Skrevet av Emne: Re-signert spiller: Sam Byram  (Lest 240470 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #750 på: Mai 16, 2016, 08:52:34 »
Fordi det er stor nivåforskjell på øvre halvdel av PL og midten av Championship. Det ville ha vært en sensasjon om et talent fra Championship tok nivået fra dag 1 og overstrålte de som var der fra før. West Hams mål med signeringen var nok dekning på plassen på kort sikt, og håp om å utvikle gutten til solid PL-spiller på lengre sikt.

Demarai Gray kostet like mye som Byram og han har direkte vært involvert i å sikre Leicester gull. Vet hvem jeg ville ha signert..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #751 på: Mai 16, 2016, 09:22:56 »
Fordi det er stor nivåforskjell på øvre halvdel av PL og midten av Championship. Det ville ha vært en sensasjon om et talent fra Championship tok nivået fra dag 1 og overstrålte de som var der fra før. West Hams mål med signeringen var nok dekning på plassen på kort sikt, og håp om å utvikle gutten til solid PL-spiller på lengre sikt.

Ikke større sensasjon enn at Dele Alli kom fra league one og ble en hit i PL. Noen tar nivåene de kommer til raskt.

Jeg mener Byram ikke er god nok for et brukbart PL-mannskap av en hovedgrunn, for svak fysisk.
 

Josch

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #752 på: Mai 16, 2016, 09:33:07 »
Hvis West Ham blir et topplag, som jeg tror , så mener jeg  Byram får problemer med en plass på laget. Jeg tror han blir solgt til en mindre PL klubb neste sommer eller litt senere.

Gufrias

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #753 på: Mai 16, 2016, 13:05:55 »
Fordi det er stor nivåforskjell på øvre halvdel av PL og midten av Championship. Det ville ha vært en sensasjon om et talent fra Championship tok nivået fra dag 1 og overstrålte de som var der fra før. West Hams mål med signeringen var nok dekning på plassen på kort sikt, og håp om å utvikle gutten til solid PL-spiller på lengre sikt.

Ikke større sensasjon enn at Dele Alli kom fra league one og ble en hit i PL. Noen tar nivåene de kommer til raskt.

Jeg mener Byram ikke er god nok for et brukbart PL-mannskap av en hovedgrunn, for svak fysisk.
Og Dele Alli er ingen sensasjon?
Hekta på Leeds siden 1974

Gufrias

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #754 på: Mai 16, 2016, 13:12:05 »
Fordi det er stor nivåforskjell på øvre halvdel av PL og midten av Championship. Det ville ha vært en sensasjon om et talent fra Championship tok nivået fra dag 1 og overstrålte de som var der fra før. West Hams mål med signeringen var nok dekning på plassen på kort sikt, og håp om å utvikle gutten til solid PL-spiller på lengre sikt.

Demarai Gray kostet like mye som Byram og han har direkte vært involvert i å sikre Leicester gull. Vet hvem jeg ville ha signert..:)
Demarai Gray har en kamp fra start og ti som innbytter. For øvrig rangerer jeg også hans sjanser til å lykkes i PL som større enn Sams.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #755 på: Februar 08, 2017, 21:05:42 »
Ett år etter:

Byram spiller fortsatt lite for West Ham. Noe skyld har  skader selvsagt. Danny Mills mener han burde blitt i Leeds ett år til.

http://www.hitc.com/en-gb/2017/01/15/danny-mills-suggests-sam-byram-shouldnt-have-left-leeds-for-west/

Leeds derimot,  fikk gode penger pluss en god erstatter i Ayling i sommer !! Det viser vel at nesten  ingen Leeds-yndlinger er uerstattelige når det er gått en stund. Dette er  ingen dårlig deal for Leeds! Selger dyrt og kjøper bra og billig.

Cook er enda ett eks på det. Spiller lite han også, og jeg er ikke sikker på at han hadde fått  plass  på Leeds nå heller .
« Siste redigering: Februar 08, 2017, 21:19:06 av Josch »

Xern

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #756 på: Februar 08, 2017, 21:47:24 »
Ett år etter:

Byram spiller fortsatt lite for West Ham. Noe skyld har  skader selvsagt. Danny Mills mener han burde blitt i Leeds ett år til.

http://www.hitc.com/en-gb/2017/01/15/danny-mills-suggests-sam-byram-shouldnt-have-left-leeds-for-west/

Leeds derimot,  fikk gode penger pluss en god erstatter i Ayling i sommer !! Det viser vel at nesten  ingen Leeds-yndlinger er uerstattelige når det er gått en stund. Dette er  ingen dårlig deal for Leeds! Selger dyrt og kjøper bra og billig.

