Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426024 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2820 på: September 29, 2014, 21:47:55 »
"Listen, I tell you something: hot dogs makes you beautiful"
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv: Sv: Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2821 på: September 29, 2014, 22:10:36 »
"Listen, I tell you something: hot dogs makes you beautiful"

Lol

Tom S

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2822 på: September 30, 2014, 09:04:26 »
"Listen, I tell you something: hot dogs makes you beautiful"


Trur han er litt "småpåan".
COME ON LEEDS !!

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2823 på: September 30, 2014, 09:28:11 »
det pleier jeg også å være i slike  situasjoner...anbefales det  ;)
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2824 på: Oktober 02, 2014, 21:17:59 »
Ny skattesak i dag. Denne gangen angående båten "Lucky23".  ;)

Phil Hay:

@APOPEY: #lufc Cellino is accused of not paying around 84,000 Euros tax on his boat "Lucky 23" which its claimed he brought to Sardinia from the USA.


Nyheter der sier følgende:

Leeds United: Second Cellino tax trial postponed
Massimo Cellino’s trial over a second Italian tax evasion charge has been delayed until October 22.


 :)


Jeg vil tro Team Cellino jobber hardt for å få den ytterligere utsatt. Antagelig helt til sak nummer en båten "Nellie" er avgjort gjennom tre nivåer i Italiensk rett.

Phil Hay:
@APOPEY: #lufc Judge Lepore convicted Cellino of tax evasion earlier this year in the case involving his yacht "Nelie" & fined him 600,000 Euros.

 ::)


En tredje sak er ikke berammet ennå. Den om handler en bil, stor bil....var det en SUV, mon tro?  :)
« Siste redigering: Oktober 02, 2014, 21:42:21 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2825 på: Oktober 03, 2014, 10:14:30 »
Radio Yorkshire

@Radio_Yorkshire: WATCH: Ken Bates "My court case with #lufc is over" https://t.co/hDuBVYDHQ2

 ;)




Luring møter luring ble en suksess!   ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2826 på: Oktober 05, 2014, 22:35:01 »
http://thecitytalking.com/content/2014/10/3/the-square-ball-week-interference

Urovekkende artikkel om at Cellino muligens blander seg mer opp i laguttaket enn hva godt er.
Hekta på Leeds siden 1974

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2827 på: Oktober 06, 2014, 12:02:18 »
Denne mannen bygger ikke klubb - kun sitt eget ego. Jeg lengter tilbake til tiden da manager og spillere var i fokus og ikke eier/styreformann.  Feil fokus og klart tegn på at ting ikke er som de skal.
« Siste redigering: Oktober 06, 2014, 12:54:17 av Erik M »
 

ollan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2828 på: Oktober 06, 2014, 12:59:38 »
Denne mannen bygger ikke klubb - kun sitt eget ego. Jeg lengter tilbake til tiden da manager og spillere var i fokus og ikke eier/styreformann.  Feil fokus og klart tegn på at ting ikke er som de skal.
Alt var mye bedre før i gamle dager.....da vi hørte på BBC,ikke hadde Internett og ihvertfall ikke hadde råd til å reise over til UK og se favoritt laget live. Men skjønner hva du mener
Ollan

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2829 på: Oktober 06, 2014, 13:55:36 »
Denne mannen bygger ikke klubb - kun sitt eget ego. Jeg lengter tilbake til tiden da manager og spillere var i fokus og ikke eier/styreformann.  Feil fokus og klart tegn på at ting ikke er som de skal.
Alt var mye bedre før i gamle dager.....da vi hørte på BBC,ikke hadde Internett og ihvertfall ikke hadde råd til å reise over til UK og se favoritt laget live. Men skjønner hva du mener

Jeg kan godt si det klarere:  Jeg tror Cellino er bad, bad news for klubben. Jeg mener ikke alt var bedre før.
 

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2830 på: Oktober 06, 2014, 13:56:53 »
http://thecitytalking.com/content/2014/10/3/the-square-ball-week-interference

Urovekkende artikkel om at Cellino muligens blander seg mer opp i laguttaket enn hva godt er.

