Skrevet av Emne: Den store taktikkeri-tråden!  (Lest 87223 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #240 på: Oktober 24, 2014, 08:52:42 »
Asked if the diamond was suiting his team, Milanic said: “In parts of the games yes, in parts of the games no.

“If the opponent is dominant it can be difficult but when we control the game well then we can be dominant. It depends.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Annesj

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #241 på: Oktober 24, 2014, 09:40:30 »
Asked if the diamond was suiting his team, Milanic said: “In parts of the games yes, in parts of the games no.

“If the opponent is dominant it can be difficult but when we control the game well then we can be dominant. It depends.

Forsåvidt godt svart. Jeg personlig håper han går helt bort ifra den. Men så er ikke jeg sjef  ;) Så lenge det resulterer i suksess kan de spille hvilken formasjon de vil  :D
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Promotion 2010

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #242 på: Oktober 30, 2014, 20:28:58 »
Lufc om Redfearn:

@LUFC: Redfearn: "I want my sides to go & play & be comfortable on the ball. I want them to show people that they care & play with pride." #lufc

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #243 på: Oktober 30, 2014, 20:59:14 »
Lufc om Redfearn:

@LUFC: Redfearn: "I want my sides to go & play & be comfortable on the ball. I want them to show people that they care & play with pride." #lufc

 :)

MOT

p0ndus

  • Gjest
Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #244 på: Oktober 30, 2014, 22:56:48 »
Ønsker et lag med  trøkk, disiplin og organisering,  da kommer resultatene av seg sjøl.

Promotion 2010

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #245 på: Oktober 30, 2014, 23:25:21 »
Ønsker et lag med  trøkk, disiplin og organisering,  da kommer resultatene av seg sjøl.


..........og PONDUS!    :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #246 på: Oktober 31, 2014, 18:19:02 »
Ønsker et lag med  trøkk, disiplin og organisering,  da kommer resultatene av seg sjøl.


..........og PONDUS!    :)

Vil heller ha med Jokke. Han er Leeds-fan.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #247 på: Oktober 31, 2014, 19:31:43 »
Ønsker et lag med  trøkk, disiplin og organisering,  da kommer resultatene av seg sjøl.


..........og PONDUS!    :)

Vil heller ha med Jokke. Han er Leeds-fan.
Tror muligens Silvestri er hårfint bedre.
Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #248 på: November 01, 2014, 18:17:06 »
I kampen i dag så ser vi slik ut som vi har gjort store deler av sesongen. Vi er balltrillende og negative offensivt, defensivt så jogger vi rundt med mange spillere bak ball og har nesten ikke press på ballfører.

Første omgang ser vel ikke så verst ut hvis man satser på å spille 0-0, men det er vel slik at vi sjelden holder nullen.

Vi må være farligere fremover og for å få til det så må vi fosse fremover med flere spillere når vi har vunnet ballen i gunstige områder på banen. Nå så vinner vi ballen og så havner den hos Pearce eller en annen forsvarsspiller og må spille mot etablert.

Når vi forsvarer oss så må det være litt aggressivitet og press på ballfører, det er det ikke i dag. Vi jogger rundt i et "soneforsvar" uten mye press og det slipper vi inn mål på.

Jeg godtar et tap hvis vi prøver, men slik det ser ut i dag så prøver vi kun når vi ligger under!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #249 på: November 01, 2014, 21:44:33 »
Ingen tvil om at spillestilen bærer preg av italiensk forsiktighet, for å satse på mulig gjennombrudd dersom sjansen byr seg. Jeg håpet at dette ville holde før seongstart (holde på ballen og slå til med kontringer). Det fungerer slett ikke.  >:(Enten må vi få innen britisk muskelkraft eller så burde vi hatt etablerte spillere fra Serie A hvis vi skal fortsette med denne stilen. Vi er ufarlige på innlegg og cornere! Antenucci har null sjans i lufta. I dag, mot cardiff , var det litt mer direkte spill. Men Morison passer ikke inn i denne stilen. Vi må 1-2 sterke spillere på midten.

Kontakinte

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #250 på: November 01, 2014, 21:56:26 »
Echhhhh! vi har to udugelige backer som ikke evner og hjelpe midtbanen offensivt. Eneste plass vi skaper overtall er på egen 16. Dette er pinlig altså.

Leedsfan

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #251 på: November 09, 2014, 17:55:30 »
Warnock spesielt, men også Byram fortjener en unnskyldning av meg. Det kan se ut som det har vært systemet og arbeidsoppgavene som har fått de til å se dårlige ut i mine øyne. 1. omgang mot Blackpool så var de begge så høyt i banen og med på å prege de offensive spillet så jeg fikk nesten en tåre i øyekroken.

