Skrevet av Emne: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!  (Lest 23636 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Trond A

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #60 på: Oktober 21, 2012, 15:21:42 »

Bermen i aksjon:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/10/20/article-2220697-15963B8E000005DC-535_468x324.jpg
Ok? Jeg ser et skilt som ramler ned. Burde vært festet bedre eller ikke vært der i det hele tatt.

Sikkert helt tilfeldig.   ::) :D
Luscos medl. 338

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #61 på: Oktober 21, 2012, 15:31:16 »
Et lite spørsmål i denne sammenheng. Hvorfor hater vi Keaell fordi han gikk til Galatasaray. Det var jo ike klubben som stakk ned leeds supporterne.
Kanskje en dårlig samenligning. Men vi må rydde opp i egne rekker før vi forsvarer suporterne våre. Som en sa over her. Han som gjorde dette mot Kirkland. Ja han fikk klapp på ryggen av endel suportere

Gufrias

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #62 på: Oktober 21, 2012, 16:41:29 »
Uansett hva pokker noen andre har gjort. Ja da er det helt på trynet å gjøre slik Leeds fansen gjør med enkelte tilrop. Hørte faktisk også at Leeds fansen reiv opp stoler osv på denne kampen. Dette er utilgivelig.
Og vi må slutte med å forsvare disse hersens idiotene som ødelegger for klubben. Da er jeg faktisk enig med Jones om at vi i det stille aksepterer denne bermen, ved å ikke ta et standpunkt mot slik oppførsel

Et lite spørsmål i denne sammenheng. Hvorfor hater vi Keaell fordi han gikk til Galatasaray. Det var jo ike klubben som stakk ned leeds supporterne.
Kanskje en dårlig samenligning. Men vi må rydde opp i egne rekker før vi forsvarer suporterne våre. Som en sa over her. Han som gjorde dette mot Kirkland. Ja han fikk klapp på ryggen av endel suportere

Kloke ord, h.b
Hekta på Leeds siden 1974

Tom S

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #63 på: Oktober 21, 2012, 17:10:01 »
Jeg trur sikkerhetsansvarlig på Hillsborough burde ta seg en tur på ER og lære litt om hvordan dette kan unngås. Jeg kan ikke fatte hvordan Leeds som klubb skal kunne straffes for dette? Kontrasten fra de "lilla" vaktene på ER og den enslige dugnadsvakta på H var det første som slo meg.Dette er først og fremst en sikkerhetsskandale!  De største og styggaste"bøllene" på ER er jo vaktene som står mannsterke foran The Kop. Jeg har hatt med mine to små gutter der fra de var 6 og 8 og aldri følt noe fare på de 10 kampene vi har vært på de siste 3 åra. Den stakkaren som ville forsøkt seg på å komme ut på banen, hadde kjapt blitt tatt hånd om.    Selvfølgelig skal denne idioten tas og det blir han nok også. Kampen var jo ikke ferdig før bilde, navn og link til Facebooksiden hans lå ute på alle sosiale medier og en massiv fordømmelse veltet over han. Noen likesinnede idioter støttet han selvfølgelig, men idioter har man over alt!
Leeds har ikke noe verre supportere enn andre klubber, men et dårligere rykte. Dette rykte er det dessverre mange som syns er kult og opprettholder for hva det er verdt.
synging og rop av fornærmelser er en del av fotballkulturen, som det var en del av stammekulturen for tusen år siden i England. Det var for å oppildne krigerne før slagene og dette skal man aldri ta vekk fra fotballen! Det er sanger som er alt for uakseptable og disse hadde det vært greit å få vekk, men det skal jo være litt liv på tribunene og!
Så tilbake til denne hendelsen på fredag. Jeg syns Warnock kom klart best ut av den og jeg er uenig i at han ble "presset" til å be om unnskyldning til Kirkland. Han datt som en sementsekk som jeg kaller det og at han ble liggende nede å få behandling i evigheter pga den dytten der?? Og etterpå så melker han det for hva det er verdt. Hadde vært flau hadde jeg vært han og han hadde gjort seg særs dårlig som bokser!  Så David Jones.... ja hva skal man si? Kanskje som Warnock sa: han er bare sur fordi han ikke vinner fotballkamper? Men når du påstår at jublinga fra Leedsfansen var på grunn av "slaget" og ikke scoringa, da er du dum!  Svært få av de som sto bak der (etter det jeg har lest av kommentarer) fikk med seg at Kirkland lå nede pga at han ble dyttet/slått til. Og at han er sur for at det ble sunget sanger fra den pedofilisaken mot han er greit nok, men det har han fått sunget mot seg de siste 10 åra. Men generaliseringa hans har ingen rot i virkeligheten! Politiet i sør Yorkshire uttalte at dette var en veldig liten minoritet av en stor masse med skikkelige supportere.   Nei nå er jeg lei hele episoden! Synderen får sin straff og verden går videre. MOT!!

