Skrevet av Emne: Ex-spiller: Luke Murphy  (Lest 65355 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Xern

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #180 på: Januar 06, 2017, 14:40:59 »
Luke Murpy forsvinner. https://www.leedsunited.com/news/team-news/21481/luke-murphy-midfielder-departs-on-loan

Tror dette er positivt både for Murphy og Burton.
Enig. Er neppe bra for Murphy å være helt ute i kulden, ikke bra for leeds at han sitter å koster penger, og bra for Burton som trolig får en spiller de trenger.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #181 på: Januar 06, 2017, 15:19:56 »
Luke Murpy forsvinner. https://www.leedsunited.com/news/team-news/21481/luke-murphy-midfielder-departs-on-loan

Tror dette er positivt både for Murphy og Burton.
Enig. Er neppe bra for Murphy å være helt ute i kulden, ikke bra for leeds at han sitter å koster penger, og bra for Burton som trolig får en spiller de trenger.
"Har alltid ønsket å spille for denne manageren" og "en ambisiøs klubb". Smiske, smiske. Lykke på reisen, Luke.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #182 på: Januar 06, 2017, 20:28:57 »
Tidene forandrer seg. Da han kom i 2013 var han den første spiller til 1 mill pund til Leeds på år og dag,  og vi var ganske happy. Særlig da han scoret vinnermålet mot  Brighton i sesongpermieren.  Og sommeren 2015 ble han belønnet med ny 4 årskontrakt!! Bare 1,5 år siden.

Vi får ta dette som et tegn på at Leeds er blitt større og bedre,  og at Murphys standard  ikke er godt nok for Leeds lenger.
Sånn sett får vi håpe dette skjer med flere av dagens A-lagsspillere.  Mulig vi kan selge Chris Wood til høsten og si at han ikke er god nok for Leeds hvis fremgangen fortsetter på samme måte.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #183 på: Januar 06, 2017, 20:53:39 »
Mot Shamrock, det var der det skar seg for Murphy, ett mottak så dårlig at han mistet all selvtillit og tillit fra Monk, har ikke spilt en a-kamp siden.

Jon R

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #184 på: Januar 06, 2017, 21:27:43 »
Mot Shamrock, det var der det skar seg for Murphy, ett mottak så dårlig at han mistet all selvtillit og tillit fra Monk, har ikke spilt en a-kamp siden.
Spilte vel en kamp i cupen? Og det skal vel mer enn et dårlig mottak til for å bli avskiltet av Monk?
Jon R.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #185 på: Januar 06, 2017, 21:32:05 »
Mot Shamrock, det var der det skar seg for Murphy, ett mottak så dårlig at han mistet all selvtillit og tillit fra Monk, har ikke spilt en a-kamp siden.
Spilte vel en kamp i cupen? Og det skal vel mer enn et dårlig mottak til for å bli avskiltet av Monk?

Tror også at Monk sin vurderingsevne ligger på et litt høyere nivå enn som så.
Super Leeds since 1968

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #186 på: Januar 06, 2017, 21:39:30 »
Mot Shamrock, det var der det skar seg for Murphy, ett mottak så dårlig at han mistet all selvtillit og tillit fra Monk, har ikke spilt en a-kamp siden.
Spilte vel en kamp i cupen? Og det skal vel mer enn et dårlig mottak til for å bli avskiltet av Monk?

Tror også at Monk sin vurderingsevne ligger på et litt høyere nivå enn som så.

Klart det, men spilte stort sett midtstopper gjennom sommeren så vi forstod vel hvor det bar. Store svakheten til Luke er tempo, da kan han ikke spille for oss, samme som Mowatt, sirup.
« Siste redigering: Januar 06, 2017, 21:41:13 av Rudi G. »

RoarG

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #187 på: Januar 28, 2017, 16:30:47 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #188 på: Januar 28, 2017, 16:36:59 »
Vi burde aldri kvittet oss med Murphy!











auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #189 på: Januar 28, 2017, 16:42:14 »
Vi burde aldri kvittet oss med Murphy!











auren
Er bare på utlån. Tilbakekall ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gufrias

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #190 på: Januar 28, 2017, 17:20:05 »
Fin vane å score i debutkampen. Men i lengden trengs det noe mer for å holde kritikerne på avstand.
Hekta på Leeds siden 1974

