Skrevet av Emne: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!  (Lest 23661 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Woody

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #30 på: Oktober 20, 2012, 21:01:33 »
Det er nok mye grums blant britiske fotball-supportere, men ikke bare blant dem. Også i andre land (Italia, Tyrkia, ex-Jugoslavia m.fl.) er supporterkulturen preget av macho amøbeoppførsel. Det er helt tydelig at det er fotballen som sliter med denne tyde pøbel-oppførsel. Ser ikke slik oppførsel i andre lagidretter. Episoden i går bør føre til at fotballfobundene både nasjonalt og internasjonalt (UEFA) lager en konkret handlingsplan for hvordan man luker ut pøblene fra sporten. En god del av den verste oppførselen er relatert til inntak av alkohol. Derfor:

1. Øk alkholprisene med minst 300%.

2. Reguler åpningstidene til puber i nærheten av areanaer på kampdager. Ingen alkoholservering innen 4 timer før kampstart.

3. Nekt personer ikledd supporterutstyr adgang til puber før kampstart.

4. Øk billettprisene. Dette vil ramme pøbler med lav sosial status.

5. Berusete personer må bortvises. Ta gjerne promillekontroll i inngangen.

6. Ingen alkoholservering på arenaene.

7. Bøtelegg hardt klubber innblandet i episoder som bryter sikkerheten.

8. Tiltal, og døm, folk i ekspressfart.

9. Tiltal supportere for hatpropaganda. Det er helt klart at Wednesday-fansens tilrop angående de drepte Leeds-supporterne i går bidro til å hisse opp stemningen betraktelig.

10. Nekt supportere med kriminelt rulleblad knyttet til vold adgang til arenaene. Det betyr at slike folk må inn i et register.

11. Klubbene må feie for egen dør. Leeds-styret og Warnock må ta grep overfor egne fans. Det samme må Wednesday-styret og Jones gjøre overfor Wednesday-fansen. Tilrop som legaliserer drap er meget grove, og de av fansen som sang slikt burde bortvises fra klubbens fasiliteter for godt.

12. Straff managere som karakteriserer andre lags supportere med kraftige bøter. Ã… kalle andre lags fans ved navn fyrer bare opp fiendebildet.

Var litt usikker i starten om dette var ein spøk,men skjønnar at du meinar det,og sikkert meinar det godt,menkan du verkeleg meinae at folk i supporter utstyr skal nektast adgang i pubar,pubar skal ikkje selga alkohol seinare enn 4 timar før kamp,øka øl prisane 300%,ta promillekontroll på ER,og øke bill prisane ,meinar du dette???dette er jo ein del av det vi vil oppleve som supportar,det å ta nokre øl før kamp,gå i drakta vi ELSKAR og gå på stadion å synga litt for laget og litt drit om motstandarane.
Det er jo det??ellers hadde vi vel reist til SARONS DAL ;)
LIFE IS LEEDS

Leedsfan

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #31 på: Oktober 20, 2012, 21:03:46 »
Det er nok mye grums blant britiske fotball-supportere, men ikke bare blant dem. Også i andre land (Italia, Tyrkia, ex-Jugoslavia m.fl.) er supporterkulturen preget av macho amøbeoppførsel. Det er helt tydelig at det er fotballen som sliter med denne tyde pøbel-oppførsel. Ser ikke slik oppførsel i andre lagidretter. Episoden i går bør føre til at fotballfobundene både nasjonalt og internasjonalt (UEFA) lager en konkret handlingsplan for hvordan man luker ut pøblene fra sporten. En god del av den verste oppførselen er relatert til inntak av alkohol. Derfor:

1. Øk alkholprisene med minst 300%.

2. Reguler åpningstidene til puber i nærheten av areanaer på kampdager. Ingen alkoholservering innen 4 timer før kampstart.

3. Nekt personer ikledd supporterutstyr adgang til puber før kampstart.

4. Øk billettprisene. Dette vil ramme pøbler med lav sosial status.

