Skrevet av Emne: Den store taktikkeri-tråden!  (Lest 86941 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #30 på: September 20, 2013, 15:11:22 »
Jeg mener at McD bør la McCormack spille ren spiss.

sett opp laget slik:

                         Kenny
Byram - Wootton - Pearce - White
                         Austin
                Tonge - Murphy
                         Diouf
            McCormack - Varney


Ikke dumt. Han vet hvor målet står, og Varney bør få fornyet tillit. Diouf i servitør-rollen er vel der han passer best.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv:
« Svar #31 på: September 20, 2013, 16:28:47 »
Jeg mener at McD bør la McCormack spille ren spiss.

sett opp laget slik:

                         Kenny
Byram - Wootton - Pearce - White
                         Austin
                Tonge - Murphy
                         Diouf
            McCormack - Varney

Dette er vel det beste laget vi kan stille per dags dato, her er det kvalitet og spisskompetanse.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv:
« Svar #32 på: September 20, 2013, 16:52:52 »
Jeg mener at McD bør la McCormack spille ren spiss.

sett opp laget slik:

                         Kenny
Byram - Wootton - Pearce - White
                         Austin
                Tonge - Murphy
                         Diouf
            McCormack - Varney

Dette er vel det beste laget vi kan stille per dags dato, her er det kvalitet og spisskompetanse.
instämmer i att detta laget är det bästa vi kan ställa upp med, diouf intressant i rollen bakom anfallarna, han gjorde det med bravur förra säsongen när han spelade i den rollen mot everton i cupen ja faktiskt han dominerade
 

Jon R

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #33 på: September 20, 2013, 20:59:41 »
Jeg mener at McD bør la McCormack spille ren spiss.

sett opp laget slik:

                         Kenny
Byram - Wootton - Pearce - White
                         Austin
                Tonge - Murphy
                         Diouf
            McCormack - Varney


Send denne på mail til BMD, anyone!
Jon R.

Ian Baird

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #34 på: September 20, 2013, 21:16:12 »
Jeg mener at McD bør la McCormack spille ren spiss.

sett opp laget slik:

                         Kenny
Byram - Wootton - Pearce - White
                         Austin
                Tonge - Murphy
                         Diouf
            McCormack - Varney


Send denne på mail til BMD, anyone!

Har du e-mail-adressen hans ?
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Leedsfan

Sv:
« Svar #35 på: September 21, 2013, 15:09:06 »
Jeg mener at McD bør la McCormack spille ren spiss.

sett opp laget slik:

                         Kenny
Byram - Wootton - Pearce - White
                         Austin
                Tonge - Murphy
                         Diouf
            McCormack - Varney


Send denne på mail til BMD, anyone!

STARTING XI v Burnley: Kenny, Byram, Pearce, Wootton, White, Murphy, Austin, Tonge, McCormack, Varney, Diouf.

Hvem sendte mail?;) Diouf eller Ross spiss?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv:
« Svar #36 på: September 21, 2013, 16:15:13 »
Jeg mener at McD bør la McCormack spille ren spiss.

sett opp laget slik:

                         Kenny
Byram - Wootton - Pearce - White
                         Austin
                Tonge - Murphy
                         Diouf
            McCormack - Varney


Send denne på mail til BMD, anyone!

STARTING XI v Burnley: Kenny, Byram, Pearce, Wootton, White, Murphy, Austin, Tonge, McCormack, Varney, Diouf.

Hvem sendte mail?;) Diouf eller Ross spiss?

 ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #37 på: September 21, 2013, 18:26:13 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  20 Sep 
McDermott says #lufc will "play a certain way tomorrow" - and he'll think about loan signings depending on how the performance goes.


Ja, da blir det spennende å se hva han konkluderer med etter denne kampen.

Leedsfan

Sv:
« Svar #38 på: September 21, 2013, 18:30:12 »
McD sier at han ikke vil spille Warnock-fotball, men i 2. omgang i dag måtte han. McD er meget resultatorientert og da kan det være at det blir mer Warnock-fotball i tiden fremover.

Nå håper jeg at McD får lånt en Jesse Lingard-type, vi trenger mer bredde i spillet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #39 på: September 21, 2013, 18:37:24 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  20 Sep 
McDermott says #lufc will "play a certain way tomorrow" - and he'll think about loan signings depending on how the performance goes.


