Skrevet av Emne: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital  (Lest 603181 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Budda

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2280 på: Mai 12, 2017, 13:22:14 »
https://www.mikethornton.xyz/gfh-win-lufc-financial-battle-2/



 :-\

Som en oppsummering av innlegget:
"Radrizzani looks like he’ll be spending all the money allocated to the Club’s future giving GFH a big pay day and LUFC will be back where we started: worryingly, Radrizzani’s deal could be called off for now if GFH don’t back off and accept they can’t be continually rewarded for their previous mistakes."

Det er ikke rart denne klubben virker fordømt. GFH fikk Bates til å se ut som en engel og det er ikke på noen måte ment som et kompliment til godeste Kenneth. Vi får håpe Radrizzani og kompani får til en avtale som er bedre og mindre kvelende for klubben enn hva den har vært til nå og at det er derfor takeoveren ikke er offentliggjort enda.
Trist lesing >:(
Må vi slite med GFH og gammel moro til evig tid..? Herregud, jeg finner ikke dekkende skjellsord for Bates og GFH >:(


Hvis Cellino har gått med på en slik avtale, så setter det han i et enda dårligere lys. Virker som om han har blitt lurt av noen smarte forretningsfolk. Skjellsordene bør rettes mot Cellino spør du meg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Dennis

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2281 på: Mai 12, 2017, 15:06:49 »
https://www.mikethornton.xyz/gfh-win-lufc-financial-battle-2/



 :-\

Som en oppsummering av innlegget:
"Radrizzani looks like he’ll be spending all the money allocated to the Club’s future giving GFH a big pay day and LUFC will be back where we started: worryingly, Radrizzani’s deal could be called off for now if GFH don’t back off and accept they can’t be continually rewarded for their previous mistakes."

Det er ikke rart denne klubben virker fordømt. GFH fikk Bates til å se ut som en engel og det er ikke på noen måte ment som et kompliment til godeste Kenneth. Vi får håpe Radrizzani og kompani får til en avtale som er bedre og mindre kvelende for klubben enn hva den har vært til nå og at det er derfor takeoveren ikke er offentliggjort enda.
Trist lesing >:(
Må vi slite med GFH og gammel moro til evig tid..? Herregud, jeg finner ikke dekkende skjellsord for Bates og GFH >:(
Hvis Cellino har gått med på en slik avtale, så setter det han i et enda dårligere lys. Virker som om han har blitt lurt av noen smarte forretningsfolk. Skjellsordene bør rettes mot Cellino spør du meg

Enig med sistnevnte. Om det ikke har vært store likviditetsproblemer som har presset han opp i et hjørne. Uansett ville det bare vært å utsette problemet en ørliten stund. GFH burde nå vært helt ute av dansen. Ken Bates fortjener mange kurver med kritikk for sin periode i Leeds, men å kritisere han for hva etterkommerne gjorde blir litt for søkt. Ingen av oss visste vel hvor jævlig den investeringsbanken var på forhånd. Det er ikke sikkert Bates visste det heller.

Det virker jo ikke engang som mannen som frontet GFH visste hva gjengen hadde for intensjoner med klubben.

Uansett har de tre siste eierne av klubben ikke maktet å ta den fremover. Jeg håper det er på det fjerde det skal skje.
Marching on together!

RoarG

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2282 på: Mai 12, 2017, 15:13:15 »
Når noen sier "hopp", så hopper Leeds-fansen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2283 på: Mai 12, 2017, 19:52:32 »
Når noen sier "hopp", så hopper Leeds-fansen.

Utdyp
Marching on together!

Jon R

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2284 på: Mai 13, 2017, 01:13:13 »
Forutsatt at påstandene i artikkelen stemmer: Dette underbygger påstanden om Cellino ikke  reddet klubben, han reddet GHF. Vår nye eier overtar en gjeldsbombe som vi skal slite med i mange år.  :(
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2285 på: Mai 13, 2017, 09:40:43 »
Forutsatt at påstandene i artikkelen stemmer: Dette underbygger påstanden om Cellino ikke  reddet klubben, han reddet GHF. Vår nye eier overtar en gjeldsbombe som vi skal slite med i mange år.  :(
Og hvem brakte GFH inn i Leeds...?