Enig.
COME ON LEEDS !!

RoarG

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #64 på: Oktober 21, 2012, 17:22:03 »
Fornektelseskulturen står sterkt, ser jeg. Jeg bryr meg katten hva DJ "skulle ha sagt til Owls-fansen". Mulig de tar tak i det i den klubben også. Vi får ta tak i egen berme. Ser ut mine forslag til forbedringer faller enkelte for tungt for brystet. Det vil nok falle disse personene enda tyngre for brystet når klubben blir utestengt, som enkelte har tatt til orde for. Det var ikke bare pedo-rop mot mot DJ Leeds-bermen sang. De sang også rop til støtte for en sex predator.

http://www.101greatgoals.com/blog/disgrace-leeds-united-fans-sing-songs-glorifying-sex-predator-jimmy-savile/

Men, dette er vel også bare kultur. Det på tide å bruke jernneven på denne "kulturen", som skal utryddes ASAP! Klubben får stille seg dette spørsmålet: Vil vi assosieres med kriminell berme?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gambi

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #65 på: Oktober 21, 2012, 18:05:37 »
Trengs ingen ny kultur. Bare straff tullingen og get over it.
wallah bror, jeg kæzer den schmøø kæba der oppe og nede... shiit ass bror du tæsher alle djååmene joo, spar noen til meg a bro' !

RoarG

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #66 på: Oktober 21, 2012, 18:30:21 »
Trengs ingen ny kultur. Bare straff tullingen og get over it.
For øvrig er fyren fra Cheltenham. Er visst "profesjonell" bråkmaker. Så kan vi jo spørre om det er helt tilfeldig at han oppsøker klubben med "verdens beste fans"? En del synes det er vel  kjeldelig bare å synge "Glory, glory Leeds United" og "MOT"? Sanger om pedo og voldtekt er jo "krydder" som jo alle skjønner er røff, men godhjerta humor, ikke sant?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #67 på: Oktober 21, 2012, 20:02:59 »
Trengs ingen ny kultur. Bare straff tullingen og get over it.

Hear hear..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #68 på: Oktober 21, 2012, 20:13:04 »
Trengs ingen ny kultur. Bare straff tullingen og get over it.

+1
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ØBS

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #69 på: Oktober 21, 2012, 20:27:10 »



Jeg sier ikke at våre fans er de eneste med dårlig kultur, det høres på mange tribuner, men jeg tror Leeds fansen er på linje med de verste....


På tur til nye kamper i helga, og Leeds- Charlton på tirsdag.
MOT og håper dette kan føre til konstruktiv debatt.
PS: håper også at vi etter gårdagen ikke har skremt bort potensielle nye eiere. Det trenger vi virkelig, også for å få en toppledelse som kan bidra til å forbedre vårt rykte.

Mvh

Vidar


Jeg er HELT enig med deg Vidar, et meget reflektert innlegg og som sier det meste om hva de fleste av oss forhåpentlig står for.

Men hva de andre lags supportere gjør av ugagn er DERES problem.  VI har åpenbart våre, og må ta konsekvensene av det.  Håper bare sååå inderlig på intern justis i supportergrupperingen at det offisielt tas avstand fra dette og ikke minst får latterliggjort og i beste fall utestengt de som måtte finne på å støtte fredagens oppførsel på Hillsborough.

Chantingen under kampen var til tider skammelig.

Er vi der for å støtte LAGET, eller spre dritt, eder og galle og tråkke på folk??

