Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1420096 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5250 på: Juli 27, 2016, 11:04:02 »
Klovnen bør ut. registrer at Mowatt har blitt tilbudt ny kontrakt med dårligere betingelser. Det betyr vel at Taylor også har fått samme opplegg. Sett at denne Roofe blir en megasuksess som bøtter inn mål. Om 2-3 år kommer da det nytt kontraktforslag til ham med lønnsnedgang. Selvsagt så vil han da avvise dette tilbudet.
Og da kommer Cellino på banen og sverter spilleren rent personlig. Vel vitende om at det da blir salg av spilleren.
Så Cellino er faktisk verre enn Bates på dette området. Cellino er ute etter å selge alt vi har av spillere, og på den måten så tjener han personlig store summer på spilleren. 6 mill pund for en spiller er lik 4 mill i lomma, og 2 mill i innkjøp av andre spillere. Slik fortsetter han til det er league two

Enig med første del du skriver, men det siste har du ingen beviser for.
Ut ifra de regnskapene som er offentliggjorde kan jeg ikke se noe som tyder på at han stikker pengene i lommen. Det jeg ser er at GFH har vanstyrt og overfakturert Leeds noe så grusomt at det var et stort mørkt økonomisk hull som måtte tettes igjen av Cellino. Dette hullet virket det som om han ikke visste om før han tok over klubben. Derav brutte løfter om tilbakekjøp av ER etc.
Påstanden om at Cellino ønsker å tømme Leeds for penger for så å la de falle til L2 rister jeg bare på hodet av...Så dum er ikke Cellino selv hvor rabiat han oppfører seg.

Det virker som om at det økonomiske hullet er iferd med å ordne seg og at det gjøres et ærlig forsøk på å bygge et lag for denne sesongen. Salget av Cook endrer ikke min oppfattelse av dette, selv om jeg skulle ønske at han kunne fortsette i Leeds.

Om jeg har rett vil historien vise  :)

Hvorfor har ikke driftsunderskuddet (14/15) før spillersalg bedret seg dramatisk etter at GFH solgte til Cellino, når vi ikke lenger har GFHs konsulenttjenester å betale på og Cellino samtidig har slanket organisasjonen? Hvor går egentlig pengene? Hvorfor er de i regnskapet uforklarte administrasjonskostnadene så store? Hva er det?

Regnskapet for 15/16, når rettssakene og alle bøtene til bla Ward skal betales for, blir jo enda verre. I tillegg skal årlige beløp til GFH betales, etter omstruktureringen av gjelda.

Cellino sa at klubben drives som business og en business skal generere inntekter til eierne.

Ingen skikkelig satsing på å vinne opprykk til PL og gullpengene der. Det er rart. Sannsynligheten for opprykk er minimal. Jeg kan ikke skjønne annet enn at eneste grunnen til at han fortsatt ikke har solgt, og sannsynligvis ikke vil gjøre det så lenger klubben har greie inntekter, er at klubben generer penger til han.


Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5251 på: Juli 27, 2016, 11:05:43 »
Mange spm som jeg ikke har svar på.
Men de høye administrasjonskostnadene er nok fakturaene fra GFH. Det var snakk om millionbeløp.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5252 på: Juli 27, 2016, 11:17:04 »
Mange spm som jeg ikke har svar på.
Men de høye administrasjonskostnadene er nok fakturaene fra GFH. Det var snakk om millionbeløp.
GFH er en gjeng med kjeltringer! Forbanna sleipinger >:(

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5253 på: Juli 27, 2016, 13:00:59 »
Mange spm som jeg ikke har svar på.
Men de høye administrasjonskostnadene er nok fakturaene fra GFH. Det var snakk om millionbeløp.

Det gjaldt jo året før. Ikke 14/15, da hadde Cellino tatt over.

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5254 på: Juli 27, 2016, 13:19:13 »
Mange spm som jeg ikke har svar på.
Men de høye administrasjonskostnadene er nok fakturaene fra GFH. Det var snakk om millionbeløp.

Det gjaldt jo året før. Ikke 14/15, da hadde Cellino tatt over.