1. omgangen mot Blackpool var det beste jeg har sett Leeds noen gang live, rett og slett helt fantastisk. Stemninga på stadion var helt enorm, gåsehud deluxe.

La Redfearn holde på, dette blir bare bedre og bedre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #252 på: November 09, 2014, 18:00:55 »
Goodie!  :)
Jon R.

sportcarl1

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #253 på: November 09, 2014, 20:46:58 »
Warnock spesielt, men også Byram fortjener en unnskyldning av meg. Det kan se ut som det har vært systemet og arbeidsoppgavene som har fått de til å se dårlige ut i mine øyne. 1. omgang mot Blackpool så var de begge så høyt i banen og med på å prege de offensive spillet så jeg fikk nesten en tåre i øyekroken.

1. omgangen mot Blackpool var det beste jeg har sett Leeds noen gang live, rett og slett helt fantastisk. Stemninga på stadion var helt enorm, gåsehud deluxe.

La Redfearn holde på, dette blir bare bedre og bedre.
när man såg passningsspelet i första halvlek så tänkte en annan på superleeds, sedan får man dock ha i beaktande skillnaden i motstånd, var mycket nöjd med den halvleken och när man ser det spelet så går banorna och tankarna att  Pl är ingen omöjlighet, sedan andra halvlek och då förstår man varför vi ligger där vi ligger
 

Josch

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #254 på: November 09, 2014, 22:09:14 »
Vi har svært få gode 2. omganger. Jeg husker bare den mot Bournemouth. I følgende kamper har vi falt kraftig tilbake  i 2. omgamg, tross seier eller uavgjort.:
Middlesboro
Bolton
Rotherham
Wolves
Cardiff
Blackpool
Watford
Reading
Bradford (cup)

Hva skyldes dette? Vi klarer ikke å stå imot når motstander girer opp et hakk (presser høyt eller slår crossere inn i vår boks). Heldigvis var Blackpool for dårlig til  dette. Jeg er redd dette kommer til å fortsette mot middels/gode motstandere denne sesongen. Gode lag snur ofte kamper og scorer mot slutten av kampene . Det gjør ikke Leeds. ??? ???

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28890
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #255 på: November 09, 2014, 22:28:03 »
Hva skyldes dette?

...røyking???

(klarte ikke å dy meg)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #256 på: November 27, 2014, 09:29:41 »
Etter å ha sett Mjøndalen - Brann i går, fremstår det for meg som helt ufattelig (som vanlig) at denne 3-5-2 formasjonen fortsatt brukes.

I andre omgang hadde Brann lagt frem den røde løperen på sin høyre side ved gjentatte anledninger, som en konsekvens av å spille med treer bak (blant annet på 2-0).

Her er hva Drillo sier:

"Et av Branns problemer har ifølge Olsen vært at de ikke har klart å beherske 3-5-2-systemet som trener Rikard Norling innførte i høst.

- Jeg er ikke glad i det systemet. Du kan ikke spille rendyrket sone med tre bak, for du klarer ikke dekke hele banebredden. Dermed blir det en miks med litt sone og litt markering i forsvar. Det er krevende, og det takler ikke Brann. Det er de ikke gode nok til, slår han fast."

Slik jeg har sett det, må du på ypperste europeiske nivå for å finne lag som behersker forsvarsspilet i en slik formasjon.
 

sportcarl1

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #257 på: November 27, 2014, 11:40:35 »
Etter å ha sett Mjøndalen - Brann i går, fremstår det for meg som helt ufattelig (som vanlig) at denne 3-5-2 formasjonen fortsatt brukes.

I andre omgang hadde Brann lagt frem den røde løperen på sin høyre side ved gjentatte anledninger, som en konsekvens av å spille med treer bak (blant annet på 2-0).

Her er hva Drillo sier:

"Et av Branns problemer har ifølge Olsen vært at de ikke har klart å beherske 3-5-2-systemet som trener Rikard Norling innførte i høst.

- Jeg er ikke glad i det systemet. Du kan ikke spille rendyrket sone med tre bak, for du klarer ikke dekke hele banebredden. Dermed blir det en miks med litt sone og litt markering i forsvar. Det er krevende, og det takler ikke Brann. Det er de ikke gode nok til, slår han fast."