Cook er enda ett eks på det. Spiller lite han også, og jeg er ikke sikker på at han hadde fått  plass  på Leeds nå heller .
Veldig enig i at Cook og Byram ikke var verdens største tap for oss med tanke på hva vi har fått inn. Har et helt annet lag nå enn tidligere  :) Samtidig kan det hende at Cook og Byram hadde vokst tilsvarende med bedre lagkamerater rundt seg?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #757 på: Mars 11, 2017, 17:03:36 »
Byrams tid i Hammers går mot slutten. Ønsker vi han tilbake til Leeds? Og..er han god nok for dagens Leeds United?http://www.footballinsider247.com/months-quitting-leeds-academy-product-set-leave-pl-club-report/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kickthemdown

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #758 på: Mars 11, 2017, 17:33:04 »
Byrams tid i Hammers går mot slutten. Ønsker vi han tilbake til Leeds? Og..er han god nok for dagens Leeds United?http://www.footballinsider247.com/months-quitting-leeds-academy-product-set-leave-pl-club-report/
Nei.

auren

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #759 på: Mars 11, 2017, 17:57:19 »
Byram med assist i dag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #760 på: Mars 11, 2017, 18:03:48 »
Byram med assist i dag.

auren
God timing.  ;D
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #761 på: April 15, 2017, 16:20:17 »
Starter i dag også. Ser ut som om han er på laget nå fast. Så kanskje var det bra for gutten å dra til West Ham

Leedsfan

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #762 på: April 15, 2017, 16:28:26 »
Starter i dag også. Ser ut som om han er på laget nå fast. Så kanskje var det bra for gutten å dra til West Ham


2 kamper på rad i ett lag uten andre høyrebacker! Nå er Antonio ute for sesongen også!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #763 på: April 15, 2017, 16:30:50 »
Starter i dag også. Ser ut som om han er på laget nå fast. Så kanskje var det bra for gutten å dra til West Ham


2 kamper på rad i ett lag uten andre høyrebacker! Nå er Antonio ute for sesongen også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Og da får han ihvertfall muligheten til å spille til seg selvtillit og vise hva han kan i kampsituasjon. Uansett er det bedre å sitte på benken i Premier League, enn å spille fast i Championship. Til og med lommeboka tenker slik

Hallgeir *

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #764 på: April 15, 2017, 16:38:46 »
Starter i dag også. Ser ut som om han er på laget nå fast. Så kanskje var det bra for gutten å dra til West Ham


2 kamper på rad i ett lag uten andre høyrebacker! Nå er Antonio ute for sesongen også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Og da får han ihvertfall muligheten til å spille til seg selvtillit og vise hva han kan i kampsituasjon. Uansett er det bedre å sitte på benken i Premier League, enn å spille fast i Championship. Til og med lommeboka tenker slik

Det er vel først og fremst lommeboka som "tenker" slik, i alle fall hvis man ikke kommer lenger enn til benken.

Nå får jo Byram spille dersom de faste er skadet, så..........
« Siste redigering: April 15, 2017, 16:45:38 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #765 på: April 15, 2017, 18:17:59 »
Rødt kort på Byram i dag (2 gule).

Leedsfan

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #766 på: April 15, 2017, 20:25:00 »
Starter i dag også. Ser ut som om han er på laget nå fast. Så kanskje var det bra for gutten å dra til West Ham


2 kamper på rad i ett lag uten andre høyrebacker! Nå er Antonio ute for sesongen også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Og da får han ihvertfall muligheten til å spille til seg selvtillit og vise hva han kan i kampsituasjon. Uansett er det bedre å sitte på benken i Premier League, enn å spille fast i Championship. Til og med lommeboka tenker slik


Mener du seriøst at det er bedre for en spiller i utvikling å sitte på benken i PL enn å spille i Championship?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

TK20

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #767 på: April 15, 2017, 20:54:04 »
Starter i dag også. Ser ut som om han er på laget nå fast. Så kanskje var det bra for gutten å dra til West Ham


2 kamper på rad i ett lag uten andre høyrebacker! Nå er Antonio ute for sesongen også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Og da får han ihvertfall muligheten til å spille til seg selvtillit og vise hva han kan i kampsituasjon. Uansett er det bedre å sitte på benken i Premier League, enn å spille fast i Championship. Til og med lommeboka tenker slik


Mener du seriøst at det er bedre for en spiller i utvikling å sitte på benken i PL enn å spille i Championship?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis det finnes en mulighet for å sette Leeds i et negativt lys kan det være vanskelig å motstå fristelsen.