Alt som skjedde det regnskapsåret er etterdrag etter GFH sine siste måneder som aleneeier.
De siste mnd før Cellino tok over så fakturerte GFH store summer fra Leeds United. Klubben ble rett og slett enda mer skakkjørt.
Og for å komme på rett kjøl så må det jobbes over tid. Det er ikke gjort i en fei å snu en synkende skute.

Så kan man jo selvfølgelig, med full rett, kritisere Cellino for utgifter etter tapte rettsaker etc.
Men hovedgrunnen til at starten ble så dårlig er GFH. Og selvfølgelig dårlig forarbeid av Cellino før selve kjøpet.

Men dette er jo diskutert 1000 ganger før, så gidder ikke noe mer om dette nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5255 på: Juli 27, 2016, 14:06:58 »
Mange spm som jeg ikke har svar på.
Men de høye administrasjonskostnadene er nok fakturaene fra GFH. Det var snakk om millionbeløp.

Det gjaldt jo året før. Ikke 14/15, da hadde Cellino tatt over.

Alt som skjedde det regnskapsåret er etterdrag etter GFH sine siste måneder som aleneeier.
De siste mnd før Cellino tok over så fakturerte GFH store summer fra Leeds United. Klubben ble rett og slett enda mer skakkjørt.
Og for å komme på rett kjøl så må det jobbes over tid. Det er ikke gjort i en fei å snu en synkende skute.

Så kan man jo selvfølgelig, med full rett, kritisere Cellino for utgifter etter tapte rettsaker etc.
Men hovedgrunnen til at starten ble så dårlig er GFH. Og selvfølgelig dårlig forarbeid av Cellino før selve kjøpet.

Men dette er jo diskutert 1000 ganger før, så gidder ikke noe mer om dette nå.

Alt som skjedde i 14/15-regnskapet er etterdrag etter GFH? Litt av en påstand.

Men det er jo behagelig å bare skylde på GFH til evig tid, sånn at man kan late som at Cellino fører klubben i riktig retning med gode intensjoner om å bygge klubb mot opprykk.

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5256 på: Juli 27, 2016, 14:21:07 »
Mange spm som jeg ikke har svar på.
Men de høye administrasjonskostnadene er nok fakturaene fra GFH. Det var snakk om millionbeløp.

Det gjaldt jo året før. Ikke 14/15, da hadde Cellino tatt over.

Alt som skjedde det regnskapsåret er etterdrag etter GFH sine siste måneder som aleneeier.
De siste mnd før Cellino tok over så fakturerte GFH store summer fra Leeds United. Klubben ble rett og slett enda mer skakkjørt.
Og for å komme på rett kjøl så må det jobbes over tid. Det er ikke gjort i en fei å snu en synkende skute.

Så kan man jo selvfølgelig, med full rett, kritisere Cellino for utgifter etter tapte rettsaker etc.
Men hovedgrunnen til at starten ble så dårlig er GFH. Og selvfølgelig dårlig forarbeid av Cellino før selve kjøpet.

Men dette er jo diskutert 1000 ganger før, så gidder ikke noe mer om dette nå.

Alt som skjedde i 14/15-regnskapet er etterdrag etter GFH? Litt av en påstand.

Men det er jo behagelig å bare skylde på GFH til evig tid, sånn at man kan late som at Cellino fører klubben i riktig retning med gode intensjoner om å bygge klubb mot opprykk.

Javel?
I bunn og grunn er alt et etterdrag fra Ridsdale tiden. Er det og "litt av en påstand"?

Alle utgifter må på ett eller annet tidspunkt dekkes inn. Slik er det bare.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5257 på: Juli 27, 2016, 14:49:14 »
Mange spm som jeg ikke har svar på.
Men de høye administrasjonskostnadene er nok fakturaene fra GFH. Det var snakk om millionbeløp.

Det gjaldt jo året før. Ikke 14/15, da hadde Cellino tatt over.