JEG BLIR KVALM..........

Når vi sier MOT lurer jeg nå på hvem det er jeg skal marsjere sammen med...
LUSCOS-hilsen
ØBS

ØBS

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #70 på: Oktober 21, 2012, 20:28:53 »
1.  En idiot er en idiot uansett hvordan man snur og vender på det.

2.  Noen idioter gjør en større innsats enn andre for å gi idioter et dårlig rykte.

3.  De idiotene som bidro fredag til å gi vår klubb og dens tilhengere et enda dårligere rykte, bør og MÃ…  
      utsettes for en selvjustis av våre egne, helst supporterne selv.  Ã… drite seg så til de grader loddrett ut er
      IKKE kult og skal ikke aksepteres eller forherliges.

4.  Hjemme VANNER jeg ting som er smartere enn disse...

MOT
LUSCOS-hilsen
ØBS

ØBS

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #71 på: Oktober 21, 2012, 20:40:51 »
I det store og det hele et kanoninnlegg av Odin. Få det oversatt og legg det inn på WACCOE.

Hva mener du...
Skal vi blande inn norsk kultur i den engelske fotballen og få den ødelagt??
Få bort scumbagene som finnes og la den engelske kulturen leve videre, dette er en av grunnene til at vi elsker engelsk fotball..

Dette har ikke noe med kultur å gjøre, Testo...

Dette er KUN ukultur og rett og slett DÃ…RLIG folkeskikk.  De beste fansene støtter LAGET sitt selv om det går dårlig (ref. Irland under siste VM), og ALLE supportere burde være store nok til å gi andre lag eller deres supportere honnør der det er på sin plass.

Rivaleriet derimot må selvsagt ikke forsvinne, men det bør da finnes en naturlig balansegang som styrer dette ut i fra de normer som nevnt over.  Fredag er en stor sort flekk på rullebladet til våre egne, dessverre...

Er forresten Jones DØMT for noe som helst??

Hadde ikke vi en rettssak gående for snart 12 år siden der Lee Bowyer og Woodgate satt på tiltalebenken?  Ridsdale sa den gangen at begge spillerne ble konsekvent IKKE tatt av banen FØR en evt. dom.  DA måtte de i såfall ta konsekvensen av sine (u)gjerninger.  Men LANDSLAGET utelukket dem FØR en dom falt, og det var vel de fleste Leeds-supporterne uenige i, var de ikke??
LUSCOS-hilsen
ØBS

Mats-

  • Gjest
Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #72 på: Oktober 22, 2012, 15:42:50 »
"På West Ham kampen i fjor så jeg flere gjøre nazi hilsener."

Det er nok "the Leeds salute" og har ingenting med nazismen å gjøre. Se link: http://www.leedsunited.com/news/20090625/the-unofficial-story-of-the-leeds-salute_2247585_1702971

PS. Gutten er en idiot, men hadde dette skjedd på byen hadde man kanskje fått en bot hvis noen hadde orket å involvere politiet. Fullstendig storm i et vannglass. Ingen som nevnte han huddersfield supporteren som dro til Alan Smith i vår, men siden vi er Leeds blir dette blåst opp til uante dimensjoner.
« Siste redigering: Oktober 22, 2012, 16:20:48 av Mats- »

Odin

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #73 på: Oktober 22, 2012, 19:46:47 »
Vet veldig godt forskjellen på Leeds salute og det jeg så mot West Ham....
Noen av de elementene som følger vår klubb må vi luke bort og bli kvittt....
En 21 år gammel gutt fra Cheltenham har sannsynligvis linket opp mot oss siden vi er "dirty Leeds" og vet at han har felles venner i et hjørne av vårt miljø...
Interessant å være i England å se debatten her nå ( kommentar siste side the Independant igår) - dirty Leeds gjenoppstår...
 Idioten er allerede dømt og har fått 16 uker i fengsel og utestengt fra ER på livstid...etter å ha blitt banket opp og levert til politiet....
Vi venter i spenning på hvilken straff klubben får....





