce has turned down a move to Bramall Lane. #sufc #lufc

:)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

« Svar #92 på: September 01, 2014, 18:40:26 »
Sheffield United Unofficial

Jason Pearce has turned down a move to Bramall Lane. #sufc #lufc

:)

Betyr det at Leeds har godtatt et bud?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

« Svar #93 på: September 22, 2014, 09:13:23 »
Vil gi skryt til denne karen. Synes han dirigerte troppene godt på lørdag, og fremsto langt mer som et kapteinsemne enn jeg tidligere har trodd.

Også langt roligere og bedre med ball. Tror han er blitt tryggere og bedre med Bellusci ved sin side. Ser bra ut.

HåvardK

« Svar #94 på: September 22, 2014, 12:29:57 »
Vil gi skryt til denne karen. Synes han dirigerte troppene godt på lørdag, og fremsto langt mer som et kapteinsemne enn jeg tidligere har trodd.

Også langt roligere og bedre med ball. Tror han er blitt tryggere og bedre med Bellusci ved sin side. Ser bra ut.
Ingen har vel noensinne tvilt på hans evner som duellant og blokkerer (kanskje et nytt ord, dette, men betydningen gir seg vel selv). Og med fare for å gjenta meg selv: Nå har han medspillere som beveger seg klokt, vil ha ballen og som er spillbar til en hver tid; f eks Cook, Bianchi og for den del hans tre makkere i forsvarsrekka. Vel fortjent med en opptur for en spiller som alltid har ofret seg for laget og drakta. Pt er det vel han som representerer kontinuiteten i laget også...

Jon R

« Svar #95 på: September 22, 2014, 16:17:09 »
Synes Pearce var god det meste av sesongen i fjor også. Partnerskapet med Bellusci synes å kle han godt, men det at vi nå ser tydelige konturer av en langt bedre midtbane enn de to foregående sesonger betyr antagelig enda mer....
Jon R.

Kontakinte

« Svar #96 på: September 22, 2014, 23:37:09 »
Synes Pearce var god det meste av sesongen i fjor også. Partnerskapet med Bellusci synes å kle han godt, men det at vi nå ser tydelige konturer av en langt bedre midtbane enn de to foregående sesonger betyr antagelig enda mer....
+1 balle

Promotion 2010

« Svar #97 på: Oktober 25, 2014, 12:55:43 »
Leeds United: Best is still for come for us - Pearce

Jason Pearce
Updated on the
25 October
08:35
Published 25/10/2014 00:05

Leeds United captain Jason Pearce believes Darko Milanic’s best line-up is still to fall into place, a month on from the Slovenian’s appointment as head coach.

But the centre-back hopes United’s team is poised to click and start delivering the results which have eluded Milanic since his arrival at Elland Road on September 23.

Milanic – chosen by Leeds as a permanent replacement for ex-head coach David Hockaday – took three points from this first five games as manager and was still looking for a first victory in charge ahead of today’s meeting with Wolverhampton Wanderers.

The 46-year-old admitted this week that he “didn’t know every detail” about his large squad yet but was gradually deciding on his most effective team.

And Pearce said: “It’s still a work in progress. There’ve been a few changes to the team and I don’t know if the gaffer knows what his best team is yet but hopefully we’re not too far away.

“Everyone’s pushing each other and we’ve got a massive squad here. If there’s a suspension or an injury then players are pushing.

“With me, you’ve got Coops (Liam Cooper) here who’s a very good player and unlucky not to have played a bit more. I’ve got to be on my toes.”
Min første Leeds-kamp:

Hallgeir *

« Svar #98 på: Desember 09, 2014, 19:23:02 »
Hentet fra Weallloveleeds.co.uk

Leeds United's defence will always be pierced

By Mark Rasdall

I expect I will get a lot of abuse over this but as a Leeds United fan of nearly fifty years' standing I feel I have to say what I think about the LUFC defence. Regular readers of my blogs will know that I always try to be positive and forward-looking. I really believe that this now applies to the team - positive and forward-looking. Unfortunately that will get us nowhere while our defence keeps shooting the rest of the team in the feet - usually after going ahead in games. I seem to have heard the same speech from Simon Grayson onwards about 'cutting out mistakes,' or 'becoming more organised' and still it happens. Like too many of our defenders too often we just stand still and will do again this season - if the forwards can even keep us in the division.