5. Berusete personer må bortvises. Ta gjerne promillekontroll i inngangen.

6. Ingen alkoholservering på arenaene.

7. Bøtelegg hardt klubber innblandet i episoder som bryter sikkerheten.

8. Tiltal, og døm, folk i ekspressfart.

9. Tiltal supportere for hatpropaganda. Det er helt klart at Wednesday-fansens tilrop angående de drepte Leeds-supporterne i går bidro til å hisse opp stemningen betraktelig.

10. Nekt supportere med kriminelt rulleblad knyttet til vold adgang til arenaene. Det betyr at slike folk må inn i et register.

11. Klubbene må feie for egen dør. Leeds-styret og Warnock må ta grep overfor egne fans. Det samme må Wednesday-styret og Jones gjøre overfor Wednesday-fansen. Tilrop som legaliserer drap er meget grove, og de av fansen som sang slikt burde bortvises fra klubbens fasiliteter for godt.

12. Straff managere som karakteriserer andre lags supportere med kraftige bøter. Ã… kalle andre lags fans ved navn fyrer bare opp fiendebildet.

Jeg ser på Farmen pga deg, you rock..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

stigahauge

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #32 på: Oktober 20, 2012, 21:07:02 »
Fotballen er allerede på veg til å bli ein overklassesport i England, spørsmålet ein må stille er om ein vil Leeds skal følge denne samme trenden og bli ein overklasseklubb som Manchester x 2, Arsenal , Chelsea m.fl.

Syns forslagene over er kjempebra! Fordi eg er nordmann og har pengar til å fly over til england. kjøpe meg ein billett til 50 pund, bu på hotell og reise heim igjen til ein godt betalt jobb. Det er og fleire engelskmenn som har råd til dette så stadiona blir ikkje tomme.
Roar G kommenterar tidlegare at OL var ein stor suksess med tanke på oppførsel på tribunene med meir. MEN prisane på dei fleste OL-billetta gjekk så høgt at det ikkje var plass til den jamne fotballsupportar/lavtlønna å kjøpe billetta.
MEN! dersom ein vil ha Old Trafford, med bare utlendigar på tribuna, Emirates Stadium, der du kan høre ei knappenål falle SÃ… er dette rette metoden.
EG vil ha god engelsk fotballkultur! Med stemning på tribuna, mange idiotiske kommentara og ei eim av alkohol og sigarettrøyk.

Ikkje noko angrep på nokon enkeltperson sine meiningar dette. Berre ein belysning av kva retning ein vil fotballen i England skal gå og mine meinigar rundt dette. Lov å være ueinig :)
 

Tobb

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #33 på: Oktober 20, 2012, 21:19:10 »
Er det bare jeg som føler at denne diskusjonen tar helt av?

Tror for min del at den gjengse leedssupporter i England føler at billettprisen er høy nok.. Fotball er jo arbeiderklassen sin sport historisk sett.. Enda høyere priser vil vel helst ramme ekte supportere, og ikke minst familier som ikke får anledning til å ta med barna på hjemmekamp?

For meg personlig er et besøk på puben før kamp obligatorisk, og da MED drakt på.. Ikke for å drikke meg full, men for å møte medsupportere... Skal jeg altså bli nektet adgang fordi jeg har på meg hjemmedrakten?

Selvfølgelig tar jeg fullstendig avstand fra det som skjedde i går.....

Marching on together

 

Hallgeir *

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #34 på: Oktober 20, 2012, 21:28:43 »
Overreagere du ikkje litt no Roar??
Ã…? I hvilken annen sportbegivenhet opplever man massive politioppbud? La samfunnet si til fotballen: "Disse supporterurolighetene er sportens ansvar. Politiets oppgave er å forhindre kriminalitet, ikke passe på pøbler. Dere får ikke en eneste politibetjent til å passe på." Skal like å se den supporter som hadde turt å gå på en kamp hvor supporterdyret hadde fått utspille seg i fri dressur.