Mats-

  • Gjest
Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #74 på: Oktober 22, 2012, 20:10:41 »
Han hadde vært fan siden han var guttunge. Så jeg tror ikke han ble dratt inn som guttunge fordi han ønsket å være en del av "dirty leeds" eller fordi han så opp til Service Crewe gutta.


Ut i fra det han har skrevet på WACCOE før hendelsen er det åpenbart at han har store lese og skrivevansker. I tillegg opplyses det om at han er arbeidsledig, bor med sin mor og har et alkohol problem.  Alt dette er som regel oppskriften for en "pøbel", typisk atferd for en beruset, ung sint mann på en fotballkamp.

Men hva er poenget mitt? Jo, poenget mitt er at at dette er èn dust. Og Leeds fansen anno 2012 er ingen gjeng med bråkmakere. Dirty Leeds betyr ingenting nå lengre, ihvertfall ikke mer enn at folk kan sleive litt med kjeften sin på kamp og twitter. Leeds sitt hooligan problem døde ut på 90/00-tallet. Lag som Dortmund, AIK, og alt som kryper og går ut fra Polen har fortsatt et problem.

De fleste som gav gutten en klapp på skulderen vist nok sikkert ikke at det var han som dyttet Kirkland. For å sitere en som var der i går "Jeg fikk ikke med meg at det var en Leeds fan som skadet Kirkland før omtrent 5 min etter målet!". Hvorfor fikk han ikke med seg dette? Jo, fordi han var for opptatt med å gi klemmer og klapper på skuldrer til vilt fremmede folk fordi at Leeds nettopp har skåret.

Denne gutten får sin straff, og kanskje blir fengsel en 'wake up call' for han. Hvem vet? Men ikke lag noe mer oppspinn av dette en strengt tatt nødvendig.

sportcarl1

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #75 på: Oktober 22, 2012, 20:48:22 »
någon borde sett, någon skulle stoppat honom efteråt när han sprang tbx, någon skulle visat kurage och mod men ingen ingen gjorde någonting, han kunde gömma sig bland fansen,
 

lojosang

Sv: Re: Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #76 på: Oktober 23, 2012, 07:33:32 »
Han hadde vært fan siden han var guttunge. Så jeg tror ikke han ble dratt inn som guttunge fordi han ønsket å være en del av "dirty leeds" eller fordi han så opp til Service Crewe gutta.


Ut i fra det han har skrevet på WACCOE før hendelsen er det åpenbart at han har store lese og skrivevansker. I tillegg opplyses det om at han er arbeidsledig, bor med sin mor og har et alkohol problem.  Alt dette er som regel oppskriften for en "pøbel", typisk atferd for en beruset, ung sint mann på en fotballkamp.

Men hva er poenget mitt? Jo, poenget mitt er at at dette er èn dust. Og Leeds fansen anno 2012 er ingen gjeng med bråkmakere. Dirty Leeds betyr ingenting nå lengre, ihvertfall ikke mer enn at folk kan sleive litt med kjeften sin på kamp og twitter. Leeds sitt hooligan problem døde ut på 90/00-tallet. Lag som Dortmund, AIK, og alt som kryper og går ut fra Polen har fortsatt et problem.

De fleste som gav gutten en klapp på skulderen vist nok sikkert ikke at det var han som dyttet Kirkland. For å sitere en som var der i går "Jeg fikk ikke med meg at det var en Leeds fan som skadet Kirkland før omtrent 5 min etter målet!". Hvorfor fikk han ikke med seg dette? Jo, fordi han var for opptatt med å gi klemmer og klapper på skuldrer til vilt fremmede folk fordi at Leeds nettopp har skåret.

Denne gutten får sin straff, og kanskje blir fengsel en 'wake up call' for han. Hvem vet? Men ikke lag noe mer oppspinn av dette en strengt tatt nødvendig.

Så hyllestrop til en avdød pedofil, stol- og flaskekasting og nedriving av skilt er bare festlig supporterkultur vi vil ha i England?
- Leif Olav

Jørn Egil

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #77 på: Oktober 23, 2012, 11:43:27 »
Vi var over en gjeng over i helga noen av oss hadde billetter blant Leedsfansen mens andre havnet (tilfeldigvis) blant Wednesday fansen. Her vil jeg gjerne dele noen opplevelser fra før under og etter kampen.