Dennis

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2286 på: Mai 13, 2017, 11:41:23 »
Forutsatt at påstandene i artikkelen stemmer: Dette underbygger påstanden om Cellino ikke  reddet klubben, han reddet GHF. Vår nye eier overtar en gjeldsbombe som vi skal slite med i mange år.  :(
Og hvem brakte GFH inn i Leeds...?

Det kan ikke tenkes at GFH gav han samme intensjoner for klubben, som de gav oss?
Marching on together!

Josch

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2287 på: Mai 13, 2017, 12:11:58 »
Forutsatt at påstandene i artikkelen stemmer: Dette underbygger påstanden om Cellino ikke  reddet klubben, han reddet GHF. Vår nye eier overtar en gjeldsbombe som vi skal slite med i mange år.  :(

"Gjeldsbomben" er en del av kjøpesummen. Prisen for å kjøpe Leeds ville jo vært omtrent den samme i 2014 uansett , enten man  skylder GFH  penger (gjennom Leeds) eller  betaler GFH  cash. Det gjelder også salget av aksjer høsten 2016. Det lånet til GFH må jo selvsagt neste eier overta.

Flere mener  at  Leeds ville kommet bedre ut av det om ikke denne gjelden hadde blitt heftet til  klubben. Det betyr at kjøperen hadde brukt mer av sin kontantbeholdning ved kjøpet og hatt mindre penger til annen drift (om kjøperen da ikke var søkkrik = alle supporteres ønskedrøm).

Hvis Leeds var gjeldfri (ikke gjeld til GFH) kunne jo likevel Cellino som eneeier bestemme hva overskuddet skal brukes til, f.eks betale hans lån i banken. Eieren bestemmer over overskuddet.

GFH prøvde nok  å oppnå en gevinst (det er deres plikt), og mange mener at  Cellino var dum som gav dem dette budet. Spørsmålet er om noen annen ville gitt et bud som GFH ville vært fornøyd med. Det er ikke sikkkert (om vi tenker oss at  Cellino ikke fantes).

Om Cellino (eller annen kjøper) hadde betalt alt kontant så ville klubben vært gjeldfri mot  GFH. En slik søkkrik kjøper kom ikke på banen, trolig fordi Leeds ikke var attraktive nok å kjøpe pga økonomien.

Når man kritiserer Cellino og GFH for denne låneavtalen så kritiserer man egentilg helsetilstanden til klubben i 2014 (som medførte ingen intersserte rike kjøpere med cash) , og man kritiserer  GFH for selge til det beste budet, som inkluderte denne låneavtalen.

Selvsagt betaler fansen lånet til GFH ved å kjøper billetter hver uke  , når Cellino har valgt denne metoden å finansiere kjøpet.

Det hele koker ned til at ingen ville kjøpe Leeds til rett pris (som selger aksepterte)  i 2014 og betale alt kontant slik at Leeds ble gjeldfri.

Cellino , som eneaksjonær, hadde bestemt over hele overskuddet selv om Leeds var gjeldfrie i dag. Det er ikke riktig at klubben sliter noe særlig mer pga denne gjelden (kun renteutgiftene som påvirker resultatet). 



DenHviteYeboah

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2288 på: Mai 13, 2017, 15:49:17 »
Forutsatt at påstandene i artikkelen stemmer: Dette underbygger påstanden om Cellino ikke  reddet klubben, han reddet GHF. Vår nye eier overtar en gjeldsbombe som vi skal slite med i mange år.  :(
Og hvem brakte GFH inn i Leeds...?

Det kan ikke tenkes at GFH gav han samme intensjoner for klubben, som de gav oss?
Hva som ble sagt i forhandlinger kommer vi aldri til å få vite. Vi vet bare hva som ble sagt på pressekonferansen i etterkant. Jeg husker at det var veldig lovende, og det var ikke måte på hvor positivt det var for klubben med GFH sin inntreden... husker du hva Bates sa? Bates: '.....These people have the resources and are backed by a very rich individual, who is very close to the government of Bahrain....'
I ettertid vet vi at GFH var fulle av jug, akkurat som Bates!

DenHviteYeboah

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #2289 på: Mai 13, 2017, 16:03:56 »
NYE EIERE - GFH Capital er Bates. GFH Capital tar opp massivt lån på klubben som går til Bates. Om 6 mndr er klubben i adm. resultat.Bates har svindla til seg penger på klubbens bekostning

Du burde deltatt i VM for konspirasjonsteorier. Hadde lett satt penga på deg! Men denne syntes jeg var dårlig, kan du ikke prøve engang til og kline til med noe ordentlig saker?