 Hvor dårlig ordensrykte fotballen har kan følgende episode vise: En venn av meg er SF supporter. Siste sesongen SF spilte i Tippeligaen, dro han til bortekampen i Tromsø alene. Tromsø IL tok sikkerheten alvorlig, og hadde innkalt politiet, selvsagt. Politiet i Tromsø hadde altså avsatt 3 politibetjenter + 1 hund til å passe på en mann. Han fortalte at han hadde hatt en hyggelig samtale med politibetjentene i pausen. Fornuftig bruk av fellesskapets midler, dette? Og nei, disse politibetjentene vandret ikke rundt på Alfheim og passet på mengden. De holdt seg i bortesvingen hele kampen igjennom.

Poenget er at fotballkulturen har et så stekt preg av å være en pøbelkultur, at man ikke tar noen sjanser, selv med 1 bortefan.

Slaget på Hillsborough var ikke en enkelt manns handling. Han kom som en deltaker i en stor gruppe på flere tusen, og handlet i samsvar med Colluseums normer: tommelen ned, hyl hatet ut i øldunstende vræl. Det er vel ingen her som tror at han hadde handlet slik om han hadde sittet som enslig supporter på et sete for seg selv? Som individ? Han var fotball-kulturens stygge ansikt. Nå toer folk sine hender, og kaller fyren "gal". At miljøet han vanker i er sjåvinistisk godt over i det hatske, fortier man. Det eneste man er redd for her på forumet, er at "nå får Leeds skylda for alt, fordi en mann tiltet".

Ja, Leeds har skylda for "alt". Det har også Sheffield Wednesday, og alle som lever av å tekkes bermen. Valget er enkelt, enten tar man knekken på bermen, og dens "kultur", eller så tar samfunnet affære og avskaffer hele greia.

Du skal ha kred for forsøket. På mange måter er jeg enig med deg, men jeg tror aldri at brorparten av dine ideer blir gjennomført. Til det er England alt for konservativ.

Du vil kneble engelsk fotballkultur fullstendig. Dream on. Kommer aldri til å skje, Roar.

Så må jeg tilføye at jeg tar avstand fra det som skjedde på fredag. Jeg ønsker en hyggelig opplevelse når jeg går på kamp. Kun en gang har jeg følt meg uttrygg, men det var etter at kampen var slutt, nærmere bestemt returoppgjøret Leeds - Galatasaray. Alle kjenner historien rundt den kampen.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #35 på: Oktober 20, 2012, 21:34:46 »
Må bare sette ett skap på plass. The Leeds Salute kan forveksles med nazihilsen, men er det ikke.

http://www.we-all-love-leeds.com/leeds-salute.html

http://www.leedsunited.com/news/20090625/the-unofficial-story-of-the-leeds-salute_2247585_1702971

Man trenger ikke å være pøbel om man gjør dette.
Hekta på Leeds siden 1974

Kickthemdown

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #36 på: Oktober 20, 2012, 22:53:43 »
Gir en god og lang faen i hva vi synger så lenge det ikke omhandler ulykker/døde mennesker. Ã… slå motstanderens spillere er heller ikke helt ok naturligvis ::)

Men det samholdet som Leeds supportere har i england tror jeg ikke man skal prøve å ødelegge. I går løp det sporenstreks noen hundre Leeds supportere mot sheff wed fans som sang tyrkia sanger. Strålende synes nå jeg... Gjerne nå fram til dem også og gi de inn. Ingen problem og vel fortjent.

Jeg ble først forelsket i Leeds supporterne før jeg ble ordentlig opptatt av klubben. Vi er dirty Leeds. På banen og av. Helt strålende...  :)

Slakt i vei, bryr meg nada..  :-* .. Ã… sitte under stand up if you hate manu ? Latterlig.