Xern

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #191 på: Januar 28, 2017, 19:28:33 »
Fin vane å score i debutkampen. Men i lengden trengs det noe mer for å holde kritikerne på avstand.
Var jo fantastisk debymålet når han kom til oss også. Var ikke det mot Reading under McD?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #192 på: Januar 28, 2017, 19:32:16 »
Fint mål var det og! Langskudd fra ca 20m.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kai

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #193 på: Januar 28, 2017, 20:05:33 »

jaho

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #194 på: Januar 29, 2017, 01:56:36 »
Fin vane å score i debutkampen. Men i lengden trengs det noe mer for å holde kritikerne på avstand.
Var jo fantastisk debymålet når han kom til oss også. Var ikke det mot Reading under McD?

mot Brighton, 2-1, serieåpning, like før slutt

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #195 på: Juli 03, 2017, 18:01:53 »
Utlånt til Burton.

Xern

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #196 på: Juli 03, 2017, 18:42:05 »
Utlånt til Burton.
Flotte greier. Da er han borte fra lønningslista, da kontrakten går ut når lånet er ferdig. Takk for god innsats, Murphy.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

RoarG

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #197 på: Juli 03, 2017, 18:43:02 »
Utlånt til Burton.
Flotte greier. Da er han borte fra lønningslista, da kontrakten går ut når lånet er ferdig. Takk for god innsats, Murphy.
Du kom meg i forkjøpet med den.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Xern

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #198 på: Juli 03, 2017, 18:54:05 »
 
Utlånt til Burton.
Flotte greier. Da er han borte fra lønningslista, da kontrakten går ut når lånet er ferdig. Takk for god innsats, Murphy.
Du kom meg i forkjøpet med den.
;)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

samadhi

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #199 på: Juli 03, 2017, 19:11:29 »
En spiller som kom med store forventninger som han aldri helt greide å leve opp til.
Var god i sine beste stunder, men sjelden dominerende.

Burton får vel det samme som vi fikk da vi signerte han;

He's nothing like Frank Lampard! He's a slim, tall, deep-lying playmaker whose best attribute is his range of passing.

 Murphy will pull the strings from midfield, can shoot from long range, and take dead balls. He can ghost past players in the middle of the park and he is inteligent and technically excellent.

 He has good upper body strength and is an on-pitch leader with an excellent professional ethic.

 He'll be a good signing, but if you want to know what type of players he is, he's probably more akin to someone like Xavi Alonso than Frank Lampard.
marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #200 på: Mai 10, 2018, 11:41:10 »
Ah, på tide å gjenopplive Luke Murphy-tråden igjen. Over 10 mnd siden forrige post. Spørs hvor lenge denne tråden kommer til å figurere på førstesiden? Fant den på side 14.
Så, du er den typen som trodde at Luke Murphy er en ex-Leeds spiller? Da tar du feil. Luke har nemlig 1 år igjen av kontrakten sin i Leeds han. Burton-manager Nigel Clough gir Luke meget gode skussmål etter sine 18 (!) mnd på lån i Burton. Han har muligens spilt flere kamper for Burton enn for Leeds? De skussmålene Clough gir Murphy er svært gode t.o.m.. Kanskje så gode at Clough ønsker Murphy til Burton på permanent grunnlag? Uttalelsene i intervjuet kan tyde på det.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/nigel-clough-hands-paul-heckingbottom-14638367

Murphy ble jo frosset ut i Leeds. Gir Heckingbottom Luke en ny sjanse? Eller selger vi han til Burton for en svært rimelig pris? Jeg mener vi vel bør gjøre det siste. Mye tyder på at Murphy holder et godt L1-nivå, men faller igjennom i Championship. Han kan toppen bli en squad-player hos oss, og vil som best sitte på benken, og da ikke så veldig ofte heller. Jeg tror det beste vi kan gjøre for Luke er å selge han. Han tydeligvis nok talent til å spille fast i en klubb, men den klubben er nok ikke Leeds United.