Ja, da blir det spennende å se hva han konkluderer med etter denne kampen.
depending how the performance goes ??? ??? ???,  ja då är det väl spikrakt att det måste komma in några lånespelare, en blind höna kan ju se att anfallsppelarna inte håller måttet och den enda som har lite målsinne i sig spelar ju inte anfallsrollen(mc cormack), men för Guds skull ta inte in en lånespelare som kan gå tbx till moderklubben om en månad eller när klubben vill utan det skall vara minst 3 månader 
 

Cherry

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #40 på: September 22, 2013, 10:30:05 »
Bare å se på troppen, hva har vi å velge i.... Sier seg selv- vi Må ut å låne!
Angrepet er vår svakeste lagdel pr i dag, Varney og Hunt skremmer ikke vannet av noen...
 

ollan

Sv:
« Svar #41 på: September 22, 2013, 11:08:03 »
@LeedsUnited_MAD: Reading's first 8 games in their promotion year under Brian Mc: Home W 1 D 1 L 2 Away W 1 D 1 L 2 Points 8 Position 15. Best is yet to come!
Ollan

Leedsfan

Sv:
« Svar #42 på: September 22, 2013, 12:32:40 »
@LeedsUnited_MAD: Reading's first 8 games in their promotion year under Brian Mc: Home W 1 D 1 L 2 Away W 1 D 1 L 2 Points 8 Position 15. Best is yet to come!


De hadde jo et bedre og et mer homogent lag. Som jeg har sagt før, McD må få tre transfervinduer...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #43 på: September 22, 2013, 12:36:29 »
Kampen i går fulgte jeg bare LUTV i første omgang før jeg ble Stadion-bound. Deretter var det twitter-updates via mobilen og litt oppdatering i morges.

Likevel, man gjør seg tanker.

Vi startet med 2 av 4 nye i forsvarsrekka. Snittalderen var visst 22 år. Samtidig var de to nye til dels etterlengtede tilvekster. Byram har vi ventet, ventet, og håååpt på. Nå var han klar til å starte. Og White, jeg tror Rudi G har rett når han skrev "han har egentlig aldri fått sjansen". Han har vel knapt fått et 'run' av kamper i posisjonen, og det trenger unge folk skal de få etablert seg...

Med så mye nytt der bak var kanskje dette 'en varslet katastrofe' - mht baklengsmål. Vi har holdt bra tett bakover frem til de siste kampene. Med utskiftinger der bak så kommer baklengsene... Det er ikke unaturlig.

Men, bør vi likevel fortsette med disse, la Byram/White såkalt få spille seg i form, bli kvitt 'det rustne'?

Mht Byram er jeg rimelig sikker på at det skjer. Jeg er mer usikker på om White får den sjansen...

OG husk, får de sjansen fremover så kan det koste oss poeng (på kort sikt), men så kan det come good in the long run.

...men det er ingen garanti for at det skjer. Men er det verdt å ta den sjansen?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #44 på: September 22, 2013, 14:11:05 »
Kampen i går fulgte jeg bare LUTV i første omgang før jeg ble Stadion-bound. Deretter var det twitter-updates via mobilen og litt oppdatering i morges.

Likevel, man gjør seg tanker.

Vi startet med 2 av 4 nye i forsvarsrekka. Snittalderen var visst 22 år. Samtidig var de to nye til dels etterlengtede tilvekster. Byram har vi ventet, ventet, og håååpt på. Nå var han klar til å starte. Og White, jeg tror Rudi G har rett når han skrev "han har egentlig aldri fått sjansen". Han har vel knapt fått et 'run' av kamper i posisjonen, og det trenger unge folk skal de få etablert seg...

Med så mye nytt der bak var kanskje dette 'en varslet katastrofe' - mht baklengsmål. Vi har holdt bra tett bakover frem til de siste kampene. Med utskiftinger der bak så kommer baklengsene... Det er ikke unaturlig.

Men, bør vi likevel fortsette med disse, la Byram/White såkalt få spille seg i form, bli kvitt 'det rustne'?

Mht Byram er jeg rimelig sikker på at det skjer. Jeg er mer usikker på om White får den sjansen...