- Før kampen var vi på Howards hvor det var stinn brakke med Leedsfans. Stemningen sto i taket kjempegøy.
Men det var et par episoder her også. Tror det var her Jimmy Savile sangen oppsto. Det var en som begynte å synge, og de andre lo seg skakke de hadde tydligvis ikke hørt den før. Reagert selv ikke på det da jeg visste  ikke hvem Jimmy Savile var. Kameraten min skulle på dass , men ble stoppet ved inngangen der inne var tydligvis endel som måtte ha litt mer enn bare øl.

- Under kampen opplever vi begynnelsen stor stemning. Alt går greit helt til Leedsfansen begynner å hetse Dave Jones. Da var det ikke lenge før Tyrkiahetsing startet og helvete var igang.
Så kom scoringa og det som skjedde med keeperen. Mange mener vi burde applaudert keeperen etterpå for å ta avstand fra det som skjedde og det er jo en god tanke, men det var ikke noen rundt meg iallefall som hadde fått det med seg. vi hadde jo akkurat scoret og var i feiringsmodus. Jeg hørte ikke om angrepet før etter kampen. Til de som mener at man ikke burde selge alkohol på stadion vil jeg gjerne si at det ikke var ølservering til bortesupporterene på stadion. Av oppførsel ellers kan nevnes at det var mange både Leedssupportere og Wednesdaysupportere som ikke synes å bry seg nevneverdig om kampen, men mest av å hetse hverandre. For ikke å nevne hærverket seter ble kastet og skilt ble revet ned i begge leire, men det var klart værst hos.

- Dagen etter var vi i Huddersfield og her snakket jeg med Wednesdaysupporter som hadde sesongkort og hatt det i 37 år. Han gikk aldri på Leedskampene da "those games always get nasty". Trist å høre synes nå jeg.
Vi kom også i snakk med endel Leeds supportere på toget. De kjente han som angrep Kirkland. De tok i utgangpunktet avstand fra slik oppførsel, men synes det var greit siden det var Wednesday. De var riktignok godt igang med drikkinga nå også, men dette er skremmende.

Jeg mener at de som tror de som mener det bare er å ta han som tok keeperen så er problemet løst tar veldig feil. Dette er en ukultur som stikker dypere enn som så. På meg virker det som at mange bare venter på en anledning til å gå løs på motstanderen. Det er ikke sånn at bare vi kan provosere  de til å ta noen hetsesanger om hendelsene i Tyrkia så er det lov å gå til angrep.
Til sist hva er greit å synge og hva er ikke? For meg går skille når vi angriper motstanderen som helhet og angriper enkeltpersoner, tragedier etc.
Stand up if yoy hate Man U er helt greit. Jeg var som sagt selv i Huddersfield på Lørdag og jeg greier ikke å bli provosert når de synger "We all hate Leeds scum" selv når vi ikke spiller.

Min konklusjon er at vi kan fint finne andre som er ille, men vi må innse at vi er blant værstingene og at noe må gjøres.

 
« Siste redigering: Oktober 23, 2012, 11:48:18 av j-erikse »

Mats-

  • Gjest
Sv: Re: Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #78 på: Oktober 23, 2012, 14:35:53 »
Sitat
Lojosang:
Så hyllestrop til en avdød pedofil, stol- og flaskekasting og nedriving av skilt er bare festlig supporterkultur vi vil ha i England?

Hyllest? Hvem tror du i sitt friske sinn hyller en mulig pedo? Banter, kalles det. Hadde JEG deltatt i det? Nei. Finner jeg det støtende? Nei. Hvorfor ikke? Fordi jeg er ikke så tjukk at jeg tar Jimmy Saville tilropene bokstavelig,  på samme måte velger jeg å tro at ingen i Klanen ønsker Carl Erik Torp død, på tross av at de synger det likevel.

Vil jeg ha en stol/flaske i fjeset mitt? Nei, det vil jeg helst unngå.

Joe Jordan

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #79 på: Oktober 23, 2012, 14:52:52 »
Trengs ingen ny kultur. Bare straff tullingen og get over it.