Alt som skjedde det regnskapsåret er etterdrag etter GFH sine siste måneder som aleneeier.
De siste mnd før Cellino tok over så fakturerte GFH store summer fra Leeds United. Klubben ble rett og slett enda mer skakkjørt.
Og for å komme på rett kjøl så må det jobbes over tid. Det er ikke gjort i en fei å snu en synkende skute.

Så kan man jo selvfølgelig, med full rett, kritisere Cellino for utgifter etter tapte rettsaker etc.
Men hovedgrunnen til at starten ble så dårlig er GFH. Og selvfølgelig dårlig forarbeid av Cellino før selve kjøpet.

Men dette er jo diskutert 1000 ganger før, så gidder ikke noe mer om dette nå.

Alt som skjedde i 14/15-regnskapet er etterdrag etter GFH? Litt av en påstand.

Men det er jo behagelig å bare skylde på GFH til evig tid, sånn at man kan late som at Cellino fører klubben i riktig retning med gode intensjoner om å bygge klubb mot opprykk.

Javel?
I bunn og grunn er alt et etterdrag fra Ridsdale tiden. Er det og "litt av en påstand"?

Klubben ble jo slått konk i 2007, og da var vi vel også endelig ferdig med å betale lønna til Liverpoolspillere og nordmenn med krumkakeskjelett også, så ja, det er jo egentlig det.
- Leif Olav

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5258 på: Juli 27, 2016, 15:23:06 »
Mange spm som jeg ikke har svar på.
Men de høye administrasjonskostnadene er nok fakturaene fra GFH. Det var snakk om millionbeløp.

Det gjaldt jo året før. Ikke 14/15, da hadde Cellino tatt over.

Alt som skjedde det regnskapsåret er etterdrag etter GFH sine siste måneder som aleneeier.
De siste mnd før Cellino tok over så fakturerte GFH store summer fra Leeds United. Klubben ble rett og slett enda mer skakkjørt.
Og for å komme på rett kjøl så må det jobbes over tid. Det er ikke gjort i en fei å snu en synkende skute.

Så kan man jo selvfølgelig, med full rett, kritisere Cellino for utgifter etter tapte rettsaker etc.
Men hovedgrunnen til at starten ble så dårlig er GFH. Og selvfølgelig dårlig forarbeid av Cellino før selve kjøpet.

Men dette er jo diskutert 1000 ganger før, så gidder ikke noe mer om dette nå.

Alt som skjedde i 14/15-regnskapet er etterdrag etter GFH? Litt av en påstand.

Men det er jo behagelig å bare skylde på GFH til evig tid, sånn at man kan late som at Cellino fører klubben i riktig retning med gode intensjoner om å bygge klubb mot opprykk.

Vil påstå at mye av skylden ligger hos Bates og GFH ja.
Økonomisk så tror jeg faktisk at MC har jobbet mye med desse etterslepene. Men samtidig har han påført Leeds ekstra kostnader med desse rettsakene, sparkingen av managere etc.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5259 på: Juli 27, 2016, 17:36:19 »
-Den 30.06.16 avsluttes regnskapsåret 2015/16. Lucy Ward - utgiftene  kommer ikke med her. Erstatning  ble fastsatt ca  13. juli (betales etter det) .  De blir bokført i 2016/17-perioden.

-Selvsagt skal  en eier ha avkastning (inntekt) på det han investerer. Hvis ikke så er vi på Molde-nivå (eller VIF) der eier sprøyter inn penger for å holde liv i et lokalt fotballag fordi han er lokalpatriot. Få businessmenn driver blå-kors når de kjøper et fotballag i England.  At Cellino sier at dette er business og at eierne skal ha inntekt (avkastning) fra klubben er for meg en selvfølgelighet. Det ville vært mer merkelig om han og GFH gav bort penger (sa ja til alt fansen ber om) . Ã… si ja til fansen hele tiden kan sammeliknes  med TV-serien "Teenage boss" der økonomien kjøres i grøfta. Ã… ha en styreformann (Ridsdale) som sa ja til det meste var Leeds-historiens verste hendelse.