« Siste redigering: Oktober 20, 2012, 22:57:04 av Alta-White »

thesheep

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #37 på: Oktober 20, 2012, 23:22:37 »
Det mest skuffende i går: Se ånnasen få en hero's welcome på tribunen etterpå.
Patetisk!!
Her har man en opprenskingsjobb foran seg. Setter Leeds ry 30 år tilbake i tid.
Hvilke eiere og sponsorer vil assosieres med dette avskummet?

Jeg håper LUFC saksøker svinet for alt de må betale i direkte bøter og det de taper i omsetning og goodwill.

lojosang

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #38 på: Oktober 20, 2012, 23:44:05 »
Gir en god og lang faen i hva vi synger så lenge det ikke omhandler ulykker/døde mennesker. Ã… slå motstanderens spillere er heller ikke helt ok naturligvis ::)

Men det samholdet som Leeds supportere har i england tror jeg ikke man skal prøve å ødelegge. I går løp det sporenstreks noen hundre Leeds supportere mot sheff wed fans som sang tyrkia sanger. Strålende synes nå jeg... Gjerne nå fram til dem også og gi de inn. Ingen problem og vel fortjent.

Jeg ble først forelsket i Leeds supporterne før jeg ble ordentlig opptatt av klubben. Vi er dirty Leeds. På banen og av. Helt strålende...  :)

Slakt i vei, bryr meg nada..  :-* .. Ã… sitte under stand up if you hate manu ? Latterlig.





Hyggelig av deg å oppsummere eget innlegg helt på slutten der.
- Leif Olav

Masinga

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #39 på: Oktober 21, 2012, 00:27:16 »
Vel talt, Odin!
Masinga, medl.nr. 1250

Gufrias

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #40 på: Oktober 21, 2012, 07:15:13 »
Det mest skuffende i går: Se ånnasen få en hero's welcome på tribunen etterpå.
Patetisk!!
Her har man en opprenskingsjobb foran seg. Setter Leeds ry 30 år tilbake i tid.
Hvilke eiere og sponsorer vil assosieres med dette avskummet?

Jeg håper LUFC saksøker svinet for alt de må betale i direkte bøter og det de taper i omsetning og goodwill.
Skuffende at han fikk klapp på skuldra, ja. Skulle ha blitt rugbytacklet rett ned til vaktene.
Hekta på Leeds siden 1974

lowfields

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #41 på: Oktober 21, 2012, 11:47:28 »
Gir en god og lang faen i hva vi synger så lenge det ikke omhandler ulykker/døde mennesker. Ã… slå motstanderens spillere er heller ikke helt ok naturligvis ::)

Men det samholdet som Leeds supportere har i england tror jeg ikke man skal prøve å ødelegge. I går løp det sporenstreks noen hundre Leeds supportere mot sheff wed fans som sang tyrkia sanger. Strålende synes nå jeg... Gjerne nå fram til dem også og gi de inn. Ingen problem og vel fortjent.

Jeg ble først forelsket i Leeds supporterne før jeg ble ordentlig opptatt av klubben. Vi er dirty Leeds. På banen og av. Helt strålende...  :)

Slakt i vei, bryr meg nada..  :-* .. Ã… sitte under stand up if you hate manu ? Latterlig.





Hyggelig av deg å oppsummere eget innlegg helt på slutten der.

Tror bare vi må respektere at vi har litt forskjellig syn/ønsker på dette her, lojo.
Jeg ønsker på ingen måte noe andre vondt, men jeg heller også mot Alta sitt synspunkt her.
Dette er litt av sjarmen- spenningen, frykten, adrenalinkicket
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

lojosang

Sv: Re: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #42 på: Oktober 21, 2012, 12:12:49 »
Det er avsnittet med den varme omtalen av slossing i midten der jeg reagerer på.
- Leif Olav

testo

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #43 på: Oktober 21, 2012, 12:26:12 »
 Dave Jones gir seg ikke med sytinga
http://www1.skysports.com/football/news/11715/8184438/
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #44 på: Oktober 21, 2012, 12:38:53 »
Dave Jones gir seg ikke med sytinga
http://www1.skysports.com/football/news/11715/8184438/

