Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Rodolph Austin  (Lest 147470 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #300 på: Januar 17, 2014, 12:50:53 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-mac-hails-rudy-as-ross-takes-armband-1-6379110



Leeds United: Mac hails Rudy as Ross takes armband
Ross McCormack.

by Phil Hay

Published on the 17 January
2014
08:51

Brian McDermott hopes his decision to replace Rodolph Austin as Leeds United captain will revive the midfielder’s form after revealing that Austin asked to be relieved of the armband.


Ross McCormack will lead United out against Leicester City tomorrow following talks between McDermott and Austin and an admission from the Jamaican that a change of captain was in “the best interests of the team.”

Austin was handed the captaincy by McDermott in August, relieving Lee Peltier of the position a week into the season, but the former SK Brann player offered to step aside in the wake of United’s 6-0 defeat at Sheffield Wednesday last weekend.

His performances have faltered since Christmas, bringing Austin’s leadership into question, and McCormack took it upon himself to speak out on behalf of United’s squad on Wednesday as the club faced up to their heaviest league loss for 55 years.

McDermott announced yesterday (Jan 16) that McCormack had been named permanent club captain but said the change was “no slight” on Austin and a way of lifting the pressure from the 28-year-old’s shoulders.

“I had a good conversation with Rudy,” said the United manager. “He’s a great guy and he’s been a great captain in my opinion.

“He’s spoken to me and he feels it’s in the best interest of the team – he always talks about the team – that someone else is captain. I’ve taken that on board.

“This isn’t about Rudy and this isn’t a slight on Rudy at all. I just want Rudy to play free and to play his game. He feels that his personality possibly isn’t conducive to the role of captain but his leadership qualities are there for all to see – the way he runs, the way he tackles.

“The fans love him for that and I want him to get back to loving life. It all means so much to him here and I want to take that pressure away from him. That’s the reason, no other reason.”

McDermott planned to install Gordon Greer as his captain for this season and bid for the defender during the summer transfer window but Greer opted to sign a new contract at Brighton, leading United’s manager to turn to Austin. Austin spoke of his surprise at McDermott’s offer at the time, saying: “I was shocked to be honest because I didn’t know the gaffer had so much respect for me and saw me as a leader.

“He called me to his office and I was blown away.

“I said I wanted some time to think about it but he insisted I take it because he thought I’d do a good job.

“It’s very pleasing to be asked to do the job and an honour to be the captain of such a big club.”

The change of skipper came on the back of an hour-long meeting between McDermott and his squad the day after Saturday’s rout at Hillsborough.

United’s players were called into Thorp Arch on Sunday morning to dissect their run of four straight losses and begin preparing for tomorrow’s game against Championship leaders Leicester City.

McDermott said: “It was really important to discuss what’s gone on in the last two games. You could argue that last four games or six games, whichever.

“It was a good meeting and I put my point forward.

“The staff gave their views and the players discussed how they felt.

“We were here for an hour or so and we trained really well on Monday. Then we put the team together on Tuesday.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #301 på: Januar 17, 2014, 13:43:19 »
Voksent av Austin! Setter klubben først. Respekt!
Jon R.

Xern

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #302 på: Januar 18, 2014, 19:35:39 »
Ny mann i kampen idag, ser ut til å trivdes mye mer i en offensiv rolle, spesielt når han kun trenger å konsentrere seg om det offensive.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Gufrias

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #303 på: Januar 18, 2014, 21:32:30 »
hvem hadde trodd at et armbind skulle være så tungt?
Hekta på Leeds siden 1974

Xern

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #304 på: Januar 18, 2014, 22:20:38 »
hvem hadde trodd at et armbind skulle være så tungt?
:D :D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #305 på: Januar 20, 2014, 14:55:36 »
hvem hadde trodd at et armbind skulle være så tungt?
:D :D


 ;D Herlig, det var nesten så tungt at hele mannen burde vært i et fatle!!
Yeboahs vitne

Xern

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #306 på: Mars 31, 2014, 17:29:53 »
http://q.gs/6RsBZ

Austin ute med skade.. Så byttegeniet byttet ikke Austin av fri vilje altså.. Jaja, sånn går det når du fortsetter å bruke en utslitt midtbanespiller i 5 måneder! Stakkaren fikk jo aldri pause..
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Badlands

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #307 på: Mars 31, 2014, 23:22:15 »
http://q.gs/6RsBZ

Austin ute med skade.. Så byttegeniet byttet ikke Austin av fri vilje altså.. Jaja, sånn går det når du fortsetter å bruke en utslitt midtbanespiller i 5 måneder! Stakkaren fikk jo aldri pause..

