Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1419851 ganger)

0 medlemmer og 10 gjester leser dette emnet.

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3000 på: November 12, 2014, 23:22:08 »
Jeg syns det er direkte usaklig å komme trekkende med Bates fordi man er kritisk til Cellino.  Det er heller ikke "modellen" som sådann jeg er kritisk til - med president/coach og ikke chairman/manager.

Giles snakker rett fra hjertet (evt levra) og det er kanskje ikke så veldig kloke ord.  Det han deler med de andre veteranene/legendene er at de kan si hva de mener.  Hva spillere og trenere og andre som er knyttet til klubben uttaler seg er er uinteressant.  De vet hva som venter om de sier noe feil.

Men jeg deler så til de grader hans bekymring.  DET SISTE vi trenger i Leeds United er "sirkus" og beslutninger tatt som skudd fra hofta.  Noen lar seg visst blende av entusiasmen og flashing av penger. Det kan virke som klubben har store utfordringer både juridisk og økonomisk - i tillegg til det sportslige.  Måten han behandler ansatte på og måten han opptrer i pressen på dokumenterer at dette er en løs kanon som kan finne på hva som helst når som helst.

Ja, jeg frykter at han kan ødelegge klubben.  Nei, jeg har ikke løsningen eller en alternativ eier på hånden. Men jeg skulle ønske meg en eier som hadde penger og alle de egenskapene man trenger for å bygge en klubb opp igjen.  Først og fremst handler det om små skritt i riktig retning og mange gode beslutninger som går i samme retning - mot et mål. 

Tålmodighet mye viktigere enn passion.  God forretningsplan og moral bedre enn sirkus.

Mulig du får rett på lengre sikt Erik. Jeg er mest opptatt av her og nå situasjonen som unektelig ser bedre ut enn da Cellino tok over klubben. 

Løs kanon på dekk? Utvilsomt! Allikevel umulig å spå om fremtiden, annet enn at det vil bli både ups & downs.   :-\

Jeg håper virkelig ikke jeg får rett.  Jeg er normalt en superoptimist, men sliter veldig for tiden.  Det betyr ikke at jeg ikke håper og tror på tre poeng kl fem på fire hver lørdag.

Ellers noterer jeg meg at det er betydelig mindre ta-mannen-istedenfor-ballen på forumet enn det var for litt tilbake.  Jeg setter pris på et noe høyere saklighetsnivå, men ser ikke bort fra at dette skyldes at de fleste er enige:  Cellino-trollet er to-hodet - ett rikt og entusiastisk og ett koke-hue.  Så kan man velge om man vil fokusere hovedsaklig på de positive eller de negative sidene.  Jeg sliter som sagt for tiden..
 

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3001 på: November 13, 2014, 00:02:44 »
Jeg syns det er direkte usaklig å komme trekkende med Bates fordi man er kritisk til Cellino.  Det er heller ikke "modellen" som sådann jeg er kritisk til - med president/coach og ikke chairman/manager.

Giles snakker rett fra hjertet (evt levra) og det er kanskje ikke så veldig kloke ord.  Det han deler med de andre veteranene/legendene er at de kan si hva de mener.  Hva spillere og trenere og andre som er knyttet til klubben uttaler seg er er uinteressant.  De vet hva som venter om de sier noe feil.

Men jeg deler så til de grader hans bekymring.  DET SISTE vi trenger i Leeds United er "sirkus" og beslutninger tatt som skudd fra hofta.  Noen lar seg visst blende av entusiasmen og flashing av penger. Det kan virke som klubben har store utfordringer både juridisk og økonomisk - i tillegg til det sportslige.  Måten han behandler ansatte på og måten han opptrer i pressen på dokumenterer at dette er en løs kanon som kan finne på hva som helst når som helst.

Ja, jeg frykter at han kan ødelegge klubben.  Nei, jeg har ikke løsningen eller en alternativ eier på hånden. Men jeg skulle ønske meg en eier som hadde penger og alle de egenskapene man trenger for å bygge en klubb opp igjen.  Først og fremst handler det om små skritt i riktig retning og mange gode beslutninger som går i samme retning - mot et mål. 

Tålmodighet mye viktigere enn passion.  God forretningsplan og moral bedre enn sirkus.

Mulig du får rett på lengre sikt Erik. Jeg er mest opptatt av her og nå situasjonen som unektelig ser bedre ut enn da Cellino tok over klubben. 

