Skrevet av Emne: Stallen per dags dato  (Lest 44967 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Stallen per dags dato
« på: Februar 01, 2013, 09:02:02 »
01/02-2013

Keepere: Kenny, Ashdown

Forsvarere: Lees, Peltier, Pearce, Warnock, White, Drury, Byram

Midtbane: Brown, Austin, Barkley, Norris, Green, Tonge, Hall, Varney

Angrep: Ross, Diouf, Morison, Habibou, Somma

Det er jo flere spillere som er i stallen, men jeg tror det er disse som kommer til å spille. 22 spillere som alle kan gjøre en jobb (Barkley er lånt), det er lenge siden...

Hvis jeg skulle ønsket meg mer så måtte det vært en naturlig vingspiller inn, enten på høyre eller venstre. Hadde vi fått Burke i går så hadde dette transfervinduet vært en suksess.

Uansett hvor trist det er at Becchio forsvant så har vi kommet styrket ut av dette januarvinduet...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ibster

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #1 på: Februar 01, 2013, 09:14:20 »
01/02-2013

Keepere: Kenny, Ashdown

Forsvarere: Lees, Peltier, Pearce, Warnock, White, Drury, Byram

Midtbane: Brown, Austin, Barkley, Norris, Green, Tonge, Hall, Varney

Angrep: Ross, Diouf, Morison, Habibou, Somma

Det er jo flere spillere som er i stallen, men jeg tror det er disse som kommer til å spille. 22 spillere som alle kan gjøre en jobb (Barkley er lånt), det er lenge siden...

Hvis jeg skulle ønsket meg mer så måtte det vært en naturlig vingspiller inn, enten på høyre eller venstre. Hadde vi fått Burke i går så hadde dette transfervinduet vært en suksess.

Uansett hvor trist det er at Becchio forsvant så har vi kommet styrket ut av dette januarvinduet...

Helt enig, sier meg fornøyd med tingenes tilstand nå da vi har gått inn i Februar. Måtte det smelle allerede i morgen -  MOT!

Tror dere noen av gårsdagens signeringer har rukket å fiske opp fotballskoa fra flyttelasset allerede i morgen?

Fripp

  • Gjest
Sv: Stallen per dags dato
« Svar #2 på: Februar 01, 2013, 09:30:01 »
01/02-2013

Keepere: Kenny, Ashdown

Forsvarere: Lees, Peltier, Pearce, Warnock, White, Drury, Byram

Midtbane: Brown, Austin, Barkley, Norris, Green, Tonge, Hall, Varney

Angrep: Ross, Diouf, Morison, Habibou, Somma

Det er jo flere spillere som er i stallen, men jeg tror det er disse som kommer til å spille. 22 spillere som alle kan gjøre en jobb (Barkley er lånt), det er lenge siden...

Hvis jeg skulle ønsket meg mer så måtte det vært en naturlig vingspiller inn, enten på høyre eller venstre. Hadde vi fått Burke i går så hadde dette transfervinduet vært en suksess.

Uansett hvor trist det er at Becchio forsvant så har vi kommet styrket ut av dette januarvinduet...

Helt enig, sier meg fornøyd med tingenes tilstand nå da vi har gått inn i Februar. Måtte det smelle allerede i morgen -  MOT!

Tror dere noen av gårsdagens signeringer har rukket å fiske opp fotballskoa fra flyttelasset allerede i morgen?
Morison og Warnock toro jeg er klare. Verre med Haribo.

Blank_File

Sv: Re: Stallen per dags dato
« Svar #3 på: Februar 01, 2013, 09:32:00 »
Morison er skadet og spiller ikke mot Cardiff.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Fripp

  • Gjest
Sv: Re: Stallen per dags dato
« Svar #4 på: Februar 01, 2013, 09:41:09 »
Morison er skadet og spiller ikke mot Cardiff.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kjøpe skadet spiller......

Leedsfan

Sv: Re: Stallen per dags dato
« Svar #5 på: Februar 01, 2013, 09:45:41 »
Morison er skadet og spiller ikke mot Cardiff.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kjøpe skadet spiller......