-Ã… si  at Cellino stikker av med pengene (selger talenter og stjerner for egen vinning) er det samme som å kalle Storbritannia for en bananrepublikk mht skatt, regnskap og kontroll av aksjeselskaper. Selvsagt er disse regnskapene (transkasjoner, underbilag osv) kontrollebare av  politi, skattemyndigheter, revisor, FA , osv. FA fant f.eks  en mistenkelig transaksjon til McCormack's agent etter salget i 2014, der Leeds har svart skriftlig på dette. Den saken ender i en bot eller henleggelse. Det er jo derfor man har regnskap og kontrollorganer, for at det skal være mulig å finne ulovligheter.

ALLE transkajoner er sporbare, og hvis Cellino har "tatt" noen penger fra Leeds så er dette lønn eller utbytte for ham. Det vil i så fall være sporbart i regnskapet (på et eller annet nivå). Hvis han har "tatt" penger så havner han i fengsel for underslag, ganske enkelt. Det har ennå ikke skjedd, så påstandene mot ham er ganske grunnløse.

Jeg synes mange av disse anklagene er fordummende og gir inntrykk av at Leeds United AFC en en butikk på hjørnet der Cellino er kjøpmannen og kun handler med kontanter,  og stikker halvparten av inntektene i lomma. Ã… si sånt er å gjøre  Leeds-fans en bjørnetjeneste og fremstille oss  som skikkelig dumme!!

Det er ingen tvil om at første regnskap 2014/15  fra Cellino var entydig positvt (selv om noen få  prøver å diskreditere det) og at denne sommeren  skjer ting som antyder ytterligere forbedring.
« Siste redigering: Juli 27, 2016, 22:32:34 av Josch »

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5260 på: Juli 27, 2016, 20:08:18 »
-Den 30.06.16 avsluttes regnskapsåret 2015/16. Lucy Ward - utgiftene  kommer ikke med her. Erstatning  ble fastsatt ca  13. juli (betales etter det) .  De blir bokført i 2016/17-perioden.

-Selvsagt skal  en eier ha avkastning (inntekt) på det han investerer. Hvis ikke så er vi på Molde-nivå (eller VIF) der eier sprøyter inn penger for å holde liv i et lokalt fotballag fordi han er lokalpatriot. Få businessmenn driver blå-kors når de kjøper et fotballag i England.  At Cellino sier at dette er business og at eierne skal ha inntekt (avkastning) fra klubben er for meg en selvfølgelighet. Det ville vært mer merkelig om han og GFH gav bort penger (sa ja til alt fansen ber om) . Ã… si ja til fansen hele tiden kan sammeliknes  med TV-serien "Teenage boss" der økonomien kjøres i grøfta. Ã… ha en styreformann (Ridsdale) som sa ja til det meste var Leeds-historiens verste hendelse.

-Ã… si  at Cellino stikker av med pengene (selger talenter og stjerner for egen vinning) er det samme som å kalle Storbritannia for en bananrepublikk mht skatt, regnskap og kontroll av aksjeselskaper. Selvsagt er disse regnskapene (transkasjoner, underbilag osv) kontrollebare av  politi, skattemyndigheter, revisor, FA , osv. FA fant f.eks  en mistenkelig transaksjon til McCormack's agent etter salget i 2014, der Leeds har svart skriftlig på dette. Den saken ender i en bot eller henleggelse. Det er jo derfor man har regnskap og kontrollorganer, for at det skal være mulig å finne ulovligheter.

ALLE transkajoner er sporbare, og hvis Cellino har "tatt" noen penger fra Leeds så er dette lønn eller utbytte for ham. Det vil i så fall være sporbart i regnskapet (på et eller annet nivå). Hvis han har "tatt" penger så havner han i fengsel for underslag, ganske enkelt. Det har ennå ikke skjedd, så påstandene mot ham er ganske gunnløse.

Jeg synes mange av disse anklagene er fordummende og gir inntrykk av at Leeds United AFC en en butikk på hjørnet der Cellino er kjøpmannen og kun handler med kontanter,  og stikker halvparten av inntektene i lomma. Ã… si sånt er å gjøre  Leeds-fans en bjørnetjeneste og fremstille oss  som skikkelig dumme!!