OG husk, får de sjansen fremover så kan det koste oss poeng (på kort sikt), men så kan det come good in the long run.

...men det er ingen garanti for at det skjer. Men er det verdt å ta den sjansen?
jag skulle hellre se byram på högermittfältet då jag tycker hans offensiva kvaliteer är överlägsna hans defensiva
 

Sydhagen

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #45 på: September 26, 2013, 12:12:52 »
Jeg mener at McD bør la McCormack spille ren spiss.

sett opp laget slik:

                         Kenny
Byram - Wootton - Pearce - White
                         Austin
                Tonge - Murphy
                         Diouf
            McCormack - Varney


Jeg selv er en fan av 4-2-3-1:
(Synes jeg så tegn til at Smith kan være en farlig mann på topp viss han får den rette servicen)

                         Kenny
Peltier - Wootton - Pearce - White
                Austin - Murphy
  Byram - McCormack - Varney (Poleon)
                        Smith (eventuelt ny spiss)

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #46 på: November 02, 2013, 21:26:14 »
Spilte Austin som den offensive av tre sentrale midtbanespillere i dag også? Hvis noe hadde sagt til meg at vi skulle spille med Austin som offensiv midtbanespiller med Murphy og unge Mowatt bak seg før sesongen så hadde jeg sagt YEAH RIGHT..:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #47 på: November 04, 2013, 10:59:59 »
Spilte Austin som den offensive av tre sentrale midtbanespillere i dag også? Hvis noe hadde sagt til meg at vi skulle spille med Austin som offensiv midtbanespiller med Murphy og unge Mowatt bak seg før sesongen så hadde jeg sagt YEAH RIGHT..:)
Det ble i alle fall sagt av Eddie & Co at han var helt borte før pause, men kom til syne i andre omgang fordi det så ut som han hadde fått en friere rolle da. Synes også det er søkt at Austin er blitt så viktig offensivt, men han blir omtalt som et damplokomotiv når han tar med seg ballen fremover.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #48 på: November 11, 2013, 13:53:58 »
...denne har jeg ikke sett nevnt før:

"Not a lot of people will have noticed, but we changed the formation at half time because their full backs were getting up well. Rudy did a great job on their left back. "At 2-2 we could have gone under, but I see these guys character-building day-in day-out, and they really dug in. -

 See more at: http://www.leedsunited.com/news/article/dgwesndjmfuu16aj1x8dc458d/title/boss-pride-at-valley-heroics#sthash.6ReW8T26.dpuf
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Henning

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #49 på: November 11, 2013, 14:59:43 »
Vi spelte 5-4-1 i andre omgang. McCormack venstre og Austin på høgre. Blackstock åleine på tpp.

Johrnino

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #50 på: November 11, 2013, 19:46:00 »
Jeg kjenner at jeg blir mer og mer fornøyd med 5-3-2 formasjonen vi bruker for tiden.
Formasjonen har til nå gitt resultater over flere kamper, noe som tyder på at spillerne har begynt å akklimatisere seg denne måten å spille på.

Det var vel i utgangspunktet en del italienske lag som begynt med 5-3-2 i forrige sesong, men jeg ser at også Liverpool har brukt den med suksess.  
Det vi må være bevisst på er at motstanderne kommer til å prøve å utnytte  rommene som våre ving- backer etterlater seg.
Det var nok derfor et taktisk klokt mottrekk av McDermott  å avlaste backene med hjelp av McCormack og Austin..
Problemet er naturligvis at vi fort kan bli for baktunge i 5-4-1, men med fire mål i riktig retning tyder det på at det er mulig å score mål, så lenge vi har enkeltspillere som kan gjøre det lille ekstra..
« Siste redigering: November 11, 2013, 19:47:48 av Johrnino »
 

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #52 på: Desember 04, 2013, 23:53:46 »
Har etterlyst "billige" mål lenge og nå putter vi dødball etter dødball.

Slik Ross legger inn på 2-0 mot Wigan har jeg etterlyst lenge, er ingen nær ballen så må keeper redde for å forhindre mål..

Her må McD ha gjort en STOR jobb, dette kan ikke være tilfeldig?!?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

stian

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #53 på: Desember 05, 2013, 08:47:09 »
Har etterlyst "billige" mål lenge og nå putter vi dødball etter dødball.