+1

Amen.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

B_Ød

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #80 på: Oktober 23, 2012, 15:09:37 »
...som ikke synes å bry seg nevneverdig om kampen, men mest av å hetse hverandre. For ikke å nevne hærverket seter ble kastet og skilt ble revet ned i begge leire, men det var klart værst hos.

ehh...hos hvem da?
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #81 på: Oktober 23, 2012, 15:10:14 »
Her er en som ikke er "radiohead"   ;)  med et litt nyansert innspill om supportere:


Leeds Fans Aren’t Hooligans – Time To Stop Living In The Past

 Date: 23rd October 2012 at 1:19 pm
 Written by Steve-Turner | Comments (2)
 
It hasn’t been the best week for Leeds, we’ve been back in the press for all the wrong reasons.
 
While jumping around like a lunatic after seeing Michael Tonge smash that goal in I noticed a few fans run on the pitch but didn’t think much of it. At least, until it turned out that one of our ‘fans’ had pushed Chris Kirkland in the face.
 
It’s hard to describe the feeling I had next. Don’t get me wrong, it was a stupid thing to do and I’m glad he’s been caught and jailed, but my first thought wasn’t of Kirkland, I was already picturing the headlines.
 
‘’Dirty Leeds back to their old ways’’
 
It wasn’t what other teams fans thought of us that bothered me, we’re all used to being an unpopular lot, but the last few years has seen a significant change in Leeds fans behaviour at games, and this had the potential to undo all of that hard work.
 
The ‘fan’ in question got a 4 month prison sentence for his actions on Friday night, deserved too, but what sentence do the rest of us fans now have to pay because of one mindless idiot?
 
Within minutes of the final whistle we had Dave Jones calling us ALL vile animals in the biggest generalisation possible, he told the world how our chants and taunts were a ‘form of racism’ and insisted that our fans should be banned from all away games.
 
That was all it took for the press to jump on the bandwagon, with all the focus being on our fans once again. Not one report that I have seen to date has said anything about the turkey chants from the Sheffield Wednesday crowd, or the rest. No mention of the flares thrown on the pitch, nothing. It’s as if people think that what happened to Kirkland excuses other behaviour.
 
For the record, our ‘Jimmy Savile’ chants were in response to being told we had a town full of, shall we say, Jimmy Savile’s. As far as terrace banter goes this was as sarcastic as they come, yet Jones clearly took a dislike to our response and decided that it was in fact all our fault. Sorry Dave.
 
Of course, he has since said ‘sorry’ to us nicer fans. That is, at least, before carrying on his rant.
 
“I apologise for tarring Leeds fans with the same brush, but look at it from my point of view: that one person ran on and attacked Chris Kirkland”
 
Translation – Sorry, but I’m not sorry at all, look at it from my point of view, one person ran on and attacked Chris Kirkland, therefore you are all vile animals.
 
“But it wasn’t just about one person: after he’d done it, he was being slapped on the back as if he was a hero. I didn’t hear any of the other Leeds fans booing him. Who bought him his ticket, when he was a banned fan? Who hid him? Who sat next to him?”
 
See, after watching the video again, nobody is slapping him on the back because of what he’d done, we’d just scored and pretty much everyone was watching Michael Tonge celebrate. At the time, hardly any of us saw it happen.
 
“It wasn’t just one or 40 or 400 Leeds fans chanting like they did. It was thousands. And when people say to me it’s just football banter, that doesn’t wash. Nobody should be subjected to vile abuse, and fans shouldn’t chant vile things at each other”
 
Not sure 40 people singing would be classed as much of a chant anyway but what was he expecting? If our fans go to an away game and hear chants about Turkey, they are always going to respond in numbers. I agree about not being subjected to vile abuse, that’s fair enough, so how about mentioning that to your fans too? Unless of course, singing about what happened in Turkey doesn’t class as being ‘vile abuse’?
 
“I was angry with the whole situation.
 â€œI thought those days had gone, but it seems to be getting worse. At all stadiums, you go to watch a football match; it should be a family day.”

 
Is it getting worse though? really? In regards to it being a family day I can see his point, but you have to question why the game like that got moved to a Friday night.
 