Ble han dømt for pedofili? Hvis ikke, så synes jeg det er litt vel ufint å skrike dritt om det. En ting er å mobbe Ferguson for hans røde nese og hans elendige manager av en sønn.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

testo

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #45 på: Oktober 21, 2012, 13:13:18 »
Dave Jones gir seg ikke med sytinga
http://www1.skysports.com/football/news/11715/8184438/

Ble han dømt for pedofili? Hvis ikke, så synes jeg det er litt vel ufint å skrike dritt om det. En ting er å mobbe Ferguson for hans røde nese og hans elendige manager av en sønn.

Enig med deg om det, men jeg mener nå han bør feie foran sin egen dør først eller i det minste nevne den skammelige hetsen fra sine egne fans om de drepte i Istanbul...
Hadde Dave Jones vært litt smart så hadde han sagt til media at dette er uakseptabelt oppførsel på en fotballbane og at det vil bli rapportert til FA.
Jeg lurer på hvordan foreldrene til de gutta som ble drept i Istanbul har det etter oppslag etter oppslag i media etter stadig påminnelser om hendelsen...Her er det snakk om å bruke sunn fornuft fra alle hold, fordi dette ikke bare omhandler stakkars Dave Jones...
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #46 på: Oktober 21, 2012, 13:19:09 »
Uansett hva pokker noen andre har gjort. Ja da er det helt på trynet å gjøre slik Leeds fansen gjør med enkelte tilrop. Hørte faktisk også at Leeds fansen reiv opp stoler osv på denne kampen. Dette er utilgivelig.
Og vi må slutte med å forsvare disse hersens idiotene som ødelegger for klubben. Da er jeg faktisk enig med Jones om at vi i det stille aksepterer denne bermen, ved å ikke ta et standpunkt mot slik oppførsel

Leedsfan

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #47 på: Oktober 21, 2012, 13:31:47 »
Uansett hva pokker noen andre har gjort. Ja da er det helt på trynet å gjøre slik Leeds fansen gjør med enkelte tilrop. Hørte faktisk også at Leeds fansen reiv opp stoler osv på denne kampen. Dette er utilgivelig.
Og vi må slutte med å forsvare disse hersens idiotene som ødelegger for klubben. Da er jeg faktisk enig med Jones om at vi i det stille aksepterer denne bermen, ved å ikke ta et standpunkt mot slik oppførsel

Du vinkler ting og tang i en spesiell retning uansett hva som skjer. Prøver ikke å kneble deg, men klarer ikke la være å påmerke det..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Trond A

Luscos medl. 338

sportcarl1

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #49 på: Oktober 21, 2012, 13:35:37 »
otroligt besviken på huliganen som sprang in på plan, han fattar inte vad han ställt till för klubben, det handlar inte bara om böter och eventuellt poängavdrag,även på leedsfansen om det stämmer att de drog upp stolar, dags att vi kommer ner på jorden, vi har många fantastiska fans, men vi skall inte inbilla oss att vi har de bästa fansen, hade vi haft det, hade huliganen  blivit stoppad och överlämnad direkttill polisen efter att han varit på planen
 

testo

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #50 på: Oktober 21, 2012, 13:36:03 »
Uansett hva pokker noen andre har gjort. Ja da er det helt på trynet å gjøre slik Leeds fansen gjør med enkelte tilrop. Hørte faktisk også at Leeds fansen reiv opp stoler osv på denne kampen. Dette er utilgivelig.
Og vi må slutte med å forsvare disse hersens idiotene som ødelegger for klubben. Da er jeg faktisk enig med Jones om at vi i det stille aksepterer denne bermen, ved å ikke ta et standpunkt mot slik oppførsel