Sjøsprøyt!

Klart Cellino med sine millioner vil påvirke laget han er supporter av, men om det han sier er "lov" tviler jeg på.

Warnock er i mine øyne en risiko. For sent ute i taklinger, treg fordi han ser ut til å løpe med tunge sko. En spiller fra fortiden som tiden har løpt i fra.

Offensivt mangler han presisjon og defensivt plasseringsevne. Men i de første kampene var det så mange sjanser til motstanderne at han fikk litt rampelys da ballen stadig vekk spratt hans vei.

Vel har han på en måte fått en ny vår, men han er ikke veldig savnet.

Om det er Cellinos ord som har holdt ham utenfor i to - 2 - kamper eller om det er Milanic, vil jo ingen vite før Milanic skriver bok om sine tre måneder i Leeds United.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2831 på: Oktober 06, 2014, 15:36:07 »
Vi får ta Cellino på godt og vondt ! han har ryddet opp i klubben en god del , både økonomisk og på personalsiden . Tenk om vi fremdeles hadde GFH som hovedeiere ennå !? grøss og gru  :(  vi har et mere teknisk og bedre lag i dag enn for 3-4 sesonger siden , selv om det skurrer noe ennå spillemessig , skulle vel egentlig bare mangle at ikke Cellino er egenrådig  i klubben ! så mye dritt, og økonomisk kaos som det var i klubben sa han da han fikk slengt den sanne realiteten om klubben i fanget !

Oppdrettslaksen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2832 på: Oktober 06, 2014, 16:38:59 »

Legende!

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2833 på: Oktober 06, 2014, 17:24:39 »
Man kan diskutere hans arbeidsmetoder , men når en eier bryr seg så mye om supporterene til klubben er dette stort ! Tror dere Ken Bates hadde gjort dette !? Mere og mere sansen for MC har jeg .  :)

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2834 på: Oktober 06, 2014, 17:56:24 »
Vi får ta Cellino på godt og vondt ! han har ryddet opp i klubben en god del , både økonomisk og på personalsiden . Tenk om vi fremdeles hadde GFH som hovedeiere ennå !? grøss og gru  :(  vi har et mere teknisk og bedre lag i dag enn for 3-4 sesonger siden , selv om det skurrer noe ennå spillemessig , skulle vel egentlig bare mangle at ikke Cellino er egenrådig  i klubben ! så mye dritt, og økonomisk kaos som det var i klubben sa han da han fikk slengt den sanne realiteten om klubben i fanget !

Vi har vel ikke noe annet valg enn å ta Cellino "som han er"..

Det jeg frykter er at det blir ett skritt fram og to tilbake - fem skritt fram og tre tilbake.  Forhåpentlig så vil det i sum  bli positiv utvikling, men jeg syns det er grunn til å frykte det motsatte.
 

Sleivind

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2835 på: Oktober 06, 2014, 18:38:29 »
Vi får ta Cellino på godt og vondt ! han har ryddet opp i klubben en god del , både økonomisk og på personalsiden . Tenk om vi fremdeles hadde GFH som hovedeiere ennå !? grøss og gru  :(  vi har et mere teknisk og bedre lag i dag enn for 3-4 sesonger siden , selv om det skurrer noe ennå spillemessig , skulle vel egentlig bare mangle at ikke Cellino er egenrådig  i klubben ! så mye dritt, og økonomisk kaos som det var i klubben sa han da han fikk slengt den sanne realiteten om klubben i fanget !

Vi har vel ikke noe annet valg enn å ta Cellino "som han er"..

Det jeg frykter er at det blir ett skritt fram og to tilbake - fem skritt fram og tre tilbake.  Forhåpentlig så vil det i sum  bli positiv utvikling, men jeg syns det er grunn til å frykte det motsatte.

Frykte det motsatte? Det kunne ikke bli verre enn det var under GFH. Blakke amatører uten peiling på fotball som styrte klubben til et heidundrende underskudd, og en spillerstall det luktet League 1 av.

Alt er ikke gull og grønne skoger med Cellino, men det ser bedre ut i dag enn det har gjort siden Bates tok over.