Slik jeg har sett det, må du på ypperste europeiske nivå for å finne lag som behersker forsvarsspilet i en slik formasjon.

ointressant vad systemen heter, oftast ligger felen vad systemet än heter och det går dåligt att laget är för dåligt, real madrid,Barcelona Bayern lunchen skulle kunna spela 3-5-2,  4-4-2,4-3-3, diamant, sedan kan man se LU genom åren och vi har praktiserat allt utan att lyckas, på tal om 3-5-2 då handlar det väl om att yttermittfältarna skall vara behjälpliga i försvaret när motståndarna anfaller, och även komma på kanterna i anfallsspelet
 

Kato

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #258 på: November 27, 2014, 11:53:32 »
Etter å ha sett Mjøndalen - Brann i går, fremstår det for meg som helt ufattelig (som vanlig) at denne 3-5-2 formasjonen fortsatt brukes.

I andre omgang hadde Brann lagt frem den røde løperen på sin høyre side ved gjentatte anledninger, som en konsekvens av å spille med treer bak (blant annet på 2-0).

Her er hva Drillo sier:

"Et av Branns problemer har ifølge Olsen vært at de ikke har klart å beherske 3-5-2-systemet som trener Rikard Norling innførte i høst.

- Jeg er ikke glad i det systemet. Du kan ikke spille rendyrket sone med tre bak, for du klarer ikke dekke hele banebredden. Dermed blir det en miks med litt sone og litt markering i forsvar. Det er krevende, og det takler ikke Brann. Det er de ikke gode nok til, slår han fast."

Slik jeg har sett det, må du på ypperste europeiske nivå for å finne lag som behersker forsvarsspilet i en slik formasjon.

ointressant vad systemen heter, oftast ligger felen vad systemet än heter och det går dåligt att laget är för dåligt, real madrid,Barcelona Bayern lunchen skulle kunna spela 3-5-2,  4-4-2,4-3-3, diamant, sedan kan man se LU genom åren och vi har praktiserat allt utan att lyckas, på tal om 3-5-2 då handlar det väl om att yttermittfältarna skall vara behjälpliga i försvaret när motståndarna anfaller, och även komma på kanterna i anfallsspelet


I et konservativt land som England, soneforsvarets vugge, anser jeg det som meningsløst å implementere markeringsorientert forsvar. I hvert fall i championship.

Når systemet i tillegg har sine store svakheter, spesielt defensivt, bør vi holde oss langt unna det.
 

Runar

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #259 på: November 27, 2014, 15:21:08 »
Nå spiller vel ikke vi 5-3-2 i Leeds lengre. Det krever andre spillertyper enn Leeds har, vi sliter mer enn nok med diamanten og vekslingen mellom 2-3-1 slik det er i dag.

Fotball kan spilles på forskjellige måter med forskjellig resultater, det handler om å beherske den stilen som er valgt. Det har Leeds ikke lykkes med i år, i fjor eller året før der.

Det henger sammen med at noe av stilen nok er utdatert og ugunstig, spillerne ikke har de ferdighetene som stilen krever og at det heller aldri er gitt nok tid til å øve på ønsket gjennomførelse.

En må gjerne kritisere Leeds for å spille for mye på tvers, men om du skriker ut angående dette kan det være greit å minne seg selv på hvordan det har sett ut de siste årene.

 

p0ndus

  • Gjest
Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #260 på: November 27, 2014, 22:20:07 »
Spiller egentlig ikke noen rolle hvilken spilleformasjon man har valgt , så lenge man har lyktes så godt med og  introdusere naivitet , feilposisjonering og feilpasninger i det defensive spillet.

Kato

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #261 på: Desember 12, 2014, 10:52:43 »
Jeg tror hovedproblemet vårt denne sesongen er manglende balanse i mannskapet. Vi har mange spillere som er gode nok, men vi er for veike og fysisk svake. Her må det kompletteres med muskler.

Jeg grøsser om vi skulle havne med begge beina i nedrykksstriden. Vi er neppe et lag som klarer å sloss oss til så mange poeng hvis det begynner å røyne på.
 

Leedsfan

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #262 på: Desember 12, 2014, 11:41:13 »
Jeg tror hovedproblemet vårt denne sesongen er manglende balanse i mannskapet. Vi har mange spillere som er gode nok, men vi er for veike og fysisk svake. Her må det kompletteres med muskler.

Jeg grøsser om vi skulle havne med begge beina i nedrykksstriden. Vi er neppe et lag som klarer å sloss oss til så mange poeng hvis det begynner å røyne på.

Dette har jo vært problemet vår i så mange år som jeg kan huske, ubalanse.

Det laget som spiller nå kan jo utvikle seg og hvis det kommer inn et par kraftkarer så kan alt skje.

Hvem skal kraftkarene erstatte?

Silvestri
Byram
Bellusci
Cooper
Warnock - Taylor tar steget snart?
Cook - Kan avlastes med en kraftfull boss?
Mowatt
Bianchi - Kommer mye mer til sin rett når vi dominerer (som de fleste gjør)!
Adryan
Antenucci
Doukara

Får disse fortsette å spille sammen så tror jeg de bare kan bli bedre og bedre.
Skal vi gå bort i fra diamanten? I så fall kan Adryan spille bak Antenucci og ofre Doukara for en dribleving?