Det som är frustrerande med Austin är att han är en spelare som ska vara på toppen av sin karriär, en mittfält general som ALDRIG blir trött utan bara maler och maler på men som verkat vara sliten enda sedan han kom till klubben.

Vad är det med honom som gör att han är så sliten undrar jag? Tycker inte att han löper nämnvärt mer än någon annan och att han dessutom inte kan skjuta (förutom något lyckoskott nån gång per säsong), inte passa eller sällan glidtacklar gör att han för mig borde vara en spelare vi bör sälja i sommar. Han håller inte på denna nivån enligt mig.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #308 på: Mars 31, 2014, 23:34:44 »
For meg burde han ha vært generalen foran midstopperne og samtidig en som kunne sende langpasninger til lynvingene vi ikke har.

Han er jo blitt brukt som en offensiv midtbanespiller, rett bak Ross når ikke Smith har spilt.

Austin skulle fått begrensede arbeidsoppgaver som anker på en Leedsmidtbane..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #309 på: Mars 31, 2014, 23:46:32 »
For meg burde han ha vært generalen foran midstopperne og samtidig en som kunne sende langpasninger til lynvingene vi ikke har.

Han er jo blitt brukt som en offensiv midtbanespiller, rett bak Ross når ikke Smith har spilt.

Austin skulle fått begrensede arbeidsoppgaver som anker på en Leedsmidtbane..

Agree! Austin har en fremtid i Leeds men må brukes i en posisjon der han har best forutsetninger for å prestere bra. På gode dager har han vist kvaliteter i en offensiv rolle, men dette er ikke posisjonen det passer han å spille uke ut og uke inn.
Jon R.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #310 på: April 01, 2014, 00:21:33 »
For meg burde han ha vært generalen foran midstopperne og samtidig en som kunne sende langpasninger til lynvingene vi ikke har.

Han er jo blitt brukt som en offensiv midtbanespiller, rett bak Ross når ikke Smith har spilt.

Austin skulle fått begrensede arbeidsoppgaver som anker på en Leedsmidtbane..

Agree! Austin har en fremtid i Leeds men må brukes i en posisjon der han har best forutsetninger for å prestere bra. På gode dager har han vist kvaliteter i en offensiv rolle, men dette er ikke posisjonen det passer han å spille uke ut og uke inn.

Greit at Ross er en "fattigmanns Rooney", men Austin er ingen "fattigmanns Yaya Toure"..:) God natt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #311 på: April 01, 2014, 01:17:11 »
Natta, Kenneth. Natta forum.  :)
Jon R.

Kato

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #312 på: April 01, 2014, 07:48:40 »
Enig i at Austin er et anker, eller en av to sittende midtbanespillere. Vinne ballen, og slippe den raskt videre. Langt fra noen playmaker.

Helt klart en spiller vi har bruk for i championship.

Mener vi med Austin har gjort to ting feil. Spilt han i feil posisjon, og latt han hvile altfor lite.

Vært god i enkeltkamper, har nivået inne.
 

sportcarl1

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #313 på: April 01, 2014, 08:29:50 »
For meg burde han ha vært generalen foran midstopperne og samtidig en som kunne sende langpasninger til lynvingene vi ikke har.

Han er jo blitt brukt som en offensiv midtbanespiller, rett bak Ross når ikke Smith har spilt.

Austin skulle fått begrensede arbeidsoppgaver som anker på en Leedsmidtbane..