I have been a fan of Jason Pearce and thought him a worthy candidate for the captain's armband. I try not to join this or that currently favourable criticism of our players and really do think that we need to march on together, everywhere that we go. But, I'm afraid that enough is enough. Jason will put his heart and soul into defending for Leeds United and never shirks or hides - nobody could ever question his work ethic; if anything he tries too hard - but he is just not a good enough defender for this league, and certainly nothing higher. We need a commanding defender who can not only help to organize younger defenders but one who naturally reads the game. Jason - and it really does pain me to say this - is not our man. I saw a goal against us from a completely unmarked player at Norwich and saw the ball float over Jason's head again at Ipswich, not to mention forwards such as Murphy and Smith being in acres of space for much of the match - before, during and after scoring against us. Jason has two states, it seems to me, sleepy or anxious; what we need is calm authority that can only come from being in control of his game and allowing his fellow defenders to be in control of theirs, rather than feeling as if we are either joining them on a pleasant nature walk along the River Aire on a summer's day or blind panic mode.

I am still not sure if Bellusci is a natural defender or not but he and Cooper do seem to be a more natural pairing. I also think that Byram and Tom Lees before him are quality defenders who are let down by the lack of organisation and authority and made to look much worse than they really are. I was never convinced that Tom's mistakes were totally of his own making: you simply do not become a bad defender overnight. I really rate Cooper but worry that he too will suffer as a result of Jason's shortcomings and eventually leave the club. It is fine for Neil Redfearn to call the defending 'abject' and that we need to find solutions. No doubt people will also say that you should go with your 'tried and trusted' players in big matches. Unfortunately we have tried and can no longer trust in Jason. Why not try Del Fabro or Ross Killock - it can hardly be any worse than the shambles at Portman Road and, let's face it, the other kids that Neil has nurtured and encouraged aren't doing badly are they? I feel disloyal to Jason in writing this post and am certainly not one of the 'bandwagon haters' but if it is not going to work then for the love of Leeds United please let's get past it and build a new defensive foundation for the future.
Super Leeds since 1968

lojosang

« Svar #99 på: Desember 10, 2014, 01:41:49 »

By Mark Rasdall

I expect I will get a lot of abuse over this but as a Leeds United fan of nearly fifty years' standing I feel I have to say what I think about the LUFC defence. Regular readers of my blogs will know that I always try to be positive and forward-looking. I really believe that this now applies to the team - positive and forward-looking. Unfortunately that will get us nowhere while our defence keeps shooting the rest of the team in the feet - usually after going ahead in games. I seem to have heard the same speech from Simon Grayson onwards about 'cutting out mistakes,' or 'becoming more organised' and still it happens. Like too many of our defenders too often we just stand still and will do again this season - if the forwards can even keep us in the division.

I have been a fan of Jason Pearce and thought him a worthy candidate for the captain's armband. I try not to join this or that currently favourable criticism of our players and really do think that we need to march on together, everywhere that we go. But, I'm afraid that enough is enough. Jason will put his heart and soul into defending for Leeds United and never shirks or hides - nobody could ever question his work ethic; if anything he tries too hard - but he is just not a good enough defender for this league, and certainly nothing higher. We need a commanding defender who can not only help to organize younger defenders but one who naturally reads the game. Jason - and it really does pain me to say this - is not our man. I saw a goal against us from a completely unmarked player at Norwich and saw the ball float over Jason's head again at Ipswich, not to mention forwards such as Murphy and Smith being in acres of space for much of the match - before, during and after scoring against us. Jason has two states, it seems to me, sleepy or anxious; what we need is calm authority that can only come from being in control of his game and allowing his fellow defenders to be in control of theirs, rather than feeling as if we are either joining them on a pleasant nature walk along the River Aire on a summer's day or blind panic mode.

I am still not sure if Bellusci is a natural defender or not but he and Cooper do seem to be a more natural pairing. I also think that Byram and Tom Lees before him are quality defenders who are let down by the lack of organisation and authority and made to look much worse than they really are. I was never convinced that Tom's mistakes were totally of his own making: you simply do not become a bad defender overnight. I really rate Cooper but worry that he too will suffer as a result of Jason's shortcomings and eventually leave the club. It is fine for Neil Redfearn to call the defending 'abject' and that we need to find solutions. No doubt people will also say that you should go with your 'tried and trusted' players in big matches. Unfortunately we have tried and can no longer trust in Jason. Why not try Del Fabro or Ross Killock - it can hardly be any worse than the shambles at Portman Road and, let's face it, the other kids that Neil has nurtured and encouraged aren't doing badly are they? I feel disloyal to Jason in writing this post and am certainly not one of the 'bandwagon haters' but if it is not going to work then for the love of Leeds United please let's get past it and build a new defensive foundation for the future.