På benken/banen så burde en rask dribleving ala Gradel spille/sitte. Tenker på Brighton som har Lua Lua å sette inn når bena på motstanderlaget har mye melkesyre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #263 på: Desember 13, 2014, 19:59:13 »
Jeg har et fantastisk enkelt genialt forslag:øk treningsmengden til 6 timer pr. dag, de 2 siste timene er kun forsvarsorganisering :o
Steng igjen!!

baste

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #264 på: Desember 13, 2014, 21:15:08 »
Diamant formasjon duger ikke. 4-3-1-2 eller 4-4-2 må på plass.

Vil helst se Adryan i "Litman" rollen bak to spisser.

Vi er ett lag som bør prestere bedre enn dette. I de kampene jeg har sett, så er press på ballfører ikke tilstede. Det er den største feile som æ mein vi gjør.

Come on Redders.

Hallgeir *

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #265 på: Desember 13, 2014, 21:31:37 »
Vi står med begge føttene begravd i nedrykk. Nå gjelder det å berge plassen i denne divisjonen.
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #266 på: Desember 13, 2014, 22:45:52 »
Vi står med begge føttene begravd i nedrykk. Nå gjelder det å berge plassen i denne divisjonen.
Påstand nr. 1 er feil. Brighton, Wigan og Blackpool står med begge føttene begravd i nedrykk. Vi står ubehagelig nær grava, og viser ingen tegn til å øke avstanden.

Påstand nr. 2 er like riktig som den har vært helt siden i sommer.
Hekta på Leeds siden 1974

Runar

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #267 på: Desember 13, 2014, 22:47:00 »
Diamant formasjon duger ikke. 4-3-1-2 eller 4-4-2 må på plass.

Vil helst se Adryan i "Litman" rollen bak to spisser.

Vi er ett lag som bør prestere bedre enn dette. I de kampene jeg har sett, så er press på ballfører ikke tilstede. Det er den største feile som æ mein vi gjør.

Come on Redders.

Er det ikke 4-3-1-2 vi spiller i dag som er diamanten? Spiller ikke Adryan i den rollen bak to spisser?
 

samadhi

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #268 på: Desember 13, 2014, 23:06:56 »
Vi må finkjemme markedet etter kantspillere i januar.
Ønsker å se vårt Leeds i en 4-2-3-1 formasjon med to offansive og skapende kanter.
Sånn vi spiller i dag med diamanten får vi aldri noe bredde i spillet og klare aldri å sette mostanderen under press. Vi sliter spesielt når vi kommer ett mål under - vi blir da alt for lette å stoppe.

Synes det er bekymringsverdig at vi blir så avkledd mot Ipswich og likevel starter med samme mannskap i dag. Og sant og si så har vi ikke så veldig mange bedre alternativ heller.

Vi har en spillerstall med en haug av midtbanespillere som alle er spennende på papirer og trolig kunne kjempet om en plass på de fleste lag i denne divisjonen, men jeg synes at Bianchi, Tonge, Mowatt, Cook, Adryan, Dawson, Murphy og Sloth blir alt for like og veike til å spille sammen i en diamantformasjon.

Tror ikke problemet ligger i forsvaret eller angrepet. Det er midtbanen og spillestilen til denne som er nøkkelen. Synes det er bekymringsverdig at Cellino uttaler at han står for spillerkjøp og headcoach for formasjon. Vel, med 12 nye spillere inn i sommer men fortsatt ikke en ving i stallen så legger han visse føringer på hvordan vi skal spille.

Sitter med vann i munnen når jeg tenker på at vi for noen få siden hadde Gradel og Snodgrass på hver sin kant, og i vår situasjon i dag så hadde til og med Lloyd Sam vært en åpenbaring.
marching on together,
derudaf forever...

Hallgeir *

Sv: Den store taktikkeri-tråden!
« Svar #269 på: Desember 14, 2014, 11:04:09 »
Vi står med begge føttene begravd i nedrykk. Nå gjelder det å berge plassen i denne divisjonen.
Påstand nr. 1 er feil. Brighton, Wigan og Blackpool står med begge føttene begravd i nedrykk. Vi står ubehagelig nær grava, og viser ingen tegn til å øke avstanden.

Påstand nr. 2 er like riktig som den har vært helt siden i sommer.

Du kan skrive hva du vil, men vi tar så få poeng for tiden at vi i praksis er et bunnlag.
Super Leeds since 1968