jaho

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #768 på: April 16, 2017, 06:28:19 »
Starter i dag også. Ser ut som om han er på laget nå fast. Så kanskje var det bra for gutten å dra til West Ham


2 kamper på rad i ett lag uten andre høyrebacker! Nå er Antonio ute for sesongen også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Og da får han ihvertfall muligheten til å spille til seg selvtillit og vise hva han kan i kampsituasjon. Uansett er det bedre å sitte på benken i Premier League, enn å spille fast i Championship. Til og med lommeboka tenker slik


Mener du seriøst at det er bedre for en spiller i utvikling å sitte på benken i PL enn å spille i Championship?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis det finnes en mulighet for å sette Leeds i et negativt lys kan det være vanskelig å motstå fristelsen.
ja. det er nettopp det som hele tiden gjelder . skinner tydelig gjennom,...at man gidder,...

lojosang

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #769 på: April 16, 2017, 14:23:00 »
Starter i dag også. Ser ut som om han er på laget nå fast. Så kanskje var det bra for gutten å dra til West Ham


2 kamper på rad i ett lag uten andre høyrebacker! Nå er Antonio ute for sesongen også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Og da får han ihvertfall muligheten til å spille til seg selvtillit og vise hva han kan i kampsituasjon. Uansett er det bedre å sitte på benken i Premier League, enn å spille fast i Championship. Til og med lommeboka tenker slik


Mener du seriøst at det er bedre for en spiller i utvikling å sitte på benken i PL enn å spille i Championship?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis det finnes en mulighet for å sette Leeds i et negativt lys kan det være vanskelig å motstå fristelsen.
ja. det er nettopp det som hele tiden gjelder . skinner tydelig gjennom,...at man gidder,...
Og hvordan stiller dette Leeds i dårlig lys? Kanskje sytpeisene som kommer surmaga kritikk av andres innlegg kunne bidra med sine egne solstråleglinsende gledesutbrudd i stedet? Blir det mindre klaging over at dere klager over at det er for mye klaging? Nå ser dere jo at det bare fører til at jeg klager over klageklaging. Og da er kjapt noen frampå for å klage over at moderatorer ikke skal klage over klageklaging, så har vi det gående.
- Leif Olav

Hallgeir *

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #770 på: April 16, 2017, 14:49:10 »
I det nedlagte radioprogrammet LØNSJ, var det en klageavdeling ledet av en bergenser. Der var det pålagt å klage.

Kunne det vært noe?










Men nå er vel dette tråd-emnet iferd med å skli ut over sidelinja.  ::)
Super Leeds since 1968

baste

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #771 på: Oktober 25, 2017, 21:34:02 »


Byram får nu spille, om ikke annet

Men vinn de kamper? Nope..


Men money talks  ;D

Hallgeir *

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #772 på: Oktober 25, 2017, 22:38:41 »


Byram får nu spille, om ikke annet

Men vinn de kamper? Nope..


Men money talks  ;D

Akkurat nå ligger de i alle fall bra an. West Ham har gått fra å ligge under 0-2 til å lede 3-2.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #773 på: Mars 09, 2018, 18:52:00 »
Sam Byram er ute for sesongen med en ankelskade. Så er det i alle fall nevnt.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #774 på: Mai 23, 2018, 10:58:59 »
Ikke mye suksess for Byram heller:


Sam Byram set to be axed by West Ham United

Former Leeds United defender Sam Byram is set to be transfer listed by West Ham United this summer, report The Times.

Th 24-year-old has struggled to make much of an impact with the Hammers and has seen just 247 minutes of Premier League action this season.

Byram, who is a product of the Thorp Arch academy, made the move to London in 2016.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #775 på: Mai 23, 2018, 11:59:20 »
Ikke mye suksess for Byram heller:


Sam Byram set to be axed by West Ham United

Former Leeds United defender Sam Byram is set to be transfer listed by West Ham United this summer, report The Times.

Th 24-year-old has struggled to make much of an impact with the Hammers and has seen just 247 minutes of Premier League action this season.

Byram, who is a product of the Thorp Arch academy, made the move to London in 2016.

Ikke overrasket over utviklingen. En god debut sesong hos oss, etterfulgt av noen magre år før det ble West Ham og PL.

Vil tro et par ekstra år i CC med tillit, trening og masse spilletid vil være bedre for utviklingen enn å snitte 250 min pr. år med førstelagsfotball. I CC kunne han potensielt spilt 4140 min + cupcamper hvert år. Det er omtrent 7500 min mer med førstelagsfotball over to sesonger.