Det er ingen tvil om at første regnskap 2014/15  fra Cellino var entydig positvt (selv om noen få  prøver å diskreditere det) og at denne sommeren  skjer ting som antyder ytterligere forbedring.
Mye riktig her Josch, men 2014/15 regnskapet er ikke entydig positivt, det er bare mindre negativt enn året før.
Hekta på Leeds siden 1974

lojosang

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5261 på: Juli 27, 2016, 21:26:54 »
-Den 30.06.16 avsluttes regnskapsåret 2015/16. Lucy Ward - utgiftene  kommer ikke med her. Erstatning  ble fastsatt ca  13. juli (betales etter det) .  De blir bokført i 2016/17-perioden.

-Selvsagt skal  en eier ha avkastning (inntekt) på det han investerer. Hvis ikke så er vi på Molde-nivå (eller VIF) der eier sprøyter inn penger for å holde liv i et lokalt fotballag fordi han er lokalpatriot. Få businessmenn driver blå-kors når de kjøper et fotballag i England.  At Cellino sier at dette er business og at eierne skal ha inntekt (avkastning) fra klubben er for meg en selvfølgelighet. Det ville vært mer merkelig om han og GFH gav bort penger (sa ja til alt fansen ber om) . Ã… si ja til fansen hele tiden kan sammeliknes  med TV-serien "Teenage boss" der økonomien kjøres i grøfta. Ã… ha en styreformann (Ridsdale) som sa ja til det meste var Leeds-historiens verste hendelse.

-Ã… si  at Cellino stikker av med pengene (selger talenter og stjerner for egen vinning) er det samme som å kalle Storbritannia for en bananrepublikk mht skatt, regnskap og kontroll av aksjeselskaper. Selvsagt er disse regnskapene (transkasjoner, underbilag osv) kontrollebare av  politi, skattemyndigheter, revisor, FA , osv. FA fant f.eks  en mistenkelig transaksjon til McCormack's agent etter salget i 2014, der Leeds har svart skriftlig på dette. Den saken ender i en bot eller henleggelse. Det er jo derfor man har regnskap og kontrollorganer, for at det skal være mulig å finne ulovligheter.

ALLE transkajoner er sporbare, og hvis Cellino har "tatt" noen penger fra Leeds så er dette lønn eller utbytte for ham. Det vil i så fall være sporbart i regnskapet (på et eller annet nivå). Hvis han har "tatt" penger så havner han i fengsel for underslag, ganske enkelt. Det har ennå ikke skjedd, så påstandene mot ham er ganske gunnløse.

Jeg synes mange av disse anklagene er fordummende og gir inntrykk av at Leeds United AFC en en butikk på hjørnet der Cellino er kjøpmannen og kun handler med kontanter,  og stikker halvparten av inntektene i lomma. Ã… si sånt er å gjøre  Leeds-fans en bjørnetjeneste og fremstille oss  som skikkelig dumme!!

Det er ingen tvil om at første regnskap 2014/15  fra Cellino var entydig positvt (selv om noen få  prøver å diskreditere det) og at denne sommeren  skjer ting som antyder ytterligere forbedring.
Det er ingen som har sagt det er ulovlig. Det er rimelig enkelt å hente ut penger fra et private Company helt lovlig uten at det synes spesielt godt i de offentlige regnskapene. Se bare på hvordan en del privatskoler har blitt drevet i Norge der det er forbudt å ta ut utbytte.
- Leif Olav

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5262 på: Juli 27, 2016, 23:07:12 »
Ja, man kan hente ut penger uten at det synes i de offenlige regnskapene, men IKKE hvis de får besøk av kontrollører (politi, FA, skattevesen osv) som som graver litt lenger ned i materien (det var det jeg skrev). Da må selskapet frem med bilagene og alle transaksjoner. Privatskolene investerte  vel overskudd i nye prosjekter og omgikk  loven om forbud mot utbytte ?