Løs kanon på dekk? Utvilsomt! Allikevel umulig å spå om fremtiden, annet enn at det vil bli både ups & downs.   :-\

Jeg håper virkelig ikke jeg får rett. 
Selvfølgelig håper du ikke det!   :)
Jon R.

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3002 på: November 29, 2014, 19:42:25 »
@APOPEY: #lufc The £20m capital injection is coming from Cellino I understand and is to cover the losses he says he has inherited.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Leedsfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3003 på: November 30, 2014, 10:18:39 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3004 på: November 30, 2014, 10:41:24 »
:D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3005 på: November 30, 2014, 10:54:27 »


...syns dette passer inn: :)



Kim Jong Un ‏@Ken_Bates_PA  Â· 39m39 minutes ago  
at any other club this would seem weird,but mini me,the siblings,& a bloke with a nice house,this is normal at #lufc



...for øvrig, hvem Verne Troyer er:

http://no.wikipedia.org/wiki/Verne_Troyer
« Siste redigering: November 30, 2014, 10:57:52 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3006 på: November 30, 2014, 11:29:34 »
Slettes ikke verst hun Eleonora :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

baste


dsgh

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3008 på: Desember 01, 2014, 13:20:39 »
http://www.football-league.co.uk/news/article/2014/football-league-statement-massimo-cellino-2115682.aspx

Football League Statement: Massimo Cellino

The Board of Directors of The Football League has, once again, considered the position of Leeds United President, Massimo Cellino, under its Owners' and Directors' Test.

Previously (March 2014), the Board had ruled that Mr. Cellino was subject to a disqualifying condition after he was found guilty of an offence under Italian tax legislation relating to the non-payment of import duties on a boat (which resulted in him being fined €600,000). In April 2014, this decision was successfully appealed by Mr. Cellino at a hearing of the Professional Conduct Committee (PCC) chaired by an independent QC (sitting alone).

In reaching his verdict, Tim Kerr QC concluded that: “Mr Cellino has satisfied me that on the facts before me, what he was convicted of was not conduct which would reasonably be considered to be dishonest.” Before going on to state that: “if the reasoned ruling of the court in Cagliari discloses that the conduct of Mr Cellino was such that it would reasonably be considered to be dishonest, he would become subject to a Disqualifying Condition.”

At its meeting last week, the Board considered the reasoned Judgment of the Italian Court against Mr. Cellino, having successfully applied to the Italian Courts for its full disclosure. The Board considered detailed legal advice and agreed unanimously (with the exception of its Chief Executive, Shaun Harvey, who did not take part in the debate or vote having declared an interest*) that Mr. Cellino is subject to a disqualifying condition under the terms of the Test.

Mr. Cellino is entitled to appeal the Board's decision to the PCC within 14 days. As the Judgment of the Italian Court has not been published in Italy, The Football League will not make any of its contents public.

Additionally, the Board concluded that it was appropriate to ask an independent Football Disciplinary Commission (FDC) to consider whether Mr Cellino and/or Leeds United breached League regulations relating to the timely disclosure of relevant information. The matter will be heard by an FDC in due course.

The decision of The Football League in relation to Mr. Massimo Cellino

*Shaun Harvey was Chief Executive and a Director of Leeds United between 2004 and 2013.
Read more at http://www.football-league.co.uk/news/article/2014/football-league-statement-massimo-cellino-2115682.aspx#rHokV5uy7QG5mpbs.99

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3009 på: Desember 01, 2014, 13:25:24 »
Ooooopsss...vi spilte visst såpass bra i helga at FL er seriøst redde for å miste oss til PL... ::) ::) ::)


We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Glenn K

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3010 på: Desember 01, 2014, 13:32:46 »
Er ikke så ille som det virker som:

Simon Austin ‏@sport_simon  7 min7 minutter siden
Cellino's conviction would be spent by March 18 2015 in any case, leaving him free to resume ownership of the club

Adam Pope ‏@APOPEY  5 min5 minutter siden Leeds, Yorkshire and The Humber
#lufc statement shortly which will say they're being asked to remove Cellino from his role until March 18 2015 before reappointing him.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Blank_File

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3012 på: Desember 01, 2014, 14:58:46 »
Hva i svarte er dette for noe dritt? Hvordan i all verdens navn og rike skal dette være til det beste for noen som helst overhodet? Av alle råtne avgjørelser vi har fått mot oss de siste årene så er dette noe av det dummeste jeg har hørt.

Godt å se at klubben har tenkt og slåss i alle fall. Hva er det disse komakameratene driver med?