Vi får bare håpe Håkon ikke har rett, men hva denne banken vil med oss gjenstår jo å se!

Jeg har enda ikke spretta champisen for å si det sånn! Akkurat nå føler jeg det var bedre med Bates, da visste man hvertfall hva man kunne vente seg...  Dem har litt over 2 uker på å vise hva dem vil med klubben!
De har etter min mening allerede vist hva de vil med klubben: få den til å gå rundt,minimale risikokjøp,fortsatt tause overfor supportere, de vanlige flosklene, har tydligvis ikke råd til å sparke en manager som har en foppal som får supportere til å ikke bry seg... Etter min mening i samme klasse som Bates >:(
Slik jeg oppfattet det, var GFH fra første dag en "sleip jævel"...

Dennis

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #2290 på: Mai 13, 2017, 17:11:23 »
NYE EIERE - GFH Capital er Bates. GFH Capital tar opp massivt lån på klubben som går til Bates. Om 6 mndr er klubben i adm. resultat.Bates har svindla til seg penger på klubbens bekostning

Du burde deltatt i VM for konspirasjonsteorier. Hadde lett satt penga på deg! Men denne syntes jeg var dårlig, kan du ikke prøve engang til og kline til med noe ordentlig saker?

Vi får bare håpe Håkon ikke har rett, men hva denne banken vil med oss gjenstår jo å se!

Jeg har enda ikke spretta champisen for å si det sånn! Akkurat nå føler jeg det var bedre med Bates, da visste man hvertfall hva man kunne vente seg...  Dem har litt over 2 uker på å vise hva dem vil med klubben!
De har etter min mening allerede vist hva de vil med klubben: få den til å gå rundt,minimale risikokjøp,fortsatt tause overfor supportere, de vanlige flosklene, har tydligvis ikke råd til å sparke en manager som har en foppal som får supportere til å ikke bry seg... Etter min mening i samme klasse som Bates >:(
Slik jeg oppfattet det, var GFH fra første dag en "sleip jævel"...

GFH er klubbens verste eiere noensinne. Jeg bare syns det er litt søkt at du gir Bates skylden for det, selv om han fortjener masse kritikk for sin periode i klubben. Du er selvsagt i din fulle rett til å gjøre det, jeg bare ser ikke helt logikken.

Det kan vel hende de lurte han, like mye som oss. Som du sier, det får vi aldri vite og det er totalt irrelevant uansett.
Marching on together!

Leedsfan

Sv: NYE EIERE - GFH Capital
« Svar #2291 på: Mai 13, 2017, 17:27:10 »
NYE EIERE - GFH Capital er Bates. GFH Capital tar opp massivt lån på klubben som går til Bates. Om 6 mndr er klubben i adm. resultat.Bates har svindla til seg penger på klubbens bekostning

Du burde deltatt i VM for konspirasjonsteorier. Hadde lett satt penga på deg! Men denne syntes jeg var dårlig, kan du ikke prøve engang til og kline til med noe ordentlig saker?

Vi får bare håpe Håkon ikke har rett, men hva denne banken vil med oss gjenstår jo å se!

Jeg har enda ikke spretta champisen for å si det sånn! Akkurat nå føler jeg det var bedre med Bates, da visste man hvertfall hva man kunne vente seg...  Dem har litt over 2 uker på å vise hva dem vil med klubben!
De har etter min mening allerede vist hva de vil med klubben: få den til å gå rundt,minimale risikokjøp,fortsatt tause overfor supportere, de vanlige flosklene, har tydligvis ikke råd til å sparke en manager som har en foppal som får supportere til å ikke bry seg... Etter min mening i samme klasse som Bates >:(
Slik jeg oppfattet det, var GFH fra første dag en "sleip jævel"...

Du trodde aldri at de hadde tenkt å bygge klubben "stein på stein"?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2292 på: Mai 13, 2017, 18:16:39 »
Nei, jeg håpet det, men etter deres første januarvindu så var all tvil fjernet :( 

Jon R

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2293 på: Mai 13, 2017, 23:43:56 »
Klarte nesten å rasere klubben, stein for stein. Mye tydet på at de var på konkursens rand og helt avhengig av at noen kjøpte klubben hvis de skulle overleve. Med tid og stunder ville de vært nødt til å selge til nær sagt hvem som helst. Alle som gadd å ta jobben med sette seg skikkelig inn i økonomien skjønte dette (som Together Leeds gruppen). Cellino gjorde seg ikke bryet og beklaget seg i ettertid over alle skjelettene som falt ut av skapet.