Det er ikke noe snakk om beinbrudd og at han ikke kan spille mer denne sesongen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jaho

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #6 på: Februar 01, 2013, 11:00:30 »
01/02-2013

Keepere: Kenny, Ashdown

Forsvarere: Lees, Peltier, Pearce, Warnock, White, Drury, Byram

Midtbane: Brown, Austin, Barkley, Norris, Green, Tonge, Hall, Varney

Angrep: Ross, Diouf, Morison, Habibou, Somma

Det er jo flere spillere som er i stallen, men jeg tror det er disse som kommer til å spille. 22 spillere som alle kan gjøre en jobb (Barkley er lånt), det er lenge siden...

Hvis jeg skulle ønsket meg mer så måtte det vært en naturlig vingspiller inn, enten på høyre eller venstre. Hadde vi fått Burke i går så hadde dette transfervinduet vært en suksess.

Uansett hvor trist det er at Becchio forsvant så har vi kommet styrket ut av dette januarvinduet...

17 av disse 22 hadde ikke kamper for oss før denne sesongen.. Snakk om make-over...

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #7 på: Februar 01, 2013, 11:03:14 »
01/02-2013

Keepere: Kenny, Ashdown

Forsvarere: Lees, Peltier, Pearce, Warnock, White, Drury, Byram

Midtbane: Brown, Austin, Barkley, Norris, Green, Tonge, Hall, Varney

Angrep: Ross, Diouf, Morison, Habibou, Somma

Det er jo flere spillere som er i stallen, men jeg tror det er disse som kommer til å spille. 22 spillere som alle kan gjøre en jobb (Barkley er lånt), det er lenge siden...

Hvis jeg skulle ønsket meg mer så måtte det vært en naturlig vingspiller inn, enten på høyre eller venstre. Hadde vi fått Burke i går så hadde dette transfervinduet vært en suksess.

Uansett hvor trist det er at Becchio forsvant så har vi kommet styrket ut av dette januarvinduet...

17 av disse 22 hadde ikke kamper for oss før denne sesongen.. Snakk om make-over...

Harry Redknapp kan bare legge opp..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Peters

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #8 på: Februar 01, 2013, 12:02:29 »
Jeg har ikke for vane å henge meg på hylekoret om for dårlige spillere til klubben.
Men de nye i dette vinduet tipper jeg er i beste fall marginalt bedre enn de vi har, og langt fra gode nok til at vi skal ble en seriøs utfordrer til opprykk! Jeg tror ikke Morison vil være i nærheten av Becciho sin scoringsrate. Warnock fra Villa skal tette venstrekanten bak sies det. Tja, han var altså ikke god nok for et lag som har sluppet inn 4 mål pr kamp de t siste  ::)

Håper jeg tar feil i mine antageler.... :-\

bjoggis

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #9 på: Februar 01, 2013, 12:13:33 »
Jeg har ikke for vane å henge meg på hylekoret om for dårlige spillere til klubben.
Men de nye i dette vinduet tipper jeg er i beste fall marginalt bedre enn de vi har, og langt fra gode nok til at vi skal ble en seriøs utfordrer til opprykk! Jeg tror ikke Morison vil være i nærheten av Becciho sin scoringsrate. Warnock fra Villa skal tette venstrekanten bak sies det. Tja, han var altså ikke god nok for et lag som har sluppet inn 4 mål pr kamp de t siste  ::)

Håper jeg tar feil i mine antageler.... :-\
Det tror jeg du gjør. Mener helt klart vi er styrket i overgangsvinduet. Skulle gjerne hatt en rask og teknisk ving  :)

Tjalla

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #10 på: Februar 01, 2013, 12:36:35 »
Kanskje er vi hakket styrket, men ikke stort mer. For meg er denne stallen i beste fall øvre halvdel av CCC. Mea tror jeg at om Warnock får max ut av spillerstallen så oppnår vi en Play-off. Og da kan alt skje. Om det blir opprykk tror jeg svært få av disse tar steget videre opp. Få i stallen (ser bort fra Barkley) med spesielt stort potensiale syns jeg. Lees/Byram er unge og kan selvsagt ta steget videre, men de bærer ikke laget. Hvor er de unge talentene??? Syns stallen er grå og kjedelig så det holder... Men det er nå bare min mening. Og jeg har blitt fortalt at jeg har tatt  feil før, selv om det skjer fryktelig sjeldent  :P
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

lojosang

Sv: Re: Stallen per dags dato
« Svar #11 på: Februar 01, 2013, 17:12:36 »
Det som ER bra er at vi har fått ut en del reservelagsbenkevarmere.
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #12 på: Februar 01, 2013, 17:14:09 »
Det som ER bra er at vi har fått ut en del reservelagsbenkevarmere.