Lucas the Kop Cat

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3013 på: Desember 01, 2014, 15:06:55 »
Latterlig avgjørelse. Må selge seg ut nå men får kjøpe tilbake om noen måneder. FL skal ivareta klubbenes beste, dette blir bare fjolleri.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3014 på: Desember 01, 2014, 15:07:19 »
Hva i svarte er dette for noe dritt? Hvordan i all verdens navn og rike skal dette være til det beste for noen som helst overhodet? Av alle råtne avgjørelser vi har fått mot oss de siste årene så er dette noe av det dummeste jeg har hørt.

Godt å se at klubben har tenkt og slåss i alle fall. Hva er det disse komakameratene driver med?

Harvey skjelver i buksene. Hay som er fengslet i varmere strøk kan fortelle at han var med på å selge klubben til GFH for Iranske svarte-penger. Det betyr slutten for Harvey i FA!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3015 på: Desember 01, 2014, 15:12:29 »
Hva i svarte er dette for noe dritt? Hvordan i all verdens navn og rike skal dette være til det beste for noen som helst overhodet? Av alle råtne avgjørelser vi har fått mot oss de siste årene så er dette noe av det dummeste jeg har hørt.

Godt å se at klubben har tenkt og slåss i alle fall. Hva er det disse komakameratene driver med?

Harvey skjelver i buksene. Hay som er fengslet i varmere strøk kan fortelle at han var med på å selge klubben til GFH for Iranske svarte-penger. Det betyr slutten for Harvey i FA!  ;D

Gid det var slik...

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3016 på: Desember 01, 2014, 15:20:51 »
känns som FA jagar hajar men fångar sill, men det har man vetat hela tiden att FA kommer aldrig att ge sig kan de sätta kniven i LU eller  Cellino så gör dom det
 

Cherry

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3017 på: Desember 01, 2014, 18:41:21 »
Hva i svarte er dette for noe dritt? Hvordan i all verdens navn og rike skal dette være til det beste for noen som helst overhodet? Av alle råtne avgjørelser vi har fått mot oss de siste årene så er dette noe av det dummeste jeg har hørt.

Godt å se at klubben har tenkt og slåss i alle fall. Hva er det disse komakameratene driver med?

Harvey skjelver i buksene. Hay som er fengslet i varmere strøk kan fortelle at han var med på å selge klubben til GFH for Iranske svarte-penger. Det betyr slutten for Harvey i FA!  ;D

Gid det var slik...

Håper virkelig man kan ta den virkelige kjeltringens snart, Shaun Harvey >:(
Han må virkelig hate oss....
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3018 på: Desember 01, 2014, 19:54:25 »
Nå er Cellino av FL diskvalifisert til å eie klubben. Så nå må faktisk han i en periode la andre styre klubben. I verste fall har han ikke noe valg enn å selge klubben http://www.newsnow.co.uk/A/746755670?-11130:816

Promotion 2010

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3019 på: Desember 01, 2014, 19:58:37 »
Cellinos nye tittel er helt og holdent et spark til et totalt inkompetent styre i The Football League!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

rd1

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3020 på: Desember 01, 2014, 20:14:50 »
Han må vel ikke selge, men kan ikke være director i noen mnd?

Latterlig denne fit and proper testen, det naturlige hadde vært en form for vesentlighet.  En skattebot på noen hundre tusen euro skal ikke kunne forhindre noen å eie en fotballklubb. Skulle Fredriksen nektes å eie selskap fordi han er tidligere straffedømt?


Aaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrgggggghhhhhhhhh!!!!!!!!
"Who needs Cantona??"

Cherry

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3021 på: Desember 01, 2014, 22:10:54 »
Lurer virkelig på hvordan  Cellino  skal skli unna denne .  Anke er kanskje ikke noe utvei for å vinne mer tid nå, heller ett fiktivt eierbytte i familieselskapet....
18. Mars er lenge til, og jeg fatter ikke  hva. FL ønsker og oppnå med denne straffen- som altså opphører igjen  om  4 måneder ???
 

Gufrias

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3022 på: Desember 01, 2014, 22:19:09 »
Prinsipper er viktigere enn løsninger, ser det ut til.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3023 på: Desember 01, 2014, 22:22:38 »
Da er der bars å iverksette plan B. Sønnene er allerede på plass i styret, trolig plassert der med tanke på scenerier som denne....
Jon R.