Either way, the majority of our fans have spent the last few years rebuilding our reputation and have been commended by away grounds all over the country for their behaviour, it’s just a shame that some people and the press would prefer to live in the past and judge all Leeds fans as hooligans, rather than just concentrating on the actions of one mindless idiot.


http://www.footballfancast.com/championship/leeds-fans-arent-hooligans-time-to-stop-living-in-the-past
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #82 på: Oktober 23, 2012, 15:13:24 »
ESSENSEN VAR:

Either way, the majority of our fans have spent the last few years rebuilding our reputation and have been commended by away grounds all over the country for their behaviour, it’s just a shame that some people and the press would prefer to live in the past and judge all Leeds fans as hooligans, rather than just concentrating on the actions of one mindless idiot.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Re: Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #83 på: Oktober 23, 2012, 15:17:15 »
Sitat
Lojosang:
Så hyllestrop til en avdød pedofil, stol- og flaskekasting og nedriving av skilt er bare festlig supporterkultur vi vil ha i England?

Hyllest? Hvem tror du i sitt friske sinn hyller en mulig pedo? Banter, kalles det. Hadde JEG deltatt i det? Nei. Finner jeg det støtende? Nei. Hvorfor ikke? Fordi jeg er ikke så tjukk at jeg tar Jimmy Saville tilropene bokstavelig,  på samme måte velger jeg å tro at ingen i Klanen ønsker Carl Erik Torp død, på tross av at de synger det likevel.

Vil jeg ha en stol/flaske i fjeset mitt? Nei, det vil jeg helst unngå.

Hva er det som får deg til å tro at disse folkene befinner seg i noe friskt sinn?
- Leif Olav

Jørn Egil

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #84 på: Oktober 23, 2012, 16:11:19 »
...som ikke synes å bry seg nevneverdig om kampen, men mest av å hetse hverandre. For ikke å nevne hærverket seter ble kastet og skilt ble revet ned i begge leire, men det var klart værst hos.

ehh...hos hvem da? Der var visst oss glemt

Gufrias

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #85 på: Oktober 23, 2012, 16:52:56 »
...som ikke synes å bry seg nevneverdig om kampen, men mest av å hetse hverandre. For ikke å nevne hærverket seter ble kastet og skilt ble revet ned i begge leire, men det var klart værst hos.

ehh...hos hvem da? Der var visst oss glemt
Men for øvrig skal du ha takk for en fremragende øyenvitneskildring.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #86 på: Oktober 23, 2012, 23:09:02 »
ESSENSEN VAR:

Either way, the majority of our fans have spent the last few years rebuilding our reputation and have been commended by away grounds all over the country for their behaviour, it’s just a shame that some people and the press would prefer to live in the past and judge all Leeds fans as hooligans, rather than just concentrating on the actions of one mindless idiot.

 :)

Og dette lærer vi heller lite av!

Flott at klubben har et annet syn og forsøker å ta tak i ukulturen:
http://www.leedsunited.com/news/20121023/club-launch-anti-chanting-campaign-_2247585_2957412

Fånyttes selvfølgelig så lenge problemet feies kollektivt under teppet og alt ansvar skyves over på andre!  :P
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #87 på: Februar 03, 2017, 20:31:28 »
Klubben satser nå strategisk på å nå de riktige supporterne:


 @lufc Ben Mansford agrees trying to attract young fans really important & why it's so vital players go out & meet fans in the community


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #88 på: Februar 04, 2017, 00:20:14 »
Klubben satser nå strategisk på å nå de riktige supporterne:


 @lufc Ben Mansford agrees trying to attract young fans really important & why it's so vital players go out & meet fans in the community

Dette er BRA! Alt for stor andel halvgamle menn som meg selv!  ;D
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Leeds fansen - vi trenger en ny og bedre kultur!
« Svar #89 på: Februar 04, 2017, 00:55:37 »
Klubben satser nå strategisk på å nå de riktige supporterne:


 @lufc Ben Mansford agrees trying to attract young fans really important & why it's so vital players go out & meet fans in the community

Dette er BRA! Alt for stor andel halvgamle menn som meg selv!  ;D

Hadde LU spurt meg om råd hadde jeg reservert det gule feltet til skolebarn til en billettpris på £1, langsiktig tenkning  :)