Hvilken vei utviklngen til Byram hadde tatt om han hadde vært tålmodig får vi uansett aldri vite. Taylor's historie er på vei til å bli den samme. Gutta har da sikret seg en fet lommebok. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Cook, som jeg mente var uferdig i Leeds tiden. Men likevel større potensiale enn de to andre. Spilte ikke mye i første sesongen. Slet vel med litt skader. Men han har virkelig tatt for seg denne sesongen. Artig.

« Siste redigering: Mai 23, 2018, 12:01:27 av eriksen55 »

Runar

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #776 på: Mai 23, 2018, 17:57:24 »
Ikke mye suksess for Byram heller:


Sam Byram set to be axed by West Ham United

Former Leeds United defender Sam Byram is set to be transfer listed by West Ham United this summer, report The Times.

Th 24-year-old has struggled to make much of an impact with the Hammers and has seen just 247 minutes of Premier League action this season.

Byram, who is a product of the Thorp Arch academy, made the move to London in 2016.

Ikke overrasket over utviklingen. En god debut sesong hos oss, etterfulgt av noen magre år før det ble West Ham og PL.

Vil tro et par ekstra år i CC med tillit, trening og masse spilletid vil være bedre for utviklingen enn å snitte 250 min pr. år med førstelagsfotball. I CC kunne han potensielt spilt 4140 min + cupcamper hvert år. Det er omtrent 7500 min mer med førstelagsfotball over to sesonger.

Hvilken vei utviklngen til Byram hadde tatt om han hadde vært tålmodig får vi uansett aldri vite. Taylor's historie er på vei til å bli den samme. Gutta har da sikret seg en fet lommebok. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Cook, som jeg mente var uferdig i Leeds tiden. Men likevel større potensiale enn de to andre. Spilte ikke mye i første sesongen. Slet vel med litt skader. Men han har virkelig tatt for seg denne sesongen. Artig.

Lett å være etterpåklok, men Byram hadde vel 3,5 sesong i Champinship var blitt 22 år og var ønsket av en middelahvsfarer i PL. Jeg ser appelen og ønsket om å gå, da han forlot Leeds var vi styrt av Evans og med Cellino som eier. Han kunne i teorien blitt og endt opp i League One som Mowatt.

Synd at han ikke lykkes, veldig skadeutsatt i West-Ham og i en klubb som både hentet og lånte dyre spillere i hans posisjon de siste sesongene. Kanskje plukker noen andre han opp og gir han en ny mulighet som han tar vare på.

Taylor har spilt lite i PL. Han fikk 10 kamper på rad da konkurrenten ble skadet, uten at Burnley vant en eneste kamp i den perioden, men de spilte uavgjort mot City og Manchester United... Men heller ikke han har tatt PL med storm om det var forventningen.

I alle tilfeller så er det synd når slike spillere forsvinner opp og ikke lykkes, men i de fleste tilfeller når spillere forsvinner fra akademiet Leeds og opp til PL så skjønner jeg at de tar muligheten når egen klubb ser ut til å ikke være på vei noen steder. Unntaket her er Taylor som forlot en klubb som hadde tatt synlige steg i riktig retning og var nære opprykk året før.

Cook ser skikkelig bra ut og hadde alle forutsetninger for å slå til, synd at ikke vi fikk beholdt han eller lånt han ifjor. Han på den midtbanen vi hadde i sesongen 17/18 hadde gitt oss 10 poeng som vi manglet til Play-Off. Klassespiller og potensielt en framtidig kaptein for England. 
 

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #777 på: Juni 25, 2018, 19:07:00 »
West Ham to send Sam Byram to Nottingham Forest on season-long loan deal with ace not in Manuel Pellegrini’s plans
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #778 på: August 11, 2018, 10:34:30 »
Man har vel fått med seg at Byram har blitt lånt ut til Forest? Her er hva en del Leeds-fans har å si om saken.
https://footballleagueworld.co.uk/byram-was-good-ayling-is-different-class-8-things-leeds-united-fans-said-after-former-defender-signs-for-championship-rivals/
http://www.hitc.com/en-gb/2018/08/11/leeds-united-fans-react-to-sam-byram-joining-nottingham-forest/
Konklusjon: Ayling mye bedre enn Byram. Husker ståket rundt salget. Klubben gjorde helt rett, i mine øyne, men fansen var mer opptatt av å mobbe Cellino, som var hobbyen for mange den gangen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: EX-SPILLER: Sam Byram
« Svar #779 på: August 11, 2018, 12:47:27 »
Byrams karriere har vel nærmest gått i dass etter alle skadene. Kanskje gutten ikke har fysikk til å være profesjonell fotballspiller? Historien tatt i betraktning er jeg ikke så sikker på at han får så mange kampene for Forest.
Jon R.