En måte å se det på..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #13 på: Februar 01, 2013, 17:34:13 »
Kanskje litt styrket, men i helhet langt unna det som kreves av kvalitet i troppen som gir opprykk :(
Prove me wrong Colin Wanker :o

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #14 på: Februar 01, 2013, 17:36:45 »
Kanskje litt styrket, men i helhet langt unna det som kreves av kvalitet i troppen som gir opprykk :(
Prove me wrong Colin Wanker :o

Det er litt grått, kunne gjort seg med Thomas og Burke.

Forhåpentligvis blir det ikke noen vårkollaps med denne manageren og stallen han har akkumulert..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #15 på: Juli 15, 2015, 11:27:28 »
Røsler snakker om pace og exciting football. Kan ikke se at signeringene til nå har tilført oss noen hurtigtog akkurat. Stallen er fortsatt ubalansert og mangelen på gode kantalternativer er fortsatt prekær.

Konklusjon: Neste signeringer nå må ha tempo og teknikk som matcher, først og fremst et par hurtige vinger!
Jon R.

auren

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #16 på: Juli 15, 2015, 11:41:45 »
Røsler snakker om pace og exciting football. Kan ikke se at signeringene til nå har tilført oss noen hurtigtog akkurat. Stallen er fortsatt ubalansert og mangelen på gode kantalternativer er fortsatt prekær.

Konklusjon: Neste signeringer nå må ha tempo og teknikk som matcher, først og fremst et par hurtige vinger!

Du blir nok skuffet Jon.. Det kommer nok inn maks 1 ving, evt vil Drury få en ettårskontrakt (evt lengre) og vi signer en ving til. Neste inn kan fort være en keeper eller stopper. Virker som vi sliter å få napp på en ving med pace and skills...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Stallen per dags dato
« Svar #17 på: Juli 15, 2015, 12:09:03 »
Hvor eller (hvem :-\) er  "the fantastic " signing??

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28902
  • Total likes: 2637
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Stallen per dags dato
« Svar #18 på: Juli 15, 2015, 12:49:00 »
Røsler snakker om pace og exciting football. Kan ikke se at signeringene til nå har tilført oss noen hurtigtog akkurat. Stallen er fortsatt ubalansert og mangelen på gode kantalternativer er fortsatt prekær.

Konklusjon: Neste signeringer nå må ha tempo og teknikk som matcher, først og fremst et par hurtige vinger!
Uwe er enig, fra dagens YEP:
United’s head coach admitted that the addition of width and pace to his attacking line was still on the agenda following Adeyemi’s arrival

United’s boss said he was carrying an excess of strikers in his squad but was still aiming to add quick players to his attacking line.

Leeds are also likely to recruit a second-choice goalkeeper as understudy to Marco Silvestri but Rosler voiced satisfaction with the progress made since his appointment as head coach in May.

“I said all the time that I wish to add more pace,” Rosler said. “Tom has a good change of pace in midfield but up front my ambition was always to add more pace.

“In some areas we are over covered. We have too many centre forwards at the moment. In the wider areas we are thin.

“But as I said before, we are still assessing and we are not in a hurry. Compared to other teams we’re going into the training camp (in Austria) with 95 per cent of our business done.

“It’s a fantastic achievement and (owner Massimo) Cellino has been crucial in that. We’ve done good business in our framework and our budget.”