Overatt til norsk:
"Hjelphjelphjelp! Vi trenger erfaring og lederskap i forsvar. Genial som jeg er foreslår jeg en 16 år gammel Pillock eller en sekstenogethalvt år gammel Serie C-spiller slik at geniale Flavourofthemonth DefenderCooper ikke stagnerer i manglende mentorisme"
- Leif Olav

Jon R

« Svar #100 på: Desember 10, 2014, 10:02:45 »

By Mark Rasdall

Skivebom fra en hardt prøvet supporter, preget av øyeblikkets frustrasjon.  Pearce har i andre kamper bevist at han har et mye høyere nivå inne enn hva han viste mot Ipswich. I den kampen må en naiv taktikk og organisering i kombinasjon med en svært urutinert og fysisk lett midtbane ta mye av skylda for at det ble som det ble.

Få inn en hjelpetrener med spisskompetanse på defensiv organisering og våre forsvarere vil fremstå i et helt annet lys.
Jon R.

AndyMathie

« Svar #101 på: Desember 10, 2014, 10:54:18 »
Jeg synes innlegget var fantastisk. Skulle tro engelskmannen kunne lese mitt sinn. Fordi det var akkurat det jeg følte og enda føler etter Ipswich kampen. Da kom konklusjonen jeg aldri før har hatt, men føler at dette beviste engang for alle at Jason Pearce ikke er god nok for vårt kjære Leeds United. Og jeg må bare innrømme at jeg elsker Jason Pearce, men det hjelper ikke med denne kjærligheten når han ikke klarer å levere varene. Må bare innse uansett hvor smertefullt det er at JP ikke er god nok for vårt kjære Leeds United. Få inn en annen eller bruk noen andre. Til og med 16 åringer er bedre en Pearce.
We are Leeds and we are proud of it!

Runar

« Svar #102 på: Desember 10, 2014, 11:19:57 »
Jeg synes innlegget var fantastisk. Skulle tro engelskmannen kunne lese mitt sinn. Fordi det var akkurat det jeg følte og enda føler etter Ipswich kampen. Da kom konklusjonen jeg aldri før har hatt, men føler at dette beviste engang for alle at Jason Pearce ikke er god nok for vårt kjære Leeds United. Og jeg må bare innrømme at jeg elsker Jason Pearce, men det hjelper ikke med denne kjærligheten når han ikke klarer å levere varene. Må bare innse uansett hvor smertefullt det er at JP ikke er god nok for vårt kjære Leeds United. Få inn en annen eller bruk noen andre. Til og med 16 åringer er bedre en Pearce.

Må vi holde tungen beint i munnen her. Pearce er ikke god nok for Leeds og vil neppe være med på noen vei framover, men du skal lete lenge for å finne en 16 åring som er bedre til å spille midtstopper i Championship.

AndyMathie

« Svar #103 på: Desember 10, 2014, 12:15:38 »

Må vi holde tungen beint i munnen her. Pearce er ikke god nok for Leeds og vil neppe være med på noen vei framover, men du skal lete lenge for å finne en 16 åring som er bedre til å spille midtstopper i Championship.

Greit nok, har bare blitt så skuffa over han i det siste at jeg ikke klarer å ha tunga beint i munnen her ;p
We are Leeds and we are proud of it!

Annesj

« Svar #104 på: Desember 10, 2014, 14:23:13 »
Pearce er desverre en type spiller som jeg aldri ville hatt i et lag i dagens fotball. Ekstremt treg og da mener jeg EKSTREMT. Han er stort sett alltid for seint ute i nesten alle faser av forsvarsjobben. Enten blir det frispark der han kunne brutt og skapt kontringsmuligheter, en blokkering som ender i kast eller corner(noe vi bør konse på å unngå siden vi er svake på dødballer imot), eller seint ute posisjonsmessig så han blir parkert å må dra i skjorta eller ta tak i en skulder, noe han veldig ofte gjør. Han vinner noen dueller når han først er der til riktig tid. Men heller ikke der nevneverdig outstanding. Ingen bauta i lufta. Men han har tæl og vilje. Desverre holder ikke dette i CC idag. Jeg er rett og slett livredd med Pearce bak der da recovery pace er totalt fraværende. Og siden han heller ikke er ekstremt go til å lese spill noe  han MÃ… være for å kompensere for farten blir han etter mitt skjønn en risikospiller i laget.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Jon R

« Svar #105 på: Desember 11, 2014, 19:54:20 »
Det som skrives om Pearce nå er som et ekko av hva som ble skrevet om Tom Lees. Sjekk hva Wednesday fansen skriver om han nå. Pearce var til tider outstandibg i fjor høst og starter også denne sesongen bra. En spiller blir ikke plutselig ubrukelig over natten. Leedssupportere er bare utrolig historieløse noen ganger.  :o
Jon R.