Jeg tviler på at det er noen med litt vett i hodet som støtter dette Håkon men skal vi bare akseptere hetsen som kommer fra den andre siden da?
Leeds får rydde opp i sitt så må for Fa..n SW ordne opp i sitt og ikke bare sylte ned alle for en som DJ gjør her..
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

testo

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #51 på: Oktober 21, 2012, 13:43:38 »
otroligt besviken på huliganen som sprang in på plan, han fattar inte vad han ställt till för klubben, det handlar inte bara om böter och eventuellt poängavdrag,även på leedsfansen om det stämmer att de drog upp stolar, dags att vi kommer ner på jorden, vi har många fantastiska fans, men vi skall inte inbilla oss att vi har de bästa fansen, hade vi haft det, hade huliganen  blivit stoppad och överlämnad direkttill polisen efter att han varit på planen

Den første og største feilen gjør FA ved å legge kampen til fredagskvelden som man ikke bør gjøre når det er et lokaloppgjør av dette kaliber, den andre feilen som skjer er at utestengte personer kommer seg inn, og med det vakt holdet som var på banen der så var det full pott og fritt frem for hooligans.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

lojosang

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #52 på: Oktober 21, 2012, 13:59:31 »
Uansett hva pokker noen andre har gjort. Ja da er det helt på trynet å gjøre slik Leeds fansen gjør med enkelte tilrop. Hørte faktisk også at Leeds fansen reiv opp stoler osv på denne kampen. Dette er utilgivelig.
Og vi må slutte med å forsvare disse hersens idiotene som ødelegger for klubben. Da er jeg faktisk enig med Jones om at vi i det stille aksepterer denne bermen, ved å ikke ta et standpunkt mot slik oppførsel

Du vinkler ting og tang i en spesiell retning uansett hva som skjer. Prøver ikke å kneble deg, men klarer ikke la være å påmerke det..

Det gjør han ofte, men i dette tilfelle BURDE Håkon representere mainstream av Leedsfans. Om det Håkon sier her oppfattes som perifere avvikende holdninger har vi et gigantproblem. Da er vi pillråtne tvers igjennom. Støtter h.b 100% her.
- Leif Olav

Hobben

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #53 på: Oktober 21, 2012, 14:06:32 »
Det er forståelig at Dave Jones reagerer på angrepet på Kirkland. Men at han babler om de forferdelige sangene som Leeds-fansen sang, det forstår jeg lite av.. kanskje han også da må kritisere egen fans også?

Vil det komme noe informasjon om denne idioten skal i fengsel evt hva straffen blir på leedsunited.com?

Skuffende å se at noen få andre idioter støtter handlingen...
Rogaland Whites

Leedsfan

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #54 på: Oktober 21, 2012, 14:10:35 »
Uansett hva pokker noen andre har gjort. Ja da er det helt på trynet å gjøre slik Leeds fansen gjør med enkelte tilrop. Hørte faktisk også at Leeds fansen reiv opp stoler osv på denne kampen. Dette er utilgivelig.
Og vi må slutte med å forsvare disse hersens idiotene som ødelegger for klubben. Da er jeg faktisk enig med Jones om at vi i det stille aksepterer denne bermen, ved å ikke ta et standpunkt mot slik oppførsel

Du vinkler ting og tang i en spesiell retning uansett hva som skjer. Prøver ikke å kneble deg, men klarer ikke la være å påmerke det..

Det gjør han ofte, men i dette tilfelle BURDE Håkon representere mainstream av Leedsfans. Om det Håkon sier her oppfattes som perifere avvikende holdninger har vi et gigantproblem. Da er vi pillråtne tvers igjennom. Støtter h.b 100% her.

Det et vel vanskelig å være uenig, er det noen? I såfall hva diskuterer vi? Ingen som mener at vi skal storme banen og slå ned motstandere, heller ingen som mener vi skal ødelegge skilt slik at de faller ned i hodet på 10-årige supportere fra eget lag, eller at vi skal rive opp seter og drive hærverk på andre baner... Ingen som synes dette er greit????