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds-united-rosler-pleased-with-squad-1-7358975
« Siste redigering: Juli 15, 2015, 12:55:49 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #19 på: Juli 15, 2015, 13:08:33 »
Hvor eller (hvem :-\) er  "the fantastic " signing??
om man skall gå på prislappen så är det definitivt Wood, är väl vårt dyraste nyförvärv typ de sista 10 åren
 

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #20 på: Juli 18, 2015, 18:33:16 »
Her er de 25 som reist til Østerrike i dag:

Keepere:
Marco Silvestri
Ross Turnbull
Charlie Horton

Forsvarere:
Liam Cooper
Sol Bamba
Giuseppe Bellusci
Scott Wootton
Gaetano Berardi
Sam Byram
Lewie Coyle
Charlie Taylor

Midtbane:
Tom Adeyemi
Tommaso Bianchi
Lewis Cook
Alex Mowatt
Luke Murphy
Casper Sloth
Kalvin Phillips

Angrep:
Chris Wood
Souleymane Doukara
Mirco Antenucci
Lee Erwin 
Steve Morison   
Billy Sharp     
Lewis Walters 

Blir vel beskyldt for å være litt vel positiv igjen, men mener at stallen ser bedre ut enn på lenge. Stallen inneholder mange lovende spillere og man kan håpe på at de blomstrer denne sesongen.

Vi mangler minst en ving med fart da det kan se ut som Uwe leker med tanken om å bruke Byram fremover på banen. Vi mangler vel også en defensiv midtbanegeneral, men har ikke hørt at vi skal signere en slik.
Blir Charlie Taylor skadet så er vi vel litt sårbare på venstreback da Lewie Coyle er høyreback. Berardi får bytte back (hvis ikke Byram spiller der) og Coyle får sitt gjennombrudd?

Vi er jevnt godt besatt over hele banen selv om vi mangler ving(er) og pace. Kunne vi bare signert et par spillere som hadde fått alt til å klikke så kan denne sesongen bli artig.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #21 på: Juli 18, 2015, 19:09:23 »
Her er de 25 som reist til Østerrike i dag:

Keepere:
Marco Silvestri
Ross Turnbull
Charlie Horton

Forsvarere:
Liam Cooper
Sol Bamba
Giuseppe Bellusci
Scott Wootton
Gaetano Berardi
Sam Byram
Lewie Coyle
Charlie Taylor

Midtbane:
Tom Adeyemi
Tommaso Bianchi
Lewis Cook
Alex Mowatt
Luke Murphy
Casper Sloth
Kalvin Phillips

Angrep:
Chris Wood
Souleymane Doukara
Mirco Antenucci
Lee Erwin 
Steve Morison   
Billy Sharp     
Lewis Walters 

Blir vel beskyldt for å være litt vel positiv igjen, men mener at stallen ser bedre ut enn på lenge. Stallen inneholder mange lovende spillere og man kan håpe på at de blomstrer denne sesongen.

Vi mangler minst en ving med fart da det kan se ut som Uwe leker med tanken om å bruke Byram fremover på banen. Vi mangler vel også en defensiv midtbanegeneral, men har ikke hørt at vi skal signere en slik.
Blir Charlie Taylor skadet så er vi vel litt sårbare på venstreback da Lewie Coyle er høyreback. Berardi får bytte back (hvis ikke Byram spiller der) og Coyle får sitt gjennombrudd?

Vi er jevnt godt besatt over hele banen selv om vi mangler ving(er) og pace. Kunne vi bare signert et par spillere som hadde fått alt til å klikke så kan denne sesongen bli artig.

Ja, stallen ser mye bedre ut Leedsfan...den ser faktisk så bra ut at vi kommer til å kjempe om en 7.-8.plass...Du verden for en sesong det kommer til å bli... ;) For å sitere Håkon: Alt annet enn direkte opprykk for denne klubben er en totalt mislykket sesong....

lojosang

Sv:
« Svar #22 på: Juli 18, 2015, 19:12:51 »
Mangler fortsatt fart i alle ledd. Men mye skrot fra reservebenkene i Italia er sendt hjem igjen og er erstattet med våre egne unggutter. Det er positivt.
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #23 på: Juli 18, 2015, 19:15:56 »
Her er de 25 som reist til Østerrike i dag:

Keepere:
Marco Silvestri
Ross Turnbull
Charlie Horton

Forsvarere:
Liam Cooper
Sol Bamba
Giuseppe Bellusci
Scott Wootton
Gaetano Berardi
Sam Byram
Lewie Coyle
Charlie Taylor

Midtbane:
Tom Adeyemi
Tommaso Bianchi
Lewis Cook
Alex Mowatt
Luke Murphy
Casper Sloth
Kalvin Phillips

Angrep:
Chris Wood
Souleymane Doukara
Mirco Antenucci
Lee Erwin 
Steve Morison   
Billy Sharp     
Lewis Walters 

Blir vel beskyldt for å være litt vel positiv igjen, men mener at stallen ser bedre ut enn på lenge. Stallen inneholder mange lovende spillere og man kan håpe på at de blomstrer denne sesongen.