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2836 på: Oktober 06, 2014, 19:18:13 »

Legende!
Cellino gör mycket småsaker som gör att det inte går att låta bli att tycka om honom som detta och även när han stod i leedsklacken i en bortamatch, i en hemmamatch gjorde han high five med varje hemmaspelare när de kom ut ur omklädningsrummet,
 

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2837 på: Oktober 07, 2014, 00:47:24 »
Jeg vil absolutt ikke tilbake til GFH eller Bates.  Det var i lange perioder svartere enn natten. 

Som en don juan som overøser sin kvinne med gaver og oppvartning for så å såre henne stadig vekk frykter jeg at det blir et elsk/hat forhold mellom Cellino og Leedssupporterne.  Han vil gi oss gaver i form av talentfulle, spennede spillere og ny entusiasme - så frykter jeg han kan rive alt ned igjen ved dumme, impulsive handlinger.  Det blir berg og dal-bane, folkens!
 

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2838 på: Oktober 07, 2014, 08:44:18 »
Jeg vil absolutt ikke tilbake til GFH eller Bates.  Det var i lange perioder svartere enn natten. 

Som en don juan som overøser sin kvinne med gaver og oppvartning for så å såre henne stadig vekk frykter jeg at det blir et elsk/hat forhold mellom Cellino og Leedssupporterne.  Han vil gi oss gaver i form av talentfulle, spennede spillere og ny entusiasme - så frykter jeg han kan rive alt ned igjen ved dumme, impulsive handlinger.  Det blir berg og dal-bane, folkens!

Du kan fort ha rett i dette. God sammenligning med Don Juan btw. Og vi vet jo at Cellino liker dandy og pene menn ved roret  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2839 på: Oktober 07, 2014, 10:57:55 »
Jeg vil absolutt ikke tilbake til GFH eller Bates.  Det var i lange perioder svartere enn natten. 

Som en don juan som overøser sin kvinne med gaver og oppvartning for så å såre henne stadig vekk frykter jeg at det blir et elsk/hat forhold mellom Cellino og Leedssupporterne.  Han vil gi oss gaver i form av talentfulle, spennede spillere og ny entusiasme - så frykter jeg han kan rive alt ned igjen ved dumme, impulsive handlinger.  Det blir berg og dal-bane, folkens!

Heller berg og dalbane enn tømmerrenna!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2840 på: Oktober 07, 2014, 14:03:25 »
 ;D
 

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2841 på: Oktober 07, 2014, 15:04:12 »
 ;).

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2842 på: Oktober 08, 2014, 11:25:13 »
Det virker som om det er stor enighet om frykt for sterk lederstil på forumet.

Det er nok litt annerledes ute i Europa. Mens arbeidstakeren har sterke rettigheter gjennom sine organisasjoner i Norge, så er det nok mer lederlojalitet i samfunn slik som eksempelvis Italia og England.

 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Runar

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2843 på: Oktober 08, 2014, 11:37:21 »
Så er deltakerne her litt forut inntatt, noen har bestemt seg for at Cellino er så gal at dette umulig kan gå bra, mens andre er så nyforelsket at alle andre må tilpasse seg vår nye kjærlighet...

 

lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2844 på: Oktober 08, 2014, 14:23:12 »
Det virker som om det er stor enighet om frykt for sterk lederstil på forumet.

Det er nok litt annerledes ute i Europa. Mens arbeidstakeren har sterke rettigheter gjennom sine organisasjoner i Norge, så er det nok mer lederlojalitet i samfunn slik som eksempelvis Italia og England.