Gufrias

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3024 på: Desember 01, 2014, 22:29:17 »
Shaun Harvey erklærte seg inhabil, ser jeg

Sitat
In a statement issued Monday lunchtime, The Football League said;

The Board considered detailed legal advice and agreed unanimously (with the exception of its Chief Executive, Shaun Harvey, who did not take part in the debate or vote having declared an interest*) that Mr. Cellino is subject to a disqualifying condition under the terms of the Test.

http://www.thescratchingshed.com/2014/12/another-crisis-at-elland-road-as-football-league-disqualify-cellino/
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3025 på: Desember 01, 2014, 22:34:44 »
Shaun Harvey erklærte seg inhabil, ser jeg

Sitat
In a statement issued Monday lunchtime, The Football League said;

The Board considered detailed legal advice and agreed unanimously (with the exception of its Chief Executive, Shaun Harvey, who did not take part in the debate or vote having declared an interest*) that Mr. Cellino is subject to a disqualifying condition under the terms of the Test.

http://www.thescratchingshed.com/2014/12/another-crisis-at-elland-road-as-football-league-disqualify-cellino/

Da kan vi vel legge hetsen mot Harvey på is for en stakket stund?
Jon R.

sveifors

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3026 på: Desember 01, 2014, 22:49:02 »
At Shaun Harvey nå har sagt seg innhabil NÃ… etter en vår/sommer/høst der han har uttalt seg på vegne av fotballigaen mot MC og LUFC, er bortimot latterlig. Han har naturligvis meldt seg innhabil til avstemmningen, men har i høyeste grad vært med å pisket opp stemmningen.

"He is dead but he wont lie down", spøkelset til Alan Hardaker som på 60 og 70 gjorde alt som var mulig for å stikke kjepper i hjulene til LUFC fra forbundet, går igjen.

Hvor var fotballigaen under Ken Bates tida, GHF salget og alle de andre frynsete eierne i championsship. Føles ikke rettferdig.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Cannavaro

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3027 på: Desember 01, 2014, 23:35:09 »
Av en forunderlig grunn så tar jeg ikke dette seriøst,  det er bare vås fra ende til annen, eller en måte å si ifra nok en gang at Cellino ikke egner seg som eier.  En by, en klubb, managere, ansatte og spillere ser alle at han gjør det beste for klubben. Samt at han investerer mye tid og penger for dette også.  En klubb som er på rett vei økonomisk er vel så viktig, men det tar ikke FL hensyn til.  FL = bad carma.  Denne klubben vil gjenreises, uansett.......
Poengtrekk, spill i L1, pengerot, eiertrøbbel, no matter what......vi har hatt knalltøffe tider, og dette våset her tipper ikke lasset !
Vi kan gjerne klage vår urett mot klubben, men det er direktører i en fotballorganisasjon som bestemmer, akkurat som det faller tilfeldig på en dag hvor Platini blir beskyldt for bestikkelser !  Fotballorganisasjoner er råtne og gjør alt for å beskytte seg selv internt ; posisjoner, makt og politikk er viktigere enn å tenke på fotballens og klubbenes beste.  Jeg gidder ikke bry meg, det får bli som det blir. Bare Redders får jobbe på med laget og klubben, gjøre det daglige arbeidet på feltet og holde rett fokus, så kan denne klubben få vist en gang i fremtida hva vi er gode for !!
*når alt må være riktig, er det noe som ikke stemmer*

M  O  T
MFLU - Miracles For Leeds United

Erik M

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3028 på: Desember 02, 2014, 00:01:33 »
Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at dette treneres effektivt nok av Leeds og advokatene.  Det er ankefrist på 14 dager - så 28 dagers frist på selge seg ut (eller endre eierstruktur på annet sett).  Etter det er det 10 uker til 18. mars og forholdet foreldes.  Det dramatiske ved dette er vel at ligaens ledelse tror dette er en god strategi.  Dette tror jeg kan vippe stemningne hos ligaens medlemmer, klubbene, i vår retning.  Dette ser alle at er for dumt.
 

lojosang

Sv: THE UNWANTED ONE: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3029 på: Desember 02, 2014, 00:48:44 »
Lurer virkelig på hvordan  Cellino  skal skli unna denne .  Anke er kanskje ikke noe utvei for å vinne mer tid nå, heller ett fiktivt eierbytte i familieselskapet....
18. Mars er lenge til, og jeg fatter ikke  hva. FL ønsker og oppnå med denne straffen- som altså opphører igjen  om  4 måneder ???

Ã… følge regelverket medlemsklubbene har satt dem til å forvalte, kanskje?  ::)
« Siste redigering: Desember 02, 2014, 12:22:31 av lojosang »
- Leif Olav