Vi mangler minst en ving med fart da det kan se ut som Uwe leker med tanken om å bruke Byram fremover på banen. Vi mangler vel også en defensiv midtbanegeneral, men har ikke hørt at vi skal signere en slik.
Blir Charlie Taylor skadet så er vi vel litt sårbare på venstreback da Lewie Coyle er høyreback. Berardi får bytte back (hvis ikke Byram spiller der) og Coyle får sitt gjennombrudd?

Vi er jevnt godt besatt over hele banen selv om vi mangler ving(er) og pace. Kunne vi bare signert et par spillere som hadde fått alt til å klikke så kan denne sesongen bli artig.

Ja, stallen ser mye bedre ut Leedsfan...den ser faktisk så bra ut at vi kommer til å kjempe om en 7.-8.plass...Du verden for en sesong det kommer til å bli... ;) For å sitere Håkon: Alt annet enn direkte opprykk for denne klubben er en totalt mislykket sesong....

Jeg er i utganspunktet fornøyd med en 7-8 plass, men det vil være bittert å gå glipp av en play-off.
Den eneste som forsvinner i denne sesongen eller etter er i utgangspunktet Byram, resten av håpene er har litt lengre kontrakter.
Om vi ikke rykker opp denne sesongen så vil jeg ikke kalle den mislykket, men en topp 10 plass er forhåpentligvis noe å bygge videre på?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #24 på: Juli 18, 2015, 19:21:53 »
Topp 6 må være et klart mål.
Topp 2 kan være mulig viss laget kommer i en fin stim, men i utgangspunktet er ikke stallen god nok til det.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cannavaro

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #25 på: Juli 18, 2015, 20:48:39 »
Ser at Ajose ikke er med på turen. noen spesiell grunn til det mon tro ??
MFLU - Miracles For Leeds United

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #26 på: Juli 18, 2015, 20:58:40 »

Ser at Ajose ikke er med på turen. noen spesiell grunn til det mon tro ??

Sharp, Morison og Ajose er tilbudt til andre klubber ryktes det!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cannavaro

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #27 på: Juli 18, 2015, 21:13:27 »

Ser at Ajose ikke er med på turen. noen spesiell grunn til det mon tro ??

Sharp, Morison og Ajose er tilbudt til andre klubber ryktes det!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jepp, har lest det, men Sharp og Morison er med...ikke Ajose.....???!!
MFLU - Miracles For Leeds United

Leedsfan

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #28 på: Juli 18, 2015, 22:31:49 »
Ajose har vel blitt vurdert som den dårligste spissen. Uwe har jo sagt at vi har for mange spisser.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Stallen per dags dato
« Svar #29 på: Juli 19, 2015, 23:12:32 »
LEEDS UNITED – THE SQUAD – DEFENCE (1/3)

by Charlie Sopp on July 18, 2015
LEEDS UNITED NEWS
 
This summer has been a building job at Leeds United. Players have in the main stayed and we have added in certain areas. Uwe Rosler seems more than happy with the work done in the transfer market thus far but will be hoping for a winger in the coming weeks. I will have a look at every player in and around the first-team in this series of articles to explore possible options and strength-in-depth.

Goalkeepers

Marco Silvestri – Silvestri is almost guaranteed to be the number one at the start of the season barring injury. Rosler confirmed this on Wednesday and the Italian stopper should continue to enhance his reputation this season. Seriously needs to work on his communication skills. Very much a confidence player but in the Championship he has come a long way in just one-year.

Ross Turnbull – Adds vital experience and some competition for Marco Silvestri. Solid back-up and will be waiting in the wings for his chance if and when he is needed. Think it’s a clever deal by the club rather than an outstanding one. Can help the youngsters at the club and provide cover needed.