Det virker totalt urimelig at GHF skal sitte tilbake med profitt etter sitt vanstyre, kanskje regelrett tappet klubben for penger (les svindlet) kamuflert som agenthonorarer, konsulenttjenester og "andre utgifter". Det verste er at vi trodde vi var kvitt GHF for godt, noe Cellino har fått masse kreditt for, trolig på feilaktig grunnlag. Hvis det som står i artikkelen er riktig, må vi belage oss på å leve med negativ innflytelse fra GHF i mange år til.   :(
Jon R.

stian

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2294 på: Mai 14, 2017, 09:27:09 »
Dersom dette stemmer, er GDHs "salg" av Leeds en skurkedeal uten sidestykke i engelsk fotball. Hvor er FLs "fit and proper" test når den virkelig behøves??

Det som blir mer og mer klart er at Cellinos manglende businessevner faktisk har berget klubben. Blant klubbeiere kommer han til å være kjent som "The Stupid One" for all framtid, men han får i alle fall et noe bedre ettermæle blant Leedsfans (skulle ikke mye til) etter hvert som informasjonen kommer ut.
Får bare håpe at ikke Radrizzani blir sittende i saksa som "The Other One". 

Dersom det finnes rettferdighet i verden rekker GFH å over Galatasaray før de går dundrende konkurs og havner bak lås og slå hele gjengen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2295 på: Mai 14, 2017, 10:21:32 »
Dersom dette stemmer, er GDHs "salg" av Leeds en skurkedeal uten sidestykke i engelsk fotball.

Mike Thornton who posted all that stuff about gfh holding up the deal has posted this on twitter, saying he missed it yesterday, looking good still then
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2296 på: Mai 14, 2017, 15:46:19 »
Når noen sier "hopp", så hopper Leeds-fansen.

Utdyp

Venter litt på utdypelsen her..

Josch

Sv: PATETISKE EX-EIERE - GFH Capital
« Svar #2297 på: Mai 15, 2017, 20:07:22 »
Når noen sier "hopp", så hopper Leeds-fansen.

Utdyp

Venter litt på utdypelsen her..

Jeg vet ikke  hva RoarG mener, men vi bør ikke "hoppe" ukritisk (kaste oss på klagekoret) bare vi ser noen  skrive noe negatvt om Cellino eller  GFH. Man bør stille like mye  krav til sannferdighet av disse "skribenter" som man krever av  Cellino. Cellino er blitt kritisert for å lyve flere ganger (og gjort det), men ingen stiller krav til etterettlighet av skribenter  som skriver kritisk mot  Cellino eller  GFH. Hvor har de stoffet fra? Hvem er kildene deres (ofte er det påstander)? Har de en agenda? Stemmer det de sier når regnskapet kommer?  Stemmer det med det som virkelig hender? Ofte stemmer det slett ikke, men det er selvsagt lov å ha meninger.

Etter alt som er skrevet feilaktig om Cellino (sett nå i etterkant) av  "insidere" de siste tre årene  så har jeg ikke tiltro til noe annet enn det som fremkommer fra  seriøse medier,  av regnskapet og  det som faktisk skjer. (Det som jeg ser med mine egne øyne) . Faktum så langt ble faktisk noe annet enn det kritikerne overøste oss med for halvannet år siden. Jeg stoler ikke på insidere,  som sier de vet mer enn andre.

Vi bør være ærlige og erkjenne  at ingen av oss kjenner detaljene  låneavtalen som Cellino har inngått med  GFH i forbindelse med kjøpet av  Leeds. Ikke Thornton heller. Ã… si at  avtalen er dårlig og at GFH vil influere på Leeds' fremtid for lang tid er en drøy påstand,  uten noe dokumentasjon.

Med all denne sytingen  mot  GFH så er det jo vi Leeds-fans som er patetiske (synes synd på oss selv) . Nå har jo  Radrizzani bestemt seg for å innfri lånet / endre avtalen med  GFH, og han har kjent avtalen lenge. Da må vi tro at han ser en mulighet for det.  Jeg velger å tro at dette går i orden.

Syting mot gamle eiere (berettighet eller ikke) er blitt en egen sport på dette forum.