 Det kan selvsagt hende at Cellino bokfører  skjult lønn på en konto (trikser med regnskap)  og kaller det administrasjonskostnader / godtgjørelser, men jeg har ikke sett fnugg av bevis for dette ennå. Hvordan Cellino kan bruke Leeds til å berike seg selv ("stikke av med penga når han selger talenter") fremstår mildt sagt merkelig. Da får man heller komme med bevisene.   

Alt dette blir en slags fantasifull konspirasjonsteori som noen liker å leke seg med.
« Siste redigering: Juli 27, 2016, 23:48:54 av Josch »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5263 på: Juli 27, 2016, 23:19:50 »
Vital Leeds ‏@VitalLeeds  · 19m19 minutes ago 

Massimo Cellino is 60 tomorrow - What would you like to get him?


Jubilanten gratuleres...

*stillhet*

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5264 på: Juli 28, 2016, 07:20:20 »
Ja, man kan hente ut penger uten at det synes i de offenlige regnskapene, men IKKE hvis de får besøk av kontrollører (politi, FA, skattevesen osv) som som graver litt lenger ned i materien (det var det jeg skrev). Da må selskapet frem med bilagene og alle transaksjoner. Privatskolene investerte  vel overskudd i nye prosjekter og omgikk  loven om forbud mot utbytte ?

 Det kan selvsagt hende at Cellino bokfører  skjult lønn på en konto (trikser med regnskap)  og kaller det administrasjonskostnader / godtgjørelser, men jeg har ikke sett fnugg av bevis for dette ennå. Hvordan Cellino kan bruke Leeds til å berike seg selv ("stikke av med penga når han selger talenter") fremstår mildt sagt merkelig. Da får man heller komme med bevisene.   

Alt dette blir en slags fantasifull konspirasjonsteori som noen liker å leke seg med.
Det er fullt mulig å hente ut penger uten at det synes i de offentlige regnskapene, og under visse forutsetninger er det til og med lovlig.
Bates beregnet seg 50000 pund i året for hjemmekontor i Monaco, over bordet. Selv om jeg ikke har inngående kjennskap til leiemarkedet i Monaco, vil jeg tro at dette er en overfakturering som ikke strider mot lovverket. Panama Papers har mange eksempler på at man kan skjule overfaktureringen i stråselskaper, noe som ikke er lovlig hvis man utnytter de skattemessige konsekvensene.

Men jeg tror ikke Cellino stikker pengene i egen lomme. Cellino/Eleonora har beviselig skutt mer penger inn i klubben i form av aksjekapital enn i lån (negativt for ham personlig, positivt for klubben).

Problemet er vel heller at selv i det gode året 2014/2015 gikk klubbens drift med underskudd på 12 millioner pund før transfer (en forbedring fra 17 millioner i 2013/14). Dette må dekkes inn på ett eller annet vis, og da har man ikke råd til å reinvestere hver penny som kommer inn fra spillersalg.
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5265 på: Juli 28, 2016, 12:41:01 »
Utfordringen nå også for Cellino er at GFH med sin aksjepost IKKE vil/kan/har tilgjengelige midler til og spytte inn cash videre i klubben- men de vil gjerne sitte med aksjene...
Eleonora Sports/Cellino familien er den da som må finne kapital for og investere i spillere etc. med null hjelp fra GFH.
Avtalen med GFH er visstnok re-forhandlet, men gir lite eller ingen hjelp til Eleonora Sports, bare betingelser over flere år.....GFH vil altså gjerne "høste" profitt ved ett opprykk
men det henger jo ikke på greip ettersom de ikke er med på det som trengs av investering for og komme dit >:(

Ond sirkel....
 

Dennis

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5266 på: Juli 28, 2016, 13:12:53 »
Vital Leeds ‏@VitalLeeds  · 19m19 minutes ago 

Massimo Cellino is 60 tomorrow - What would you like to get him?


Jubilanten gratuleres...

*stillhet*

Han skal få en penn til å signere salgskontrakt av klubben.