Charlie Horton – USA youth international who is very highly rated by new goalkeeping coach Richard Hartis. Seen very much as a project player and will turn out for the development squad this season, probably turning up on the bench in the cup games.

Defenders

Charlie Taylor (Left-Back/Wing) – Taylor burst onto the scene last season following the departure of Stephen Warnock. He Will almost certainly be the number one choice at left-back. If Uwe Rosler decides on a 3-4-3/5-2-3 formation then expect Taylor to be the left wing-back, a role he will be more than capable of executing. Played on the wing last season towards the end, netting two goals. Grows in confidence by the game and a real asset at the club. Proved me right when Warnock left, probably one of my more controversial articles when I wrote that Warnock wouldn’t be missed. due to Taylor’s ability.

Gaetano Berardi (Right/Left-Back) – The Swiss full-back has changed his fortunes and reputation at Leeds after a wild start to his stay in West Yorkshire. His karate kick was followed by another red-card and he basically froze himself out at times. From the turn of the year he was the most consistent player to take the field, calming down and showing a real solid side to his game. Can easily force his way into the starting XI and keep others out. Will be looking to earn himself a new deal, having only signed an initial two-year-deal last summer. Can play either full-back position which adds brilliant versatility to his game, the right-footer played even better when shifted to left-back in 2015.

Scott Wootton (Centre/Right-Back) – Wootton found himself in a similar situation to Berardi last season. The big defender was loaned out to Rotherham early on and looked set to join the Millers on a permanent deal in January. However an injury to Berardi meant he was used for Leeds and soon earned himself a new contract and played every game until the end of the season. Probably the easiest one to drop but good back-up and seems to get better the more games he plays. Will never rampage forward but formed a good understanding with Sam Byram down the right last season.

Giuseppe Bellusci (Centre-Back) – Probably the most controversial player currently at Leeds. The Italian clearly has the ability but whether he can stay focused on the football side of football is another matter. If he sorts his head out he can be a real leader on the park and if he doesn’t Leeds fans and new boss Uwe Rosler will soon make their feelings clear. Rosler is blatantly a no-nonsense coach and will probably lay down the law with any trouble-makers. So good is his footballing skills I wrote an article based on shifting him into a midfield anchor role, one that Tom Adeyemi will be looking to fill.

Sol Bamba (Centre-Back) – The signing of Sol Bamba should not be taken for granted. Massimo Cellino clearly had a struggle getting this deal over the line and finally caved in giving the big man his two-year-deal. Instrumental in the revival of the club last season and judging by Uwe Rosler’s comments so far he will probably become the new club captain. Can have off-days but in the main he is a solid wall in the Leeds defence and there won’t be many looking forward to facing him next season. Quick as well as strong. I would like to see him be more effective in the opposition penalty area, I feel he has more to offer in that regard.

Liam Cooper (Centre/Left-Back) – The Scottish centre-back had ups and downs last season like many of the players. He broke into the team after the fall from grace of then skipper Jason Pearce. Looked very good early on but went off the boil during patches. Last game of the season he looked like a player with huge potential, really leading the team from the back. Became captain but after losing his place he lost his captaincy to Sol Bamba. I think his position depends on two things, the formation and the attitude of Giuseppe Bellusci. If Rosler plays three centre-backs and wing-backs I think Cooper will take his place in the left of the three centre-backs. If Giuseppe Bellusci gets his head right and starts the season well I think Cooper may well end up on the bench. Very good option, can also slip in at left-back when needed.

Sam Byram will be in part 2 of the article rather than this one, I see his future at the club being in a more advanced role as we saw last season. In terms of cover I think we are pretty well off at the back. Another centre-back may well be on the agenda if the right player becomes available but we will have to wait and see. It will be interesting to see whether Uwe Rosler plays a 3 or a 4 at the back. I don’t think any youngsters will threaten the first team in these positions but hopefully one or two can surprise us and make the step-up in the coming campaign. The most likely would be Ross Killock. The young defender will probably be the one pushing if no new signings are to come in.

By Charlie Sopp

http://weareleedsunited.co.uk/leeds-united-the-squad-defence-13/
« Siste redigering: Juli 19, 2015, 23:53:30 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973