Derimot så tror jeg vi kan være uenig i ulike chants. Pedo-chanten er ufin uansett. Derimot å rope litt bullshitbastard ahhhh når motstanderkeeperen tar femmeter synes jeg er helt ok...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Lundewhites

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #55 på: Oktober 21, 2012, 14:18:23 »
Jeg trur sikkerhetsansvarlig på Hillsborough burde ta seg en tur på ER og lære litt om hvordan dette kan unngås. Jeg kan ikke fatte hvordan Leeds som klubb skal kunne straffes for dette? Kontrasten fra de "lilla" vaktene på ER og den enslige dugnadsvakta på H var det første som slo meg.Dette er først og fremst en sikkerhetsskandale!  De største og styggaste"bøllene" på ER er jo vaktene som står mannsterke foran The Kop. Jeg har hatt med mine to små gutter der fra de var 6 og 8 og aldri følt noe fare på de 10 kampene vi har vært på de siste 3 åra. Den stakkaren som ville forsøkt seg på å komme ut på banen, hadde kjapt blitt tatt hånd om.    Selvfølgelig skal denne idioten tas og det blir han nok også. Kampen var jo ikke ferdig før bilde, navn og link til Facebooksiden hans lå ute på alle sosiale medier og en massiv fordømmelse veltet over han. Noen likesinnede idioter støttet han selvfølgelig, men idioter har man over alt!
Leeds har ikke noe verre supportere enn andre klubber, men et dårligere rykte. Dette rykte er det dessverre mange som syns er kult og opprettholder for hva det er verdt.
synging og rop av fornærmelser er en del av fotballkulturen, som det var en del av stammekulturen for tusen år siden i England. Det var for å oppildne krigerne før slagene og dette skal man aldri ta vekk fra fotballen! Det er sanger som er alt for uakseptable og disse hadde det vært greit å få vekk, men det skal jo være litt liv på tribunene og!
Så tilbake til denne hendelsen på fredag. Jeg syns Warnock kom klart best ut av den og jeg er uenig i at han ble "presset" til å be om unnskyldning til Kirkland. Han datt som en sementsekk som jeg kaller det og at han ble liggende nede å få behandling i evigheter pga den dytten der?? Og etterpå så melker han det for hva det er verdt. Hadde vært flau hadde jeg vært han og han hadde gjort seg særs dårlig som bokser!  Så David Jones.... ja hva skal man si? Kanskje som Warnock sa: han er bare sur fordi han ikke vinner fotballkamper? Men når du påstår at jublinga fra Leedsfansen var på grunn av "slaget" og ikke scoringa, da er du dum!  Svært få av de som sto bak der (etter det jeg har lest av kommentarer) fikk med seg at Kirkland lå nede pga at han ble dyttet/slått til. Og at han er sur for at det ble sunget sanger fra den pedofilisaken mot han er greit nok, men det har han fått sunget mot seg de siste 10 åra. Men generaliseringa hans har ingen rot i virkeligheten! Politiet i sør Yorkshire uttalte at dette var en veldig liten minoritet av en stor masse med skikkelige supportere.   Nei nå er jeg lei hele episoden! Synderen får sin straff og verden går videre. MOT!!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

testo

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #56 på: Oktober 21, 2012, 14:20:08 »
Uansett hva pokker noen andre har gjort. Ja da er det helt på trynet å gjøre slik Leeds fansen gjør med enkelte tilrop. Hørte faktisk også at Leeds fansen reiv opp stoler osv på denne kampen. Dette er utilgivelig.
Og vi må slutte med å forsvare disse hersens idiotene som ødelegger for klubben. Da er jeg faktisk enig med Jones om at vi i det stille aksepterer denne bermen, ved å ikke ta et standpunkt mot slik oppførsel

Du vinkler ting og tang i en spesiell retning uansett hva som skjer. Prøver ikke å kneble deg, men klarer ikke la være å påmerke det..