...og det virker som om mange Leeds-fans vil ha han bort.
https://www.footballinsider247.com/leeds-fans-react-luke-murphy/
« Siste redigering: Mai 10, 2018, 15:52:20 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #201 på: Mai 10, 2018, 18:59:55 »
Ah, på tide å gjenopplive Luke Murphy-tråden igjen. Over 10 mnd siden forrige post. Spørs hvor lenge denne tråden kommer til å figurere på førstesiden? Fant den på side 14.
Så, du er den typen som trodde at Luke Murphy er en ex-Leeds spiller? Da tar du feil. Luke har nemlig 1 år igjen av kontrakten sin i Leeds han. Burton-manager Nigel Clough gir Luke meget gode skussmål etter sine 18 (!) mnd på lån i Burton. Han har muligens spilt flere kamper for Burton enn for Leeds? De skussmålene Clough gir Murphy er svært gode t.o.m.. Kanskje så gode at Clough ønsker Murphy til Burton på permanent grunnlag? Uttalelsene i intervjuet kan tyde på det.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/nigel-clough-hands-paul-heckingbottom-14638367

Murphy ble jo frosset ut i Leeds. Gir Heckingbottom Luke en ny sjanse? Eller selger vi han til Burton for en svært rimelig pris? Jeg mener vi vel bør gjøre det siste. Mye tyder på at Murphy holder et godt L1-nivå, men faller igjennom i Championship. Han kan toppen bli en squad-player hos oss, og vil som best sitte på benken, og da ikke så veldig ofte heller. Jeg tror det beste vi kan gjøre for Luke er å selge han. Han tydeligvis nok talent til å spille fast i en klubb, men den klubben er nok ikke Leeds United.

...og det virker som om mange Leeds-fans vil ha han bort.
https://www.footballinsider247.com/leeds-fans-react-luke-murphy/

Burton har ikke råd.

Clough snakker varmt om Luke!

PH liker vel slike spillere!

Murphy er jo egentlig en meget god spiller som aldri ble meget godt.

Nå er han vant til å gjøre drittjobb i Burton i 2 sesonger, kanskje han er akkurat det vi trenger!

Trodde aldri jeg skulle si dette, men gi han en sjanse neste sesong.

Sentrale midtbanespillere blir da Forshaw, Murphy, Klich, Vieira og Phillips. Holder det?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #202 på: Mai 10, 2018, 20:08:29 »
Han har muligens spilt flere kamper for Burton enn for Leeds?

Et kjapt søk på Wikipedia viser at han har omtrent dobbelt så mange kamper for Leeds enn Burton:

111 kamper og 7 mål for Leeds. 59 kamper og 2 mål for Burton.

Om jeg vil ha ham tilbake? Nei. La han evt gå gratis til Burton.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #203 på: Mai 10, 2018, 20:23:32 »
Støtter siste innlegg. Siden han har funnet seg så godt til rette i Burton, la han dra. Gjerne gratis.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #204 på: Mai 10, 2018, 20:29:27 »
Støtter siste innlegg. Siden han har funnet seg så godt til rette i Burton, la han dra. Gjerne gratis.

De har allerede sagt at han blir for dyr!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #205 på: Mai 10, 2018, 21:19:46 »
Murphy, ja. Jeg sitter med et naglefast inntrykk av at lavere Championship er hans nivå, og at alle våre - inklusive O'Kane - er minst like gode. Da han var hos oss syntes jeg han manglet litt på spilltempo, robusthet og ikke minst defensiv helhjertethet. Men han var ung og kunne utvikle seg, og hvis han har fått skikk på svakhetene sine kan han fortjene en ny sjanse.

Men som sagt, jeg tviler.
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #206 på: Mai 10, 2018, 21:37:16 »
Murphy = League 1 spiller
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-spiller: Luke Murphy
« Svar #207 på: August 01, 2018, 20:08:56 »
Leeds United
✔
@LUFC


 | Leeds United can confirm that Luke Murphy’s contact has been terminated by mutual consent.

We wish Luke good luck for the future
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #208 på: August 01, 2018, 20:12:05 »
Phil Hay

Luke Murphy leaves Leeds United by mutual consent. Had a year left on his deal. Last played for Leeds in May 2016. #lufc



 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Spiller: Luke Murphy
« Svar #209 på: August 01, 2018, 20:31:13 »
Ønsker Luke lykke til videre i karrieren.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020