Slik Ross legger inn på 2-0 mot Wigan har jeg etterlyst lenge, er ingen nær ballen så må keeper redde for å forhindre mål..

Her må McD ha gjort en STOR jobb, dette kan ikke være tilfeldig?!?

Helt enig.
Det er gjerne dødballer som avgjør de jevne kampene som står og vipper, og evnen til å score på dødballer er også viktig for å kunne vinne kamper også de dagene spillet ikke sitter helt.

Noe av det er sikkert McD, men det handler nok også litt om at innsats og innstilling ser ut til å være på oppadgående. 

HåvardK

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #54 på: Desember 05, 2013, 10:53:51 »
Har etterlyst "billige" mål lenge og nå putter vi dødball etter dødball.

Slik Ross legger inn på 2-0 mot Wigan har jeg etterlyst lenge, er ingen nær ballen så må keeper redde for å forhindre mål..

Her må McD ha gjort en STOR jobb, dette kan ikke være tilfeldig?!?
Nå klaget vel kommentatorene på Murphys lompe-dødballer før Ross tok ansvar på det riktige tidspunktet av kampen, noe som gir Ross ytterligere kred i mine øyne. Mer enn gjennomsnittelig bra på dette området også, altså.

Promotion 2010

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #55 på: Desember 05, 2013, 16:51:56 »
http://www.thesquareball.net/2013/12/05/not-dropping-peltier-shows-mcdermotts-managerial-understanding/

What McDermott clearly believes is that until a player gives him justification to be dropped, he doesn’t deserve it. Throwing Byram straight back in when Peltier has been a consistently good performer would have told the squad at large a number of things:
 
a) performances don’t matter when it comes to selection, so there is no point putting the effort in.
 
b) Byram is undroppable and doesn’t even need to try hard and prove himself to get back into the first team (something which could have a debilitating effect on a young player’s work rate).
 
c) the manager has clear favourites.
 
With regards to the last one, even if McDermott does have favourites and players he considers better, everyone in the squad should go into each training session under the illusion that if they work hard and a place comes up, McDermott would be happy to play them. Danny Pugh clearly had the trust of the manager when few others out there, myself included, believed in him, and he’s been on good form since. He knows if he keeps it up, Stephen Warnock won’t just walk back into the side.






Veldig klokt!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #56 på: Desember 26, 2013, 11:20:35 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/danny-mills-training-on-christmas-day-is-only-right-or-wrong-if-you-win-or-lose-1-6334803


In the end the decision is driven by results. A few managers are so superstitious that they can’t ever break from routine but if a coach gave us Christmas Day off one year, the motivation to win on Boxing Day was there for all to see. It sounds a bit stupid but we knew that a decent performance might mean Christmas Day at home again in 12 months’ time.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #57 på: Januar 04, 2014, 15:20:27 »
Er McD lite taktisk når han spiller med det samme laget kamp etter kamp? Eller har han kontroll på det fysiske nivået hos sine spillere og mener at de ikke trenger hvile?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Lukic

Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #58 på: Januar 04, 2014, 15:32:10 »
Jeg er trygg på McD sine disponeringer. Selv skulle jeg ønsket å se mer rotasjon når "han går seg fast", men både på kort og lang sikt er han definitivt rett mann på rett plass.
At de spiller 2-3 kamper i løpet av en uke bør ikke ha noe for innsats og innstilling. Det er dette jeg har følt manglet hos endel spillere den siste tiden. Banene er jo bedre nå enn for 5-10 år siden, og vi løp jo til krampa tok oss da, så hvor er den fandenivoldske innstillingen til å vinne kamper blitt av?

h.b

  • Gjest
Sv: McDermott's taktikkeri-tråd
« Svar #59 på: Januar 04, 2014, 15:37:00 »
Det er et problem at det ikke roteres når vi nå kommer inn i den harde vinterperiode. Det vil da si at når vi først får ende skader. Ja da er ikke de som kommer inn for å erstatte kampklare. Og det medfører desverre at vi taper endel kamper slik vi har gjort de siste sesongene ved jul og etter jul. Of hvis nå McD fortsetter med å ikke rotere. Ja da er jeg redd for at han må se seg etter en annen klubb til sommeren. For da har han vist at han ikke har det som skal til for å få klubben opp.