Agree! Austin har en fremtid i Leeds men må brukes i en posisjon der han har best forutsetninger for å prestere bra. På gode dager har han vist kvaliteter i en offensiv rolle, men dette er ikke posisjonen det passer han å spille uke ut og uke inn.
instämmer att Austin har en framtid i klubben, han gör ett jobb i det tysta som är ovärderligt, är bara att kolla på statistiken vunna bolldueller, kreaviteten kanske saknas  och kanske han gått på tomgång ibland pga för mycket matchande, han skulle växa en klass med bättre omgivning
 

Eriksen55

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #314 på: April 01, 2014, 08:49:50 »
En ok backup å ha i stallen, må heve seg om han skal bli noe mer!

Xern

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #315 på: April 01, 2014, 13:38:08 »
http://q.gs/6RsBZ

Austin ute med skade.. Så byttegeniet byttet ikke Austin av fri vilje altså.. Jaja, sånn går det når du fortsetter å bruke en utslitt midtbanespiller i 5 måneder! Stakkaren fikk jo aldri pause..

Det som är frustrerande med Austin är att han är en spelare som ska vara på toppen av sin karriär, en mittfält general som ALDRIG blir trött utan bara maler och maler på men som verkat vara sliten enda sedan han kom till klubben.

Vad är det med honom som gör att han är så sliten undrar jag? Tycker inte att han löper nämnvärt mer än någon annan och att han dessutom inte kan skjuta (förutom något lyckoskott nån gång per säsong), inte passa eller sällan glidtacklar gör att han för mig borde vara en spelare vi bör sälja i sommar. Han håller inte på denna nivån enligt mig.
Det største problemet i mine øyner er at McD er så sta at han nekter å bytte Austin ut, UANSETT prestasjon! Det verste jeg har sett var mot rochdale, der han bare gikk rundt i ring. Muligens han jogget i noen sekunder.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Jon R

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #316 på: April 01, 2014, 14:08:57 »
I kampene mot Bolton og Reading var Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere.  Alt for høy feilprosent på pasningene var et gjennomgående problem i de to kampene men jeg syntes ikke han virket "sliten". Utover det var han ute av posisjon det meste av tiden og ble løpende mye imellom, helt inntil sluttspurten mot Reading da jeg synes han virkelig kom til sin rett i det offensive spillet og bosset midtbanen sammen med Murphy siste halve timen .
 
Jon R.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #317 på: April 01, 2014, 15:06:00 »
I kampene mot Bolton og Reading var Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere.  Alt for høy feilprosent på pasningene var et gjennomgående problem i de to kampene men jeg syntes ikke han virket "sliten". Utover det var han ute av posisjon det meste av tiden og ble løpende mye imellom, helt inntil sluttspurten mot Reading da jeg synes han virkelig kom til sin rett i det offensive spillet og bosset midtbanen sammen med Murphy siste halve timen .
 


Jammen da er han kanskje BEST UTEN BALL:

* Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere

* ute av posisjon det meste av tiden

* ble løpende mye imellom

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #318 på: April 01, 2014, 16:15:58 »
I kampene mot Bolton og Reading var Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere.  Alt for høy feilprosent på pasningene var et gjennomgående problem i de to kampene men jeg syntes ikke han virket "sliten". Utover det var han ute av posisjon det meste av tiden og ble løpende mye imellom, helt inntil sluttspurten mot Reading da jeg synes han virkelig kom til sin rett i det offensive spillet og bosset midtbanen sammen med Murphy siste halve timen .
 


Jammen da er han kanskje BEST UTEN BALL:

* Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere

* ute av posisjon det meste av tiden

* ble løpende mye imellom

 ;)

Kort og godt brukt feil, både med og uten ball.  ;)
Jon R.

RoarG

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #319 på: April 02, 2014, 12:04:46 »
I kampene mot Bolton og Reading var Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere.  Alt for høy feilprosent på pasningene var et gjennomgående problem i de to kampene men jeg syntes ikke han virket "sliten". Utover det var han ute av posisjon det meste av tiden og ble løpende mye imellom, helt inntil sluttspurten mot Reading da jeg synes han virkelig kom til sin rett i det offensive spillet og bosset midtbanen sammen med Murphy siste halve timen .
 