Runar

« Svar #106 på: Desember 11, 2014, 20:14:37 »
Det som skrives om Pearce nå er som et ekko av hva som ble skrevet om Tom Lees. Sjekk hva Wednesday fansen skriver om han nå. Pearce var til tider outstandibg i fjor høst og starter også denne sesongen bra. En spiller blir ikke plutselig ubrukelig over natten. Leedssupportere er bare utrolig historieløse noen ganger.  :o

Jeg vil heller si at de som kalte han outstanding bommet grovt, enn de som nå slakter han. Problemet er vel mer de som har gjort begge deler. Pearce har aldri vært outstanding. Men han er heller ikke skylden at vi nå har en utfordring på stopperplass.

Annesj

« Svar #107 på: Desember 11, 2014, 22:58:18 »
Mitt inntrykk av pearce har vært det samme fra første øyekast på denne spilleren mot sandefjord her hjemme for noen år siden. Det har bare blitt forsterket de siste sesongene. Seff kan han gjøre goe kamper han også. Likevel den første jeg ville solgt.
Marching on together
We are so proud
We shout it out loud

Gufrias

« Svar #108 på: Desember 12, 2014, 07:00:28 »
Hovedinntrykket mitt er at forsvaret får skylda for mye som i utgangspunktet er midtbanens feil. I flere år har vi manglet den dominerende, defensive midtbanetypen, og andre lag har fosset gjennom midtbaneleddet vårt som vann gjennom en sil. Da blir det mye å gjøre for forsvaret, og det er ikke til å unngå at det av og til svikter hos dem også.

I mine øyne er Pearce en kurant midtstopper på dette nivået, de gangene vi klarer å forsvare oss som en enhet.
Hekta på Leeds siden 1974

Annesj

« Svar #109 på: Desember 12, 2014, 10:38:30 »
Hovedinntrykket mitt er at forsvaret får skylda for mye som i utgangspunktet er midtbanens feil. I flere år har vi manglet den dominerende, defensive midtbanetypen, og andre lag har fosset gjennom midtbaneleddet vårt som vann gjennom en sil. Da blir det mye å gjøre for forsvaret, og det er ikke til å unngå at det av og til svikter hos dem også.

I mine øyne er Pearce en kurant midtstopper på dette nivået, de gangene vi klarer å forsvare oss som en enhet.

Enig i det første du skriver her. Vi blir lette på midten. Spes med Cook og Mowatt. Austin er desverre taktisk for dårlig. Så vi burde hatt en virkelig sjef der.

Ikke enig i det siste  ;)
Marching on together
We are so proud
We shout it out loud

Leedsfan

« Svar #110 på: Desember 12, 2014, 11:42:43 »

Enig i det første du skriver her. Vi blir lette på midten. Spes med Cook og Mowatt. Austin er desverre taktisk for dårlig. Så vi burde hatt en virkelig sjef der.

Ikke enig i det siste  ;)

Den letteste på midten er Bianchi til tider, men Cook og i mindre grad Mowatt sliter også.

En jernmann på midten mangler vi, det blir Cook til slutt, men først om et par år.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

« Svar #111 på: Januar 30, 2015, 13:35:17 »
Pearce bekreftet solgt. (off. siden)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Sydhagen

« Svar #113 på: Januar 30, 2015, 13:41:55 »
Tror ikke det har noe å si.
Leeds går uansett oppover tabellen fra nå.  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Jason Pearce
« Svar #115 på: Januar 30, 2015, 14:14:15 »
Kaptein med 4 siders spillertråd....

Ække bra nok det da, vet du!  :D
Min første Leeds-kamp:

Erik M

« Svar #116 på: Januar 30, 2015, 14:17:43 »
Da har vi solgt de tre mest rutinerte i troppen (Austin ikke bekreftet).  Da skal vi sloss i gjørma med juniorer og jålete italienere.  Det blir nok bra.

Nye spillere trenger tid til å aklimatisere og tilpasse seg.  Tid har vi ikke.

nord

« Svar #117 på: Januar 30, 2015, 14:18:06 »
Det ville være værre hvis konkurrenten købte en bedre  ???

Runar

« Svar #118 på: Januar 30, 2015, 14:38:28 »
Da har vi solgt de tre mest rutinerte i troppen (Austin ikke bekreftet).  Da skal vi sloss i gjørma med juniorer og jålete italienere.  Det blir nok bra.

Nye spillere trenger tid til å aklimatisere og tilpasse seg.  Tid har vi ikke.

Hva er det Jason Pearce har visst som gjør at man er så sikker på at han er viktig? Har ikke han vært med å spille oss nedover på tabellen i 2,5 sesong?

Annesj

« Svar #119 på: Januar 30, 2015, 14:42:20 »
Er for meg en gåte at noen mener Pearce er en så go å rutinert spiller at vi blir svekket av at han forsvinner.  ::)
Marching on together
We are so proud
We shout it out loud