Det gjør han ofte, men i dette tilfelle BURDE Håkon representere mainstream av Leedsfans. Om det Håkon sier her oppfattes som perifere avvikende holdninger har vi et gigantproblem. Da er vi pillråtne tvers igjennom. Støtter h.b 100% her.

Det et vel vanskelig å være uenig, er det noen? I såfall hva diskuterer vi? Ingen som mener at vi skal storme banen og slå ned motstandere, heller ingen som mener vi skal ødelegge skilt slik at de faller ned i hodet på 10-årige supportere fra eget lag, eller at vi skal rive opp seter og drive hærverk på andre baner... Ingen som synes dette er greit????

Derimot så tror jeg vi kan være uenig i ulike chants. Pedo-chanten er ufin uansett. Derimot å rope litt bullshitbastard ahhhh når motstanderkeeperen tar femmeter synes jeg er helt ok...

eller youshitbastard ahhhh  ;)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leedsfan

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #57 på: Oktober 21, 2012, 14:27:48 »
Uansett hva pokker noen andre har gjort. Ja da er det helt på trynet å gjøre slik Leeds fansen gjør med enkelte tilrop. Hørte faktisk også at Leeds fansen reiv opp stoler osv på denne kampen. Dette er utilgivelig.
Og vi må slutte med å forsvare disse hersens idiotene som ødelegger for klubben. Da er jeg faktisk enig med Jones om at vi i det stille aksepterer denne bermen, ved å ikke ta et standpunkt mot slik oppførsel

Du vinkler ting og tang i en spesiell retning uansett hva som skjer. Prøver ikke å kneble deg, men klarer ikke la være å påmerke det..

Det gjør han ofte, men i dette tilfelle BURDE Håkon representere mainstream av Leedsfans. Om det Håkon sier her oppfattes som perifere avvikende holdninger har vi et gigantproblem. Da er vi pillråtne tvers igjennom. Støtter h.b 100% her.

Det et vel vanskelig å være uenig, er det noen? I såfall hva diskuterer vi? Ingen som mener at vi skal storme banen og slå ned motstandere, heller ingen som mener vi skal ødelegge skilt slik at de faller ned i hodet på 10-årige supportere fra eget lag, eller at vi skal rive opp seter og drive hærverk på andre baner... Ingen som synes dette er greit????

Derimot så tror jeg vi kan være uenig i ulike chants. Pedo-chanten er ufin uansett. Derimot å rope litt bullshitbastard ahhhh når motstanderkeeperen tar femmeter synes jeg er helt ok...

eller youshitbastard ahhhh  ;)

Thanx, litt kjapp på tastene i dag.. hehe.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kickthemdown

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #58 på: Oktober 21, 2012, 14:32:46 »

Bermen i aksjon:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/10/20/article-2220697-15963B8E000005DC-535_468x324.jpg
Ok? Jeg ser et skilt som ramler ned. Burde vært festet bedre eller ikke vært der i det hele tatt.

Jon R

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #59 på: Oktober 21, 2012, 15:08:42 »


Jævelen frå i går har nok ikkje inntatt meir alkohol enn så mange andre på tribuna, men eg kan garantere at han har andre ting i blodet som er eit minst like stort problem som alkohol. Bruk av narkotika blant engelske fotballsupportere (hooligans - casulas) er eit mykje større problem enn alkohol!


Dette er dessverre feil Stighauge.  Når det gjelder rus og vold (inkl drap) er alkohol i særklasse det verste rusmiddelet vi har. I kombinasjon med andre rusmidler øker voldrisiko ytterligere men alle virkemidler rettet mot reduksjon av alkoholinntak før, under og etter kamp vil være det viktigste bidraget for når det gjelder å forebygge vold og aggresjon under arrangementene . I et større perspektiv vil alle tiltak for å forbedre levekår og forebygge fattigdom være viktigst, men det faller nå engang utenfor hva som er realistisk gjennomførbare tiltak på selve kampdagen. 
Jon R.