 

Lederlojaliteten i Italia var vel først og fremst framtredende fra 1922 og ca 20 år framover. Etter det har de vel knapt hatt samme regjering gjennom et helt år.
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2845 på: Oktober 08, 2014, 15:34:19 »
Ikke enkelt for ligaen å klassifisere Cellino som "dishonest":

Football
Why it’s business as usual for Massimo Cellino at Leeds United

David Conn
Despite the owners and directors test, there has been a brittle lack of action since an Italian court found the Championship club’s owner had ‘elusive intent’ in evading €390,000 import duty

Since Massimo Cellino's conviction in March, he has bought Leeds, bought and sold a number of players and had club staff and two managers depart. Photograph: Daniel Hambury/PA Wire/Press Association Images
Tuesday 7 October 2014 14.58 BST

Two weeks after the Guardian revealed that an Italian court found Massimo Cellino had “elusive intent” and had formed a “bogus corporate screen” to criminally evade €390,000 import duty, the Italian remains in charge at Leeds United.

His ownership of the club continues despite the owners and directors test, operated by both the Premier and Football Leagues, stating that people cannot own or run a football club if they have recently been convicted of a criminal offence “involving a dishonest act”.

The definition of “dishonest act” in the leagues’ rules is: “Any act which would reasonably be considered to be dishonest.”

Since the Guardian reported the adverse findings to Cellino of the judge in Cagliari, Dr Sandra Lapore, which were awaited since she found him guilty of the criminal offence in March, there has been a brittle lack of action. Cellino’s lawyer in Cagliari, Giovanni Cocco, confirmed he had seen the judgment, which was issued by the court to the parties on 28 July, and said he is appealing against it. Cellino, however, is understood to have said he did not even know about the findings against him until the Guardian asked him about it late last month.

The Football League has been advised by its Italian lawyers, the Milan office of DLA Piper, that it has no right to formally request the judgment from the court. The league has asked Cellino’s lawyer in England, Adam Morallee, of Mishcon de Reya, to supply it. He has not done so because, it is understood, he says he also has not seen the judgment. Morallee is believed to have asked Cocco to send him a copy but has not received it yet.

Amid all this stasis, though, it can quite confidently be predicted that Cellino will contest and appeal if the league decides his import duty evasion offence would reasonably be considered to have involved a dishonest act, and that he has failed its owners and directors test.

Cellino is likely to argue, as he did successfully when he was allowed to take over Leeds in the first place, that the offence of import duty evasion can be committed without dishonest intent, and also – an argument he failed with previously – that this judge’s decision should not be considered a conviction until all his appeals in Italy are exhausted. If those arguments are rejected, perhaps after high court actions, Cellino could be expected then to say he cannot be made by the league to simply or quickly sell an asset, Leeds United, that he bought legally.

Since his conviction in March and while the written judgment was being awaited, Cellino has bought Leeds, bought and sold a number of players, had club staff and two managers – Brian McDermott and Dave Hockaday – depart.

The club had been sinking into potential financial crisis under its previous owners, the Bahraini bank Gulf Finance House, although it said it would never allow Leeds to fall into administration and thereby lose the £20m it put in to soak up losses. Since then, Cellino is said to have dealt with the club’s creditors, and he is also negotiating to buy back Elland Road from its offshore owners, as well as planning to build a new training ground.

He unveiled the latest manager, the Slovenian Darko Milanic, on 23 September, just after the Guardian asked Cellino about the Cagliari judge’s adverse findings.

Cellino was allowed to take over, against the league’s decision to bar him due to his conviction, after his lawyers appealed to the league’s professional conduct committee. They argued that his offence could not be considered dishonest at that point, because Lapore had not yet issued her written judgment. The committee’s chair, Tim Kerr QC, accepted that that criminal offence of import duty evasion could conceivably be committed without a person having actual dishonest intent.

Kerr also rejected the league’s forceful plea that he should not allow Cellino to take over Leeds, with the risk that the judge’s written reasons, due 90 days later, could find Cellino had indeed acted dishonestly, meaning Cellino would have to be barred and extricated from Leeds. Kerr stated the league should have asked for an adjournment of the hearing if it wanted to make that case, but it had not. So the QC allowed Cellino, convicted of a criminal offence, to buy Leeds United and take control of the club because, temporarily, the facts of exactly how Cellino criminally evaded tax were not known.

“It follows from my reasoning,” Kerr concluded, “that if the reasoned ruling of the court in Cagliari discloses that the conduct of Mr Cellino was such that it would reasonably be considered to be dishonest, he would become subject to a disqualifying condition [meaning he would be barred from being an owner or director of Leeds United].”