Og det blir ikke mer enn en Bic og kun til låns. Kjeltringen skal ikke få noe som helst fra meg.
Marching on together!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5267 på: Juli 28, 2016, 17:01:36 »
Vital Leeds ‏@VitalLeeds  · 19m19 minutes ago 

Massimo Cellino is 60 tomorrow - What would you like to get him?


Jubilanten gratuleres...

*stillhet*

Han skal få en penn til å signere salgskontrakt av klubben.

Og det blir ikke mer enn en Bic og kun til låns. Kjeltringen skal ikke få noe som helst fra meg.

Kjeltring? Som i skattesnusk? Slik som Gro Harlem Brundtland?

For å balansere negativiteten litt....Grattis med dagen Massimo :)

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5268 på: Juli 28, 2016, 17:51:40 »
Utfordringen nå også for Cellino er at GFH med sin aksjepost IKKE vil/kan/har tilgjengelige midler til og spytte inn cash videre i klubben- men de vil gjerne sitte med aksjene...
Eleonora Sports/Cellino familien er den da som må finne kapital for og investere i spillere etc. med null hjelp fra GFH.
Avtalen med GFH er visstnok re-forhandlet, men gir lite eller ingen hjelp til Eleonora Sports, bare betingelser over flere år.....GFH vil altså gjerne "høste" profitt ved ett opprykk
men det henger jo ikke på greip ettersom de ikke er med på det som trengs av investering for og komme dit >:(

Ond sirkel....

Jeg tror denne beskrivelsen er riktig men  også naturlig. Cherry sier det som mange andre sier: GFH birdrar for lite. Men gjør de egentlig det?

-GFH er en minoritetsaksjonær , eier vel nå 15.79%. De vil ikke bidra med mer enn det som er avtalt, og de har heller ikke inflytelse over selskapet (kun to mann i styret). GFH ser på sin aksjepost som en investering/pengeplassering og ikke et strategisk eierskap der de kan være med å bestemme hvordan Leeds skal drives. Tunge beslutninger  tas av Cellinos utvalgte i styret. Det har Cellino betalt for da han kjøpte Leeds.

-Svært få aksjonærer vil skyte inn penger på noe de ikke får inflytelse over. Husk at GFH jobber på vegne av sine aksjonærer. De kan ikke søle bort aksjonærenes penger. De er en investeringsbank (driver primært med investering/avkastning) og har liten erfaring med fotball. Det er derfor naturlig  at de "gjerne høster profitt ved ett opprykk ", slik Cherry sier. Alt tyder på at de nå ser på aksjene som en form for sparing.

-Deres "gevinst" i Leeds er salget til Cellino (omtalt som en profitt  for GFH  i dette forum) og evt opprykk (øker verdi på aksjene). Det stemmer overens med kjerneområdet deres. Tanken var nok å finne en kjøper med kjennskap til klubbdrift allerede  da de kjøpte klubben i 2012, og gjøre butikk på salget.

Jeg mener alt dette henger på greip (motsatt av Cherry) . De har solgt fra seg inflytelsen med pen gevinst ,  og ser nå på aksjene som en ren pengeplassering. GFHs kjerneområde er investering og finans, og ikke fotballdrift.

Hvordan skaffe nødvendig kapital:
Det blir først og fremst Cellinos penger , driften , TV-avtalen og sponsorer som må finansiere et opprykk for Leeds nå. For Cellino vil det være minst risiko om dette fordeles på flest mulig (høy risiko hvis han skal betale mye selv). Det er naturlig at Cellino vurderer risiko for pengene sine kontra sjanser for opprykk (gevinst). Slik tenker alle milliardærer (Thon, Stray Spetalen, Hegnar, Ken Bates osv). De er alle redd for pengene sine selv om de er rike, selvsagt.
Hvis GFH skal skyte inn noe så må det bli lån til klubben eller evt.  avtale om eierandel i spillere (de vil jo ikke gi bort penger til Cellino uten å få inflytelse og de får ikke kjøpe aksjer over 25%). Og det er selvsagt mulig med en kapitalutvidelse der GFH har samme eierandel.