Jammen da er han kanskje BEST UTEN BALL:

* Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere

* ute av posisjon det meste av tiden

* ble løpende mye imellom

 ;)

Kort og godt brukt feil, både med og uten ball.  ;)
Vel, har vi noen andre i tilsvarende posisjon/rolle som er bedre?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #320 på: April 02, 2014, 12:52:00 »
I kampene mot Bolton og Reading var Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere.  Alt for høy feilprosent på pasningene var et gjennomgående problem i de to kampene men jeg syntes ikke han virket "sliten". Utover det var han ute av posisjon det meste av tiden og ble løpende mye imellom, helt inntil sluttspurten mot Reading da jeg synes han virkelig kom til sin rett i det offensive spillet og bosset midtbanen sammen med Murphy siste halve timen .
 


Jammen da er han kanskje BEST UTEN BALL:

* Austin kanskje den som løp mest  av våre spillere

* ute av posisjon det meste av tiden

* ble løpende mye imellom

 ;)

Kort og godt brukt feil, både med og uten ball.  ;)
Vel, har vi noen andre i tilsvarende posisjon/rolle som er bedre?

Det er vel noe av problemet og svaret på hvorfor han har blitt brukt som han har blitt brukt.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #321 på: April 14, 2014, 20:21:27 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #322 på: Juni 08, 2014, 23:31:05 »
Jamaica MED Austin tapte 0-8 mot Frankrike i dag:

http://ipad.dagbladet.no/2014/06/08/sport/fotball/fotball-vm/brasil2014/33734690/

Huff og huff!   :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #323 på: Juni 08, 2014, 23:47:20 »
Så kampen, var virkelig lekestue for frankrike. Jogget bare igjennom både midtbane og forsvar, og keeper hadde ikke holdt norsk 1.divisjonsstandard engang!
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DOFFER

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #324 på: Juni 09, 2014, 00:16:23 »
Jamaica MED Austin tapte 0-8 mot Frankrike i dag:

http://ipad.dagbladet.no/2014/06/08/sport/fotball/fotball-vm/brasil2014/33734690/

Huff og huff!   :o
...med tidligere Brann-spiller Rodolph Austin som eneste lyspunkt.  ;D
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

pesi

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #326 på: Juni 10, 2014, 12:52:13 »
selg an! eller d går kansje ikkje.. gi an vekk!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

sportcarl1

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #327 på: Juni 10, 2014, 23:46:22 »
selg an! eller d går kansje ikkje.. gi an vekk!
läste på svenska fans leedssida efter matchen att austin var så gott som enda ljuspunkten i jamaicas lag
 

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #328 på: Juli 04, 2014, 11:03:42 »
Sluttet seg til troppen i Italia:

United midfielder Rudy Austin has now joined up with the rest of the United squad in Italy.

Rudy travelled over to Santa Cristina on Thursday afternoon and joined his United team-mates at their training base.

The midfielder was put through his paces in the evening by the club’s strength and conditioning coach and joined in with full training on Friday morning.

United head coach David Hockaday said: “We are delighted that Rudy has joined us. He wasn’t able to travel with us but we have now managed to get him over.

“He got a great welcome from the players and the staff because he is a very popular and important member of our playing staff.  :D

“He is now here and has trained and it is as if he has never been away.”

 - See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/16yccf0yjay3k1dgd66b7uio6u/title/rudy-joins-up-with-united-squad#sthash.EMeUGKE0.dpuf
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: SPILLER: Rodolph Austin
« Svar #329 på: Juli 04, 2014, 11:38:47 »
Jeg er optimistisk på vegne av Austin i Cellino/ Hockadays nye regime. Håper og tror han vil bli brukt i den dype defensive rollen hvor han hører best hjemme og at han finner et mer stabilt høyt nivå i sin beste posisjon. Mye avhenger naturligvis av hva som er tilgjengelig på markedet og bruken av de vi har her fra før...
Jon R.