Lapore found Cellino evaded the import duty on his yacht, Nelie, with “elusive intent”, the result of “a Machiavellian simulation”, using “a bogus corporate screen”. When the league finally does get a copy, as it surely must, it will then have to decide if his offence “involved a dishonest act”. If it concludes it did, the league must bar Cellino, according to the rules, from owning or being a director of Leeds United, which includes being a “shadow director” or being able to exercise “control”. If that happened, it would be the first time an owner has been disqualified when already in charge of a club, and constitute, if Cellino does mount legal actions, a major challenge to the rules.

Many who have studied this “test” have concluded it should be much stronger and broader, in an age when profiteers, here and overseas, may eye historic football clubs not as cherished institutions, but as cash cows. The barring of people convicted of criminal offences “involving a dishonest act” may be considered quite a basic standard but the case of Cellino is proving that it is not a straightforward one to apply.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2846 på: Oktober 08, 2014, 16:44:39 »
Så er deltakerne her litt forut inntatt, noen har bestemt seg for at Cellino er så gal at dette umulig kan gå bra, mens andre er så nyforelsket at alle andre må tilpasse seg vår nye kjærlighet...


Briljant, Runar! Av og til glimter du virkelig til!  ;D
Jon R.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2847 på: Oktober 08, 2014, 16:58:36 »
Det virker som om det er stor enighet om frykt for sterk lederstil på forumet.

Det er nok litt annerledes ute i Europa. Mens arbeidstakeren har sterke rettigheter gjennom sine organisasjoner i Norge, så er det nok mer lederlojalitet i samfunn slik som eksempelvis Italia og England.

 

"Sterkt" lederstil? Jeg vil heller kalle den kaotisk, forvirrende, egosentrisk og tidvis aldeleles fortryllende forførende, for å henge meg på de mange erosmetaforene her inne.  :-*

Enighet om frykt for "sterk" lederstil?  Det er da opplagt mange her inne som har omfavnet lederstilen til Cellino nokså betingelsesløst og uforbeholdent. Selv befinner jeg meg selv et sted omtrent midt i mellom tror jeg (kommer an på hvilken dag man spør).

Det viktigste for meg er at klubben har tatt en sjumilsteg i riktig retning (fra et supporterperspektiv) siden vanstyret under GHF og Bates. De største plussene er at Cellino tar supporterne på alvor, at han ser ut til å elske klubben og potensialet til spillerne han har hentet inn i all hovedsak virker svært lovende.
Jon R.

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2848 på: Oktober 08, 2014, 17:48:28 »
Det virker som om det er stor enighet om frykt for sterk lederstil på forumet.

Det er nok litt annerledes ute i Europa. Mens arbeidstakeren har sterke rettigheter gjennom sine organisasjoner i Norge, så er det nok mer lederlojalitet i samfunn slik som eksempelvis Italia og England.

 

"Sterkt" lederstil? Jeg vil heller kalle den kaotisk, forvirrende, egosentrisk og tidvis aldeleles fortryllende forførende, for å henge meg på de mange erosmetaforene her inne.  :-*

Enighet om frykt for "sterk" lederstil?  Det er da opplagt mange her inne som har omfavnet lederstilen til Cellino nokså betingelsesløst og uforbeholdent. Selv befinner jeg meg selv et sted omtrent midt i mellom tror jeg (kommer an på hvilken dag man spør).

Det viktigste for meg er at klubben har tatt en sjumilsteg i riktig retning (fra et supporterperspektiv) siden vanstyret under GHF og Bates. De største plussene er at Cellino tar supporterne på alvor, at han ser ut til å elske klubben og potensialet til spillerne han har hentet inn i all hovedsak virker svært lovende.
jag är nöjd med Cellino och hans engagemang, allt han gör eller kommer att göra kommer kanske inte vara perfekt men den ägaren finns inte som kan göra all LU fans överlyckliga
 

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2849 på: Oktober 08, 2014, 20:45:50 »
+1