GFHs opptreden er etter min mening ganske naturlig. Jeg ser ingen grunn til å skjelle dem ut.
« Siste redigering: Juli 28, 2016, 18:42:28 av Josch »

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5269 på: Juli 28, 2016, 18:41:05 »
GFH eier underkant av 11%. En av kjeltringene der (var vel en kort periode formann i Leedsstyret) eier vel personlig i overkant av 3%. I tillegg er det en annen investeringsbank i Bahrains som overtok rundt 10% for et års tid siden!

Ã… skylde på GFH er litt historieløst for tiden! 


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5270 på: Juli 28, 2016, 18:43:25 »
GFH eier underkant av 11%. En av kjeltringene der (var vel en kort periode formann i Leedsstyret) eier vel personlig i overkant av 3%. I tillegg er det en annen investeringsbank i Bahrains som overtok rundt 10% for et års tid siden!

Ã… skylde på GFH er litt historieløst for tiden!

Det står 15,79 % på Leeds egne sider, men prosenten  varierer kanskje.
http://www.leedsunited.com/club-ownership
« Siste redigering: August 01, 2016, 22:08:19 av Josch »

lojosang

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5271 på: Juli 29, 2016, 00:48:56 »
Vital Leeds ‏@VitalLeeds  · 19m19 minutes ago 

Massimo Cellino is 60 tomorrow - What would you like to get him?


Jubilanten gratuleres...

*stillhet*

Han skal få en penn til å signere salgskontrakt av klubben.

Og det blir ikke mer enn en Bic og kun til låns. Kjeltringen skal ikke få noe som helst fra meg.

Kjeltring? Som i skattesnusk? Slik som Gro Harlem Brundtland?

For å balansere negativiteten litt....Grattis med dagen Massimo :)
Minn meg på når det var Store Kloke Dokter Mor satt inne for svindel med EU-midler igjen, Rudi?
- Leif Olav

sportcarl1

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5272 på: Juli 29, 2016, 08:06:10 »
Jag klarar också av att gratulera honom på födelsedagen dock ven dagligen efterskott
 

Dennis

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5273 på: Juli 29, 2016, 09:55:56 »
Vital Leeds ‏@VitalLeeds  · 19m19 minutes ago 

Massimo Cellino is 60 tomorrow - What would you like to get him?


Jubilanten gratuleres...

*stillhet*

Han skal få en penn til å signere salgskontrakt av klubben.

Og det blir ikke mer enn en Bic og kun til låns. Kjeltringen skal ikke få noe som helst fra meg.

Kjeltring? Som i skattesnusk? Slik som Gro Harlem Brundtland?

For å balansere negativiteten litt....Grattis med dagen Massimo :)

Relevansen er tapt for meg. Har aldri lånt Bic til Gro heller jeg.
Marching on together!

lojosang

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5274 på: Juli 29, 2016, 19:14:45 »
Ønsket ham mest mulig tid med familien i årene framover, enten i Florida eller Italia. Gjerne 24 timer i døgnet.
- Leif Olav

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5275 på: Juli 29, 2016, 20:31:05 »
Gratis med dagen, Massimo. Måtte du få kjempeavkastning på dine Leeds-aksjer i nær framtid!
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5276 på: August 02, 2016, 14:00:40 »
@reinschommer

If Cellino owned Man Utd 25 yrs ago he would have sold Giggs, Beckham, Scholes & the Nevilles and blamed everyone else other than himself.


 :(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Frode

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5277 på: August 02, 2016, 14:05:05 »
Dagens beste: When Massimo said he was going to take Leeds to the Premiership, I didn’t realise he meant one player at a time.  (til salgene av Cook, Byram og muligens Taylor)
 

auren

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5278 på: August 02, 2016, 14:21:16 »
Dagens beste: When Massimo said he was going to take Leeds to the Premiership, I didn’t realise he meant one player at a time.  (til salgene av Cook, Byram og muligens Taylor)

Haha  ;D

 :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5279 på: August 02, 2016, 14:22:12 »
Under Cellinos ledelse har visstnok Leeds aldri vært blant topp 10 en eneste gang etter en serierunde...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.